abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149384678
Het zal mijn beleving wel zijn. Er komen veel nieuwe mama's bij waarbij ik dan zoiets heb van he die hebben toch nog een baby of dreumes? Maar mijn peuter gaat als hard richting kleuter en dat vergeet ik ook weleens.
pi_149384809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:14 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

De mijne ook nog niet, en die is al 3.
Hij wil het liefst in zijn luier poepen in de keuken :+
Ja, hier ook. En ook jokken als ik vraag of ze gepoept heeft. "Nee hoor", met een stalen gezichtje terwijl de geur je tegemoet komt. :D
Ik denk dat we er van de zomer maar eens werk van gaan maken, als ze wat makkelijker bloot kan lopen.
Make my day!
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:42:06 #228
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_149384975
Hier wel een zindelijke en qua praten is ze heel snel. Met 2 jaar en 2 maanden kwam er ineens een zin van 10 woorden uit! Wij stonden ook echt even te klapperen met onze oren :D maar verder valt het mee. Fietsen op de loopfiets kan ze niet, tekenen doet ze ook niet, lopen was pas met 15 maanden. En doorslapen doet ze ook nog steeds niet haha!
To infinity…and beyond!
pi_149385069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Het zal mijn beleving wel zijn. Er komen veel nieuwe mama's bij waarbij ik dan zoiets heb van he die hebben toch nog een baby of dreumes? Maar mijn peuter gaat als hard richting kleuter en dat vergeet ik ook weleens.
Ja klopt, mijne is idd eigenlijk nog een dreumes. Al anderhalf jaar.
pi_149385516
Hier 'eindelijk' zindelijk. Bij drie jaar en vier maand. Heb er wel echt een week vrij voor genomen en bij Jelle aangegeven dat als z'n luiers op waren hij dan echt naar de wc moest. En dat ging vrijwel meteen redelijk goed (al was ik wel blij dat man direct aansluitend (met kerst) nog vrij was en na de vakanties had ie het eigenlijk helemaal door zonder ongelukjes. Eerder ging hij wel eens op het potje of wc maar hij vond het gewoon wel heel makkelijk om in z'n luier te doen. Net als dat hij het wel heel makkelijk vind als ik hem aan of uit kleed.. Zucht.. Dat wil nog echt niet lukken krijg hem niet gestimuleerd. :{
pi_149385616
Ean kan zich op zich prima aan en uitkleden op een trui na. Maar weigert ook -O- school komt nu wel dichterbij en dan moet ze het eigenlijk wel kunnen. Net als zelf afvegen ze kan het prima maar weigert het ook.
pi_149386112
Hier ook nog geen zindelijke peuter. :D
pi_149386247
Ze leren dat soort dingen echt wel snel genoeg als ze op school zitten.
Mijn oudste kon toen ie naar school ging zijn shirt niet zelf aantrekken, althans ik heb het hem nooit zien doen. Hij had 2x gym gehad en hij kon het.
Ik moest voor school een vragenlijst invullen over hem en daar stond ook op wat hij wel en niet zelf kon.
Sowieso luistert hij beter naar de juf dan naar mij ;)
pi_149386255
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kan zich op zich prima aan en uitkleden op een trui na. Maar weigert ook -O- school komt nu wel dichterbij en dan moet ze het eigenlijk wel kunnen. Net als zelf afvegen ze kan het prima maar weigert het ook.
Hier kon yaro het ook maar wilde het thuis ook niet. Alleen naar de wc, zelf afvegen, aankleden. Op school moet hij wel. En dan gaat het ineens snel hoor.
thuis is hij nog steeds makkelijk, maar wij vinden dat eigenlijk prima. Dat hoort bij hem, zo is hij.
pi_149390006
Ik zie toch heel veel kinderen op school die het niet kunnen. En ik zie Ean dan in huilen uitbarsten en vervolgens alles weigeren, daarbij is het voor een lkr ook niet prettig als je van 20 kinderen alleen shirts/broeken/schoenen/jassen ed moet aan doen.
pi_149390769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zie toch heel veel kinderen op school die het niet kunnen. En ik zie Ean dan in huilen uitbarsten en vervolgens alles weigeren, daarbij is het voor een lkr ook niet prettig als je van 20 kinderen alleen shirts/broeken/schoenen/jassen ed moet aan doen.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet zo.
Ik zie de juf hier er heel relaxed mee om gaan. De eerste weken met gym nam ze extra de tijd voor het omkleden. Nu gaat het allemaal sneller. De meeste kinderen zullen het wel kennen / doen.
Daarnaast is bij ons de regel dat als het niet lukt ze hulp moeten vragen aan een ander kindje en dsn pas de juf.

Van de week had yaro een broek met riem aan en hij weigerde een andere broek. Dus dit tegen de juf gezegd en benoemd dat hij dan zelf verantwoordelijk is om op tijd te plassen. Ging prima.
Maar de week ervoor had hij lopen klooien met zijn schoenen, weigerde hulp te vragen en dan heeft hij gewoon pech. Mooi dat hij het de keer er na wel vraagt.

Ik denk dat leraren daar best relax in staan. Het hoort er in mijn ogen ook een beetje bij in de kleuterklas. En vaak gedragen ze zich toch net iets anders dan thuis. Zoals son zegt luistert die van mij ook beter op school :P
pi_149391079
Ik kan daar zelf niet zo goed tegen in de klas, daarom ben ik ook geen echte kleuterjuf.
pi_149397113
Inca knap hoor!

Ivetje leuk kamertje ombouwen!

Ik zou me ook niet zo druk maken over het feit dat school dichtbij komt.
Ze kunnen vaak heel veel, maar doen het thuis gewoon niet. Zo ook bij mijn kleuter. Die weigerde zich ook zelf aan en uit te kleden. Of maakte er een vreselijk drama van. En na twee keer gymmen op school deed hij het ook thuis! Zo ook met schoenen aandoen en billen afvegen.
pi_149398304
Hier gymmen de kinderen in groep 1 en 2 in hun gewone kleren. Alleen wel gymschoenen aan. scheelt een hoop gedoe.
Mex doet op school ook veel wat hij thuis zogenaamd niet kan, hij heeft me al zo vaak in de maling genomen dat hij iets al lang doet waar ik niks van af weet.

Maar Nena kan haar jas al zelf aandoen, ze is 2,5 jaar :P
pi_149399363
Bij chris in de kleuterklas had elke groep1-er een kindje uit groep 2 die hij kon vragen het uitkleden. In praktijk was het vooral na de zomervakantie even lastiger omdat er dan meer kinderen tegelijk beginnen. Chris was thuis ook makkelijk, Maar op school kon hij het prima. Ze gymden dan in ondergoed en gymschoentjes.

Daan is ook nog niet zindelijk. Maandag ochtend zonder luier gedaan. Maar om 1 uur hadden we al 5 plasjes op willekeurige plekken, behalve de wc.. Hij zit ook gewoon te spelen aan tafel, ik hoor het druppen, en dan kijkt hij pas naar beneden wat er aan de hand is. We gaan wel voor blote billen in de tuin deze zomer ;)
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:28:18 #241
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149399483
Hehe, nou, in tegenstelling tot zijn zusje hebben we die grote nog net niet zijn arm op zijn rug moeten draaien om zindelijk te worden zeg maar, dus hier in huis is 50% van de kinders vlot. Indien dit doorzet he, ik geloof het nog steeds niet zo ;) wel luierbroekjes gekocht vandaag, was vergeten dat die zo veel duurder zijn :X maar vandaag heeft ze heel niet zo veel met het potje gedaan ook, ze was te druk met kleien (de echte versie, met play doh dus ;+ ) en haar broer plagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 07-02-2015 07:30:03 ]
3!
pi_149400212
Ze zijn wel duurder ja, maar hier toch ook de jongste al in de luierbroekjes. Ze trekt te pas en te onpas dr luier uit om 10 seconden op het potje te gaan zitten. Soms met resultaat, meestal niet.
Maar het maakt het allemaal wel een stuk praktischer. Dan maar broekjes.
pi_149400294
Ik heb echt een shitload aan luierbroekjes liggen. Ean bliefde ze niet nu maar hopen dat sac ze wel wil dragen anders is het ook zo zonde.

Danic hoe is de operatie gegaan?
pi_149400457
Eva draagt ze ook. Dus bijna alleen nog maar luierbroekjes hier. Alleen nog een gewone luier voor de nacht voor Rosalie, want die absorberen meer.

Operatie is goed gegaan. Viel me alles mee. Klein probleempje was alleen dat de tampon die in de wond was gestopt, vastgeplakt zat door geronnen bloed. En dat kregen ze niet los :X . Ik zal je verdere details besparen, maar ze konden me verderop op de gang horen :@
pi_149400781
Fijn dat het goed gegaan is. Maar balen van die tampon het klinkt erg pijnlijk.
Succes met je herstel dat het maar voorspoedig mag verlopen.
pi_149406381
Danic, fijn dat de operatie goed is gegaan. Dat van die tampon klinkt erg pijnlijk :*
pi_149413475
Het gaat hartstikke goed verder. Zou me niks verbazen als ik vandaag naar huis mag.

Maar ontopic: ik mis mijn meiden wel zeg ;(
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:37:30 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149418552
Fijn dat het zo goed gaat Danic. Op die tampon na de dan :X
pi_149418572
Danic autsj die tampon!
Hopelijk mag je vandaag naar huis!
pi_149422091
Ik mag naar huis *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo