abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149046479
Hij wordt ook wel MMBS (Motovoertuig met beperkte snelheid) genoemd, de 25KM auto. De voordelen tegenover een 'normale' auto zijn dat je er op je 16e al in mag rijden, geen wegenbelasting hoeft te betalen en daarnaast hoeft de auto ook niet APK gekeurd te worden. Hierdoor is hij vooral bij jongeren erg populair.

Eerst vond ik het altijd een vrij rare verschijning maar nu je ze steeds vaker ziet denk ik er over na om er zelf een aan te schaffen.

Echter hoe het allemaal precies in zijn werk gaat kan ik nog niet zo goed vinden. Op het internet is er nog vrij weinig over geschreven. Wel lees ik overal dat je de auto eerst moet schorsen en daarna kan laten keuren bij de RDW. Om goedgekeurd te worden mag de auto niet harder kunnen dan 45 KM en moeten er behalve de bestuurders en bijrijdersstoel alle zittingen verwijderd worden. Zijn dit alle voorwaarden of moet er nog meer aangepast worden?

Hierna wordt ik niet echt wijzer. Er is verder weinig info te vinden over het omkeuren en de exacte voorwaarden hieraan. Verder zie ik een aantal sites waar ze de auto klaar maken voor de keuring. Maar dit kost 600 euro. Lijkt mij vrij prijzig voor het dichtlassen van versnellingen en het verwijderen van een paar stoelen. Moet er dan nog meer aan gebeuren? Kan het goedkoper? Kan je hem zelf klaar maken voor de keuring?

En dan als dit allemaal zou kunnen lukken moet ik eerst nog een auto om om te keuren aanschaffen. Kan dit elke auto zijn of zijn hier ook voorwaarden aan verbonden? De Opel Omega, Volvo 850 en Audi 80 spreken mij erg aan en vallen in de prijsklasse waar ik zou zoeken (<500 euro). Maar zijn deze oude modellen hier geschikt voor of raden jullie mij andere auto's aan?

Ik hoop dat jullie mij ondanks mijn vele vragen wat verder kunnen helpen. :)
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 18:17:13 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149047866
Gewoon een normaal rijbewijs halen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 januari 2015 @ 18:18:42 #3
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_149047915
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
pi_149047972
Koop dan gewoon een scooter je hebt toch wel iets van eergevoel?!
pi_149047990
moeten ze verbieden. is bedoeld als landbouwvoertuig niet als primair vervoersmiddel voor 16 jarige pikkies.
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 18:23:03 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149048051
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
Hoeveel toeren maakt jouw auto bij 25 in zijn 1 of 2?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 januari 2015 @ 18:37:27 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_149048483
Wordt tijd dat ze die hokken verbieden.
Heb een mail naar de desbetreffende kamerleden gestuurd. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_149048763
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
2 versnellingen.
pi_149049479
koop een scooter
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149050181
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:02 schreef Bami-Powner het volgende:
koop een scooter
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven. :)
pi_149051824
Haal maar een normaal rijbewijs deze onzin zou gelijk verboden moeten worden, bah bah.
  zondag 25 januari 2015 @ 20:06:17 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_149052100
Dat is toch gewoon een opgebouwde auto? Ik heb gelezen dat dit niet is toegestaan, ook al zouden een aantal mensen dat graag willen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_149052149
Al die medelandertjes in de stad in oude mercedessen die meestal toch harder gaan dan 25 :')
pi_149052353
Versnellingspook lassen zodat ie niet in hoger dan 2 of 3 kan.

Boutje onder het gaspedaal lassen, dat je niet teveel kan intrappen.

Als ie dan ergens tussen de 30-40 kan is het goed.
.
  zondag 25 januari 2015 @ 20:19:18 #15
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149052539
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:

[..]

Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven. :)
wacht dan tot je een b rijbewijs hebt
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149052650
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:

[..]

het is geen auto vriend.
pi_149053769
Heb toevallig vorige week nog hiernaar geinformeerd bij de RDW.
Was zelf van plan om een nissan pickup om te bouwen, maar dat gaat hem dus niet worden. ;(

Sinds september hebben ze de regelgeving aangescherpt, en om in aanmerking te komen voor MMBS-T5 (onbegrensd dus, maar je mag niet sneller dan 25km/u) moet je aan de volgende eisen voldoen.

- moet voldoen aan de APK eisen
- 4 wielaandrijving
- trek of duwmogelijkheden aan voor en achterzijde, dus aan de voor en achterkant een trekhaak.
- banden met kamprofiel, ook wel tractorprofiel genoemd.

De eerste 3 punten waren dus geen probleem, maar die tractorbanden zijn énorm duur, of niet te krijgen in een passende maat voor een auto. of ze hebben een te lage load-index.

Ook is de verzekering rond de 1000-1500 euro per jaar, en je kunt zo'n ding alleen bij rialto verzekeren.
Rialto is de verzekering waar je ook naartoe moet als je de verzekering opgelicht hebt :')
pi_149055278
Zijn die dingen nog niet verboden? :r
pi_149055380
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef -niemand- het volgende:
Was zelf van plan om een nissan pickup om te bouwen, maar dat gaat hem dus niet worden. ;(

Sinds september hebben ze de regelgeving aangescherpt, en om in aanmerking te komen voor MMBS-T5 (onbegrensd dus, maar je mag niet sneller dan 25km/u) moet je aan de volgende eisen voldoen.

- 4 wielaandrijving
- trek of duwmogelijkheden aan voor en achterzijde, dus aan de voor en achterkant een trekhaak.

De eerste 3 punten waren dus geen probleem, maar die tractorbanden zijn énorm duur, of niet te krijgen in een passende maat voor een auto. of ze hebben een te lage load-index.

Ook is de verzekering rond de 1000-1500 euro per jaar, en je kunt zo'n ding alleen bij rialto verzekeren.
Rialto is de verzekering waar je ook naartoe moet als je de verzekering opgelicht hebt :')
beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.
pi_149055395
Dat gemekker en gekots op de vraag van TS mag vanaf nu wel achterwege blijven.

Dat kan hier namelijk: KLB / 25km auto's zijn OVERAL
pi_149055439
- weg -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 21:22:50 ]
pi_149055450
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:20 schreef SuperFood het volgende:

[..]

beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.
Ohja, dat ook nog.
De man van de RDW wist me te vertellen dat de regering bezig is met deze dingen te verbieden.
En dat je zo'n ding alleen nog maar mag gebruiken als je een boerenbedrijf hebt.

Dit is niet zeker of het gaat gebeuren maar de regering is er dus wel over bezig om het te verbieden.
pi_149055632
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:21 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ohja, dat ook nog.
De man van de RDW wist me te vertellen dat de regering bezig is met deze dingen te verbieden.
En dat je zo'n ding alleen nog maar mag gebruiken als je een boerenbedrijf hebt.

Dit is niet zeker of het gaat gebeuren maar de regering is er dus wel over bezig om het te verbieden.
het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.
pi_149055708
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.
Hoe dat precies zit heb ik nog niet uitgezocht, maar iedereen kon zo'n ding rijden.
Alleen verzekering is duur, maar als je voor 1500 per jaar een auto kan rijden is het nog goedkoop.
Voor een agrarisch bedrijf is de verzekering natuurlijk veel goedkoper.
pi_149055726
Heb je dit formulier trouwens gezien?

https://www.rdw.nl/SiteCo(...)en%20naar%20MMBS.pdf

En dan specifiek dit regeltje:

Vanaf 1 september 2014 moet het voertuig voorzien zijn van een laadvloer van minimaal 1,5 x 1,5 meter of een minimale totale oppervlakte van 3 m2.

Daar was ik nog niet van op de hoogte in ieder geval.
pi_149057965
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:28 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Hoe dat precies zit heb ik nog niet uitgezocht, maar iedereen kon zo'n ding rijden.
Alleen verzekering is duur, maar als je voor 1500 per jaar een auto kan rijden is het nog goedkoop.
Voor een agrarisch bedrijf is de verzekering natuurlijk veel goedkoper.
Vind dat niet echt goedkoop hoor. Ik heb verzekering en wegenbelasting van zo een 1600 euro per jaar en mag harder dan 45 km/h, de snelweg op en rijd dan nog een vrij zware diesel ook. En nog het belangrijkste: ik rijd niet voor lul ;)
Maar als je dus gewoon een lichte auto koopt rijd je voor veel minder dan 1500 euro per jaar. Moet dan wel zeggen dat ik aardig wat schadevrije jaren heb.
  maandag 26 januari 2015 @ 06:58:29 #27
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_149064356
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoeveel toeren maakt jouw auto bij 25 in zijn 1 of 2?
in zn 2 zo een 1500. Maar ze die 25km karretjes gaan meestal 45 toch? Dat is hun maximale snelheid volgens TS
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2015 @ 10:41:14 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149067026
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 06:58 schreef ecktebaas123 het volgende:

[..]

in zn 2 zo een 1500. Maar ze die 25km karretjes gaan meestal 45 toch? Dat is hun maximale snelheid volgens TS
Volgens mij mogen die MMBS 25. Maar elders lees ik dat voertuigen die een aantoonbare constructiesnelheid hebben die 45 km/h of hoger ligt, 45 mogen. Ik weet het niet.
The summer is magic!

pi_149068024
Hmm.. Aan de reacties te lezen zijn de regels voor MMBS inmiddels heel erg veranderd.
Toen ik er eind vorig jaar informatie over zocht kon je gewoon elke auto laten begrenzen (1e en 2e versnelling) voor weinig geld, verder geen aanpassingen. Vervolgens geen APK-plicht, geen wegenbelasting, geen rijbewijs en een verzekering van zo'n 200euro per jaar.
Van dat rijbewijs wist ik wel dat ze het per 1 januari aan zouden passen.
pi_149072934
Lijkt me echt waardeloos, maar 25km per uur kunnen met de auto. In een woonwijk gaat het wel, maar een ritje door de polder duurt dan voor je gevoel een eeuwigheid. :')

25 op een open vlakte vind ik met de scooter al traag. Niet dat dat zo'n racemonster is met z'n 48km, maar dat schiet tenminste nog een beetje op.
pi_149073545
met saab is het leuk, bij T7 kan je softwarematig snelheid begrenzen, maar, op lange stukken een onbegrenste bin erop en rossen maar.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_149075261
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef -niemand- het volgende:

- 4 wielaandrijving

Bedankt voor je reactie. Volgens mij is de T5 niet de catagorie waarin ik zoek. Voor het 'normale' ombouwen zijn de Z catagorieen het meest gebruikt en vooral de eerste twee. Z3 is eigenlijk niet heel relevant, dit is bedoelt voor toeristentreintjes en dergelijke.

Zelf wil ik voor de Z1 gaan. De 3 m2 laadvloer moet prima te doen zijn en dit is eigenlijk de enige extra voorwaarde die er gesteld wordt. Qua verzekering heb ik al wat verder gekeken en dat is eigenlijk heel erg betaalbaar. Ik kom zo rond de 200 euro per jaar uit en vaak zelfs een stukje eronder. Dit is uiteraard WA.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 06:58 schreef ecktebaas123 het volgende:

[..]

Voor categorie Z1 mag hij tijdens de keuring maximaal 45 KM/H kunnen. Echter mag je er in werkelijkheid maximaal 25 KM/H mee rijden. Als je harder rijdt kan je daar ook een bekeuring voor krijgen. Voor de andere categorieën ligt dit anders.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sinaincis op 26-01-2015 15:44:16 ]
pi_149240696
O-)
pi_149242885
Vanmiddag nog een Patrol met een afgeknotte driehoek en gv-kenteken gezien. Er zaten banden onder met best wat profiel (geen idee of het het gekamde profiel betrof).
Het hok ging trouwens gewoon 90, wat volgens mij ook mag (of die nieuwe regels beperken ook de constructiesnelheid, ik weet het niet. Ik ga iig vanavond even inlezen)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149243079
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag nog een Patrol met een afgeknotte driehoek en gv-kenteken gezien. Er zaten banden onder met best wat profiel (geen idee of het het gekamde profiel betrof).
Het hok ging trouwens gewoon 90, wat volgens mij ook mag (of die nieuwe regels beperken ook de constructiesnelheid, ik weet het niet. Ik ga iig vanavond even inlezen)
gv is tractor dus max 25 kmh en bij overtreding daarvan wordt je beboet voor onverzekerd rondrijden, te hard rijden, geen apk keuring en als je pech hebt melden ze je ook nog bij de belastingdienst en mag je nog met terugwerkende kracht mrb betalen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_149243853
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef densmee het volgende:

[..]

gv is tractor dus max 25 kmh en bij overtreding daarvan wordt je beboet voor onverzekerd rondrijden, te hard rijden, geen apk keuring en als je pech hebt melden ze je ook nog bij de belastingdienst en mag je nog met terugwerkende kracht mrb betalen
Ligt eraan wat wordt besloten. Als het ding gezien wordt als tractor zou 'ie alleen niet aan de eisen voldoen en een verbaal kunnen krijgen voor de te hoge snelheid. Zien ze het als een auto waar te weinig aanpassingen aan zijn gedaan dan is het voor de bestuurder een minder prettig vooruitzicht.

De "tractor" reed trouwens op een weg met een geslotenverklaring voor o.a. voertuigen met beperkte snelheid.
pi_149244808
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ligt eraan wat wordt besloten. Als het ding gezien wordt als tractor zou 'ie alleen niet aan de eisen voldoen en een verbaal kunnen krijgen voor de te hoge snelheid. Zien ze het als een auto waar te weinig aanpassingen aan zijn gedaan dan is het voor de bestuurder een minder prettig vooruitzicht.

De "tractor" reed trouwens op een weg met een geslotenverklaring voor o.a. voertuigen met beperkte snelheid.
Ik weet nog van een jaar of 10 geleden toen ik nog volop met unimogs bezig was dat er regelmatig een unimog die boven de 50 reed aangemerkt werd als vrachtwagen en dan heb je als 16 jarige toch wel een probleem. Zeker toen nog met de rode diesel.

Geen juist rijbewijs
Geen chauffeurs diploma
Geen apk
Geen tacho
enz enz

Dat heeft menigeen 10000 euro gekost
pi_149246015
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:24 schreef densmee het volgende:

[..]

Ik weet nog van een jaar of 10 geleden toen ik nog volop met unimogs bezig was dat er regelmatig een unimog die boven de 50 reed aangemerkt werd als vrachtwagen en dan heb je als 16 jarige toch wel een probleem. Zeker toen nog met de rode diesel.

Geen juist rijbewijs
Geen chauffeurs diploma
Geen apk
Geen tacho
enz enz

Dat heeft menigeen 10000 euro gekost
Ben ik toch benieuwd hoe het transportbedrijf waar ik werk het opgelost heeft. Die hebben namelijk een oude Volvo FM12 omgebouwd tot motorrijtuig met beperkte snelheid. Afgeknotte driehoek, geen kenteken. begrenzer teruggeschroefd naar 30...
pi_149246083
Begrenzer van max 30 en t5 inschrijving. Maar die unimogs lopen 90 en boven de 50 kmh dan had je voor een goeie gezeik
  zondag 1 februari 2015 @ 19:44:18 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_149273454
topic 36 hierover ;)
heb er 1 op 45km
verzekering is kut geworden om er nog 1 particulier te vinden,
heb 2 versnellingen en kan max 50 (gas kabel is ook geblokkeerd)
gebruik hem vooral om van de stalling naar het water te rijden met een boot eraan.

dit jaar komt de trekker rijbewijs en moet je een papiertje halen.
keuren koste mij 80 euro bij rdw

word je gepakt met hogere snelheid nemen ze voertuigin beslag en moet je herkeuren DRW voor iets hoger bedrag.
pi_149450446
Ik lees hier een paar keer dat de verzekering heel erg duur is. Toch zie ik vaak verzekeringen van een tientje tot vijftien euro per maand. Heb ik een ander begrip van 'duur' of is dit verouderde informatie?

Die 80 euro voor het omkeuren valt me trouwens mee. Gebeurt het vaak dat een auto afgekeurd wordt om als MMBS te dienen?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:06:01 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_149450790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:49 schreef Sinaincis het volgende:
Ik lees hier een paar keer dat de verzekering heel erg duur is. Toch zie ik vaak verzekeringen van een tientje tot vijftien euro per maand. Heb ik een ander begrip van 'duur' of is dit verouderde informatie?

Die 80 euro voor het omkeuren valt me trouwens mee. Gebeurt het vaak dat een auto afgekeurd wordt om als MMBS te dienen?
ik verzeker een normale auto voor 30 euro perjaar.
maar ze durven voor 25/45km gewoon 50 in de maand te vragen...

keuren ligt er aan. ik had via kennis die dat vaker doet.
pi_149454463
Maar die 40/50 euro is toch eerder een uitzondering dan de normale prijs voor verzekering, toch?
pi_149454742
Zou me niks verbazen als dat echt de normale tarieven zijn. Puur om het onaantrekkelijk te maken.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:06:34 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_149459510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zou me niks verbazen als dat echt de normale tarieven zijn. Puur om het onaantrekkelijk te maken.
was ooit minder. of je moet een bedrijf hebben dan kan het voor 5/10 euro in de maand ineens...
pi_149467276
Ik heb even in mijn hoofd een totaalplaatje gemaakt van wat het gaat kosten en uiteindelijk viel mij dat reuze mee. Ik denk nu dat de MMBS er gaat komen. Inmiddels ben ik aan het kijken naar de aanschaf van een occasion. Nu zijn er zoveel auto's te koop, zeker gezien ik eigenlijk niet zoveel eisen heb.

Ik zie dat de goedkoopste auto's weggaan voor zo'n 300 euro. Echter vraag ik mij af of dat ook goedkoper kan. Of dat ik juist beter een beetje naar wat duurdere wagens kan kijken. Tot op heden heb ik vooral op Marktplaats en Autoscout gezocht en daar begint het een beetje bij die prijs. Zijn er sites of plekken waar ik goedkoper een auto kan vinden?

En dan nog het type auto. In de OP noemde ik een aantal sedans/stations. Is dit echter wel de beste keuze? Buiten het feit dat deze auto's meestal iets meer dan 300 euro gaan kosten hebben ze ook vaak veel kilometers gereden. Een kleine hatchback vind je voor mijn budget vaak met minder dan 2 ton op de teller. Echter gezien ik toch weinig kilometers ga rijden en dus weinig reparaties en brandstofkosten heb is zo'n dikke bak met leren bekleding ook wel weer leuk.

En bij welke auto is de kans dat deze technisch nog redelijk is het grootst? Waar moet ik op letten in de advertenties? Is de motorische staat uberhaubt wel belangrijk bij het keuren, of worden er vaak kleine technische mankementen door de vingers gezien bij de RDW?
pi_149467800
Het is eigenlijk een beetje een foutje (maas) in de wet dit.
Zeker als steeds meer en meer mensen dit gaan doen dan zullen ze het wel snel lastiger/duurder/moeilijker gaan maken lijkt me.

Heb er ook wel eens over gedacht, handig voor als je toch vaak kleine stukje rijdt.
Maar zie het nog wel gebeuren dat je dan die auto laat aanpassen en er de komende tijd allerlei regeltjes en dingen komen die het alleen maar duurder maken uiteindelijk.

Maargoed dat is een aanname :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 8 februari 2015 @ 15:03:51 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_149472505
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:22 schreef Sinaincis het volgende:
Ik heb even in mijn hoofd een totaalplaatje gemaakt van wat het gaat kosten en uiteindelijk viel mij dat reuze mee. Ik denk nu dat de MMBS er gaat komen. Inmiddels ben ik aan het kijken naar de aanschaf van een occasion. Nu zijn er zoveel auto's te koop, zeker gezien ik eigenlijk niet zoveel eisen heb.

Ik zie dat de goedkoopste auto's weggaan voor zo'n 300 euro. Echter vraag ik mij af of dat ook goedkoper kan. Of dat ik juist beter een beetje naar wat duurdere wagens kan kijken. Tot op heden heb ik vooral op Marktplaats en Autoscout gezocht en daar begint het een beetje bij die prijs. Zijn er sites of plekken waar ik goedkoper een auto kan vinden?

En dan nog het type auto. In de OP noemde ik een aantal sedans/stations. Is dit echter wel de beste keuze? Buiten het feit dat deze auto's meestal iets meer dan 300 euro gaan kosten hebben ze ook vaak veel kilometers gereden. Een kleine hatchback vind je voor mijn budget vaak met minder dan 2 ton op de teller. Echter gezien ik toch weinig kilometers ga rijden en dus weinig reparaties en brandstofkosten heb is zo'n dikke bak met leren bekleding ook wel weer leuk.

En bij welke auto is de kans dat deze technisch nog redelijk is het grootst? Waar moet ik op letten in de advertenties? Is de motorische staat uberhaubt wel belangrijk bij het keuren, of worden er vaak kleine technische mankementen door de vingers gezien bij de RDW?
je moet een laadruimte hebben, zou diesel pakken. speurders
pi_149484248
Op Speurders had ik inderdaad nog niet gekeken. Bedankt voor de tip.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinaincis op 08-02-2015 20:17:40 (Typefout) ]
  maandag 9 februari 2015 @ 00:03:05 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_149496396
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:17 schreef Sinaincis het volgende:
Op Speurders had ik inderdaad nog niet gekeken. Bedankt voor de tip.
daar haal ik mijn sloop auto's vandaan als ik onderdelen nodig heb ;) al heb ik de goedkoopste rijdende auto met apk hier op fok ooit gekocht voor 50 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')