abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149134419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:56 schreef Lot_1 het volgende:
anijsstrooisel, is dat hetzelfde als gestampte muisjes? ;)
Ha, nee, al had dat best gekund. *) Wel bijna. Het is anijshagel, met wat zeezout en suiker in een koffiemolentje vermalen tot poeder :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_149134593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:29 schreef BananaPancake het volgende:
Kan ik jouw collega worden? :D
Helaas, we hebben zelf al geen zak te doen. Daarom zit ik de hele dag recepten te lezen en vreet de rest mijn koekjes en taartjes om de tijd door te komen. :)
pi_149134925
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Helaas, we hebben zelf al geen zak te doen. Daarom zit ik de hele dag recepten te lezen en vreet de rest mijn koekjes en taartjes om de tijd door te komen. :)
Haha _O- helaas ja
My salvation lies in your love..
pi_149135101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:58 schreef -Mellow- het volgende:
trouwens, vanwaar baking soda in caramelsaus?
Voor een betere bruining en wanneer je de karamel voorbij de sausdikte zou willen koken, dan ook voor een zachtere textuur in het eindproduct. Baksoda reageert met zuren in het spul en daarbij ontstaan piepkleine koolzuurgasbubbeltjes die ervoor zorgen dat de karamel uiteindelijk niet één harde brok wordt. Zie ook hokey pokey / honeycomb, daarbij wordt dat effect (met veel meer baksoda) gebruikt om snoep vol belletjes te maken. Bijv:

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 28-01-2015 13:40:45 ]
pi_149135152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:04 schreef djkoelkast het volgende:
te geitig :+
Ik vind nooit iets te geitig. :9

Maar in cajeta proef je het niet echt hoor. Het is meer dat er net een interessanter, scherper randje aan de smaak van je karamel zit. Ik denk niet dat iemand het als geit zou herkennen als -ie het niet wist.
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:40:06 #106
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_149135207
Bij de cajeta die ik heb gehad kon ik wel echt geit proeven. Maar ik hou daar ook echt van :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_149135266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:40 schreef -Mellow- het volgende:
Bij de cajeta die ik heb gehad kon ik wel echt geit proeven. Maar ik hou daar ook echt van :)
Ik heb nu ook gewoon gepasteuriseerde geitenmelk uit een pak van de supermarkt gebruikt, die smaakt sowieso maar heel mild geitig, helaas. Maar wellicht wel fijn voor mijn collega's, want dat zijn een beetje watjes, qua gekke smaken. :) En de taartjes (alle 24) waren in een kwartier op. En we zijn met z'n vijven. En ik heb er ééntje gegeten. :+

Ik zal eens langs een geitenboerderij in de buurt fietsen binnenkort. Rauwmelkse, volle geitenmelk gebruiken levert vast nog veel fantastischere cajeta op! Al is deze ook al wel heel lekker. :9
pi_149136394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Voor een betere bruining en wanneer je de karamel voorbijd e sausdikte zou willen koken, dan ook voor een zachtere textuur in het eindproduct. Baksoda reageert met zuren in het spul en daarbij ontstaan piepkleine koolzuurgasbubbeltjes die ervoor zorgen dat de karamel uiteindelijk neit één harde brok wordt. Zie ook hokey poley / honeycomb, daarbij wordt dat effect (met veel meer baksoda) gebruikt om honingsnoep vol belletjes te maken. Bijv:
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt te lekker uit! :9
pi_149136643
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat ziet er echt te lekker uit! :9
Is het ook! Zeker ook wanneer nog in chocolade gedipt. :9

Inspiratie:
http://foodgawker.com/?s=honeycomb+candy
pi_149138445
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 06:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij kan je voor glucose ook naar de apotheek, die kennis komt wel weinig gebruikt uithoek van mijn hersentjes.....
Ja? Hmm. De apotheek is hier niet zo heel ver vandaan dus binnenkort maar even kijken. :9

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:51 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik weet niet of je inmiddels al gedroogde blauwe bessen hebt gevonden maar zag ze laatst bij De Tuinen liggen. Wel prijzig, dus ik ga nog even op de markt kijken in de hoop dat ze daar wat goedkoper zijn.
Nee, nog niet. Thanks!
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:14 schreef minilot het volgende:
Ondertussen...

Voor mijn collega's deze week piepkleine duimtaartjes gemaakt met cajeta (romige karamel van geitenmelk), ganache en anijsstrooisel :9

[ afbeelding ]

Combinatie van http://www.davidlebovitz.(...)art-tartlets-recipe/ + http://www.homesicktexan.(...)et-treat-cajeta.html :)
Apart dit. :D Ik hou heel veel van karamel maar haat geitenmelk of -kaas. Maar ben er wel benieuwd naar geworden.
pi_149138617
De Russische Medovik taart die ik gisteren heb gemaakt. Simpel en heeel zoet, maar wel lekker. Eigenlijk is het gewoon een soort van zelfgemaakt bladerdeeg met er tussen een mengsel van gemalen walnoten, slagroom, dulce de leche en boter.

woensdag 28 januari 2015 @ 14:44:32 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149138653
Ziet er heerlijk uit :9

En wat een leuk truttig bordje erbij :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149138654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
De Russische Medovik taart die ik gisteren heb gemaakt. Simpel en heeel zoet, maar wel lekker. Eigenlijk is het gewoon een soort van zelfgemaakt bladerdeeg met er tussen een mengsel van gemalen walnoten, slagroom, dulce de leche en boter.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat klinkt erg lekker en het ziet er ook heel lekker uit zeg! :9 En goed bordje ervoor inderdaad. :)
Heb je een specifiek rcept voor mij toevallig? *)
pi_149138905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat klinkt erg lekker en het ziet er ook heel lekker uit zeg! :9 En goed bordje ervoor inderdaad. :)
Heb je een specifiek rcept voor mij toevallig? *)
Ik heb het recept van een Russische site maar met google translate en het filmpje dat er bij hoorde kwam ik heel ver. :D

http://gotovim-doma.ru/view.php?r=1000-recept-Tort-Napoleon

De vulling verschilt wel per recept. Sommigen gebruiken dulce de leche en boter, anderen weer slagroom of iets heel anders. Maar degene die mij deze taart liet proeven gebruikte boter en dulce de leche als vulling en dat vond ik lekker dus vandaar. Wel heb ik nog wat ongezoete slagroom door de vulling gedaan omdat ik de taart anders iets te zoet en machtig vind. :@

(en het recept gehalveerd)

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:44 schreef Molo het volgende:
Ziet er heerlijk uit :9

En wat een leuk truttig bordje erbij :D
Haha ik dacht er niet bij na toen ik het bordje uit de kast pakte maar later toen ik de foto's bekeek dacht ik hetzelfde. :D
pi_149139038
Ik zat zelf al een beetje te zoeken ja en ik kom vooral veel recepten met zure room en honing als vulling tegen.. :9
pi_149139117
Uhu het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. :Y
pi_149386565
Na vooral veel lurken (wat worden hier toch altijd lekkere dingen gemaakt! O+), ook maar eens een bijdrage :)

"Mrs Berggrens Magnifika blueberry & chocolate cookies" recept van een verpakking koekjes uit Zweden. Met havermout, rozijnen, gedroogde cranberry's/blauwe bessen en melk/witte chocolade.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:13:32 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149387455
Yum!
The love you take is equal to the love you make.
pi_149413261
Ik maakte vanmorgen (eindelijk) de marmerkoekjes uit het vorige deel van dit topic:

Ik vond ze (zoals Isegrim geloof ik ook al zei) nogal bluh van smaak. Saai. En droog van structuur. Wel mooi om te zien dus, maar verder niet bijzonder. Heb ze na het nemen van deze foto nog een beetje opgeknapt door de onderzijde in te kwasten met gesmolten pure chocolade (70%) met een heel klein beetje zout. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 06-02-2015 11:04:07 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:31:11 #120
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_149415049
Ik vond ze juist erg lekker! Ook niet droog want ik had ze expres iets eerder uit de oven gehaald zodat de binnenkant nog een beetje zacht was. Dat had alleen wel het nadeel dat ze na 1 dag niet meer zo lekker waren als vers, want een beetje slof.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_149415197
Nou ja, ik had ze ook zeker niet te hard gebakken, hoor,z e waren op zich nog best een beetje zacht, maar gewoon nogal.. kweenie.. korrelig van structuur. En dan niet zoals een shortbread dat kan zijn (da's gewoon lekker bros), maar meer een beetje cake-achtig.
Niet mijn koekie. Naja. Wel leuk om te zien. :)
pi_149415224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:43 schreef Holyme het volgende:
Na vooral veel lurken (wat worden hier toch altijd lekkere dingen gemaakt! O+), ook maar eens een bijdrage :)

[ afbeelding ]
"Mrs Berggrens Magnifika blueberry & chocolate cookies" recept van een verpakking koekjes uit Zweden. Met havermout, rozijnen, gedroogde cranberry's/blauwe bessen en melk/witte chocolade.
Een koekjesrecept op een pak koekjes, lollig! :) Blauwe bessen en witte chocolade samen in een koekie, daar hou ik wel van. :9
pi_149416442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Een koekjesrecept op een pak koekjes, lollig! :) Blauwe bessen en witte chocolade samen in een koekie, daar hou ik wel van. :9
Ik heb er ondertussen al een paar verzameld :) De vorige keer maar een fles sirap meegenomen voor die recepten O+ De koekjes in de verpakking hadden geen melkchocolade, alleen het recept wel, maar de volgende keer laat ik die er ook uit. Alleen wit past beter!

En blauwe bessen, waar haal jij die? Ik had ze nu bij de Ekoplaza, maar dat moet vast goedkoper kunnen (en ze zijn ook heel lekker in havermout enzo kwam ik achter! :9)
pi_149416510
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:19 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik heb er ondertussen al een paar verzameld :) De vorige keer maar een fles sirap meegenomen voor die recepten O+ De koekjes in de verpakking hadden geen melkchocolade, alleen het recept wel, maar de volgende keer laat ik die er ook uit. Alleen wit past beter!

En blauwe bessen, waar haal jij die? Ik had ze nu bij de Ekoplaza, maar dat moet vast goedkoper kunnen (en ze zijn ook heel lekker in havermout enzo kwam ik achter! :9)
Ik koop ze bij de notenkraam op de markt. :) Weet eigenlijk niet wat ze daar kosten, ik zal er eens op letten.
pi_149416609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik koop ze bij de notenkraam op de markt. :) Weet eigenlijk niet wat ze daar kosten, ik zal er eens op letten.
Oh! Morgenvroeg is hier markt, zal daar eens kijken :Y Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')