Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.quote:Schooldirecteur Alex Bakker van de Amterdamse basisschool De Kinderboom signaleert een maatschappelijk probleem. Blanke bakfietsmoeders uit de buurt laden hun kinderen niet uit bij zijn zwarte basisschool, maar rijden liever een stukje verder naar een witte school. Dat is opvallend, want er komen wel steeds meer hoogopgeleide mensen wonen in de Vogelbuurt in Amsterdam-Noord, waar De Kinderboom staat. Bovendien is de inspectie erg tevreden over de school. Hoogopgeleide ouders zetten hun kind blijkbaar liever niet op een school waar veel allochtone kinderen op zitten. Nu heeft de schooldirecteur de handschoen opgepakt om het tij te keren.
http://www.radio1.nl/item(...)chool%20voorbij.html
Direct overgenomen van Radio1.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef bijdehand het volgende:
Veel aannames in dit artikel. Tevens is het gebruik van het woord 'bakfietsmoeders' al een teken dat het een zeer gekleurd en zuur artikel gaat worden.
Ja, dat doet niets af aan mijn mening.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Direct overgenomen van Radio1.
Is het gek dat als zelfs een directeur zegt dat zijn leerlingen achterstanden hebben de mensen hun kinderen niet op zo'n school willen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Die schooldirecteur zegt ook in dat interview dat 70/80% van de Amsterdamse jeugd een kleurtje heeft (zelf wil hij niet spreken over zwarte scholen, maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben).
Dat wordt dus ook steeds verder fietsen naar een blanke school.
True story.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Joh, elk weldenkend mens zou dat zijn eigen kind niet aan doen.
Exact.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Joh, elk weldenkend mens zou dat zijn eigen kind niet aan doen.
Tjah, waar wil je precies over discussiėren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Nee ik vind het niet raar. Ik vind het wel jammer van de segregatie.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, waar wil je precies over discussiėren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?
Ik ben een allochtoon, mijn ouders hebben mij zo'n 18 jaar geleden of zo ook bewust niet op een zwarte school gezet.
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is
Nee dat vraag ik mij niet af.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:07 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Niet alleen een leeracterstand, vooral een opvoedingsachterstand. Dat is een veel groter probleem.
Dat zegt hij toch.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?
Zal helemaal totaal uit het niets zijn verzonnen. Inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |