abonnement Unibet Coolblue
pi_149084827
IEF heeft al nee dikke doei gezegd. :W
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 26 januari 2015 @ 20:43:48 #252
439880 Obamamamamama
Never say never 'Justin B
pi_149085149
Als ik kleding wil kopen, dan denk ik niet ''oh laten we effe shoppen bij de V&D'''. Anders hadden ze vandaag ruim 200euro aan mij kunnen verdienen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is van dat warenhuis. Ze staan voor alles een beetje, maar ook weer voor niks. En die store-store-storeachtige indeling slaat ook nergens op. Ik wil broeken bij de broeken, overhemden bij de overhemden, truien bij de truien en niet van alles een beetje op elke verdieping en dan ook nog eens op merk ingedeeld.

V&D: RIP
  maandag 26 januari 2015 @ 23:51:21 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149093043
Zou ook oerdom zijn als zo'n huurbaas hier mee in zou stemmen. Beter boeken ze V&D af dan dat ze straks alle huurders op de stoep hebben.
pi_149093527
Beetje raar dat v en d hier ook publiekelijk mee naar buiten komt. zoiets zou je toch eerst onder 4 ogen met je huurder willen bespreken zou ik denken? Nu is alles maar in de media geflikkerd.
There are only 151 Pokémon.
pi_149093567
verhuurder*. op de een of andere manier kan ik mijn posts niet editten, soryy. (dit forum werkt sowieso niet goed qua techniek bij mij)
There are only 151 Pokémon.
pi_149093674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Eenskijken het volgende:
Beetje raar dat v en d hier ook publiekelijk mee naar buiten komt. zoiets zou je toch eerst onder 4 ogen met je huurder willen bespreken zou ik denken? Nu is alles maar in de media geflikkerd.
Liever dat ze er zelf mee naar buiten komen dan dat "bronnen" bij de verhuurders dat alsnog doorspelen naar de pers. Dat zou alleen maar meer imagoschade geven. Dat zal ongeveer de gedachtengang zijn geweest.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:54:11 #257
192592 SureD1
------------------------------
pi_149099151
quote:
Smerig hoor.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_149099288
quote:
Mooi zo. Alleen hoop ik dat ze de boel niet doorstarten. Gaat alleen maar meer kosten. V&D is passé. Tijd voor iets anders. Banenverlies is geen probleem. Een andere winkel in de V&D-panden heeft ook personeel nodig. Weg met die spruitjeslucht! Een frisse wind in Retailland is heel erg welkom :)
pi_149099292
quote:
Achter de schermen zal een stille curator vast bezig zijn zoals bij eerdere faillissementen ook gebeurde. Kunnen ze de boel dadelijk laten klappen, hebben schuldeisers het nakijken en kan V&D daarna vrolijk verder. Alsof er dan ineens wel klanten komen... Schandalig.
pi_149099816
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Achter de schermen zal een stille curator vast bezig zijn zoals bij eerdere faillissementen ook gebeurde. Kunnen ze de boel dadelijk laten klappen, hebben schuldeisers het nakijken en kan V&D daarna vrolijk verder. Alsof er dan ineens wel klanten komen... Schandalig.
De wetgeving hieromheen zou echt eens aangepakt moeten worden inderdaad.

Onbegrijpelijk dat dit nog steeds zo kan, of überhaupt zo kan.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_149210933
quote:
Problemen stapelen zich op bij V&D

Warenhuis V&D lijkt in steeds zwaarder weer te verkeren. Diverse partijen rond het bedrijf lijken hard tegen hard te spelen in de onderhandelingen om het bedrijf weer op de rit te krijgen. Dat melden diverse media.

V&D eigenaar Sun Capital heeft laten weten niet langer te willen investeren in V&D als werknemers, vastgoedeigenaren en banken geen financieel offer willen brengen. Dat verklaarde woordvoerster Ellie Fixter van Sun’s communicatiebureau aan RTL Z. Woensdag liet het warenhuis nog weten constructieve gesprekken te voeren met alle aandeelhouders. Als onderdeel van de gehele structurering zou Sun Capital een ‘significant bedrag’ investeren, naast de al eerder gemaakte investering van meer dan 100 miljoen euro. "Dat bestaat voor een deel uit eigen vermogen, en voor een deel uit leningen," laat een woordvoerster weten. “De leningen kennen geen onderpanden, en er wordt ook niet direct rente op betaald.” Als Sun de investeringen zou kwijt raken, betekent dat dat V&D ook failliet zou gaan.

"We zijn bereid om verdere investeringen in het bedrijf te doen, als V&D van alle belanghebbenden de concessies krijgt, die het nodig heeft," lichte Fixter toe in een mail aan RTL Z. “We benadrukken dat alle belanghebbenden, waaronder aandeelhouders, kredietverschaffers, werknemers en huisbazen, hun rol moeten spelen in de herstructurering van het bedrijf, om de toekomst veilig te stellen.”

Verhuurders niet onder indruk van huurverlaging

Hoewel V&D al te kennen heeft gegeven te willen investeren, hebben de verhuurders van de V&D-panden echter al laten weten niet akkoord te gaan met een verhuurverlaging, zoals V&D eerder voorstelde. V&D stuurde vorige week een brief naar alle winkeleigenaren met een permanente huurverlaging en het verzoek voor vier huurvrije maanden. De verhuurders laten nu weten dat ze naar de rechter zullen stappen als het warenhuis de huur niet meer betaalt. Vastgoedexploitant Metropop liet aan RTL Z weten dat het niet ingaat op het dreigement van het warenhuis. Verhuurder IEF is wel bereid om de huren te verlagen, maar alleen als V&D ook in vierkante meter afneemt. “V&D betaalt al veel lagere huren dan andere winkelketens op dezelfde locatie. Als het nog minder wordt, zakt de verhouding tussen huuropbrengsten en de waarde van het pand onder het aanvaardbare. Onze insteek is: minder vierkante meters voor V&D, andere winkeliers er in.” Deze week werd er al een V&D-filiaal gesloten in Den Haag. De sluiting was al bekend voor de huurverlaging op tafel kwam. In Heerlen wordt nog onderhandeld over een aanpassing van een huurcontract, waarbij het warenhuis minder winkeloppervlakte wil huren.

Vakbonden zij aan zij met werknemers V&D

De werknemers zijn niet blij met de aangekondigde salarisverlaging van 5,8 procent en hebben zich verzameld bij de vakbonden. Vakbonden FNV Handel en CNV Dienstenbond hebben inmiddels een ultimatum gesteld: als de verplichte loonsverlaging is doorgevoerd op het loonstrookje van februari, stappen de bonden naar de rechter. Eerder werd al bekend dat meer dan honderd personeelsleden van V&D hebben aangegeven de stap naar de rechter overwegen. "De afgelopen drie dagen hebben ruim 340 leden werkzaam bij V&D onze bijeenkomsten bezocht. Zij zijn vrijwel unaniem van mening dat de grote verslechteringen die V&D door wil voeren onacceptabel zijn," zegt FNV-bestuurder Niels Suijker in een persbericht. In het ultimatum stellen de vakbonden dat alle voorgestelde wijzigingen voor het personeel op uiterlijk 4 februari moeten zijn ingetrokken.

Door de loonsverlaging van 5,8 procent gaat iedere werknemer er flink op achteruit. Tevens is er geen enkele garantie op het behoud van banen, stellen de werknemers en vakbonden. Bovendien heeft het loonoffer, mocht uiteindelijk toch een deel van het personeel worden ontslagen, direct gevolgen voor een eventuele WW-uitkering, stelt het CNV. Het vertrouwen is geschaad door de voorgestelde maatregelen. “Ook bleek uit de peiling dat het vertrouwen in de leiding geschaad en laag is. Men voelt zich geschoffeerd en gedemotiveerd door de voorgestelde maatregelen.” Suijker: “Als V&D doorzet gaan we namens honderden leden naar de rechter. Onze leden voelen zich meer dan respectloos behandeld door V&D en weigeren om mee te werken aan een versobering, zonder dat daar een reëel perspectief of een garantie voor werk tegenover staat.”

V&D sluit filiaal in Amsterdamse Kalvertoren

Het nieuws over de harde onderhandelingen valt samen met het bericht dat V&D de huur op heeft gezegd van het filiaal in winkelcentrum de Kalvertoren in Amsterdam. Dat heeft de eigenaar van de Kalvertoren, de Kroonenberg groep aan het Parool laten weten. Het filiaal bevindt zich op de eerste verdieping van de Kalvertoren aan de Kalverstraat, tegenover het grote filiaal van V&D. "Ze hebben al opgezegd," laat Lesley Bamberger van Kroonenberg Groep aan de krant weten. Hij is sinds kort eigenaar van de Kalvertoren. "Maar ze hebben nog een huurcontract van twee jaar. Daar zullen we ze zeker aan houden." Van Bamberger mag V&D op elk moment weg uit de Kalvertoren, zolang de overeengekomen huur gewoon wordt afgedragen. Er zijn nog geen gesprekken met V&D geweest, maar Bamberger is duidelijk: "Afspraak is afspraak. De huurovereenkomsten zijn duidelijk en wij zullen in lijn daarmee het gesprek met V&D aangaan."

V&D laat weten dat het huurcontract van de Kalvertoren al in juli 2013 is opgezegd. "Het contract loopt nog door tot september 2017. De focus ligt op het hoofdpand van V&D Kalverstraat, welke we dit jaar gaan vernieuwen. Deze vernieuwing past binnen de huidige strategie om meer beleving en inspiratie toe te voegen aan onze winkels. De sluiting van de etage in de Kalvertoren zal niet leiden tot verlies van werkgelegenheid," aldus een woordvoerder tegen FashionUnited.nl.

V&D verkeert al langere tijd in moeilijkheden. De warenhuisketen leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar. Momenteel heeft V&D 63 vestigingen in Nederland.
bron
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:08:24 #263
439880 Obamamamamama
Never say never 'Justin B
pi_149212599
Investeringsmaatschappij Sun Capital zal het geen fuck boeien als V&D failliet gaat. Ze hebben het omhulsel leeggezogen van het kapitaal en zullen het gewoon van zich af schudden. Het is niet hun core business. De V&D zou het best af zijn als ze een moederbedrijf hadden die als core business retail- en kleding heeft. Investeringsmaatschappijen zijn wat dat betreft bloedzuigers. Halen wat uit te halen valt en dan de boel laten doodbloeden. RIP V&D.
pi_149213107
Veel mensen zullen met dit vooruitzicht geen dure aankopen (ivm garantie/ruilen) meer doen bij V&D en ik voorzie ook nog wel dat er gestaakt gaat worden. Het schip zinkt en ik denk niet dat er nog tegenop te pompen is.
pi_149213834
Is dat Sun Capital zo'n achterlijk hedgefundbedrijf wat iets koopt met de intentie het failliet te laten gaan, in stukken te knippen en voor meer geld te verkopen of is het een fatsoenlijk investeringsbedrijf wat probeert een zaak op te bouwen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149215308
quote:
Kort geding tegen V&D om winkels te ontruimen | Economie


Kort geding tegen V&D om winkels te ontruimen

IEF Capital wil dat V&D de warenhuizen in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Maastricht en Alkmaar onmiddellijk ontruimd worden nu de huur niet is overgemaakt. Hiervoor is een kort geding aangespannen. V&D had eerder al gezegd dat het de komende vier maanden geen huur meer zal afdragen aan de eigenaren van de panden om een liquiditeitscrisis te overbruggen. Hiermee wordt impliciet aangegeven dat het warenhuis geen geld meer heeft.
Door: Peter de Waard 30 januari 2015, 17:36
0

Vanaf juni wil V&D wel weer huur overmaken, maar wel een fiks lager bedrag. De huursom zou moeten worden teruggebracht van 10 naar 7 procent van de omzet. De vastgoedeigenaren beroepen zich echter op langjarige huurcontracten en zeggen dat V&D niet in haar eentje het contract kan veranderen.

IEF Capital heeft nu de rechter ingeschakeld. Nechemja de Bruin stelt dat de afgelopen dagen is onderhandeld over een compromis. 'Voorstel was dat V&D voor onze panden op de begane grond en eventueel eerste verdieping verkoopruimte zou inleveren. Dan hoefde het warenhuis ook minder huur te betalen en zouden alle locaties kunnen worden behouden en de mensen kunnen blijven werken. Maar V&D heeft dit voorstel afgewezen. Daarnaast is nog eens bevestigd dat er geen huur wordt betaald. En dat is de reden om het kort geding aan te spannen.'

Ook andere vastgoedeigenaren dreigen met juridische stappen. Elizen Vastgoed, eigenaar van de V&D-winkelgebouwen in Apeldoorn en Deventer, zal de warenhuisketen juridisch aansprakelijk stellen als de huur niet wordt overgemaakt.
Personeel

We hebben nog steeds vertrouwen in een positieve uitkomst van onze gesprekken met de verhuurders
Don Roach, tijdelijk bestuursvoorzitter V&D

V&D heeft een soortgelijk conflict met het personeel. De 5000 werknemers moeten 5,8 procent van hun salaris inleveren plus een vakantiedag en de eventuele seniorendagen. Ook die is eenzijdig opgelegd. De vakbonden hebben al verklaard daarmee niet akkoord te gaan en het besluit te zullen aanvechten. V&D heeft op haar beurt de bonden en de vastgoedeigenaren gedreigd met erger zoals het faillissement of massa-ontslag en het sluiten van vestigingen.

Tijdelijk bestuursvoorzitter Don Roach van V&D vindt het besluit van IEA een onaangename verrassing: 'We zijn erg teleurgesteld door het kort geding van IEF. Wij dachten dat we nog in de onderhandelingsfase zaten. Het voorstel van IEF konden wij niet accepteren, omdat het een negatief effect zou hebben op de omzet en de winstgevendheid van V&D. Wij hebben aangegeven een tegenvoorstel te doen wat naar onze mening voor beide partijen gunstig is. We zijn op dit moment nog bezig met de afronding daarvan. We hebben nog steeds vertrouwen in een positieve uitkomst van onze gesprekken met de verhuurders.'
Bron: Volkskrant
I´m back.
pi_149215403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is dat Sun Capital zo'n achterlijk hedgefundbedrijf wat iets koopt met de intentie het failliet te laten gaan, in stukken te knippen en voor meer geld te verkopen of is het een fatsoenlijk investeringsbedrijf wat probeert een zaak op te bouwen?
Natuurlijk zo'n achterlijk hedgefund. Bestaan er eigenlijk wel normale hedgefunds?
pi_149215448
Shit, ik heb nog een V&D kadokaart van ¤ 40.

Hoe moeilijk het ook is om bij V&D iets leuks te vinden, ik kan 'm maar beter als de sodetering gaan uitgeven :')
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:04:29 #269
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_149215466
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"wie het hard speelt kan het hard krijgen" noemen ze zoiets.
pi_149215499
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

"wie het hard speelt kan het hard krijgen" noemen ze zoiets.
Ben wel bediend hoe dat afloopt iig.
Maandag wrs kort geding.
I´m back.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:08:59 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_149215554
Was de boel niet al leeggezogen en overladen met schulden toen Maxeda de boel overnam?
pi_149215921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:35 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

De wetgeving hieromheen zou echt eens aangepakt moeten worden inderdaad.

Onbegrijpelijk dat dit nog steeds zo kan, of überhaupt zo kan.
Volgens mij kan het ook helemaal niet. Ik zag laatst zoiets bij een consumentenprogramma op tv, het postorderbedrijf wist dat het stil failliet zou gaan, maar nam wel bestellingen en het geld aan, met de intentie niet te leveren. Ik zie niet in waarom dat in dit geval geen oplichting zou opleveren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is dat Sun Capital zo'n achterlijk hedgefundbedrijf wat iets koopt met de intentie het failliet te laten gaan, in stukken te knippen en voor meer geld te verkopen of is het een fatsoenlijk investeringsbedrijf wat probeert een zaak op te bouwen?
Weet ik niet. De sprinkhaankapitalisten nemen doorgaans zo'n bedrijf over, en maken dan van het aankoopbedrag een lening van de overnemers aan het bedrijf, tegen een rente van 14% of zo. Dan heb je dus niet het ondernemersrisico, maar wel het bijbehorende rendement. Je betaalt veel minder belasting, want de schuld drukt de winst, en is reden om te 'saneren'.

Maar ook daarvan is de vraag of het wanbeleid is, en de bestuurders dus bij faillissement persoonlijk aansprakelijk zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:42:39 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149216121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook helemaal niet. Ik zag laatst zoiets bij een consumentenprogramma op tv, het postorderbedrijf wist dat het stil failliet zou gaan, maar nam wel bestellingen en het geld aan, met de intentie niet te leveren. Ik zie niet in waarom dat in dit geval geen oplichting zou opleveren.

Daarom online lekker met creditcard betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149216768
Ik heb wel het idee dat V&D zichzelf een te grote rol toedichtte in het winkellandschap, dat ze dachten zo'n huurverlaging zomaar op te kunnen leggen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_149216923
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarom online lekker met creditcard betalen.
Nee, daarom gewoon vervolgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')