abonnement Unibet Coolblue
pi_153010712
Zo, sinds een paar weken rij ik een saab 9-3 2.2 TID uit '99. Wat rijdt dat heerlijk zeg!



[ Bericht 35% gewijzigd door L0we op 27-05-2015 16:59:52 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:12:05 #152
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153013871
Gefeliciteerd! Af van de Fransozen? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153014367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Straks gaat het ineens niet werken :P hopen van niet.

Ik wil een automaat in m'n Mazda 6. Maar een swap is volgens mij financieel dom, als het al realistisch is. Maar om nou in te ruilen op een andere vind ik ook wel ver gaan.
Swappen is waarschijnlijk net zo duur als een andere kopen. Tenzij je een combinatie motor/bak wilt die niet te krijgen maar wel te maken is :p.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_153018977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:12 schreef monsterd. het volgende:
Gefeliciteerd! Af van de Fransozen? ;)
Ja, niet heel bewust niet-frans. Ik wilde wel weer eens wat anders. Mijn Megane reed op gas, dus ik stond elke 450 km (dus elke 2-3 dagen) bij de pomp. Dat werd ik wel een beetje zat. Mijn megane met wat bijbetaling hierop ingeruild, dus nu tuf ik weer lekker met een diesel rond met een rijbereik van zo'n 11-1200 kilometer. Heerlijk!
pi_153019033
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Swappen is waarschijnlijk net zo duur als een andere kopen. Tenzij je een combinatie motor/bak wilt die niet te krijgen maar wel te maken is :p.
Ligt er een beetje aan wat je allemaal zelf kan / wil doen. Als je alleen een automaatbak + toebehoren hoeft aan te schaffen, en de rest zelf doet ben je denk ik wel goedkoper uit.
pi_153023163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:41 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, niet heel bewust niet-frans. Ik wilde wel weer eens wat anders. Mijn Megane reed op gas, dus ik stond elke 450 km (dus elke 2-3 dagen) bij de pomp. Dat werd ik wel een beetje zat. Mijn megane met wat bijbetaling hierop ingeruild, dus nu tuf ik weer lekker met een diesel rond met een rijbereik van zo'n 11-1200 kilometer. Heerlijk!
Dat is wel prettig ja. LPG heeft z'n voordelen en als je dicht bij de grens zit kun je er echt wel wat op 'verdienen' tov Nederland (al is verdienen heel relatief), maar de kleine actieradius is wel een nadeel. Vooral als je een auto hebt die aardig zuipt.
Schip ahoy!
pi_153023971
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Swappen is waarschijnlijk net zo duur als een andere kopen. Tenzij je een combinatie motor/bak wilt die niet te krijgen maar wel te maken is :p.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:42 schreef L0we het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat je allemaal zelf kan / wil doen. Als je alleen een automaatbak + toebehoren hoeft aan te schaffen, en de rest zelf doet ben je denk ik wel goedkoper uit.
Ik ben blij dat het gelukt is om de radiator te vervangen. Dat was al een heftig klusje waarbij de front er af moest. Dit is voor mij te hoog gegrepen :') Als ik zo denk wat er moet gebeuren:

andere bak er op
andere pook
pedalen omwisselen
de computer zou het ook niet leuk vinden dat er ineens een automaat aan hangt?

Dan nog uberhaupt de bak vinden bij een sloper, hopen dat het allemaal nog werkt.. mwah.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_153025473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is wel prettig ja. LPG heeft z'n voordelen en als je dicht bij de grens zit kun je er echt wel wat op 'verdienen' tov Nederland (al is verdienen heel relatief), maar de kleine actieradius is wel een nadeel. Vooral als je een auto hebt die aardig zuipt.
Qua prijs is het nog steeds wel voordeliger, ik reed 1:11.5 op gas. Had dan wel een redelijk grote tank waardoor het allemaal wel prima te doen was, maar in vergelijking met benzine blijft het behelpen.
pi_153025586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]


[..]

Ik ben blij dat het gelukt is om de radiator te vervangen. Dat was al een heftig klusje waarbij de front er af moest. Dit is voor mij te hoog gegrepen :') Als ik zo denk wat er moet gebeuren:

andere bak er op
andere pook
pedalen omwisselen
de computer zou het ook niet leuk vinden dat er ineens een automaat aan hangt?

Dan nog uberhaupt de bak vinden bij een sloper, hopen dat het allemaal nog werkt.. mwah.
Andere kabelboom ook denk ik, extra input van de bak moet de computer ook hebben... Denk niet dat dat echt in je straatje ligt, als ik dat zo hoor ;)

Overigens zou ik zelf toch niet zo snel kiezen voor automaat. Ookal rij ik veel, het schakelen verveelt me nooit.
pi_153025832
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:52 schreef L0we het volgende:

[..]

Qua prijs is het nog steeds wel voordeliger, ik reed 1:11.5 op gas. Had dan wel een redelijk grote tank waardoor het allemaal wel prima te doen was, maar in vergelijking met benzine blijft het behelpen.
Vergelijking met diesel bedoel je? De actieradius is wel een dikke pré ja. Maar als je dan het prijsvoordeel van LPG gebruikt om een leuke vakantie van de te boeken en daar telkens aan denkt als je staat te tanken, dan is het te overzien, toch? ;)
Schip ahoy!
pi_153029973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vergelijking met diesel bedoel je? De actieradius is wel een dikke pré ja. Maar als je dan het prijsvoordeel van LPG gebruikt om een leuke vakantie van de te boeken en daar telkens aan denkt als je staat te tanken, dan is het te overzien, toch? ;)
Ja, diesel is nu per kilometer 1 a 2 cent duurder. Als je dat per jaar uitrekent kan je daar best een vakantie van betalen :P
pi_153030272
Als je genoeg rijdt kan je in elk geval verder dan een dagje naar de Veluwe om hertjes te kijken :P
Schip ahoy!
pi_153032560
60.000 per jaar, 1200 euro dus worst-case. Das best een aardige vakantie :D
pi_153047628
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:55 schreef L0we het volgende:

[..]

Andere kabelboom ook denk ik, extra input van de bak moet de computer ook hebben... Denk niet dat dat echt in je straatje ligt, als ik dat zo hoor ;)

Overigens zou ik zelf toch niet zo snel kiezen voor automaat. Ookal rij ik veel, het schakelen verveelt me nooit.
Mij lijkt het wel fijner om met een automaat de dagelijkse files door te komen. Amersfoort/Knooppunt Hoevelaken en regelmatig ook oponthoud bij Maarsbergen als ik vanuit werk naar mijn vriendin ga.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_153051323
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:12 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mij lijkt het wel fijner om met een automaat de dagelijkse files door te komen. Amersfoort/Knooppunt Hoevelaken en regelmatig ook oponthoud bij Maarsbergen als ik vanuit werk naar mijn vriendin ga.
Ik rij ook wel regelmatig file, maar vind het dan veel prettiger om op de motor te kunnen remmen, met een automaat gaat dat imho altijd net wat minder lekker...
pi_153064801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:07 schreef L0we het volgende:
60.000 per jaar, 1200 euro dus worst-case. Das best een aardige vakantie :D
Daar kun je inderdaad lekker van wintersporten of de zon opzoeken. Dat maakt het voor mij wel de moeite waard, denk ik :)
Schip ahoy!
pi_153064953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar kun je inderdaad lekker van wintersporten of de zon opzoeken. Dat maakt het voor mij wel de moeite waard, denk ik :)
Het totaalplaatje zal wel wat genuanceerder zijn, ik verwacht nu minder kwijt te zijn aan onderhoud. Dat kan je nooit helemaal voorspellen, maar ik verwacht dat dat toch wel zo'n 5-700 per jaar scheelt. Dan scheelt het per saldo niet zo heel erg veel meer, als je daar nog bij telt dat ik met mijn vorige auto ook regelmatig een tank benzine leeg moet rijden, in het buitenland ook best wel wat kilometers op benzine moet maken omdat er geen LPG te tanken is of me scheel betaal aan LPG in het buitenland denk ik dat de kosten mekaar niet zo heel veel zullen ontlopen. Dan rij ik voor niet al te veel extra een auto die veel comfortabeler is, en sta ik nog maar 1 keer per week bij de pomp :)
pi_153392650


Eindelijk op lichtmetaal :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_153393362
Staat em goed!

Ik heb vandaag een setje achteruitrijsensoren gekocht, het zicht naar achter is bij deze auto toch net ff wat minder als bij mn megane
pi_153393451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:07 schreef L0we het volgende:
Staat em goed!

Ik heb vandaag een setje achteruitrijsensoren gekocht, het zicht naar achter is bij deze auto toch net ff wat minder als bij mn megane
Zo'n budget setje of toch iets duurders? Ben daar nog benieuwd naar :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_153393843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Zo'n budget setje of toch iets duurders? Ben daar nog benieuwd naar :)
Deze: http://www.navaudio.nl/pr(...)oor-op-maat-%29.html

Redelijk budget dus :)
pi_153393943
Zal wel ff verslag doen als ik ze ingebouwd heb
pi_153393982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:23 schreef L0we het volgende:
Zal wel ff verslag doen als ik ze ingebouwd heb
Ok, mooi :) Ben wel eens benieuwd naar een eerlijke review over zoiets. Achteruit parkeren is soms ook wat lastig hiero :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_153401733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:43 schreef L0we het volgende:

[..]

Het totaalplaatje zal wel wat genuanceerder zijn, ik verwacht nu minder kwijt te zijn aan onderhoud. Dat kan je nooit helemaal voorspellen, maar ik verwacht dat dat toch wel zo'n 5-700 per jaar scheelt. Dan scheelt het per saldo niet zo heel erg veel meer, als je daar nog bij telt dat ik met mijn vorige auto ook regelmatig een tank benzine leeg moet rijden, in het buitenland ook best wel wat kilometers op benzine moet maken omdat er geen LPG te tanken is of me scheel betaal aan LPG in het buitenland denk ik dat de kosten mekaar niet zo heel veel zullen ontlopen. Dan rij ik voor niet al te veel extra een auto die veel comfortabeler is, en sta ik nog maar 1 keer per week bij de pomp :)
Kan me die keuze goed voorstellen hoor. Heb dat wel vaker van LPG-rijders gehoord, dat ze toch weer gaan dieselen, ondanks de wat hogere vaste kosten en het risico op dure reparaties.
Schip ahoy!
pi_154260716
Zo ben sinds vandaag in t bezit van een Peugeot 206 1.4 HDi uit 2002!
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')