SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke tochtjes:
[ Bericht 5% gewijzigd door very op 22-01-2015 11:27:06 ]People assume too much.
Naja, ik ken iemand die dat niet wistquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef Levitas het volgende:
@ Leonos,
Nee, ik leg nooit m'n band terug met de bandenlichter, for obvious reasons
Ik heb een tijdje eggbeaters op m'n reacefiets gehad. Extreem makkelijk in en uitklikken maar ik kreeg op langere tochten ontzettend veel pijn in m'n voeten omdat je langdurig kracht zet op een klein oppervlak. Ik raad het dus ten zeerste af.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:22 schreef very het volgende:
Wat voor pedalen systeem gebruiken jullie zoal? Voornamelijk SPD-SL? Of toch gewoon SPD?
SPD heb ik nu, en ik wil nieuwe "pendalen", maar die kleine pedalen (zoals de Eggbeaters van Crank Brothers) zijn meestal bedoeld voor mountainbikes. Maar zijn die niet ook gewoon goed geschikt voor racefietsen?
Ah, ok. Thanks!quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:12 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje eggbeaters op m'n reacefiets gehad. Extreem makkelijk in en uitklikken maar ik kreeg op langere tochten ontzettend veel pijn in m'n voeten omdat je langdurig kracht zet op een klein oppervlak. Ik raad het dus ten zeerste af.
Waarom wil je die eggbeaters zo graag? Omdat ze zo grappig eruit zien?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:13 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok. Thanks!
Die pijn, voel je die al snel? Want op de MTB zit ik hooguit 2 uur achter elkaar op, zou je in die twee uur al pijn krijgen?
Die lijken me ideaal op een MTB, want 4 inklikpunten en er kan bijna nergens vuil komen te zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom wil je die eggbeaters zo graag? Omdat ze zo grappig eruit zien?
Doe gewoon slim en koop die SPD. Die heb je nu toch ook al?
Dan zou ik ze gewoon kopen, want zo te horen doe je alweer niets met ons advies.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:42 schreef very het volgende:
[..]
Die lijken me ideaal op een MTB, want 4 inklikpunten en er kan bijna nergens vuil komen te zitten.
Maar dat zijn toch ook gewoon SPD pedalen?
Ik wist dat deze opmerking weer zou komenquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zou ik ze gewoon kopen, want zo te horen doe je alweer niets met ons advies.
deze zijn wel gaaf.
Deze zijn zelfreinigend. Dat is pas makkelijk schoonhouden!quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef very het volgende:
[..]
Ik wist dat deze opmerking weer zou komen![]()
Het begint overigens best irritant te worden wel dat onterechte "je luistert niet geouwehoer".
Ik vraag toch door op het onderwerp? En naar de antwoorden luister ik toch?
Ik ben aan het verleggen. Ik wil mijn racefiets uiteindelijk wel puur racefiets houden en mijn MTB dan deels ook casual-fiets maken. En die trappers zou ik dan gewoon verwisselen wanneer ik serieus zou gaan mountainbiken, maar anders zou ik gewoon de trappers erop houden die ik nu op mijn racefiets heb.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar eh, very, het was voor jou toch zo enorm belangrijk om je fietsen ook met normale schoenen te kunnen gebruiken
Nice, maar duurquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze zijn zelfreinigend. Dat is pas makkelijk schoonhouden!
Twee uur moet kunnen denk ik. Ze zijn ook gemaakt voor de mtb.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:13 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok. Thanks!
Die pijn, voel je die al snel? Want op de MTB zit ik hooguit 2 uur achter elkaar op, zou je in die twee uur al pijn krijgen?
Zijn eggbeaters dat wel dan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:49 schreef very het volgende:
[..]
Nice, maar duur![]()
En niet SPD compatible, of wel?
Dat kan met SPD-SL vet makkelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar eh, very, het was voor jou toch zo enorm belangrijk om je fietsen ook met normale schoenen te kunnen gebruiken
Klopt, maar die zijn ook niet SPD compatible en heeft geen 4 instappuntenquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier komt ook weinig vuil in very
[ afbeelding ]
Geen idee, lijkt me niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:52 schreef very het volgende:
[..]
ja toch?
Daar kan je toch gewoon met zo'n SPD plaatje inklikken?
Ja, eens, maar die wil ie natuurlijk precies niet. Het moet de eggbeater worden. Voor dat doel zo ongeveer het minst functionele pedaal.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat kan met SPD-SL vet makkelijk.
Gast, wat lul je nou achterlijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, eens, maar die wil ie natuurlijk precies niet. Het moet de eggbeater worden. Voor dat doel zo ongeveer het minst functionele pedaal.
Oke hans.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:55 schreef very het volgende:
[..]
Gast, wat lul je nou achterlijk?
Slaat nergens op wat je zegt
Even pedalen wisselen voordat je een weekend gaat mountainbiken lijkt me niet zo'n probleem. Dus eggbeaters o.i.d zou ik best kunnen overwegen voor mijn mountainbike. Maar idd, die schoenen icm zulke pedalen op een racefiets is inderdaad niet zo sexy. Dus dat wil ik iets anders toch. Uiteindelijk wordt het inderdaad SPD-SL, maar dat kost me nu even teveel (want ook gelijk nieuwe schoenen nodig dan), maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb. Dat die schoenen er alsnog niet uitzien is jammer maar helaasquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik was vergeten dat het slechts tijdelijk voor je racefiets is. Want spd pedalen op je racefiets, dat ziet er niet uit maar mtb pedalen met grijze gymschoenen natuurlijk wel. En dan straks koop je weer nieuwe pedalen voor je racefiets en dan gaan deze naar je mtb. Maar niet de hele tijd, nee je schroeft ze er alleen op als je "echt gaat mtb-en"
Maar das logisch.
Gewoon kopen die dingen, geweldige investeringquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:08 schreef very het volgende:
[..]
Even pedalen wisselen voordat je een weekend gaat mountainbiken lijkt me niet zo'n probleem. Dus eggbeaters o.i.d zou ik best kunnen overwegen voor mijn mountainbike. Maar idd, die schoenen icm zulke pedalen op een racefiets is inderdaad niet zo sexy. Dus dat wil ik iets anders toch. Uiteindelijk wordt het inderdaad SPD-SL, maar dat kost me nu even teveel (want ook gelijk nieuwe schoenen nodig dan), maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb. Dat die schoenen er alsnog niet uitzien is jammer maar helaas
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:08 schreef very het volgende:
maar tot die tijd zou ik graag een iets leuker ogend pedaal hebben dan wat ik nu heb
Eigenlijk niet hequote:Op donderdag 22 januari 2015 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als dit het argument is vallen die eggbeaters toch meteen af... Geen porum op een racefiets imo.
Nee, net zo min als een tacx logootje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bovendien kan je dan beter je schoenen vervangen, niemand die je pedalen ziet als je rondje maakt.
Het gaat erom hoe de fiets eruit ziet als ik er naar kijk, niet hoe die eruit ziet als een ander er naar kijktquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, net zo min als een tacx logootje.
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, net zo min als een tacx logootje.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:47 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.
Terechte klacht.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:47 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En dan zeuren mensen over een dun plastic schijfje bij het achterwiel.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:52 schreef very het volgende:
[..]
ja toch?
Daar kan je toch gewoon met zo'n SPD plaatje inklikken?
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doenquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef dop het volgende:
[..][ afbeelding ]
eigen type van crackbrothers is geen spd
Heb ik ookquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef very het volgende:
[..]
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zou het afraden eggbeaters heb je een atb schoen voor nodig met harde zoolquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef very het volgende:
[..]
Ah, maar die plaatjes kan ik wel onder mijn schoenen doen
Ah, ok.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:07 schreef dop het volgende:
[..]
zou het afraden eggbeaters heb je een atb schoen voor nodig met harde zool
quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:11 schreef very het volgende:
[..]
Ah, ok.
Dan denk ik dat ik maar gewoon de pedalen die nu op mijn racefiets zitten (1 zijde normaal 1 zijde SPD) op mijn MTB zet en dan binnenkort maar eens voor SPD-SL ofzo ga kijken
Oh, die zijn ook wel handig. Niet duur, en kan beide systemen gebruiken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:35 schreef Maxbet het volgende:
Ik heb deze gekocht zodat ik komend voorjaar look of spd-sl plaatjes kan gebruiken maar nu spd plaatjes voor spinning.
http://www.mantel.com/shi(...)cmljZV9hI3N0YXJ0Mw==
Ik zag dat je ze ook een brede variant hadden van deze schoen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik, maar dan heeft die nog de oude naam. Prima schoen, niet echt breed
Dat dit kan in Nederlandquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:02 schreef Oksel het volgende:
Zou dit echt de carbonvariant zijn?
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521368
Die kost normaal over 125 EUR..
Of maken ze bij éxpertzaak correct een foutje..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Staat wel: 169,95quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:02 schreef Oksel het volgende:
Zou dit echt de carbonvariant zijn?
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521368
Die kost normaal over 125 EUR..
Of maken ze bij éxpertzaak correct een foutje..
Kan, maar dan moeten ze ze wel hebben. En vaak is er niet makkelijk online te vinden wat een winkel zo al op voorraad heeft. Daarbij is via internet bestellen wel kut als het niet past, maar retourneren kan altijdquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:24 schreef kaasplankje het volgende:
Correct is oke hoor, geen neppe bende. Zit hier langs de A20. Verrie ken beter ff naar de fm gaan om schoene te passen ipv online kopen. Ik koop wel online maar ik weet mijn sidi maat toch wel en draag niks anders qua fietsschoen. Meeste fm's doen wel korting op schoenen pedalencombi.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Maar carbon-pedalen he...trap je die niet sneller kapot?
Ik ben huiverig geworden voor carbon na mijn specialized
Ik had de R088 al eerder aangehad dus ik wist zeker welke maat ik moest hebben, vallen inderdaad iets klein.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:39 schreef very het volgende:
[..]
Oh, die zijn ook wel handig. Niet duur, en kan beide systemen gebruiken.
Ben alleen benieuwd of de maat goed is, want heb zelf normaal maat 47, maar zulke schoenen schijnen vaak klein te vallen. Zal eens kijken welke maat ik nu heb van mijn shimano schoenen.
Maat 48 dus
Is die onderkant trouwens erg hard?
Ik was zaterdag op m'n carbon pedaal gevallen, alleen cosmetische schadequote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Ohja, ik heb nog niet eens aan vallen gedachtquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik was zaterdag op m'n carbon pedaal gevallen, alleen cosmetische schade
Ik fiets nu 2 jaar met carbon pedalen. Nooit gedonderd gehad. Heb nu ook een carbon zadelpen en zadel. En de voorvork natuurlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef very het volgende:
Ik had toen dat ik elke keer een krakende trapas had doordat het carbon teveel meegaf ofzo,,,,weet niet precies wat de oorzaak was maar wel dat het kwam door carbon en mijn (toen nog enorme) gewichtquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik fiets nu 2 jaar met carbon pedalen. Nooit gedonderd gehad. Heb nu ook een carbon zadelpen en zadel. En de voorvork natuurlijk.
Ik ben er niet zo bang voor. M'n volgende fiets wordt een carbon Tarmac of Venge.
Het heeft wel z'n limieten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:11 schreef very het volgende:
[..]
Ik had toen dat ik elke keer een krakende trapas had doordat het carbon teveel meegaf ofzo,,,,weet niet precies wat de oorzaak was maar wel dat het kwam door carbon en mijn (toen nog enorme) gewicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |