Als jij een auto, huis, tv en een motor kunt aanschaffen terwijl je nog genoeg voedsel door je bakkes kunt stouwen dan ben je niet arm. En mensen op het platteland daar zijn niet zoals die arme sloebers in India en Afrika.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:04 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bangkok als maatstaf gebruiken voor de rijkdom in Thailand
Die olie heb je ook daadwerkelijk in je bezit en kan je als olie doorverkopen? Of het zijn gewoon cijfertjes op je scherm terwijl je zelf geen toegang hebt tot het daadwerkelijke goed.quote:
Denk je nuquote:
Nee, bijlenen is niet specifiek voor je studie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:14 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het eigenlijke gebruik voor die lening is om het in te zetten voor je studie, daarom kun je het ook alleen afsluiten als je nog ingeschreven staat bij een opleidingsinstantie. Het eigenlijke gebruik er van is niet te controleren door de overheid, dus kun je het voor andere doeleinde gebruiken.
Anders had iedereen wel aanspraak kunnen maken op die DUO regeling.
Het is dus niets meer dan een maas in het systeem.
Door geld te lenen en daarbij aanvaard je de voorwaarden en bijkomende risico's.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:06 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoe wil je een bedrijf starten zonder dat je geboren bent in een familie die het startkapitaal voor jou aanlevert? Daarbij zijn er geen andere instelling waar je geld kan lenen.
Het gaat ook niet om de mensen die geld lenen, maar dat er niets "eerlijks" aan is om geld te verdienen zonder zelf kapitaal of arbeid te investeren om zo toegevoegde waarde te creëren. Daarbij wentelt deze zelfde sector al hun verantwoordelijkheid af op degenen die hun kapitaal verschaffen, maar moeten wel met staatssteun overeind worden gehouden ondanks hun eigen wanbeleid.
Ik sta boven de normale mens.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:15 schreef haan33 het volgende:
[..]
Denk je nu
Macht doet rare dingen met mensen
Bedrijven produceren inderdaad niks, verkopen niks, ze maken geen winst etc.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:11 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zo te zien moet je in aandelen, ik bedoel lucht, gaan handelen.
Dat is soms nodig om de economie weer een boost te geven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Door geld te lenen en daarbij aanvaard je de voorwaarden en bijkomende risico's.
Aan de andere kant ben ik het wel helemaal met je eens dat het belachelijk is dat een bedrijven(of dat nou een bank of een supermarkt is) staatssteun krijgen als ze er een potje van maken
Kan, ik snap je punt maar in deze concrete situatie moet ik je ongelijk geven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:15 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Die olie heb je ook daadwerkelijk in je bezit en kan je als olie doorverkopen? Of het zijn gewoon cijfertjes op je scherm terwijl je zelf geen toegang hebt tot het daadwerkelijke goed.
Bijna niemand in Thailand kan een auto betalen vanwege de torenhoge belastingen. Daarbij is ook het platteland in Thailand straatarm.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:14 schreef PoisonPrince het volgende:
[..]
Als jij een auto, huis, tv en een motor kunt aanschaffen terwijl je nog genoeg voedsel door je bakkes kunt stouwen dan ben je niet arm. En mensen op het platteland daar zijn niet zoals die arme sloebers in India en Afrika.
Waarom zou je een container met olie in je achtertuin willen zetten?quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:15 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Die olie heb je ook daadwerkelijk in je bezit en kan je als olie doorverkopen? Of het zijn gewoon cijfertjes op je scherm terwijl je zelf geen toegang hebt tot het daadwerkelijke goed.
Is toch stoerquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom zou je een container met olie in je achtertuin willen zetten?
Maar zo hoort de economie niet te werken, die hoort zowel in goeie als slechte tijden een vrije werking te hebben.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:18 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dat is soms nodig om de economie weer een boost te geven.
Dan hoop ik dat daar de bliksem inslaatquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom zou je een container met olie in je achtertuin willen zetten?
quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:18 schreef eend112 het volgende:
[..]
Kan, ik snap je punt maar in deze concrete situatie moet ik je ongelijk geven.
Het is gewoon gekoppeld aan de werkelijke olieprijs. Niet meer niet minder. In feite bezit je het ja. Als je aandelen koopt van een bedrijf kan het wel op lucht (aannames) gebaseerd zijn.
Nee maar er zitten wel vaak bubbels inquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:19 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Alsof beurkoersen worden bepaald a.d.h.v beetje nattevingerwerk
Hoezo "dat hoort niet"?....quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar zo hoort de economie niet te werken, die hoort zowel in goeie als slechte tijden een vrije werking te hebben.
Sluit het af en kijk over een maand weerquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:21 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
bedankt eend
deze boi weetquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:23 schreef Aiciu het volgende:
Terechte klacht, hun wat minder salaris en ik wat meer uitkering
Zoals ik zeg, een economie moet vrij werken, het is dus niet de bedoeling dat deze weer omhoog gedreven wordt door overheidsbemoeienis en gebakken luchtoplossingen als die van Draghi van vanmiddag.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:22 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Hoezo "dat hoort niet"?....
Een economie hoeft helemaal niet per definitie vrij te werken. En wat doet de ECB precies dacht jij?quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, een economie moet vrij werken, het is dus niet de bedoeling dat deze weer omhoog gedreven wordt door overheidsbemoeienis en gebakken luchtoplossingen als die van Draghi van vanmiddag.
Hoe is de winst gebonden aan die aandelen? Buiten speculatie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:18 schreef datismijnmening het volgende:
Bedrijven produceren inderdaad niks, verkopen niks, ze maken geen winst etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |