SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke tochtjes:
[ Bericht 5% gewijzigd door very op 22-01-2015 11:27:06 ]People assume too much.
Naja, ik ken iemand die dat niet wistquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef Levitas het volgende:
@ Leonos,
Nee, ik leg nooit m'n band terug met de bandenlichter, for obvious reasons
Ik heb een tijdje eggbeaters op m'n reacefiets gehad. Extreem makkelijk in en uitklikken maar ik kreeg op langere tochten ontzettend veel pijn in m'n voeten omdat je langdurig kracht zet op een klein oppervlak. Ik raad het dus ten zeerste af.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:22 schreef very het volgende:
Wat voor pedalen systeem gebruiken jullie zoal? Voornamelijk SPD-SL? Of toch gewoon SPD?
SPD heb ik nu, en ik wil nieuwe "pendalen", maar die kleine pedalen (zoals de Eggbeaters van Crank Brothers) zijn meestal bedoeld voor mountainbikes. Maar zijn die niet ook gewoon goed geschikt voor racefietsen?
Ah, ok. Thanks!quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:12 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje eggbeaters op m'n reacefiets gehad. Extreem makkelijk in en uitklikken maar ik kreeg op langere tochten ontzettend veel pijn in m'n voeten omdat je langdurig kracht zet op een klein oppervlak. Ik raad het dus ten zeerste af.
Waarom wil je die eggbeaters zo graag? Omdat ze zo grappig eruit zien?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:13 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok. Thanks!
Die pijn, voel je die al snel? Want op de MTB zit ik hooguit 2 uur achter elkaar op, zou je in die twee uur al pijn krijgen?
Die lijken me ideaal op een MTB, want 4 inklikpunten en er kan bijna nergens vuil komen te zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom wil je die eggbeaters zo graag? Omdat ze zo grappig eruit zien?
Doe gewoon slim en koop die SPD. Die heb je nu toch ook al?
Dan zou ik ze gewoon kopen, want zo te horen doe je alweer niets met ons advies.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:42 schreef very het volgende:
[..]
Die lijken me ideaal op een MTB, want 4 inklikpunten en er kan bijna nergens vuil komen te zitten.
Maar dat zijn toch ook gewoon SPD pedalen?
Ik wist dat deze opmerking weer zou komenquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zou ik ze gewoon kopen, want zo te horen doe je alweer niets met ons advies.
deze zijn wel gaaf.
Deze zijn zelfreinigend. Dat is pas makkelijk schoonhouden!quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef very het volgende:
[..]
Ik wist dat deze opmerking weer zou komen![]()
Het begint overigens best irritant te worden wel dat onterechte "je luistert niet geouwehoer".
Ik vraag toch door op het onderwerp? En naar de antwoorden luister ik toch?
Ik ben aan het verleggen. Ik wil mijn racefiets uiteindelijk wel puur racefiets houden en mijn MTB dan deels ook casual-fiets maken. En die trappers zou ik dan gewoon verwisselen wanneer ik serieus zou gaan mountainbiken, maar anders zou ik gewoon de trappers erop houden die ik nu op mijn racefiets heb.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar eh, very, het was voor jou toch zo enorm belangrijk om je fietsen ook met normale schoenen te kunnen gebruiken
Nice, maar duurquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze zijn zelfreinigend. Dat is pas makkelijk schoonhouden!
Twee uur moet kunnen denk ik. Ze zijn ook gemaakt voor de mtb.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:13 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok. Thanks!
Die pijn, voel je die al snel? Want op de MTB zit ik hooguit 2 uur achter elkaar op, zou je in die twee uur al pijn krijgen?
Zijn eggbeaters dat wel dan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:49 schreef very het volgende:
[..]
Nice, maar duur![]()
En niet SPD compatible, of wel?
Dat kan met SPD-SL vet makkelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar eh, very, het was voor jou toch zo enorm belangrijk om je fietsen ook met normale schoenen te kunnen gebruiken
Klopt, maar die zijn ook niet SPD compatible en heeft geen 4 instappuntenquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier komt ook weinig vuil in very
[ afbeelding ]
Geen idee, lijkt me niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:52 schreef very het volgende:
[..]
ja toch?
Daar kan je toch gewoon met zo'n SPD plaatje inklikken?
Ja, eens, maar die wil ie natuurlijk precies niet. Het moet de eggbeater worden. Voor dat doel zo ongeveer het minst functionele pedaal.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat kan met SPD-SL vet makkelijk.
Gast, wat lul je nou achterlijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, eens, maar die wil ie natuurlijk precies niet. Het moet de eggbeater worden. Voor dat doel zo ongeveer het minst functionele pedaal.
Oke hans.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:55 schreef very het volgende:
[..]
Gast, wat lul je nou achterlijk?
Slaat nergens op wat je zegt
Even pedalen wisselen voordat je een weekend gaat mountainbiken lijkt me niet zo'n probleem. Dus eggbeaters o.i.d zou ik best kunnen overwegen voor mijn mountainbike. Maar idd, die schoenen icm zulke pedalen op een racefiets is inderdaad niet zo sexy. Dus dat wil ik iets anders toch. Uiteindelijk wordt het inderdaad SPD-SL, maar dat kost me nu even teveel (want ook gelijk nieuwe schoenen nodig dan), maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb. Dat die schoenen er alsnog niet uitzien is jammer maar helaasquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik was vergeten dat het slechts tijdelijk voor je racefiets is. Want spd pedalen op je racefiets, dat ziet er niet uit maar mtb pedalen met grijze gymschoenen natuurlijk wel. En dan straks koop je weer nieuwe pedalen voor je racefiets en dan gaan deze naar je mtb. Maar niet de hele tijd, nee je schroeft ze er alleen op als je "echt gaat mtb-en"
Maar das logisch.
Gewoon kopen die dingen, geweldige investeringquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:08 schreef very het volgende:
[..]
Even pedalen wisselen voordat je een weekend gaat mountainbiken lijkt me niet zo'n probleem. Dus eggbeaters o.i.d zou ik best kunnen overwegen voor mijn mountainbike. Maar idd, die schoenen icm zulke pedalen op een racefiets is inderdaad niet zo sexy. Dus dat wil ik iets anders toch. Uiteindelijk wordt het inderdaad SPD-SL, maar dat kost me nu even teveel (want ook gelijk nieuwe schoenen nodig dan), maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb. Dat die schoenen er alsnog niet uitzien is jammer maar helaas
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:08 schreef very het volgende:
maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb
Eigenlijk niet hequote:Op donderdag 22 januari 2015 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.
Nee, net zo min als een tacx logootje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.
Het gaat erom hoe de fiets eruit ziet als ik er naar kijk, niet hoe die eruit ziet als een ander er naar kijktquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, net zo min als een tacx logootje.
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, net zo min als een tacx logootje.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:47 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.
Terechte klacht.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:47 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:52 schreef very het volgende:
[..]
ja toch?
Daar kan je toch gewoon met zo'n SPD plaatje inklikken?
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doenquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef dop het volgende:
[..][ afbeelding ]
eigen type van crackbrothers is geen spd
Heb ik ookquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef very het volgende:
[..]
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zou het afraden eggbeaters heb je een atb schoen voor nodig met harde zoolquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef very het volgende:
[..]
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doen
Ah, ok.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:07 schreef dop het volgende:
[..]
zou het afraden eggbeaters heb je een atb schoen voor nodig met harde zool
quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:11 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok.
Dan denk ik dat ik maar gewoon de pedalen die nu op mijn racefiets zitten (1 zijde normaal 1 zijde SPD) op mijn MTB zet en dan binnenkort maar eens voor SPD-SL ofzo ga kijken
Oh, die zijn ook wel handig. Niet duur, en kan beide systemen gebruiken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:35 schreef Maxbet het volgende:
Ik heb deze gekocht zodat ik komend voorjaar look of spd-sl plaatjes kan gebruiken maar nu spd plaatjes voor spinning.
http://www.mantel.com/shi(...)cmljZV9hI3N0YXJ0Mw==
Ik zag dat je ze ook een brede variant hadden van deze schoen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik, maar dan heeft die nog de oude naam. Prima schoen, niet echt breed
Dat dit kan in Nederlandquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:02 schreef Oksel het volgende:
Zou dit echt de carbonvariant zijn?
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521368
Die kost normaal over 125 EUR..
Of maken ze bij éxpertzaak correct een foutje..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Staat wel: 169,95quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:02 schreef Oksel het volgende:
Zou dit echt de carbonvariant zijn?
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521368
Die kost normaal over 125 EUR..
Of maken ze bij éxpertzaak correct een foutje..
Kan, maar dan moeten ze ze wel hebben. En vaak is er niet makkelijk online te vinden wat een winkel zo al op voorraad heeft. Daarbij is via internet bestellen wel kut als het niet past, maar retourneren kan altijdquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:24 schreef kaasplankje het volgende:
Correct is oke hoor, geen neppe bende. Zit hier langs de A20. Verrie ken beter ff naar de fm gaan om schoene te passen ipv online kopen. Ik koop wel online maar ik weet mijn sidi maat toch wel en draag niks anders qua fietsschoen. Meeste fm's doen wel korting op schoenen pedalencombi.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Maar carbon-pedalen he...trap je die niet sneller kapot?
Ik ben huiverig geworden voor carbon na mijn specialized
Ik had de R088 al eerder aangehad dus ik wist zeker welke maat ik moest hebben, vallen inderdaad iets klein.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:39 schreef very het volgende:
[..]
Oh, die zijn ook wel handig. Niet duur, en kan beide systemen gebruiken.
Ben alleen benieuwd of de maat goed is, want heb zelf normaal maat 47, maar zulke schoenen schijnen vaak klein te vallen. Zal eens kijken welke maat ik nu heb van mijn shimano schoenen.
Maat 48 dus
Is die onderkant trouwens erg hard?
Ik was zaterdag op m'n carbon pedaal gevallen, alleen cosmetische schadequote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Maar carbon-pedalen he...trap je die niet sneller kapot?
Ik ben huiverig geworden voor carbon na mijn specialized
Ohja, ik heb nog niet eens aan vallen gedachtquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik was zaterdag op m'n carbon pedaal gevallen, alleen cosmetische schade
Ik fiets nu 2 jaar met carbon pedalen. Nooit gedonderd gehad. Heb nu ook een carbon zadelpen en zadel. En de voorvork natuurlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Maar carbon-pedalen he...trap je die niet sneller kapot?
Ik ben huiverig geworden voor carbon na mijn specialized
Ik had toen dat ik elke keer een krakende trapas had doordat het carbon teveel meegaf ofzo,,,,weet niet precies wat de oorzaak was maar wel dat het kwam door carbon en mijn (toen nog enorme) gewichtquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik fiets nu 2 jaar met carbon pedalen. Nooit gedonderd gehad. Heb nu ook een carbon zadelpen en zadel. En de voorvork natuurlijk.
Ik ben er niet zo bang voor. M'n volgende fiets wordt een carbon Tarmac of Venge.
Het heeft wel z'n limieten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:11 schreef very het volgende:
[..]
Ik had toen dat ik elke keer een krakende trapas had doordat het carbon teveel meegaf ofzo,,,,weet niet precies wat de oorzaak was maar wel dat het kwam door carbon en mijn (toen nog enorme) gewicht
Nee.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:14 schreef faston het volgende:
Zijn de kaarten die met de garmin edge 810 navigatie bundel worden meegeleverd het prijsverschil waard?http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml
of kan ik beter voor de prestatiebundel gaan?http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml
Nog niet de goedkoopste shop uitgezocht trouwens.
En ik wacht nog steeds ongeduldig op mijn cannondale caad 10. toch raar dat het allemaal zo lang duurt (4 weken)
Als Marijn het doet, doe ik hetquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
Jongens, zo ga je toch niet met haar om?
[ afbeelding ]
Precies dezelfde vraag als mij vorige week.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:14 schreef faston het volgende:
Zijn de kaarten die met de garmin edge 810 navigatie bundel worden meegeleverd het prijsverschil waard?http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml
of kan ik beter voor de prestatiebundel gaan?http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml
Nog niet de goedkoopste shop uitgezocht trouwens.
En ik wacht nog steeds ongeduldig op mijn cannondale caad 10. toch raar dat het allemaal zo lang duurt (4 weken)
Heb deze schoenen, idd maatje groter nemen dan normaal. Of de zool erg hard is? Eigenlijk geen idee. Enige fietsschoenen die ik ooit heb gehad. Icm spd-sl kan ik er gewoon 5 uur mee fietsen zonder zere voeten te krijgen, dus ze zijn iig stijf genoeg wat mij betreft. Van shimano zelf krijgen ze 6 punten qua stijfheid en de duurste schoen daar krijgt er 12 punten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:39 schreef very het volgende:
[..]
Oh, die zijn ook wel handig. Niet duur, en kan beide systemen gebruiken.
Ben alleen benieuwd of de maat goed is, want heb zelf normaal maat 47, maar zulke schoenen schijnen vaak klein te vallen. Zal eens kijken welke maat ik nu heb van mijn shimano schoenen.
Maat 48 dus
Is die onderkant trouwens erg hard?
Dat is beter dan de handschoenen van de Lidl, na 1.5 uur was het helemaal kut. Shimano Tarmac overschoenen werkten toen ook niet echt meer. Maar gelukkig worden m'n voeten gewoon gevoelloos als ze koud worden, handen daarentegen gaan enorm pijn doen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:55 schreef Patroon het volgende:
Ik had vandaag van Gripgrab handschoenen aan. Opzich goede, maar bij -2,5 had ik na 3u wel kouwe klauwen.
Waarom niet gewoon op zijkant neerleggen, kan hij ook niet omvallenquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als Marijn het doet, doe ik het
http://instagram.com/p/xwjznsxbwy/
Ja hoor, zeer zeker. Carbon frame trap je ook zo door midden. Eigenlijk is dat hele carbon gedoe maar rommelquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:48 schreef very het volgende:
Maar, kan iemand mij vertellen of mijn twijfel gerechtvaardigd is?
[..]
Wilde dit een keer proberenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef ddx het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon op zijkant neerleggen, kan hij ook niet omvallen
Achjoh, oud beestje..quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
Jongens, zo ga je toch niet met haar om?
[ afbeelding ]
Het is toch kwetsbaarder, of niet?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja hoor, zeer zeker. Carbon frame trap je ook zo door midden. Eigenlijk is dat hele carbon gedoe maar rommel
Ja misschien wel wat ten opzichte van aluminium maar het breekt echt niet ineens doormidden ofzoquote:
Voor een Dracat, en dan met name vanwege die drie rode kruizenquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
Jongens, zo ga je toch niet met haar om?
[ afbeelding ]
Je bent al lan all roundquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Oksel het volgende:
Nul graden en fietsen? Ik ga wel schaatsen / allroundtitworden.
Ik wacht het morgen ook maar ff af. Net als vorig weekend kans op gladheid en dat heb ik toen redelijk onderschat.. Weinig zin om morgen weer op m'n snufferd te belanden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Oksel het volgende:
Nul graden en fietsen? Ik ga wel schaatsen / allroundtitworden.
Vanmorgen was er niets glads aan hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:42 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik wacht het morgen ook maar ff af. Net als vorig weekend kans op gladheid en dat heb ik toen redelijk onderschat.. Weinig zin om morgen weer op m'n snufferd te belanden.
Dus morgen maar wat later (begin van de middag) op pad, of zelfs op de crosstrainer/ hometrainer in de sportschool. Vanavond weer squatten yay!
Dat is ook niet wat ik verwacht, maar ik kan me dus wel voorstellen dat wanneer iemand van 100+ kg flink kracht zet op zulke kleine carbon pedaaltjes dat het carbon het zwaar te verduren krijgt. En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja misschien wel wat ten opzichte van aluminium maar het breekt echt niet ineens doormidden ofzo
Dus carbon is eng, maar dat plastic pedaal wat je hebt niet?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik verwacht, maar ik kan me dus wel voorstellen dat wanneer iemand van 100+ kg flink kracht zet op zulke kleine carbon pedaaltjes dat het carbon het zwaar te verduren krijgt. En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.
Ik zou dit even doorbellen naar de vliegtuigindustrie very. Onverantwoord dat ze met meer dan 100 kilo opstijgenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik verwacht, maar ik kan me dus wel voorstellen dat wanneer iemand van 100+ kg flink kracht zet op zulke kleine carbon pedaaltjes dat het carbon het zwaar te verduren krijgt. En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.
Kittel en Cavendish rijden op frames van graniet en pedalen van diamant.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:36 schreef very het volgende:
En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.
Ik denk dat een Kittel ook gewoon carbon pedaaltjes heeft en dat die pedalen het een stuk zwaarder hebben dan wanneer een of andere toerder even van zijn zadel gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik verwacht, maar ik kan me dus wel voorstellen dat wanneer iemand van 100+ kg flink kracht zet op zulke kleine carbon pedaaltjes dat het carbon het zwaar te verduren krijgt. En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Kittel en Cavendish rijden op frames van graniet en pedalen van diamant.
Verschil met zo iemand is dat die gewoon nieuwe krijgt zodra men ook maar denkt dat het eventueel nodig zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:54 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ik denk dat een Kittel ook gewoon carbon pedaaltjes heeft en dat die pedalen het een stuk zwaarder hebben dan wanneer een of andere toerder even van zijn zadel gaat.
Die kosten een stuk minderquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus carbon is eng, maar dat plastic pedaal wat je hebt niet?
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou dit even doorbellen naar de vliegtuigindustrie very. Onverantwoord dat ze met meer dan 100 kilo opstijgen
Dat je vorige fiets kraakte is vervelend, maar ik denk dat je nu een beetje overdrijft met hoe 'fragiel' carbon is. Het kan zelfs ONWIJS sterk zijn. Beetje afhankelijk van de weefstructuur enzo.quote:
Ik weet heus wel dat carbon erg stijf en stevig kan zijn. Hell, de meest krachtige raceauto's worden opgetrokken uit carbon. Maar er zit nogal een verschil in kwaliteit. Het enige wat ik vraag is of het risico dat ik een carbon trapper sneller kapot trap dan een alu trapper, gelet op mijn gewicht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat je vorige fiets kraakte is vervelend, maar ik denk dat je nu een beetje overdrijft met hoe 'fragiel' carbon is. Het kan zelfs ONWIJS sterk zijn. Beetje afhankelijk van de weefstructuur enzo.
Ga eens een rondje "alu vs carbon" googlen ofzo...
Ja als je een hard-op-je-backflip maakt met je racefiets kan ie scheuren, waar aluminium wat meer tolerantie heeft omdat het meer flext (energie moet érgens heen, rekt het niet dan scheurt het wel)
Dat is ondertussen wel duidelijk, en ook hierop heb je nu talloze reacties gehad, en ook deze lijk je niet te lezen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:24 schreef very het volgende:
Het enige wat ik vraag is of het risico dat ik een carbon trapper sneller kapot trap dan een alu trapper, gelet op mijn gewicht.
Ja dat carbon frames sterk zijn weet ik wel maar wat ik me afvraag is of ik een carbon trapper stuktrap.quote:
Ja dat die tegen een stootje kunnen weet ik wel maar wat ik me afvraag is of ik een carbon trapper stuktrapquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ze maken complete motorblokken van carbon tegenwoordig... En ik kan je garanderen dat die wel tegen een stootje moeten kunnen.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat die tegen een stootje kunnen weet ik wel maar wat ik me afvraag is of ik een carbon trapper stuktrap
Die lijk ik niet te lezen omdat ik nog wel reageer op flauwe reacties die daarop volgen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is ondertussen wel duidelijk, en ook hierop heb je nu talloze reacties gehad, en ook deze lijk je niet te lezen.
Kom op, het is echt niet zo dat we je meteen in de zeik nemen. Misschien moet je eens bij jezelf ten rade gaan?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:34 schreef very het volgende:
[..]
Die lijk ik niet te lezen omdat ik reageer op flauwe reacties die daarop volgen?
Echt...jullie logica soms
Tsja, als je keer op keer merkt dat hij niets met je advies doet dan is het serieuze er wel een keer af.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:39 schreef Questular het volgende:
Er zitten uiteraard wel wat mensen hier die graag meteen trollen.
Misschien moeten sommigen dan eens wat letterlijker lezen wat ik typ ipv voor zichzelf in te vullen wat ze denken dat ik bedoel en daar dan op reageren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom op, het is echt niet zo dat we je meteen in de zeik nemen. Misschien moet je eens bij jezelf ten rade gaan?
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, als je keer op keer merkt dat hij niets met je advies doet dan is het serieuze er wel een keer af.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef very het volgende:
[..]
Misschien moeten sommigen dan eens wat letterlijker lezen wat ik typ ipv voor zichzelf in te vullen wat ze denken dat ik bedoel en daar dan op reageren.
Mijn vrouw rijdt altijd achter mij aan, met 2 complete reservefietsen en mobiele werkplaats. Zelfs een tentje zodat ik droog kan repareren mocht het regenen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef Leonos het volgende:
Wat een gezeik hier![]()
Nemen jullie trouwens onderweg een reservepedaal mee?
Gehoord dat die carbonnen dingen vaak stuk gaan
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn vrouw rijdt altijd achter mij aan, met 2 complete reservefietsen en mobiele werkplaats. Zelfs een tentje zodat ik droog kan repareren mocht het regenen.
Nope, wel een reservestuur in m'n jerseyzak. Heb een carbonnen stuur en hij scheurt soms als ik te hard sprintquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef Leonos het volgende:
Wat een gezeik hier![]()
Nemen jullie trouwens onderweg een reservepedaal mee?
Gehoord dat die carbonnen dingen vaak stuk gaan
Maar het constante hoongelach moet je dan maar op de koop toenemen...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
Iedereen kan hier met elke vraag terecht. Maar er word eigenlijk altijd meteen een antwoord gegeven waar je wat mee kunt.
Zo is het zeker very. Als ik jou was zou ik maar snel ophouden met posten hier, want het is voor jou niet leuk zo. En deze nare schobbejakken hier blijven je maar pestenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef very het volgende:
[..]
Maar het constante hoongelach moet je dan maar op de koop toenemen...
En als je ook daarna nog iets over het onderwerp zegt dat lees je niet en ben je doof voor advies
Die as zal wel van staal zijn ja. Sowieso het schroefdraadgedeelte.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
De gewone (plastic/kunststof) pedalen hebben toch een stalen as die doorloopt tot minimaal onder het aangrijpingspunt van de kracht die de renner er op zet?
Is dat bij de carbon ook zo? Dan zou het carbonne deel toch een beetje de secundaire constructie zijn.
Awel, ik zou geen materiaal willen dat ik niet vertrouw, want dan kan je nooit de grens opzoeken. Maar voor mij een hypothetisch geval want ik heb sowieso het geld niet over voor de carbonnen look.
Ja tuurlijk is dat zo zit gewoon een stalen as in. Kan nooit van carbon zo'n as maken. Bij superdure pedalen zit er tita asje in maar altijd metaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
De gewone (plastic/kunststof) pedalen hebben toch een stalen as die doorloopt tot minimaal onder het aangrijpingspunt van de kracht die de renner er op zet?
Is dat bij de carbon ook zo? Dan zou het carbonne deel toch een beetje de secundaire constructie zijn.
Awel, ik zou geen materiaal willen dat ik niet vertrouw, want dan kan je nooit de grens opzoeken. Maar voor mij een hypothetisch geval want ik heb sowieso het geld niet over voor de carbonnen look.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo is het zeker very. Als ik jou was zou ik maar snel ophouden met posten hier, want het is voor jou niet leuk zo. En deze nare schobbejakken hier blijven je maar pesten
Nou, kijk hier boven? Iemand vraagt iets over de constructie en krijgt gewoon antwoord. Net als bij jou. Maar jij kakelt daarna weer als een kip zonder kop door waarbij je de indruk wekt niets met de adviezen te doen.quote:
Gelukkig welquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
Very moet nog even blijven, want het is vrijdag en dan gaat het hier straks over bier en mooie vrouwen.
Jij "denkt" dat ik weer als een kip zonder kop kakel, en daarom reageer je dus zoals je doet.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, kijk hier boven? Iemand vraagt iets over de constructie en krijgt gewoon antwoord. Net als bij jou. Maar jij kakelt daarna weer als een kip zonder kop door waarbij je de indruk wekt niets met de adviezen te doen.
Verder wens ik je een fijne dag. Let op de tramrails!
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:44 schreef very het volgende:
[..]
Misschien moeten sommigen dan eens wat letterlijker lezen wat ik typ ipv voor zichzelf in te vullen wat ze denken dat ik bedoel en daar dan op reageren.
Lief als in, ik zou 'm wel willen kontebonken, of lief als in, je gehandicapte neefje die trui volkwijlt?quote:
Laat het aan jullie over en zie het resultaat maandag wel. Heb andere dingen te doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
Regel jij het vandaag? Mooi!
Als dat m'n chick zou zijn zou ik d'r een ferme pets op d'r bips gevenquote:
Hmm, de middenwegquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lief als in, ik zou 'm wel willen kontebonken, of lief als in, je gehandicapte neefje die trui volkwijlt?
Ik ook nergens last, wel stukje met wat ijskristallen op het fietspad maar nergens glad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanmorgen was er niets glads aan hoor.
Dat kraken heeft vaak ook meer met de gebruikte toleranties te maken dan het carbon..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat je vorige fiets kraakte is vervelend, maar ik denk dat je nu een beetje overdrijft met hoe 'fragiel' carbon is. Het kan zelfs ONWIJS sterk zijn. Beetje afhankelijk van de weefstructuur enzo.
Ga eens een rondje googlen ofzo...
Ja als je een hard-op-je-backflip maakt met je racefiets kan ie scheuren, waar aluminium wat meer tolerantie heeft omdat het meer flext (energie moet érgens heen, rekt het niet dan scheurt het wel)
Bij Van Herwerden wilden ze me iig geen nieuwe carbon-fiets meer verkopen nadat ik meermaals terug was gekomen met een aan bonken getrapte trapasquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat kraken heeft vaak ook meer met de gebruikte toleranties te maken dan het carbon..
Dat dacht ik vorige week ook ja..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanmorgen was er niets glads aan hoor.
Wat doe je toch elke keer weer moeilijk man.. Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar OOIT een verhaal heb gehoord dat iemand z'n (carbon) pedaal aan gort heeft gereden door teveel kracht te zettenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:05 schreef very het volgende:
Verschil met zo iemand is dat die gewoon nieuwe krijgt zodra men ook maar denkt dat het eventueel nodig zou kunnen zijn.
Tsja, ongeluk zit in een klein hoekje. Dat ik weg ging gaf m'n garmin -8 aan. Dan rij ik wel voorzichtig hoor.quote:
quote:[..]
Wat doe je toch elke keer weer moeilijk man.. Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar OOIT een verhaal heb gehoord dat iemand z'n (carbon) pedaal aan gort heeft gereden door teveel kracht te zetten
Ik had ook nog nooit gehoord van gerenommeerde fietsenwinkels die een klant geen carbon-fiets willen verkopen omdat ie elke keer terug kwam met een kapotte trapas. Maar toch gebeurde het.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:35 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat dacht ik vorige week ook ja..
[..]
Wat doe je toch elke keer weer moeilijk man.. Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar OOIT een verhaal heb gehoord dat iemand z'n (carbon) pedaal aan gort heeft gereden door teveel kracht te zetten
Ok.. Dat heeft toch niks te maken met een carbon frame....quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:32 schreef very het volgende:
[..]
Bij Van Herwerden wilden ze me iig geen nieuwe carbon-fiets meer verkopen nadat ik meermaals terug was gekomen met een aan bonken getrapte trapas
Ik kan je een verhaal vertellen over een carbon BMC frame van een MTB die al 3 keer gebroken is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:39 schreef very het volgende:
[..]
Ik had ook nog nooit gehoord van gerenommeerde fietsenwinkels die een klant geen carbon-fiets willen verkopen omdat ie elke keer terug kwam met een kapotte trapas. Maar toch gebeurde het.
Jezus, die as zit toch in het frame :S :S :Squote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:39 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ok.. Dat heeft toch niks te maken met een carbon frame....
Raar he, dat iemand dan twijfels heeft over of carbon wel een goede keuze isquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan je een verhaal vertellen over een carbon BMC frame van een MTB die al 3 keer gebroken is.
Die vent heeft verteld wat hij met zijn fiets ging doen, en wat hij weegt. Het kon volgens de FM. Tot drie keer toe is hij terug geweest. Nu heeft ie een andere geloof ik.
Raar he, dat dat soort verhalen de doofpot ingedrukt worden?
Je hebt hier gewoon een paar lui zitten zonder eigen mening, die zonder nadenken met de rest meelullen. Het statement dat je toch niet leest of wat doet met het advies, kom je bij die meelopers niet zomaar vanaf. Ze zijn hardnekkig, wen er maar aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:34 schreef very het volgende:
[..]
Die lijk ik niet te lezen omdat ik nog wel reageer op flauwe reacties die daarop volgen?
Echt...jullie redenaties soms
Echt tyfusirritant elke keer maar zeggen dat ik niet luister/lees, terwijl dat fucking bullshit is.
Bij twijfel niet kopen, ook al is op papier aluminium nog listiger materiaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:42 schreef very het volgende:
[..]
Raar he, dat iemand dan twijfels heeft over of carbon wel een goede keuze is
so it seemsquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt hier gewoon een paar lui zitten zonder eigen mening, die zonder nadenken met de rest meelullen. Het statement dat je toch niet leest of wat doet met het advies, kom je bij die meelopers niet zomaar vanaf. Ze zijn hardnekkig, wen er maar aan.
Als die pedalen dit aankunnen, kunnen ze iemand van 100 kg ook wel aan;quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:36 schreef very het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik verwacht, maar ik kan me dus wel voorstellen dat wanneer iemand van 100+ kg flink kracht zet op zulke kleine carbon pedaaltjes dat het carbon het zwaar te verduren krijgt. En gezien mijn ervaring dusver met veel gewicht op trappers in een carbon frame carbon ben ik dus een beetje huiverig.
Fulcrum Quattro's heb ik onder mn racefiets gezet, nog te weinig km's mee gereden om écht een oordeel over te kunnen vellen maar vooralsnog bevallen ze.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:50 schreef luc.sken het volgende:
Ik zag al wel bijvoorbeeld een fulcrum quattro. In ieder geval een budget rond de ¤500,-.
Quattro is inderdaad mooi, maar niet heel licht. Met dat budget zou ik voor Fulcrum Racing 3 gaan. Iets minder hoog, maar wel flink lichter en gewoon een beter setje wielen. Die rijden echt lekkerder hoor. Bij Mantel kosten ze 369,-. Dan hou je nog over voor een mooi setje kekke patta's ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:50 schreef luc.sken het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Garmin Egde 810 binnen, vanavond kijken voor een nieuwe helm. Nu nog wielen. Weet iemand nog goede, mooie, wielen voor mijn Giant TCR2? Velgen á 35- 40 mm hoog, weet niet wat normaal is eigenlijk? Ik weeg 64 kg.
Ik zag al wel bijvoorbeeld een fulcrum quattro. In ieder geval een budget rond de ¤500,-.
Shimano RS81 misschien?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:50 schreef luc.sken het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Garmin Egde 810 binnen, vanavond kijken voor een nieuwe helm. Nu nog wielen. Weet iemand nog goede, mooie, wielen voor mijn Giant TCR2? Velgen á 35- 40 mm hoog, weet niet wat normaal is eigenlijk? Ik weeg 64 kg.
Ik zag al wel bijvoorbeeld een fulcrum quattro. In ieder geval een budget rond de ¤500,-.
Werken?quote:
Er moest een nieuw uurwerk in? Voor die prijs heb je een horloge!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:09 schreef Oksel het volgende:
Over onderhoud gesproken.. bracht m'n horloge net weg voor een beurt. 350 EUR..
Voor die prijs heb je een heel mooi horloge.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:10 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Er moest een nieuw uurwerk in? Voor die prijs heb je een horloge!
Kan jij niet gewoon je eigen topic openen "oksels boeiende leven"? Zal ongetwijfeld een groot succes worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Voor die prijs heb je een heel mooi horloge.Quartz, dat dan weer wel.
Dit is een automaat van Longines uit '98. Loopt per dag 30 seconden achter. Krijgt nieuwe pakkingen, veren, weet ik veel wat allemaal.
[ afbeelding ]
Werken en het is maar net waar je het voor over hebt natuurlijk. Voor fietsmeuk heb ik wel redelijk wat geld overquote:
Waarom ben jij altijd zo gefrustreerd? Niet bereikt in je leven wat je wilde? Lukt het allemaal niet, zit het even tegen? Ongelukkig?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon je eigen topic openen "oksels boeiende leven"? Zal ongetwijfeld een groot succes worden.
Hoef je ons hier niet meer te vervelen met kinderen, wijnrekken of de nieuwe tarzan van je moeder.
En vooral koopjes scoren, dat scheelt al heel veel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:21 schreef Yankee het volgende:
[..]
Werken en het is maar net waar je het voor over hebt natuurlijk. Voor fietsmeuk heb ik wel redelijk wat geld over
Ffwd wielen zijn inderdaad mooi, maar wel een beetje zwaarquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:16 schreef Oksel het volgende:
Ik vind deze nog altijd erg mooi:
http://www.aliexpress.com(...)loy/32237100055.html
Maar dat is geen eens een copy, want FFWD maakt die kleur volgens mij zelf niet..
Gefrustreerd? Ik verwijs je enkel naar naar een ander subfora waar mogelijk wel mensen op je topicdiaree zitten te wachten. Of start een blog ofzo. Het begint gewoon te vervelen dat meer dan de helft van je posts niets met fietsen te maken hebben en dan reken ik de posts die over het afvallen van je viesdikke reet gaan nog niet mee.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom ben jij altijd zo gefrustreerd? Niet bereikt in je leven wat je wilde? Lukt het allemaal niet, zit het even tegen? Ongelukkig?
Terechte klacht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefrustreerd? Ik verwijs je enkel naar naar een ander subfora waar mogelijk wel mensen op je topicdiaree zitten te wachten. Of start een blog ofzo. Het begint gewoon te vervelen dat meer dan de helft van je posts niets met fietsen te maken hebben en dan reken ik de posts die over het afvallen van je viesdikke reet gaan nog niet mee.
Terechte klacht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefrustreerd? Ik verwijs je enkel naar naar een ander subfora waar mogelijk wel mensen op je topicdiaree zitten te wachten. Of start een blog ofzo. Het begint gewoon te vervelen dat meer dan de helft van je posts niets met fietsen te maken hebben en dan reken ik de posts die over het afvallen van je viesdikke reet gaan nog niet mee.
Werken. Er wordt deze maand wel veel uitgegeven aan het wielrennen, maar dat heb ik ervoor over.quote:
Is ie dan niet gewoon totalloss?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:09 schreef Oksel het volgende:
Over onderhoud gesproken.. bracht m'n horloge net weg voor een beurt. 350 EUR..
Ik zou eens wat vaker een helm dragen. Je slaat onzin uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:34 schreef Oksel het volgende:
Oh, de voetbalkneusjes zijn er weer. Het IQ daalt direct. Tijd om te gaan.
In de roos, gezien je reactie.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:37 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik zou eens wat vaker een helm dragen. Je slaat onzin uit.
*kraamtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:37 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik zou eens wat vaker een helm dragen. Je slaat onzin uit.
Looks zijn ook belangrijk! Ik heb een setje Cosmic Carbone, die smoelen geweldig en rijden ook best prima, vooral rechtdoor. Mn lichtere Eastons zijn in bochten en bergop weer fijner omdat ze wat lichter en vooral veel stijver zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:23 schreef luc.sken het volgende:
Volgens mij heb ik te veel gekeken naar hogere velgen omdat dat mooi staat ipv wat nou echt beter is en gewicht..
Fulcrum Racing 3 zal ik zeker onthouden. Misschien dat de FM vanavond nog wat leuks heeft liggen.
Waar zie jij scheldwoorden of asociaal gedrag? Ik zie alleen iemand die zegt voetbalkneusjes.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:38 schreef Oksel het volgende:
En aan die gastjes hier; als je problemen hebt met mijn posts, dan schrijf je netjes een klacht aan een mod, die mij er op kan wijzen, ipv. te gaan schelden en je aso te gedragen.
https://www.deltabikeshop.de/sites/shop_details.php?id=22829quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:50 schreef luc.sken het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Garmin Egde 810 binnen, vanavond kijken voor een nieuwe helm. Nu nog wielen. Weet iemand nog goede, mooie, wielen voor mijn Giant TCR2? Velgen á 35- 40 mm hoog, weet niet wat normaal is eigenlijk? Ik weeg 64 kg.
Ik zag al wel bijvoorbeeld een fulcrum quattro. In ieder geval een budget rond de ¤500,-.
Die pr2's zijn ook kutvelgen imo... Ok de eerste keer dat ik er op ging zitten was ik ook wat zwaar, dus mss dat ze daarom scheurde. Maar toen er spaak na spaak uit vloog en ze nóg een keer scheurde was daar al geen sprake meer van.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die wegen ongeveer de helft van wat je er nu onder hebt liggen.
Mijn giant velgen zijn uiteindelijk ook gescheurd maar wel pas na 10k km.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Die pr2's zijn ook kutvelgen imo... Ok de eerste keer dat ik er op ging zitten was ik ook wat zwaar, dus mss dat ze daarom scheurde. Maar toen er spaak na spaak uit vloog en ze nóg een keer scheurde was daar al geen sprake meer van.
Wel telkens netjes vervangen door giant.
Ik vraag me af hoe lang m'n fulcrum 7's het gaan uithouden met al dat vet van mij eropquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn giant velgen zijn uiteindelijk ook gescheurd maar wel pas na 10k km.
Normaal gesproken heb ik dat rrrrr geluid als ik m'n ketting wel ontvet, maar nog niet gesmeerd heb..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:52 schreef DrNick het volgende:
Heb alleen wel het probleem dat de derailleur/cassette een soort rrrrrrrrrrr geluid maakt. Hoe zou dat kunnen komen?
Carbon zeker?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn giant velgen zijn uiteindelijk ook gescheurd maar wel pas na 10k km.
Ah, ok. Hij heeft er toch zeker 20 minuten in gelegen. Kan het allicht vanavond eens langer proberen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:53 schreef Levitas het volgende:
[..]
Normaal gesproken heb ik dat rrrrr geluid als ik m'n ketting wel ontvet, maar nog niet gesmeerd heb..
Looks zijn inderdaad belangrijk! Bij ons worden de elite gesponsord door Sensa en die rijden op Supra wielen. Die zien er mooi uit, hoge velgen, en een laag gewicht. Volgens mij heeft de FM die ook liggen. Maar verder lees ik op internet er eigenlijk niet veel over. Zijn dat beetje degelijke dingen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Looks zijn ook belangrijk! Ik heb een setje Cosmic Carbone, die smoelen geweldig en rijden ook best prima, vooral rechtdoor. Mn lichtere Eastons zijn in bochten en bergop weer fijner omdat ze wat lichter en vooral veel stijver zijn.
Knap fietsje! Heb je de ketting wel goed gesmeerd? Een compleet schoongemaakte ketting klinkt altijd wel wat anders. Misschien heb je 'm verkeerd om gelegd? Bij Shimano altijd de logo's naar buiten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:52 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
Fiets is weer schoon
Ik heb de ketting er even afgehaald gisteren, en en nachtje in de terpentine gezet. Daarnet in hete olie gelegd en er weer opgezet, en het werkt wel mooi. Heb alleen wel het probleem dat de derailleur/cassette een soort rrrrrrrrrrr geluid maakt. Hoe zou dat kunnen komen?
Heb je straks ook weer 500E liggen als je die wielen in je 1e wedstrijd in de prak rijdt? Zo nee, dan zou ik iets goedkopers zoekenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:54 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Looks zijn inderdaad belangrijk! Bij ons worden de elite gesponsord door Sensa en die rijden op Supra wielen. Die zien er mooi uit, hoge velgen, en een laag gewicht. Volgens mij heeft de FM die ook liggen. Maar verder lees ik op internet er eigenlijk niet veel over. Zijn dat beetje degelijke dingen?
Dit seizoen wil ik wedstrijden rijden, maakt dat voor jullie uit als je kijkt naar een nieuwe wielset?
Thanksquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Knap fietsje! Heb je de ketting wel goed gesmeerd? Een compleet schoongemaakte ketting klinkt altijd wel wat anders. Misschien heb je 'm verkeerd om gelegd? Bij Shimano altijd de logo's naar buiten.
Haha, is over nagedacht. Daarom rond de ¤500, en anders heb ik altijd mijn 'oude' set liggen om even te overbruggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je straks ook weer 500E liggen als je die wielen in je 1e wedstrijd in de prak rijdt? Zo nee, dan zou ik iets goedkopers zoeken
is tie ook niet maar slijt in aan 1 kant leg n ouwe ketting andersom terug en hij loopt niet meer mooiquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
Thanks. Oh, wist niet dat kettingen richtingsgevoelig waren.
Weet niet eens wel merk het is, maar zal het eens andersom proberen.
Je hele ketting in olie leggen? Beetje overdreven, niet? Paar druppels en paar keer rond laten gaan is al voldoende om de ketting te smerenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:54 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, ok. Hij heeft er toch zeker 20 minuten in gelegen. Kan het allicht vanavond eens langer proberen.
Ja, op die manier klinkt het wel logisch.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
is tie ook niet maar slijt in aan 1 kant leg n ouwe ketting andersom terug en hij loopt niet meer mooi
Volgens mij kan je het best 2 a 3 kettingen hebben die je om de 1000-1500 wisselt, in totaal rijd je dan 3000km op een ketting en dus 6000 of 9000 op één cassette. Zo slijten ze gelijkmatig in.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:10 schreef Levitas het volgende:
Nu we het toch over kettingen hebben.. Om de hoeveel km wordt ook weer aangeraden om je ketting te vervangen? Elke 3000km ofzo toch?
Niet dat ik ook maar ergens in de buurt van 3000 km ben, maar altijd handig om te onthouden
Je hebt speciale tools om de slijtage van je ketting te meten. Een vast getal als 3000 nemen is niet echt zinvol, verschilt per ketting, hoe je er mee omgaat, weersomstandigheden etc.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:10 schreef Levitas het volgende:
Nu we het toch over kettingen hebben.. Om de hoeveel km wordt ook weer aangeraden om je ketting te vervangen? Elke 3000km ofzo toch?
Niet dat ik ook maar ergens in de buurt van 3000 km ben, maar altijd handig om te onthouden
vertel , ben heel benieuwd ?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bij twijfel niet kopen, ook al is op papier aluminium nog listiger materiaal.
15 euro ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:21 schreef DrNick het volgende:
Hm, ketting omdraaien werkte niet echt.
Wat kost een nieuwe?
ketting verkeerd langs het nokje van je derrie wat tussen de wieltjes in zitquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:03 schreef DrNick het volgende:
Zou me trouwens raar lijken als het niet de ketting is, overigens. Derailleur heb ik vrij weinig aan gedaan en de casette maakt ook niet zo'n geluid.
Hoe kan dat verkeerd zitten? Zal wel eens kijken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:40 schreef dop het volgende:
[..]
ketting verkeerd langs het nokje van je derrie wat tussen de wieltjes in zit
gedachte hier achter is dat de olie zo beter tussen de schakels komt, vroeger had elke wielrenner een pannetje met olie op het vuur staan om zijn ketting in te leggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:06 schreef Levitas het volgende:
[..]
Je hele ketting in olie leggen? Beetje overdreven, niet? Paar druppels en paar keer rond laten gaan is al voldoende om de ketting te smeren
hoe kan het ratelen ?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:42 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe kan dat verkeerd zitten? Zal wel eens kijken.
Buitenomde onderste, en binnenom de bovenste en door naar de cassette. Lijkt me niet dat dat anders zou kunnen, maar ik zal eens kijken.quote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:45 schreef DrNick het volgende:
[..]
Buitenomde onderste, en binnenom de bovenste en door naar de cassette. Lijkt me niet dat dat anders zou kunnen, maar ik zal eens kijken.
tijdje geleden ook al gehad toen ik de ketting eraf had gehaald omdat hij aardig vies was.quote:
9500km zelfsquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt speciale tools om de slijtage van je ketting te meten. Een vast getal als 3000 nemen is niet echt zinvol, verschilt per ketting, hoe je er mee omgaat, weersomstandigheden etc.
Meen dat DDX pas geleden 9000 km op 1 ketting heeft gehaald.
Goed punt ja. Niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt speciale tools om de slijtage van je ketting te meten. Een vast getal als 3000 nemen is niet echt zinvol, verschilt per ketting, hoe je er mee omgaat, weersomstandigheden etc.
Meen dat DDX pas geleden 9000 km op 1 ketting heeft gehaald.
Ik heb een setje Easton Circuit tweedehands van een vriend gekocht. 4 tientjes. Voor wedstrijden moet je (vind ik) niet megadure wielen kopen, de kans is groter dat je ze kapot ragt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:54 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Looks zijn inderdaad belangrijk! Bij ons worden de elite gesponsord door Sensa en die rijden op Supra wielen. Die zien er mooi uit, hoge velgen, en een laag gewicht. Volgens mij heeft de FM die ook liggen. Maar verder lees ik op internet er eigenlijk niet veel over. Zijn dat beetje degelijke dingen?
Dit seizoen wil ik wedstrijden rijden, maakt dat voor jullie uit als je kijkt naar een nieuwe wielset?
3mm is vrij veel om te over bruggen, soms kan het wel maar wel goed opletten dat je nippels niet tegen het einde van de draad aanlopen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:12 schreef gerwinner het volgende:
Vanmiddag/vanavond wil ik mijn eerste wiel spaken. Mijn oude naaf was zo rot dat ik maar besloten heb om een nieuwe te bestellen.
Nu blijkt dat de linker flens iets meer naar buiten staat dan de linker flens op de oude naaf, dus ik heb nieuwe spaken nodig voor aan de linker kant van het wiel. Heb ik even een spaaklengte tooltje erbij gepakt en daaruit blijkt dat de nieuwe spaken net zo lang moeten zijn als aan de rechter kant. Deze spaken zijn dan 3mm korter dan de oude spaken nds. Moet ik hiervoor speciaal nieuwe spaken halen of kan dit verschil ook overbrugd worden door de spaak verder in de velg te draaien?
Ja ik denk dat ik het eerst even probeer. Voldoet gewone kettingolie om de spaaknippels te smeren?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:33 schreef dop het volgende:
[..]
3mm is vrij veel om te over bruggen, soms kan het wel maar wel goed opletten dat je nippels niet tegen het einde van de draad aanlopen.
proberen waard voor dat je nieuwe spaken koopt
nope zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:53 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik het eerst even probeer. Voldoet gewone kettingolie om de spaaknippels te smeren?
Gripper en ik hebben ook supra's. Ik had bij die van mij een beetje pech met de boddy die maakte af en toe veel lawaai maar na dat ik die gesmeerd heb, heb ik daar geen last meer van.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:54 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Looks zijn inderdaad belangrijk! Bij ons worden de elite gesponsord door Sensa en die rijden op Supra wielen. Die zien er mooi uit, hoge velgen, en een laag gewicht. Volgens mij heeft de FM die ook liggen. Maar verder lees ik op internet er eigenlijk niet veel over. Zijn dat beetje degelijke dingen?
Dit seizoen wil ik wedstrijden rijden, maakt dat voor jullie uit als je kijkt naar een nieuwe wielset?
Koerieren vanochtend was met -8. Lekker he? Frisse neus halenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:56 schreef Yankee het volgende:
Twee uurtjes getraind, -4 volgens de Garmin...Wat een feest
Das volledig afhankelijk van welk wiel je hebt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:57 schreef Andyy het volgende:
Gaat de body verwijderen makkelijk? Heb ze ook namelijk en de vrijloop doet moeilijk soms
Ik verdenk zout op het wegdek.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:16 schreef DrNick het volgende:
Ik voel wel een lichte brom op mijn crank ook
Best lekker inderdaadquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Koerieren vanochtend was met -8. Lekker he? Frisse neus halen
Wat is het nut van jouw koeiensmiley?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:40 schreef Yankee het volgende:
Wat is het nut van het plaatsen van crash filmpjes?
Het nut? Een beetje entertainment op de vrijdagmiddag, dat is het nut.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:44 schreef Patroon het volgende:
Ja terechte vraag. Ik kijk ze bewust niet.
Duidelijk geen wielrenner die veryquote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:49 schreef very het volgende:
[..]
Het nut? Een beetje entertainment op de vrijdagmiddag, dat is het nut.
Meer of minder moet je er niet achter willen zoeken
Ah, ik wist niet dat hier op FOK! zulke tere zieltjes ronddwaalden.quote:
Daar moet je toch inmiddels al wel achter zijn gekomenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:31 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat hier op FOK! zulke tere zieltjes ronddwaalden.
Vooral zuur, krijg ik vaak de indruk. Teer valt wel mee over het algemeenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Daar moet je toch inmiddels al wel achter zijn gekomen
Very, er is nu geen advies om te negeren. Go home boy!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:34 schreef very het volgende:
[..]
Vooral zuur, krijg ik vaak de indruk. Teer valt wel mee over het algemeen
Ja, de sfeer is weer ver te zoekenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:14 schreef Tommeke het volgende:
Wat is dit een battieboy-topic tegenwoordig zeg
Ik wacht de eervolle vermelding bij Radar af.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:33 schreef faston het volgende:
Al een aantal vragen hier gesteld en werden netjes beantwoord. Heb ondertussen ook al heel wat oude topics door gelezen. Toch mooi zon topic waar de ervaren fietsers hun kennis delen aan de beginnende fietsers. Maar als je daar eigenwijs mee omgaat en je eigen zin toch wilt horen vraag het dan niet,of bereid je voor de sarcastische opmerkingen.
Warme douche voor het Recreatief Wielrennen Topic
Gohquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, de sfeer is weer ver te zoeken
Toffe muziekjen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:59 schreef ratatat het volgende:
124 gram is toch lichter dan 130 gram?
Als je wedstrijden zou rijden, zou je dat wel laten. Angst heb je dan niks aan..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:31 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat hier op FOK! zulke tere zieltjes ronddwaalden.
Maar inderdaad, ben geen "wielrenner". Maar al was ik dat wel dan zou ik alsnog naar zulk soort filmpjes kijken hoor.
Kan je niet menen toch.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je wedstrijden zou rijden, zou je dat wel laten. Angst heb je dan niks aan..
Natuurlijk kan iedereen vallen, maar als je koersen rijdt zit je vaker in posities dat als 1 of meer voor je gaan, je geen kant op kan en je er tussen ligt. De snelheden zijn ook dusdanig hoger, dan bij wielertoeristen, dat de gevolgen veelal wat groter zijn. Als je tijdens een koers daaraan gaat denken, kan je wel stoppen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kan je niet menen toch.
Zelfs toerders als ik lopen wel eens tegen wat averij aan.
Foto?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:53 schreef Levitas het volgende:
Ik merkte trouwens dat m'n voor derailleur nog niet helemaal perfect afgesteld staat. Ketting loopt op bepaalde verzetten tegen de derrie.
Nu zag ik dat er aan de binnenkant (dus aan de kant van het binnenblad) een stukje plastic op de derrie geplakt is. Is dit ter bescherming, en kan ik dit er af trekken? Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n stukje plastic ooit op een derailleur heb gezien eigenlijk
Welke versie had je ook alweer gekocht? Misschien zitten d'r andere lagertjes in ofzo? Anyway, met pedalen en zulk spul is het eigenlijk gewoon; hoe duurder, hoe beter.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:50 schreef Oksel het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp.. waarom is de normale versie net zo zwaar? Look keo Max 2 Is ook 130 gram.
Gran Fondo troep is nog duurderquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:23 schreef DrNick het volgende:
https://shop.strava.com/collections/premium/men
Dat was te voorzien, daarom heb ik vandaag me ingeschreven voor overuren, die kan ik opnemen als het weer beter is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:29 schreef Levitas het volgende:
Dat wordt weer niet fietsen verdomme. Kom net mn bed uit, zie ik dat er een pak sneeuw ligt
Yep, hier ookquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:29 schreef Levitas het volgende:
Dat wordt weer niet fietsen verdomme. Kom net mn bed uit, zie ik dat er een pak sneeuw ligt
Schij nu toch eens uit man. Carbon peNdalen zijn gewoon goed. Het eeste wat je er van verrottrapt zijn de lagers, niet het huis. Moet je natuurlijk wel echte carbon pedalen kopen een glasfiber look-a-likes van een paar tientjes. Dat is vragen om ellende.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:24 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet heus wel dat carbon erg stijf en stevig kan zijn. Hell, de meest krachtige raceauto's worden opgetrokken uit carbon. Maar er zit nogal een verschil in kwaliteit. Het enige wat ik vraag is of het risico dat ik een carbon trapper sneller kapot trap dan een alu trapper, gelet op mijn gewicht.
In die je gekocht hebt zullen wel naaldlagers zitten. Loopt veul soepeler.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:50 schreef Oksel het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp.. waarom is de normale versie net zo zwaar? Look keo Max 2 Is ook 130 gram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |