abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148980850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:46 schreef DaMart het volgende:
Muzikale aanwijzing van deze week: Therapy? met Turn als Soundhound het goed heeft begrepen :P.
Hm

Ik dacht aan Alice In Chains :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 16:30:48 #32
42184 crew  DaMart
pi_148982425
De tekst uit de muzikale aanwijzing zou de hint bij de opdracht met de manden met jokers en zo kunnen plaatsen. Vrij vertaald betekent 'Barging into the presence of God'namelijk 'Aanlopen tegen de aanwezigheid van God', dus met die aanwezigheid geconfronteerd worden.

Dan zou die hint op Victor kunnen slaan, die op het laatste moment de andere kant op ging dan hij van plan was bij die manden (turn) en vervolgens bij de bom uitkwam, waarmee God onmiddellijk strafte...
  roze vrijdag 23 januari 2015 @ 16:46:30 #33
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_148982945
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:11 schreef CarloV het volgende:
Ten tweede is Chris al een keer op dit privé eiland geweest, voor zijn eigen reisprogramma. Dus misschien is er wel een ander aandenken aan hem daar neer gezet.
Verrek nog echt ook :D Begon gisteren al dingen te roepen als ja hij heeft zelfde kleding aan als in de komende uitzending, van 3 op reis, naar Indonesië. Zit nu even te kijken of ik iets zie in de 3 op reis aflevering.
Your beauty never ever scared me.
  roze vrijdag 23 januari 2015 @ 16:48:04 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_148983004
Chris had het andersom moeten doen haha. Dan kende hij Sri Lanka op zijn duimpje tijdens WIDM

Hij zegt op dat eiland in 3 op reis er nooit eerder geweest te zijn. Hij is ook op het vaste land geweest daar in de buurt. Hij kende Sri Lanka dus maar al te goed tijdens de opnames. Daar kan hij wel goed mee fucken. Ik ga hier echt opletten vanaf nu

[ Bericht 31% gewijzigd door Ama op 23-01-2015 16:55:39 ]
pi_148983862
Slaat 'M acht' niet op Chris die als achtste deelnemer naar boven ging tijdens de schaaltjes opdracht?
pi_148986926
"M Acht" kan ook slaan op een raar soort bingo (zeg maar mingo), of het spel zeeslagje (wat natuurlijk thuis past in de andere titel "scheepsrecht"). Ten minste als je graag zeeslagje speelt op een 13x8 bord of groter.

Ten tweede definieert Art hier de equivalentie Kennis = M8. Dus onder de redenatie dat chris = M8 omdat hij als 8e iets pakt, dan dus Chris = Kennis, wat wel duidelijk is aangezien hij allang op sri lanka is geweest (en zoals ik eerder zei, ook dat privé eiland), dus heeft hij wel degelijk meer kennis dan de rest. En dus de meeste macht.

Andersom werkt het ook, Chris had meer kennis van het gebied, en kennis = M8, dus Chris = M8, dat zou wel betekenen dat Chris van tevoren wist dat hij als laatste ging... (als je die link ten minste wil maken)

Ten derde, was Chris op alle NPO zenders te zien geweest die dag, eerst 3 op reis, gelijk erachteraan gevolgd door widm en de slimste mens tegelijk, dus had hij ook de macht op de nederlandse beeldbuis :P

[ Bericht 1% gewijzigd door CarloV op 23-01-2015 19:01:57 ]
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:26:54 #37
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148987823
Muzikale aanwijzing = Therapy? - Turn

Turn and face the strange
The door is open, you're awake
you're storming heaven without thought
you're storming heaven without god

Remember, I know where you live
and I know you're on your own
I may forget I don't forgive
I'm always home

You turn and face the strange
You turn and face yourself

I know when you lie
the brightness darkens in your eyes
this is yours to take control
this is yours now hold your own

Remember, I know where you live
And I know you're on your own
I may forget I don't forgive
I'm always home

You turn and face the strange
You turn and face yourself

- Guitar solo -

Barging into the presence of god

You turn, barging into the presence of god
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:21 #38
42184 crew  DaMart
pi_148987914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:12 schreef Evi90 het volgende:
Slaat 'M acht' niet op Chris die als achtste deelnemer naar boven ging tijdens de schaaltjes opdracht?
Op in kom nummer 8 lag kennis over de mol, m acht = mol acht... dat is volgens mij de enige waarvan we de inhoud niet hebben gezien.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:43 #39
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148987931
slaat dit op Martine die gelogen heeft over de zwarte vrijstelling?
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_148988812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef Redefine het volgende:
Marlijn zei niet op wie ze wel gestemd heeft (als ze de waarheid sprak over Rik), maar waarschijnlijk is dat Chris geweest. Daarnaast is er nog de stem van Viktor. Als hij ook op Chris heeft gestemd, dan is Rik de Mol. Want die kreeg geen vrijstellingen, maar was wel gewoon door.
De mol heeft geen vrijstelling nodig, maar zou zonder vrijstelling gewoon een groen scherm hebben gekregen. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:11 schreef amaranta het volgende:
Denk niet dat dé foto in beeld is geweest.
Daar ga ik wel vanuit inderdaad. Je laat het als regie echt niet gebeuren dat er een neefje/nichtje/oom/tante etc. opeens op donderdagavond 21:30 twittert "Hey! Zie ik zomaar mezelf op een foto in WIDM!"
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:16:48 #41
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_148991301
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:00 schreef Operc het volgende:

[..]

De mol heeft geen vrijstelling nodig, maar zou zonder vrijstelling gewoon een groen scherm hebben gekregen. :)

De Mol kan zijn/haar scherm ook gewoon zien, want die is toch altijd groen ja. Maar het gaat er juist om, dat Viktor op Rik gestemd moet hebben, omdat die anders helemaal geen vrijstelling hoorde te hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_148992795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

De Mol kan zijn/haar scherm ook gewoon zien, want die is toch altijd groen ja. Maar het gaat er juist om, dat Viktor op Rik gestemd moet hebben, omdat die anders helemaal geen vrijstelling hoorde te hebben.
Of Marlijn heeft er dus op gestemd volgens jouw post. :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:32:45 #43
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_148998976
iemand opgevallen dat Kees Tol op de 500 euro afgebeeld stond, bij die schaaltjes opdracht?

wat moet dat betekenen?
pi_148999480
Chris is de Mol. Denk ik. Gebaseerd op afl. 2 en bevestigd doordat zijn maatje eruit is, die niet op hem stemde.
  Redactie Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 00:53:36 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148999619
Wie denken jullie dat er komende week uit gaat? Gezien de hint, ik zou het meest naar Viktor neigen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_149002220
Ik mis Jennifer
pi_149002397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:32 schreef klabbakus het volgende:
iemand opgevallen dat Kees Tol op de 500 euro afgebeeld stond, bij die schaaltjes opdracht?

wat moet dat betekenen?
Ja en Annemarie op het andere briefje (250,-?).
Don't you love her madly?
pi_149002529
Ik ben redelijk clueless nu Ajouad eruit is.

Victor valt voor me af, brengt geld in de pot en is te eerlijk
Marlijn en Chris hadden dat geld als Mol ook gewoon kunnen laten liggen
Martine zou als Mol te hoog spel spelen door te liegen over die zwarte vrijstelling. Nu Margriet hem heeft zou dat betekenen dat zij weet dat Martine liegt. Dat moet je niet willen als Mol.

Margriet zelf ging dan weer op een foto waar ze makkelijk onderuit had kunnen komen door te liegen over haar bijnaam.

Blijven over: Carolina en Rik, en dan geef ik Rik de voorkeur vanwege zijn actie met het vliegtuig en de envelop.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_149005502
Ik snap niet hoe mensen op Chris kunnen zitten (maar ik heb het vaker fout gehad...)
Chris is ten eerste nogal actief. Nou was Kees dit ook, dus oké.
Afgelopen aflevering was hij degene die iedereen zei dat ze met bepaalde mensen op de foto moesten. Dat had hij als mol ook gewoon niet kunnen doen, dan was er nooit tijd geweest om die foto's opnieuw te maken. Dus vind ik heel duidelijk teken dat hij het niet is.

Plus, Chris zat in de goede categorie met hoeveel ze goed hadden bij de namen-opdracht. De mol weet sowieso hoeveel er goed zijn beantwoord, dus dan zou de mol eerder zoiets zeggen als: "Ja we hebben er veel, maar misschien wel net geen 50. Dus laten we 35-50 doen." Chris was heel duidelijk voor 50-75 aan het stemmen en had ook een hele discussie met de mensen die 35-50 wilden. Dat zou de mol sowieso niet doen.
pi_149005738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:55 schreef Eerin het volgende:
Ik snap niet hoe mensen op Chris kunnen zitten (maar ik heb het vaker fout gehad...)
Chris is ten eerste nogal actief. Nou was Kees dit ook, dus oké.
Afgelopen aflevering was hij degene die iedereen zei dat ze met bepaalde mensen op de foto moesten. Dat had hij als mol ook gewoon niet kunnen doen, dan was er nooit tijd geweest om die foto's opnieuw te maken. Dus vind ik heel duidelijk teken dat hij het niet is.

Plus, Chris zat in de goede categorie met hoeveel ze goed hadden bij de namen-opdracht. De mol weet sowieso hoeveel er goed zijn beantwoord, dus dan zou de mol eerder zoiets zeggen als: "Ja we hebben er veel, maar misschien wel net geen 50. Dus laten we 35-50 doen." Chris was heel duidelijk voor 50-75 aan het stemmen en had ook een hele discussie met de mensen die 35-50 wilden. Dat zou de mol sowieso niet doen.
Met het aantal goede namen kun je ook kijken hoeveel mensen er op die andere aantallen stemmen en gewoon meegaan als het toch geen overwicht heeft qua aantal vingers in de lucht.
pi_149006507
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:05 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Met het aantal goede namen kun je ook kijken hoeveel mensen er op die andere aantallen stemmen en gewoon meegaan als het toch geen overwicht heeft qua aantal vingers in de lucht.
Ja maar dat heeft Chris dus juist niet gedaan.
  Moderator zaterdag 24 januari 2015 @ 12:49:31 #52
42184 crew  DaMart
pi_149006722
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:55 schreef Eerin het volgende:

Wat mij daarbij opviel was overigens dat Margriet bij beide opties haar hand op leek te steken, dus ze stemde zowel voor 30-50 goed als 50-75 goed...
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:54:14 #53
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_149006837
Andere analyse: als mol weet je wat in welke kom ligt. Welke kom zou je kiezen als mol zijnde?
Grote kans dat de mol ook weet welk stokje welk nummer heeft om de volgorde te bepalen. Wat zou de beste positie zijn voor de mol?
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  roze zaterdag 24 januari 2015 @ 12:55:07 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149006859
Dit is echt het eerste jaar (van de 3 seizoenen dat ik nu kijk) dat ik die tunnelvisie echt merk.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:28:26 #55
231633 Xummon
of toch niet?
pi_149007700
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:54 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Andere analyse: als mol weet je wat in welke kom ligt. Welke kom zou je kiezen als mol zijnde?
Grote kans dat de mol ook weet welk stokje welk nummer heeft om de volgorde te bepalen. Wat zou de beste positie zijn voor de mol?
Lastig te bepalen,ligt eraan hoe de groep speelt
Halverwege is denk ik wel prettig, je weet wat eruit is en je weet wat er nog inzit.
De mol zal bij de bom ook nooit af zijn....
pi_149012638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie denken jullie dat er komende week uit gaat? Gezien de hint, ik zou het meest naar Viktor neigen.
De meeste mensen denken Chris, maar ik vind de hint ook wel naar Martine uit te leggen (omdat ze weleens een dokter/psychiater als typetje heeft gehad).

Verder is er ook nog een kans dat het Carolina betreft (god = non).

Qua hints hebben we gehad:

1. notering hit (in top 2000)
2. aantal bandleden
3. titelsong

Dus ik denk zelf niet dat het met "turn" te maken heeft.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_149012984
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:49 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wat mij daarbij opviel was overigens dat Margriet bij beide opties haar hand op leek te steken, dus ze stemde zowel voor 30-50 goed als 50-75 goed...
Volgens mij was er op dat moment enige verwarring, want zij was wel zo'n beetje degene die het hardst pushte om voor 50-75 te gaan, en er volgens mij ook 100% zeker van was dat de groep dat gehaald had.

Overigens was de moeilijkheidsgraad van die opdracht nogal vertekenend. De Srilankaanse namen waren inderdaad heel moeilijk, maar ze hadden wel 45 minuten om met 8 personen in totaal 75 namen uit hun hoofd te leren. Met andere woorden, dat is ongeveer 10 namen per persoon. En daarvan moesten er dan aan het einde gemiddeld maar 6 per persoon goed zijn. Ik denk dan ook niet dat de mol hier gemold heeft door de namen express fout te zeggen, maar juist actief heeft meegeholpen heeft om in de 50-75-categorie te eindigen, om vervolgens de stemming bewust te verpesten.

Tijdens die stemming waren vooral Victor en Martine en in mindere mate Rik actief bezig om voor die 30-50 categorie te gaan. Victor zegt op een gegeven moment zelfs dat hij ook dat nog heel veel vindt. Marlijn en Carolina zeggen weinig, maar dat kan natuurlijk ook een strategie zijn om anderen de verantwoordelijkheid van de foute beslissing te laten nemen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149019058
ik dacht in één keer na over een leuk zinnetje dat Art zei aan het begin van de aflevering:

"Alleen Carolina kreeg bij de vorige test en executie haar scherm te zien, de rest van de groep gunde elkaar een vrijstelling. De musical actrice was not amused, ook al was haar scherm groen. De mol heeft dus nog steeds zeven kandidaten tegenover zich..."

Die dus aan het eind van deze quote, is dat een verwijzing naar Carolina? Want waarom zou je anders het woordje "dus" ertussen zetten.
pi_149020816
Zijn er briefjes van duizend (M)?
Misschien dat daar de mol van 2015 op staat.
pi_149021196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:55 schreef CarloV het volgende:
ik dacht in één keer na over een leuk zinnetje dat Art zei aan het begin van de aflevering:

"Alleen Carolina kreeg bij de vorige test en executie haar scherm te zien, de rest van de groep gunde elkaar een vrijstelling. De musical actrice was not amused, ook al was haar scherm groen. De mol heeft dus nog steeds zeven kandidaten tegenover zich..."

Die dus aan het eind van deze quote, is dat een verwijzing naar Carolina? Want waarom zou je anders het woordje "dus" ertussen zetten.
Omdat als Carolina een rood scherm had gekregen de mol niet meer "dus nog steeds zeven" kandidaten tegenover zich had. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')