quote:
Op zondag 1 februari 2015 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:Tja, het is wel makkelijk schoppen. En intussen wel allemaal juichend voor de TV.
Ik vind wat hij doet plaatsvervangend genant, maar zo lang 'zijn' dames er geen bezwaar tegen hebben, hebben wij niets te veroordelen, volgens mij.
Ik heb erg gelachen om de Lucky trouwens hoor! En als het daarbij was gebleven, hoort dat gewoon bij BZV. Was andere jaren ook zo. Maar nu krijgt deze man wel érg veel over zich heen. Uiteindelijk is het een man op leeftijd die wél eventjes het lef had om hier aan mee te doen en ons te laten meekijken. Dan heb je toch wel wat krediet, me dunkt. En hij doet bovendien niets illegaals ook, hoe tenenkrommend het ook is.
Overigens vind ik het niet redelijk om te verwachten dat Boer Geert dit allemaal had kunnen weten van te voren. De impact is, denk ik, heel moeilijk voor te stellen. Bovendien keurt hij zijn eigen gedrag uiteraard niet af, dus hoe kon hij dan weten dat hij zó te kakken zou worden gezet? Daarnaast: van een jonge boer mag je misschien verwachten dat hij snapt hoe reputaties tegenwoordig te grabbel liggen in de (social) media. Maar van groentenboer Geert?
Met dit soort hetzes schrik je boeren ook nog eens af om nog mee te doen aan BZV.
Ik denk dat de meeste deelnemers wel zullen denken dat ze het beter aanpakken dan de rare voorgang(st)ers. Alleen vergeten ze, dat geen inbreng in de montage hebben en wie geen podiumervaring heeft, zal niet makkelijk voorzien hij hij zelf zal reageren in de diverse tv-situaties.
Geert was gewoon zichzelf en de gekke delen zijn aan elkaar geregen. Waarschijnlijk is hij ook de "leuke kerel. Charmant, grappig, jongensachtig" zoals die goedkope blog begint. Hij durfde zichzelf te zijn en sloeg een beetje door, zoals ADHD'ers het nu eenmaal doen.
Met selectieve berichtgeving kan je van iedereen een overtuigend beeld als serieverkrachter geven. Dit is doelbewust zo gedaan en dat het bij Geert misschien anders uitpakt dan verwacht, is geen argument. Ze hebben genoeg ervaring met typetjes creëren en de effecten daarvan zien.