ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zaterdag 24 januari 2015 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende: Een jaar geleden kondigde Meerstadt nog aan dat het buitenland jaloers was op NS vanwege haar winterdienstregeling
Op zaterdag 24 januari 2015 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende: Een jaar geleden kondigde Meerstadt nog aan dat het buitenland jaloers was op NS vanwege haar winterdienstregeling
Op het gebied van klanttevredenheid of op gebied van inkomsten? Dat laatste komt omdat de provincie een extra zak geld aan Veolia geeft elk jaar. Dat soort aanpassingen zouden verboden moeten worden. Te laag ingeschreven? Jammer joh, maar dan gaat de zaak op de fles. Eventuele restschulden zouden dan wel door het moederbedrijf betaald moeten worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Binnen het hoofdkantoor van de NS klinkt nog een tweede argument tegen de splitsing van het huidige NS-net: het zou het einde betekenen van de Nederlandse Spoorwegen zoals we het kennen.
Alleen vergeet iedereen zich af te vragen waarom dat wat zou boeien
Hoe zit dat nu dan met Veolia? Ze zouden (naar wat ik begreep) niet meer meedoen met de volgende concessie omdat het allemaal niet loonde? Toch kwam er een rechtzaak omdat de NS weer die lijntjes over wilde nemen?
Veolia heeft nu Limburg. Veolia wil Limburg houden. NS (Abellio) wil Limburg ook graag hebben. Veolia vindt het niet eerlijk dat Abellio (NS) Limburg zou krijgen. Veolia begint rechtszaak. Veolia verliest rechtszaak. Veolia wil gewoon inschrijven op Limburg, laag bod. Frans moederbedrijf Veolia zegt: bod veel te laag, jullie moeten hoger inschrijven. Veolia schrijft hoger in waardoor de gegarandeerd verliezen. Veolia start opnieuw rechtszaak omdat Abellio (NS) of Arriva (DB) gewonnen heeft, en wil zo alsnog concessie (voor hoog bod) binnenhalen of in elk geval zo lang mogelijk doorrijden onder huidige voorwaarden.
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 24-01-2015 12:58:13 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 24 januari 2015 12:40 schreef Monopoly het volgende: Hoe zit dat nu dan met Veolia? Ze zouden (naar wat ik begreep) niet meer meedoen met de volgende concessie omdat het allemaal niet loonde? Toch kwam er een rechtzaak omdat de NS weer die lijntjes over wilde nemen?
I am confused.
Hoe langer het gerekt wordt, hoe langer Veolia nog mag rijden, aangezien het lijntje voor hun rendabel is willen ze natuurlijk nog langer daar rijden. Zo begrijp ik het
Als gevolg van grillig winterweer is de treindienst vanochtend verstoord geraakt. Momenteel wordt de treindienst vanuit de Randstad geleidelijk opgestart. Naar verwachting rijden er in de middag op alle lijnen weer treinen, hoewel het nog enige tijd zal duren voordat de treindienst volledig volgens plan rijdt. In het Noordoosten van Nederland gelden nog steeds beperkingen door winterse omstandigheden.
Wij adviseren om de berichtgeving op NS.nl in de gaten te houden of indien mogelijk uw reis uit te stellen.
Volgende update om 13:00 uur.
Dat is nu. Ik hou de berichtgeving in de gaten. Kom op met die update!
Je schroeft de infraheffing gewoon omhoog met in totaal het bedrag dat het Rijk nu als dividend krijgt. Dan kan NS als ze de concessie behouden nog steeds quitte spelen, en als een andere private partij het efficiënter te kunnen dan heb je nog steeds evenveel opbrengsten voor de overheid.
Je schroeft de infraheffing gewoon omhoog met in totaal het bedrag dat het Rijk nu als dividend krijgt. Dan kan NS als ze de concessie behouden nog steeds quitte spelen, en als een andere private partij het efficiënter te kunnen dan heb je nog steeds evenveel opbrengsten voor de overheid.
Aangezien veel van het geld via Servex en Abellio verdiend wordt weet ik niet of het wel zo simpel ligt, maar aangezien ik het naadje van de kous niet weet kan ik er verder ook weinig zinnigs over zeggen.
Aangezien veel van het geld via Servex en Abellio verdiend wordt weet ik niet of het wel zo simpel ligt, maar aangezien ik het naadje van de kous niet weet kan ik er verder ook weinig zinnigs over zeggen.
Goed, dan de dividend die voortvloeit uit de activiteiten van NS Reizigers.
Op zaterdag 24 januari 2015 14:20 schreef James1988 het volgende: Wat is er vanochtend in vredesnaam gebeurd? Wordt ons spoor gerund door een stel incompetente mongolen die zich iedere keer weer laten verrassen?
mijn nichtje van 5 kan dit beter....wat een randdebielen.
Volgens mij zijn er vier oorzaken waarom het tegenwoordig zo moeilijk is om met winters weer te rijden:
1. De laatste decennia is massaal overgestapt naar relatief lichter materiaal. De zware locs (1100,1200, 1300,2200,2400) zijn vervangen door treinstellen in de reizigersdienst die vervolgens ook steeds lichter zijn geworden en in de goederendienst gewoon verdwenen. Zwaarder materieel drukt zich een weg door de ijsaanslag op zowel de rails als op de bovenleiding.
2. Er is steeds minder goederenvervoer op het spoor en wat er nog aan goederenvervoer is, dat zijn lange doorgaande treinen die vaak ook nog eens gebruik maken van speciale goederen sporen. De buurtgoederentrein is allang verdwenen, dus de zware loc (en treinen) komen eigenlijk alleen nog maar op de doorgaande sporen.
3. De privatisering van NS fungeert als katalysator van het geheel. Nu NS een privaat bedrijf is, is de missie in eerste plaats winst maken. Allerlei voorzieningen die in het verleden werden toegepast zijn allang verdwenen omdat ze te "duur" zijn.
4. Tot slot doet het rijdend personeel nog een duit in het zakje omdat ze weigeren "rondjes rond te kerk te rijden".
En 5.: ProRail verzaakt zijn taak, namelijk zorgen voor beschikbare infrastructuur. In het VK doet Network Rail het tegenovergestelde: ze laten 's nachts lege treinen rijden juist om te voorkomen dat de boel vastvriest.
Ook wanneer er storm wordt verwacht rijdt men lege treinen, om zo te voorkomen dat de treinen in de ochtend niet kunnen rijden omdat blijkt dat er een boom op het spoor ligt die men nog niet eerder had gezien.
Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende: Volgens mij zijn er vier oorzaken waarom het tegenwoordig zo moeilijk is om met winters weer te rijden:
1. De laatste decennia is massaal overgestapt naar relatief lichter materiaal. De zware locs (1100,1200, 1300,2200,2400) zijn vervangen door treinstellen in de reizigersdienst die vervolgens ook steeds lichter zijn geworden en in de goederendienst gewoon verdwenen. Zwaarder materieel drukt zich een weg door de ijsaanslag op zowel de rails als op de bovenleiding.
2. Er is steeds minder goederenvervoer op het spoor en wat er nog aan goederenvervoer is, dat zijn lange doorgaande treinen die vaak ook nog eens gebruik maken van speciale goederen sporen. De buurtgoederentrein is allang verdwenen, dus de zware loc (en treinen) komen eigenlijk alleen nog maar op de doorgaande sporen.
3. De privatisering van NS fungeert als katalysator van het geheel. Nu NS een privaat bedrijf is, is de missie in eerste plaats winst maken. Allerlei voorzieningen die in het verleden werden toegepast zijn allang verdwenen omdat ze te "duur" zijn.
4. Tot slot doet het rijdend personeel nog een duit in het zakje omdat ze weigeren "rondjes rond te kerk te rijden".
quote:
Op zaterdag 24 januari 2015 14:46 schreef James1988 het volgende: En 5.: ProRail verzaakt zijn taak, namelijk zorgen voor beschikbare infrastructuur. In het VK doet Network Rail het tegenovergestelde: ze laten 's nachts lege treinen rijden juist om te voorkomen dat de boel vastvriest.
Ook wanneer er storm wordt verwacht rijdt men lege treinen, om zo te voorkomen dat de treinen in de ochtend niet kunnen rijden omdat blijkt dat er een boom op het spoor ligt die men nog niet eerder had gezien.
1. Te duur 2. Te lastig voor dienstregeling, storingsgevoelig bla bla 3. Zoals al gezegd; te duur = minder winst, afschaffen die hap 4. Vakbondengeneuzel, oprotten ermee 5. Te duur
Als gevolg van grillig winterweer is de treindienst vanochtend verstoord geraakt. Ernstige ijsafzetting op de bovenleiding had tot gevolg dat treinen geen stroom konden afnemen en dus niet konden rijden.
Grillig noemen ze dat. Er valt 3 centimeter sneeuw. In januari. HUU GRILLIG Flikker op zeg Stakkers.
Grillig noemen ze dat. Er valt 3 centimeter sneeuw. In januari. HUU GRILLIG Flikker op zeg Stakkers.
Sterker nog: hier lag om 8 uur vanochtend gewoon water op straat, dus het lijkt me sterk dat de regio Haarlem toen plat lag door ijs- of sneeuwafzetting op de bovenleiding. Toch heeft hier tot het middaguur welgeteld 1 trein gereden. Dat zal hier wel gewoon het gevolg zijn geweest van falende logistiek van de NS .
Op donderdag 22 januari 2015 20:53 schreef Viezze het volgende: Ik vind zo'n assessment een beetje overdreven. Die krijg je ook als je luchtverkeersleider wordt (uiteraard anders). Voor een conducteur is persoonlijkheid en motivatie veel belangrijker lijkt me.
Dat inderdaad. Maar goed, als ik alles hier zo lees pas ik ook niet bij de NS. Ik wil werken namelijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Nouja, ijzel kán een probleem zijn, maar dat kun je voorblijven door te voorkomen dat het vastvriest. Zo'n ontzettend uitzonderlijk fenomeen is het nou ook weer niet.
Maarja, als je 'volledig verrast werd' (dixit NS) houdt het wel zo'n beetje op. Dat weerbureau van het occr kun je trouwens ook wel opheffen
Ondertussen ben ik begonnen in het boek 'de ontsporing' over het HSL-drama. Ik vreesde dat het vooral een vakbonden-achtig "het is allemaal de schuld van de liberalisering"-verhaaltje zou worden, maar tot nu toe lijkt dat mee te vallen.
Maar heeft er nou al iemand ook maar één foto van vandaag uit Nederland gezien? Van die zogenaamd totaal verrassende onverwachte ernstige ijzelafzettingen?
Op zaterdag 24 januari 2015 17:35 schreef Dr_Flash het volgende: Maar heeft er nou al iemand ook maar één foto van vandaag uit Nederland gezien? Van die zogenaamd totaal verrassende onverwachte ernstige ijzelafzettingen?
ik heb wel foto's gezien van een rode 6400 loc met twee SGM stellen waarbij beide pantografen omhoog waren. deze trein heeft van amsterdam tot den helder en terug gereden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Wat ik begreep is dat de ijzel zo intens was dat het geen zin had om de stroomafnemer tegen de draad te zetten want die kreeg toch geen spanning. Dan kan je dus ook niet even de draad warm trekken..
Op zaterdag 24 januari 2015 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende: ik heb wel foto's gezien van een rode 6400 loc met twee SGM stellen waarbij beide pantografen omhoog waren. deze trein heeft van amsterdam tot den helder en terug gereden.
Ja dat snap ik dan niet zo. Waar is die dieselloc dan voor?
ja dezelfde vraag had ik andersom. het ijsvrij maken van de bovenleiding zou toch juist gebeuren door een grote hoeveelheid stroom op te nemen? zo zou de boel opwarmen. als de stellen getrokken worden lijkt het mij dat je niet veel opneemt.
is het mogelijk om een dieselloc als stroomleverancier in te zetten voor een reizigerstrein?
Waarom staan de pantografen dan omhoog? Plus dat wat jij nu zegt in geen velden of wegen heb gelezen op Somda, dus doe even link naar de betreffende post aub.
Op zaterdag 24 januari 2015 18:00 schreef spectrumanalyser het volgende: ja dezelfde vraag had ik andersom. het ijsvrij maken van de bovenleiding zou toch juist gebeuren door een grote hoeveelheid stroom op te nemen? zo zou de boel opwarmen. als de stellen getrokken worden lijkt het mij dat je niet veel opneemt.
Inderdaad, een zo hoog mogelijke stroom. Warmt het lekker op
Dit dus. Loc levert tractie, SGM panto op en karren maar. Om te voorkomen dat er door ijzel een trein ging stranden, werd er dus een wegsleeploc voor geplaatst.
En voor wie het door deze problematiek bij NS nog ontgaan is: Vandaag heeft Arriva weer een D-GTW tussen Almelo en Mariënberg ingezet. Lint 34 van Arriva is alwéér defect, en staat alwéér in de werkplaats met grote motorproblemen.. Als het goed is, zou er een GTW uit Zutphen gehaald zijn. Die moet echter morgenavond weer terug, om maandagochtend in de spits mee te rijden.
Tot nu toe is toch wel minimaal 80% van de uitval door een defecte trein tussen Almelo en Mariënberg door dat stel gebeurt. Lint 33 schijnt veel betrouwbaarder en fijner te rijden. Zelf ook wel gemerkt: Lint 34 maakt veel meer herrie en trilt veel meer tijdens het optrekken.
Laat die dingen onderhouden bij NedTrain in Hengelo, die hebben verstand van de linten, aangezien de Linten van Syntus redelijk stilletjes hun diensten draaien, laten ze in Zutphen maar lekker aan die GTW-tjes knutselen
Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende: Volgens mij zijn er vier oorzaken waarom het tegenwoordig zo moeilijk is om met winters weer te rijden:
Dat klopt maar 2200 & 2400 zijn diesels en hebben hier geen invloed op, maar het heeft te maken met de techniek die er in de locomotieven gebruikt wordt (even heel kort door de bocht; met rijweerstandentechniek is dit veel minder problematisch dan met chopper/thyristorsturing.)
quote:
Dat maakt niet zoveel uit want Mat '64 kan hetzelfde als de 1100 t/m 1500 en daarnaast hebben de moderne locomotieven zoals de 189'ers hetzelfde probleem met ijzel/rijp op de bovenleiding. In Duitsland rijden er bij ernstige rijp bijna geen elektrische treinen meer maar wordt er een voorspan van Baureihe 218's gebruikt voor de IC's zelfs.
quote:
NS is altijd een privaat bedrijf geweest en nooit een staatsbedrijf. Ik weet dat het procedureel discutabel is maar het is wel de juridische realiteit. Wat dat betreft is er dus nooit iets veranderd. De eis van winst maken komt vanuit de aandeelhouder trouwens, in plaats van de blanco cheque die vroeger geschreven werd.
quote:
Amen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 24 januari 2015 18:49 schreef greavy het volgende: En voor wie het door deze problematiek bij NS nog ontgaan is: Vandaag heeft Arriva weer een D-GTW tussen Almelo en Mariënberg ingezet. Lint 34 van Arriva is alwéér defect, en staat alwéér in de werkplaats met grote motorproblemen.. Als het goed is, zou er een GTW uit Zutphen gehaald zijn. Die moet echter morgenavond weer terug, om maandagochtend in de spits mee te rijden.
Zou me niet verbazen als morgenavond weer een D-GTW uit het noorden komt. Daar is de reserve net wat groter
Ja, zou mij niet verbazen. De GTW uit Zutphen moet iig morgenavond weer terug naar Zutphen. Omdat een GTW uit Zutphen sneller is geregeld dan uit Groningen/Leeuwarden, is het ook wel logisch dat dit in het weekend sowieso ff geregeld wordt.
Op zaterdag 24 januari 2015 18:49 schreef greavy het volgende: En voor wie het door deze problematiek bij NS nog ontgaan is: Vandaag heeft Arriva weer een D-GTW tussen Almelo en Mariënberg ingezet. Lint 34 van Arriva is alwéér defect, en staat alwéér in de werkplaats met grote motorproblemen.. Als het goed is, zou er een GTW uit Zutphen gehaald zijn. Die moet echter morgenavond weer terug, om maandagochtend in de spits mee te rijden.
Volgens mij in het vorige deel geen reactie gehad op deze vraag: wat is er constant met dat ding aan de hand? Elke keer iets anders of voortdurend hetzelfde probleem?
Ik bied Arriva ¤5500 (8,5 cent/kg) voor die dingen. Laten Hans Keuper en Bennie Jolink maar weer de band op gaan
Op zaterdag 24 januari 2015 19:23 schreef greavy het volgende: Ja, zou mij niet verbazen. De GTW uit Zutphen moet iig morgenavond weer terug naar Zutphen. Omdat een GTW uit Zutphen sneller is geregeld dan uit Groningen/Leeuwarden, is het ook wel logisch dat dit in het weekend sowieso ff geregeld wordt.
Maar als dat Lintje echt zo belabberd is al gesteld wordt dan zouden ze ook kunnen overwegen om een andere uit de mottenballen te laten trekken.
Grootste probleem is wel dat die stellen waarschijnlijk eigendom van Arriva zelf zijn en je het dan minder snel doet dan wanneer je het leaset van de NS of NSFS
Op zaterdag 24 januari 2015 17:54 schreef Dr_Flash het volgende: Dat ijslaagje is zo broos als wat. Als je daar even een panto tegenaan zet breekt er meteen minstens 5 meter vrij los.
precies. Alsof er een gigantisch blok ijs op een kabeltje zit
Op zaterdag 24 januari 2015 19:29 schreef greavy het volgende: Het Lint'je heeft sinds de vorige reparatie net geen 3 dagen gereden. Er zijn motorische problemen, maar wat weet ik niet exact.
Afgelopen maandag heeft de GTW uit het Noorden daar gereden, en dinsdag was de 34 er weer. Donderdag raakte de 34 alweer defect.
Als het mogelijk is zou je er zo ongeveer een nieuw blok onder willen lepelen, zo vaak is dat ding stuk ...
Als het mogelijk is zou je er zo ongeveer een nieuw blok onder willen lepelen, zo vaak is dat ding stuk ...
Nieuw blok hoeft nog niets eens, zussen nog genoeg Lintjes terzijde, kan dat geen blok uit worden gehaald. Neem aan dat de motor toch redelijk eenvoudig toegankelijk is
Nieuw blok hoeft nog niets eens, zussen nog genoeg Lintjes terzijde, kan dat geen blok uit worden gehaald. Neem aan dat de motor toch redelijk eenvoudig toegankelijk is
Grootste probleem is denk ik de eigendomskwestie. NSFS versus Arriva
Ik blijf het echt schandalig vinden dat de NS steeds sneller zijn heil zoekt achter een kutsmoes. Hier in de kop van Drenthe ligt hooguit 5 cm sneeuw. Ik kan mij nog herinneren dat men bij sneeuw het advies gaf om vooral met de trein te gaan, die reden tenminste nog. Tegenwoordig is de trein een onbetrouwbaar vervoermiddel. Volgens mij is de treindienst in de binnenlanden van Afrika zo langzamerhand nog zekerder dan hier.
Op zaterdag 24 januari 2015 20:38 schreef Kentekenplaat het volgende: Ik blijf het echt schandalig vinden dat de NS steeds sneller zijn heil zoekt achter een kutsmoes. Hier in de kop van Drenthe ligt hooguit 5 cm sneeuw. Ik kan mij nog herinneren dat men bij sneeuw het advies gaf om vooral met de trein te gaan, die reden tenminste nog. Tegenwoordig is de trein een onbetrouwbaar vervoermiddel. Volgens mij is de treindienst in de binnenlanden van Afrika zo langzamerhand nog zekerder dan hier.
Ik blijf erbij dat dit grotendeels niet NS is. De wissels doen het niet, niet NS. Reisinformatie is belachelijk, dat is zeker NS, personeelsroosters zijn ziek slecht op dit soort dagen, zeker NS, maar álle infrastoringen zijn níét de schuld van NS. Dat de gewone consument daar geen fuck aan heeft snap ik en kan ik me bij neerleggen maar de mensen hier heb ik hogere verwachtingen van. Daarom denk ik ook dat die nieuwe PrutsFail-idioot geen FUCK zal kunnen klaarkrijgen; het zijn allemaal ingesuste ambtenaren die niet wíllen veranderen.
Dat klopt maar 2200 & 2400 zijn diesels en hebben hier geen invloed op, maar het heeft te maken met de techniek die er in de locomotieven gebruikt wordt (even heel kort door de bocht; met rijweerstandentechniek is dit veel minder problematisch dan met chopper/thyristorsturing.)
[..]
Dat maakt niet zoveel uit want Mat '64 kan hetzelfde als de 1100 t/m 1500 en daarnaast hebben de moderne locomotieven zoals de 189'ers hetzelfde probleem met ijzel/rijp op de bovenleiding. In Duitsland rijden er bij ernstige rijp bijna geen elektrische treinen meer maar wordt er een voorspan van Baureihe 218's gebruikt voor de IC's zelfs.
Een weerstandgestuurde trein is dan ook gewoon lomp, het probleem met die moderne dingen is dat de regeling over de zeik gaat als de stroom telkens onderbroken wordt door slecht contact met de rijdraad.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een weerstandgestuurde trein is dan ook gewoon lomp, het probleem met die moderne dingen is dat de regeling over de zeik gaat als de stroom telkens onderbroken wordt door slecht contact met de rijdraad.
Klopt maar er is een tweede nadeel en dat is dat de bovenleiding niet goed ontijzeld wordt als dat nieuwe materieel er rijdt omdat de bovenleiding alleen warm wordt op de plekken waar het vonkt, niet op andere plekken.
Klopt maar er is een tweede nadeel en dat is dat de bovenleiding niet goed ontijzeld wordt als dat nieuwe materieel er rijdt omdat de bovenleiding alleen warm wordt op de plekken waar het vonkt, niet op andere plekken.
Omdat het nieuwe spul te weinig stroom vraagt? Ik denk niet dat dat het sterkste effect is van weerstandsmaterieel.
Ik blijf erbij dat dit grotendeels niet NS is. De wissels doen het niet, niet NS. Reisinformatie is belachelijk, dat is zeker NS, personeelsroosters zijn ziek slecht op dit soort dagen, zeker NS, maar álle infrastoringen zijn níét de schuld van NS. Dat de gewone consument daar geen fuck aan heeft snap ik en kan ik me bij neerleggen maar de mensen hier heb ik hogere verwachtingen van. Daarom denk ik ook dat die nieuwe PrutsFail-idioot geen FUCK zal kunnen klaarkrijgen; het zijn allemaal ingesuste ambtenaren die niet wíllen veranderen.
Ja, daar heb je gelijk in. ProRail hoort de wissels te regelen. Maar die regelen niks. En gevolgen nul. Als we dat naar het wegverkeer toe trekken: Rijkswaterstaat die niet strooit. Ik denk dat de wereld dan te klein is.
Met je eens dat er bij ProRail veel te vaak iets kapot gaat. Maar dat het na een storing de NS pakweg 6 uur kost om de treindienst weer serieus in de benen te krijgen, dat is de schuld van de NS. Van niemand anders dan de NS. Echt. De NS. Met hun logistieke incompetentie en de hardnekkige ontkenning daarvan.
Alle grote partijen in deze sector (ProRail, NS, overheid) maken er op een punt wel een puinhoop van. Aan alle kanten moet wat gebeuren om het goed te krijgen.
Op zaterdag 24 januari 2015 21:34 schreef Viezze het volgende: Alle grote partijen in deze sector (ProRail, NS, overheid) maken er op een punt wel een puinhoop van. Aan alle kanten moet wat gebeuren om het goed te krijgen.
Om te beginnen moet zo'n beetje elke bestuurder op elk niveau in de organisatie vervangen worden door iemand die WEL gemotiveerd is. En dan niet alleen door dingen als baanzekerheid tot Sint-Juttemis.
En dat dan dus voor NS en Prorail.
En wat betreft de overheid, ik heb het gisteren ook al gezegd, die twee dozen moeten weg.
Ja, daar heb je gelijk in. ProRail hoort de wissels te regelen. Maar die regelen niks. En gevolgen nul. Als we dat naar het wegverkeer toe trekken: Rijkswaterstaat die niet strooit. Ik denk dat de wereld dan te klein is.
Met je eens dat er bij ProRail veel te vaak iets kapot gaat. Maar dat het na een storing de NS pakweg 6 uur kost om de treindienst weer serieus in de benen te krijgen, dat is de schuld van de NS. Van niemand anders dan de NS. Echt. De NS. Met hun logistieke incompetentie en de hardnekkige ontkenning daarvan.
Ja, ook helemaal mee eens, met de kanttekening dat dingen als DSSU niet meehelpen en dat NS nou ook niet bepaald een partij is die daar om zat te springen naar wat ik begrepen heb. Als ik dat wel verkeerd begrepen heb dan alsnog 100% met je eens
Ja, ook helemaal mee eens, met de kanttekening dat dingen als DSSU niet meehelpen en dat NS nou ook niet bepaald een partij is die daar om zat te springen naar wat ik begrepen heb. Als ik dat wel verkeerd begrepen heb dan alsnog 100% met je eens
NS is akkoord gegaan met DSSU want ze wilden geen bonje meer met ProRail. daarmee is NS medeverantwoordelijk en medeschuldig.
Op zaterdag 24 januari 2015 21:51 schreef Dr_Flash het volgende: Ik merk terloops nog even op dat we hier in deze reeks een hitherto unheard-of niveau van eensgezindheid bereiken vandaag
Doorstroom is niet het juiste woord, maar het schijnt dat ProRail een berg wissels wilde weghalen in Den Haag Centraal. Daar is NS voor gaan liggen omdat het dan zo goed als onmogelijk zou zijn om basisdingen te doen (zoals rangeren)...
Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zoiets hebt van; fine, fuck you, doe maar lekker fuckface. Maar dat is niet verstandig.
"We spelen even het spelletje mee want op onze huidige dienstregeling past het toch allemaal wel. Als het over 5 jaar niet meer past sturen we met alle liefde en plezier een dikke overbelastingverklaring naar ProRail."
"We spelen even het spelletje mee want op onze huidige dienstregeling past het toch allemaal wel. Als het over 5 jaar niet meer past sturen we met alle liefde en plezier een dikke overbelastingverklaring naar ProRail."
De reden waarom ik zei dat ik het snap maar er niet mee eens ben is omdat ik zelf ook niet zo graag tegen windmolens zou willen vechten. ProRail denkt dat dit werkt dus ze doen dit, met steun van het Rijk. Krijg dan maar lekker de tering zou ik ook denken. Ik zit zelf in een soortgelijke situatie nu en het is echt niet te doen om je zin gewoon maar door te drukken. Moet ik dan maar de eer aan mezelf houden en zeggen; okay ik ga wel werkloos op de bank zitten? Lastige vraag.
Het gevolg wat je beschrijft vind ik trouwens wel goed gedaan
Ik ga zo hard lachen als NS over 3 jaar een rijpad aanvraagt voor een halfuurdienst Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Den Haag. Dat past nooit met al die nieuwe 'optimale' infra.
Op zaterdag 24 januari 2015 22:18 schreef James1988 het volgende: Ik ga zo hard lachen als NS over 3 jaar een rijpad aanvraagt voor een halfuurdienst Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Den Haag. Dat past nooit met al die nieuwe 'optimale' infra.
Mja, dankzij Opstelterrein Zuid is die rijweg niet helemaal onmogelijk gemaakt
Doorstroom is niet het juiste woord, maar het schijnt dat ProRail een berg wissels wilde weghalen in Den Haag Centraal. Daar is NS voor gaan liggen omdat het dan zo goed als onmogelijk zou zijn om basisdingen te doen (zoals rangeren)...
Op zaterdag 24 januari 2015 22:18 schreef James1988 het volgende: Ik ga zo hard lachen als NS over 3 jaar een rijpad aanvraagt voor een halfuurdienst Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Den Haag. Dat past nooit met al die nieuwe 'optimale' infra.
Tuurlijk wel man. Het duurt alleen maar een half uur langer dan in 1903. Who cares
Morgenochtend vroeg gaat men weer weer ontijzelingsritten rijden op de Kippenlijn: Ditmaal niet een 1200 of Eurailscout met een motorPost, maar een DBS 64xx wegsleeplok met een DBS 189'er er achter met de stroomafnemer(s) omhoog, zonder ingeschakeld te zijn. Net als met SGM vandaag dus.
Op zaterdag 24 januari 2015 22:35 schreef greavy het volgende: Morgenochtend vroeg gaat men weer weer ontijzelingsritten rijden op de Kippenlijn: Ditmaal niet een 1200 of Eurailscout met een motorPost, maar een DBS 64xx wegsleeplok met een DBS 189'er er achter met de stroomafnemer(s) omhoog, zonder ingeschakeld te zijn. Net als met SGM vandaag dus.
logisch. De 1200 heeft de wintersporttreinen morgen
logisch. De 1200 heeft de wintersporttreinen morgen
Eurailscout bleek vannacht geen succes te zijn met eigen tractie, gezien de onderkoelde regen op de bovenleiding. DBS is echter wel erg zeker van hun zaak, want ze zeggen maar één rit nodig te hebben, waar de 1200 en Eurailscout elke keer 2 ritten gereden hebben.
Terugkomend op het GTW'tje tussen Almelo en Mariënberg: Vanmiddag heeft men stel 10242 Samuel van Houten al naar Mariënberg gestuurd vanuit Leeuwarden, waardoor het GTW'tje van de Achterhoek vanavond alweer teruggekeerd is naar Zutphen.
Ze zijn wel lekker vlot nu bij Arriva. Gelukkig mag het inmiddels, want het heeft destijds al een keer bijna een week (!) problemen veroorzaakt, waarna er toch toestemming voor verleend werd.
In Mechelen is sinds afgelopen donderdag spoor 8 uit dienst vanwege verzakkingen van het perron. Nog geen halfjaar terug was spoor 10 verzakt en is ook enige tijd afgesloten geweest.
Enschede en Zwolle waren ook verzakt, geen Belgisch probleem dus, maar een grensoverschrijdend probleem. Misschien is er wel een EU-subsidie voor te krijgen!
Op zaterdag 24 januari 2015 23:30 schreef dennistd het volgende: Enschede en Zwolle waren ook verzakt, geen Belgisch probleem dus, maar een grensoverschrijdend probleem. Misschien is er wel een EU-subsidie voor te krijgen!
In Amersfoort wordt vanwege "de huidige situatie" koffie aangeboden in de kiosken in de stationshal, op perron 1/2 en perron 6/7. Toch jammer dat laatstgenoemde gesloten is...
Eurailscout bleek vannacht geen succes te zijn met eigen tractie, gezien de onderkoelde regen op de bovenleiding. DBS is echter wel erg zeker van hun zaak, want ze zeggen maar één rit nodig te hebben, waar de 1200 en Eurailscout elke keer 2 ritten gereden hebben.
Ze hebben tenminste ambitie en zelfverzekerdheid. En de Duitsers kennende lukt het ze ook
Zouden ze nou infraheffing moeten betalen voor die ontijzelritten? "Nou Prorail wij stellen wel even wat locs en wat personeel beschikbaar om jullie probleem op te lossen hoor, wat krijg je van ons?"
Op zondag 25 januari 2015 01:01 schreef Peter het volgende: Blaast een stoomtrein met zijn schoorsteen onder de draad de draad niet warm en schoon?
Dat is wel het proberen waard natuurlijk. Vervangen we de 6400-loc door een stoomloc voor een nog beter resultaat (het schroonschrapen zal immers wel met panto moeten gebeuren)
Goh. Rijtijdspeling van heb ik jou daar tussen Antwerpen en Gent voor de IC richting Poperinge/Lille Flandres. Overal 3 minuten te vroeg arriveren, maar uiteraard wel gewoon stipt vertrekken.
Om dan later 11 minuten in Kortrijk te staan (treinstel naar Poperinge gaat 4' eerder weg, moet gesplitst worden) en dan na 8 minuten rijden wéér 9' kamperen in Moeskroen. Ik snap wel dat je dan op tijd op het eindstation kan arriveren...
Volgens Televaag kun je door de IC Defect toeslag online te kopen een klein voordeeltje behalen. Het traject staat er niet op, dus je kunt het online ticket meerdere keren uitprinten
Op zondag 25 januari 2015 11:13 schreef Peterselieman het volgende: Volgens Televaag kun je door de IC Defect toeslag online te kopen een klein voordeeltje behalen. Het traject staat er niet op, dus je kunt het online ticket meerdere keren uitprinten
Hoe zit dat met die ijzeltoestanden in bijvoorbeeld Scandinavië of Rusland? In Zweden en Finland rijdt toch ook modern elektrisch materieel rond? En in Rusland rijden ook de Sapsan en nog wat moderne treinen van Bombardier en Stadler. Ik geloof best die elektronische systemen op hol slaan door spanningsonderbrekkingen, maar dan zouden ze in zo'n dergelijke landen toch om de haverklap met zulke problemen zitten?
Dergelijke landen zijn erop voorbereid. Nederland heeft er voor gekozen om dat niet te doen want te duur. Dat verschaf NS een excuus om bij elk vlokje sneeuw in de slachtofferrol te gaan kruipen.
Op zondag 25 januari 2015 13:39 schreef Dr_Flash het volgende: Dergelijke landen zijn erop voorbereid. Nederland heeft er voor gekozen om dat niet te doen want te duur. Dat verschaf NS een excuus om bij elk vlokje sneeuw in de slachtofferrol te gaan kruipen.
Dat is niet waar, in Denemarken hangt weinig draad en zelfs onder de draad wordt veel gedieseld en in Duitsland wordt vaak gebruik gemaakt van een voorspan van twee diesellocs. Om die reden ben ik met -6 al eens met vier uur vertraging uit Hannover gekomen. Vanaf het moment dat we in Nederland kwamen reed alles normaal en op tijd, in Osnabrück was het één grote chaos met uitval van treinen.
Dat is niet waar, in Denemarken hangt weinig draad en zelfs onder de draad wordt veel gedieseld en in Duitsland wordt vaak gebruik gemaakt van een voorspan van twee diesellocs. Om die reden ben ik met -6 al eens met vier uur vertraging uit Hannover gekomen. Vanaf het moment dat we in Nederland kwamen reed alles normaal en op tijd, in Osnabrück was het één grote chaos met uitval van treinen.
J.B. heeft het over Zweden en Finland, niet over Denemarken en Duitsland.
Veolia wil ongeacht de uitkomst al naar de rechter toe om de mogelijke concessie aan NS aan te vechten, want zolang het bij de rechter ligt loopt de afgelopen concessie gewoon door. Welkom in Nederland waar het OV draait om zoveel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk voertuigen, routes en personeel. Waar de directie zelf met de auto komt en je als burger in een dorpje zonder auto en rijbewijs niet meer meetelt in onze maatschappij, want zonder goed werkend OV en van die vage belbussen zoek je zelf maar uit hoe je ergens komt.
Ze zijn er daar niet 'op voorbereid', de Duitsers doen er weinig aan bijvoorbeeld.
Ja, en de Kameroeners ook niet. Maar het ging dus over landen waar sneeuw en vorst de helft van het jaar beheersen.
Misschien hoort het er wel gewoon bij, en zijn we veel te veel verwend in dit land. Wie zijn wij om een vervoerder te eisen die met slecht weer kan omgaan? Ik weet het niet
Ja, en de Kameroeners ook niet. Maar het ging dus over landen waar sneeuw en vorst de helft van het jaar beheersen.
Hmmja correct, maar ijzel hoeft daar niet heel hard bij te horen. Als het koud genoeg is sneeuwt het vaker. Sneeuw is makkelijker weg te krijgen. Van Denemarken weet ik dat het, vooral op Jutland, wel vaker ijzelt dan hier, twee keer aangepaste snelheid van de nachttrein gehad en een flinke vonkenregen.
quote:
Misschien hoort het er wel gewoon bij, en zijn we veel te veel verwend in dit land. Wie zijn wij om een vervoerder te eisen die met slecht weer kan omgaan? Ik weet het niet
Misschien wel.
Op zondag 25 januari 2015 14:01 schreef Deezertje het volgende: Veolia wil ongeacht de uitkomst al naar de rechter toe om de mogelijke concessie aan NS aan te vechten, want zolang het bij de rechter ligt loopt de afgelopen concessie gewoon door. Welkom in Nederland waar het OV draait om zoveel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk voertuigen, routes en personeel. Waar de directie zelf met de auto komt en je als burger in een dorpje zonder auto en rijbewijs niet meer meetelt in onze maatschappij, want zonder goed werkend OV en van die vage belbussen zoek je zelf maar uit hoe je ergens komt.
En de belastingbetaler die ook de klant is is de sjaak.
Iemand die weet waar ik de afstand kan vinden van het stuk tussen Charleville-Mézières en Givet in Frankrijk. Jizdenka ding kent dat traject niet. Buiten dat traject om vandaag "maar" 498 kilometer. Om 06:43 in de trein vertrokken uit Antwerpen, en was om 19:58 weer terug op Berchem.
De terugreis verliep nog wel goed, gelukkig: Er was een persoonsaanrijding bij Hove vlak voor ons gebeurd, dus werden wij (na 10 minuten stilstand) omgeleid via lijn 27 met een extra stop in Mortsel ipv Mortsel-oude-God. Prima geregeld.
Oja. In ALLE 7 de treinen ben ik minimaal 1 keer gecontroleerd.
Nog iets wat werk combineren heet Divers aantal treintjes per dag tussen Charville-Mézières en Givet, maar er zit nergens structuur in. Soms rijdt er meer dan 2 uur niks, en soms heb je er in anderhalf uur 2 treinen rijden in één richting. De stationschef(fin) van Givet is ook de lokale Treindienstleider, die dat ook nog vanuit een oude Post bediend. Hiervoor moet hij/zij dan steeds, tijdens rangeerritten en aankomst/vertrek, rijwegen instellen. Mijn trein werd afgerangeerd in Givet naar een opstelspoortje (Joost mag weten waarom, want in die keertijd van 50 minuten kwam er geen enkel treintje voorbij en de machinist bleef in zijn treintje zitten om later weer op hetzelfde spoor terug te komen), en na dit rangeerwerk stond het sein al veilig, zo'n 40 minuten voor vertrek naar Charleville-Mézières. De beste mevrouw ging toen weer terug naar haar kantoortje op het station. Men heeft er nog wel een aparte lokettist.
Te Charville-Mézières staat op zondag 25 januari 2015 een treinstel van de serie X 76500. De rit uit Givet was de trein met 2 treinstellen gearriveerd, namelijk als voorste de 76796. Dat treinstel werd hier afgekoppeld, maar bleef nog wel aan het perron staan. Hier staat de trein gereed als TER-trein naar Givet.
Te Givet werd het treinstel even afgerangeerd, waarna dit plaatje gemaakt kon worden. Na ongeveer 40 minuten zou het treinstel weer aan het perron komen voor de terugrit naar Charville-Mézières. De reden van het afrangeren is mij niet duidelijk, want er kwamen helemaal geen andere treinen voorbij, en de machinist verliet de trein ook niet.
Helaas mocht ik de sporen via de overweg niet oversteken van het personeel, want daar zou toch geen trein vertrekken. Alleen spoor 1 was toegankelijk. Als dat wél mocht, zou ik de Post erbij op de foto kunnen krijgen.
Op zondag 25 januari 2015 22:38 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Te Charville-Mézières staat op zondag 25 januari 2015 een treinstel van de serie X 76500. De rit uit Givet was de trein met 2 treinstellen gearriveerd, namelijk als voorste de 76796. Dat treinstel werd hier afgekoppeld, maar bleef nog wel aan het perron staan. Hier staat de trein gereed als TER-trein naar Givet.
[ afbeelding ] Te Givet werd het treinstel even afgerangeerd, waarna dit plaatje gemaakt kon worden. Na ongeveer 40 minuten zou het treinstel weer aan het perron komen voor de terugrit naar Charville-Mézières. De reden van het afrangeren is mij niet duidelijk, want er kwamen helemaal geen andere treinen voorbij, en de machinist verliet de trein ook niet.
Helaas mocht ik de sporen via de overweg niet oversteken van het personeel, want daar zou toch geen trein vertrekken. Alleen spoor 1 was toegankelijk. Als dat wél mocht, zou ik de Post erbij op de foto kunnen krijgen.
Op zondag 25 januari 2015 22:43 schreef b2py het volgende: Charville-Mézières is blijkbaar wel bijzonder genoeg voor een TGV Duplex aansluiting..
Keerpunt en al. Met heel schoonmaakteam enzo met die karretjes Betreft een TGV-verbinding Charleville-Mézières - Rethel - Reims - Paris Est 2 keer per dag
Prima bus hoor. Rijdt in het weekend maar beperkt (zaterdag 5x, zondag 4x en dan niet eens iedere 2 uur, maar soms 3 of 4 uur er tussen) en doet er zo'n 35-40 minuten over. Kost ¤3. Is van de TEC, en rijdt vrijwel parallel aan de oude spoorlijn tussen Givet en Dinant. Je komt dan ook de oude stations(gebouwen) nog tegen op de plekken waar je helemaal parallel loopt. Spoor ligt er nog.
Ook moet je rekening houden met Charleville - Aulnoye, want daar rijden in het weekend ook maar 2 treinen/dag/richting
Ja, er hangen ook bordjes. Zie ook DEZE reportage van de spoorlijn 154 Dinant - Givet in 2012 (11 jaar nadat de CF3V daar is gestopt met de toeristische ritten ivm geldnood en daar 12 jaar gereden te hebben).
Wel 12 bakken Virm naar het westen nu. En nog stampvol
Sterke Heb nu 2 drietjes van Emmen naar Zwolle. In de vorige dienstregeling was deze trein maar 1 stel en vaak een tweetje. Bern benieuwd hoe vol dit nu nog raakt
Op maandag 26 januari 2015 08:49 schreef Dr_Flash het volgende: Rot maar op met je spreiding, in Den Haag wil iedereen in de voorste bak zitten qua overstap
En achterin de derde/vierde/zesde bak zodat je in Den Haag uitkomt bij de trappen van het viaduct.
Dit is echt alleen diesel. Maar in Nord-pas-de-Calais hebben ze de B 82500 onder andere rijden, en dat zijn toch ook hybrides? Die rijden volgens mij op diesel, 25kV 50Hz wisselstroom en 1,5kV gelijkstroom.
Welke koekebakker heeft de liften van station Nijmegen Goffert mogen plaatsen? Die liften zijn 3 dagen na het in dienst zijn van het station buiten dienst gesteld, en tot op heden niet gerepareerd. In die 3 dagen hebben meerdere mensen in beide liften opgesloten gezeten. Het blijkt dat de liftconstructie niet goed is, en men is aan het onderzoeken hoe dit verbeterd kan worden. Tot die tijd zijn de liften buiten dienst. Helaas voor de Reiziger: U staat niet op 1, 2 en 3 omdat je die trappen mag beklimmen of afdalen, en kan je dat niet? Ja, dan kan je het perron niet op- of af komen. In de afgelopen 6 weken of whatever is er ook niemand van de betrokken partijen geweest die uberhaupt een briefje opgehangen heeft ...
Dan gaan ze het nog krap krijgen in het noorden. Er is nog een stel kapot door een eerdere aanrijding en er was een tijdje terug nog een ontsporing dus nog één die kapot is.
Op maandag 26 januari 2015 14:54 schreef Monopoly het volgende: Klopt. Schijnt dat er nog wat heen gaat komend jaar. Hoe/wat/wanneer is nog niet bekend.
Leuk spel, noem alle namen van Nederlandse steden met meer dan 1 treinstation, binnen een kwartier! Ik had er 55 van de 65 zonder te cheaten (85%) [ afbeelding ]
58 van de 65 had ik er. Wel Deventer bij de vergeten stations, die had ik toch moeten weten...
58 van de 65 had ik er. Wel Deventer bij de vergeten stations, die had ik toch moeten weten...
57, Hilversum vergeten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
43 goed, rest was ik ook niet opgekomen zo'n beetje. Behalve Heerenveen, dacht er aan maar kon niet op een tweede station komen dus niet ingetoetst. Verdomde ijsbaan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe gaat het trouwens met de gekoppelde treinen in de ochtendspits op de Valleilijn (Ede - Amersfoort)? Lukt ze dat nog een beetje, of is het meer uitzondering dan regel?
De NS gaat vanaf zaterdag 7 februari (het nieuwe wijzigingsblad gaat maandag 2 februari in) op zaterdagochtend diverse treinen verlengen door het land heen, vooral vanuit de 'uithoeken' zoals Enschede, Leeuwarden, Nijmegen en Limburg gaan er langere treinen rijden naar de Randstad.
Waar ik me wel over verbaasde was dat ze Hoevelaken tot Barneveld rekenden en zo op drie stations uitkwamen, dit zijn er vanaf aankomende maandag trouwens vier met de opening van Barneveld Zuid.
Nijmegen staat er ook met 5 in: Lent, Nijmegen, Dukenburg, Heyendaal dus dan moet de vijfde wel Goffert zijn. Barneveld Zuid zal dan ook wel in de 3 van Barneveld zitten al.
Op maandag 26 januari 2015 15:54 schreef Peterselieman het volgende: Er staat in de quiz nog wel een foutje, want Leiden heeft geen twee maar drie stations zoals je wel zou moeten weten
En Bussum zit er niet in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 26 januari 2015 15:54 schreef Peterselieman het volgende: Er staat in de quiz nog wel een foutje, want Leiden heeft geen twee maar drie stations zoals je wel zou moeten weten
Ontopic: vandaag is MTR Express begonnen met de kaartverkoop voor de treinen die zij vanaf 21 maart gaan rijden tussen Stockholm en Göteborg. Een enkeltje is verkrijgbaar vanaf SEK 145,- (¤ 15,50 tegen de huidige wisselkoersen).
Een enkele reis duurt 3 uur en 19 minuten, ruim een kwartier langer dan bij de duurdere concurrent SJ. Vooralsnog gaat het om 2 ritten per dag per richting, in het eindbeeld wordt dit uitgebouwd tot 110 ritten per week (vermoedelijk 8 ritten p.d.p.r. op ma-za en 7 ritten p.d.p.r. op zondag) 90 ritten per week (vermoedelijk 6 ritten p.d.p.r. op ma-za en 5 ritten p.d.p.r. op zondag).
vinden jullie ook niet dat er een open Kamervraag moet komen over waarom de NS eerst treinen sloopt, en dan pas nieuwe besteld. Je moet je oude schoenen niet weggooien, voordat je nieuwe hebt.
Op maandag 26 januari 2015 19:12 schreef spectrumanalyser het volgende: vinden jullie ook niet dat er een open Kamervraag moet komen over waarom de NS eerst treinen sloopt, en dan pas nieuwe besteld. Je moet je oude schoenen niet weggooien, voordat je nieuwe hebt.
Op maandag 26 januari 2015 19:12 schreef spectrumanalyser het volgende: vinden jullie ook niet dat er een open Kamervraag moet komen over waarom de NS eerst treinen sloopt, en dan pas nieuwe besteld. Je moet je oude schoenen niet weggooien, voordat je nieuwe hebt.
Als je doelt op Plan V: NS heeft weinig keuze. De laatste revisietermijnen van die dingen verlopen binnenkort, waarna slechts twee opties volgen. Ofwel een grootschalige (en dus dure) revisie, of nieuwbouw.
Een grootschalige revisie van Mat '64 valt niet meer te verwachten: het ontwerp is stokoud, ze zuipen energie (in vergelijking met moderne stoptreinen zoals de GTW), ze voldoen niet meer aan de eisen en wensen van de meeste reizigers (denk aan reizigersinformatie, verlichting, enz.) en nog belangrijker: ze voldoen niet aan de technische eisen qua toegankelijkheid en veiligheid.
Mat '64 moderniseren is dus eigenlijk geen optie meer, dus rest enkel nog de sloop.
Nou, kom op. Doe er wat aan. Bevrijd de wereld ervan, jij alwetende immer positieve zonnestraal Jij totaal nooit cynische onuitputtelijke bron van liefde
Nou, kom op. Doe er wat aan. Bevrijd de wereld ervan, jij alwetende immer positieve zonnestraal Jij totaal nooit cynische onuitputtelijke bron van liefde
Nee hoor, nergens goed voor. Anders heb ik niets om me aan te ergeren en dan kan jij minder rellen en voor je het weet zijn we allemaal hippies die elkaar aan het knuffelen zijn. Bah.
Schijnt vanochtend maar een stelletje DM90 te hebben gereden in verband met lekkage koelvloeistof ofzo. Mochten behoorlijk wat mensen achterblijven te Nijverdal.
Sowieso een vervelend stuk als je 's morgens de trein van 7:45 uur naar Zwolle neemt, vaak drie bakken, maar altijd staan.
Op maandag 26 januari 2015 20:26 schreef RichardHammond het volgende: Schijnt vanochtend maar een stelletje DM90 te hebben gereden in verband met lekkage koelvloeistof ofzo. Mochten behoorlijk wat mensen achterblijven te Nijverdal.
Sowieso een vervelend stuk als je 's morgens de trein van 7:45 uur naar Zwolle neemt, vaak drie bakken, maar altijd staan.
dat was inderdaad de trein voor die van mij, ik vond hem al voller dan gebruikelijk. Is uiteindelijk in Heino of Raalte opgeheven aan Ovtijden te zien. De 7924 (8:10 aankomst in Zwolle) is inderdaad ook lachen als die met 2x DM'90 rijdt.
[ Bericht 8% gewijzigd door boriq op 26-01-2015 20:37:31 ]
dat was inderdaad de trein voor die van mij, ik vond hem al voller dan gebruikelijk. Is uiteindelijk in Heino of Raalte opgeheven aan Ovtijden te zien. De 7924 (8:10 aankomst in Zwolle) is inderdaad ook lachen als die met 2x DM'90 rijdt.
Ja, die bedoel ik. Vertrekt om 7:45 uur uit Nijverdal.
Ja, die bedoel ik. Vertrekt om 7:45 uur uit Nijverdal.
Die neem ik uit principe ook gewoon niet meer, ik pak altijd die van een halfuurtje eerder, is namelijk een stuk rustiger. Dat halfuurtje besteed ik op het Windesheim wel gewoon 'nuttig'
Op maandag 26 januari 2015 20:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: DM'90 is trouwens ontworpen om gekoppeld te kunnen rijden met Wadlopers/DH. Dan kan je er wel 3 hebben
Die neem ik uit principe ook gewoon niet meer, ik pak altijd die van een halfuurtje eerder, is namelijk een stuk rustiger. Dat halfuurtje besteed ik op het Windesheim wel gewoon 'nuttig'
Begrijpelijk, wordt zelf gedropt door mijn pa met de auto bij station dus heb geen keuze, woon zelf in Rotterdam.
Oh, voor de mensen die niet tussen Zwolle en Enschede wonen. 2x DM'90 in de 7924 (8:10 aankomst in Zwolle) is zoiets als 1x MAT '64 in de drukste intercity in de ochtendspits tussen Utrecht en Amsterdam.
Op maandag 26 januari 2015 20:44 schreef boriq het volgende: Oh, voor de mensen die niet tussen Zwolle en Enschede wonen. 2x DM'90 in de 7924 (8:10 aankomst in Zwolle) is zoiets als 1x MAT '64 in de drukste intercity in de ochtendspits tussen Utrecht en Amsterdam.
die quoten we ff Boertjes die ook iets druk vinden
Op maandag 26 januari 2015 20:44 schreef boriq het volgende: Oh, voor de mensen die niet tussen Zwolle en Enschede wonen. 2x DM'90 in de 7924 (8:10 aankomst in Zwolle) is zoiets als 1x MAT '64 in de drukste intercity in de ochtendspits tussen Utrecht en Amsterdam.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie die trein 4 van de 5 werkdagen aankomen in Zwolle en er is ruimte ZAT als mensen zich wat beter over de trein zouden verspreiden maar iedereen moet zo nodig dichtbij die godvergeten trap ook al hoeft er praktisch geen hond over te stappen.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie die trein 4 van de 5 werkdagen aankomen in Zwolle en er is ruimte ZAT als mensen zich wat beter over de trein zouden verspreiden maar iedereen moet zo nodig dichtbij die godvergeten trap ook al hoeft er praktisch geen hond over te stappen.
4 uit de 5 werkdagen rijdt hij gewoon met 3x DM'90 en is er dus weinig aan de hand. Ben het wel met je eens dat de spreiding vele stukken beter kan, komt ook doordat alleen in Hengelo en Nijverdal er in principe een redelijk aantal mensen voorin stappen en op de rest van de stations het meerendeel zover mogelijk achterin instapt vanwege de trappen/overwegen op de diverse stations onderweg. Andere kant op (Ri. Enschede) hetzelfde verhaal: Voorin stampensvol (staplaatsen in de gangen) en helemaal achterin voor 3/4e vol.
Zolang de NS niemand informeert over treinlengtes en zolang Prorail de stations dom blijft indelen, zal gebrekkige spreiding altijd een probleem blijven. Er zijn veel te veel station waar de trap nog voorbij de uiterste kopbak ligt. Als je van Eindhoven naar Den Bosch gaat, kun je op spoor 4a vanaf de achterste deur nog eens 2x de treinlengte aflopen voordat je bij de trappen bent.
Ik snap niet zo goed waarom het altijd de schuld is van de vervoerder in dit soort gevallen. Reizigers zijn dom, laat ze maar bloeden voor hun domheid.
Oh ik heb trouwens vaker dan een keer gehoord dat ze geen zin hadden om door te lopen omdat ze dan bij aankomst zo ver moeten lopen naar de trap. Een nieuwe trap is niet zo snel gemaakt want daar hoort meestal een brug of een tunnel bij die vele miljoenen kosten. Ga dan maar staan in het gangpad, domme koe denk ik dan maar ach ja. Eigen verantwoordelijkheid is zo 1950.
ik ben weleens vooraan een perron gaan staan in Amersfoort, omdat de CTA's over het hele perron de trein aankondigden. Uiteindelijk moest ik 150 meter teruglopen naar de kopbak
Dus ik maak een beetje driftig gebaren van "Hee rij eens door man". Gaat dat dakraampje open en kan ik nog even een snauw krijgen van zo'n blauwnek Flikker op en ga je werk doen vuile zaadzak
Gewoon een lichtslang in de perronrand die blauw oplicht waar de 2e klas komt te staan en rood waar de 1e klas komt te staan. Moet toch makkelijk te doen zijn op basis van de beschikbare data.
Moet je hem als machinist natuurlijk wel goed neerzetten, want je gaat sowieso problemen krijgen met SLT-6jes die bij bakbord 6 komen te staan en niet bij bakbordje 4
Op maandag 26 januari 2015 21:19 schreef dennistd het volgende: Gewoon een lichtslang in de perronrand die blauw oplicht waar de 2e klas komt te staan en rood waar de 1e klas komt te staan. Moet toch makkelijk te doen zijn op basis van de beschikbare data.
ja dat schiet lekker op NS die geen idee heeft waar zijn materieel uithangt
In Sittard heb je een mooie perronoverkapping maar ze slagen er, door het inplannen van die perrons, altijd in de trein naast de overkapping te zetten zodat je alsnog zeiknat wordt als het regent En je moet inderdaad ook een eind naar de trap lopen.
Op maandag 26 januari 2015 21:19 schreef dennistd het volgende: Gewoon een lichtslang in de perronrand die blauw oplicht waar de 2e klas komt te staan en rood waar de 1e klas komt te staan. Moet toch makkelijk te doen zijn op basis van de beschikbare data.
Sabotage mbv blauwe lamp.