abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 17:12:25 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148879552

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:15:20 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148879684
Oh, laat maar. Missie impossible voor zondag richting die 'kustlijn' in Nord-pas-de-Calais (F). Was ff vergeten dat de eerste trein uit Antwerpen dan pas 06:37 gaat ipv 05:37.
pi_148880013
Dan slaap ik nog 8)7 en 3 uur later ook nog
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:27:54 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148880233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:15 schreef greavy het volgende:
Oh, laat maar. Missie impossible voor zondag richting die 'kustlijn' in Nord-pas-de-Calais (F). Was ff vergeten dat de eerste trein uit Antwerpen dan pas 06:37 gaat ipv 05:37.
Dat stukje TER van/naar Bologne zal wel weer onder een andere regio vallen. Het Franse net is echt hopeloos gefragmenteerd wat dat betreft :X
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:55:55 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148881103
Volgens Deze kaart van de SNCF zelf valt het nog binnen Nord-pas-de-Calais.
Ik ga nu wel naar de Oosterburen. Kom later wel weer bij die Fransozen, op een zaterdag.

Sowieso zijn die treindiensten een beetje krakkemikkig verdeeld 8)7 Soms 4 uur niks, en soms in 3 uur tijd 3 TER-treinen 8)7 Zelfs in Belgi snappen ze nog dat een "klokvaste" dienstregeling beter is (althans, inmiddels snapt men dat daar).
pi_148881248
Mijn ov-chipkaart is na 5 maanden alweer kapot.. Vijf fucking maanden. En dan willen die teringhonden nog dat ik ga betalen voor een nieuwe ook.
pi_148881357
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:00 schreef Ireyon het volgende:
Mijn ov-chipkaart is na 5 maanden alweer kapot.. Vijf fucking maanden. En dan willen die teringhonden nog dat ik ga betalen voor een nieuwe ook.
misschien iets zuiniger mee omgaan? die van mij zit achter het hoesje van mijn telefoon en is nog als nieuw :) en inchecken doet ie gewoon door het hoesje heen
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:05:23 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148881409
Ik heb er hier 4 liggen, waarvan 2 nog regelmatig gebruikt worden. n is er al verlopen. Nog nooit een kapotte kaart gehad. Zit gewoon in mijn portemonnee bij de andere pasjes.
pi_148881427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

misschien iets zuiniger mee omgaan? die van mij zit achter het hoesje van mijn telefoon en is nog als nieuw :) en inchecken doet ie gewoon door het hoesje heen
Mja, ja en nee. Ik vind het vrij vreemd dat we in 2015 een ruimtevaartuig op een komeet kunnen neerzetten maar een stuk plastic van 3 bij 6cm met een chip erin is schijnbaar een gigantische opgave.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_148881581
Ik heb ook nog nooit een kaart gehad die uit zichzelf kapot ging. Maar idd, ik hoor het vrij veel. En voor iets wat zo belangrijk gemaakt wordt, mag je best verwachten dat het op z'n minst ALTIJD werkt.
pi_148881725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nog nooit een kaart gehad die uit zichzelf kapot ging.
9 van de 10 keer als tijdens controle een kaart niet of niet goed uit te lezen was kwam dat ding los uit een broekzak of handtas om nog niet eens te hebben over de mensen die half op dat ding zitten te kauwen :')
pi_148881926
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Die van mij zit ook constant in het hoesje van m'n telefoon. Net als de vorige die het gewoon de volle 5 jaar heeft volgehouden ^O^ . Het ligt dus niet aan mij, die nieuwe gouden kaarten zijn gewoon puur goedkope schijtproducten met de intentie om ruim binnen de 5 jaar kapot te gaan. Vies teringvolk daar bij TLS dat hier verantwoordelijk voor is en dan ook nog het gore lef heeft om mij voor een nieuwe te laten betalen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:25:37 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148882026
Ik heb pasgeleden een nieuwe kaart gekregen en inmiddels is de laag met mijn naam en foto erop aan het loslaten. :')
pi_148882103
Mijn pasje ziet in een beschermend vakje van mijn portemonnee. Helaas zijn de lezers van de poortjes (niet paaltjes) van GVB, RET en NS van een vrij zwak signaal voorzien, waardoor ik de pas er daar altijd uit moet halen en het ding veel te snel slijt.
pi_148882288
Die vallen nog wel mee, die van Sijntus en Arriva zijn veel kutter. Daar moet je hem altijd eruit halen en dan ook nog 10 seconden staan wachten voordat meneer Paal genegen wil zijn om te reageren. Lekker joh, midden in een wolk scholieren die allemaal een overstap willen halen. 8)7

Overstappen, ook zo iets trouwens. Hoe vaak zie je niet dat de paal van vervoerder A aan de kant van de treinen van vervoerder B staat en andersom? 8)7 Is dat nou echt ZO moeilijk om even een kwart seconde na te denken en zoiets WEL goed te doen??
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:41:04 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148882465
In Rotterdam Centraal hadden ze eerst ook zoiets leuks: wilde je uitchecken (bijvoorbeeld omdat je met de Thalys verder wilde reizen), dan moest je naar de ingang lopen om daar uit te checken, om dan terug te lopen 8)7

Tegenwoordig hebben ze op de meeste perrons een overstappaaltje gezet.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:54:09 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148882845
Talloze voorbeelden die bevestigen dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:56:24 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148882907
Dat gebeurt zo te lezen vanzelf wel. _O-
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:58:05 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148882951
Neenee, fuck the system.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148883017

Stelletje nikskunners :r
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:00:48 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148883026
Ja, helemaal waar. De volgorde is vaak precies verkeerd. _O-

Dat zagen we in Arnhem toch ook gebeuren? :')
pi_148883297
Beter halen ze dat om-checken er helemaal uit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_148883309
Ja. Men doet maar wat. Reiziger op 998, 999 en 1000. Kansloos.
pi_148883400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:00 schreef James1988 het volgende:

Wat te denken van een treindienstleider die even creatief bezig is en in Zwolle de Arriva trein op een ander spoor (weet niet meer welke, zeg 3/5) laat stoppen. Vervolgens moet een grote groep mensen de trap op en af stormen om te kunnen uit/inchecken
pi_148883426
quote:
:')
In Zwolle heb je bij het oversteken van NS naar Syntus de volgende paaltjes volgorde:
Spoor 3 (NS) -> Syntus -> NS ->Arriva ->Spoor 2 (Syntus). Oftewel: Een rode paal aan de kant van een rood treintje, maar je moet in/uitchecken bij een grijze paal.

Terwijl als je naar Arriva (rode paal) wilt, je of aan de andere kant van het station moet zijn, of via de stationstunnel moet...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_148883626
Ik vraag mij af of de eerder gemaakte plannen voor re-activatie van DDM1 nog wel doorgaan.
Slechts 1 stam DDM1 is recentelijk tweemaal gebruikt. Voor een reizigerstelsysteem en voor een oefening in de nieuwe tunnel bij Delft. verder geen enkel bericht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_148883745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vraag mij af of de eerder gemaakte plannen voor re-activatie van DDM1 nog wel doorgaan.
Slechts 1 stam DDM1 is recentelijk tweemaal gebruikt. Voor een reizigerstelsysteem en voor een oefening in de nieuwe tunnel bij Delft. verder geen enkel bericht.
2018 is nog ver weg
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:25:15 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148883831
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:09 schreef _serial_ het volgende:
In 2011 hebben ze hier een onderzoek naar laten doen: Rijksoverheid

Het schijnt wel dat er een pilot komt bij de Valleilijn, waarbij je dus in Amersfoort of Ede-Wageningen niet meer hoeft om te checken. Zie over deze pilot: Treinreiziger
Het is een begin, maar het duurt allemaal zo lang ....... OOIT, ergens over tig jaar, zal het misschien niet meer hoeven, apart in- en uitchecken per vervoerder...
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 19:25:21 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148883834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:13 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Zwolle
Bedoelde u: 'Zutphen'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 19:28:13 #30
Maffe Fries
pi_148883940
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
De stam voor het telsysteem is naar Dijksgracht overgebracht. Voor de oefening in Delft zijn drie andere rijtuigen gebruikt
pi_148884276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:09 schreef _serial_ het volgende:
Ja, maar dat zou in het belang van de reiziger zijn. Dat kan natuurlijk niet :N
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:54:42 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_148884838
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:05 schreef greavy het volgende:
Ik heb er hier 4 liggen, waarvan 2 nog regelmatig gebruikt worden. n is er al verlopen. Nog nooit een kapotte kaart gehad. Zit gewoon in mijn portemonnee bij de andere pasjes.
derde stuk, binnen 3 maanden, ik doe er ook niks geks mee, die idioten van de NS buigen er wel mee :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:05:19 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148885225
quote:

Apeldoorn: vertraagde IC uit Amersfoort door zo'n kutgoederentrein (bedankt, trdl). Paaltjes: verkeerd om, en door de grote toestroom slaat het kutding van Arriva op tilt. Echt, verwoest te worden is nog te veel eer voor dit systeem.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148889790
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:13 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat te denken van een treindienstleider die even creatief bezig is en in Zwolle de Arriva trein op een ander spoor (weet niet meer welke, zeg 3/5) laat stoppen. Vervolgens moet een grote groep mensen de trap op en af stormen om te kunnen uit/inchecken
Als die wissels weggesaneerd zijn is dat ook opgelost. Kan je alleen nog maar een rondje om de kerk inplannen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_148890644
_O-

ProRail: "Kut, Arriva treinen kunnen op spoor 3 komen en daar staan geen OV chipkaart paaltjes, tijd om wat wissels te saneren"
pi_148891396
In de toekomst zit dat er dik in ja.. :P
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 22:20:52 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148891576
Er zullen altijd nog wat wisseltjes nodig blijven om uitwisseling van materieel mogelijk te maken natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_148891614
Met eentje lukt dat ook wel :)
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 22:26:43 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148891850
Ik zou er toch minstens twee aan willen raden. (anders kom je in het ballastbed uit)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 22:27:56 #40
Maffe Fries
pi_148891926
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ik zou er toch minstens twee aan willen raden. (anders kom je in het ballastbed uit)
is niet overal zo natuurlijk :P
pi_148891937
Ben je gelijk van die troep af van Arriva! :D
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:44:18 #42
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148892660
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:20 schreef dennistd het volgende:
Er zullen altijd nog wat wisseltjes nodig blijven om uitwisseling van materieel mogelijk te maken natuurlijk.
Ah zet je toch een mobiele hijskraan in.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_148892748
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat zou in het belang van de reiziger zijn. Dat kan natuurlijk niet :N
Tja, wat is het belang van de reiziger?

Als je het anders doet dan moet je via reizigersonderzoek meten hoe de opbrengsten moeten worden verdeeld. Ik geloof dat daarbij doorgaans een nauwkeurigheid van ongeveer 5% wordt gehaald. Maar dat kan om een hoop geld gaan. In Amsterdam bleek daardoor bijv. bij invoering van de chipkaart dat het GVB structureel te weinig geld kreeg in de verdeelsleutel van de chipkaart. Die meevaller kon de bezuiniging op de gemeentelijke subsidie toen opvangen, zodat het aanbod niet hoefde te worden uitgedund.

Helemaal in het belang van de reiziger!
pi_148894044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, wat is het belang van de reiziger?

Als je het anders doet dan moet je via reizigersonderzoek meten hoe de opbrengsten moeten worden verdeeld. Ik geloof dat daarbij doorgaans een nauwkeurigheid van ongeveer 5% wordt gehaald. Maar dat kan om een hoop geld gaan. In Amsterdam bleek daardoor bijv. bij invoering van de chipkaart dat het GVB structureel te weinig geld kreeg in de verdeelsleutel van de chipkaart. Die meevaller kon de bezuiniging op de gemeentelijke subsidie toen opvangen, zodat het aanbod niet hoefde te worden uitgedund.

Ergens had woordje strippenkaart gemoeten volgens mij :) de GVB kreeg jarenlang te weinig geld door de verdeelsleutel van de strippenkaart, en bij de chipkaart kregen ze wat ze eigenlijk moesten hebben, dit was een meevaller voor GVB waardoor er bij de bezuiginging op subsidie toch niet geknipt hoefde te worden in aanbod :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 23:51:44 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148895376

Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari (morgenavond dus al!) laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!

De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt 2,50 en slechts 1,25 voor jongeren tot 18 jaar!

Meer informatie vind je in onze nieuwsbrief, op de NVBS-website en op onze Facebook-pagina.
PM mij!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:55:22 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148895491
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:51 schreef dennistd het volgende:
[ [url=http://somda.nl/images/banners/banner_Stephenson_Ton_Pruissen_Twente_21_1_15_1.gif]afbeelding ]
[/url]
Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari (morgenavond dus al!) laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!

De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt 2,50 en slechts 1,25 voor jongeren tot 18 jaar!

Meer informatie vind je in onze nieuwsbrief, op de NVBS-website en op onze Facebook-pagina.
Geen vetgedrukte woorden? Gaat het goed Dennis?
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 23:57:24 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148895567
Ik denk: laat ik het eens zonder doen om Fles niet teveel te ergeren. Hoewel ik natuurlijk ook ermee door zou kunnen gaan tot hij eindelijk eens komt (al was het maar om onze heerlijke gehaktballen te proberen :P)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 00:01:50 #48
Maffe Fries
pi_148895708
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:57 schreef dennistd het volgende:
Ik denk: laat ik het eens zonder doen om Fles niet teveel te ergeren. Hoewel ik natuurlijk ook ermee door zou kunnen gaan tot hij eindelijk eens komt (al was het maar om onze heerlijke gehaktballen te proberen :P)
Je moet die woorden gewoon onderstrepen
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2015 @ 00:17:16 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148896123
Zal ik de volgende keer doen PSM.

Maar goed: komt er nog iemand uit dit topic? En zo nee, waarom niet? Te ver weg? Niet interessant genoeg? Mijn aanwezigheid?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 00:31:45 #50
Maffe Fries
pi_148896505
Voor mij is het de afstand en het geld ;)
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:38:44 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148896649
Ik kom niet, vanwege de afstand. :)
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2015 @ 01:00:18 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148897049
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mij is het de afstand en het geld ;)
Ik neem dan aan het geld i.c.m. de afstand? Of vind je 2,50 te duur voor zo'n avond?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:38 schreef James1988 het volgende:
Ik kom niet, vanwege de afstand. :)
Vanuit Breda is Hengelo inderdaad aan de verre kant
PM mij!
pi_148898995
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ergens had woordje strippenkaart gemoeten volgens mij :) de GVB kreeg jarenlang te weinig geld door de verdeelsleutel van de strippenkaart, en bij de chipkaart kregen ze wat ze eigenlijk moesten hebben, dit was een meevaller voor GVB waardoor er bij de bezuiginging op subsidie toch niet geknipt hoefde te worden in aanbod :)
Ja, ik bedoelde de verdeelsleutel van de strippenkaart ja. :)
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 07:39:08 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148899103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 01:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik neem dan aan het geld i.c.m. de afstand? Of vind je 2,50 te duur voor zo'n avond?

Die afstand an zich kost ook geld h… ;)
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_148899175
Tentamen morgenochtend :)

Plus dat het onderwerp me niet zo boeit..
  woensdag 21 januari 2015 @ 08:56:59 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148900000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:17 schreef dennistd het volgende:
Zal ik de volgende keer doen PSM.

Maar goed: komt er nog iemand uit dit topic? En zo nee, waarom niet? Te ver weg? Niet interessant genoeg? Mijn aanwezigheid?
2 uit 3. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:05:31 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_148900114
"Treinen zullen station Overvecht over blijven slaan" :( :(

SPOILER
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_148900191
Ik kan me niet herinneren ooit eerder berichten gelezen te hebben over het structureel overslaan van Overvecht. Ik was ook enigszins verbaasd toen ik zag dat Overvecht een heel eigen hoofdstuk had in de brief..
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:01:11 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148901130
Dankzij het geweldige assetmanagement van de nationale spoorbeheerder, rijden er vandaag vier uur lang geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander. Wat blijkbaar ook reden is om alle ic's die op dat traject zouden rijden, geheel te schrappen tussen Rotterdam en Utrecht. De reiziger op 2016, 2017 en 2018. Zo lossen we dat op in de spoorsector.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:02:35 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148901161
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:01 schreef Duvel het volgende:
Wat blijkbaar ook reden is om alle ic's die op dat traject zouden rijden, geheel te schrappen tussen Rotterdam en Utrecht.
Best raar, die intercities zouden toch moeten kunnen keren in Alexander?

edit: Hmm, afgaande op sporenplan.nl liggen er pas na Nieuwerkerk a/d IJssel een paar overloopwissels. :{
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:12:42 #61
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148901353
In theorie zou je de 4000 (Rotterdam - Uitgeest) op Alexander in 10 minuten kunnen laten keren en dan heb je maar n spoor nodig tussen Alexander en de overloop wissels bij Nieuwerkerk a/d IJssel.
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:12:44 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148901354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Best raar, die intercities zouden toch moeten kunnen keren in Alexander?

edit: Hmm, afgaande op sporenplan.nl liggen er pas na Nieuwerkerk a/d IJssel een paar overloopwissels. :{
Normaal keerden ze dan op Noord Goederen.

En de periode is aangepast. Wat 10:30 - 14:30, nu 10 - 15. Ik werk in Rotterdam vandaag. Oh joy.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:14:26 #63
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148901389
"Stoptreinen rijden niet tussen Rotterdam Centraal en Alexander." de 4000 (Rotterdam - Uitgeest) lijkt dus inderdaad op Alexander te keren.
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:14:31 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148901392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:12 schreef boriq het volgende:
In theorie zou je de 4000 (Rotterdam - Uitgeest) op Alexander in 10 minuten kunnen laten keren en dan heb je maar n spoor nodig tussen Alexander en de overloop wissels bij Nieuwerkerk a/d IJssel.
Dat is te druk, dan haalt de treindienstleider zijn sudoku-quotum niet. Dat is een KPI tegenwoordig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:16:02 #65
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148901418
Het probleem is (via Somda) in elk geval dat er 400m aan koper is gejat bij de wissels aan de westkant van Rotterdam (vanaf Noord vlak voor de boog naar Schiedam)
pi_148901445
Dusja, het ligt niet echt aan de spoorbeheerder imo
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:16 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148901744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:17 schreef b2py het volgende:
De communicatie kan wel beter, "herstelwerkzaamheden na koperdiefstal" klinkt al heel anders dan enkel "herstelwerkzaamheden".

Waarom kunnen die intercity's eigenlijk niet tot Gouda rijden?
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:39 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148901753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:17 schreef b2py het volgende:
Normaal staat er dan "wegens koperdiefstal".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:51 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148901764
Gaslek bij Roosendaal geweest, treinverkeer rijdt weer.
NS meldt: op last van de brandweer
NMBS meldt: gaslek
Zou het NS niet sieren om ook gewoon de oorzaak gaslek te melden?
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:30:43 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148901789
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom kunnen die intercity's eigenlijk niet tot Gouda rijden?
Sudoku-quotum. En teveel kruisende bewegingen. Alles in de soep. Of zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148901916
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Normaal staat er dan "wegens koperdiefstal".
Misschien was dat dan wel beter geweest..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 10:43:27 #72
Maffe Fries
pi_148902097
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 01:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het treinkaartje van/naar Hengelo ja
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 10:45:51 #73
Maffe Fries
pi_148902151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:16 schreef boriq het volgende:
Het probleem is (via Somda) in elk geval dat er 400m aan koper is gejat bij de wissels aan de westkant van Rotterdam (vanaf Noord vlak voor de boog naar Schiedam)
dat is ook niet even een klein stukje ...

Laat ze met de poten van andermans spullen afblijven
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:59:13 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148905964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:11 schreef b2py het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit eerder berichten gelezen te hebben over het structureel overslaan van Overvecht. Ik was ook enigszins verbaasd toen ik zag dat Overvecht een heel eigen hoofdstuk had in de brief..
Het probleem is dat er vier halfuurdiensten op twee sporen gekeerd moeten worden waarbij die halfuurdiensten ook nog vrijwel allemaal een krappe dienstregeling hebben. Zo is de enige reden dat de supertrage stoptrein Utrecht-Weesp-Leiden met SLT rijdt het stukje Hilversum-Utrecht wat supersnel moet worden gereden om de korte kering in Utrecht te kunnen maken. De rest van het traject zou je bij wijze van spreken bijna nog wel met VIRM kunnen rijden, zo traag is de dienstregeling.
pi_148906115
Je moet gewoon een dienstregeling plannen die realiseerbaar is met de infra die je hebt. Is dat echt zo moeilijk? Als het niet kan dan kan het niet. En dan zeg je ook niet dat het kan, om vervolgens te conststeren dat het niet kan. Jezus nog 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 13:09:33 #76
Maffe Fries
pi_148906306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het probleem is dat er vier halfuurdiensten op twee sporen gekeerd moeten worden waarbij die halfuurdiensten ook nog vrijwel allemaal een krappe dienstregeling hebben. Zo is de enige reden dat de supertrage stoptrein Utrecht-Weesp-Leiden met SLT rijdt het stukje Hilversum-Utrecht wat supersnel moet worden gereden om de korte kering in Utrecht te kunnen maken. De rest van het traject zou je bij wijze van spreken bijna nog wel met VIRM kunnen rijden, zo traag is de dienstregeling.
eh, je hebt nu daar toch weer drie sporen voor? Ook de verbreding van het perron bij de sporen 3/4 is al gereed.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:11:27 #77
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_148906353
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:14:04 #78
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148906429
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet gewoon een dienstregeling plannen die realiseerbaar is met de infra die je hebt. Is dat echt zo moeilijk? Als het niet kan dan kan het niet. En dan zeg je ook niet dat het kan, om vervolgens te conststeren dat het niet kan. Jezus nog 8)7
Naja.. We kunnen ook de treinen bij voorbaat opheffen maar dan wordt de brevet-van-onvermogen-kaart net zo goed gespeeld. Het is kiezen tussen twee kwaden. Dit is de minste.
pi_148906484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Naja.. We kunnen ook de treinen bij voorbaat opheffen maar dan wordt de brevet-van-onvermogen-kaart net zo goed gespeeld. Het is kiezen tussen twee kwaden. Dit is de minste.
Ja, da's ook weer zo.

En wat doen we met de keuze tussen "de infra fatsoenlijk op orde brengen" en "schouderophalend puppiegezicht van Wilma Mansveld"?
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:17:07 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_148906528
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eh, je hebt nu daar toch weer drie sporen voor? Ook de verbreding van het perron bij de sporen 3/4 is al gereed.
Ik zie in de lijst dat Overvecht sinds 2011 steeds vaker is overgeslagen. Dat valt wel samen met de verbouwing van de buurtsporen (van eind 2011 tot eind 2014). Hopelijk gaan die cijfers weer dalen nu dat allemaal klaar is.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:18:26 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148906571
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, da's ook weer zo.

En wat doen we met de keuze tussen "de infra fatsoenlijk op orde brengen" en "schouderophalend puppiegezicht van Wilma Mansveld"?
Toch maar het liefste een paar centen betalen voor wat meer beton/stalen palen met lampjes.
pi_148906665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:11 schreef b2py het volgende:
Het gaat op zich ook niet om het "structureel overslaan". Het is niet alsof een kwart van alle treinen elke dag het station maar klakkeloos voorbij rijdt. Maar blijkbaar is Overvecht wel aangemerkt als een standaard op te offeren stop, wanneer dat maar zo te pas komt. Dat is wel degelijk een structureel issue.
pi_148906685
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Heb jij ooit eerder berichten gelezen over structureel overslaan van Overvecht? Ook op Somda heb ik daar heel weinig berichten over gelezen..
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:22:51 #84
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148906711
Het zal vooral veel ad-hoc bij vertragingen groter dan 5 minuten zijn geweest.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:28:46 #85
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148906887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het zal vooral veel ad-hoc bij vertragingen groter dan 5 minuten zijn geweest.
Ja, dan rijdt de trein na Hilversum direct door naar Utrecht Centraal, zonder tussenstops. Een aantal keer meegemaakt de afgelopen jaren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 13:32:28 #86
Maffe Fries
pi_148907001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik zie in de lijst dat Overvecht sinds 2011 steeds vaker is overgeslagen. Dat valt wel samen met de verbouwing van de buurtsporen (van eind 2011 tot eind 2014). Hopelijk gaan die cijfers weer dalen nu dat allemaal klaar is.
hopelijk wel, maar vaak is het richting Utrecht wanneer er vertraging is. En dan is het niet handig dat die andere stopper (Almere - Utrecht) onderweg hier en daar standaard al stations overslaat.
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:11:11 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148908206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb jij ooit eerder berichten gelezen over structureel overslaan van Overvecht? Ook op Somda heb ik daar heel weinig berichten over gelezen..
Misschien is Overvecht gewoon een onbenullig kutstation waar je nog niet dood gevonden zou willen worden? :+
pi_148908312
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is Overvecht gewoon een onbenullig kutstation waar je nog niet dood gevonden zou willen worden? :+
True, uitgezonderd de glijbaan! :D
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:17:47 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148908448
En de stremming bij Rotterdam duurt nog een uurtje langer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148908493
Ooit was Overvecht d plek om gratis te parkeren. Daarna met een retourtje van een gulden naar Centraal om met papa treinen te kijken. Mooie tijden.
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:49:39 #91
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148909441
quote:
18s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef Duvel het volgende:
En de stremming bij Rotterdam duurt nog een uurtje langer.
NS_online twitterde op woensdag 21-01-2015 om 14:36:35 NIEUWE UPDATE Rotterdam-Gouda-Utrecht: de herstelwerkzaamheden zijn afgerond, treinen gaan weer rijden http://t.co/axyyfI1se0 #RtdUt reageer retweet
*O*
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:15:04 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148910376
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:49 schreef boriq het volgende:

[..]

NS_online twitterde op woensdag 21-01-2015 om 14:36:35 NIEUWE UPDATE Rotterdam-Gouda-Utrecht: de herstelwerkzaamheden zijn afgerond, treinen gaan weer rijden http://t.co/axyyfI1se0 #RtdUt reageer retweet
*O*
Heel apart.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:16:29 #93
146033 ReisT
pi_148910415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb jij ooit eerder berichten gelezen over structureel overslaan van Overvecht?
Het werd in 2013 al genoemd in berichten zoals deze:
9 keer per dag station overgeslagen
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:03:57 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148911786
De 7501 en 7506 staan dood in Rotterdam met de 1774 er voor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2015 @ 16:21:25 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148912377
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:03 schreef Duvel het volgende:
De DDZ-IV'tjes 7501 en 7506 staan dood in Rotterdam met de loc 1774 er voor.
Anders snappen sommigen het niet :P
PM mij!
pi_148914769
Politie kan weinig met aangiftes van 'treindief' op traject Apeldoorn-Hengelo

APELDOORN - Op het stuk tussen Apeldoorn en Hengelo en vice versa berooft een 24-jarige man stelselmatig treinreizigers van hun portemonnees, telefoons en tassen.
De dief rijdt standaard zwart en wordt geregeld door NS-conducteurs betrapt en uit de trein gezet. Ze weten dat de man ook diefstallen pleegt. Maar ze kunnen dat niet bewijzen, omdat ze reizigers niet mogen fouilleren.

Railrunner
De politie wordt telkens keurig ingeseind en komt de man braafjes ophalen. Maar een paar dagen later zit deze volwassen railrunner weer vrolijk in de trein, ergens tussen Apeldoorn en Enschede.

De politie kan niet echt uit de voeten met de treindief die tot de groep veelplegers kan worden gerekend. De politie kan mensen wel aanhouden en proces-verbaal opmaken, maar wat er met deze personen moet gebeuren is aan justitie ,,Het is een lastige zaak,’’ zegt politiewoordvoerder Simen Klok.

Bewijzen
"Mensen zijn onderweg en ontdekken een diefstal pas later. In de trein bestolen personen weten lang niet altijd wie de dader is. Daarom is het ook moeilijk getuigen te achterhalen en dat maakt het bewijzen van diefstal niet makkelijk.’’

Heropvoeding
De rechter kan een draaideurcrimineel een ISD-maatregel opleggen, de Inrichting Stelselmatige Daders. Veelplegers worden maximaal twee jaar opgesloten in een inrichting en volgen gerichte behandelingsprogramma’s om ze weer op het rechte pad te krijgen. Na de heropvoeding kunnen de personen met een ISD-maatregel ook nog woonbegeleiding krijgen om hun nieuwe gedrag vol te kunnen houden.
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:52:37 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148915167
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Anders snappen sommigen het niet :P
Ddziv? Kun je dat eten?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:00:57 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148917376
Dus. Ik wil zondag van Lille Flandres naar Givet, Frankrijk uiteraard.
06:43 Antwerpen-Berchem
08:02 Kortrijk
11 min transfer time

08:13 Kortrijk
08:50 Lille Flandres

09:35 Lille-Flandres
10:49 Aulnoye-Aymeries
12 min transfer time

11:01 Aulnoye-Aymeries
12:15 Charleville-Mzires
1h21 transfer time

13:36 Charleville-Mzires
14:53 Givet
En dan de bus naar Dinant (B). Daarna nog ff kijken hoe ik weer in Antwerpen kom en waar ik eten ga scoren.
Lijkt me een leuk ritje.
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:13:47 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_148917885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ooit was Overvecht d plek om gratis te parkeren. Daarna met een retourtje van een gulden naar Centraal om met papa treinen te kijken. Mooie tijden.
Nog, en handig voor je fiets te stallen :Y .
Dat van die gulden wist ik niet, wel dat je de strippenkaart er kon gebruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 21-01-2015 19:23:54 ]
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:14:56 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_148917938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan er zo 100 andere opnoemen :6
pi_148918507
Overvecht kan best weleens meer in- en uitstappers hebben dan alle stations van Breda bij elkaar :P
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:33:33 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148918676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Overvecht kan best weleens meer in- en uitstappers hebben dan alle stations van Breda bij elkaar :P
In 2009 in ieder geval nog niet :N

(recentere cijfers zijn er niet want bedrijfsgeheim :r)
pi_148919682
Helaas, het grote blauwe bord op Utrecht Centraal keert zowel in digitale als analoge vorm, niet meer terug.

pi_148919880
in digitale vorm ook niet?? Dat is dan een flinke knakensmijterij geweest. Voor twee fantastische dagen -O-
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 20:13:37 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148920011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:04 schreef Bitlord het volgende:
Helaas, het grote blauwe bord op Utrecht Centraal keert zowel in digitale als analoge vorm, niet meer terug.

Is dat bord niet gewoon cultureel en industrieel erfgoed?
pi_148920024
Zeker, hoewel mogelijk elke Prorailer een LCD-tv heeft meegekregen met de kerst. De onderbouwing is dat Prorail geen opnhoping van mensen wil hebben als door 1 defect wissel icm DSSU heel Utrecht Centraal plat ligt. (bron)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 20:30:09 #108
Maffe Fries
pi_148920830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Zeker, hoewel mogelijk elke Prorailer een LCD-tv heeft meegekregen met de kerst. De onderbouwing is dat Prorail geen opnhoping van mensen wil hebben als door 1 defect wissel icm DSSU heel Utrecht Centraal plat ligt. (bron)
Ze gaan er dus vanuit dat hun infra niet betrouwbaar is?
pi_148920927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:00 schreef greavy het volgende:
11 min transfer time

12 min transfer time

1h21 transfer time

En dan de bus naar Dinant (B). Daarna nog ff kijken hoe ik weer in Antwerpen kom en waar ik eten ga scoren.
Lijkt me een leuk ritje.
Dinant-Givet. Ligt ook nog een spoorlijntje, maar daar zal niets meer over rijden. De boot waarmee ik langs de spoorlijn voer, zal ik januari niet varen neem ik aan?

Gare de Dinant, Belgique.

Fijne overstap heb je trouwens in Givet op buslijn 154a. 1 minuut. Of 181 minuten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bitlord op 21-01-2015 20:39:46 ]
pi_148920948
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik gaf er een vrije doch waarschijnlijke interpretatie aan.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:36:53 #111
146033 ReisT
pi_148921156
Als ze niet willen dat alle reizigers samenscholen rond n groot scherm, hang er dan meerdere op. De hal wordt zo enorm dat kan best.
Geef ze allemaal een ander kleurtje, dan kunnen mensen afspreken onder 'het grote blauwe bord' of 'het grote gele bord' enz.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 20:37:50 #112
Maffe Fries
pi_148921197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik gaf er een vrije doch waarschijnlijke interpretatie aan.
ik ook, want ik verwacht door DSSU regelmatig gestrande reizigers en flinke inkrimping van de treindienst omdat de treinen nergens meer kunnen keren. Het is dat Opstelterrein Zuid nog bestaat, anders zou het een nog veel groter drama zijn geworden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 20:46:02 #113
Maffe Fries
pi_148921635
Deze vraag over de stationshal is ook wel treffend:
quote:
Een vraag uit het publiek over het gewicht van sneeuw op het nieuwe dak: is dat berekend? Daar wist de afgevaardigde niets van, echter:

"Dat maakt niet uit, want als het sneeuwt rijden er toch geen treinen"
pi_148921666
zojuist een aantal Fleischmann 4472s en 4470s, oftewel Mat '64 en SGM besteld. voor op het eigen opstelterrein :s)
pi_148921942
Het is zoals ik Kees Wessels in 2003 reeds aangaf in zijn verdomd interessante boek "Verkeerd spoor. De crisis bij de NS" (ik kan de exacte quote zo snel niet vinden): In Japan heeft men weinig wissels en voorraad bij de treinen, maar worden onderdelen vervangen voordat ze kapot gaan. In Nederland gaat men pas vervangen als iets kapot gaat, wat dus een storing tot gevolg heeft."
pi_148922049
quote:
11s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
Deze vraag over de stationshal is ook wel treffend:

[..]

Humor in een rondleiding moet kunnen.
pi_148922074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:51 schreef Bitlord het volgende:
Het is zoals ik Kees Wessels in 2003 reeds aangaf in zijn verdomd interessante boek "Verkeerd spoor. De crisis bij de NS" (ik kan de exacte quote zo snel niet vinden): In Japan heeft men weinig wissels en voorraad bij de treinen, maar worden onderdelen vervangen voordat ze kapot gaan. In Nederland gaat men pas vervangen als iets kapot gaat, wat dus een storing tot gevolg heeft."
Wat een nonsens :')
pi_148922437
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ook, want ik verwacht door DSSU regelmatig gestrande reizigers en flinke inkrimping van de treindienst omdat de treinen nergens meer kunnen keren. Het is dat Opstelterrein Zuid nog bestaat, anders zou het een nog veel groter drama zijn geworden
Met DSSU kan er niet gekeerd worden?

Ik dacht dat het gebaseerd was op dat 'lessen uit Japan'-dingetje. Maar daarin werd juist uitgelegd dat als er n ding qua bijsturing is wat daar wl kan, dat het keren van treinseries op grote stations is. Analoog toegepast betekent "Japan" dat je bij een verstoring bij Amsterdam-Bijlmer bijv. wl Arnhem-Utrecht en Maastricht-Utrecht v.v. moet kunnen laten rijden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 21:05:33 #119
Maffe Fries
pi_148922702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Met DSSU kan er niet gekeerd worden?

Ik dacht dat het gebaseerd was op dat 'lessen uit Japan'-dingetje. Maar daarin werd juist uitgelegd dat als er n ding qua bijsturing is wat daar wl kan, dat het keren van treinseries op grote stations is. Analoog toegepast betekent "Japan" dat je bij een verstoring bij Amsterdam-Bijlmer bijv. wl Arnhem-Utrecht en Maastricht-Utrecht v.v. moet kunnen laten rijden.
Er kan wel gekeerd worden, maar in beperkte mate, waardoor flink gesneden moet worden in de treindienst

Nu wordt al wel regelmatig bijvoorbeeld Schiphol - Eindhoven/Arnhem eruit geknikkerd als er een verstoring is
pi_148922777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je had er bij moeten zijn, in Hilversum. De "knappe koppen" stonden erbij, keken ernaar, en hadden geen idee wat ze overkwam.
pi_148923412
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er kan wel gekeerd worden, maar in beperkte mate, waardoor flink gesneden moet worden in de treindienst

Nu wordt al wel regelmatig bijvoorbeeld Schiphol - Eindhoven/Arnhem eruit geknikkerd als er een verstoring is
Vandaar ook mijn voorbeeld. ;)

"Eigenlijk" hadden ze beter bijv. de sporen van de hele Schiphol/Alkmaar-Nijmegen/Maastricht-IC-corridor via fly-overs bij elkaar kunnen brengen, zodat je met een setje overloopwissels had kunnen keren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 21:26:41 #122
Maffe Fries
pi_148923742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn voorbeeld. ;)

"Eigenlijk" hadden ze beter bijv. de sporen van de hele Schiphol/Alkmaar-Nijmegen/Maastricht-IC-corridor via fly-overs bij elkaar kunnen brengen, zodat je met een setje overloopwissels had kunnen keren.
Sterker nog, het is wel eens geopperd om Utrecht Centraal uit meerdere lagen te laten bestaan.

Straks kan er eigenlijk alleen maar gekeerd worden op de sprintersporen. (14 en 15). Beter zou zijn geweest om richting Utrecht Zuilen net iets meer overloopwissels te hebben tussen de binnensporen onderling en ook de buitensporen, zodat je een behoorlijke treindienst overeind kunt houden, doordat je dan gewoon op 5/7 en op 18/19 kunt keren. Richting zuiden/oosten is zoiets lastiger, maar niet onmogelijk om iets van gelijke strekking te realiseren.
pi_148924131
vanaf vrijdagnacht 30 januari t/m 1 februari: bussen tussen Uitgeest en Heerhugowaard :s)

station Alkmaar doorgaat een grote verbouwing waarvoor de bovenleiding even doorgeknipt dient te worden.
http://www.noordhollandsd(...)os_?lref=r_regionaal
zin in
pi_148925068
gewoon wat van die koperjatters inzetten, die kunnen dat goed.

Wel zeggen dat de spanning eraf is :)
pi_148925416
quote:

[..]

Wat je onzin wilt noemen moet je zelf weten, ik citeerde slechts Nedtrain Consulting in een intern onderzoek voor NS Reizigers/Nedtrain uit 2001, wat stelde en nu citeer ik Wessels letterlijk:
quote:
De onderzoekers vergeleken de "prestaties" met die van het Japanse onderhoudsbedrijf. In Japan zijn slechts tweehonderd vertraging per jaar door technische problemen. Omgerekend naa rhet aantal kilometers is dat vijfentwintig keer minder. Daarbij komt nog dat de Japanner een trein die vijftien seconden te laat is, al als vertraagd registreren. In Nederland is de grens drie minuten. Het grootste verschil tussen de twee onderhoudsbedrijven is de filosofie. Bij de NS is kostenbesparing het uitgangspunt, de Japaners hebben betrouwbaarheid en comfort als leidraad. Dat scheelt een slok op een borrel. De Japanners doen er alles aan om een onderdeel te vervangen vrdat het kapot gaat . De NS wacht totdat het onderdeel kapot is.
pi_148925554
quote:

[..]

Dus die wisseltong in Hilversum vorig jaar waardoor Fles' trein ontspoorde was goed onderhouden en helemaal heel? Om maar iets te noemen?
pi_148925631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus die wisseltong in Hilversum vorig jaar waardoor Fles' trein ontspoorde was goed onderhouden en helemaal heel? Om maar iets te noemen?
Er zijn altijd uitzonderingen, dat voorkom je niet maar zoals Bitlord het stelt is het nonsens.
pi_148925804
Nee, dat is het niet en dat blijkt ook uit de IL&T rapporten.
pi_148925902
De onderhoudstoestand van het Nederlandse spoorwegnet is sowieso erbarmelijk, waarom denk je dat het ieder weekend zo'n hindernisbaan is? De eerste vier jaar dat ik naar Deventer heen en weer pendelde moest je precies weten wanneer je je koffie vast moest houden anders lag 'ie op de grond. Zelfde geldt voor het Gat bij Gilze-Rijen wat er tien jaar heeft gezeten en waar zelfs een tijdelijke snelheidsbeperking is geweest omdat het z erg werd. Het is echt ronduit achterlijk. En nee, dat is de NS opzich niet te verwijten, ze hebben er zelf ook al eerder over aan de bel getrokken bij de overheid, dat er meer geld nodig is voor het onderhoud.
pi_148926421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen, dat voorkom je niet maar zoals Bitlord het stelt is het nonsens.
Nee. Maar kom jij anders eens met argumenten voor je nonsensclaim.
pi_148926853
of wou je al die paniek-nood-spoed-inspectiewerkzaamheden van het laatste jaar aanvoeren? :')

Dat zijn ook storingen, just in case ;)
pi_148927229
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Maar kom jij anders eens met argumenten voor je nonsensclaim.
Het is nonsens dat er pas iets vervangen wordt als het stuk is. Ik kan geen exacte cijfers geven over hoeveel er voor tijd wordt vervangen maar dat aantal ligt honderden malen hoger dan iets dat volledig stuk is.
pi_148927288
honderden malen hoger dan wenselijk en nodig.
pi_148927377
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
honderden malen hoger dan wenselijk en nodig.
State the obvious.

Overal gaat wel eens iets onverwacht stuk. Daar doe je niks aan. Het enige is dat redundancy in het spoor vele malen duurder & minder profijt oplevert dan bijvoorbeeld in de ICT.
pi_148927500
ambitieloze meeloper
pi_148927583
quote:
13s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ambitieloze meeloper
Jouw mening.

Ik zeg niet dat het niet beter kan, maar als een debiel spoor aanleggen is ook zonde.
pi_148927590
Durven jullie eigenlijk met een gerust hart 's avonds te treinen? En dan met name na 23:00 uur? Als je niet in de Randstad woont eindigt het OV vaak plotsklap om 24u en als er na 23u een storing op je treintraject is ben je eigenlijk de klos. Zodra ik uit de bios loop open ik meteen de NS-app om te kijken of alles nog wel rijdt anders kom ik niet meer thuis. NS zet vaak pas laat bussen in en het met het reguliere busnetwerk doe ik er ruim n uur over om op mijn eindstation te komen (waar ik nog een bus moet pakken naar huis) en met de trein ben je binnen 13 minuten op het eindstation. Helaas moet ik altijd wel de trein nemen, want met alleen de bus kom je niet bij de bios, het stadion of een caf want dan moet je een stad verder zijn..

In principe kan je op geen enkel tijdstip storingvrij reizen, maar overdag is minder erg omdat je dan met alle vertraging aan toe toch nog thuiskomt omdat het meeste OV wel tot 21u een normale dienstregeling heeft.

Met de auto kan je indien genoeg benzine en je kop erbij houden eigenlijk altijd thuiskomen ongeacht einde dienstregeling... ;)
  woensdag 21 januari 2015 @ 22:57:39 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148927606
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden bieden geen hoop voor de toekomst.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148927623
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Durven jullie eigenlijk met een gerust hart 's avonds te treinen? En dan met name na 23:00 uur? Als je niet in de Randstad woont eindigt het OV vaak plotsklap om 24u en als er na 23u een storing op je treintraject is ben je eigenlijk de klos. Zodra ik uit de bios loop open ik meteen de NS-app om te kijken of alles nog wel rijdt anders kom ik niet meer thuis. NS zet vaak pas laat bussen in en het met het reguliere busnetwerk doe ik er ruim n uur over om op mijn eindstation te komen (waar ik nog een bus moet pakken naar huis) en met de trein ben je binnen 13 minuten op het eindstation. Helaas moet ik altijd wel de trein nemen, want met alleen de bus kom je niet bij de bios, het stadion of een caf want dan moet je een stad verder zijn..

In principe kan je op geen enkel tijdstip storingvrij reizen, maar overdag is minder erg omdat je dan met alle vertraging aan toe toch nog thuiskomt omdat het meeste OV wel tot 21u een normale dienstregeling heeft.

Met de auto kan je indien genoeg benzine en je kop erbij houden eigenlijk altijd thuiskomen ongeacht einde dienstregeling... ;)
Ja, want NS is verplicht je alternatief vervoer aan te bieden als er een verstoring is.
  woensdag 21 januari 2015 @ 22:58:44 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148927648
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

De eerste vier jaar dat ik naar Deventer heen en weer pendelde moest je precies weten wanneer je je koffie vast moest houden anders lag 'ie op de grond. Zelfde geldt voor het Gat bij Gilze-Rijen wat er tien jaar heeft gezeten en waar zelfs een tijdelijke snelheidsbeperking is geweest omdat het z erg werd.
Bij Rotterdam Zuid richting Barendrecht heeft er ook heel lang zo'n punt in het spoor gezeten, de trein kreeg daar echt een flinke opdonder.

Tegenwoordig is dat er gelukkig uit, na onderhoud aan het spoor in en rond de Willemstunnel vorig jaar augustus.

quote:
Durven jullie eigenlijk met een gerust hart 's avonds te treinen? En dan met name na 23:00 uur? Als je niet in de Randstad woont eindigt het OV vaak plotsklap om 24u en als er na 23u een storing op je treintraject is ben je eigenlijk de klos.
Ja hoor, als NS mij niet thuis kan krijgen door een storing wordt er wel een bus of taxi geregeld die me naar het station of huis brengt.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:00:49 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148927737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De onderhoudstoestand van het Nederlandse spoorwegnet is sowieso erbarmelijk, waarom denk je dat het ieder weekend zo'n hindernisbaan is? De eerste vier jaar dat ik naar Deventer heen en weer pendelde moest je precies weten wanneer je je koffie vast moest houden anders lag 'ie op de grond. Zelfde geldt voor het Gat bij Gilze-Rijen wat er tien jaar heeft gezeten en waar zelfs een tijdelijke snelheidsbeperking is geweest omdat het z erg werd. Het is echt ronduit achterlijk. En nee, dat is de NS opzich niet te verwijten, ze hebben er zelf ook al eerder over aan de bel getrokken bij de overheid, dat er meer geld nodig is voor het onderhoud.
Heel het westen is een zompige bende. Gaat ook nooit meer goed komen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148927739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, want NS is verplicht je alternatief vervoer aan te bieden als er een verstoring is.
Naar mijn eindstation of daadwerkelijk naar huis? Want ik moet altijd een bus naar huis hebben en die is gewoon pleite op de vertrektijd en heb ik er niks aan als ik alsnog lekker laat op mijn eindstation arriveer.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:01:28 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148927759
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Naar mijn eindstation of daadwerkelijk naar huis? Want ik moet altijd een bus naar huis hebben en die is gewoon pleite op de vertrektijd en heb ik er niks aan als ik alsnog lekker laat op mijn eindstation arriveer.
Huis, tenzij je een fiets op station hebt
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:01:30 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148927760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als jij je eindbestemming niet meer kan halen met het gewone OV is NS voor zover ik weet verplicht om je tot aan je voordeur te brengen :)
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:02:06 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148927776
NS_online twitterde op woensdag 21-01-2015 om 22:51:55 UPDATE aanrijding #RsdBd: vanaf 23.10 uur rijden de IC's weer. Ze rijden om en stoppen niet in Etten-Leur. Van/naar Etten-Leur rijden bussen reageer retweet
Wat is daar allemaal aan de hand zeg? Die aanrijding was al om 19:00 :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 23:02:37 #146
Maffe Fries
pi_148927803
quote:

Geen problemen hier. Ik zorg altijd wel dat ik voor elven uit de randstad ben. Dan ben ik iets over enen op het eindstation. Daarna op de fiets verder. Werkt prima
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 23:04:00 #147
Maffe Fries
pi_148927855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

State the obvious.

Overal gaat wel eens iets onverwacht stuk. Daar doe je niks aan. Het enige is dat redundancy in het spoor vele malen duurder & minder profijt oplevert dan bijvoorbeeld in de ICT.
redundancy is ook niet nodig. Met iets beter en frequenter onderhoud kom je al een heel eind, maar ja, dat kost wel geld.
pi_148927861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:02 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op woensdag 21-01-2015 om 22:51:55 UPDATE aanrijding #RsdBd: vanaf 23.10 uur rijden de IC's weer. Ze rijden om en stoppen niet in Etten-Leur. Van/naar Etten-Leur rijden bussen reageer retweet
Wat is daar allemaal aan de hand zeg? Die aanrijding was al om 19:00 :o
Aanrijding voertuig..

http://www.bndestem.nl/re(...)roosendaal-1.4725725
pi_148927877
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

redundancy is ook niet nodig. Met iets beter en frequenter onderhoud kom je al een heel eind, maar ja, dat kost wel geld.
Makkelijk roepen als de tijdsloten 's-nachts steeds korter worden en je er minder krijgt..
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:05:01 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148927898
quote:
Dat weet ik, maar dat dat zo lang moet duren...

Prognose staat inmiddels op 2:00.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:07:00 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148927977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Makkelijk roepen als de tijdsloten 's-nachts steeds korter worden en je er minder krijgt..
Dat hele systeem van onderhoud moet eens nodig onder de loep worden genomen. Als aannemers steen en been klagen over de steeds korter wordende tijdsloten en dat de marges ook nog onder druk staan ('het kan niet kostendekkend') is er toch wel duidelijk iets mis.
pi_148928161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hele systeem van onderhoud moet eens nodig onder de loep worden genomen. Als aannemers steen en been klagen over de steeds korter wordende tijdsloten en dat de marges ook nog onder druk staan ('het kan niet kostendekkend') is er toch wel duidelijk iets mis.
Tsja, je hebt de vervoerders/reizigers die steeds later naar huis willen en er dus langer treinen moeten rijden. Je hebt de aannemers die meer tijd willen om meer kostendekkend het onderhoud uit te voeren en die twee partijen vechten het uit.

En voor de zoveelste keer. In de weekenden waarin het spoor volledig plat ligt wordt gn regulier onderhoud uitgevoerd maar enkel vernieuwingen & aanbouw.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:16:03 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148928366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Tsja, je hebt de vervoerders/reizigers die steeds later naar huis willen en er dus langer treinen moeten rijden. Je hebt de aannemers die meer tijd willen om meer kostendekkend het onderhoud uit te voeren en die twee partijen vechten het uit.
...en de steeds verder aangescherpte veiligheidsnormen maken het alleen maar onnodig moeilijk.

Dat er twee sporen buiten dienst moeten om bij wijze van spreken n kiezeltje tussen de tong en de buitenste spoorstaaf van een overloopwissel uit te peuteren is begrijpelijk in het kader van veiligheid maar niet goed te verenigen met de doelstellingen van het spoor: een betrouwbaar vervoermiddel zijn.

Inmiddels zijn er vrijwel iedere dag wel onverwachte herstelwerkzaamheden danwel spoedinspecties, terwijl ik niet het gevoel heb dat de situatie ook maar enigszins is veranderd ten opzichte van twee jaar eerder.

quote:
En voor de zoveelste keer. In de weekenden waarin het spoor volledig plat ligt wordt gn regulier onderhoud uitgevoerd maar enkel vernieuwingen & aanbouw.
Dat snap ik. Er zijn ook best wel veel grote vernieuwings- en nieuwbouwprojecten gaande in het hele land en je hebt soms nou eenmaal langere buitendienststellingen nodig.

Daarover gesproken: te Den Haag HS staat er al een paar weken een bord in de hal met daarop een vooraankondiging van de werkzaamheden rond Delft, eind februari. Soortgelijke borden zijn op een paar plekken op de perrons geknoopt. Goed dat daarover nu al wordt genformeerd, i.p.v. "doe kort voor vertrek de Reisplannercheck - oh haha je trein rijdt de hele week niet"
pi_148928426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:00 schreef greavy het volgende:
11 min transfer time

12 min transfer time

1h21 transfer time

Lijkt me een leuk ritje.
Cool! Met name het stuk vanaf Charleville is heel tof. :)
pi_148928445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

...en de steeds verder aangescherpte veiligheidsnormen maken het alleen maar onnodig moeilijk.

Dat er twee sporen buiten dienst moeten om bij wijze van spreken n kiezeltje tussen de tong en de buitenste spoorstaaf van een overloopwissel uit te peuteren is begrijpelijk in het kader van veiligheid maar niet goed te verenigen met de doelstellingen van het spoor: een betrouwbaar vervoermiddel zijn.

Inmiddels zijn er vrijwel iedere dag wel onverwachte herstelwerkzaamheden danwel spoedinspecties, terwijl ik niet het gevoel heb dat de situatie ook maar enigszins is veranderd ten opzichte van twee jaar eerder.
Er zijn genoeg initiatieven vanuit de aannemerssector om het voor hun ook gemakkelijker te maken. Enkelsporige buitendienststellingen zijn nog steeds mogelijk onder bepaalde voorwaarden maar er wordt niet naar gekeken. Dubbel = dubbel en er is geen speld tussen te krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 23:18:07 #156
Maffe Fries
pi_148928451
quote:

[..]

Alsof iedere nacht op ieder stuk spoor gewerkt wordt. Dat is namelijk een misvatting. Bovendien kun je best meer ruimte creren mocht dat nodig zijn.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:25:05 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148928750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Er zijn genoeg initiatieven vanuit de aannemerssector om het voor hun ook gemakkelijker te maken. Enkelsporige buitendienststellingen zijn nog steeds mogelijk onder bepaalde voorwaarden maar er wordt niet naar gekeken. Dubbel = dubbel en er is geen speld tussen te krijgen.
Erg jammer.

Maargoed, zo zijn er wel meer dingen die de veiligheidsmaffia dicteert omdat het "veilig" zou zijn, maar voor de gebruikers van het spoor niets anders zijn dan bloedirritant.

Een tijdje terug: op de HSL was een IC Direct defect gegaan. Gebeurt wel vaker, niet veel bijzonders op zich. Het ding stond niet eens bij/op de fly-over t.h.v. Zevenbergschen Hoek (zoals je zou verwachten), maar een stuk verder t.h.v. Lage Zwaluwe. Aan beide kanten van de HSL staan daar metershoge hekwerken en er is geen doorsteek naar het gewone spoor.

Toch reden alle treinen op het klassieke spoor op zicht van Breda-Prinsenbeek tot aan friggin' Dordrecht Zuid. Standaardprocedure omwille van veiligheid, de schade: bijna +40. :')

Door dat soort streken heb ik echt geen respect meer voor de veiligheidspennenlikker die dacht dat dt een goed idee was.
pi_148928929
quote:

[..]

ik wou het eerder over de dagsloten hebben. Zo af en toe mogen er nog treinen rijden tussen alle prorailpaniek door. Wanneer is het hele spoornet voor het laatst 24 uur aan een stuk volledig beschikbaar geweest?
pi_148929061
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alsof iedere nacht op ieder stuk spoor gewerkt wordt. Dat is namelijk een misvatting. Bovendien kun je best meer ruimte creren mocht dat nodig zijn.
Je hoeft mij niet te vertellen wanneer er wel en niet aan het spoor gewerkt kan worden. Ieder spoor is om de week twee nachten buiten dienst voor onderhoud. Zo is het althans in de oude contracten (OPC). In de NIEUWE contracten (PGO) is dat niet meer, dan krijg je slechts 20-30% daarvan. Enige verschil, risico ligt bij de aannemer ipv bij Prorail..
pi_148929242
Risico ligt gewoon bij de reiziger hoor, de rest kan het bottom line geen bliksem boeien ;)
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:59:01 #161
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148933909
Ligt het aan mij of is de wifi sinds een paar dagen in diverse treinen op traject Den Haag - Venlo erg beroerd?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_148933984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Erg jammer.

Maargoed, zo zijn er wel meer dingen die de veiligheidsmaffia dicteert omdat het "veilig" zou zijn, maar voor de gebruikers van het spoor niets anders zijn dan bloedirritant.

Een tijdje terug: op de HSL was een IC Direct defect gegaan. Gebeurt wel vaker, niet veel bijzonders op zich. Het ding stond niet eens bij/op de fly-over t.h.v. Zevenbergschen Hoek (zoals je zou verwachten), maar een stuk verder t.h.v. Lage Zwaluwe. Aan beide kanten van de HSL staan daar metershoge hekwerken en er is geen doorsteek naar het gewone spoor.

Toch reden alle treinen op het klassieke spoor op zicht van Breda-Prinsenbeek tot aan friggin' Dordrecht Zuid. Standaardprocedure omwille van veiligheid, de schade: bijna +40. :')

Door dat soort streken heb ik echt geen respect meer voor de veiligheidspennenlikker die dacht dat dt een goed idee was.
Belachelijk. Dat gaat nergens over.
pi_148934024
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 06:59 schreef Toekito het volgende:
Ligt het aan mij of is de wifi sinds een paar dagen in diverse treinen op traject Den Haag - Venlo erg beroerd?
welkom bij T-mobile :')
pi_148934071
Sowieso de wifi in treinen :')
pi_148934270
WiFi in de Arriva treinen op de vechtdallijn werkt anders best goed
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:38:08 #166
67174 Dos37
Come on Twente
pi_148934374
In een NS trein heb ik het nog nooit kunnen gebruiken :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:48:14 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148934505
Naast een redelijk aantal andere storingen is 's lands bekendste storing ook weer terug! :Y :N
quote:
Tussen Almelo en Marinberg rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden bussen tussen Almelo en Marinberg.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:01:15 #168
67174 Dos37
Come on Twente
pi_148934662
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:48 schreef boriq het volgende:
Naast een redelijk aantal andere storingen is 's lands bekendste storing ook weer terug! :Y :N

[..]

Ik dacht juist meer aan weer een IC Defect
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:08:28 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148934754
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:01 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik dacht juist meer aan weer een IC Defect
Die was er ook :Y
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 09:27:49 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148935054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:26 schreef Viezze het volgende:
WiFi in de Arriva treinen op de vechtdallijn werkt anders best goed
Best goed maar nog land niet altijd. Tussen Ommen en Marienberg doet ie helemaal niets
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 10:28:19 #171
Maffe Fries
pi_148936131
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:48 schreef boriq het volgende:

[..]

Ze hebben een treinstel teruggestuurd naar het noorden en er is weer een Lintje defect?
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:31:41 #172
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148936197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus stom. Steen en been klagen.. Maar het uitdunnen van de treindienst tussen 22 en 6 icm hekjes om gedurende een lange periode aan n spoor wat te doen bespreekbaar maken is een brug te ver. Dan roep je het ook wel een beetje over jezelf af. Hekjes ertussen en een halfuurdienst rijden. Er wordt teveel gedacht vanuit problemen en te weinig vanuit kansen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:34:49 #173
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_148936259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 07:55 schreef b2py het volgende:
Sowieso de wifi in treinen :')
Nou ICE Leizig - Frankfurt Flughafen was wifi-perfect, kon zonder te haperen filmpjes online bekijken en jr. ook, Frankfurt Flughafen - Utrecht was weer 10 x niks :N. Toen iets te laat het begrip bandbreedte uitgelegd en weg waren de T-mobile Travel and Surfpas MB's :(.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 10:35:35 #174
Maffe Fries
pi_148936267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus stom. Steen en been klagen.. Maar het uitdunnen van de treindienst tussen 22 en 6 icm hekjes om gedurende een lange periode aan n spoor wat te doen bespreekbaar maken is een brug te ver. Dan roep je het ook wel een beetje over jezelf af. Hekjes ertussen en een halfuurdienst rijden. Er wordt teveel gedacht vanuit problemen en te weinig vanuit kansen.
Goed punt. Het lijkt mij te komen doordat het eigen paadje schoongeveegd moet worden en dat problemen bij de buren over de schutting gegooid worden in plaats van dat er gekeken wordt naar samenwerking en wat mogelijk is.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:39:01 #175
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148936326
Het lijkt er trouwens niet op dat Flixbus zo veel mensen wegkaapt bij DB/NSI. De bus die zojuist het stationsplein in Enschede op kwam rijden was namelijk compleet leeg.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:13:28 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148937207
Om n of andere reden krijg ik nieuwsbrieven van NSB, in het Noors uiteraard. Nou kreeg ik er vandaag weer eentje over een aanstaande politieke actie, met in de header van de nieuwsbrief een plaatje van een trein.

Een ICN van SBB welteverstaan :Y
pi_148937259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er maar weinig plekken zijn waar je een halfuursdienst Spr+IC op enkelspoor krijgt..
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:27:39 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148937559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er maar weinig plekken zijn waar je een halfuursdienst Spr+IC op enkelspoor krijgt..
Zeker met die debiele plannormen van tegenwoordig. :{
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:52:37 #179
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148938301
Ik twitterde dat het weer even geleden was dat er verstoring was tussen Enschede en Zwolle in een van mijn tentamenweken. Krijg ik de vraag van Prorail waar de verstoring is zodat ze dat door kunnen geven....
Ik heb ze maar een linkje gedaan naar de verstoringspagina van Rijdendetreinen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 11:54:49 #180
Maffe Fries
pi_148938365
quote:

[..]

Telt voor de helft dubbelsporig ook? Dan heb je Leeuwarden - Groningen met 2 stoppers per richting per uur en 1 sneltrein
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:56:31 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148938416
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 11:56:14 van en naar Utrecht: er is geen treinverkeer door een stroomstoring http://t.co/axyyfI1se0 #Ut reageer retweet
Oeps.

Mini-spin:

Eens kijken hoe groot die wordt :s)
pi_148938426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Vernieuwing is k regulier onderhoud.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:09 #183
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148938458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:56 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 11:56:14 van en naar Utrecht: er is geen treinverkeer door een stroomstoring http://t.co/axyyfI1se0 #Ut reageer retweet
Oeps.

Mini-spin:
[ afbeelding ]

Start totale chaos in 3-2-1! :'(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:03:04 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148938618
Dit kan nog leuk worden :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:04:43 #185
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_148938667
quote:

[..]

Ik denk dat het best wel meevalt. Het zijn juist de lange rustige stukken waar het lastig wordt. Denk aan bijvoorbeeld Hoofddorp-Leiden.
pi_148938691
ff opstarten straks als ware het DSSU.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:13:09 #187
Maffe Fries
pi_148938960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:56 schreef James1988 het volgende:
Oeps.

Mini-spin:
[ afbeelding ]

iemand heeft een kabeltje geraakt :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:15:09 #188
Maffe Fries
pi_148939041
maar goed, er zijn nog steeds treinen ingepland, dus er lijkt nog wat te rijden, tenzij dat er nog uitgegooid moet worden
pi_148939160
Rode lijn loopt nu tot Amersfoort, Arnhem en Den Bosch
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:23:27 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148939304
Gaat het nog sneeuwen vandaag? Werd toch voorspeld voor vandaag?
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:25:03 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148939355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Dit kan nog leuk worden :')
Ik heb koude handen van het wachten op station Bijlmer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:26:17 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148939391
Zelfs de kutstopper Amsterdam - Rotterdam binnendoor reed niet verder dan Breukelen. Ik niet snap.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:27:37 #193
Maffe Fries
pi_148939426
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:26 schreef Duvel het volgende:
Zelfs de kutstopper Amsterdam - Rotterdam binnendoor reed niet verder dan Breukelen. Ik niet snap.
waarschijnlijk liggen de problemen bij de post Utrecht en Woerden valt onder Utrecht
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:29:48 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148939476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dinant-Givet. Ligt ook nog een spoorlijntje, maar daar zal niets meer over rijden. De boot waarmee ik langs de spoorlijn voer, zal ik januari niet varen neem ik aan?

[ afbeelding ]
Gare de Dinant, Belgique.

Fijne overstap heb je trouwens in Givet op buslijn 154a. 1 minuut. Of 181 minuten.
jammer dat daar niks neer rijdt idd. Die bus 154a rijdt op zondag volgens website TEC om 15:46 rg Dinant. 71 minuten dus. Daarna pas 4 uur later, laatste van de dag
pi_148939605

:X
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:43:30 #196
67174 Dos37
Come on Twente
pi_148939875
Zal wel weer 8 uur duren om alles weer recht te trekken.
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:48:02 #197
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148940027
quote:
Helemaal niet fout gevoelig die huidige omlopen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:48:54 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148940064
Mooi man _O_

NS haar fantastische dienstroosters
NS haar fantastische materieelomlopen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:51:57 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148940147
De hele randstad plat... blij dat ik niet op pad hoef. :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:54:16 #200
Maffe Fries
pi_148940221
quote:
spin is nu weer anders. Rotterdam Centraal - Amsterdam CS via Haarlem is eruit en daar voor in de plaats is nu Gouda - Den Haag Centraal gekomen
pi_148940239
quote:
De stroomstoring rond Utrecht Centraal is voorbij. De treindienst wordt gefaseerd opgestart. Er is momenteel nog vrijwel geen treinverkeer mogelijk.
Aldus ns.nl. Prognose is nog enkele uren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 12:55:11 #202
Maffe Fries
pi_148940240
stroomstoring is wel voorbij, maar het duurt nog uren voordat alles weer rijdt :')
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:56:41 #203
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148940279
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
stroomstoring is wel voorbij, maar het duurt nog uren voordat alles weer rijdt :')
Nasleep van problemen is bij kleine storingen al een issue. Hier eindigt dat in de avondspits ofzo?
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:56:55 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148940284
Ik ga naar huis via Den Haag. Duimen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 13:00:22 #205
Maffe Fries
pi_148940372
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:56 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Nasleep van problemen is bij kleine storingen al een issue. Hier eindigt dat in de avondspits ofzo?
na de avondspits
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:00:25 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148940374
Ik over de snelweg. Juichen *O*.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:01:02 #207
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148940391
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

na de avondspits
Vrijdagochtend 2:00.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_148940453
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
Stelletje nikskunners :r Incompetente sukkels :r
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:04:05 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148940480
Zoveelste bewijs dat een rondje om de kerk niet eens zo slecht is, voor de reizigers.. Maar ja aangezien we op plaats oneindig staan..
pi_148940806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zoveelste bewijs dat een rondje om de kerk niet eens zo slecht is, voor de reizigers.. Maar ja aangezien we op plaats oneindig staan..
En de machinisten gaan staken als ze meer dan 2x eenzelfde traject moeten rijden op een dag...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 13:17:22 #211
Maffe Fries
pi_148940892
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:14 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En de machinisten gaan staken als ze meer dan 2x eenzelfde traject moeten rijden op een dag...
Ho, stop. Het zijn de bonden die voor een staking zorgen als er op dit gebied concessies gedaan worden. Het treinpersoneel wil het op zich wel accepteren als ze maar niet iedere dag hetzelfde rondje krijgen en dat is prima te regelen.

Het meer op een corridor laten rijden van het personeel heeft wel een klein nadeel en dat is dat er enkele procenten meer personeel nodig is, maar heeft als groot voordeel dat bij een verstoring de olievlekwerking minder groot is en dat bijsturing het makkelijker krijgt.
pi_148940991
ja ja, en lukrake werkonderbrekingen in de spits komen zeker ook door de bonden.
pi_148941003
Als het goed is zijn de bonden geen losstaande luizen in de pels maar vertegenwoordigen zij de belangennvan hun achterban: het (rijdend) personeel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 13:36:38 #214
Maffe Fries
pi_148941507
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:20 schreef Bitlord het volgende:
Als het goed is zijn de bonden geen losstaande luizen in de pels maar vertegenwoordigen zij de belangennvan hun achterban: het (rijdend) personeel.
Dat gaat je in dit geval tegenvallen. De bonden hebben veel invloed binnen de NS en die willen ze niet kwijtraken. Het betekent niet dat het personeel de bond klakkeloos steunt, zeker niet als goed uitgelegd wordt wat voor doel een nieuwe werkwijze dient en de variatie tussen de verschillende dagen nog blijft bestaan.
pi_148941564
Waarom trapt NS dan niet eens wat harder tegen die bonden aan?
pi_148941759
15:00 zal wel groot deel opgestart worden als de avondshift in dienst komt..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 13:44:44 #217
Maffe Fries
pi_148941789
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Goede vraag.
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:59:10 #218
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148942299
De sprinter naar Enschede heeft nu +9 bij vertrek omdat men dacht bij ProRail dat er geen MCN en HC waren terwijl die rustig bij de voorste cabine naar het vertreklampje aan het waren kijken. :')
pi_148942361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:59 schreef boriq het volgende:
De sprinter naar Enschede heeft nu +9 bij vertrek omdat men dacht bij ProRail dat er geen MCN en HC waren terwijl die rustig bij de voorste cabine naar het vertreklampje aan het waren kijken. :')
pi_148943055
_O-
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:26:32 #221
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148943302
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_148943493
Die is niet zo ingewikkeld...
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:34:21 #223
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148943576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:32 schreef b2py het volgende:
Die is niet zo ingewikkeld...
Voor ons niet nee... :')
pi_148945191
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat HGB-IV wordt bevolkt door lafbekken. Daarom.
pi_148945708
Gelukkig is daar DriekOplopers om het op te lossen!
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:41:41 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148945775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:39 schreef b2py het volgende:
Hij brengt het misschien wat gechargeerd maar ik vind wel dat hij gelijk heeft. NS is (publiek tenminste) veel te lief voor haar leverancier, ProRail. Je hoeft elkaar niet publiek door het slijk te halen, maar iets meer onderscheid tussen "dit is onze schuld omdat onze trein stuk is" en "Wij kunnen niet rijden omdat die seintjes van ProRail weer eens stuk zijn" mag i.m.o. wel.
pi_148945801
Volgens mij ging het om de vakbonden en niet Prorail..
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:44:10 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148945840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij ging het om de vakbonden en niet Prorail..
Ohja, nu zie ik het :@

Maargoed, ook dan vind ik dat hij wel gelijk heeft. Je mag je als werkgever best wel wat veeleisender opstellen, de vakbonden zullen niet snel de boel platgooien (het is geen Belgi hier) en het rijdend personeel stelt zich niet geheel onwelwillend op tegen aanpassing van de roosters zodat ze wat meer routevast zijn op n dag.
pi_148945882
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:39 schreef b2py het volgende:
Ha ha DriekOplossers hihi dijenkletser ik ben zo grappig :')
pi_148945923
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ha ha DriekOplossers hihi dijenkletser ik ben zo grappig :')
Ik zit in een vergadering en ik moest hardop lachen. Bedankt.
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2015 @ 15:51:42 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148946073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zit in een vergadering en ik moest hardop lachen. Bedankt.
Zit dan ook niet te FOK!ken tijdens een vergadering :P
PM mij!
pi_148946264
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zit dan ook niet te FOK!ken tijdens een vergadering :P
Het gaat over firewalls. Ik vind firewalls stom, zelfs als ze een ton per stuk kosten en 10/20Gbps kunnen verstouwen. Liever treintjes. Zometeen gaat het wel weer over interessante dingen.
pi_148946694
http://alkmaarcentraal.nl(...)eden-station-alkmaar

Ik geloof dat ik de maandag maar alvast reserveer als een thuiswerkdag ;(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:21:11 #234
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148947224
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

na de avondspits
We have a winner!
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 16:20:23 Update Utrecht: er rijden tot 21.00 uur minder treinen van en naar Utrecht door een eerdere verstoring. http://t.co/axyyfI1se0 #Ut reageer retweet
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:23:01 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148947294
quote:
6s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:21 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

We have a winner!
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 16:20:23 Update Utrecht: er rijden tot 21.00 uur minder treinen van en naar Utrecht door een eerdere verstoring. http://t.co/axyyfI1se0 #Ut reageer retweet
Allejezus :{
pi_148947480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ohja, nu zie ik het :@

Maargoed, ook dan vind ik dat hij wel gelijk heeft. Je mag je als werkgever best wel wat veeleisender opstellen, de vakbonden zullen niet snel de boel platgooien (het is geen Belgi hier) en het rijdend personeel stelt zich niet geheel onwelwillend op tegen aanpassing van de roosters zodat ze wat meer routevast zijn op n dag.
Hoe zit momenteel eigenlijk? zoals gezegd begin deze week dat boek van Wessels op de kop getikt en gelezen en daar komt toch wel een beeld naar voren van raddraaiende machinisten en hcs die zich veel te goed voelen voor deze wereld terwijl ze in werkelijkheid geen donder uitvoeren en van een werkdag van 8 uur, 3 uur aan het passagieren zijn en 1,5 uur schaft hebben per dag. Ze kunnen maken wat ze willen want last van een echte concurrent hebben ze toch niet. Let wel dit is een tijdsbeeld van al weer 15 jaar geleden.

Bij de meeste busbedrijven is het inmiddels al vrij strak. Gewoon 50 minuten pauze per dag, paar minuutjes buffer aan het eindpunt en verder de hele dag rijden.
pi_148947583
en onder invloed van welke prikkel zou dat nu anders zijn geworden?
pi_148947852
Ik heb geen idee, ik kan er niet zoveel van vinden. Alleen deze.

- 23 minuten opstaptijd (bij bus 5)
- 67 minuten rijden
- 50 minuten pauze (ok 40 na aftrek looptijd)
- 68 minuten rijden
- 15 minuten pauze
- 30 minuten rijden
- 15 trein wegzetten
- 60 minuten in een taxi zitten
- 90 minuten voor mij onduidelijke bonustijd?
pi_148947939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij brengt het misschien wat gechargeerd maar ik vind wel dat hij gelijk heeft.
Thanks. ;)

Overigens: storinkje rond het middaguur, en dus tot 21 uur minder treinen door het halve land.

Al zou ik willen, hier kan je niet gechargeerd op reageren. Zelfs de hardste reactie is nog te mild. Veel te mild.
pi_148948017
Het is niet zozeer de totale onkunde, het is vooral het steeds weer herhalende patroon van deze onkunde. Men leert er nooit iets van. En dan blijft het gewoon mis gaan. En dan blijft dat gewoon dit soort gevolgen hebben.
pi_148948052
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb geen idee, ik kan er niet zoveel van vinden. Alleen deze.

- 23 minuten opstaptijd (bij bus 5)
- 67 minuten rijden
- 50 minuten pauze (ok 40 na aftrek looptijd)
- 68 minuten rijden
- 15 minuten pauze
-

[ afbeelding ]
Buiten wat een precieze dienst voor iemand inhoudt heb ik niet het idee dat conducteurs zo verschrikkelijk veel (moeten) doen. Ik pak regelmatige lange trajecten mee maar wordt zeer weinig gecontroleerd. En laatst werd ik dan een keer gecontroleerd, maar dan moet de conducteur even een ICM3 door (Leeuwarden - Meppel) en in Meppel heb je een keertijd van heb ik jou daar.

Of ook mooi. Conducteurswissel in Zwolle (zeg voor het gemak even de IC Rotterdam - Groningen). "Ja ik heb de eerste zoveel bakken al gecontroleerd" en de persoon die het overneemt hoeft dan alleen de rest te doen. 80% van die trein stroomt leeg en je hebt een uur om die hele trein door te wandelen maar goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Viezze op 22-01-2015 16:49:34 ]
pi_148948134
De beste machinist is nog geen drie uur puurbaan het rijden, bij de bus en vele andere banen is dit toch wel het dubbele.
pi_148948262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:
Of ook mooi. Conducteurswissel in Zwolle (zeg voor het gemaakt even de IC Rotterdam - Groningen). "Ja ik heb de eerste zoveel bakken al gecontroleerd" en de persoon die het overneemt hoeft dan alleen de rest te doen. 80% van die trein stroomt leeg en je hebt een uur om die hele trein door te wandelen maar goed.
Geen idee hebbende dat er na Zwolle zowat alleen maar andere mensen in die trein zitten dan voor Zwolle 8)7 En dat je dus na Zwolle opnieuw de hele trein door moet. :')

Wat weer een verbijsterend gebrek aan realiteitszin, voor mensen die de hele dag "op het veld" "bezig" zijn. Geeft nou niet de indruk dat je iets hoeft te kunnen om daar te werken zegmaar.
pi_148948348
Maar als je dr iets van zegt. Tfoe.
pi_148948375
Waar is de tijd gebleven dat je op hetzelfde traject drie keer werd gecontroleerd, en de conducteur de tweede en derde keer nog wist dat hij je had gecontroleerd zodat je je kaartje niet weer hoefde te pakken ;(
pi_148948386
Ho! Dan is de werkdruk te hoog, dat kan echt niet hoor :{w Als we ook nog naar reizigers moeten gaan luisteren... :N
pi_148948437
Er is ook zo'n periode met "servicerondjes" geweest :D Werd er eerst omgeroepen dat de conducteur langskwam, maar niet om kaartjes te controleren. Als je een vraag had kon je die stellen.
pi_148948461
Dat heb ik vorige week nog gehoord!
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:53:47 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148948469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Viezze het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je op hetzelfde traject drie keer werd gecontroleerd, en de conducteur de tweede en derde keer nog wist dat hij je had gecontroleerd zodat je je kaartje niet weer hoefde te pakken ;(
Moet je eens in Luxemburg gaan kijken. Tijdens een rit van een kwartier komt de conducteur 3 keer langs. :s)
pi_148948569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat heb ik vorige week nog gehoord!
Laat ik vooropstellen dat ik het goed vind dat het personeel in ieder geval zichtbaar is, maar wat is het probleem van direct kaartjes controleren?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Moet je eens in Luxemburg gaan kijken. Tijdens een rit van een kwartier komt de conducteur 3 keer langs. :s)
In de VS ook :s) Daar "moeten" ze wel, want als je niet wordt gecontroleerd blijft je kaartje geldig, ook op een andere dag.
pi_148948688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:55 schreef Viezze het volgende:
In de VS ook :s) Daar "moeten" ze wel, want als je niet wordt gecontroleerd blijft je kaartje geldig, ook op een andere dag.
Bij welke vervoerder? Bij MTA is dat niet zo, bij Amtrak ook niet op de langeafstandstreinen, tussen Salt Lake City en Provo kan je dan wel meerdere keren per dag maar niet op een andere dag (want er staat op mijn kaartjes gewoon een geldigheidsdatum). Onder andere.
pi_148948793
Ja was iets te generaliserend, de VS is nog al groot :+

NJ Transit in dit geval. SEPTA geldt het ook, MARC is het ook zo maar daar koop je volgens mij wel een ticket op datum.

Amtrak klopt, daar boek je een ticket voor een specifieke trein. Is me overigens wel goed bevallen, maar wel aan de prijs. Wat wel geinig is, is dat er bijvoorbeeld een rechtstreekse trein New York - Miami is. Doet er iets van 36 uur over, dat dan weer wel.
pi_148948836
quote:
11s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Thanks. ;)

Overigens: storinkje rond het middaguur, en dus tot 21 uur minder treinen door het halve land.

Al zou ik willen, hier kan je niet gechargeerd op reageren. Zelfs de hardste reactie is nog te mild. Veel te mild.
Hoe moeten ze dat dan oplossen? Je weet hoe star die vakbonden zijn. In mei moet er een CAO liggen. Ik ben geen onderhandelaar maar welk kruit heeft de NS om mee te schieten? "Onze machinisten voeren in vergelijking niets uit?"
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:02:08 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148948843
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:55 schreef Viezze het volgende:
[..]

In Belgi verdien je bonussen als je zwartrijders in de kraag vat.
Om juist het zwartrijpercentage in Belgi te verlagen (onder de noemer: Als ze in de buurt komen, koop ik wel een ticket op de trein) moet je per 2-2-2015 standaard 7 toeslag betalen indien je het direct kan betalen. Maar dit hoeft niet als je op n van de 16 treinstations zonder loket of kaartautomaat instapt, hoeft niet voor de Diabolo-taks, en het hoeft niet als de Treinbegeleider op zijn computer een melding ziet over defecte kaartautomaten (let op: de Treinbegeleider mag dit niet van jou aannemen. Als dit niet in zijn computer staat, dien je het sowieso te betalen en evt later terug te vragen).
pi_148948908
Een bonus gaat me wat ver, dan gaan ze op jacht om geld te verdienen :')

Bij NJ Transit kon je voor $5 toeslag ook je ticket in de trein kopen. Maakte niet uit wat je reden was.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:06:45 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148949018
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef greavy het volgende:
n van de 16 treinstations zonder loket of kaartautomaat
Wt :')
pi_148949027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe moeten ze dat dan oplossen? Je weet hoe star die vakbonden zijn. In mei moet er een CAO liggen. Ik ben geen onderhandelaar maar welk kruit heeft de NS om mee te schieten? "Onze machinisten voeren in vergelijking niets uit?"
Gewoon ontslaan. Al die niksnutten er gewoon uitflikkeren. Iedere hobbyist kan een trein besturen, en dat veiligheidsgelul is voor 90 % ook gewoon onzin.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:12:58 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148949227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wt :')
Ja. Er zijn er nog stuk of 16. En daar komen er voorlopig ook niet, want daar reizen te weinig mensen heen of vandaan :')

HGBTF meldt:
quote:
Verder hebben volgende stations nog geen automaat: Beigne, Boortmeerbeek, De Hoek, Flore, Florival, Forchies, Hambos, Ham sur Sambre, Juslenville, Lillois, Milmort, Pepinster-Cit, Stockem, Viville, Vorst-Zuid, Wolfstee, Zwankendamme. Dit laatste is trouwens gesloten vanaf 14 december 2014.
De boete voor zwartrijden (en dus niet ter plekke ticket + het boordtarief kunnen betalen) is 75 + de kosten van je ticket.
pi_148949262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef Viezze het volgende:
Een bonus gaat me wat ver, dan gaan ze op jacht om geld te verdienen :')
Stel dat het meer geld oplevert doordat de grijpkans omhoog gaat en daardoor de hoeveelheid betalende klanten stijgt.

NS doet het overigens toch niet, die geloven heilig in de poortjes.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:15:40 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148949307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef b2py het volgende:
Maar dat die lui daar helemaal mesjogge zijn wisten we al langer :s)
pi_148949336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Er zijn er nog stuk of 16. En daar komen er voorlopig ook niet, want daar reizen te weinig mensen heen of vandaan :')

HGBTF meldt:

[Verder hebben volgende stations nog geen automaat: Beigne, Boortmeerbeek, De Hoek, Flore, Florival, Forchies, Hambos, Ham sur Sambre, Juslenville, Lillois, Milmort, Pepinster-Cit, Stockem, Viville, Vorst-Zuid, Wolfstee, Zwankendamme. Dit laatste is trouwens gesloten vanaf 14 december 2014.]
En de rest zijn ze gewoon vergeten te sluiten. Dat zijn stuk voor stuk verwaarloosbare onzinstations.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:17:43 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148949362
Ik denk dat 99% van de reizigers van- en naar die stations abonnementen hebben, dus losse verkoop is "zeer zeldzaam"
pi_148949365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Stel dat het meer geld oplevert doordat de grijpkans omhoog gaat en daardoor de hoeveelheid betalende klanten stijgt.

Het zou niet eens meer op moeten leveren.

Kijk als je telefoons verkoopt en je wilt door middel van een kleine bonus sturen op een bepaald type telefoon dan is dat normaal. Maar als je hoofdtaak het controleren van kaartjes is moet het niet zo zijn dat men ineens meer kaartjes gaat controleren als ze geld kunnen verdienen aan zwartrijders. Dan vertik je het momenteel dus gewoon om je werk te doen.

Dat van die poortjes is helaas waar.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:51:10 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148950253
En daar is de volgende:

NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 17:47:53 Van en naar Schiphol: geen treinverkeer door inzet brandweer. http://t.co/axyyfI1se0 #Shl reageer retweet
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:52:12 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148950285
Automatisch brandalarm in de spoortunnel.
pi_148950432
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:52 schreef greavy het volgende:
Automatisch brandalarm in de spoortunnel.
en het is niet eens maandagochtend :D
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:59:05 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148950465
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 17:58:40 Van en naar Schiphol: verstoring voorbij, we mogen er weer gaan rijden. http://t.co/axyyfI1se0 #Shl reageer retweet
pi_148950493
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:59 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 22-01-2015 om 17:58:40 Van en naar Schiphol: verstoring voorbij, we mogen er weer gaan rijden. http://t.co/axyyfI1se0 #Shl reageer retweet
'De prognose is: Minder treinen tot 23-01-2015 04:00 uur' ?? :+

Of staat dat er nog niet bij?
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 18:18:31 #269
Maffe Fries
pi_148950977
quote:
6s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:21 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

We have a winner!
Dat was makkelijker te zeggen dan dat 1+1 2 is.
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:38:46 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148951581
Bijlmer - Gouda. 3 uur.

Say no more.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148951845
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:38 schreef Duvel het volgende:
Bijlmer - Gouda. 3 uur.

Say no more.
Het regent niet.
Het waait niet.
Het vriest niet.
En het sneeuwt niet.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:07 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148952001
Dolle pret in Arnhem net. Dat dieseltje had last van seinstoring en de helft van de treinen (die naar Schiphol) reedt niet. Oftewel, de helft van de treinen reed niet zoals het hoort. Toppers ^O^
pi_148952415
Dit was geen fraaie spoordag.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 19:03:35 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148952452
quote:
De oorzaak van de stroomstoring wordt nog onderzocht
Doe godverdomme onderzoek naar waarom het zeker acht uur moet duren om het verkeer weer 'op de rails' te hebben.
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:04:24 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148952486
En de ICd is weer eens opgeheven... kuttrein.
pi_148952516
Ik vind het al verschrikkelijk als mijn trein wordt opgeheven. Gebeurd mij maar 1 keer per jaar. Moet je voorstellen dat je die dingen rijdt. Elke dag zit je maar een beetje in de kantine omdat je trein voor de zoveelste keer is opgeheven :') Wat een drama.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 19:06:01 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148952538
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:02 schreef Monopoly het volgende:
Dit was geen fraaie spoordag.
Mwah, gratis koffie tijdens het wachten op Arnhem terwijl je na Zwolle moet. Prima :P
pi_148952557
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mwah, gratis koffie tijdens het wachten op Arnhem terwijl je na Zwolle moet. Prima :P
Zolang je geen haast hebt is het minder klote. Maar het was de hele dag al raak. Kwam uit de nachtdienst en toen was het in Leeuwarden al mis, later overal en nergens storingen
pi_148952585
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Doe godverdomme onderzoek naar waarom het zeker acht uur moet duren om het verkeer weer 'op de rails' te hebben.
ja, waarom doen we dat niet? Of beter, onderzoek naar wat de beste vorm voor een wiel is :P
pi_148952621
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:05 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het al verschrikkelijk als mijn trein wordt opgeheven. Gebeurd mij maar 1 keer per jaar. Moet je voorstellen dat je die dingen rijdt. Elke dag zit je maar een beetje in de kantine omdat je trein voor de zoveelste keer is opgeheven :') Wat een drama.
Of sterker nog: je zit al op de trein en ziet vervolgens in de CTA opeens "rijdt niet" staan...
pi_148952646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:08 schreef MTL het volgende:

[..]

Of sterker nog: je zit al op de trein en ziet vervolgens in de CTA opeens "rijdt niet" staan...
Dat is helemaal klote ja :')
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 19:10:19 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148952671
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zolang je geen haast hebt is het minder klote. Maar het was de hele dag al raak. Kwam uit de nachtdienst en toen was het in Leeuwarden al mis, later overal en nergens storingen
Ik moest sowieso wachten :P Had niets met de situatie op het spoor te maken
pi_148952681
quote:

[..]

Ik vind het niet zo raar als de trein niet rijdt omdat er iemand op zit.
pi_148952693
Hahahha, I kill me.

:'(
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 19:12:57 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148952771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hahahha, I kill me.

Hoop ik niet voor je dat je jezelf voor de IC defect wou gooien om dat te doen :P
pi_148952787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hahahha, I kill me.

Is toch ook pure slapstick man. Hoe een bananenland dit geworden is op spoorgebied :')
pi_148953195
Ik zou best machinist willen zijn op traject Arnhem - Winterswijk/Doetinchem. Bijna dagelijks storing en zoals vandaag duurt het gewoon de HELE dag dus met een beetje geluk mag je lekker naar huis :D Maar als je van 9 tot 17u aanwezig moet zijn en je kan geen flikker doen, dan laat maar... Staat er berhaupt nog wel een sein bij Zevenaar? Zovaak seinstoring daar... :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 19:26:44 #288
Maffe Fries
pi_148953235
kabelbreuk, koperdiefstal. Wie zal het zeggen wat er ditmaal loos is?
pi_148953467
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het regent niet.
Het waait niet.
Het vriest niet.
En het sneeuwt niet.
Het vriest wel, -2 hier in Enschede
pi_148953495
Het vriest toch bijna overal nu? Maar ik denk dat dat een uurtje geleden minder was.
pi_148953559
NOU DAN VRIEST HET WEL :6

stelletje schoolpleinwijffies :P
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:40:46 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148953678
"U kunt hier overstappen voor de richting <...> en voor Goo-rin-chem."

Flikker toch op stom mens met een splaakgeblek dat die automatische omroep heeft ingesproken :r
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:41:02 #294
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_148953688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Viezze het volgende:
Ja, dat weet ik ook nog wel.

Drie jaar geleden heb ik gesolliciteerd voor HC , maar ik kwam niet door dat vervloekte kutassessment. En ik had er niet aan moeten denken de hele dag niks te doen, daarvoor ben ik daar dan niet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:44:37 #295
146033 ReisT
pi_148953817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er wordt niet eens geprobeerd al het verkeer weer op de rails te krijgen. Ze hebben gewoon een paar series voor de rest van de dag opgeheven. Doordat dit vooral treinen zijn die 's avonds sowieso niet meer rijden lijkt alles straks weer normaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 19:46:33 #296
Maffe Fries
pi_148953890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:40 schreef James1988 het volgende:
"U kunt hier overstappen voor de richting <...> en voor Goo-rin-chem."

Flikker toch op stom mens met een splaakgeblek dat die automatische omroep heeft ingesproken :r
Het staat zo op de plaatsnaamborden. Moeten ze die maar eens aanpassen
pi_148953893
quote:

[..]

Dat had ik rond kwart voor twaalf in Eindhoven. Roept de conductrice eerst nog om dat we mooi in de warme trein kunnen blijven zitten. Daar had ik al mijn twijfels bij, maargoed ik blijf mooi zitten. Komt er daarna een of andere Harrie woest de trap op en luid commanderend de trein binnen dat iedereen eruit moet. En snel. De toon was toen wel weer gezet. Ik heb hem er later nog op aangesproken, maar het enige waar die gast het over kon hebben was 'het proces'.
pi_148953907
Assesment? Je moet wel niveau 2-Sudokus kunnen maken natuurlijk. Op een fluitje blazen. En pasjes tegen een PDA aanhouden.
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:48:09 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148953951
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het staat zo op de plaatsnaamborden. Moeten ze die maar eens aanpassen
pi_148953954
Het was bijna opmerkelijk te noemen dat er om 17:00 in Utrecht nog materieel voorgezet kon worden voor een trein naar Den Bosch. Extra noemden ze die, maar dat was gewoon het rijden van de trein van 17:08, laten we niet overdrijven.
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:00:51 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148954455
Personeel vandaag dat 10x Bilthoven - Baarn mocht pendelen, en dat ze op Soest werden afgelost vanwege de rij- en rusttijdenregeltjes. Niet in Baarn of Bilthoven, maar in Soest ... Vervolgens met de taxi terug naar de standplaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')