Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.quote:Schooldirecteur Alex Bakker van de Amterdamse basisschool De Kinderboom signaleert een maatschappelijk probleem. Blanke bakfietsmoeders uit de buurt laden hun kinderen niet uit bij zijn zwarte basisschool, maar rijden liever een stukje verder naar een witte school. Dat is opvallend, want er komen wel steeds meer hoogopgeleide mensen wonen in de Vogelbuurt in Amsterdam-Noord, waar De Kinderboom staat. Bovendien is de inspectie erg tevreden over de school. Hoogopgeleide ouders zetten hun kind blijkbaar liever niet op een school waar veel allochtone kinderen op zitten. Nu heeft de schooldirecteur de handschoen opgepakt om het tij te keren.
http://www.radio1.nl/item(...)chool%20voorbij.html
Direct overgenomen van Radio1.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef bijdehand het volgende:
Veel aannames in dit artikel. Tevens is het gebruik van het woord 'bakfietsmoeders' al een teken dat het een zeer gekleurd en zuur artikel gaat worden.
Ja, dat doet niets af aan mijn mening.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Direct overgenomen van Radio1.
Is het gek dat als zelfs een directeur zegt dat zijn leerlingen achterstanden hebben de mensen hun kinderen niet op zo'n school willen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Die schooldirecteur zegt ook in dat interview dat 70/80% van de Amsterdamse jeugd een kleurtje heeft (zelf wil hij niet spreken over zwarte scholen, maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben).
Dat wordt dus ook steeds verder fietsen naar een blanke school.
True story.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Joh, elk weldenkend mens zou dat zijn eigen kind niet aan doen.
Exact.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Joh, elk weldenkend mens zou dat zijn eigen kind niet aan doen.
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Nee ik vind het niet raar. Ik vind het wel jammer van de segregatie.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?
Ik ben een allochtoon, mijn ouders hebben mij zo'n 18 jaar geleden of zo ook bewust niet op een zwarte school gezet.
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is
Nee dat vraag ik mij niet af.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:07 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Niet alleen een leeracterstand, vooral een opvoedingsachterstand. Dat is een veel groter probleem.
Dat zegt hij toch.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?
Zal helemaal totaal uit het niets zijn verzonnen. Inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Zou je (hypothetisch) je kinderen naar een zo'n zwarte school sturen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee ik vind het niet raar. Ik vind het wel jammer van de segregatie.
Nee. Maar ook niet naar een school waar hij de enige allochtoon is. Grote kans dat hij of zij dan wordt gepest.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zou je (hypothetisch) je kinderen naar een zo'n zwarte school sturen?
Maar dan is het geen blanke school meer!!!1!1einz!11!!1quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Als ik een neger zou zijn zou ik mijn kind dus keihard naar een blanke school sturen
Ik snap er anders helemaal niks van. Een school die men zelf als zwarte school klassificeert zou ik mijn toekomstige kinderen ook niet droppen. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Maar ook niet naar een school waar hij de enige allochtoon is. Grote kans dat hij of zij dan wordt gepest.
Het liefst een 80-20 verhouding. 80% autochtoon.
die houden toch van blondines in rokken en dergelijkequote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Als ik een neger zou zijn zou ik mijn kind dus keihard naar een blanke school sturen
Nu bekijk je het wel erg zwart/wit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dan is het geen blanke school meer!!!1!1einz!11!!1
Zwart/wit/bruinquote:
Een "zwarte" school gaat niet alleen om negers ehquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een uiterst merkwaardige post van Kosmoproleet. Hij wil heel specifiek meer autochtonen. Maar is hier altijd als de kippen bij om schande te spreken over iemand als Geert Wilders.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?
moeilijk. Maar je krijgt dan gewoon hetzelfde als in de VS. Blanke scholen en zwarte scholen waar eerstgenoemde metaaldetectoren aan de ingang hebben en beveiligers die je onderzoeken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?
volgensmij hoeft een school niet zondermeer iedereen te accepteren?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Wou dat mijn ouders dat gedaan hadden. Ik breng mijn kinderen later naar een 'witte' school. Mijn hypothetische kinderen hoeven de onzin die ik heb meegemaakt op zwarte scholen niet mee te maken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?
Ik ben een allochtoon, mijn ouders hebben mij zo'n 18 jaar geleden of zo ook bewust niet op een zwarte school gezet.
Ik denk dat dergelijk gedrag een nog groter probleem is dan leerachterstanden. Ook in de besluitvorming van ouders om hun kind naar een blanke school te sturen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Onder andere. En ze heeft natuurlijk zelf ook veel kennisen in het onderwijs.
Ik heb het hier dan wel over de echte probleem gevallen. Het dominante, agressieve, respectloze type zeg maar die geen enkele vorm van authoriteit aanvaarden.
En dat heeft dan mijns inzien weer met de opvoeding te maken. En daar bakt men in de "zwarte" cultuur toch wat vaker helemaal niks van. Moeders met 6 kinderen van 5 verschillende vaders, kinderen met de vader in de bak. Kinderen waarvan de papa eigenlijk zelf nog op school zou moeten zitten. Kinderen waarvan de ouders zelf nog nederlands moeten leren. Etc etc etc
Misschien vind hij de Heer Wilders te extreem in zijn mening, maar toch voor het behoud van de blanke mens is. Zoiets heet nuance.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het een uiterst merkwaardige post van Kosmoproleet. Hij wil heel specifiek meer autochtonen. Maar is hier altijd als de kippen bij om schande te spreken over iemand als Geert Wilders.
Waar haal jij die achterstand vandaan? Het artikel zegt toch juist dat de inspectie erg tevreden is?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.
Zelfs Femke Halsema haalde haar kinderen van een zwarte school af.
Dit dus een negertje of bontkraag komt daar niet zomaar tussen heurquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:26 schreef hans1985 het volgende:
[..]
volgensmij hoeft een school niet zondermeer iedereen te accepteren?
Idem dito.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
Hier staat dus iets anders dan in de OP:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Die schooldirecteur zegt ook in dat interview dat 70/80% van de Amsterdamse jeugd een kleurtje heeft (zelf wil hij niet spreken over zwarte scholen, maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben).
Dat wordt dus ook steeds verder fietsen naar een blanke school.
Dan citeer ik toch even Bram_van_Loon:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier staat dus iets anders dan in de OP:
Inspectie erg tevreden - achterstanden
quote:2. Het feit dat de OI tevreden is zegt erg weinig over de kwaliteit van de school. De OI kijkt hoofdzakelijk naar of dat op papier alles oké is, het kijkt niet naar de kwaliteit van de leraren, de kwaliteit van de toetsen en of dat de leraren en leerlingen mooi op schema lopen. Er is niet eens een officieel schema voor de lage school. Het is dus net zo zinloos als die Keuzegids Hoger Onderwijs.
tja, dat zegt hij...wellicht voldeed de school aan de minimale eisen. Maar zegt niks over de omgeving en toestanden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier staat dus iets anders dan in de OP:
Inspectie erg tevreden - achterstanden
Tenzij je in de bijbelgordel woont is de school zeer waarschijnlijk alleen op papier christelijk zodat het gemakkelijker bepaalde groepen leerlingen kan werken. Zo werkt dat in Nederland. Niet voor niets wordt er al vele jaren gepleit voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Het CDA heeft zich daar hardnekkig tegen verzet tijdens de paarse kabinetten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:25 schreef hans1985 het volgende:
Zou zelfs nog eerder kiezen voor een christelijke school dan de kans dat ze op een zwarte school komen.
De middelbare school was ook niet echt christelijk meer. Heb nog wel mee gemaakt dat de laatste pater les gaf en de gehele bouwstijl was gothisch. Alleen het droeg wel christelijkheid uit. Als dat in de toekomst de manier word. Wellicht krijg je ook christelijke voetbalcompetities of christelijke kroegen/discotheken :pquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tenzij je in de bijbelgordel woont is de school zeer waarschijnlijk alleen op papier christelijk zodat het gemakkelijker bepaalde groepen leerlingen kan werken. Zo werkt dat in Nederland.
Een pater die godsdienstles geeft is al vrij zeldzaam in Nederland sinds de jaren 80/90. Ik vind godsdienstles sowieso niet in het onderwijs thuishoren, maatschappijleer ook niet. Ieder zijn mening hierover. Niet alles wat je hoort te weten als volwassene hoeft via het onderwijs aangeleerd te worden, alleen als je het niet wil weten komt je niet uit jezelf te weten welke religies bestaan, wat de kern is van deze religies, hoe het politieke systeem werkt etc. ook ik kreeg het niet van thuis uit mee, toch hoefde ik dat echt niet op school te leren: kwestie van zelf een beetje nieuwsgierig zijn en om je heen kijken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
De middelbare school was ook niet echt christelijk meer. Heb nog wel mee gemaakt dat de laatste pater les gaf en de gehele bouwstijl was gothisch. Alleen het droeg wel christelijkheid uit. Als dat in de toekomst de manier word. Wellicht krijg je ook christelijke voetbalcompetities of christelijke kroegen/discotheken :p
tazzz sa7bi wa7ed rasist hoofdquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:30 schreef IPA35 het volgende:
Begrijpelijk, je wilt immers niet dat je kinderen met een barbaars maghrebijns accent gaan spreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |