Maar ik kan de melk toch niet meer opzuigen als de eerste batch al bevroren is? Het ligt nu in de koelkast en ik vries het sowieso binnen 24 uur in. Weggooien doe ik niet uiteraard!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:18 schreef Morretje het volgende:
Juist wel invriezen! En de volgende lading erbij doen en weer invriezen. Zolang de nieuwe lading kleiner is dan de oude kan dat prima.

quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:22 schreef Morretje het volgende:
oh ja, spuitjes zuigen

Dan idd straks bij elkaar voegen en in 1 keer invriezen.
Nieuwsgierig: verwacht je dat je het nodig gaat hebben?

Snap ik helemaal. Eerste voeding kv zou sowieso niet hoeven toch? Meteen aan de borst is hoedanook beter. Is donormelk een optie voor je?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij mijn oudste was bijvoeden helaas wel nodig, omdat hij klein was en nog niet zelf genoeg kracht had om te drinken. Mijn productie kwam ook pas na 5/6 dagen op gang, en liep nog wel een paar weken achter op wat hij nodig had.
Dit kindje wordt ook weer een ukkie, en het zal van de termijn afhangen of hij meer richting 5 of 6 pond zal gaan. Geschat gewicht met 40 weken is ca. 2800 gram (als ik dat haal, peuter kwam met 38 weken en 2460 gram). Ik neem aan dat mijn productie wat sneller op gang komt, aangezien ik tot 3 weken terug nog gevoed heb, maar ik vind het wel een fijn idee om iets achter de hand te hebben, zodat de eerste voeding niet per se kv hoeft te zijn.

Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:36 schreef Morretje het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Eerste voeding kv zou sowieso niet hoeven toch? Meteen aan de borst is hoedanook beter. Is donormelk een optie voor je?
Ik verwacht ook wel dat je productie snel op gang zal zijn, maar zorgverleners kijken daar vaak niet naar..
 . Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname...
. Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname... 

Jaquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef Burdie het volgende:
Kijk je er naar uit Phaidra, weer zo'n ienieminibaby aan de borst?
.
 !! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen
!! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen  .
.

Als mini ietsje groter is dan wordt ook meer bedreven in het al voedend rondlopen, bukken en ondertussen de peuter ergens vandaan/achter/onder/af vissen.....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja!! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen
.

2 jaar en bijna 8 maanden.quote:

.
. 

Ik kolfde echt met de hand in een cupje, dus zonder kolf. Minder pijnlijk en mogelijk effectiever daardoor? Nu stimuleren is in ieder geval nog niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horen. Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname...
Tnx voor de tips Kursor! Een dag overslaan had ik ook al bedacht, want mijn tepels zijn het zuiggeweld niet echt gewend meer, autsj!

Is ook zo dat je nu meer weet. En dat wordt alleen maar nog meerquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horen. Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname...
Tnx voor de tips Kursor! Een dag overslaan had ik ook al bedacht, want mijn tepels zijn het zuiggeweld niet echt gewend meer, autsj!
 Ik hoop dat je het niet nodig hebt.
 Ik hoop dat je het niet nodig hebt. 

Met de hand lukt me niet, ondanks opvolgen van instructies.. Heel soms als ik al een tsr gekolfd had, maar meer dan druppels was het toen ook al niet (terwijl ik toen een prima productie had en zo ongeveer 130-150 ml per borst kon kolven).quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:50 schreef Kursor het volgende:
[..]
Ik kolfde echt met de hand in een cupje, dus zonder kolf. Minder pijnlijk en mogelijk effectiever daardoor? Nu stimuleren is in ieder geval nog niet de bedoeling.

Lang leve de smartphone en tablet-generatiequote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja!! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen
.

).
).

.
.

. (Al kan ik me wel iets bij die blik voorstellen!)
 . (Al kan ik me wel iets bij die blik voorstellen!)

.
. 

Borstschelpen spoel ik altijd even om na gebruik, die steriliseer ik alleen 's avonds (ik kolf drie keer, geen doen anders). Ik zou per kolfsessie twee flesjes meenemen. Verder misschien een (lek)doekje. En ik heb mijn PumpEase natuurlijkquote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sorry, niet aan een foto gedacht..
Kolvende moeders, waaruit bestaat jullie kolfassortiment? Ik zal straks denk ik twee keer per dag kolven op het werk. Hoe veel flesjes zouden jullie meenemen? En hebben jullie ook meerdere van die dingen waar je de flesjes aan vast draait? En ten slotte, heeft iemand een tip voor een handig koeltasje?

nee gewoon zo, ik giet meestal over in bakjes en zij zetten het meteen weer in de koelkastquote:Op maandag 9 februari 2015 17:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dank je! Dan moet ik even flesjes bijkopen en zo'n koeltasje. Daar stop ik 's ochtends bevroren koelelementen in en dan kan dat de rest van de dag mee?
En nog een vraagje: hoe geef je de melk mee naar kdv/go? Ook weer in een koeltasje?

.
.  .
.

ja hoor, dat kan! Ik heb daar echter niet genoeg flesjes voor, daarom giet ik overquote:Op maandag 9 februari 2015 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb een Ardo Calypso!
Dat overgieten doe je dan thuis, SQ? Ik had bedacht om de opbrengst van maandag op dinsdag mee te geven, dat kan wel toch? Dan tussentijds gewoon in de koelkast bewaren? En volgens mij is er een koelkastje in de vergaderruimte kolfruimte!.
Oh man, ik voel me echt een noob zeg..

.
.

ik denk dat het inclusief kolf, voedingsbehas en accessoires stukken duurder is dan flesvoedingquote:Op maandag 9 februari 2015 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan zeggen ze dat borstvoeding geven gratis is..

.
.

die kon ik declarerenquote:Op maandag 9 februari 2015 18:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vergeet de lactatiekundigen niet, als je die nodig hebt..
 maar idd, ook niet gratis
 maar idd, ook niet gratis  

Ik zo goed als na elke keer. Maar ik geloof niet dat dit per se nodig is hoor. Ik vries alleen niks in maar bewaar het in de koelkast dus mijn idee is een beetje hoe minder er in zit, hoe minder er kan groeien in die paar dagen.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe vaak koken jullie de kolfzooi uit, na hoeveel keer gebruiken?

elke avond, dus na drie sessies. Misschien overdaad, maar wat spees zegtquote:Op maandag 9 februari 2015 18:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe vaak koken jullie de kolfzooi uit, na hoeveel keer gebruiken?

ik kolf links altijd veel meer dan rechts, en gisteren en vandaag ineens niet meer
 ik kolf links altijd veel meer dan rechts, en gisteren en vandaag ineens niet meer  Het duurt ook ineens erg lang, hang al 12 minuten aan de kolf en de melk is nog steeds transparant
 Het duurt ook ineens erg lang, hang al 12 minuten aan de kolf en de melk is nog steeds transparant 

wel ben ik weer halfziek en er zit weer een menstruatie aan te komen. Ik vind het echt vervelend dat die factoren je productie zo enorm omlaag trekken
 wel ben ik weer halfziek en er zit weer een menstruatie aan te komen. Ik vind het echt vervelend dat die factoren je productie zo enorm omlaag trekken  

.
 .  

...
...  ! Piranha is ook echt een piranha, zodra hij al tiet ruikt gaat de mond wijd open
 ! Piranha is ook echt een piranha, zodra hij al tiet ruikt gaat de mond wijd open   !
 !

.
. 

. En handig, een extra paar, mocht ik ze eens thuis/op het werk vergeten. Leek mij.
. En handig, een extra paar, mocht ik ze eens thuis/op het werk vergeten. Leek mij.  .
.

En nu liep ik laatst door een winkel, me af te vragen hoe ik hoogzwanger ook alweer liep zodat het geen pijn deed....... Ohja; als een malloot met mn knieën hoog opgetrokken bij elke stap
  En nu liep ik laatst door een winkel, me af te vragen hoe ik hoogzwanger ook alweer liep zodat het geen pijn deed....... Ohja; als een malloot met mn knieën hoog opgetrokken bij elke stap  !
!

(en dat na 10 uur doorslapen). Ik heb beide borsten gegeven. Nu is hij op de opvang. Ik ben net van bed af, ik moet nodig kolven voor de productie, maar wat is handig met kolven? Ook zo vaak mogelijk nu?
  (en dat na 10 uur doorslapen). Ik heb beide borsten gegeven. Nu is hij op de opvang. Ik ben net van bed af, ik moet nodig kolven voor de productie, maar wat is handig met kolven? Ook zo vaak mogelijk nu?  Straks ben ik mijn melkproductie kwijt...
 Straks ben ik mijn melkproductie kwijt...

normaal is dat het dubbele 's morgens
 normaal is dat het dubbele 's morgens  

,
, .
. .
.

Ik ben benieuwd wat er bij mij zo uitkomt.. Ik ga ook maar even 'hangen'.
  Ik ben benieuwd wat er bij mij zo uitkomt.. Ik ga ook maar even 'hangen'. 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Mooie lijntjes! En wat goed, een half jaar al!
 Mooie lijntjes! En wat goed, een half jaar al!  
   Heb nog gekeken naar donormelk, om te doneren, maar dat blijkt nog heel ingewikkeld en nu geen optie hihi. Net uit beide borsten opgeteld zo'n 140 ml in een half uur ofzo (om en om, niet tegelijk, had ik geen zin in
  Heb nog gekeken naar donormelk, om te doneren, maar dat blijkt nog heel ingewikkeld en nu geen optie hihi. Net uit beide borsten opgeteld zo'n 140 ml in een half uur ofzo (om en om, niet tegelijk, had ik geen zin in  ).
 ).  Maar goed, paniek voor niets waarschijnlijk, haal ik wel uit jullie reacties. Altijd overvloedig melk gehad, nu ineens even niet meer, en dus raak ik in de war. Maar ach, 6 weken helse pijnen met borstvoeding gehad, dit klusje gaan we ook even aanpakken huppaaa
 Maar goed, paniek voor niets waarschijnlijk, haal ik wel uit jullie reacties. Altijd overvloedig melk gehad, nu ineens even niet meer, en dus raak ik in de war. Maar ach, 6 weken helse pijnen met borstvoeding gehad, dit klusje gaan we ook even aanpakken huppaaa   

voor de slechte kolfopbrengsten en de baaldagen.
 voor de slechte kolfopbrengsten en de baaldagen. 
   .
 .

Ga je helemaal stoppen?
 Ga je helemaal stoppen? 

.
 .

Bij mij werd het wel beter maar S dronk met 14/15mnd nog 10-12x.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef Burdie het volgende:
Zeg, gaat het 'restantje' BI over als ik ooit stop met bv of kijk ik daar onterecht naar uit?.

, het blijft stromen.  Tsr komt wisselend,  soms als de kolf nog niet eens aanstaat
, het blijft stromen.  Tsr komt wisselend,  soms als de kolf nog niet eens aanstaat  en soms pas na 10 minuten. Ik krijg meestal 2 of 3x een tsr en kolf tot ik iig een voeding bij elkaar heb (150cc) of Tot het lang genoeg heeft geduurd
 en soms pas na 10 minuten. Ik krijg meestal 2 of 3x een tsr en kolf tot ik iig een voeding bij elkaar heb (150cc) of Tot het lang genoeg heeft geduurd 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |