Hoeveel toeren maakt jouw auto bij 25 in zijn 1 of 2?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
2 versnellingen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.quote:
wacht dan tot je een b rijbewijs hebtquote:Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:
[..]
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.
het is geen auto vriend.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:
[..]
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.
beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef -niemand- het volgende:
Heb toevallig vorige week nog hiernaar geinformeerd bij de RDW.
Was zelf van plan om een nissan pickup om te bouwen, maar dat gaat hem dus niet worden.![]()
Sinds september hebben ze de regelgeving aangescherpt, en om in aanmerking te komen voor MMBS-T5 (onbegrensd dus, maar je mag niet sneller dan 25km/u) moet je aan de volgende eisen voldoen.
- moet voldoen aan de APK eisen
- 4 wielaandrijving
- trek of duwmogelijkheden aan voor en achterzijde, dus aan de voor en achterkant een trekhaak.
- banden met kamprofiel, ook wel tractorprofiel genoemd.
De eerste 3 punten waren dus geen probleem, maar die tractorbanden zijn énorm duur, of niet te krijgen in een passende maat voor een auto. of ze hebben een te lage load-index.
Ook is de verzekering rond de 1000-1500 euro per jaar, en je kunt zo'n ding alleen bij rialto verzekeren.
Rialto is de verzekering waar je ook naartoe moet als je de verzekering opgelicht hebt
Ohja, dat ook nog.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.
het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ohja, dat ook nog.
De man van de RDW wist me te vertellen dat de regering bezig is met deze dingen te verbieden.
En dat je zo'n ding alleen nog maar mag gebruiken als je een boerenbedrijf hebt.
Dit is niet zeker of het gaat gebeuren maar de regering is er dus wel over bezig om het te verbieden.
Hoe dat precies zit heb ik nog niet uitgezocht, maar iedereen kon zo'n ding rijden.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.
Vind dat niet echt goedkoop hoor. Ik heb verzekering en wegenbelasting van zo een 1600 euro per jaar en mag harder dan 45 km/h, de snelweg op en rijd dan nog een vrij zware diesel ook. En nog het belangrijkste: ik rijd niet voor lulquote:Op zondag 25 januari 2015 21:28 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Hoe dat precies zit heb ik nog niet uitgezocht, maar iedereen kon zo'n ding rijden.
Alleen verzekering is duur, maar als je voor 1500 per jaar een auto kan rijden is het nog goedkoop.
Voor een agrarisch bedrijf is de verzekering natuurlijk veel goedkoper.
in zn 2 zo een 1500. Maar ze die 25km karretjes gaan meestal 45 toch? Dat is hun maximale snelheid volgens TSquote:Op zondag 25 januari 2015 18:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoeveel toeren maakt jouw auto bij 25 in zijn 1 of 2?
Volgens mij mogen die MMBS 25. Maar elders lees ik dat voertuigen die een aantoonbare constructiesnelheid hebben die 45 km/h of hoger ligt, 45 mogen. Ik weet het niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:58 schreef ecktebaas123 het volgende:
[..]
in zn 2 zo een 1500. Maar ze die 25km karretjes gaan meestal 45 toch? Dat is hun maximale snelheid volgens TS
Bedankt voor je reactie. Volgens mij is de T5 niet de catagorie waarin ik zoek. Voor het 'normale' ombouwen zijn de Z catagorieen het meest gebruikt en vooral de eerste twee. Z3 is eigenlijk niet heel relevant, dit is bedoelt voor toeristentreintjes en dergelijke.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef -niemand- het volgende:
Heb toevallig vorige week nog hiernaar geinformeerd bij de RDW.
Was zelf van plan om een nissan pickup om te bouwen, maar dat gaat hem dus niet worden.![]()
Sinds september hebben ze de regelgeving aangescherpt, en om in aanmerking te komen voor MMBS-T5 (onbegrensd dus, maar je mag niet sneller dan 25km/u) moet je aan de volgende eisen voldoen.
- moet voldoen aan de APK eisen
- 4 wielaandrijving
- trek of duwmogelijkheden aan voor en achterzijde, dus aan de voor en achterkant een trekhaak.
- banden met kamprofiel, ook wel tractorprofiel genoemd.
De eerste 3 punten waren dus geen probleem, maar die tractorbanden zijn énorm duur, of niet te krijgen in een passende maat voor een auto. of ze hebben een te lage load-index.
Ook is de verzekering rond de 1000-1500 euro per jaar, en je kunt zo'n ding alleen bij rialto verzekeren.
Rialto is de verzekering waar je ook naartoe moet als je de verzekering opgelicht hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor categorie Z1 mag hij tijdens de keuring maximaal 45 KM/H kunnen. Echter mag je er in werkelijkheid maximaal 25 KM/H mee rijden. Als je harder rijdt kan je daar ook een bekeuring voor krijgen. Voor de andere categorieën ligt dit anders.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:58 schreef ecktebaas123 het volgende:
[..]
in zn 2 zo een 1500. Maar ze die 25km karretjes gaan meestal 45 toch? Dat is hun maximale snelheid volgens TS
[ Bericht 10% gewijzigd door Sinaincis op 26-01-2015 15:44:16 ]
gv is tractor dus max 25 kmh en bij overtreding daarvan wordt je beboet voor onverzekerd rondrijden, te hard rijden, geen apk keuring en als je pech hebt melden ze je ook nog bij de belastingdienst en mag je nog met terugwerkende kracht mrb betalenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag nog een Patrol met een afgeknotte driehoek en gv-kenteken gezien. Er zaten banden onder met best wat profiel (geen idee of het het gekamde profiel betrof).
Het hok ging trouwens gewoon 90, wat volgens mij ook mag (of die nieuwe regels beperken ook de constructiesnelheid, ik weet het niet. Ik ga iig vanavond even inlezen)
Ligt eraan wat wordt besloten. Als het ding gezien wordt als tractor zou 'ie alleen niet aan de eisen voldoen en een verbaal kunnen krijgen voor de te hoge snelheid. Zien ze het als een auto waar te weinig aanpassingen aan zijn gedaan dan is het voor de bestuurder een minder prettig vooruitzicht.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef densmee het volgende:
[..]
gv is tractor dus max 25 kmh en bij overtreding daarvan wordt je beboet voor onverzekerd rondrijden, te hard rijden, geen apk keuring en als je pech hebt melden ze je ook nog bij de belastingdienst en mag je nog met terugwerkende kracht mrb betalen
Ik weet nog van een jaar of 10 geleden toen ik nog volop met unimogs bezig was dat er regelmatig een unimog die boven de 50 reed aangemerkt werd als vrachtwagen en dan heb je als 16 jarige toch wel een probleem. Zeker toen nog met de rode diesel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ligt eraan wat wordt besloten. Als het ding gezien wordt als tractor zou 'ie alleen niet aan de eisen voldoen en een verbaal kunnen krijgen voor de te hoge snelheid. Zien ze het als een auto waar te weinig aanpassingen aan zijn gedaan dan is het voor de bestuurder een minder prettig vooruitzicht.
De "tractor" reed trouwens op een weg met een geslotenverklaring voor o.a. voertuigen met beperkte snelheid.
Ben ik toch benieuwd hoe het transportbedrijf waar ik werk het opgelost heeft. Die hebben namelijk een oude Volvo FM12 omgebouwd tot motorrijtuig met beperkte snelheid. Afgeknotte driehoek, geen kenteken. begrenzer teruggeschroefd naar 30...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:24 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik weet nog van een jaar of 10 geleden toen ik nog volop met unimogs bezig was dat er regelmatig een unimog die boven de 50 reed aangemerkt werd als vrachtwagen en dan heb je als 16 jarige toch wel een probleem. Zeker toen nog met de rode diesel.
Geen juist rijbewijs
Geen chauffeurs diploma
Geen apk
Geen tacho
enz enz
Dat heeft menigeen 10000 euro gekost
ik verzeker een normale auto voor 30 euro perjaar.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:49 schreef Sinaincis het volgende:
Ik lees hier een paar keer dat de verzekering heel erg duur is. Toch zie ik vaak verzekeringen van een tientje tot vijftien euro per maand. Heb ik een ander begrip van 'duur' of is dit verouderde informatie?
Die 80 euro voor het omkeuren valt me trouwens mee. Gebeurt het vaak dat een auto afgekeurd wordt om als MMBS te dienen?
was ooit minder. of je moet een bedrijf hebben dan kan het voor 5/10 euro in de maand ineens...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zou me niks verbazen als dat echt de normale tarieven zijn. Puur om het onaantrekkelijk te maken.
je moet een laadruimte hebben, zou diesel pakken. speurdersquote:Op zondag 8 februari 2015 12:22 schreef Sinaincis het volgende:
Ik heb even in mijn hoofd een totaalplaatje gemaakt van wat het gaat kosten en uiteindelijk viel mij dat reuze mee. Ik denk nu dat de MMBS er gaat komen. Inmiddels ben ik aan het kijken naar de aanschaf van een occasion. Nu zijn er zoveel auto's te koop, zeker gezien ik eigenlijk niet zoveel eisen heb.
Ik zie dat de goedkoopste auto's weggaan voor zo'n 300 euro. Echter vraag ik mij af of dat ook goedkoper kan. Of dat ik juist beter een beetje naar wat duurdere wagens kan kijken. Tot op heden heb ik vooral op Marktplaats en Autoscout gezocht en daar begint het een beetje bij die prijs. Zijn er sites of plekken waar ik goedkoper een auto kan vinden?
En dan nog het type auto. In de OP noemde ik een aantal sedans/stations. Is dit echter wel de beste keuze? Buiten het feit dat deze auto's meestal iets meer dan 300 euro gaan kosten hebben ze ook vaak veel kilometers gereden. Een kleine hatchback vind je voor mijn budget vaak met minder dan 2 ton op de teller. Echter gezien ik toch weinig kilometers ga rijden en dus weinig reparaties en brandstofkosten heb is zo'n dikke bak met leren bekleding ook wel weer leuk.
En bij welke auto is de kans dat deze technisch nog redelijk is het grootst? Waar moet ik op letten in de advertenties? Is de motorische staat uberhaubt wel belangrijk bij het keuren, of worden er vaak kleine technische mankementen door de vingers gezien bij de RDW?
daar haal ik mijn sloop auto's vandaan als ik onderdelen nodig hebquote:Op zondag 8 februari 2015 20:17 schreef Sinaincis het volgende:
Op Speurders had ik inderdaad nog niet gekeken. Bedankt voor de tip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |