• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Heb hem even geDM'd zoals een echt novietenhoeder betaamtquote:Op zondag 25 januari 2015 00:37 schreef Etsu het volgende:
Ik ben trots op je dat je de spelregels kent.
hoe weet je nou of hij zn P heeft of nietquote:Op zondag 25 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb hem geDM'd zoals een echt novietenhoeder betaamt
Eerstejaars zei diequote:Op zondag 25 januari 2015 00:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
hoe weet je nou of hij zn P heeft of niet
Ik zou eerst een speurhond laten ruiken aan die fles.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen voor de inhoud van die fles wijn. Erik kennende
Aanradertje is het interview van VK Magazine uit december 2014 met Hiddema.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:32 schreef Vidad het volgende:
[..]
Boek is briljant geschreven. De man was op zijn 23e klaar met de middelbare school. Ging na een mislukte poging psychologie aan de Oudemanhuispoort in A'dam rechten studeren in Groningen zonder - naar eigen zeggen - ooit hoorcolleges te volgen, om vervolgens in Maastricht te werken bij de oude Max.
Dit heerschap
Floorquote:Op zondag 25 januari 2015 00:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik zou eerst een speurhond laten ruiken aan die fles.
link?quote:Op zondag 25 januari 2015 00:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aanradertje is het interview van VK Magazine uit december 2014 met Hiddema.
http://www.volkskrant.nl/(...)-kwade-aan~a3814012/quote:
quote:Wat voor soort iemand doet dit soort uitspraken?
'Iemand met arbeidsvreugde!'
Mooi om te lezen hoe die man gevormd is.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:48 schreef Joosie200 het volgende:
Aanradertje is het interview van VK Magazine uit december 2014 met Hiddema.
Sinds ong een jaartje, jaquote:Op zondag 25 januari 2015 00:49 schreef Vidad het volgende:
Vanochtend lekker later met de trein, want een biertje drinken in het home zit er niet meer in. Lekker nachtje doorhalen, duik ik morgen om zes uur mijn bed in.
Maar zeg eens, lezen jullie daadwerkelijk alle opgegeven stof?
Meestal wel, tenzij ze zoveel stof opgeven waarvan ik denk dat dit niet relevant is.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:49 schreef Vidad het volgende:
Maar zeg eens, lezen jullie daadwerkelijk alle opgegeven stof?
Het is soms absurd veel naar mijn idee. Probeer zelf alles te lezen. Bijna elke avond zit ik tot een uur of 12 de stof door te nemen.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Meestal wel, tenzij ze zoveel stof opgeven waarvan ik denk dat dit niet relevant is.
quote:Op zondag 25 januari 2015 00:55 schreef Vidad het volgende:
[..]
Ja, kindervak volgens vak-P ut Twente.
Hiddema zou de hoogleraren van strafrecht op de EUR zo op de kast kunnen krijgen met zijn voorkeur van de PVV.quote:
Ik heb geen hekel aan willekeurig welke BA'er (bekende advocaatquote:
Heel veel mensen hebben een hekel aan hem, ook vooraanstaande juristen.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hiddema zou de hoogleraren van strafrecht op de EUR zo op de kast kunnen krijgen met zijn voorkeur van de PVV.
Dat was een leuke reeks met advocaten inderdaad.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan willekeurig welke BA'er (bekende advocaat) Sterker nog: elk individu heeft zo weer zijn/haar eigen persoonlijke trekjes. Daarom vond ik Kijk in de Ziel ook zo geniaal om aan te treffen. Heb je er meteen zoveel achter elkaar aan het woord over dezelfde kwesties
Klopt. Als de Republikeinen Carson naar voren schuiven wordt hij president.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:
Die Tsipras wordt nog wel een probleem. Palin niet natuurlijk.
Dat kan je over ongeveer elke prominente advocaat zeggenquote:Op zondag 25 januari 2015 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben een hekel aan hem, ook vooraanstaande juristen.
Begrijpelijk maar niet verstandig. De Grieken hebben het idee dat ze zonder de EU niet hoeven te bezuinigen, terwijl ze dan praktisch het Europese Haiti zouden worden.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:03 schreef Vidad het volgende:
[..]
Klopt. Als de Republikeinen Carson naar voren schuiven wordt hij president.
De Grieken zijn de EU zat, en dat is begrijpelijk.
Let maar op dat de EU flink gaat afbrokkelen.
Jan Vlug is echt een advocaat waar ik niet echt een bepaalde hoge pet van op heb. Hij kwam een keer bij Nieuwsuur praten over de bekentenis van zijn cliënt alsof het RTL Boulevard was.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat was een leuke reeks met advocaten inderdaad.
Die Ankers komen altijd zo vaag op me over, alsof ze iets hebben.
Dat klopt, maar het aantal advocaten en hoogleraren dat ik wel eens heb horen zeggen of insinueren dat ze Hiddema niet mogen is een stuk hoger dan over Anker en Anker, Spong, Ficq, Plasman, ga zo maar door.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat kan je over ongeveer elke prominente advocaat zeggen
Klopt, mag wel om de vijf jaar een retake van gemaakt worden met hernieuwde actualiteit. Die reeks zal mij nooit vervelenquote:Op zondag 25 januari 2015 01:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat was een leuke reeks met advocaten inderdaad.
Die Ankers komen altijd zo vaag op me over, alsof ze iets hebben.
Anker & Anker doen altijd zo verschrikkelijk mysterieus, alsof ze je duizend dingen willen vertellen die je nog nooit eerder hebt gehoord. Op een positieve manier.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, mag wel om de vijf jaar een retake van gemaakt worden met hernieuwde actualiteit. Die reeks zal mij nooit vervelen![]()
Anker & Anker: die hebben idd een bepaalde houding ja over zich, daar kun je de vinger niet opleggen wat het is, maar ze hebben het wel: de A-factorNet zoals Inez Weski, met haar zwart omrande ogen als handelskenmerk
Zal ook voornamelijk met zijn politieke voorkeur te maken hebben, zegt me verder niet zoveel, al die mediageile juristen kunnen elkaar waarschijnlijk ook niet luchten of zienquote:Op zondag 25 januari 2015 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het aantal advocaten en hoogleraren dat ik wel eens heb horen zeggen of insinueren dat ze Hiddema niet mogen is een stuk hoger dan over Anker en Anker, Spong, Ficq, Plasman, ga zo maar door.
Ik vind het een kwal. Ingenomen met zichzelf, arrogant, neerbuigend over collega's en mensen in het algemeen. Nee, niet mijn type. Spong is een stuk vriendelijker en normaler, bijvoorbeeld. Hoewel die ook denkt dat hij geweldig is volgens mij.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zal ook voornamelijk met zijn politieke voorkeur te maken hebben, zegt me verder niet zoveel, al die mediageile juristen kunnen elkaar waarschijnlijk ook niet luchten of zien
In alle interviews en ander dingen waar ik hem heb gelezen of gezien komt hij op mij over als een rustige, welbespraakte, intelligente en bazige baas
Denk dat dat een vereiste is voor excellentie. Neem nou een keurige advocaat als Geert-Jan Knoops. Zeer kundig, maar daar zakt mijn broek vanaf.quote:
Na elke aflevering van Pro Deo krijgt Hammerstein fors meer cliënten. Het is ook een beetje marketing.quote:
Dit is een beetje een overbodige vraag om aan een stelletje FOK!'ers te vragenquote:Op zondag 25 januari 2015 01:11 schreef Tchock het volgende:
Stel dat jullie de keuze hebben. Zouden jullie dan zo'n televisieadvocaat worden die op elke uitnodiging zijn gezicht komt laten zien, of zou je juist zo onbekend mogelijk proberen te blijven?
Absoluut niet mee eens. Je moet je eigen kwaliteiten en zwaktes kennen, natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat je zo zelfingenomen hoeft te zijn. Sterker nog, ik denk dat je er vaak geen betere jurist van wordt. Zie Bram.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef Vidad het volgende:
[..]
Denk dat dat een vereiste is voor excellentie. Neem nou een keurige advocaat als Geert-Jan Knoops. Zeer kundig, maar daar zakt mijn broek vanaf.
Gezien mijn persoonlijkheid zou ik het liefst zo onbekend mogelijk proberen te blijven. Mijn cliënten moeten naar mij toekomen omdat ik kwaliteit lever en alles doe wat juridisch mogelijk is om het beste mogelijke resultaat eruit te slepen in plaats van dat ze denken dat ik vaak in de media verschijn en ik daarom zo goed ben.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:11 schreef Tchock het volgende:
Stel dat jullie de keuze hebben. Zouden jullie dan zo'n televisieadvocaat worden die op elke uitnodiging zijn gezicht komt laten zien, of zou je juist zo onbekend mogelijk proberen te blijven?
Het kan nooit kwaad om je smoel te tonen als advocaat, dus waarom niet op televisie? Maar dan zou ik niet een vaste zetel innemen naast Kwalbert, maar zo nu en dan indien relevant bij Nieuwsuur/Jinek enzo langs gaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:11 schreef Tchock het volgende:
Nou ja, je hoeft geen Freek Vonk te worden die over elk interessant beestje wel wat wil komen vertellen. Je bent advocaat, geen wetenschapsjournalist of zo. Ik vind het altijd een beetje gênant als bijvoorbeeld Spong moet komen opdraven om iets uit te leggen over zaken waar hij verder niets mee te maken heeft. Al snap ik dat het voor het programma goede televisie is.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het kan nooit kwaad om je smoel te tonen als advocaat, dus waarom niet op televisie? Maar dan zou ik niet een vaste zetel innemen naast Kwalbert, maar zo nu en dan indien relevant bij Nieuwsuur/Jinek enzo langs gaan.
Is al gemaakt.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:17 schreef Joosie200 het volgende:
Kijk in de ziel: op de koffie bij de fokkers
Daarom zou ik enkel op eigen initiatief gaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft geen Freek Vonk te worden die over elk interessant beestje wel wat wil komen vertellen. Je bent advocaat, geen wetenschapsjournalist of zo. Ik vind het altijd een beetje gênant als bijvoorbeeld Spong moet komen opdraven om iets uit te leggen over zaken waar hij verder niets mee te maken heeft. Al snap ik dat het voor het programma goede televisie is.
Als je gewoon normaal doet en beseft dat dit geen huiswerktopic is, waarom niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor recht en bestuur, mag ik dan ook hier posten?
240pquote:
Aansteller. Sommige dingen zijn wel interessant. Zoals hoe Yvonne omgaat met bedreigingen en zo. Is ook al tien jaar oud of zo denk ik.quote:
Is die blonde vrouw yvonne?quote:Op zondag 25 januari 2015 01:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aansteller. Sommige dingen zijn wel interessant. Zoals hoe Yvonne omgaat met bedreigingen en zo.
Hah, begint pas in september, dus sowieso nog geen reet te doen het aankomende half jaarquote:Op zondag 25 januari 2015 01:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je gewoon normaal doet en beseft dat dit geen huiswerktopic is, waarom niet.
Ja, die Kim Holland look a likequote:
Die zitten allemaal in de Are- oh wacht.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:22 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ik nog een paar verdwaalde ekte hooligans tegen kom
dan gaan ze toch gewoon naar het clubhuisquote:Op zondag 25 januari 2015 01:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die zitten allemaal in de Are- oh wacht.
Was het maar waar.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:45 schreef Tchock het volgende:
Ik had zo gedacht dat ik van Europees recht af was met directe werking en inroepbaarheid en Costa/ENEL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 januari 2015 01:52 schreef Ties02 het volgende:
Haha, die kwam mij ook al eng bekend voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 januari 2015 03:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oude afleveringen van Peter R de Vries kijken
Ok.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Gezien mijn persoonlijkheid zou ik het liefst zo onbekend mogelijk proberen te blijven. Mijn cliënten moeten naar mij toekomen omdat ik kwaliteit lever en alles doe wat juridisch mogelijk is om het beste mogelijke resultaat eruit te slepen in plaats van dat ze denken dat ik vaak in de media verschijn en ik daarom zo goed ben.
Aan het solliciteren?quote:Op zondag 25 januari 2015 09:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo een online assessment maken. Altijd leuk, met van die reeksen.
Iets anders gevonden inderdaad. Hopelijk lukt dat assessment dus zo.quote:
Doe je best!quote:Op zondag 25 januari 2015 09:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iets anders gevonden inderdaad. Hopelijk lukt dat assessment dus zo.
Hoelang zit je bij je huidige werkgever?quote:Op zondag 25 januari 2015 09:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iets anders gevonden inderdaad. Hopelijk lukt dat assessment dus zo.
Ik geloof bij de Aclo op het Zernikequote:Op zondag 25 januari 2015 12:07 schreef ylSs het volgende:
Aan de RUG mensjes, weet iemand waar K Duppenhal, Blauwborgje 16 is?
Misschien komt het wel omdat je hem als 'advocaat' ziet terwijl hij daar misschien wel zit vanwege zijn uitgebreide algemene kennis. Want dat heeft die wel. Op die grond zou ik ook wel op televisie willen komen, want vaak heb ik bij 'experts' als het gevoel van dat veel poep is.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft geen Freek Vonk te worden die over elk interessant beestje wel wat wil komen vertellen. Je bent advocaat, geen wetenschapsjournalist of zo. Ik vind het altijd een beetje gênant als bijvoorbeeld Spong moet komen opdraven om iets uit te leggen over zaken waar hij verder niets mee te maken heeft. Al snap ik dat het voor het programma goede televisie is.
Mooie hond! Kruising tussen border collie en?quote:
15 euro ingezet op winst ajakkesquote:
Ik vermoed een uitslag.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, twee uur lang gebikkeld. Benieuwd wat volgt...
quote:
had er beter mn reet mee kunnen afvegenquote:Op zondag 25 januari 2015 13:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
15 euro ingezet op winst ajakkes
Je hebt wel eens spitsen die de kansen niet afmaken maar Kazim verhief dat vandaag naar een nieuwe niveau door daadwerkelijk ballen uit het doel van de tegenstander te halen.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ajax is vandaag weggespeeld. Als Feyenoord een spits had gehad was het 0-3 geworden. Kazim
quote:Op zondag 25 januari 2015 17:24 schreef Tchock het volgende:
We zijn nu op het punt aangekomen dat de wedstrijden zo slecht zijn dat ik toch liever ga studeren. Ik noem het VOG (voetbal-ontwijkend gedrag).
We zijn nu op het punt aangekomen dat de wedstrijden zo slecht zijn dat ik toch liever ga studeren. Ik noem het VOG (voetbal-ontwijkend gedrag).
Als die vordering (reëel) in de belastingheffing ergens wordt begrepen (bij de schuldenaar, dus in jouw voorbeeld de dochter), is er geen reden om deze anti-misbruikbepaling toe te passen. Hij is immers bedoeld om te voorkomen dat een vordering ergens wordt afgewaardeerd ten laste van de winst, en dat een eventuele latere waardestijging weer onbelast geschiedt (doordat bijvoorbeeld is omgezet in eigen vermogen etc). Als er belasting wordt geheven, is het dus 'ok'.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:47 schreef Ties02 het volgende:
Kan iemand mij die correctie/toets van art. 13ba lid 4 Vpb uitleggen in het geval van kwijtschelding van een (afgewaardeerde) vordering op de dochter? Wat staat er nou in die bepaling?
Tchock, M, Erik plz
Ok duidelijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als die vordering (reëel) in de belastingheffing ergens wordt begrepen (bij de schuldenaar, dus in jouw voorbeeld de dochter), is er geen reden om deze anti-misbruikbepaling toe te passen. Hij is immers bedoeld om te voorkomen dat een vordering ergens wordt afgewaardeerd ten laste van de winst, en dat een eventuele latere waardestijging weer onbelast geschiedt (doordat bijvoorbeeld is omgezet in eigen vermogen etc). Als er belasting wordt geheven, is het dus 'ok'.
Staat er niets op de site van de fiscus?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ok duidelijk.
Maar stel nou dat er een lening van 10 mln. aan de dochter wordt afgewaardeerd en een verlies van 10 mln. wordt genomen, waarna de moeder de vordering geheel kwijt scheldt.
In deze vraag staat dan nog als verdere informatie: de helft van de kwijtscheldingswinst is vrijgesteld
Hoe moet ik die informatie zien in verhouding tot lid 4? Betekent dat dan dat de helft die is vrijgesteld niet onderworpen is aan een reële heffing en dus wel als winst moet worden genomen?
Anders mocht er toch gewoon 10 mln in de opwaarderingsreserve?
De kwijtschelding is blijkbaar voor de helft niet onderworpen aan een reële heffing -> dus winst van ¤5mio bij de schuldeiser -> optie overeenkomstige dotatie opwaarderingsreservequote:Op zondag 25 januari 2015 18:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ok duidelijk.
Maar stel nou dat er een lening van 10 mln. aan de dochter wordt afgewaardeerd en een verlies van 10 mln. wordt genomen, waarna de moeder de vordering geheel kwijt scheldt.
In deze vraag staat dan nog als verdere informatie: de helft van de kwijtscheldingswinst is vrijgesteld
Hoe moet ik die informatie zien in verhouding tot lid 4? Betekent dat dan dat de helft die is vrijgesteld niet onderworpen is aan een reële heffing en dus wel als winst moet worden genomen?
Anders mocht er toch gewoon 10 mln in de opwaarderingsreserve?
Ok, en wat gebeurt er bij de schuldenaar?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:22 schreef Mshauri het volgende:
[..]
De kwijtschelding is blijkbaar voor de helft niet onderworpen aan een reële heffing -> dus winst van ¤5mio bij de schuldeiser -> optie overeenkomstige dotatie opwaarderingsreserve
Realiseert kwijtscheldingswinst die blijkbaar voor helft is vrijgesteld.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ok, en wat gebeurt er bij de schuldenaar?
Ja leuk, niet iedereen is zo'n helder licht als jijquote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Staat er niets op de site van de fiscus?
quote:Op zondag 25 januari 2015 18:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja leuk, niet iedereen is zo'n helder licht als jij
Oh dacht even dat je de gek met me aanstook
13ba lid 5 is totaal onleesbaar. Gelukkig nooit met dit gedoe in contact gekomen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja leuk, niet iedereen is zo'n helder licht als jij
Oh dacht even dat je de gek met me aanstak
Hoop het voor jequote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
13ba lid 5 is totaal onleesbaar. Gelukkig nooit met dit gedoe in contact gekomen.
Zal je zien dat ik komende week dit gedoe op mijn bordje krijg.
Wanneer is het tentamen?quote:
Wat staat er in 13dquote:Op zondag 25 januari 2015 18:38 schreef Ties02 het volgende:
Dan nog een vraagje in hetzelfde kader:
Indien sprake is van versnelde vrijval van de opwaarderingsreserve (ingeval overbrengen onderneming naar buitenlandse dochter) en dus het resterende deel in de winst valt, komt dat bedrag dan ook bij het opgeofferd bedrag van die deelneming ivm de liquidatieverliesregeling?
Of komen daar alleen puur de waardestijgingen van de aandelen bij die uit de opwaarderingsreserve worden gehaald.
Is er wat mis mee?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:40 schreef eriksd het volgende:
Zullen we proberen het woord "er" zo min mogelijk te gebruiken?
Ja ook het tiende lid van 13ba alleen in mijn tentamenantwoordmodel wordt het dus niet meegenomenquote:
Ik zal er rekening mee houdenquote:Op zondag 25 januari 2015 18:40 schreef eriksd het volgende:
Zullen we proberen het woord "er" zo min mogelijk te gebruiken?
Je moet ook leren vanuit Bouwman, niet uit de tentamenantwoordenquote:Op zondag 25 januari 2015 18:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ook het tiende lid van 13ba alleen in mijn tentamenantwoordmodel wordt het dus niet meegenomen
quote:Op zondag 25 januari 2015 18:44 schreef Ties02 het volgende:
Maar dit tentamenantwoord heeft het ook over art. 13ca lid 8 wat niet meer bestaat dus misschien moet ik het met een korrel zout nemen
Alles wat met ondernemingen te maken heeft, in het geval van Vpb dus deelnemingsvrijstelling, FE en algemene winstdingetjes (infokap en die onzin)quote:Op zondag 25 januari 2015 18:52 schreef Mshauri het volgende:
Is het alleen vpb of ook nog andere meuk/
Denk een 8 max, bepaalde dingen zitten er nog niet echt goed in (voornamelijk al die kutberekeningen bij de rente-aftrekbeperkingen)quote:
Als ik een 10 haal krijg ik een flesje wijn van jouquote:Op zondag 25 januari 2015 19:11 schreef eriksd het volgende:
Wat voor weddenschap hadden we ook alweer Ties?
Wat een kutstreekquote:Van belang is voorts dat een beperking in de tijd slechts betrekking kan hebben op het arrest waarin de gevraagde uitlegging wordt gegeven. Hiervoor beroept het Hof van Justitie zich op de gelijke behandeling van de lidstaten en de andere belanghebbende ten aanzien van dat recht en op het rechtszekerheidsbeginsel. Dat in een ander arrest niet was gevraagd om beperking in de tijd kwam Duitsland duur te staan in HvJ EG 6 maart 2007, zaak C-292/04 (Meilicke), FED 2007/40 (concl. Tizzano en Stix-Hackl, aant. D.S. Smit). In deze zaak was de vraag of het Duitse imputatiestelsel in strijd was met het vrije verkeer van kapitaal. Het Hof van Justitie overwoog dat deze vraag vergelijkbaar was met de problematiek in HvJ EG 6 juni 2000, zaak C-35/98 (Verkooijen), BNB 2000/326 (concl. La Pergola, noot I.J.J. Burgers) (welke zaak ging over een discriminerende dividendvrijstelling in Nederland) en dat die zaak door het Hof van Justitie niet in de tijd was beperkt. Met andere woorden: Duitsland had destijds al in het Verkooijen-arrest de gevolgen voor zijn eigen imputatiestelsel moeten onderkennen en destijds (in 2000) moeten vragen de gevolgen van dit arrest in de tijd te beperken.
Maken we er een 9 van. Is dat een incentive?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als ik een 10 haal krijg ik een flesje wijn van jou
drink geeneens wijn trouwens![]()
Deal.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maken we er een 9 van. Is dat een incentive?
Wijn is voor koningen.
Welk vak?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:28 schreef Tchock het volgende:
Ik had eerder met dit vak moeten beginnen.
Ook met 20a? Ik snap niet zo goed welke andere criteria er nou zijn om te ontkomen aan die intentietoets in lid 4, in mijn voorbeeld was het voornemen om personeel af te laten nemen tot 30% maar blijkbaar kan je dan toch verrekenen met dat jaar als de omzet 30% of groter is? Gelden daar nog andere escapes op?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:27 schreef eriksd het volgende:
Die moeten te doen zijn. Uitvoerig mee aan de stok gehad afgelopen jaar.
20a weer nauwelijks.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ook met 20a? Ik snap niet zo goed welke andere criteria er nou zijn om te ontkomen aan die intentietoets in lid 4, in mijn voorbeeld was het voornemen om personeel af te laten nemen tot 30% maar blijkbaar kan je dan toch verrekenen met dat jaar als de omzet 30% of groter is? Gelden daar nog andere escapes op?
Nederland heeft aardig wat robbertjes gevochten.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:39 schreef Tchock het volgende:
Doet Nederland Europees gezien aan de lopende band alles fout of pakt mijn boek toevallig bijna alleen maar zaken van het HvJ tegen Nederland?
En niet heel vaak gewonnen, of lijkt dat maar zo?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nederland heeft aardig wat robbertjes gevochten.
Europees recht is hartstikke interessant. Alleen nogal verwarrend, vooral omdat het Hof van Justitie krankzinnig is.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:47 schreef IPA35 het volgende:
Hmmm, hopelijk klapt de EU een beetje snel dankzij de Grieken, dan hoef ik geen Europees Recht te leren.
Hier klopt iets nietquote:Op zondag 25 januari 2015 19:39 schreef Tchock het volgende:
Doet Nederland Europees gezien aan de lopende band alles fout of pakt mijn boek toevallig bijna alleen maar zaken van het HvJ tegen Nederland?
ach, ik had een 7,5quote:Op zondag 25 januari 2015 19:28 schreef Tchock het volgende:
Ik had eerder met dit vak moeten beginnen.
Dat staat er niet. Zaken, gewezen door het Hof van Justitie van de Europese Unie, waarin Nederland één van de partijen was (ook wel: zaken tegen Nederland).quote:
precies, geen stress..quote:Op zondag 25 januari 2015 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de reden dat ik niet eerder ben begonnen.
Naast het "je snapt toch wat er bedoeld wordt"-argument staat hier volgens mij ook geen fout. Als ik zes zaken pak die de Hoge Raad gewezen heeft waarin Shell procespartij was zijn dat toch "zes zaken van de HR tegen Shell", of niet dan?quote:
Nouja, nee.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Naast het "je snapt toch wat er bedoeld wordt"-argument staat hier volgens mij ook geen fout. Als ik zes zaken pak die de Hoge Raad gewezen heeft waarin Shell procespartij was zijn dat toch "zes zaken van de HR tegen Shell", of niet dan?
De EU an sich is best wel krankzinnig.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Europees recht is hartstikke interessant. Alleen nogal verwarrend, vooral omdat het Hof van Justitie krankzinnig is.
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Europees recht is hartstikke interessant. Alleen nogal verwarrend, vooral omdat het Hof van Justitie krankzinnig is.
Nou goed, om al deze verwarring de wereld uit te helpen: ik bedoel dus zaken die werden gevoerd door of tegen Nederland bij het Hof van Justitie. Mijn excuses voor de paniek.quote:
Waarom?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De EU an sich is best wel krankzinnig.
Pfew, kan het boterhamzakje weer wegleggen.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou goed, om al deze verwarring de wereld uit te helpen: ik bedoel dus zaken die werden gevoerd door of tegen Nederland bij het Hof van Justitie. Mijn excuses voor de paniek.
Gelukkig hoef jij hier nooit iets mee te doenquote:Op zondag 25 januari 2015 19:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik de edits zien, deze pik ik mooi even mee!
Ohja kloptquote:Op zondag 25 januari 2015 19:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Gelukkig hoef jij hier nooit iets mee te doen
post dan even openbaar.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik de edits zien, deze pik ik mooi even mee!
Dat ze zich niet aan het subsidiariteitsbeginsel houden waardoor zelfs deelstaten van de USA meer autonomie hebben dan EU lidstaten.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Naast het "je snapt toch wat er bedoeld wordt"-argument staat hier volgens mij ook geen fout. Als ik zes zaken pak die de Hoge Raad gewezen heeft waarin Shell procespartij was zijn dat toch "zes zaken van de HR tegen Shell", of niet dan?
Geen excuses nodig. Vind je wat gepikeerde reactie overigens niet helemaal passen bij de gretigheid waarmee je andere users wijst op taalfouten/slechte zinsconstructies, waarbij 'je snapt toch wat ik bedoel' terecht weinig genade oplevert. Maar ik zal je niet meer verbeteren.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou goed, om al deze verwarring de wereld uit te helpen: ik bedoel dus zaken die werden gevoerd door of tegen Nederland bij het Hof van Justitie. Mijn excuses voor de paniek.
Natuurlijk wel verbeteren. Daar leer ik van.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:59 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Geen excuses nodig. Vind je wat gepikeerde reactie overigens niet helemaal passen bij de gretigheid waarmee je andere users wijst op taalfouten/slechte zinsconstructies, waarbij 'je snapt toch wat ik bedoel' terecht weinig genade oplevert. Maar ik zal je niet meer verbeteren.
Als je dan even uitlegt wat daar krankzinnig aan is heb je een begin van een redenering. Nu is het een slag in de lucht.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat ze zich niet aan het subsidiariteitsbeginsel houden waardoor zelfs deelstaten van de USA meer autonomie hebben dan EU lidstaten.
Kun je dat iets meer uitleggen? Volgens mij klopt die stelling namelijk niet helemaal en hier kan ik niet echt op reageren.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat ze zich niet aan het subsidiariteitsbeginsel houden waardoor zelfs deelstaten van de USA meer autonomie hebben dan EU lidstaten.
Dit volg ik niet helemaal.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook wel benieuwd wat er nu komt.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:03 schreef Ties02 het volgende:
IPA35 heeft net het subsidiariteitsbeginsel gehad op college en gaat nu even een duidelijk statement maken
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:03 schreef Ties02 het volgende:
IPA35 heeft net het subsidiariteitsbeginsel gehad op college en gaat nu even een duidelijk statement maken
Ik kan er niet opkomen en googlen werkt ook nietquote:(...) surviving for a long long time. I will be surviving, till the day I die
Dat is 2 jaar geleden vriend.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:03 schreef Ties02 het volgende:
Oke Greet.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:06 schreef IPA35 het volgende:
Zo maakt de EU regels over hoe geluidsniveaus bij natuurgebied de Mokerheide.
Ik denk dat dit is strijd is met het subsidiariteitsbeginsel.
Laten ze zich druk maken om het harmoniseren van zaken die praktisch en economisch van belang zijn (dit is naar mijn mening al redelijk afgerond) en ophouden met nutteloze kleinigheden. Of bijvoorbeeld het proberen te ondergraven van het common law stelsel van de UK en dergelijke. Nu lijkt het alsof de EU alles wat los en vast zit wilt regelen, de Verdragen geven de EU natuurlijk een carte blanche op alle terreinen die van belang zijn (gedeelde bevoegdheden). Kortom de EU is best een enge organisatie geworden sinds dat landen geen vetorecht meer hebben.
Maar goed ik zeg er maar niks over, rechtenstudenten staan bekend om hun sympathie voor links idealistisch gedoe.
De EU is inderdaad typisch een linkse aangelegenheid. Overigens zie ik geen onderbouwing waarom het "volgens jou" in strijd zou zijn met het subsidiariteitsbeginsel.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:06 schreef IPA35 het volgende:
Laten ze zich druk maken om het harmoniseren van zaken die praktisch en economisch van belang zijn (dit is naar mijn mening al redelijk afgerond) en ophouden met nutteloze kleinigheden. Of bijvoorbeeld het proberen te ondergraven van het common law stelsel van de UK en dergelijke. Nu lijkt het alsof de EU alles wat los en vast zit wilt regelen, de Verdragen geven de EU natuurlijk een carte blanche op alle terreinen die van belang zijn (gedeelde bevoegdheden). Kortom de EU is best een enge organisatie geworden sinds dat landen geen vetorecht meer hebben.
Maar goed ik zeg er maar niks over, rechtenstudenten staan bekend om hun sympathie voor links idealistisch gedoe.
Hoe is dat in strijd met het subsidiariteitsbeginsel?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:06 schreef IPA35 het volgende:
Alle zaken die praktisch en economisch van belang zijn om te harmoniseren zijn afgerond? Dat lijkt me nogal een vreemde stelling. En daarbij heeft de EU helemaal geen carte blanche en hebben alle lidstaten via de Raad nog steeds een vetorecht over alle besluiten die niet via de normale wetgevingsprocedure worden aangenomen (waaronder alle fiscale zaken). Dus dat snap ik niet echt.quote:Laten ze zich druk maken om het harmoniseren van zaken die praktisch en economisch van belang zijn (dit is naar mijn mening al redelijk afgerond) en ophouden met nutteloze kleinigheden. Of bijvoorbeeld het proberen te ondergraven van het common law stelsel van de UK en dergelijke. Nu lijkt het alsof de EU alles wat los en vast zit wilt regelen, de Verdragen geven de EU natuurlijk een carte blanche op alle terreinen die van belang zijn (gedeelde bevoegdheden). Kortom de EU is best een enge organisatie geworden sinds dat landen geen vetorecht meer hebben.
Oh, je wou helemaal niets zinnigs zeggen. Oké.quote:Maar goed ik zeg er maar niks over, rechtenstudenten staan bekend om hun sympathie voor links idealistisch gedoe.
Ik ben niet tegen harmonisatie van nuttige wetgeving, dus ben ik niet tegen de EU an sich.quote:
Alle zaken die van wezenlijk belang zijn vallen binnen de gedeelde bevoegdheid.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe is dat in strijd met het subsidiariteitsbeginsel?
[..]
Alle zaken die praktisch en economisch van belang zijn om te harmoniseren zijn afgerond? Dat lijkt me nogal een vreemde stelling. En daarbij heeft de EU helemaal geen carte blanche en hebben alle lidstaten via de Raad nog steeds een vetorecht over alle besluiten die niet via de normale wetgevingsprocedure worden aangenomen (waaronder alle fiscale zaken). Dus dat snap ik niet echt.
[..]
Oh, je wou helemaal niets zinnigs zeggen. Oké.
Waarom is dat een feit? Tast de Europese Unie wetgeving aan op terreinen waar lidstaten daar niet vrijwillig mee hebben ingestemd?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen harmonisatie van nuttige wetgeving, dus ben ik niet tegen de EU an sich.
Dat de EU met de huidige carte blanche de lidstaten qua soevereiniteit volledig uit holt of uit zou kunnen hollen is een feit. Zij hebben daartoe immers de bevoegdheid krachtens de Verdragen en het subsidiariteitsbeginsel kan niet afgedwongen worden.
?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:10 schreef Mshauri het volgende:
Deze discussie breekt de pot helemaal mis
Heh? Allemaal stellingen, maar zo weinig onderbouwing.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen harmonisatie van nuttige wetgeving, dus ben ik niet tegen de EU an sich.
Dat de EU met de huidige carte blanche de lidstaten qua soevereiniteit volledig uit holt of uit zou kunnen hollen is een feit. Zij hebben daartoe immers de bevoegdheid krachtens de Verdragen en het subsidiariteitsbeginsel kan niet afgedwongen worden.
Wat voor soort muziek, artiestquote:Op zondag 25 januari 2015 20:06 schreef Paxcon het volgende:
Hoe heet dat nummer met
[..]
Ik kan er niet opkomen en googlen werkt ook niet
Precies.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
?
Ok EU is goed en alle wetten die zij maken zijn nuttig en goed. Iedereen die wat anders denkt is een blonde Geert en wil oorlog gaan voeren. Ok.
Dat kan sinds het verdrag van lissabon is doorgevoerd in principe.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom is dat een feit? Tast de Europese Unie wetgeving aan op terreinen waar lidstaten daar niet vrijwillig mee hebben ingestemd?
Er is niemand hier die je zo makkelijk afwimpelt of de discussie niet aan wil gaan. Maar je roept alleen maar dingen zonder enkele onderbouwing, afgezien van wat hele kleine voorbeelden.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
?
Ok EU is goed en alle wetten die zij maken zijn nuttig en goed. Iedereen die wat anders denkt is een blonde Geert en wil oorlog gaan voeren. Ok.
Heel goed.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
?
country volgens mijquote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat voor soort muziek, artiest
Hoe ziet de videoclip eruit
Hoe is het verdrag van Lissabon ook alweer tot stand gekomen en aangenomen? Overigens laat je in de rest van je stukje zelf al zien dat de EU dus niet tegen de wil van de lidstaten wetgeving kan doordrukken. Scheelt weer.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat kan sinds het verdrag van lissabon is doorgevoerd in principe.
Als alle Nederlandse vertegenwoordigers in het parlement en de vertegenwoordiger in de raad van ministers tegen een voorstel stemmen dat onder de gedeelde bevoegdheid valt en grote landen stemmen er allemaal mee in dan kan Nederland daar helemaal niets aan doen. Dit gaat soms om ingrijpende aangelegenheden.
Ben je bekend met het moloch genaamd de Warmtewet? Grotendeels ten implementatie van absurde Europese richtlijnen over energie efficiëntie.
Ja, dus? Dat dit prutwetgeving is ben ik meteen met je eens. Dat dat een argument is voor alles wat je hiervoor hebt geroepen niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:16 schreef IPA35 het volgende:
Hier het bewuste pareltje:
http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32012L0027&from=EN
Als in Nederland al geen enkel gebouw van voor 2010 geschikt is voor de installatie van een warmtemeter als bedoeld in deze tekst, hoe gaan ze dat doen in rare socialistische betonjungles in het oostblok?
Allemaal slim bedacht daar in Brussel in die glazen tempel van ze maar in de praktijk is het een hel.
Ja hallo daar heb ik geen verstand vanquote:Op zondag 25 januari 2015 20:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
country volgens mij
videoclip geen idee
Dat kunnen ze dus wel.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoe is het verdrag van Lissabon ook alweer tot stand gekomen en aangenomen? Overigens laat je in de rest van je stukje zelf al zien dat de EU dus niet tegen de wil van de lidstaten wetgeving kan doordrukken. Scheelt weer.
Dat heeft niks met de EU te maken, maar met wetgevingsproblemen die in beginsel bij elke wetgever spelen. Onpraktische wetgevingsgedrochten hebben we in NL ook.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:16 schreef IPA35 het volgende:
Hier het bewuste pareltje:
http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32012L0027&from=EN
Als in Nederland al geen enkel gebouw van voor 2010 geschikt is voor de installatie van een warmtemeter als bedoeld in deze tekst, hoe gaan ze dat doen in rare socialistische betonjungles in het oostblok?
Allemaal slim bedacht daar in Brussel in die glazen tempel van ze maar in de praktijk is het een hel.
Lachwekkendquote:Op zondag 25 januari 2015 20:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja hallo daar heb ik geen verstand van
Overigens is dit ook veel te kort door de bocht. Op heel veel punten moet de Raad unaniem besluiten voor een voorstel aangenomen wordt, onder andere over de zaken die de grootste invloed hebben op onze soevereiniteit (bijvoorbeeld uitbreiding van de bevoegdheden van de Unie). Dat is alleen te omzeilen via nauwere samenwerking (20 VEU) maar dan is het niet van toepassing op de landen die daar niet mee instemmen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat kan sinds het verdrag van lissabon is doorgevoerd in principe.
Als alle Nederlandse vertegenwoordigers in het parlement en de vertegenwoordiger in de raad van ministers tegen een voorstel stemmen dat onder de gedeelde bevoegdheid valt en grote landen stemmen er allemaal mee in dan kan Nederland daar helemaal niets aan doen. Dit gaat soms om ingrijpende aangelegenheden.
Je beweegt nogal tussen twee extremen. Wat is je achtergrond?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel.
Leuk dat je dit bagatelliseert. Dat doen alle EU fanaten. Maar goed, voor hen is de creatie van een Europese eenheidsstaat dan ook de natte droom.
Nee.quote:
Je geeft af op je indruk dat we je wegzetten als Geert als je kritiek hebt. Dan is het niet zo sterk om dit soort dingen te roepen over iemand die je verhaaltje niet gelijk als zoete koek slikt.quote:Leuk dat je dit bagatelliseert. Dat doen alle EU fanaten. Maar goed, voor hen is de creatie van een Europese eenheidsstaat dan ook de natte droom.
Je kunt kiezen tussen:quote:Op zondag 25 januari 2015 20:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je beweegt nogal tussen twee extremen. Wat is je achtergrond?
Nee helaas nietquote:
Ach, er is wat mij betreft echt hele serieuze kritiek mogelijk op de EU. Heel veel is niet zoals het zou moeten zijn. Dat is het punt dus niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je kunt kiezen tussen:
- PVV (wat ik niet hoop)
- SP
- Partij van de Dieren
- Piratenpartij
- SGP
Compleet irrelevant voor t tentamenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:22 schreef Tchock het volgende:
In ander nieuws: mijn EU-Werkingsverdrag valt compleet uit elkaar.
Dat gaat niet werken. Zeg maar dag tegen je werkingsverdrag.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:22 schreef Tchock het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat de Europese integratie veel goeds heeft gebracht en wellicht op andere vlakken meer goeds kan brengen. Maar dat dit aan de andere kant gepaard gaat met een gevaarlijke carte blanche m.b.t. de gedeelde bevoegdheden die misbruikt wordt voor allerlei regeltjes die ofwel op gespannen voet staan met het beginsel wat in noemde ofwel prut zijn zoals dit voorbeeld. Ik constateer dat de EU een bepaalde regelzucht heeft die schadelijk is voor zij die tegen bureaucratisering zijn zoals ikzelf en dat op grond van de verdragen hier niets aan te doen is. Waarom? Zoals ik reeds heb aangegeven heeft de EU extensieve bevoegdheden binnen de normale wetgevingsprocedure. Dus wanneer een lidstaat een verstandige regering krijgt die tegen debiele regelzucht is zij niets kunnen doen aan de constante stroom aan verordeningen en richtlijnen die zij MOETEN implementeren (omdat zij geen veto meer hebben).quote:Op zondag 25 januari 2015 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat dit prutwetgeving is ben ik meteen met je eens. Dat dat een argument is voor alles wat je hiervoor hebt geroepen niet.
Eens. Ik vind ook dat er in de Nederlandse politiek te weinig een EU-kritisch geluid te horen is dat niet extreem anti-EU is.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Ach, er is wat mij betreft echt hele serieuze kritiek mogelijk op de EU. Heel veel is niet zoals het zou moeten zijn. Dat is het punt dus niet.
Nee, het is veel rustiger....quote:
quote:
Klopt, maar wel fijn om dingen op te kunnen zoeken waar in het boek naar verwezen wordt tijdens het leren.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:23 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Compleet irrelevant voor t tentamen
ik schatte je stiekem ook wel iets hoger inquote:
Mooie symboliek van het uit elkaar vallen van de EU en de eurozonequote:Op zondag 25 januari 2015 20:22 schreef Tchock het volgende:
Je hebt nog steeds niet uiteengezet waarom de EU een carte blanche zou hebben en als ze die heeft, waarom die misbruikt wordt. En je reageert niet op de posts van mij en anderen die je tegenspreken.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat de Europese integratie veel goeds heeft gebracht en wellicht op andere vlakken meer goeds kan brengen. Maar dat dit aan de andere kant gepaard gaat met een gevaarlijke carte blanche m.b.t. de gedeelde bevoegdheden die misbruikt wordt voor allerlei regeltjes die ofwel op gespannen voet staan met het beginsel wat in noemde ofwel prut zijn zoals dit voorbeeld. Ik constateer dat de EU een bepaalde regelzucht heeft die schadelijk is voor zij die tegen bureaucratisering zijn zoals ikzelf en dat op grond van de verdragen hier niets aan te doen is. Waarom? Zoals ik reeds heb aangegeven heeft de EU extensieve bevoegdheden binnen de normale wetgevingsprocedure. Dus wanneer een lidstaat een verstandige regering krijgt die tegen debiele regelzucht is zij niets kunnen doen aan de constante stroom aan verordeningen en richtlijnen die zij MOETEN implementeren (omdat zij geen veto meer hebben).
De lijm laat los, het is een misdruk. Ik heb destijds ook wel een nieuwe gekregen maar die heb ik weggegeven. Waar is dat symbolisch voor?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mooie symboliek van het uit elkaar vallen van de EU en de eurozone
Voor het landbouwbeleid van de euquote:Op zondag 25 januari 2015 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
De lijm laat los, het is een misdruk. Ik heb destijds ook wel een nieuwe gekregen maar die heb ik weggegeven. Waar is dat symbolisch voor?
De lijm laat los = het vertrouwen van de bevolkingen van de lidstaten valt weg, anti EU sentiment neemt toe en rechts krijgt de overhandquote:Op zondag 25 januari 2015 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
De lijm laat los, het is een misdruk. Ik heb destijds ook wel een nieuwe gekregen maar die heb ik weggegeven. Waar is dat symbolisch voor?
Moet ik nu een hele lijst met voorbeelden gaan noemen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet uiteengezet waarom de EU een carte blanche zou hebben en als ze die heeft, waarom die misbruikt wordt. En je reageert niet op de posts van mij en anderen die je tegenspreken.
https://jalta.nl/economie(...)6Hyg1KvJC3Hrds9TYcfwquote:Op zondag 25 januari 2015 20:29 schreef Ties02 het volgende:
Het weggeven van de nieuwe staat symbool voor ONZE BELASTINGCENTEN DIE ZOMAAR ZIJN WEGGEGEVEN AAN DE GRIEKEN GVD GA EENS WERKEN MAN
Nee, je moet geen voorbeelden noemen. Je moet onderbouwen. Ik vind het geen bezwaar dat in een democratisch stelsel besluiten worden genomen waar niet de volledige meerderheid achter staat. Zo gaat dat immers in nationale besluitvorming ook. Aan de andere kant zijn de meest essentiële zaken, zoals uitbreiding van de bevoegdheden van de EU, nog steeds onderworpen aan een vetorecht van lidstaten.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moet ik nu een hele lijst met voorbeelden gaan noemen.
Feit is dat de EU sinds een aantal jaar wetgeving kan doorvoeren met een bepaalde meerderheid van stemmen. Dit kun jij niet ernstig vinden, dat mag, maar je kunt niet ontkennen dat de EU op deze manier dus op de terreinen van de gedeelde bevoegdheden in de praktijk een carte blanche zou hebben. Dat de EU het beginsel constant aan het schenden is, is een mening omdat bepaalde mensen wellicht wel de mening zijn toegedaan dat de geluidsniveaus bij de Mokerheide op continentale schaal moeten worden vastgelegd (daar waar mensen zoals ik liever helemaal geen regels zouden willen, zelfs niet op gemeentelijk niveau).
The Cats-Remember The Good Times.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:06 schreef Paxcon het volgende:
Hoe heet dat nummer met
[..]
Ik kan er niet opkomen en googlen werkt ook niet
Dat is juist weinig essentieel. Ik spreek in het bijzonder over het economisch vlak, zaken die de gewone man/zaak echt raken.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet geen voorbeelden noemen. Je moet onderbouwen. Ik vind het geen bezwaar dat in een democratisch stelsel besluiten worden genomen waar niet de volledige meerderheid achter staat. Zo gaat dat immers in nationale besluitvorming ook. Aan de andere kant zijn de meest essentiële zaken, zoals uitbreiding van de bevoegdheden van de EU, nog steeds onderworpen aan een vetorecht van lidstaten.
Als ik het mij het goed herinner vallen deze zaken (in de regel) binnen de gewone wetgevingsprocedure.quote:the internal market
social policy, for the aspects defined in this Treaty
economic, social and territorial cohesion
agriculture and fisheries, excluding the conservation of marine biological resources
environment
consumer protection
transport
trans-European networks
energy
the area of freedom, security and justice
common safety concerns in public health matters, for the aspects defined in this Treaty
Nee dat is hem helaas nietquote:Op zondag 25 januari 2015 20:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
The Cats-Remember The Good Times.
Starship - starship edelweiss?quote:
Dat is slechts een debiel voorbeeld.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
IPA35 woont in de buurt van de Mokerhei en is in de bus aangesproken op het feit dat hij Skrillex luisterde op zijn mobiel.
Times is ties met een m. Illuminatie.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een nummer van The Cats
iets met good times
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een nummer van The Cats
iets met good times
Het is weer ouderwets lachen gieren brullenquote:
HAHAHA watquote:Op zondag 25 januari 2015 20:43 schreef eriksd het volgende:
Dit beeld heb ik van de Groningse rechtenstudenten.
Nou daar zie ik weinig heil inquote:Op zondag 25 januari 2015 20:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zag het. Kun je niet een stukje zingen tegen Soundhound?
Het is wel te vinden, maar dan krijg je The Cats. Ken je nog een aantal woorden?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou daar zie ik weinig heil in
Vind t zo raar dat het via google niet te vinden is...
Neequote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is wel te vinden, maar dan krijg je The Cats. Ken je nog een aantal woorden?
Saturday Night is ook lekker. Ik zit in Pink Floyd momenteel.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef eriksd het volgende:
Spot, op deze heb ik vanochtend staan housen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |