quote:Op zondag 25 januari 2015 20:30 schreef SuperFood het volgende:
omg omg omg net een kwartje gevonden. zo blaai nu ik kan hem binnenkort weer uitgeven
Oke man.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]niet begrijpen wat griekenland teweeg kan gaan brengen. dit topic is historisch.
Inderdaad, over tien jaar kijken we naar dit topic terug om te zien hoe het allemaal begon met de terugkeer van de Gulden, wellicht het herstel van de Nederlandse trots in de wereld.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]niet begrijpen wat griekenland teweeg kan gaan brengen. dit topic is historisch.
Ga toch weg met je onzin man. Ik ga er niet eens op in.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:34 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je begrijpt echt niet hoe significant het zou zijn als griekenland de euro dropt?
geen economie gestudeerd zeker. enfin party on danquote:Op zondag 25 januari 2015 20:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ga toch weg met je onzin man. Ik ga er niet eens op in.
Ook echt heel erg wijsneuzerig doen met die onzin van je
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:35 schreef SuperFood het volgende:
[..]
geen economie gestudeerd zeker. enfin party on dan
met onze vijf gulden biljetten en nieuwe vuurtorensquote:Op zondag 25 januari 2015 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inderdaad, over tien jaar kijken we naar dit topic terug om te zien hoe het allemaal begon met de terugkeer van de Gulden, wellicht het herstel van de Nederlandse trots in de wereld.
En jij begrijpt niet dat dat al helemaal niet gaat gebeuren en bovendien ze ook niet de EU uit stappen. Maar volgens mij troll je.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:34 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je begrijpt echt niet hoe significant het zou zijn als griekenland de euro dropt?
Kijk die mooie kleuren eens. We hadden zulke leuke biljetten. Heel apart.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:38 schreef SuperFood het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hoe mooooivergelijk dat eens met die leluke biljetten van europa
Eh nee toch... dat is toch niet voordelig...?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:41 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gewoon in werkelijkheid alles 1:1 omzetten zoals we dat naar de euro ook hebben gedaan
Wat dacht je van deze schoonheden als we die eens zouden krijgen:quote:Op zondag 25 januari 2015 20:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
met onze vijf gulden biljetten en nieuwe vuurtorens
nee maar we worden toch wel genaaidquote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh nee toch... dat is toch niet voordelig...?
ik ben wel voor munten met een intrinsieke waarde. goud, silver, platinumquote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze schoonheden als we die eens zouden krijgen:
[ afbeelding ]
Zo mooi als dit gebeurt, weg van die technocratische imbecielen in Europa, hup richting vooruitgang en welvaart.
Met die inwisselactie is de burger toen ook genaaid, de gulden bleek 10% te goedkoop ingewisseld te zijn en o.a. de horeca heeft er ook flink misbruik van gemaakt.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:41 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gewoon in werkelijkheid alles 1:1 omzetten zoals we dat naar de euro ook hebben gedaan
Wist niet dat onze koning(in) vroeger een zilveren boot had.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze schoonheden als we die eens zouden krijgen:
[ afbeelding ]
Zo mooi als dit gebeurt, weg van die technocratische imbecielen in Europa, hup richting vooruitgang en welvaart.
sowieso is dat hele europa zo anti democratisch als de pest. met overheidsgeld JA campagnes voerenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat ie de Euro erdoorheen gedrukt heeft is de enige reden dat ik Gerrit Zalm een zak hooi vind. Grof schandaal was dat. En hij maar lachen.
Nou ik weet bijna niets van politiek. Maar ik weet wel dat het zonder referendum hier is ingevoerd. Dat is grof!quote:Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef SuperFood het volgende:
[..]
sowieso is dat hele europa zo anti democratisch als de pest. met overheidsgeld JA campagnes voerenhoe sneu kun je worden in een so-called-democratie.
Je moet de SP nageven dat zij als enige politieke partij tegen de invoering van de euro waren.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat ie de Euro erdoorheen gedrukt heeft is de enige reden dat ik Gerrit Zalm een zak hooi vind. Grof schandaal was dat. En hij maar lachen.
sp is overal tegen tochquote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef cassettedeck het volgende:
[..]
Je moet de SP nageven dat zij als enige politieke partij tegen de invoering van de euro waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
joh verpest ff de vreugde niet wil jequote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Tha_Duck het volgende:
En gaan we dan weer met zijn allen fijn klagen dat je voor elk land een andere munt mee moet nemen, constant debiele berekeningen moet maken (1 bfr = 0,05 fl en 1 ff = 0,33 fl)? En lekker weer hoge provisies en omwisselkoersen betalen?
De makers van Donald Duck moeten er gewoon een tweede geldpakhuis bij gaan tekenenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:47 schreef SuperFood het volgende:
ow ik heb zin om mijn bad vol gulden biljetten te doen en als dagobert duck ze in de lucht te gooien
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef SuperFood het volgende:
[..]
sp is overal tegen toch
Als je niet blind meegaat in de euforie dan lig je vaak dwars inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achteraf blijkt dat ze een vooruitziende blik hadden net zoals met de heibel in de zorg.
Waren we zoveel slechter af geweest als het ziekenfonds gebleven was? Niet elke verandering is een verbetering.Start de band maar
Zijn ze in Duckstad toen ook overgegaan op de Euro trouwens?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
De makers van Donald Duck moeten er gewoon een tweede geldpakhuis bij gaan tekenen![]()
.
Mijn vader zou zeggen: "Dat zijn allemaal belangen. Belangen, belangen, belangen." Maar niet per definitie die van de gewone man dus.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef cassettedeck het volgende:
[..]
Achteraf blijkt dat ze een vooruitziende blik hadden net zoals met de heibel in de zorg.
Waren we zoveel slechter af geweest als het ziekenfonds gebleven was? Niet elke verandering is een verbetering.
Zeker, Dagobert was helemaal niet blij een half geldpakhuis maar Piketty liet zien hoe de rijken hebben geprofiteerd van de crisis en alleen maar rijker zijn geworden dus het geldpakhuis is alsnog vol, dus een terugkeer naar de gulden kan voor Dagobert alleen maar gunstig uitpakken wat dat betreft.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn ze in Duckstad toen ook overgegaan op de Euro trouwens?
het is het grote geld dat blij is met europa zoals het nu loopt. vooral grote bedrijven profiteren van 1 grote markt. nou vind ik 1 europa ook een goed concept alleen zoals het in de praktijk loopt is niet zoals ik het graag had gezien.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef cassettedeck het volgende:
[..]
Als je niet blind meegaat in de euforie dan lig je vaak dwars inderdaad.
Waren we zoveel slechter af geweest als het ziekenfonds gebleven was? Niet elke verandering is een verbetering.
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeker, Dagobert was helemaal niet blij een half geldpakhuis maar Piketty liet zien hoe de rijken hebben geprofiteerd van de crisis en alleen maar rijker zijn geworden dus het geldpakhuis is alsnog vol, dus een terugkeer naar de gulden kan voor Dagobert alleen maar gunstig uitpakken wat dat betreft.
Heerlijk dat gereken in t buitenland. Dan ben je pas echt op vakantie!quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Tha_Duck het volgende:
En gaan we dan weer met zijn allen fijn klagen dat je voor elk land een andere munt mee moet nemen, constant debiele berekeningen moet maken (1 bfr = 0,05 fl en 1 ff = 0,33 fl)? En lekker weer hoge provisies en omwisselkoersen betalen?
Hoe 1999 is datquote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heerlijk dat gereken in t buitenland. Dan ben je pas echt op vakantie!
En gewoon ter plaatse pinnen, gaat prima.
en dan ergens thuis in een laatje allemaal zakjes met buitenlands geld![]()
Van mij hoeft 1 europa niet zo. Kijk eens naar het monetaire beleid, een ongekozen voorzitter van de ECB en een ex-Goldman Sachs bankier (dus erg betrouwbaar...) bepaalt even dat er 1100 miljard in de economie gepompt moet worden. Totale waanzin.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is het grote geld dat blij is met europa zoals het nu loopt. vooral grote bedrijven profiteren van 1 grote markt. nou vind ik 1 europa ook een goed concept alleen zoals het in de praktijk loopt is niet zoals ik het graag had gezien.
totaal mee eens.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef cassettedeck het volgende:
[..]
Van mij hoeft 1 europa niet zo. Kijk eens naar het monetaire beleid, een ongekozen voorzitter van de ECB en een ex-Goldman Sachs bankier (dus erg betrouwbaar...) bepaalt even dat er 1100 miljard in de economie gepompt moet worden. Totale waanzin.
Is dat handig, met een jong kind?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hoe 1999 is dat
Ik ga gewoon wat verder op vakantie, moet je ook wisselen.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef Pauper_Bob het volgende:
Gulden terug.
En dan inclusief inflatie en wisselgedoe 12 gulden per liter betalen voor benzine
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef Pauper_Bob het volgende:
Gulden terug.
En dan inclusief inflatie en wisselgedoe 12 gulden per liter betalen voor benzine
Kinderen kunnen ook in een vliegtuig zittenquote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Is dat handig, met een jong kind?
Of laat je die thuis?
En jij denkt dat de gulden nog altijd dezelfde waarde heeft als tijdens de invoering van de euro?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]inflatie komt juist in europa / euro. heb je het nieuws niet gevolgd.
Vinden je medepassagiers leuk johquote:Op zondag 25 januari 2015 21:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kinderen kunnen ook in een vliegtuig zitten hoor
de euro wordt sowieso helemaal geinflateerd om de schulden weg te poetsen. 1100 MILJARD euro en dat is enkel wat naar buiten wordt gebracht (ze mogen het geheim houden dus tja hoe vertrouwenwekkend is dat).quote:Op zondag 25 januari 2015 21:16 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
En jij denkt dat de gulden nog altijd dezelfde waarde heeft als tijdens de invoering van de euro?![]()
Ja, nergens last van. Lekker spelletje doen, beetje kleuren en filmpjes kijken. Zo voorbij. Grootste drama is ze weer uit dat vliegtuig krijgen.quote:
de tijd zal het leren. acht de kans dat europa een flater wordt wel redelijk aanwezig iig.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe groot is de kans dat de gulden terugkomt...? Wie weet dat....?
Daarvoor heb je tegenwoordig handige apps voor, dus dat mag geen probleem wezen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Tha_Duck het volgende:
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb het gulden tijdperk gelukkig nog mee mogen maken, en dat geld zag er in iedere geval een stuk beter uit dan de euro's.
Maar goed de gulden komt nooit meer terug, maar je kunt er wel van op aan gaan dat de euro komende maandag weer een klap krijg en nog meer in waarde zakt. Ik wou eigenlijk nog dollars kopen, maar met het tempo dat euro nu in waarde zakt heb ik daar geen vertrouwen in.
[..]
Daarvoor heb je tegenwoordig handige apps voor, dus dat mag geen probleem wezen.
Met mijn visa kaart van de DKB in iedere geval nietquote:Op zondag 25 januari 2015 22:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, dus met een app heb je geen omwisselkosten meer. En geen provisies. Heb je voor mij een app waarmee ik geen belasting meer hoef te betalen?
Ik snap wel meer ja. Zo snap ik ook dat jouw visa kaart gewoon opslag rekent voor vreemde valuta. Het staat er wel niet specifiek op, maar de koers die ze gebruiken is het gewoon in geregeld. Geld wisselen kost geld, altijd. Dat is namelijk een van de verdienmodellen van de bedrijven die geld wisselen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Met mijn visa kaart van de DKB in iedere geval nietMaar met die apps reken je gewoon de bedragen om, dat snapte jij hopelijk ook of niet?
Je betaalt.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik snap wel meer ja. Zo snap ik ook dat jouw visa kaart gewoon opslag rekent voor vreemde valuta. Het staat er wel niet specifiek op, maar de koers die ze gebruiken is het gewoon in geregeld. Geld wisselen kost geld, altijd. Dat is namelijk een van de verdienmodellen van de bedrijven die geld wisselen.
Lees hier maar eens wat je betaald per bank: http://www.wisselkoersvaluta.nl/
Nee alleen voor online aankopen betaal ik 1.75% koers opslag, maar als ik geld uit de flappentap trek dan betaal ik geen koersopslag en krijg ik de wisselkoers van Visa gewoon.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik snap wel meer ja. Zo snap ik ook dat jouw visa kaart gewoon opslag rekent voor vreemde valuta. Het staat er wel niet specifiek op, maar de koers die ze gebruiken is het gewoon in geregeld. Geld wisselen kost geld, altijd. Dat is namelijk een van de verdienmodellen van de bedrijven die geld wisselen.
Bron: https://www.icscards.nl/i(...)-buitenland-127.pagequote:Welke koers wordt gehanteerd voor een Card-aankoop in het buitenland?
Betalingen en geldopnames die u in niet-Eurolanden doet met uw Card, worden omgerekend naar Euro's. Visa International en MasterCard International gebruiken hiervoor een interbancaire wisselkoers, die dagelijks opnieuw wordt vastgesteld.
Heeft u een Visa Card? Dan rekent ICS een koersopslag van 2%.
Heeft u een Visa World Card Gold of een Visa World Card Platinum? Dan rekent ICS een koersopslag van 1,50%.
Heeft u een MasterCard? Dan rekent ICS een koersopslag van 2% voor alle transacties die niet in euro's gedaan worden. Bij de MasterCard Gold rekent ICS 1,50% koersopslag.
De aan u berekende koers vindt u terug op uw maandelijkse rekeningoverzicht.
Nee, zie post hierboven. Het maakt geen verschil of je via internet betaalt of flappen trekt. Je betaalt 2%.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee alleen voor online aankopen betaal ik 1.75% koers opslag, maar als ik geld uit de flappentap trek dan betaal ik geen koersopslag en krijg ik de wisselkoers van Visa gewoon.
Visa zal vast een kleine marge in hun koers hebben verwerkt, maar die is in iedere geval verwaarloosbaar.
Of je surft gewoon even naar www.dkb.de en ziet dat ik niet uit mijn nek sta te lullen, want ik betaal 1.75% koers opslag boven op de koers van Visa en niks als ik het uit de automaat haal.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, zie post hierboven. Het maakt geen verschil of je via internet betaalt of flappen trekt. Je betaalt 2%.
Net gekeken, DKB (visa de) rekent inderdaad 1,75%. En enkel kostenfrei bij euro's, zweedse kronen en romeense prut.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Of je surft gewoon even naar www.dkb.de en ziet dat ik niet uit mijn nek sta te lullen, want ik betaal 1.75% koers opslag boven op de koers van Visa en niks als ik het uit de automaat haal.
Ja en als je het uit een automaat trekt is het ook kostenvrij, maar als je liever de rekening van het restaurant met de credit card betaald dan betaal je alsnog 1.75%.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Net gekeken, DKB (visa de) rekent inderdaad 1,75%. En enkel kostenfrei bij euro's, zweedse kronen en romeense prut.
Ja we worden een soort China zekerquote:
Bloemen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja we worden een soort China zekerNee ik vraag me af wat je zoal uit Nederland zou willen importeren buiten cosmetica producten?
quote:Nederland was in 2013 het tweede exportland in de EU. Dat is voor het zesde jaar op rij. Duitsland is het enige Europese land dat in 2013 meer goederen exporteerde dan Nederland. De totale Nederlandse uitvoer van goederen (Europese definitie) kwam uit op 500 miljard euro. Voor het eerst exporteerde Nederland meer dan 500 miljard euro. Dit blijkt uit onderzoek van het CBS, onlangs geplubliceerd in de Internationaliseringsmonitor.
De hoge positie op de ranglijst is onder meer toe te schrijven aan de belangrijke distributiefunctie van Nederland naar het Europese achterland. Handelaren kopen bijvoorbeeld Chinese computers, voeren deze via de Rotterdamse haven in, en verkopen ze daarna door aan andere Europese landen. In 2013 bestond ongeveer de helft van de totale Nederlandse uitvoer (Europese definitie) uit wederuitvoer en quasi-doorvoer van eerder ingevoerde goederen.
Nederland is een sterk exportland.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Lol dus ze verkopen via Rotterdam gewoon Chinese computersWaarom kopen die landen ze dan niet rechtstreeks van de Chinezen zelf? Dan besparen ze vast heel wat geld.
Rotterdamse haven. Zoveel andere havens zijn er niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Lol dus ze verkopen via Rotterdam gewoon Chinese computersWaarom kopen die landen ze dan niet rechtstreeks van de Chinezen zelf? Dan besparen ze vast heel wat geld.
Het originele kwartje van kok?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:30 schreef SuperFood het volgende:
omg omg omg net een kwartje gevonden. zo blaai nu ik kan hem binnenkort weer uitgeven
¤ 1000 biljet bestaat nietquote:Op maandag 26 januari 2015 12:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ah bah wat een lelijk biljetWas ¤ 1000 niet rood trouwens?
Een heel mooi biljet bedoel je, met Rembrandt van Rijn, emotioneel bijna.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ah bah wat een lelijk biljetWas ¤ 1000 niet rood trouwens?
Maar ze hadden toch een bijnaam voor fl 1000 biljetten? Oh ik bedoelde gulden natuurlijk, maar ik heb alleen een f*cking ¤ en £,¥,$ op mijn toetsenbordquote:Op maandag 26 januari 2015 12:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
¤ 1000 biljet bestaat niet
fl 1000 was groen / grijs
"een rooie rug", "een rooie" of zoals de laatste jaren meer gebruikelijk "een rug". Dat stamt van veel verder terug, denk niet dat er veel mensen leven die nog een rood duizendje kennen. Rood associëren we met een geeltje (25 gulden). Terwijl juist het 50 gulden briefje geel was op het eind.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maar ze hadden toch een bijnaam voor fl 1000 biljetten? Oh ik bedoelde gulden natuurlijk, maar ik heb alleen een f*cking ¤ en £,¥,$ op mijn toetsenbord
Spinoza volgens mij.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een heel mooi biljet bedoel je, met Rembrandt van Rijn, emotioneel bijna.
Helaas, dat heette over de rooie.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja er was zo'n TV programma destijds waar je 1000 fl kon winnen, en men noemde dat inderdaad een rooie rug.
Iets meer toetsen indrukken maar dan heb je ook wat: alt + 0131 = ƒquote:Op maandag 26 januari 2015 14:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
ik heb alleen een f*cking ¤ en £,¥,$ op mijn toetsenbord
dus? terug naar gulden -> economische crisis opgelost? (in NL dan)quote:Op zondag 25 januari 2015 20:39 schreef Nober het volgende:
Stel, je moet ergens 5 euro betalen dan is dat omgerekend 11 gulden, maar met inflatie en alles er af betaal je nog maar 5 gulden (2,27 euro).
ik zie mn ouders al in de winkel lopen, 4 gulden!?! dat is wel 8 euro!?! en dat is wel weer 11 gulden!?!quote:
Oh ik zou precies hetzelfde hebbenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
ik zie mn ouders al in de winkel lopen, 4 gulden!?! dat is wel 8 euro!?! en dat is wel weer 11 gulden!?!
En terecht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh ik zou precies hetzelfde hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |