quote:
Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:Ik zie toch heel veel kinderen op school die het niet kunnen. En ik zie Ean dan in huilen uitbarsten en vervolgens alles weigeren, daarbij is het voor een lkr ook niet prettig als je van 20 kinderen alleen shirts/broeken/schoenen/jassen ed moet aan doen.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet zo.
Ik zie de juf hier er heel relaxed mee om gaan. De eerste weken met gym nam ze extra de tijd voor het omkleden. Nu gaat het allemaal sneller. De meeste kinderen zullen het wel kennen / doen.
Daarnaast is bij ons de regel dat als het niet lukt ze hulp moeten vragen aan een ander kindje en dsn pas de juf.
Van de week had yaro een broek met riem aan en hij weigerde een andere broek. Dus dit tegen de juf gezegd en benoemd dat hij dan zelf verantwoordelijk is om op tijd te plassen. Ging prima.
Maar de week ervoor had hij lopen klooien met zijn schoenen, weigerde hulp te vragen en dan heeft hij gewoon pech. Mooi dat hij het de keer er na wel vraagt.
Ik denk dat leraren daar best relax in staan. Het hoort er in mijn ogen ook een beetje bij in de kleuterklas. En vaak gedragen ze zich toch net iets anders dan thuis. Zoals son zegt luistert die van mij ook beter op school