ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Oh, laat maar. Missie impossible voor zondag richting die 'kustlijn' in Nord-pas-de-Calais (F). Was ff vergeten dat de eerste trein uit Antwerpen dan pas 06:37 gaat ipv 05:37.
Op dinsdag 20 januari 2015 17:15 schreef greavy het volgende: Oh, laat maar. Missie impossible voor zondag richting die 'kustlijn' in Nord-pas-de-Calais (F). Was ff vergeten dat de eerste trein uit Antwerpen dan pas 06:37 gaat ipv 05:37.
Dat stukje TER van/naar Bologne zal wel weer onder een andere regio vallen. Het Franse net is echt hopeloos gefragmenteerd wat dat betreft
Volgens Deze kaart van de SNCF zelf valt het nog binnen Nord-pas-de-Calais. Ik ga nu wel naar de Oosterburen. Kom later wel weer bij die Fransozen, op een zaterdag.
Sowieso zijn die treindiensten een beetje krakkemikkig verdeeld Soms 4 uur niks, en soms in 3 uur tijd 3 TER-treinen Zelfs in Belgi snappen ze nog dat een "klokvaste" dienstregeling beter is (althans, inmiddels snapt men dat daar).
Op dinsdag 20 januari 2015 18:00 schreef Ireyon het volgende: Mijn ov-chipkaart is na 5 maanden alweer kapot.. Vijf fucking maanden. En dan willen die teringhonden nog dat ik ga betalen voor een nieuwe ook.
misschien iets zuiniger mee omgaan? die van mij zit achter het hoesje van mijn telefoon en is nog als nieuw en inchecken doet ie gewoon door het hoesje heen
Ik heb er hier 4 liggen, waarvan 2 nog regelmatig gebruikt worden. n is er al verlopen. Nog nooit een kapotte kaart gehad. Zit gewoon in mijn portemonnee bij de andere pasjes.
misschien iets zuiniger mee omgaan? die van mij zit achter het hoesje van mijn telefoon en is nog als nieuw en inchecken doet ie gewoon door het hoesje heen
Mja, ja en nee. Ik vind het vrij vreemd dat we in 2015 een ruimtevaartuig op een komeet kunnen neerzetten maar een stuk plastic van 3 bij 6cm met een chip erin is schijnbaar een gigantische opgave.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik heb ook nog nooit een kaart gehad die uit zichzelf kapot ging. Maar idd, ik hoor het vrij veel. En voor iets wat zo belangrijk gemaakt wordt, mag je best verwachten dat het op z'n minst ALTIJD werkt.
9 van de 10 keer als tijdens controle een kaart niet of niet goed uit te lezen was kwam dat ding los uit een broekzak of handtas om nog niet eens te hebben over de mensen die half op dat ding zitten te kauwen
Die van mij zit ook constant in het hoesje van m'n telefoon. Net als de vorige die het gewoon de volle 5 jaar heeft volgehouden . Het ligt dus niet aan mij, die nieuwe gouden kaarten zijn gewoon puur goedkope schijtproducten met de intentie om ruim binnen de 5 jaar kapot te gaan. Vies teringvolk daar bij TLS dat hier verantwoordelijk voor is en dan ook nog het gore lef heeft om mij voor een nieuwe te laten betalen.
Mijn pasje ziet in een beschermend vakje van mijn portemonnee. Helaas zijn de lezers van de poortjes (niet paaltjes) van GVB, RET en NS van een vrij zwak signaal voorzien, waardoor ik de pas er daar altijd uit moet halen en het ding veel te snel slijt.
Die vallen nog wel mee, die van Sijntus en Arriva zijn veel kutter. Daar moet je hem altijd eruit halen en dan ook nog 10 seconden staan wachten voordat meneer Paal genegen wil zijn om te reageren. Lekker joh, midden in een wolk scholieren die allemaal een overstap willen halen.
Overstappen, ook zo iets trouwens. Hoe vaak zie je niet dat de paal van vervoerder A aan de kant van de treinen van vervoerder B staat en andersom? Is dat nou echt ZO moeilijk om even een kwart seconde na te denken en zoiets WEL goed te doen??
In Rotterdam Centraal hadden ze eerst ook zoiets leuks: wilde je uitchecken (bijvoorbeeld omdat je met de Thalys verder wilde reizen), dan moest je naar de ingang lopen om daar uit te checken, om dan terug te lopen
Tegenwoordig hebben ze op de meeste perrons een overstappaaltje gezet.
Wat te denken van een treindienstleider die even creatief bezig is en in Zwolle de Arriva trein op een ander spoor (weet niet meer welke, zeg 3/5) laat stoppen. Vervolgens moet een grote groep mensen de trap op en af stormen om te kunnen uit/inchecken
In Zwolle heb je bij het oversteken van NS naar Syntus de volgende paaltjes volgorde: Spoor 3 (NS) -> Syntus -> NS ->Arriva ->Spoor 2 (Syntus). Oftewel: Een rode paal aan de kant van een rood treintje, maar je moet in/uitchecken bij een grijze paal.
Terwijl als je naar Arriva (rode paal) wilt, je of aan de andere kant van het station moet zijn, of via de stationstunnel moet...
Ik vraag mij af of de eerder gemaakte plannen voor re-activatie van DDM1 nog wel doorgaan. Slechts 1 stam DDM1 is recentelijk tweemaal gebruikt. Voor een reizigerstelsysteem en voor een oefening in de nieuwe tunnel bij Delft. verder geen enkel bericht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 20 januari 2015 19:19 schreef spectrumanalyser het volgende: Ik vraag mij af of de eerder gemaakte plannen voor re-activatie van DDM1 nog wel doorgaan. Slechts 1 stam DDM1 is recentelijk tweemaal gebruikt. Voor een reizigerstelsysteem en voor een oefening in de nieuwe tunnel bij Delft. verder geen enkel bericht.
In 2011 hebben ze hier een onderzoek naar laten doen: Rijksoverheid
Het schijnt wel dat er een pilot komt bij de Valleilijn, waarbij je dus in Amersfoort of Ede-Wageningen niet meer hoeft om te checken. Zie over deze pilot: Treinreiziger Het is een begin, maar het duurt allemaal zo lang ....... OOIT, ergens over tig jaar, zal het misschien niet meer hoeven, apart in- en uitchecken per vervoerder...
Op dinsdag 20 januari 2015 19:19 schreef spectrumanalyser het volgende: Ik vraag mij af of de eerder gemaakte plannen voor re-activatie van DDM1 nog wel doorgaan. Slechts 1 stam DDM1 is recentelijk tweemaal gebruikt. Voor een reizigerstelsysteem en voor een oefening in de nieuwe tunnel bij Delft. verder geen enkel bericht.
De stam voor het telsysteem is naar Dijksgracht overgebracht. Voor de oefening in Delft zijn drie andere rijtuigen gebruikt
Op dinsdag 20 januari 2015 18:05 schreef greavy het volgende: Ik heb er hier 4 liggen, waarvan 2 nog regelmatig gebruikt worden. n is er al verlopen. Nog nooit een kapotte kaart gehad. Zit gewoon in mijn portemonnee bij de andere pasjes.
derde stuk, binnen 3 maanden, ik doe er ook niks geks mee, die idioten van de NS buigen er wel mee .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Apeldoorn: vertraagde IC uit Amersfoort door zo'n kutgoederentrein (bedankt, trdl). Paaltjes: verkeerd om, en door de grote toestroom slaat het kutding van Arriva op tilt. Echt, verwoest te worden is nog te veel eer voor dit systeem.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wat te denken van een treindienstleider die even creatief bezig is en in Zwolle de Arriva trein op een ander spoor (weet niet meer welke, zeg 3/5) laat stoppen. Vervolgens moet een grote groep mensen de trap op en af stormen om te kunnen uit/inchecken
Als die wissels weggesaneerd zijn is dat ook opgelost. Kan je alleen nog maar een rondje om de kerk inplannen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 januari 2015 22:20 schreef dennistd het volgende: Er zullen altijd nog wat wisseltjes nodig blijven om uitwisseling van materieel mogelijk te maken natuurlijk.
Ah zet je toch een mobiele hijskraan in.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja, maar dat zou in het belang van de reiziger zijn. Dat kan natuurlijk niet
Tja, wat is het belang van de reiziger?
Als je het anders doet dan moet je via reizigersonderzoek meten hoe de opbrengsten moeten worden verdeeld. Ik geloof dat daarbij doorgaans een nauwkeurigheid van ongeveer 5% wordt gehaald. Maar dat kan om een hoop geld gaan. In Amsterdam bleek daardoor bijv. bij invoering van de chipkaart dat het GVB structureel te weinig geld kreeg in de verdeelsleutel van de chipkaart. Die meevaller kon de bezuiniging op de gemeentelijke subsidie toen opvangen, zodat het aanbod niet hoefde te worden uitgedund.
Als je het anders doet dan moet je via reizigersonderzoek meten hoe de opbrengsten moeten worden verdeeld. Ik geloof dat daarbij doorgaans een nauwkeurigheid van ongeveer 5% wordt gehaald. Maar dat kan om een hoop geld gaan. In Amsterdam bleek daardoor bijv. bij invoering van de chipkaart dat het GVB structureel te weinig geld kreeg in de verdeelsleutel van de chipkaart. Die meevaller kon de bezuiniging op de gemeentelijke subsidie toen opvangen, zodat het aanbod niet hoefde te worden uitgedund.
Ergens had woordje strippenkaart gemoeten volgens mij de GVB kreeg jarenlang te weinig geld door de verdeelsleutel van de strippenkaart, en bij de chipkaart kregen ze wat ze eigenlijk moesten hebben, dit was een meevaller voor GVB waardoor er bij de bezuiginging op subsidie toch niet geknipt hoefde te worden in aanbod
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari (morgenavond dus al!) laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!
De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt 2,50 en slechts 1,25 voor jongeren tot 18 jaar!
Op dinsdag 20 januari 2015 23:51 schreef dennistd het volgende: [ [url=http://somda.nl/images/banners/banner_Stephenson_Ton_Pruissen_Twente_21_1_15_1.gif]afbeelding ] [/url] Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari (morgenavond dus al!) laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!
De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt 2,50 en slechts 1,25 voor jongeren tot 18 jaar!
Ik denk: laat ik het eens zonder doen om Fles niet teveel te ergeren. Hoewel ik natuurlijk ook ermee door zou kunnen gaan tot hij eindelijk eens komt (al was het maar om onze heerlijke gehaktballen te proberen )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 20 januari 2015 23:57 schreef dennistd het volgende: Ik denk: laat ik het eens zonder doen om Fles niet teveel te ergeren. Hoewel ik natuurlijk ook ermee door zou kunnen gaan tot hij eindelijk eens komt (al was het maar om onze heerlijke gehaktballen te proberen )