Vertel eens hoe de overheid dat doet?quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:13 schreef Downwards het volgende:
van agenten is het wat begrijpelijker nu ze door hun eigen overheid in de steek worden gelaten.
Ik heb alleen maar kogelvrije kleding en een kogelvrij lichaam. Ik ben dan ook nog nooit beschotenquote:
Dat gaat hij natuurlijk niet doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe de overheid dat doet?
Het schijnt dat veel materieel van de Belgische politie tot op de draad versleten is of zelfs niet voor handen is, wanneer dat wel nodig is. De politievakbond in België maakt zich daar ook ernstig zorgen over.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe de overheid dat doet?
Ik vraag me vooral af over welke aantallen we het dan hebben.quote:
Dat doet in dezen totaal niet ter zake. Als 'eenvoudige' agenten niet genoeg middelen tot hun beschikking krijgen, vormen ze geen onderdeel van het probleem. Ze kunnen het hooguit aankaarten en hopen dat men van hogere hand dat gaat inzien en betere middelen beschikbaar stelt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:20 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Dat gaat hij natuurlijk niet doen.
Het is veel interessanter om te klagen over 'de overheid'.
Dat die agenten waar hij het over heeft, als ambtenaar onderdeel uitmaken van diezelfde overheid wordt voor het gemak even vergeten.
Angst is bruikbaar. Niet alleen door die leveranciers, maar nog meer door politici.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:14 schreef alors het volgende:
Dit is volgens mij ook echt zo'n nieuwsbericht dat wordt gebracht door de leveranciers die in willen spelen op de angst onder burgers![]()
Dronken achter het stuur kruipenquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In België worden taken als alcoholcontroles al niet meer uitgevoerd vanwege de veiligheid van agenten.
Ja, dankzij de moslimextremisten wordt het nu veel makkelijker om ongestraft katjelam achter het stuur te kruipen. Dat zal niet helemaal hun bedoeling zijn geweest.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dronken achter het stuur kruipen
Ik draag mijn kogelvrije vesten meestal 's avonds, en in de auto; fijner dan een jas.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vraag ik me af wat je als burger moet met een kogelvrij vest. Wanneer ga je dat ding precies dragen? Lekker naar je werk met je kogelvrij vest? Zaterdag een avondje theater met een kogelvrij vest onder je ruk? Hossen in de discotheek met een kogelvrijvest onder je iets te strakke shirtje?
en die vesten beperken al je bewegingsvrijheid maar die platen nog meer.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:39 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik heb bij een fabrikant gewerkt van kogelwerende vesten . Als je het juiste laminaat als extra pantsering gebruikt (dus inschuiven in het vest(, dan ja kan het een ak-47 kogel tegenhouden.)
De vezels van het vest zelf zijn vaak al geschikt om kogels van handwapens tegen te houden.
Ja precies. En als ze op je hoofd richten, ben je ook de klos.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vraag ik me af wat je als burger moet met een kogelvrij vest. Wanneer ga je dat ding precies dragen? Lekker naar je werk met je kogelvrij vest? Zaterdag een avondje theater met een kogelvrij vest onder je ruk? Hossen in de discotheek met een kogelvrijvest onder je iets te strakke shirtje?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja precies. En als ze op je hoofd richten, ben je ook de klos.
Ja, en dan krijg je gewoon een kogel in je kop.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Als je meesterschutter bent wel. Als iemand zijn ak op je staat te legen mag je aardig mikken om dat koppie te raken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
Fatsoenlijke blaffer is goedkoper.
En doeltreffender.
Wij zijn gewoon een dom en imbeciel land wat dit soort problemen en ellende over zich af gaat roepen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In België worden taken als alcoholcontroles al niet meer uitgevoerd vanwege de veiligheid van agenten.
NWS / België schort alcoholcontroles op om terreurdreiging
De verkoop van kogelwerende vesten onder burgers is vervijfvoudigd.
Er komen in België extra agenten en zelfs militairen om tegen terreur te strijden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)itairen-staan-klaar/
Politieagenten mogen nooit meer alleen patrouilleren en komt er extra beveiliging voor politiebureaus.
En tenslotte mogen agenten bewapend van en naar huis in België
http://www.spitsnieuws.nl(...)-mee-naar-huis-nemen
In Frankrijk zijn de maatregelen nog veel sterker. Daar krijgen alle agenten zware wapens om zich tegen moslimterroristen te verdedigen en komen er duizenden extra agenten bij.
In Nederland zijn er geen extra agenten of zwaardere wapens.. Alleen de beveiliging bij moskeeën en
Joodse gebouwen zijn opgeschroefd. Wat dat betreft zijn we een nuchter landje.
Maar opeens bang zijn en hysterisch.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon een dom en imbeciel land wat dit soort problemen en ellende over zich af gaat roepen.
Maar je krijgt in ieder geval minder damage waardoor je ze mogelijk nog kan flanken en headshot door de muur kan geven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Mat zo`n vest tegenover een AK ben je alsnog dood...
Maar met je b-8-1 en b 1-1 tegen tegensstanders met b-8-2 + b-8-4 + b-4-2 doe je weinig.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar je krijgt in ieder geval minder damage waardoor je ze mogelijk nog kan flanken en headshot door de muur kan geven.
Het hangt er van af waar je woont, in bepaalde buurten is het wel degelijk handig voor een burger om er een te hebben. Tragisch genoeg. In Nederland is het normaal gesproken niet nodig maar ook hier zijn uitzonderingen, ik zou het bijvoorbeeld een juwelier van harte aanraden om er een aan te doen, verborgen onder kleding.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:13 schreef Downwards het volgende:
Kogelwerende vesten zijn dan ook geen garantie, maar een middel om een bepaald risico iets te verkleinen. Overigens belachelijk dat burgers er een aanschaffen; van agenten is het wat begrijpelijker nu ze door hun eigen overheid in de steek worden gelaten.
Geen enkele buurt in Nederland is gevaarlijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 02:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt er van af waar je woont, in bepaalde buurten is het wel degelijk handig voor een burger om er een te hebben. Tragisch genoeg. In Nederland is het normaal gesproken niet nodig maar ook hier zijn uitzonderingen, ik zou het bijvoorbeeld een juwelier van harte aanraden om er een aan te doen, verborgen onder kleding.
Ik had het niet over Nederland, ik had het over wereldwijd.quote:Op zondag 25 januari 2015 08:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Geen enkele buurt in Nederland is gevaarlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |