Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.quote:Schooldirecteur Alex Bakker van de Amterdamse basisschool De Kinderboom signaleert een maatschappelijk probleem. Blanke bakfietsmoeders uit de buurt laden hun kinderen niet uit bij zijn zwarte basisschool, maar rijden liever een stukje verder naar een witte school. Dat is opvallend, want er komen wel steeds meer hoogopgeleide mensen wonen in de Vogelbuurt in Amsterdam-Noord, waar De Kinderboom staat. Bovendien is de inspectie erg tevreden over de school. Hoogopgeleide ouders zetten hun kind blijkbaar liever niet op een school waar veel allochtone kinderen op zitten. Nu heeft de schooldirecteur de handschoen opgepakt om het tij te keren.
http://www.radio1.nl/item(...)chool%20voorbij.html
Direct overgenomen van Radio1.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef bijdehand het volgende:
Veel aannames in dit artikel. Tevens is het gebruik van het woord 'bakfietsmoeders' al een teken dat het een zeer gekleurd en zuur artikel gaat worden.
Ja, dat doet niets af aan mijn mening.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Direct overgenomen van Radio1.
Is het gek dat als zelfs een directeur zegt dat zijn leerlingen achterstanden hebben de mensen hun kinderen niet op zo'n school willen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Die schooldirecteur zegt ook in dat interview dat 70/80% van de Amsterdamse jeugd een kleurtje heeft (zelf wil hij niet spreken over zwarte scholen, maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben).
Dat wordt dus ook steeds verder fietsen naar een blanke school.
True story.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Joh, elk weldenkend mens zou dat zijn eigen kind niet aan doen.
Exact.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Nee ik vind het niet raar. Ik vind het wel jammer van de segregatie.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?
Ik ben een allochtoon, mijn ouders hebben mij zo'n 18 jaar geleden of zo ook bewust niet op een zwarte school gezet.
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is
Nee dat vraag ik mij niet af.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij vraagt je niet af hoe dat komt?
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:07 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Niet alleen een leeracterstand, vooral een opvoedingsachterstand. Dat is een veel groter probleem.
Dat zegt hij toch.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Baseer je dat op wat je vriendin op school meemaakt?
Zal helemaal totaal uit het niets zijn verzonnen. Inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens is en waar men ook op allochtone kinderen even gaat bashen af en toe.
Zou je (hypothetisch) je kinderen naar een zo'n zwarte school sturen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee ik vind het niet raar. Ik vind het wel jammer van de segregatie.
Nee. Maar ook niet naar een school waar hij de enige allochtoon is. Grote kans dat hij of zij dan wordt gepest.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zou je (hypothetisch) je kinderen naar een zo'n zwarte school sturen?
Maar dan is het geen blanke school meer!!!1!1einz!11!!1quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Als ik een neger zou zijn zou ik mijn kind dus keihard naar een blanke school sturen
Ik snap er anders helemaal niks van. Een school die men zelf als zwarte school klassificeert zou ik mijn toekomstige kinderen ook niet droppen. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Maar ook niet naar een school waar hij de enige allochtoon is. Grote kans dat hij of zij dan wordt gepest.
Het liefst een 80-20 verhouding. 80% autochtoon.
die houden toch van blondines in rokken en dergelijkequote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Als ik een neger zou zijn zou ik mijn kind dus keihard naar een blanke school sturen
Nu bekijk je het wel erg zwart/wit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dan is het geen blanke school meer!!!1!1einz!11!!1
Zwart/wit/bruinquote:
Een "zwarte" school gaat niet alleen om negers ehquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een uiterst merkwaardige post van Kosmoproleet. Hij wil heel specifiek meer autochtonen. Maar is hier altijd als de kippen bij om schande te spreken over iemand als Geert Wilders.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?
moeilijk. Maar je krijgt dan gewoon hetzelfde als in de VS. Blanke scholen en zwarte scholen waar eerstgenoemde metaaldetectoren aan de ingang hebben en beveiligers die je onderzoeken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets... Hoe denk je dat te realiseren in steden waar met gemak meer allochtonen dan autochtonen wonen?
volgensmij hoeft een school niet zondermeer iedereen te accepteren?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef ems. het volgende:
Wou dat mijn ouders dat gedaan hadden. Ik breng mijn kinderen later naar een 'witte' school. Mijn hypothetische kinderen hoeven de onzin die ik heb meegemaakt op zwarte scholen niet mee te maken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, waar wil je precies over discussiëren dan? Vind je het raar dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten?
Ik ben een allochtoon, mijn ouders hebben mij zo'n 18 jaar geleden of zo ook bewust niet op een zwarte school gezet.
Ik denk dat dergelijk gedrag een nog groter probleem is dan leerachterstanden. Ook in de besluitvorming van ouders om hun kind naar een blanke school te sturen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:18 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Onder andere. En ze heeft natuurlijk zelf ook veel kennisen in het onderwijs.
Ik heb het hier dan wel over de echte probleem gevallen. Het dominante, agressieve, respectloze type zeg maar die geen enkele vorm van authoriteit aanvaarden.
En dat heeft dan mijns inzien weer met de opvoeding te maken. En daar bakt men in de "zwarte" cultuur toch wat vaker helemaal niks van. Moeders met 6 kinderen van 5 verschillende vaders, kinderen met de vader in de bak. Kinderen waarvan de papa eigenlijk zelf nog op school zou moeten zitten. Kinderen waarvan de ouders zelf nog nederlands moeten leren. Etc etc etc
Misschien vind hij de Heer Wilders te extreem in zijn mening, maar toch voor het behoud van de blanke mens is. Zoiets heet nuance.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het een uiterst merkwaardige post van Kosmoproleet. Hij wil heel specifiek meer autochtonen. Maar is hier altijd als de kippen bij om schande te spreken over iemand als Geert Wilders.
Waar haal jij die achterstand vandaan? Het artikel zegt toch juist dat de inspectie erg tevreden is?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.
Zelfs Femke Halsema haalde haar kinderen van een zwarte school af.
Dit dus een negertje of bontkraag komt daar niet zomaar tussen heurquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:26 schreef hans1985 het volgende:
[..]
volgensmij hoeft een school niet zondermeer iedereen te accepteren?
Idem dito.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef Peunage het volgende:
Hier staat dus iets anders dan in de OP:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Die schooldirecteur zegt ook in dat interview dat 70/80% van de Amsterdamse jeugd een kleurtje heeft (zelf wil hij niet spreken over zwarte scholen, maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben).
Dat wordt dus ook steeds verder fietsen naar een blanke school.
Dan citeer ik toch even Bram_van_Loon:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier staat dus iets anders dan in de OP:
Inspectie erg tevreden - achterstanden
quote:2. Het feit dat de OI tevreden is zegt erg weinig over de kwaliteit van de school. De OI kijkt hoofdzakelijk naar of dat op papier alles oké is, het kijkt niet naar de kwaliteit van de leraren, de kwaliteit van de toetsen en of dat de leraren en leerlingen mooi op schema lopen. Er is niet eens een officieel schema voor de lage school. Het is dus net zo zinloos als die Keuzegids Hoger Onderwijs.
tja, dat zegt hij...wellicht voldeed de school aan de minimale eisen. Maar zegt niks over de omgeving en toestanden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier staat dus iets anders dan in de OP:
Inspectie erg tevreden - achterstanden
Tenzij je in de bijbelgordel woont is de school zeer waarschijnlijk alleen op papier christelijk zodat het gemakkelijker bepaalde groepen leerlingen kan werken. Zo werkt dat in Nederland. Niet voor niets wordt er al vele jaren gepleit voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Het CDA heeft zich daar hardnekkig tegen verzet tijdens de paarse kabinetten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:25 schreef hans1985 het volgende:
Zou zelfs nog eerder kiezen voor een christelijke school dan de kans dat ze op een zwarte school komen.
De middelbare school was ook niet echt christelijk meer. Heb nog wel mee gemaakt dat de laatste pater les gaf en de gehele bouwstijl was gothisch. Alleen het droeg wel christelijkheid uit. Als dat in de toekomst de manier word. Wellicht krijg je ook christelijke voetbalcompetities of christelijke kroegen/discotheken :pquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tenzij je in de bijbelgordel woont is de school zeer waarschijnlijk alleen op papier christelijk zodat het gemakkelijker bepaalde groepen leerlingen kan werken. Zo werkt dat in Nederland.
Een pater die godsdienstles geeft is al vrij zeldzaam in Nederland sinds de jaren 80/90. Ik vind godsdienstles sowieso niet in het onderwijs thuishoren, maatschappijleer ook niet. Ieder zijn mening hierover. Niet alles wat je hoort te weten als volwassene hoeft via het onderwijs aangeleerd te worden, alleen als je het niet wil weten komt je niet uit jezelf te weten welke religies bestaan, wat de kern is van deze religies, hoe het politieke systeem werkt etc. ook ik kreeg het niet van thuis uit mee, toch hoefde ik dat echt niet op school te leren: kwestie van zelf een beetje nieuwsgierig zijn en om je heen kijken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
De middelbare school was ook niet echt christelijk meer. Heb nog wel mee gemaakt dat de laatste pater les gaf en de gehele bouwstijl was gothisch. Alleen het droeg wel christelijkheid uit. Als dat in de toekomst de manier word. Wellicht krijg je ook christelijke voetbalcompetities of christelijke kroegen/discotheken :p
tazzz sa7bi wa7ed rasist hoofdquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:30 schreef IPA35 het volgende:
Begrijpelijk, je wilt immers niet dat je kinderen met een barbaars maghrebijns accent gaan spreken.
Ook als je niet racistisch bent is het normaal dat je liever niet hebt dat je kinderen niet in zo'n milieu zitten: kwestie van best wel forse cultuurverschillen en soms ook taalverschillen. Zo zijn er best veel allochtone kindjes die onder elkaar de taal van het moederland van hun (groot)ouders hebben.quote:
Ik zit wel eens in het openbaar vervoer tussen het plebs, je weet wel. En dan zie ik geregeld een groepje petjesdragende Riffijnen. Op zich weinig mis mee ware het niet dat ze vaak dames lastig vallen en wisselen tussen rap en nasheeds. Vaak zit er dan een zo'n whiteboy tussen die erbij wil horen en spreekt zoals hen. Te erg... Vaak van die gasten die op zwarte scholen of zo zitten gaan hun Marokkaanse vriendjes napraten. Aangezien dat in en in triest is begrijp ik die ouders wel.quote:
wij kregen maatschappijleer/godsdienstleer. Heb dus van de laatste pater van die school les gehad soms. Die gaf ook biologie onderbouw. Die vond voortplanting zo'n ongemakkelijk onderwerp dat die zei: "dat lezen jullie thuis zelf maar"quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een pater die godsdienstles geeft is al vrij zeldzaam in Nederland sinds de jaren 80/90. Ik vind godsdienstles sowieso niet in het onderwijs thuishoren, maatschappijleer ook niet. Ieder zijn mening hierover. Niet alles wat je hoort te weten als volwassene hoeft via het onderwijs aangeleerd te worden, alleen als je het niet wil weten komt je niet uit jezelf te weten welke religies bestaan, wat de kern is van deze religies, hoe het politieke systeem werkt etc. ook ik kreeg het niet van thuis uit mee, toch hoefde ik dat echt niet op school te leren: kwestie van zelf een beetje nieuwsgierig zijn en om je heen kijken.
Ik weet het, was maar een grapje. Zoals IPA al zegt is het echt belachelijk triest om van die iele blonde jongetjes te zien die straattaliaans pratenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook als je niet racistisch bent is het normaal dat je liever niet hebt dat je kinderen niet in zo'n milieu zitten: kwestie van best wel forse cultuurverschillen en soms ook taalverschillen. Zo zijn er best veel allochtone kindjes die onder elkaar de taal van het moederland van hun (groot)ouders hebben.
Ik maak van jou wa7eh autocoureurquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet het, was maar een grapje. Zoals IPA al zegt is het echt belachelijk triest om van die iele blonde jongetjes te zien die straattaliaans pratenDe ouders hebben gewoon geen zien.
Mijn LTS was christelijk en ik ben Atheist. Godsdienst was meer een soort van religieuze geschiedenis en aardrijkskunde dan dat er gehamerd werd op de enige juiste god en waar je allemaal aan zou moeten voldoen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een pater die godsdienstles geeft is al vrij zeldzaam in Nederland sinds de jaren 80/90. Ik vind godsdienstles sowieso niet in het onderwijs thuishoren, maatschappijleer ook niet. Ieder zijn mening hierover. Niet alles wat je hoort te weten als volwassene hoeft via het onderwijs aangeleerd te worden, alleen als je het niet wil weten komt je niet uit jezelf te weten welke religies bestaan, wat de kern is van deze religies, hoe het politieke systeem werkt etc. ook ik kreeg het niet van thuis uit mee, toch hoefde ik dat echt niet op school te leren: kwestie van zelf een beetje nieuwsgierig zijn en om je heen kijken.
En daarom fietsen de 'bakfietsmoeders' de school dus voorbij. Ik denk dat ik hetzelfde zou doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
maar geeft wel aan dat zijn leerlingen achterstanden hebben
Dat moest min of meer geheim blijven dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook niet naar een school sturen waar de andere kinderen de islam aanhangen, hoofddoekjes dragen en een achterstand hebben.
Zelfs Femke Halsema haalde haar kinderen van een zwarte school af.
Bij mij ook maar geschiedenis kan bij geschiedenis worden behandeld en aardrijkskunde bij aardrijkskunde. De godsdienstles voegt weinig toe. Als wij nu in een Nederlandse stolp zouden leven, oké. De realiteit is echter dat je wordt bedolven onder andere religies en kernwaardes daarvan, gebreken daarvan etc.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:02 schreef hottentot het volgende:
Godsdienst was meer een soort van religieuze geschiedenis en aardrijkskunde dan dat er gehamerd werd op de enige juiste god en waar je allemaal aan zou moeten voldoen.
Dito (dat deed ik ook bij maatschappijleer en een paar andere vakken) maar er zijn ook van die leraren die dat niet toestaan.quote:(en het was een prima lesuur om het huiswerk voor de rest van de dag te maken)
Dat betwijfel ik ten zeerste ik denk dat het heel veel kan toevoegen bijvoorbeeld moreel besef om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij ook maar geschiedenis kan bij geschiedenis worden behandeld en aardrijkskunde bij aardrijkskunde. De godsdienstles voegt weinig toe. Als wij nu in een Nederlandse stolp zouden leven, oké. De realiteit is echter dat je wordt bedolven onder andere religies en kernwaardes daarvan, gebreken daarvan etc.
Via het nieuws, via films en series, via maatschappelijke discussie (PVV), ...
Alleen iemand die het niet wil weten komt dit soort zaken niet te weten. Godsdienstles voegt m.i. niets toe in deze tijd, niet voor de intelligentere kinderen in ieder geval.
Opletten is zeer belangrijk.quote:Dito (dat deed ik ook bij maatschappijleer en een paar andere vakken) maar er zijn ook van die leraren die dat niet toestaan.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste ik denk dat het heel veel kan toevoegen bijvoorbeeld moreel besef om maar een voorbeeld te noemen.
Je kan met Geschiedenis wel vrijwel alleen de indruk krijgen dat religies gaan om politieke spelletjes, maar als je niet begrijpt wat de meerwaarde was van religie voor mensen en de invloed op hoe over inderdaad bijvoorbeeld slecht en goed wordt nagedacht dan is een religie ook heel lastig om te begrijpen in die zin en begrijp je tevens bepaalde historische en actuele periodes matig. Tevens, focussen wij ons op de morele lessen van religies, dan denk ik dat de samenleving daar nog veel profijt van kan hebben.quote:
Ik was even bang dat je zou beweren dat mensen religie nodig hebben om een moreel te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan met Geschiedenis wel vrijwel alleen de indruk krijgen dat religies gaan om politieke spelletjes, maar als je niet begrijpt wat de meerwaarde was van religie voor mensen en de invloed op hoe over inderdaad bijvoorbeeld slecht en goed wordt nagedacht dan is een religie ook heel lastig om te begrijpen in die zin en begrijp je tevens bepaalde historische en actuele periodes matig. Tevens, focussen wij ons op de morele lessen van religies, dan denk ik dat de samenleving daar nog veel profijt van kan hebben.
Het heeft bij mij in ieder geval geen invloed gehad. Sowieso werden mijn normen en waarden voor het grootste deel pas op een latere leeftijd gevormd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste ik denk dat het heel veel kan toevoegen bijvoorbeeld moreel besef om maar een voorbeeld te noemen.
Als het geen slap gelul is! Dat was echter het punt niet, bij sommige mensen krijg je de volledige inhoud mee als 20% van de tijd je aandacht op hen is gericht. Die andere 80% van de tijd kan je prima je aandacht aan iets anders besteden. Sowieso zijn die lessen slaapverwekkend simpel voor ietwat intelligentere leerlingen.quote:Opletten is zeer belangrijk.
Religie is onder meer een interpretatie van Moreel besef dat mensen al hebben inderdaad, maar mensen hebben jarenlang die religie wel nuttig gevonden om op die manier er verder over te denken of enig gevoel van geborgenheid in te vinden, in die zin kan een inhoudelijke discussie met betrekking tot een specifieke religie een gunstig effect hebben op het Moreel besef binnen een samenleving.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik was even bang dat je zou beweren dat mensen religie nodig hebben om een moreel te ontwikkelen.
In alle eerlijkheid, ik heb meer hierover geleerd van films, series en games (en allerlei zoekwerk naar aanleiding van wat ik daarbij tegenkwam omdat ik graag de wereld om mij heen begrijp) dan van mijn geschiedenislesjes en religielesjes. Misschien ligt het aan wie je geschiedenisleraar is, die van mij waren niet goed in het vertellen van mooie verhalen waar je veel van leert, wat goed blijft hangen en waar je met veel interesse naar luistert. Ik denk sowieso dat dit vak erg leraarafhankelijk is. Bij een bčtavak of een taal kan je het zelf wel opzoeken, bij geschiedenis maakt het enorm veel verschil uit hoe goed of slecht de leraar is. My two cents.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan met Geschiedenis wel vrijwel alleen de indruk krijgen dat religies gaan om politieke spelletjes, maar als je niet begrijpt wat de meerwaarde was van religie voor mensen en de invloed op hoe over inderdaad bijvoorbeeld slecht en goed wordt nagedacht dan is een religie ook heel lastig om te begrijpen in die zin en begrijp je tevens bepaalde historische en actuele periodes matig.
Leg uit?quote:Tevens, focussen wij ons op de morele lessen van religies, dan denk ik dat de samenleving daar nog veel profijt van kan hebben.
Dat lijkt me sterk, maar het is zelfs voor jezelf heel lastig na te gaan wat nou precies je heeft beďnvloed, en omdat het van generatie op generatie wordt doorgegeven kan je ook op die manier stellen dat het enig effect op je heeft gehad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het heeft bij mij in ieder geval geen invloed gehad. Sowieso werden mijn normen en waarden voor het grootste deel pas op een latere leeftijd gevormd.
Nou waar slaat dat op, ik bedoel het zijn vaak hele diepe filosofische teksten en lessen, dat een leraar het helder uitlegt betekent niet dat je het opeens helemaal snapt, natuurlijk zijn er wel bepaalde zaken heel algemeen zodat ze voor iedereen te begrijpen zijn maar dieper gaan is juist zeer interessant.quote:Als het geen slap gelul is! Dat was echter het punt niet, bij sommige mensen krijg je de volledige inhoud mee als 20% van de tijd je aandacht op hen is gericht. Die andere 80% van de tijd kan je prima je aandacht aan iets anders besteden. Sowieso zijn die lessen slaapverwekkend simpel voor ietwat intelligentere leerlingen.
Sinds wanneer ben jij een vrouw?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef bijdehand het volgende:
Veel aannames in dit artikel. Tevens is het gebruik van het woord 'bakfietsmoeders' al een teken dat het een zeer gekleurd en zuur artikel gaat worden.
Waar denk je dat al die voorbeelden die jij noemt het vandaan hebben? Religie is niet iets wat slechts de afgelopen jaren heeft bestaan maar er altijd is geweest, het is mede een middel om over Moraliteit na te denken, het heeft de samenleving beďnvloed en op diezelfde manier denk ik dat lessen op school nog steeds van nut kunnen zijn. Een leraar die interessant erover kan praten is inderdaad mooi.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik heb meer hierover geleerd van films, series en games dan van mijn geschiedenislesjes. Misschien ligt het aan wie je geschiedenisleraar is, die van mij waren niet goed in het vertellen van mooie verhalen waar je veel van leert, wat goed blijft hangen en waar je met veel interesse naar luistert. Ik denk sowieso dat dit vak erg leraarafhankelijk is. Bij een bčtavak of een taal kan je het zelf wel opzoeken, bij geschiedenis maakt het enorm veel verschil uit hoe goed of slecht de leraar is. My two cents.
Zie hierboven en mijn reacties eerder op Bijdehand bijvoorbeeld. Het betreft de manier waarop je bijvoorbeeld religie kan gebruiken.quote:Leg uit?
Ik begon pas tijdens de hogere klassen van het VWO voorzichtig over van alles autonoom te denken, voor die tijd nam ik nog erg gemakkelijk van alles aan. Natuurlijk heb je automatisch een predispositie voor bepaalde normen en waarden als je van jongs aan van je milieu die normen en waarden meekrijgt maar uiteindelijk heb ik toch wel mijn normen en waarden autonoom gekozen door zelf over van alles na te denken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar het is zelfs voor jezelf heel lastig na te gaan wat nou precies je heeft beďnvloed, en omdat het van generatie op generatie wordt doorgegeven kan je ook op die manier stellen dat het enig effect op je heeft gehad.
Ik spreek alleen over de leraren die ik heb gehad. Ook voor religielessen maakt het ongetwijfeld veel verschil wie er voor de klas staat. Laat ik het zo zeggen, mijn leraren voor religie en maatschappij richtten zich meer op de modale VMBO-leerling dan op de gymnasiumleerlingen, het tempo lag veel te laag. Ik kan niets opnoemen wat ik bij die lessen heb geleerd wat ik later niet alsnog zou hebben geleerd aangezien ik alles wat ik daarbij heb geleerd later nog meermaals ben tegengekomen. Mijn karakter is dat als ik iets tegenkom wat ik niet begrijp dat ik het dan even opzoek aangezien ik graag de wereld om mij heen begrijp. Dit soort zaken kom je nu eenmaal veel tegen in de wereld.quote:Nou waar slaat dat op, ik bedoel het zijn vaak hele diepe filosofische teksten en lessen, dat een leraar het helder uitlegt betekent niet dat je het opeens helemaal snapt, natuurlijk zijn er wel bepaalde zaken heel algemeen zodat ze voor iedereen te begrijpen zijn maar dieper gaan is juist zeer interessant.
Altijd al geweest.quote:
Maar het is nog maar sinds kort dat jij er op Fok voor uitkomt.quote:
Ik ben undercover voor de ViVaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar het is nog maar sinds kort dat jij er op Fok voor uitkomt.
In mijn ogen zijn er bepaalde universele normen en waarden waar op heel algemeen niveau iedereen zich aan probeert te houden, maar dat wat je vormt tijdens je leven is zo complex dat je soms bij jezelf kan denken dat je die hebt gekozen maar wel degelijk beďnvloed worden door de omgeving om je heen, bijvoorbeeld dat je er zo diep over bent gaan nadenken heeft al met je omgeving te maken, hoe jij dus als persoon bent gevormd, heel interessant en tevens heel complex om te achterhalen enigszins en daarom denk ik dat normen en waarden enerzijds van je omgeving komen zoals hierboven beschreven en hoe je gevormd wordt door de jaren heen en anderzijds uit jezelf komen omdat er bepaalde zeer algemene, universele dus, normen en waarden zijn zo.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begon pas tijdens de hogere klassen van het VWO voorzichtig over van alles autonoom te denken, voor die tijd nam ik nog erg gemakkelijk van alles aan. Natuurlijk heb je automatisch een predispositie voor bepaalde normen en waarden als je van jongs aan van je milieu die normen en waarden meekrijgt maar uiteindelijk heb ik toch wel mijn normen en waarden autonoom gekozen door zelf over van alles na te denken.
Wat ik bedoelde was dat voor elke leerling Geschiedenisles en Religieles een meerwaarde kan hebben, ook voor heel intelligente leerlingen, en dat de leraar daar een rol in speelt is natuurlijk duidelijk te noemenquote:Ik spreek alleen over de leraren die ik heb gehad. Ook voor religielessen maakt het ongetwijfeld veel verschil wie er voor de klas staat. Laat ik het zo zeggen, mijn leraren voor religie en maatschappij richtten zich meer op de modale VMBO-leerling dan op de gymnasiumleerlingen. Ik kan niets opnoemen wat ik bij die lessen heb geleerd wat ik later niet alsnog zou hebben geleerd aangezien ik alles wat ik daarbij heb geleerd later nog meermaals ben tegengekomen. Mijn karakter is dat als ik iets tegenkom wat ik niet begrijp dat ik het dan even opzoek aangezien ik graag de wereld om mij heen begrijp. Dit soort zaken kom je nu eenmaal veel tegen in de wereld.
multikulquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Volkomen begrijpelijk, niet iedereen is gecharmeerd van de door de strot geduwde multikul.
Flauwekul, acceptatie kan prima zijn, maar dat betekent niet dat onze normen en waarden daarvoor op het spel hoeven te worden gezet dat is belangrijk om te noemen in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Volkomen begrijpelijk, niet iedereen is gecharmeerd van de door de strot geduwde multikul.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sowieso werden mijn normen en waarden voor het grootste deel pas op een latere leeftijd gevormd.
Sowieso zijn die lessen slaapverwekkend simpel voor ietwat intelligentere leerlingen.
In alle eerlijkheid, ik heb meer hierover geleerd van films, series en games
Je moet eens je reacties inperken. Ik ga al dat doordrammende pagina's lang droog kost niet lezen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begon pas tijdens de hogere klassen van het VWO voorzichtig over van alles autonoom te denken, voor die tijd nam ik nog erg gemakkelijk van alles aan. Natuurlijk heb je automatisch een predispositie voor bepaalde normen en waarden als je van jongs aan van je milieu die normen en waarden meekrijgt maar uiteindelijk heb ik toch wel mijn normen en waarden autonoom gekozen door zelf over van alles na te denken.
[..]
Ik spreek alleen over de leraren die ik heb gehad. Ook voor religielessen maakt het ongetwijfeld veel verschil wie er voor de klas staat. Laat ik het zo zeggen, mijn leraren voor religie en maatschappij richtten zich meer op de modale VMBO-leerling dan op de gymnasiumleerlingen, het tempo lag veel te laag. Ik kan niets opnoemen wat ik bij die lessen heb geleerd wat ik later niet alsnog zou hebben geleerd aangezien ik alles wat ik daarbij heb geleerd later nog meermaals ben tegengekomen. Mijn karakter is dat als ik iets tegenkom wat ik niet begrijp dat ik het dan even opzoek aangezien ik graag de wereld om mij heen begrijp. Dit soort zaken kom je nu eenmaal veel tegen in de wereld.
Als je mij citeert, citeer mij dan wel correct en laat niet een belangrijk deel van het citaat weg om de verkeerde indruk te wekken! Dat is nogal dom en onder de gordel.quote:
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik heb meer hierover geleerd van films, series en games ([b]en allerlei zoekwerk naar aanleiding van wat ik daarbij tegenkwam omdat ik graag de wereld om mij heen begrijp[/b]) dan van mijn geschiedenislesjes en religielesjes.
Leg uit?
Dat hoef jij ook niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je moet eens je reacties inperken. Ik ga al dat doordrammende pagina's lang droog kost niet lezen.
Juist.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:36 schreef Mani89 het volgende:
Een user wilde me naaien op dit forum. Dan ben ik liever een vrouwquote:
Je reacties waren en zijn altijd mannelijk. Ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een user wilde me naaien op dit forum. Dan ben ik liever een vrouw
Nee, 't is weer eens wat anders
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De grote vraag is nu of dat jij echt een vrouw bent, of toch een man.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |