Hoe gaat het met project bed. Heb niet meegekregen of je er al begonnen bent?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:57 schreef Kyara het volgende:
Loj, hoe is het bij de HA gegaan?
Ophelia, hier ook geen tips.
We hebben verf en schuurpapier gekocht...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:28 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe gaat het met project bed. Heb niet meegekregen of je er al begonnen bent?
Herkenbaar. Leuk project voor februari.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
We hebben verf en schuurpapier gekocht...
Het is ook een beetje een timing dingetje. De meiden slapen zo licht dat we boven eigenlijk alleen iets durven doen als ze wakker zijn dus het komt neer op de weekends. En met alle verjaardagen is het er dus nog niet van gekomen.
jaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Herkenbaar. Leuk project voor februari.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Kyara op 24-01-2015 08:36:40 ]Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Nee, heb ook nog geen bedden. Sowieso kijken wat we dan willen, peuterbed, meegroeibed of eenpersoons. Maar die bedden moeten dus nog gekocht worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:12 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, gaan jouw meiden ook gelijk over. Ik durf ook nooit veel boven te doen als Riley slaapt.
Ja het is zacht genoeg, gewoonlijk is het meer prut dus ze heeft nu eindelijk normale ontlasting. Ik heb meer het idee dat ze het proces an sich eng vindt (al doet het na vier dagen wel pijn natuurlijk).quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:52 schreef Phaidra het volgende:
Ophelia, ik heb geen tips voor je. Lijkt me heel vervelend! Is de ontlasting wel soepel genoeg? Heeft het een keer pijn gedaan en is ze daar nu bang voor?
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:34 schreef Susie het volgende:
Kyara kan vast die foto onder een spoiler zetten voor mijIk zit mobiel en weet de tags even niet meer....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker welquote:Op maandag 26 januari 2015 21:34 schreef Kyara het volgende:
Animalmix, beterschap voor N. Hopelijk helpen de druppels snel.
Kleinzusje, lees je nog mee? Hoe gaat het bij jullie?
Geen flauw idee. Op zich zijn kledingvoorschriften heel normaal voor klassiek ballet natuurlijk, maar voor 3/4/5 jaar een beetje overdreven imho. Gewoon voorschrift, pakje met maillot en geschikte schoentjes lijkt me genoeg.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:02 schreef Vanyel het volgende:
Waarom kan dat dan voor de kinderen tot acht niet ook een beetje neutraler?
Ik snap echt geen hol van mensen die dit voorschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ja en? Zo'n probleem is dat toch niet? Het is niet gvd of zoquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:09 schreef Kyara het volgende:
Ik werd door kdv erop aangesproken dat mijn grote peuter nog wel eens `ooh god` zegt als iets niet helemaal goed gaat
Klopt, maar ik vond het "oh jee" wat het eerst was toch iets fijnerquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja en? Zo'n probleem is dat toch niet? Het is niet gvd of zo
De mijne zegt nu de hele tijd: O no! En dan er achteraan: Ja dat betekend o nee in het engels!
Dat snap ikquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het "oh jee" wat het eerst was toch iets fijner
Hahahahahahaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 07:38 schreef Clubsoda het volgende:
wij leven nog hoor, ik heb alleen op mijn nieuwe werk zo weinig tijd om te fokken en 's avonds val ik steeds moe neer en komt er weinig zinnigs uit me
![]()
Ik ontmoette vorige week een peuter die bij een flinke driftbui altijd "ik kán niet meer! Mijn hart!" verzuchtteM heeft zulke uitspraken niet, die begint gewoon keihard te gillen als hij boos is. Laatst was ik aan het koken en hij zat op de bank. Hoor ik plotseling "WAAAA!!! MIJN MOND!!!" dus ik snel erheen en vraag "watiserwatiser?!!" Doodkalm: "mijn drinken is op mama en ik heb dorst"
![]()
Er zijn ook nieuwe peutertjes bijgekomen zie ik! Welkom Omen en Kyara (drie kleine peutertjes) en iedereen ik vergeet. Wat groeien ze mooi gelijk Kyara! Wij gaan pas in april naar het cb, dus voorlopig geen stats
![]()
Och, kindjes in balletpakjesIk was zelf een balletjemeisje en dol op roze pakjes en tutu's. Maar ik heb zo'n jongetjesjongetje (hij droomt van een tractor die hij voor zijn verjaardag wil hebben) dat ik me dat getut helemaal niet voor kan stellen bij mijn eigen kind.
Iets met poesjes, zoals jij het bedoelt, is niet zo makkelijk op youtube te vinden. En voor in-app aankopen heb je hier een wachtwoord nodig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:58 schreef Cathmar het volgende:
Tja ik vind het toch moeilijk. Het lijkt allemaal onschuldig maar straks kopen ze iets in-app of kijkt mijn kleuter ineens filmpjes van poesjes. Tot nu toe doen ze niks op mijn tablet maar dan voel ik me daar ineens weer stom over.
Is dat zo op YouTube? Ik heb het nog nooit getestquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef agter het volgende:
[..]
Iets met poesjes, zoals jij het bedoelt, is niet zo makkelijk op youtube te vinden. En voor in-app aankopen heb je hier een wachtwoord nodig.
Ik laat haar dus meestal maar haar gang gaan op de iPad.![]()
Ik word echt gek van die achterlijke filmpjesquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:56 schreef Susie het volgende:
Hier ook niks aangepast. Ze weet het allemaal best aardig te vinden en ook geen werktablet.
Playdoh kijkt Anouk ook vaak. Gewoon iemand die dingen laat zien wat je allemaal kan maken van playdoh
Kielhalenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:17 schreef Kyara het volgende:
Iemand die er heel, heel erg rijk mee is geworden
Vlak de filmpjes over Kinder Surprises niet uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik word echt gek van die achterlijke filmpjes![]()
Play doh welke debiel zet dat dan weer op Youtube
Ook zoiets. Jeeeej een Mickey uit het eiquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Vlak de filmpjes over Kinder Surprises niet uit.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Vlak de filmpjes over Kinder Surprises niet uit.
ik heb even snel gekeken, eerste paar minuten, maar jeetje! Oh my.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]Ik werd laatst op deze documentaire gewezen toen ik me bij een collega beklaagde over die filmpjes:
Ik heb het bij R zelfs niet met chocola binnen gekregen vorig jaar...dat spul is evilquote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:01 schreef NotTheSame het volgende:
Animalmix, ik zit met hetzelfde probleem. Dubbele oorontsteking, vloeibare amoxicilline meegekregen maar no way dat we het erin krijgen. Niet puur, niet door drinken/toetje, niks. Dus ik lees even mee.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Kyara het volgende:
Hier zitten ze eigenlijk nooit op de iPad (3 peuters, 1 iPad, you do the math).CS
Hoe gaat het verder bij jullie? Hier trouwens ook zo'n jongenskind dat alles leuk vindt als het maar wielen heeft (dat geldt dan ook voor poppenbuggy's en poppenbedjes met wielen, maar daarin wordt uitsluitend auto's vervoerd, de pop wordt eruit geslingerd.). Maar goed, daar staan dan ook weer 2 meisjes tegenover die elke ochtend om staartjes vragen, kettingen omwillen en hun tasjes in hun elleboog dragen met de vermelding dat de "schapjes" gaan doen.
Peach nog wel, haar broer tot hij een jaar of 3 a 3,5 was ofzo ook. Maar hij slaapt ondertussen tot ergens tussen zes en zeven, dus hopelijk komt zijn zus daar straks ook een beetje op uit. Nog steeds vroeg, maar beats the crap out of 5 uur elke ochtend. Ok, behalve vanochtend dan. Nu was het half zeven. Na van 11 tot 3 gespeeld te hebbenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 06:59 schreef Tinuviel het volgende:
Sonnetje wat lief je dochter in dat roze pakje.
Ik denk dat doordat ik twee jongens heb ik de roze pakjes stiekem erg leuk vind. Ik snap wel, dat het minder leuk is als het verplicht is.
Inca, zijn ze bij jou zo vroeg wakker? Hier is helaas voor 6 uur wakker zijn ook aan de orde en dan vaker door mijn kleuter.
Kyara mooie stats zeg en wat een leuke verjaardagsfoto's.
Hier is de enige vaste activiteit voor de kleine nu vrijdagochtend de "Spielgruppe" (een duitstalige mama kind groep) en dat vind hij heel tof. Er komen nu ook wat voorleesdingen in het Goethe instituut in het Duits, daar wil ik ook weleens heen.
https://play.google.com/s(...)ersystems.kindertubequote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:44 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, NTS en Animalmix, beterschap! Hoe is het nu met de kleintjes?
Youtube vind ik lastig trouwens, de grote kijkt graag autoraces en derby enzo, dan zit je twee klikjes verwijderd van GTA 5 zeg maar. Of Mario walkthroughs, youtube staat vol met knutselmariofilmpjes met veel bloed en scheldwoordenik zoek nog een goed progsel waar je zelf filmpjes kunt selecteren die je ok vind, maar degene die ik nu heb doet het alleen op de ipad en niet op android
/fwp
Kidstube.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:44 schreef Incantrix het volgende:
Youtube vind ik lastig trouwens, de grote kijkt graag autoraces en derby enzo, dan zit je twee klikjes verwijderd van GTA 5 zeg maar. Of Mario walkthroughs, youtube staat vol met knutselmariofilmpjes met veel bloed en scheldwoordenik zoek nog een goed progsel waar je zelf filmpjes kunt selecteren die je ok vind, maar degene die ik nu heb doet het alleen op de ipad en niet op android
/fwp
Gisteravond nog hoge koorts, flink liggen ijlen en met pijn en moeite toch de medicatie erin gekregen. Heeft ze ook nog 2 ontstoken ogen erbij nu dus dat kon er ook nog wel bij.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:44 schreef Incantrix het volgende:
Oei, dat is een lastige ja. Zou het op een half uur aankomen? Dat je haar nog ff door laat slapen?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:05 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Gisteravond nog hoge koorts, flink liggen ijlen en met pijn en moeite toch de medicatie erin gekregen. Heeft ze ook nog 2 ontstoken ogen erbij nu dus dat kon er ook nog wel bij.
Eigenlijk moet ik haar wakker maken voor haar medicatie want dat moet om de 8 uur gegeven worden, maar ik twijfel, ze slaapt eindelijk rustig na de zoveelste prutnacht.
Die sleeve is echt tof!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:
mijn kinderen mogen niet op mijn Tabben veel te bang dat ie stuk gaat
ze kijken er netflix filmpjes op, heel soms youtube (teenage mutant ninja turtles uit eind jaren 80
) maar ze mogen er niet zelf aan zitten.
Binnenkort krijg ik een mini-Tab, die wordt van hen. Ik ben van plan om deze sleeve ervoor te bestellen.
En er wat spelletjes zoals memory en zulks op te zetten voor ze.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Inca. Haha![]()
Ik haalde Riley vandaag op van het kdv en de juf vertelde dat Riley een kindje een duw had gegeven, omdat zij het boekje wilde dat het kindje had.
Ik wist niet wat te zeggen hoor.
Oh, een tijdje terug had Saar een kindje geschopt. Ik heb toen gewoon gevraagd wat ze vervolgens gedaan hebben. Het is idd normaal gedrag. Geen leuk gedrag, dat zeker niet, maar wel normaal. Niks om je voor te generen ofzo.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Inca. Haha![]()
Ik haalde Riley vandaag op van het kdv en de juf vertelde dat Riley een kindje een duw had gegeven, omdat zij het boekje wilde dat het kindje had.
Ik wist niet wat te zeggen hoor.
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:49 schreef Kyara het volgende:
Het lengteverschil van 1 cm werd nu duidelijk. J kan zelf de deur open doen, D kan er net niet bij. Not amused.
quote:Op zondag 1 februari 2015 23:46 schreef Kyara het volgende:
van die momenten dat je uit elkaar kan spatten van geluk.
quote:
Met Rayen had ik dat ook een tijd, tot zielig doen, huilen, jammeren. En ik maar bezorgd zijn, zou die het echt niet leuk vinden? En dus vragen of zeggen, maar je kan toch met leuk speelgoed op school spelen en dergelijke.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef PureEvil het volgende:
wat dien jullie met een peuter die niet naar school wil en ook niet wil slapen?
gisteren heb ik de deur van haar kamer dichtgedaan. en dat heb ik geweten.....ze heeft ALLES overhoop gegooit. ...
Je filiaal selecteren en dan bij Nieuws en Activiteiten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Kyara het volgende:
Ik kan überhaupt niks terugvinden over knutselen op de website van Intratuin.
Oh hier 4 jaar. Rayen is 3 maar ik vind dat dat gewoon moet kunnenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:23 schreef laziness het volgende:
Hier in de buurt hanteren ze leeftijd vanaf 6 jaar
damn, 3 filialen in de buurt, nergens kinderactiviteitenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Je filiaal selecteren en dan bij Nieuws en Activiteiten.
Tenminste bij 'mijn' intratuin staat daar een hele lijst.
Dat doen we ook inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:40 schreef laziness het volgende:
Hier hielp structureel zorgen dat het piemeltje goed naar beneden lag voor het niet meer overstromen.
Wat hier werkte was een maandverband (zon goedkope dikke, kotex ofzo) als barrière in de luier te leggen. Je hebt dan en een stukje extra absorptie en een soort barrière. (Al lag de maandverband er ook wel eens over de lengte in als oma de luier aan deed en dat werkte ook wel)quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:21 schreef AwayTL het volgende:
Mag ik hier even binnen komen denderen met een vraag?
De oudste van 2,5 is elke ochtend nat. Hij slaapt op zijn buik en de plas gaat dus richting zijn romper om daar te absorberen ipv naar de achterste 'korrels'. Hebben jullie nog tips?
Wij hebben al een grotere + luier geprobeerd. Andere merken luier, Ook het plassen voor het naar bed gaan proberen te stimuleren. Dit was geen succes.
Wat ik nog wil proberen is het water in de papfles te verminderen. Misschien een gewoon bordje pap geven. Tussen de middag krijgt hij niet heel veel drinken meer. Vanaf het avondeten alleen de papfles.
In de nacht de luier doen is geen optie, dan gaat hij niet meer slapen.
Misschien, maar ben er bang voor. Hij eet niet zo veel en heeft anders in de nacht honger. Heeft ons toen een maand gekost om er achter te komen waarom hij wakker was in de nacht.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:26 schreef Vanyel het volgende:
AwayTL, is het geen optie om gewoon die fles te slippen?
De mijne ook nog niet, en die is al 3.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Inca wat goed van i.
Ik heb het idee dat hier allemaal van die snelle peuters zitten.
Ja, hier ook. En ook jokken als ik vraag of ze gepoept heeft. "Nee hoor", met een stalen gezichtje terwijl de geur je tegemoet komt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
De mijne ook nog niet, en die is al 3.
Hij wil het liefst in zijn luier poepen in de keuken
Ja klopt, mijne is idd eigenlijk nog een dreumes. Al anderhalf jaar.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Het zal mijn beleving wel zijn. Er komen veel nieuwe mama's bij waarbij ik dan zoiets heb van he die hebben toch nog een baby of dreumes? Maar mijn peuter gaat als hard richting kleuter en dat vergeet ik ook weleens.
Hier kon yaro het ook maar wilde het thuis ook niet. Alleen naar de wc, zelf afvegen, aankleden. Op school moet hij wel. En dan gaat het ineens snel hoor.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kan zich op zich prima aan en uitkleden op een trui na. Maar weigert ookschool komt nu wel dichterbij en dan moet ze het eigenlijk wel kunnen. Net als zelf afvegen ze kan het prima maar weigert het ook.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet zo.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zie toch heel veel kinderen op school die het niet kunnen. En ik zie Ean dan in huilen uitbarsten en vervolgens alles weigeren, daarbij is het voor een lkr ook niet prettig als je van 20 kinderen alleen shirts/broeken/schoenen/jassen ed moet aan doen.
Is ook, dus hiero ook broekjes voor overdag vanaf nu. Ik wist het alleen niet meer, dus het was een verrassingquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:46 schreef danic het volgende:
Ze zijn wel duurder ja, maar hier toch ook de jongste al in de luierbroekjes. Ze trekt te pas en te onpas dr luier uit om 10 seconden op het potje te gaan zitten. Soms met resultaat, meestal niet.
Maar het maakt het allemaal wel een stuk praktischer. Dan maar broekjes.
Daar moet je hier ook 87 cm voor zijn, met 86 cm red je het ook net nietquote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:47 schreef Omentielvo het volgende:
Loj, hij wordt echt al groot.
Zielig dat hij uit bed gevallen is![]()
Hier kan peuter echt nog niet bij de deur met haar ongeveer 77cm. Maandag weet ik de echte lengte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Ik heb Geert meerdere malen gewaarschuwd voor raar doen op trappen. Tot ik een keer m'n handen vol had, en hij wéér bezig was. Toen rolde hij dus naar beneden. Sindsdien hoef ik alleen maar te vragen of hij nog een keer wil vallen.. en hij stopt meteen. Hiermee wil ik NIET zeggen dat je haar dan maar moet laten vallen, maar wel dat een harde leerschool soms de beste meester isquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:50 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je Danic. Dat vertellen dat ze in haar eigen stoel moet eten ga ik doen
Soms loopt ze gewoon de trap op. Maar regelmatig gaat ze spelen en gevaarlijk doen op de trap. En ik vertel haar altijd dat de trap niet is om op te spelen, maar dat gelooft ze niet zo erg
Zit ze nog in een kinderstoel? Anders een gewone stoel proberen...en haar beneden laten, neem je kleertjes mee en kleed je haar beneden om?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Omentielvo het volgende:
Oh, ik zit weer even in een twijfelmodus.
Riley wil momenteel niet eten in haar eigen stoel. Dan is ze helemaal overstuur en eet ze niks. Bij mij op schoot is ze rustig en eet ze gewoon goed. En ik neem haar gewoon op mijn schoot dan, zonder er veder iets van te zeggen. En nu twijfel ik of het wel zo'n goed idee is om haar op mijn schoot te laten eten (dus gezellig tafelen en goede eter) of haar gewoon moet gaan leren om op haar eigen stoel te eten.![]()
En nog een twijfel waarvan ik niet weet hoe op te lossen. Riley treuzelt zo enorm op de trap. Ik heb al geprobeerd om zelf naar boven te lopen. (Ik ben aangekleed als zij boven komt.) Of ik laat haar kiezen (of gewoon naar boven lopen of gedragen worden). Soms loopt ze dan. Soms springt ze in mijn armen om gedragen te worden. En net was ze zeer boos dat ik haar durfde te tillen.
Hoe krijg ik mijn kind op een normale manier die trap op is de vraag dus
Daan heeft van zijn stuiter van de trap niet veel geleerd. Hij speelt nog net zo makkelijk op de trap. Vanmiddag pakte hij weer een trede te snel naar beneden. Gelukkig deze keer de onderstequote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb Geert meerdere malen gewaarschuwd voor raar doen op trappen. Tot ik een keer m'n handen vol had, en hij wéér bezig was. Toen rolde hij dus naar beneden. Sindsdien hoef ik alleen maar te vragen of hij nog een keer wil vallen.. en hij stopt meteen. Hiermee wil ik NIET zeggen dat je haar dan maar moet laten vallen, maar wel dat een harde leerschool soms de beste meester is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |