SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik lig te piekeren ervan.. is dit een "het houd niet op, niet vanzelf moment? "
Of zou ik dit ergens eigenlijk moeten melden? maar waar?Schudden voor gebruik
quote:Op maandag 26 januari 2015 02:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Offtopic:Wakker door het gerammel en gebonk van de de deur van de slaapkamer van de bejaarde en demente buurman. De buurvrouw gilt naar hem dat hij zijn bed weer in moet en slapen. Kop dicht, slapen. Ze slapen al jaren in aparte kamers. Volgens mij draait ze zijn kamerdeur op slot ivm nachtwandelingen en weglopen. ze heeft hem volgens mij een tijdlang meer slaapmedicatiegegeven om hem rustig te houden. Dit heeft ze eens nongelant laten vallen tegen een zuster (die wij kennen). Ze krijgen zorg aan huis voor de buurman.Als je het wil melden, zou je denk ik dus precies moeten zijn waar die commercial reclame voor maaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik lig te piekeren ervan.. is dit een "het houd niet op, niet vanzelf moment? "
Of zou ik dit ergens eigenlijk moeten melden? maar waar?
0800-2000 is nog gratis ook.
quote:Op maandag 26 januari 2015 02:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Offtopic:Wakker door het gerammel en gebonk van de de deur van de slaapkamer van de bejaarde en demente buurman. De buurvrouw gilt naar hem dat hij zijn bed weer in moet en slapen. Kop dicht, slapen. Ze slapen al jaren in aparte kamers. Volgens mij draait ze zijn kamerdeur op slot ivm nachtwandelingen en weglopen. ze heeft hem volgens mij een tijdlang meer slaapmedicatiegegeven om hem rustig te houden. Dit heeft ze eens nongelant laten vallen tegen een zuster (die wij kennen). Ze krijgen zorg aan huis voor de buurman.meld het bij de verzorging aan huis. het kan zijn dat buurvrouw door het gespook van haar man overbelast is aan het raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik lig te piekeren ervan.. is dit een "het houd niet op, niet vanzelf moment? "
Of zou ik dit ergens eigenlijk moeten melden? maar waar?
daar zijn dingen voor te regelen, bijvoorbeeld af en toe opvang zodat zij ook even bij kan komen.
ik zou het er zeker niet bij laten. dit kan van kwaad tot erger gaan.
Dit, helemaal.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:46 schreef Fuente het volgende:
Stippel, ik zou dit absoluut melden. Ten eerste is opsluiten op een kamer een beperkende maatregel en dit mag niet. Ten tweede is teveel slaap of onrustmedicatie geven gevaarlijk! Je hebt risico op een overdosis maar ook veel valrisico omdat iemand suffer wordt. Ik vind het overigens wel vreemd dat een zuster dat tegen jullie zei (hallo beroepsgeheim?) en waarom maakt zij eventueel geen melding? Toen ik nog in de thuiszorg zat kwamen we regelmatig schrijnende situaties tegen en wanneer we er niet uit kwamen met hulp en begeleiding werd er een melding gemaakt. Vaak is het niet eens dat iemand dit wil doen, maar de onmacht en angst voor het weglopen etc.
Melding doen kan nooit kwaad.
Ik! 20 weken echo op herhaling omdat baby vorige keer eigenwijs was en niet wilde draaien, waardoor de rug en nieren niet goed te onderzoeken waren.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:07 schreef Cholula het volgende:
Had vandaag iemand nog een echo? (Ik ben echt een zeef)
Ha! Ik wist het wel! Veel plezier met baby gluren en ik hoop dat nu wel alles goed te zien is en dat het allemaal in orde is.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik! 20 weken echo op herhaling omdat baby vorige keer eigenwijs was en niet wilde draaien, waardoor de rug en nieren niet goed te onderzoeken waren.
Had Kris niet een geslachtsbepalende echo vandaag?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:07 schreef Cholula het volgende:
Had vandaag iemand nog een echo? (Ik ben echt een zeef)
JA!! Vanmiddag om half drie. Het kan gewoon niet ouder zijn dan 11+6quote:Op maandag 26 januari 2015 11:08 schreef Cholula het volgende:
En stippel een termijnecho? Echt ik probeer het te onthouden, maar ik ben op het moment al blij als ik weet naar wie ik een email moet sturen op mijn werk. Nog drie weken en dan heb ik verlof....
eigenlijk moet je dat ook bij de huisarts van de buren doen. maar als de buren zorg aan huis krijgen, is dat vaak niet altijd dezelfde. dan kan je altijd nog gokken op degene niet niet kletstquote:Op maandag 26 januari 2015 10:22 schreef -Spring het volgende:
Ik zou het ook niet bij de verzorgende melden. Die blijkt idd niet te vertrouwen, die zegt het tegen je buuf.
wat fijn zeg, die lage bloeddruk!quote:Op maandag 26 januari 2015 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:
He stippel, ik zou het denk ik ook eerst bij de verzorgende neerleggen. En merk je dat er niets veranderd zou ik het wel melden.
Verder zal ik zo eens teruglezen, maar wilde even mijn opluchting delen. Vanmorgen een bloeddruk van 135/95 ipv de gemiddeld 155/100 van voor het weekend!
Ik maakte in het begin veel zelfgemaakte groentesoep (zonder ballen). Dat werkte goed samen met crackertjes.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Luna en stippel, veel spiekplezier vandaag!!
Best lastig om een boodschappenlijstje te maken als je helemaal nergens trek in hebt!
Ooooh ja. Zoveel 'cravings' die net zo snel voorbij waren als ze opkwamen en uiteindelijk in het vuilnis belanden.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:28 schreef Krisvc het volgende:
Herkenbaar Joycie. En dat je daarna thuiskomt met allemaal spullen waar je in de winkel wel trek in had maar vervolgens niet meer weet wat je ermee aan moet.
Eigenlijk wilde ik ook helemaal geen kwaaltjes, ben ik blij dat ik er geen heb. Maar de onzekerheid is killing. Na de test op 11 januari zit ik nu al twee weken in niemandsland. Vast heel herkenbaar.... Nu dus echt beroerd. Alsof mijn lijf dacht: "Geen kwaaltjes, hier heb je je kwaaltjes, ouwe zeurkous." Maar goed, niet zeuren, doorgaan tot 17.30 uur it isquote:Op maandag 26 januari 2015 14:47 schreef Cholula het volgende:
Vreemd hè Malteser, kijk je eerst bijna uit naar kwaaltjes en dan heb je ze en begrijp je meteen waarom ze niet geneugtes van de zwangerschap genoemd worden. Tot hoe laat moet je werken?
Ja nu de nadruk ineens zo duidelijk op die bevalling ligt, wil ik ineens alles af hebben. Een soort van extra rust in mijn hoofd creëren ofzo. Nouja, het kan maar klaar zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:15 schreef Cholula het volgende:
Klagen mag Malteser. Met mate bij voorkeur natuurlijk. Het is gewoon niet altijd rozengeur en maneschijn. Niemandsland is gewoon ruk!
Ik vind dat je al best ver bent Risu! Vervelend van de stuit, maar hopelijk lost dat van de week op.
Allemaal dingen die ik wil en hier nergens verkrijgbaar zijnquote:Op maandag 26 januari 2015 15:32 schreef Selvaria het volgende:
Patatkroket
loempia's van de markt
. Gelukkig wint m'n hoofd het meestal van m'n gevoel.
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:39 schreef lunapuella het volgende:
Herhalings-SEO ging goed! Baby lag heel anders, perfect om rug en niertjes te checken, en die waren dus prima. Ook weer een paar mooie fotootjes gekregen.
Engeland (quote:Op maandag 26 januari 2015 15:36 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Allemaal dingen die ik wil en hier nergens verkrijgbaar zijn
oeh, chocolademelk....koude chocolademelk...Daar heb ik nu spontaan zin in...quote:Op maandag 26 januari 2015 15:19 schreef Melliemuis het volgende:
Malteser, herkenbaar. Hier tot 5 weken nergens last van, vroeg me eigenlijk af of ik überhaupt wel zwanger was. Maar toen begon de misselijkheid en dat is vrolijk doorgegaan tot 16 weken![]()
Hier ook cravings, geen fruit, maar wel zuivel. Heel. Veel. Zuivel. Er kan zo een pak melk doorheen op een dag, en yoghurt, en chocolademelk, en creme fraiche (met een lepel)In het begin had ik iets met krabsticks met cocktailsaus. Dat vond ik eerder altijd zo ranzig. Dit heeft een weekje geduurd en nu, als ik er weer aan denk, word ik misselijk
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:53 schreef Cholula het volgende:
Ik heb een blikje chocomel in de koelkast staan!
Yesquote:Op maandag 26 januari 2015 15:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Engeland () toch? I feel you. Ik ben 2 keer voor langere tijd naar het buitenland geweest en het was geweldig, maar man, wat kan je sommig eten missen. Ik moest bijna huilen toen de pizza hut in China een soortvanimitatiehutspot serveerde als bijgerecht.
hehequote:Op maandag 26 januari 2015 14:41 schreef Malteser het volgende:
Oh, riep ik een paar dagen geleden nog dat ik amper kwaaltjes had? Misselijk vandaag, niet te geloven. Steeds het gevoel dat ik moet spugen maar dat lukt dus niet. En ik zit hier op mijn werk m'n tijd echt uit te zitten.... Ik wil naar huis.
* einde klaagzang *
Hoe is het met de dames die vandaag echo hadden?
Super bruine boterhammen met kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasquote:Op maandag 26 januari 2015 15:38 schreef Minarosa het volgende:
Boterhammen met kaas en (los daarvan) passievruchten!
Haha dat heb ik ook! Eigenlijk alleen kip. Af en toe rundvlees. De rest moet je niet mee aankomen bij mijquote:Op maandag 26 januari 2015 17:09 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik lust ineens heel weinig vlees
JAquote:Op maandag 26 januari 2015 17:16 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Haha dat heb ik ook! Eigenlijk alleen kip. Af en toe rundvlees. De rest moet je niet mee aankomen bij mij
Voor mij best wel veel meerwaarde, want ik krijg hierdoor vergoed;quote:Op maandag 26 januari 2015 16:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Luna, wat fijn dat ales goed was!!
Kris, veel plezier vanavond met spieken!
Ik heb een vraagje. Wat is de meerwaarde van je verzekering ophogen tbv de zwangerschap? Ik zit bij CZ en met het gezinnenpakket moet je behoorlijk wat meer betalen. En nu ik medisch ben weet ik niet of het echt nodig is.... Misschien hebben jullie er ervaringen mee.
ik snap daar ook weinig van, maar mijn meneer en ik waren ook flinke babies. En hij is richting twee meter gegroeid. Dat zal er wel mee te maken hebben ergensquote:Op maandag 26 januari 2015 18:43 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Krisv!!!
En stippel dus ook een goeie echo. Raar he dat het zo kan schelen... Het is dat het bij ons tot op de minuut nauwkeurig haast bekend is wanneer de bevruchting was, want bij de metingen komen we ook stevast uit op een paar dagen tot week verder/ouder...
Hier gedaan zodat kraamzorg volledig wordt vergoed, en omdat ik dusdanige bekkenklachten bij de tweede had dat ik nu met regelmaat naar de chiropractor wil kunnen. Plus de vergoeding voor lactatiekundige zorg, een kolf, uitgestelde kraamzorg bij een kindje in de couveuse, zwangerschapscursus, etc. Ik vind het wel echt meerwaarde hebbenquote:Op maandag 26 januari 2015 16:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Luna, wat fijn dat ales goed was!!
Kris, veel plezier vanavond met spieken!
Ik heb een vraagje. Wat is de meerwaarde van je verzekering ophogen tbv de zwangerschap? Ik zit bij CZ en met het gezinnenpakket moet je behoorlijk wat meer betalen. En nu ik medisch ben weet ik niet of het echt nodig is.... Misschien hebben jullie er ervaringen mee.
Hoe is het eigenlijk met die stethoscoop van je tante? Heb je al kans gehad om een merk te bekijken of foto te maken? Ik ben nog steeds nieuwsgierigquote:
Kloptquote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Cholula het volgende:
Die P staat voor percentiel geloof ik. P95= 95% van de babies zijn kleiner dan deze baby.
P5= 5% van de babies is kleiner dan deze baby. (Maar ik kan er ook heel erg naast zitten.)
ik snap uitloop dus ook best. Veel hupsen, schudden, radslagen, duwen en porren neemt tijd in beslagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:03 schreef Melliemuis het volgende:
Stippel: Haha dat had zo mijn verhaal kunnen zijn, ik heb door de gangen moeten rennen omdat Peanut niet wou liggen zoals het moet. Elke keer als de vk een screenshot wou maken voor zijn nekplooi deed hij weer een salto. Ik heb er een uur gelegen en toen hebben we maar een gemiddelde genomen. Fijn dat het allemaal goed is!
Kris: Een meiske![]()
Werk: Ik zit sowieso de hele dag achter een bureau, maar hetgene wat mij nekt is het reizen. Elke dag in en overvolle stinkende bus voor anderhalf uur heen, anderhalf uur terug. En daarbij is reisziekte ook een cadeautje van de zwangerschap. Lief. Wanneer ik het niet meer kan mag ik vanuit huis werken.
En hier ook een slechte nachtHeb mijn baas gesmst dat ik een uurtje langer in mijn bleef liggen en dat begreep ie wel
De hele week al dikke koppijn
ik lees vaak midden in de nacht en dan is het niet handig een volle bak licht aan te gooien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar die stethoscoop, Stippel! Je weet de vraag steeds mooi te negeren.
Goede tip NTS. Ik wil wel al een voedingskussen hebben om mee te slapen want begin al wat last te krijgen van op mijn zij te slapen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:59 schreef NotTheSame het volgende:
*sluipt even binnen*
Kruidvat heeft momenteel een voedingskussen in de aanbieding, en als je de Kruidvat voordeelapp hebt kun je er nog een aanbieding bovenop activeren zodat het kussen maar ¤17,99 kost ipv ¤40,-
Ik weet overigens niet of het een fijn kussen is.
Ik zit mobiel dus hopelijk werkt het zo:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:28 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Goede tip NTS. Ik wil wel al een voedingskussen hebben om mee te slapen want begin al wat last te krijgen van op mijn zij te slapen.![]()
Ik kan hem alleen niet vinden op de website. Heb je een linkje?
Hoe gaat het verder met jullie nu?
Ja, maar het kan wel helpen om wat meer rust te nemen. En ook al was de termijn prima, onder de 5 pond is de kans op opstartproblemen toch wat groter. Dit keer heb ik wel beter geluisterd naar signalen van mijn lichaam. Veel harde buiken > meer rust nemen (zover dat kan met peuterquote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef Cholula het volgende:
Jij maakt toch gewoon kleinere kindjes?
Hoe werkt dat dan Jagar, heeft ze daar meer over verteld? Heeft ze een bron?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Phaidra!
Ik had net m'n moeder aan de lijn, en die vertelde dat mensen met een korte cyclus ook meer kans hebben op vroeggeboren kinderen. Dit kan ik me niet voorstellen, en jullie? We hebben m'n ouders zondag verteld dat ik zwanger ben, ivm hun vakantie. Wel gek hoor, om het nieuws te delen....
Nee, dit was een Waarheid met hoofdletter W.. Net zoals dat ik snel zwanger werd omdat ik een gezond lijf heb...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan Jagar, heeft ze daar meer over verteld? Heeft ze een bron?
Waren ze blij?
Ohja, ik ken datquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dit was een Waarheid met hoofdletter W.. Net zoals dat ik snel zwanger werd omdat ik een gezond lijf heb...
Ja, ze waren erg blij, en verbaasd!
Yes, aan alle kanten wordt het het eerste kleinkind. 3 sets met opa's en oma's, en 3 tante's zal het hebben....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Ohja, ik ken dat
Mooi! Is het hun eerste kleinkind?
Wat een verwend kind wordt datquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Yes, aan alle kanten wordt het het eerste kleinkind. 3 sets met opa's en oma's, en 3 tante's zal het hebben....
Gaaf is dat hequote:
Wat een met liefde en aandacht verwend kindje zal dat wordenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Yes, aan alle kanten wordt het het eerste kleinkind. 3 sets met opa's en oma's, en 3 tante's zal het hebben....
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn neefje (4) wilde vanmiddag even op bezoek komen om te knuffelen en kletsen![]()
Ik: Ik krijg al een dikke buik he?
Hij werpt eens een blik op mijn buik en knikt![]()
![]()
Ik: Ik kan hem niet meer intrekken. De baby duwt alles een beetje naar boven.
Hij grapt droog: Als je dat straks met een nog dikkere buik probeert dan zit de bult straks nog op je rug![]()
Die van kruidvat vond ik heel fijn, ook om mee te slapen.en tegenwoordig ligt mn hond er in/opquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:28 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Goede tip NTS. Ik wil wel al een voedingskussen hebben om mee te slapen want begin al wat last te krijgen van op mijn zij te slapen.![]()
Ik kan hem alleen niet vinden op de website. Heb je een linkje?
Hoe gaat het verder met jullie nu?
Over het voedingskussen icm borstvoeding heb ik niet veel te vertellen. Want dat heb ik nog nooit zelf mogen ervaren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:30 schreef Gevalletje het volgende:
Rondhupsen voor een echo ken ik.. Was bij 3-D echo, in het begin liet ze al zien hoe dicht z'n hoofd bij m'n blaas zat. Gedurende echo begon ik dat ook wel te voelen.. Op het laatst lag ie niet goed en moest ik wiebelen met mn heupen en erna opstaan en schudden. Hoor iemand die mee was nog zeggen "ohh, maar dat kan ze wel!" Ja, normaal wel, maar met een volle blaas was het toch even niet zo fijn!
Fijn dat het beter gaat NTS! Naar dat je nog steeds oorsuizen hebt!
Fijn dat je ouders zo blij waren Jager! En dat van die korte cyclus heb ik ook nog niet eerder gehoord.neefje van Stippel
Slechte vraag misschien, maar is zo'n voedingskussen nodig/erg handig?slapen op m'n zij gaat over het algemeen nog goed en tijd terug bij Prenatal zei m'n moeder "voedingskussen? Joh, die heb ik vroeger nooit gehad hoor, is helemaal niet nodig!"... Ga me nog opgeven voor voorlichtingsavond over borstvoeding morgen, maar is misschien nu dan wel een handige actie van de Kruidvat!
Dat lijkt mij ook alles behalve fijn met de volle blaas, mocht je niet even snel naar de wc?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:30 schreef Gevalletje het volgende:
Rondhupsen voor een echo ken ik.. Was bij 3-D echo, in het begin liet ze al zien hoe dicht z'n hoofd bij m'n blaas zat. Gedurende echo begon ik dat ook wel te voelen.. Op het laatst lag ie niet goed en moest ik wiebelen met mn heupen en erna opstaan en schudden. Hoor iemand die mee was nog zeggen "ohh, maar dat kan ze wel!" Ja, normaal wel, maar met een volle blaas was het toch even niet zo fijn!
Fijn dat het beter gaat NTS! Naar dat je nog steeds oorsuizen en slecht zicht hebt!
Fijn dat je ouders zo blij waren Jager! En dat van die korte cyclus heb ik ook nog niet eerder gehoord.neefje van Stippel
Slechte vraag misschien, maar is zo'n voedingskussen nodig/erg handig?slapen op m'n zij gaat over het algemeen nog goed en tijd terug bij Prenatal zei m'n moeder "voedingskussen? Joh, die heb ik vroeger nooit gehad hoor, is helemaal niet nodig!"... Ga me nog opgeven voor voorlichtingsavond over borstvoeding morgen, maar is misschien nu dan wel een handige actie van de Kruidvat!
Heb je je aangemeld voor een speciale zwangerschapsgym zoals Yoga of iets in die geest? Ik wete niet zo goed wat ik mij er bij voor kan en moet stellenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:46 schreef Selvaria het volgende:
Stippel![]()
Goedgekeurd door de vk, alles was goed!![]()
En morgen voor het eerst zwangerschapsgym, Ik hoop dat de groep een beetje leuk is. Wel spannend iig.
Ha, mijn moeder heeft die reactie bij zo ongeveer alles.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:30 schreef Gevalletje het volgende:
Wat Joycie ook al zegt; het is zeker in het begin heel fijn om je kindje op te leggen als je het kussen bij elkaar vouwt. Ook bij het voeden vond ik het prettig om een steuntje te hebben, en ik zou op dit moment niet zonder kunnen slapen. Het is dat ik al een kussen heb, anders had ik direct het kussen van de kruidvat gekocht!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:30 schreef Gevalletje het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ha, mijn moeder heeft die reactie bij zo ongeveer alles.Dat we 25 jaar verder zijn en tijden en inzichten veranderen gaat er bij haar nog niet echt in.
Hmm, ik ben er morgen toch al in de buurt als ik na de echo op "kraam"visite ga (baby is inmiddels al 3 maanden oud). Toch eens even kijken of ze em hebben liggen dan!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wat Joycie ook al zegt; het is zeker in het begin heel fijn om je kindje op te leggen als je het kussen bij elkaar vouwt. Ook bij het voeden vond ik het prettig om een steuntje te hebben, en ik zou op dit moment niet zonder kunnen slapen. Het is dat ik al een kussen heb, anders had ik direct het kussen van de kruidvat gekocht!
Hier alleen maar gebruikt af en toe met een fles geven. Later wel gebruikt toen zoon begon met zitten. Dan legde ik t kussen om hem heen. Verder nooit zelf mee geslapen. Ik legde een kussen vd bank onder mijn buik in bed.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:30 schreef Gevalletje het volgende:
Fijn dat het beter gaat NTS! Naar dat je nog steeds oorsuizen en slecht zicht hebt!
Dat dus inderdaad... Ik heb hem nooit gebruikt om te slapen en denk ook niet dat ik hem nu snel zal pakken, maar ik vond het inderdaad als steun bij de fv fijn en om in de box soms...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat hebben kinderen toch een heerlijke fantasie Stippel!
[..]
Over het voedingskussen icm borstvoeding heb ik niet veel te vertellen. Want dat heb ik nog nooit zelf mogen ervaren.
Maar wel flesvoeding vind ik het af en toe best prettig om mijn arm er op te laten steunen.
Ook vind ik een voedingskussen ideaal om in de box te leggen met de punten tegen elkaar zodat je een soort nestje creëert voor je kindje. Doe ik het vaak op het werk, en zo liggen de kindjes net wat meer geborgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit inderdaad!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hier alleen maar gebruikt af en toe met een fles geven. Later wel gebruikt toen zoon begon met zitten. Dan legde ik t kussen om hem heen. Verder nooit zelf mee geslapen. Ik legde een kussen vd bank onder mijn buik in bed.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:23 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad... Ik heb hem nooit gebruikt om te slapen en denk ook niet dat ik hem nu snel zal pakken, maar ik vond het inderdaad als steun bij de fv fijn en om in de box soms...Wat een lieve foto Lijnloos!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Thanks!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:07 schreef Gevalletje het volgende:
Sticker voor Selvaria
Donderdag (eindelijk) mijn eerste les! In het geboortecentrum waar ik zit worden een aantal cursussen gegeven en de cursus "zwanger" met Mensendieck leek mij het meest interessant. Zal het wel merken overmorgen!
Stippel, ik was 25 weken. Werd bij hetzelfde geboortecentrum gedaan en volgens de website was het rond die tijd het best. Dan heeft de baby al wel wat meer vetjes, maar past het toch nog goed op het beeld. Toen ik een afspraak maakte vroegen ze wanneer ik 25 weken was, kennelijk houden zij graag die termijn aan.
M'n schoonzus heeft onlangs 3-D echo laten maken met 17 weken, ze wilde ook graag al het geslacht weten. Volgens m'n ouders die erbij waren, zag dit er toch heel anders uit dan bij mij, duidelijk dunner en kleiner.
echt he...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ha, mijn moeder heeft die reactie bij zo ongeveer alles.Dat we 25 jaar verder zijn en tijden en inzichten veranderen gaat er bij haar nog niet echt in.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:11 schreef L-E het volgende:
Ik ken mensen die nu zwanger zijn en zulke uitspraken doen
fixedquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:51 schreef Cholula het volgende:
'Nee, ik stop niet met roken want die stress is niet goed voor mijn me wondertje.'
Vertel dat aan mijn hechtingenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:55 schreef Skittles het volgende:
"Makkelijker bevallen als ze zo lekker klein zijn"
vind dit een typisch slag volk, die dat zou zeggenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:51 schreef Cholula het volgende:
'Nej, k stop nie meej rokeuh want die stress is nie goed voor me wondertje.'
Oh ik zie dat ik niet de enige ben die dat dachtquote:
die hoor ik nog steeds veelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ken alleen maar "laat maar huilen hoor, want dat is goed voor de longetjes"
+1! Zat het echt net te denken!quote:
Dat weten zij niet hequote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vertel dat aan mijn hechtingen![]()
.
Disclaimer: ik heb nooit gerookt hè.
het zou je nog tegenvallen wie er allemaal denkt dat stress van stoppen slechter is voor een kind dan doorgaan met roken. Dat zijn echt niet alleen de randgevallen en de gâhwe kettingah-tokkiesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:06 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
vind dit een typisch slag volk, die dat zou zeggen
Een uur!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
die hoor ik nog steeds veelin allerlei varianten. Ik moet zeggen dat ik daar soms best wat moeite mee heb om dat bij mensen zelf te laten. Ik doe het wel, maar ben het er echt niet mee eens
![]()
Zeg maar dat ze op dag 6 in het kraambed zeggen jaaaa ach, soms huilt ie een uur voordat ie in slaap valt maarja, als er een fles jn zit en een schone luier ja dan weet ik t ook niet hoor, hij moet leren zelf in slaap te vallen. Noh![]()
Nee, ook de verslaafdenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
het zou je nog tegenvallen wie er allemaal denkt dat stress van stoppen slechter is voor een kind dan doorgaan met roken. Dat zijn echt niet alleen de randgevallen en de gâhwe kettingah-tokkies
Ik had vorige week n aanvaring met een antieke landgenoot.... ik wiebelde de wagen want dan slaapt s.arah makkelijker in, nooooouuuu verwend rotkind werd t daarvan en ik wist t allemaal zo goed en vroegah.... en toen ik zei dat ik haar niet laat huilen (miepen is wat anders)nou toen was duidelijk dat saar gedoemd is....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
die hoor ik nog steeds veelin allerlei varianten. Ik moet zeggen dat ik daar soms best wat moeite mee heb om dat bij mensen zelf te laten. Ik doe het wel, maar ben het er echt niet mee eens
![]()
Zeg maar dat ze op dag 6 in het kraambed zeggen jaaaa ach, soms huilt ie een uur voordat ie in slaap valt maarja, als er een fles jn zit en een schone luier ja dan weet ik t ook niet hoor, hij moet leren zelf in slaap te vallen. Noh![]()
Jazeker, het is voor beide kanten hun eerste kleinkind dus ze kunnen niet wachten tot het zo ver is. En ik ook nietquote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef Gevalletje het volgende:
Herkenbaar Elohel, had een vroege echo laten doen en daar zag ie eruit als een wormpje, nog zonder armen en benen! Was toch enigzins gerustgesteld toen hij bij de termijnecho deze wel bleek te hebben. Waren je ouders enthousiast?
Wij hebben dezelfde moederquote:Op woensdag 28 januari 2015 06:42 schreef Mariposas het volgende:
Van mijn moeder en schoonmoeder weet ik inderdaad ook dat het in die tijd (resp. 30 en 35 jaar geleden) ook bekend was dat roken (en drinken) tijdens de zwangerschap niet goed was, dus die hebben dat ook braaf niet gedaan. Maar dan weer wel rokende visite in huis op verjaardagen.
Mijn moeder verbaast zich ook over zwangerschap en bevallen in het huidige tijdperk, maar op een positieve manier. Wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is en kan. Ze had het boek uit haar tijd (Bevallen en opstaan) nog eens bekeken, en dat was toch wel hopeloos ouderwets.En ook wat er allemaal te koop is tegenwoordig vind ze juist alleen maar leuk (volgens mij heeft ze al minstens een container aan gekochte spullen voor deze baby staan
).
Nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
![]()
Max je in zon geval helemaal niks zeggen? Ook niet iets mompelen on de trant van, joh hij is 6 dagen oud, kinderen hebben nou eenmaal huidhonger en liefde nodig oid?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
![]()
Ik vind dat niet meer dan terecht. Vaak worden dat soort mensen veels te voorzichtig benaderd wat betreft het roken tijdens hun zwangerschap.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Niet![]()
. Lijkt me echt lastig, om dan je mond te houden.
Mijn vk vertelde na de geboorte van de oudste, die dus wat klein was, maar lengte/gewicht wel in verhouding, dat er diezelfde week een baby was geboren die een veel te laag gewicht had ten opzichte van de lengte en nog de couveuse in moest ondanks a terme geboorte. Moeders rookte en deed daar ook niet geheimzinnig over <insert alle geijkte redenen om door te gaan>. De verpleegkundige van dienst kon het toen niet laten om daar een opmerking over te maken tegen de ouders. Niet netjes uiteraard, maar ik kon het me zó goed voorstellen!
Wat voor mij goed hielp waren zoetzure snoepjes van Haribo. En gemberthee (vers stuk gember gebruiken).quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:02 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat je goedgekeurd bent Danaa!!
Vraagje: Wat helpt er nog meer tegen misselijk? Ik eet nu vanille vla en dat werkt fantastisch maar ik kan moeilijk een liter vanille vla per dag wegwerken, dat lijkt me niet echt gezond (suikers e.d.). Dus zijn er nog meer van dat soort goede tips, zodat ik wat kan afwisselen?
Ik eet al meerdere keren kleine beetjes i.p.v. 3 maaltijden, dat helpt wel iets. Maar vanille vla helpt echt goed en ik zoek naar nog zoiets.
Ik las gisteren weer borstvoeding gehadquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:23 schreef Cholula het volgende:
Gisteren weer borstvoedingavond gehad,
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:49 schreef L-E het volgende:
maar dat is best lastig als je op zaal ligt met een pre-eclampsie en een dreigende vroeggeboorte en de andere zwangeren op zaal 8 keer per dag naar beneden gaan om te roken en onderling tips uitwisselen hoe je dat kan verbergen voor de verpleging
OMG dat is wel heel erg...quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind het een precair onderwerp, je kind blootstellen aan risico's tijdens de zwangerschap. Het raakt me echt intens als ik zie hoe onvoorzichtig andere zwangeren kunnen zijn, kan er zo verdrietig van worden. En boos ook, dat anderen zich zo kunnen gedragen en een prima zwangerschap hebben en anderen die volgens alle regels leven allemaal nare complicaties krijgen. Maar goed, ik vind ook dat ik andere zwangeren niet lastig moet vallen met mijn vervelende ervaringen, dus ik slik altijd alles in, maar dat is best lastig als je op zaal ligt met een pre-eclampsie en een dreigende vroeggeboorte en de andere zwangeren op zaal 8 keer per dag naar beneden gaan om te roken en onderling tips uitwisselen hoe je dat kan verbergen voor de verpleging![]()
Het goede nieuws: ik had vanmorgen een bloeddruk van 100/65
Nee dat is niet aan mij. Ik ben er om uitleg te geven, dingen in context te plaatsen en mensen handvatten te geven om zelf een keuze te maken, en dat is niet altijd een keuze die ik zelf zou maken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:50 schreef pinquit het volgende:
[..]
Max je in zon geval helemaal niks zeggen? Ook niet iets mompelen on de trant van, joh hij is 6 dagen oud, kinderen hebben nou eenmaal huidhonger en liefde nodig oid?
As ifquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind het een precair onderwerp, je kind blootstellen aan risico's tijdens de zwangerschap. Het raakt me echt intens als ik zie hoe onvoorzichtig andere zwangeren kunnen zijn, kan er zo verdrietig van worden. En boos ook, dat anderen zich zo kunnen gedragen en een prima zwangerschap hebben en anderen die volgens alle regels leven allemaal nare complicaties krijgen. Maar goed, ik vind ook dat ik andere zwangeren niet lastig moet vallen met mijn vervelende ervaringen, dus ik slik altijd alles in, maar dat is best lastig als je op zaal ligt met een pre-eclampsie en een dreigende vroeggeboorte en de andere zwangeren op zaal 8 keer per dag naar beneden gaan om te roken en onderling tips uitwisselen hoe je dat kan verbergen voor de verpleging![]()
Het goede nieuws: ik had vanmorgen een bloeddruk van 100/65
Want de verpleging is natuurlijk gekquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:49 schreef L-E het volgende:
onderling tips uitwisselen hoe je dat kan verbergen voor de verpleging![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:53 schreef Phaidra het volgende:
LE, jeez dat is wel heel erg! Ik zou me dat in jouw situatie ook hebben aangetrokken. Dat een verslaving zo erg kan zijn dat je alle bezwaren onder het tapijt veegt, ik kan het me oprecht niet voorstellen.Och wat pijnlijk lijkt me dat ; ( Leeft ze nog? (spoiler lukt mobiel niet, sorry)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn zomerbaby had moeite met zichzelf op temperatuur houden, dus wij zaten met de verwarming aan bij 25 graden buitenquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:15 schreef purebliss het volgende:
Iemand hier ervaring met zomerbaby's ? Ik heb een januari en februari kindje en heb dus geeeeen idee wat een baby aanmoet als het wat warmer is.
Ik heb ook zo'n bloedhekel aan mensen die doorroken tijdens hun zwangerschap. Ik heb een hele tijd bij de ah gewerkt en daar stonden vaak een paar zwangere meisjes van een jaar of 16 s'ochtends voor de ingang te roken met een blikje energydrank in hun hand ..
En toen ik in het ziekenhuis lag van de eerste lag ik met 2 dames op de kamer die daar lagen omdat hun kindje veel te klein zou zijn. Maar wel steeds samen naar beneden om te roken
Nope.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Och wat pijnlijk lijkt me dat ; ( Leeft ze nog? (spoiler lukt mobiel niet, sorry)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, je bloeddruk is awesome![]()
![]()
!! Houden zo!
Venus in pocketformaat
© loveli
Welkom!quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:45 schreef _happy_ het volgende:
Hoi! Ik ben nieuw hier en het lijkt me wel gezellig om af en toe mee te kletsen
Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger, waarmee de uitgerekende datum op 8 april uitkomt.
Wat het wordt weten we niet, dat laten we leuk een verrassing tot het einde.
Tot nu toe een voorspoedige zwangerschap en eigenlijk van niks noemenswaardig last gehad.
Om maar gelijk aan te sluiten: Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met roken, met zo'n mooi doel is dat prima vol te houden!
Mijn ouders roken ook binnen (mijn moeder is wel gestopt tijdens de zwangerschappen) en sinds ik het huis uit ben valt het me pas op hoe erg het stinkt. Elke keer als we op bezoek zijn geweest gaat de kleding meteen de was in.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef purebliss het volgende:
Mijn moeder heeft ook doorgerookt trouwens tijdens de zwangerschappen. Er werd altijd gerookt vroeger bij ons thuis. Wil ook niet weten hoe erg we wel niet naar rook geroken moeten hebben
Die was niet pro roken hoor ^^,quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:21 schreef Burdie het volgende:
LE
Heel gek, ik moet ineens denken aan Lushes (of hoe ze ook maar heet).
Sorry helemaal overheen gelezen....quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
Natuurlijk wist de verpleging het. Ik merkte dat ook zij dat best lastig vonden, lijken me ingewikkelde dingen als zorgverlener.
Niemand onder de indruk van mijn lage bloeddruk vandaag?Ik ben heel blij ermee namelijk
quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:32 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Sorry helemaal overheen gelezen....![]()
Discussie over roken tijdens de zwangerschap roept altijd veel reacties op hier.![]()
Gelukkig dat die nu wat lager is. Ik hoop voor je dat je er niet me blijft sukkelen.
Een vriendin van mij heeft daardoor in haar eentje in een ziekenhuiskamer nieuwjaar moeten vieren omdat ze moest rusten en weinig bezoek mocht. Ze heeft zich nog nooit zo eenzaam gevoeld zei ze. Dat kon ik helemaal begrijpen. Ik hoop dat zulk soort dingen jou bespaard blijven.
Ik heb zelfs al een echo achter de rug en toch voel ik me nog steeds totaal niet zwanger. Ik vraag me af wanneer dat gaat komen, misschien als mn buik dik wordt of als ik de baby voel. Kan me voorstellen dat je er enorm naar uitkijkt!quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder voel ik me absoluut niet zwanger. Over anderhalve week een echo, daar kijk ik echt naar uit...
Ja, het loopt niet altijd zoals je wilt. Ik doel ook op het thuis zijn, op je eigen manier de weeen op kunnen vangen. Net hoe je zelf wilt op dat moment. Heb een bal, douche, bed, hangen over toilet enzovoorts. Nu medisch zit ik lekker aan een infuus en ctg enzo, dus dat is al heel anders. Dan de bevalling zelf die nu snel moet, anders toch keizersnede, en bij hoofd eerst mag je er toch aardig lang over doen. Dan nog het kind na de bevalling, niet zelf aanpakken denk ik, huid op huid zeker ook niet meteen want kind moet gecheckt worden enzo.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:57 schreef Cholula het volgende:
Het zit misschien verkeerd in mijn hoofd, maar is een bevalling niet juist iets wat anders loopt dan je verwacht?
Ik weet niet of het bij stuit heel anders is maar ik heb met infuus en al gewoon mn dochter gelijk op mn buik gehad en daar heeft ze n uur naakt gelegen hoor...quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:01 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, het loopt niet altijd zoals je wilt. Ik doel ook op het thuis zijn, op je eigen manier de weeen op kunnen vangen. Net hoe je zelf wilt op dat moment. Heb een bal, douche, bed, hangen over toilet enzovoorts. Nu medisch zit ik lekker aan een infuus en ctg enzo, dus dat is al heel anders. Dan de bevalling zelf die nu snel moet, anders toch keizersnede, en bij hoofd eerst mag je er toch aardig lang over doen. Dan nog het kind na de bevalling, niet zelf aanpakken denk ik, huid op huid zeker ook niet meteen want kind moet gecheckt worden enzo.
Dus dat moet ik al aanpassen in mijn plan. Verder moet ik nog even kijken, en veel vragen stellen.
wat fijn dat het toch gelukt is! Ik had van dat gepor een beetje spierpijn en beurs gevoel. Dus ik kan mij met 1,5 uur porren wel iets voorstellen. Jeujquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had vanmiddag de nekplooimeting, zijn ruim 1,5 uur bezig geweestbaby had er geen zin in. Eerst buikecho, daarna interne echo voor beter zicht, daarna weer buik want baby lag niet handig ofzo. Daarna een plaspauze want dan zat de blaas misschien niet meer in de weg voor de baby, maar die had er nog steeds geen zin in. Een kwartiertje pauze dan maar om even te staan, en daarna heeft hij wel een tweede meting kunnen doen.
De nekplooimeting zelf was goed, maar het systeem lag plat, dus hij kon niet bij de bloeduitslag dus op de definitieve uitslag moeten we nog even wachten, worden we morgen over gebeld. Ik voel me alleen alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden door al het gepor en geprik (en misschien ook door een slechte nachtrust omdat ik om 5:15 m'n ouders naar Schiphol moest brengen). Nu dus lekker in mn spuuglelijke maar super fijne onesie op de bank liggen en koekjes eten!
Maar we krijgen dus echt een baby!
Ik heb het nog steeds niet, met 13 weken. Baby al drie keer gezien en vandaag was het zelfs echt menselijk, maar nog steeds is het een raar idee. Ik ben een keer de prenatal binnengelopen, maar voelde me daar zo niet op mijn plaats dat ik gelijk weer omgekeerd ben, ondanks de aantrekkingskracht van de uitverkoopquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:58 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik ben vandaag 9 wekenVerder gaat alles hier wel oké. Ik heb op 9 feb de termijnecho en dan op 17 feb de nekplooimeting. Jammer dat dat niet tegelijk kan
![]()
Ff, wat kut van de uitslag van de nekplooimeting
En balen van de mislukte draaipoging Risu..
En even juichen voor de lage bloeddruk van LE!
Gefeliciteerd met de ondertrouw Selvaria!
[..]
Ik heb zelfs al een echo achter de rug en toch voel ik me nog steeds totaal niet zwanger. Ik vraag me af wanneer dat gaat komen, misschien als mn buik dik wordt of als ik de baby voel. Kan me voorstellen dat je er enorm naar uitkijkt!
Bedankt voor je antwoord!quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
@ danaa bij etos verkopen ze natibaby, dat is eco en zonder parfum. Had daar alles van voor M, maar mijn hormonen moesten ineensntoch zwitsal en hij kan er gewoon tegen, dus dat andere spul komt daarna wel op dan
quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:45 schreef Fannetje het volgende:
FlyingFish, kan me voorstellen dat het schrikken is. Maar nog steeds een heel kleine kans dat het down is, toch?
Ben ik de enige hier die geen combinatietest heeft gedaan? In 2010 hoorde ik er bijna niemand over, nu lijkt het echt standaard.
de ratio vrouwen die het uit laat voeren is al jaren min of meer gelijk dus het zal wel meevallenquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:45 schreef Fannetje het volgende:
FlyingFish, kan me voorstellen dat het schrikken is. Maar nog steeds een heel kleine kans dat het down is, toch?
Ben ik de enige hier die geen combinatietest heeft gedaan? In 2010 hoorde ik er bijna niemand over, nu lijkt het echt standaard.
Wij zijn nog aan het beslissen of we het gaan doen. Ik vind het maar een lastige beslissing...quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:45 schreef Fannetje het volgende:
Wij hebben het niet gedaan. We kunnen niets met een kansberekening, als het een "ja" of "nee"-uitslag zou zijn dan had ik het misschien wel gedaan. Ik val ook niet in de risicogroep en ik dacht: we zien wel. Kan ik nog steeds prima mee leven, gelukkig.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij zijn nog aan het beslissen of we het gaan doen. Ik vind het maar een lastige beslissing...
Dat 3922 klinkt al een stuk beter dan 5kg (dat was volgens de curve van de vk). Dat krijg ik er nog wel uitquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:51 schreef Fannetje het volgende:
MevrouwCactus, ik heb het bewuste drankje ook moeten drinken maar vond het eigenlijk helemaal niet zo vies. Gewoon mierzoete ranja, of een glaasje hoestdrank. Fijn dat je kindje 'maar' een P53 is nuMijn dochter was met haar 3922 gram trouwens ook P92 ofzo, dus p95 is niet direct 5 kg
De vraag is vooral wat we gaan doen als er een slechte kans is, zoals FF nu. Hier worden dan een vruchtwaterpunctie en een placentapunctie aangeboden, welke allebei de kans op een miskraam verhogen. Beiden hebben dacht ik een 1 tot 2 % kans op een miskraam. Daaruit krijg je dan wel een definitief antwoord..quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben het niet gedaan. We kunnen niets met een kansberekening, als het een "ja" of "nee"-uitslag zou zijn dan had ik het misschien wel gedaan. Ik val ook niet in de risicogroep en ik dacht: we zien wel. Kan ik nog steeds prima mee leven, gelukkig.
Er geruststelling: ik vind bijna alles vies, maar het drankje viel me mee. Het smaakt naar sprite/seven up zonder prik met extra suiker erdoor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Risu: Balen van het niet draaien, maar ik vind het dapper dat je gaat voor een stuitbevalling...
FlyingFish: Ook al is het nog een kleine kans, toch is het vervelend om zo'n uitslag te krijgen. En omdat het alleen een kansberekening is, is er gewoon nog niets van te zeggen. Maar toch zou ik er ook absoluut niet blij mee zijn...
LE: Joepie voor je bloeddruk!! Goed gedaan hoor, die zo naar beneden halen![]()
Jäger: Nog maar 1,5 week tot je echo! Dat is gewoon al bijna!
Happy: Welkom in dit topic, leuk dat je je aan hebt gemeld. Je bent maar 4 dagen verder dan ik, leuk om nog iemand in april erbij te hebben.
Selvaria: Ontzettend gefeliciteerd met de ondertrouw! Dat is zo'n bijzonder moment.
Update van mezelf: Vanmorgen een extra groei-echo gehad en mijn kind is geen P95-kind, maar ik heb vooral heul veul vruchtwater (26,2, zegt iemand dat wat?). Het buikje loopt wel 1,5 week voor en het beentje loopt juist een week achter. Het hoofdje loopt slechts een halve week voor. Gemiddeld (door een beentje op P27 ofzo) komt de baby uit op P53 geloof ik... Ik ben dus wat meer gerust gesteld dat ik geen kind van 5kg krijg straks, maar vrijdag alsnog de suikertest (want ik ben snel moe en veel vruchtwater en groot kind, dat duidt daar allemaal op) en ik ben dus benieuwd naar die uitslag... Zie wel op tegen het drankje...
Ik heb leukere gesprekken gehad... Hij had ook net z'n ouders gebeld dat de nekplooi goed was, dus die mogen we morgen weer opnieuw bellen. Maar hij is verder wel heel lief en zit nu alle info over nipt op te zoeken (wat ik ook al heb gedaan). En hij baalt er vooral van dat we nu nog niet kunnen gaan genieten, want dat zou het gevolg zijn van een goede uitslag.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:56 schreef Danaa het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord!
FF, Jeetje wat een schrik! Hoe was thuiskomst/gesprek met manlief?
Risu, dat is jammer! Morgen nog in dat grijze gebied hangen en daarna heb je de tijd om je op jouw manier met jouw wensen aan te passen naar de evt stuit bevalling. Dan kun je je de komende weken voorbereiden om die vorm van bevallen ook eigen te maken.
Ik zag er tegenop maar vond het reuze mee vallen, gewoon slecht aangemaakte ranja...quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Risu: Balen van het niet draaien, maar ik vind het dapper dat je gaat voor een stuitbevalling...
FlyingFish: Ook al is het nog een kleine kans, toch is het vervelend om zo'n uitslag te krijgen. En omdat het alleen een kansberekening is, is er gewoon nog niets van te zeggen. Maar toch zou ik er ook absoluut niet blij mee zijn...
LE: Joepie voor je bloeddruk!! Goed gedaan hoor, die zo naar beneden halen![]()
Jäger: Nog maar 1,5 week tot je echo! Dat is gewoon al bijna!
Happy: Welkom in dit topic, leuk dat je je aan hebt gemeld. Je bent maar 4 dagen verder dan ik, leuk om nog iemand in april erbij te hebben.
Selvaria: Ontzettend gefeliciteerd met de ondertrouw! Dat is zo'n bijzonder moment.
Update van mezelf: Vanmorgen een extra groei-echo gehad en mijn kind is geen P95-kind, maar ik heb vooral heul veul vruchtwater (26,2, zegt iemand dat wat?). Het buikje loopt wel 1,5 week voor en het beentje loopt juist een week achter. Het hoofdje loopt slechts een halve week voor. Gemiddeld (door een beentje op P27 ofzo) komt de baby uit op P53 geloof ik... Ik ben dus wat meer gerust gesteld dat ik geen kind van 5kg krijg straks, maar vrijdag alsnog de suikertest (want ik ben snel moe en veel vruchtwater en groot kind, dat duidt daar allemaal op) en ik ben dus benieuwd naar die uitslag... Zie wel op tegen het drankje...
Hahaha ik vind jullie geruststellende woorden heel lief! Moest er ook om lachen. Dank jullie welquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er geruststelling: ik vind bijna alles vies, maar het drankje viel me mee. Het smaakt naar sprite/seven up zonder prik met extra suiker erdoor.
Had zo'n trek dat ik het supersnel wegklokte (dan word je er wel sneller misselijk van dus echt atten is niet nodigde zuster zei heel verbaasd 'nu al op? Je hebt tien minuten hoor!' )
Haha!quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef Ggirl het volgende:
He bah flyingfish, lijkt me balen! Wij gaan maandag voor de nekplooimeting en moeten dan nog n kleine week wachten op de uitslag.
Hier vanavond vriendjelief tegen de grond gewerkt.. Toen ik 'm zei dat we zaterdag gaan zwemmen met neefje en nichtje kijkt hij naar m'n buik en zegt 'dus je dacht ik blaas de zwemband vast op' toen ben ik 'm toch even in de nek gesprongen
Ik vind de bolletjesvulling fijn!quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:40 schreef Gevalletje het volgende:
Nog even onzekerheid dus FF! Hopelijk een goede uitslag
[..]
Haha!
Zou kunnen dat het een universele maat is hoor! Maar nu heb ik al zin gekregen in een middagje shoppen.
Trouwens, wat is prettiger? Voedingskussen met kussen- of bolletjesvulling?
Ik kan je de hand schudden (helaas)quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:16 schreef Jag�rtrut het volgende:
Ik slaap zooo ontzettend slecht sinds de dag voordat ik positief testte. Ik word er ondertussen stapelgek van, want voor m'n werk heb ik m'n hoofd nogal nodig, en dat hoofd doet he niet echt meer. Ik slaap moeilijk in, en als ik dan inslaap word ik minstens 1x wakker om te plassen, waarna ik minstens een uur en vaak 2 uur wakker lig.....Ik hoop zo dat dit snel overgaat...
Had ik ook allemaal niet bij mijn eerste zwangerschap.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:46 schreef Mariposas het volgende:
Beetje verwarrend vind ik het wel, maar komt waarschijnlijk doordat je overal leest hoeveel veranderingen je wel niet moet voelen, zoals hormonale moodswings, het warm hebben, nesteldrang etc. Dat heb ik dus allemaal niet. En ik loop ook niet per se de hele dag glimlachend en stralend met mijn handen aaiend op mijn buik rond.
Ons bed was inderdaad 50 cm, nu 80 cm. Het is hoog, maar heb er een opstapje bij gezet.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Joyce, dit stadium is ook nog heel onzeker, garanties gaat een gynaecoloog of echoscopist natuurlijk niet geven. Afwachten en geen bloed is goed
.
Skoap
Slecht slapen is vreselijk. Ik heb het vooral als ik na 2.30-3uur wakker wordt, dan duurt het standaard 2 uur voor ik weer in slaap val. 'Gelukkig' heb ik inmiddels bijna 3 jaar ervaring met slaapgebrek, ik kan het redelijk hebben.
Risu, beetje kunnen slapen? Vervelend dat de draaipoging niet gelukt is en je nu je verwachtingen over de bevalling waarschijnlijk moet bijstellen. Ik weet dat Tinuviel bij 2 stuitkindjes een natuurlijke bevalling heeft gehad. Maar als je kiest voor een geplande keizersnede kan het ziekenhuis misschien een natuurlijke keizersnede uitvoeren? Dan kan je je kindje vaak wel zelf aanpakken en daarna bij je blijven. Bij spoed kan dat helaas niet.
FlyingFish, wat een rotnieuws. Sterkte
.
Goede groeiecho's voor Gevalletje en MevrouwCactus. Fijn zeg!
Danaa, alles klaar voor de baby!Hier nog niet echt, wel kleertjes gewassen, maar ik heb bijvoorbeeld het wiegje nog niet staan, nog geen luiers in huis en ik moet nog klossen regelen. Zondag 37 weken
.
Nog tips voor klossen btw? Onze boxspring is 60 cm, met klossen kom je op 90 cm. Dat is wel erg hoog! Extra matras hebben we niet. Zijn kleine bierkratjes lager? En sterk genoeg om he bed te dragen?
Ik denk dat ik (ook) een jongetje krijg (morgen weet ik het!), en jij nu een meisje.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:59 schreef Skoap het volgende:
[..]
Had ik ook allemaal niet bij mijn eerste zwangerschap.
Ik was niet misselijk, niet hormonaal, had geen zere borsten, ze werden ook niet groter (Vanaf 20 weken pas), een buik kreeg ik pas een beetje met 16 weken... Enzovoort.
He, ben je flink vooruit gezet?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:00 schreef Zomerzon01 het volgende:
Het zwanger gevoel is er hier ook nog niet echt hoor. Nu 16 weken, maar heb nog niks gevoeld. Zodra ik wat voel denk ik dat ik het beter ga beseffen. Mijn borsten en buik worden wel wat groter, maar ik heb nog niet echt een flinke buik. En je ziet bij de echo wel een baby op het scherm bewegen, maar als je er niks van voelt blijft het toch alsof je naar een film kijkt. Omdat mijn placenta voor aan mijn buik ligt kan het blijkbaar wat langer duren tot ik het ga voelen. Wel jammer, maar voor nu maar lekker over mijn buik wrijven en 's avonds lekker op de bank met een kat op mijn buik. Vooral als hij zo hard ligt te spinnen dat ik mijn buik voel trillen dan lig ik lekker te genieten.
Oh spanned! Hoe laat heb je de echo?quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik denk dat ik (ook) een jongetje krijg (morgen weet ik het!), en jij nu een meisje.
10:30! Kom het uiteraard hier snel updaten.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:06 schreef Skoap het volgende:
[..]
Oh spanned! Hoe laat heb je de echo?
Zou ik stiekem wel leuk vinden als ik nu zwanger was van een meisje!
Maar ik ben echt niet teleurgesteld als het nu weer een jochie blijkt te zijn.
Spannend!quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
10:30! Kom het uiteraard hier snel updaten.![]()
Stiekem heb ik wel een voorkeur voor een meisjeHoewel ik er wel al helemaal van uit ga dat het een jongen wordt, dat zegt m'n gevoel. Maar een meisje en jongen zou ik helemaal tof vinden (niet in 1 sessie uiteraard
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |