alleen als je het filmtquote:Op maandag 19 januari 2015 21:51 schreef Amsel het volgende:
Conclusies na een dagje half-elektrisch en half-handmatig kolven:
- Qua opbrengst lijkt het niet uit te maken
- Tsr komt handmatig veel sneller
- Handmatig is zelfs sneller klaar dan elektrisch (maar dan krijg ik nog wel een paar extra straaltjes eruit als ik de elektrische er nog even op zet)
Dus eigenlijk zou ik voor de hoogste opbrengst in de kortst mogelijke tijd dubbelzijdig handmatig moeten kolven en dan nog even elektrisch nakolven
Bijkolven heb ik inderdaad geprobeerd in de kerstvakantie. Daar werd ik zo gedemotiveerd van dat ik heel bv niet meer zag zittenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:30 schreef Kyara het volgende:
Heb trouwens wel het idee dat je kolven ook moet "leren". Je borsten zijn immers je baby gewend. Klinkt sowieso alsof je met je kolf je borst niet leeg hebt kunnen kolven. Een andere kolf proberen kan een optie zijn. Misschien al wat vaker kolven (bijvoorbeeld na een ochtendvoeding) om wat meer gewend te raken aan het kolven en tegelijkertijd iets van een voorraadje aan te leggen?
Ik kreeg trouwens ook niet genoeg bij elkaar gekolfd en heb op werkdagen ook kv bij moeten geven.
Ik zou sowieso op je werk blijven kolven
Hm ja daar was ik al bang voor, voor het kelderen van de productie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:58 schreef Morretje het volgende:
Je productie zal dat nu in elk geval nog niet gaan trekken, gemiddeld is dat rond 9/10 maand, dat je voedingen kan overslaan zonder dat dat meteen betekend dat je productie keldert.
Maak je het kolven wel aangenaam? Kopje thee, warm aangekleed, warme ruimte. En dan je borsten evt "voorbewerken", warm maken, stimulerende bewegingen. Krijg je wel een tsr tijdens het kolven? Lukt het om die meerdere keren op te wekken?
Uit pure nieuwsgierigheid, waarom wil je max een half jaar voeden?
Daar kolfde ik rustig 200 ml na een overgeslagen voeding. Had ook een mooi diepvriesvoorraadje opgebouwd.quote:
Ik dacht tijdens de kraamperiode echt niet dat ik het zou volhouden. Ben zelfs begonnen met afbouwen en kv geven, omdat ik bv zo beklemmend en beperkend vond. Maar toen opeens veranderde er iets: doordat madam kv ook prima lustte, wist ik dat er een alternatief was, en werd ik opeens niet meer zo benauwd van bv. In de praktijk krijgt ze misschien eens in de 3 weken een flesje kv, maar ik voel me zoveel vrijer en relaxter! En waar ik eerst dacht "ik ga nooit kolven, ik ben geen koe", ben ik eerst begonnen met een handkolf, toen toch maar een elektrische, en inmiddels beschouw ik kolven als een fijn rustmoment tijdens de drukke werkdagquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:16 schreef Heliotrope het volgende:
Wat oude topics lezend zie ik wel een aantal mensen die van plan waren te stoppen zodra ze weer gingen werken en toch door zijn gegaan (of andersom). Was benieuwd hoe dat bevallen is?
Tot mijn grote verbazing is dit hier wel gelukt. Js krijgt nu 1x 's avonds en 1x 's ochtends bv en de rest van de dag 3x kv, en ik kolf niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Bijkolven heb ik inderdaad geprobeerd in de kerstvakantie. Daar werd ik zo gedemotiveerd van dat ik heel bv niet meer zag zitten.
Bij de eerste ging kolven me heel gemakkelijk af, daar had ik dezelfde kolf. Geloof dat ik nog wel dezelfde paar tieten heb. Maar begreep ook dat het per kind kan verschillen of je wel of niet makkelijk kolft.
Dus jij zou zeggen: gewoon blijven kolven en dat dan maar mixen met de kv?
Wanneer zou ik dan wat af kunnen bouwen om op ochtend en avondvoeding te komen? Als dat uberhaupt zin heeft, want ik wil maximaal een half jaar bv geven.
Lief dat je het vraagt! Ivan knapt gelukkig weer wat op, wel er verkouden nog maar geen koorts meer. Aan de borst drinkt hij alleen nog voor hij 's avonds gaat slapen, dus geen idee nog hoe het zal zijn vandaagquote:
Wat een omslag zeg, wat fijn!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:23 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik dacht tijdens de kraamperiode echt niet dat ik het zou volhouden. Ben zelfs begonnen met afbouwen en kv geven, omdat ik bv zo beklemmend en beperkend vond. Maar toen opeens veranderde er iets: doordat madam kv ook prima lustte, wist ik dat er een alternatief was, en werd ik opeens niet meer zo benauwd van bv. In de praktijk krijgt ze misschien eens in de 3 weken een flesje kv, maar ik voel me zoveel vrijer en relaxter! En waar ik eerst dacht "ik ga nooit kolven, ik ben geen koe", ben ik eerst begonnen met een handkolf, toen toch maar een elektrische, en inmiddels beschouw ik kolven als een fijn rustmoment tijdens de drukke werkdag
Phaidra, klinkt lastig! Maar ook wel schattig en een soort logisch dat hij het ene zo met het andere associeert
Ik geef kuiken nu meteen na zijn middagslaapje een bordje pap. Maar of dat nou het verschil maakt... gisterenavond was hij te moe om goed te eten hij heeft vannacht toch doorgeslapen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:04 schreef Mabawa. het volgende:
Phaidra hulde voor je 31 maanden!!![]()
Fijn Burdie! Wel ondertussen iets meer bijvoeding aangeboden of is het echt zoals vanouds?
Franny wat grappig dat dat 'ineens' zo kan veranderen he?! Hier zoals je weet geen natuurlijke vermindering van de nachtvoedingen.
Faaaaaaaaaaaase!quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik geef kuiken nu meteen na zijn middagslaapje een bordje pap. Maar of dat nou het verschil maakt... gisterenavond was hij te moe om goed te eten hij heeft vannacht toch doorgeslapen.
Misschien was het toch een fase.
Ik streef naar 3x per dag, vaak is het 2x. Meer is echt niet haalbaar. Dus dat wordt aanvullen met kv denk ik. Niet het eind van de wereld, wel gewoon jammerquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Extra kolfpauze pakken? Hoe vaak kolf je nu?
Ik wil nog lang voeden ja juist omdat het zo verschrikkelijk is deze keer wil ik na alle moeite ook niet nu op geven. Het gaat wel beter dan het ging hij drinkt nu netter maar gewoon zo onregelmatig overdag.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:35 schreef Kimpossible het volgende:
Wel zuur van je productie zeg. Wil je nog lang voeden? Als in: gaat het wat beter en houd je het nog vol?
Slapen? Wat is dat voor vies woord?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:33 schreef Burdie het volgende:
Kim, fase. Hier is ook alles wat ook maar even niet naar z'n zin is keihard gillen. Ik las ergens over de 11-maanden sprong, de sprong de sprongen. Wil F wel nog slapen overdag?
Hier vielen vandaag ineens heel veel kwartjes bij kuiken, hopelijk betekent dat het einde van het gezanik.
Moppert.
Loj.
Dat zou gaaf zijn! Geen idee of het een zwaar traject is, maar wie weet, als je kleintje eenmaal weer wat groter is?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt me eigenlijk heel leuk om vrijwilliger bij de LLL te worden, maar zie een beetje op tegen het traject icm 2 kinderen en werk. Maar inmiddels weet ik volgens mij best veel af van bv geven en ergens vind ik het zonde dat ik er zo weinig mee kan verder...
Heb je gelijk in hoor, alleen was ik daar op dat moment net niet bijdehand genoeg voor om dat te zeggen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:51 schreef L-E het volgende:
'Want anders heb je hem met 2 nog aan de borst' Dan heb je mooi de who-norm gehaald, ik zie het probleem niet.
Spees, ik zeg viermaaandendip. Hier ging het precies hetzelfde (ik weet nog goed dat hij altijd verliefd naar de gordijnen ging staren ipv aan de borst drinken. of het was de geest van mijn dode moeder, dat kan ook) en dat kwam vanzelf weer goed!
Je kind is al 5 ?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef WupWup het volgende:
Sinds mijn kolfrecht is afgelopen, kolf ik in mijn eigen tijd. Ik offer een stukje pauze op.
oh vreselijk ja, datquote:Op maandag 2 februari 2015 16:50 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, beterschap!!
Blue, dan lijkt het er ook een beetje op dat je collega's last hebben van kinnesinne. Vrouwen zien het vaak als een soort confrontatie, als ze merken dat iemand kiest om lang(er) de borst te geven, alsof je daarmee zegt dat zij te snel gestopt zijn of zo. Dus dan maar in de aanval en jou het gevoel geven dat jij iets fout doet. Ik weet niet of ik het juist heb hoor, maar ik vind het verbazend dat zij zich zo met jou bezighouden op die manier. Ik zou me niet meer in de verdediging laten duwen. Het is jouw recht, punt. En verder is het jouw kind en jouw lijf..
Burdie! Op naar 1 jaar!!.
Die van mij is 6, en de jongste 3 (jaar ja). En ze gaan nog lekker door.quote:
Ik gooi 'm er nog een keer in: Easy Peasy! Echt heel fijn en helderquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:49 schreef Amsel het volgende:
Jongens ik snap bijvoeding nietMevrouw is deze week zes maanden, dus we zijn eens rustig gaan experimenteren. Prima, maar uiteindelijk (maar wanneer dan??) moeten het hele maaltijden gaan worden en moeten we voedingen gaan vervangen enzo. En ik lees overal dat het vanzelf wel gaat en dat je je weg er wel in vindt, maar ik wil duidelijkheid
Over hoe veel, wanneer, hoe vaak, wat wel en wat niet... en dan vooral in combinatie met de bv. Enig idee of er een boek of site is met heldere uitleg? Volgende week weer afspraak bij het cb dus dan vraag ik het ook, maar ik bereid me graag voor met niet door het voedingscentrum gesponsorde informatie
Maar ik kan de melk toch niet meer opzuigen als de eerste batch al bevroren is? Het ligt nu in de koelkast en ik vries het sowieso binnen 24 uur in. Weggooien doe ik niet uiteraard!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:18 schreef Morretje het volgende:
Juist wel invriezen! En de volgende lading erbij doen en weer invriezen. Zolang de nieuwe lading kleiner is dan de oude kan dat prima.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:22 schreef Morretje het volgende:
oh ja, spuitjes zuigen![]()
![]()
Dan idd straks bij elkaar voegen en in 1 keer invriezen.![]()
Nieuwsgierig: verwacht je dat je het nodig gaat hebben?
Snap ik helemaal. Eerste voeding kv zou sowieso niet hoeven toch? Meteen aan de borst is hoedanook beter. Is donormelk een optie voor je?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Bij mijn oudste was bijvoeden helaas wel nodig, omdat hij klein was en nog niet zelf genoeg kracht had om te drinken. Mijn productie kwam ook pas na 5/6 dagen op gang, en liep nog wel een paar weken achter op wat hij nodig had.
Dit kindje wordt ook weer een ukkie, en het zal van de termijn afhangen of hij meer richting 5 of 6 pond zal gaan. Geschat gewicht met 40 weken is ca. 2800 gram (als ik dat haal, peuter kwam met 38 weken en 2460 gram). Ik neem aan dat mijn productie wat sneller op gang komt, aangezien ik tot 3 weken terug nog gevoed heb, maar ik vind het wel een fijn idee om iets achter de hand te hebben, zodat de eerste voeding niet per se kv hoeft te zijn.
Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:36 schreef Morretje het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Eerste voeding kv zou sowieso niet hoeven toch? Meteen aan de borst is hoedanook beter. Is donormelk een optie voor je?
Ik verwacht ook wel dat je productie snel op gang zal zijn, maar zorgverleners kijken daar vaak niet naar..
Jaquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef Burdie het volgende:
Kijk je er naar uit Phaidra, weer zo'n ienieminibaby aan de borst?![]()
.
Als mini ietsje groter is dan wordt ook meer bedreven in het al voedend rondlopen, bukken en ondertussen de peuter ergens vandaan/achter/onder/af vissen.....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja!! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen
.
2 jaar en bijna 8 maanden.quote:
Ik kolfde echt met de hand in een cupje, dus zonder kolf. Minder pijnlijk en mogelijk effectiever daardoor? Nu stimuleren is in ieder geval nog niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horen. Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname...
Tnx voor de tips Kursor! Een dag overslaan had ik ook al bedacht, want mijn tepels zijn het zuiggeweld niet echt gewend meer, autsj!
Is ook zo dat je nu meer weet. En dat wordt alleen maar nog meerquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu heb ik zelf ook meer kennis, dus zal sneller mijn eigen mening laten horen. Maar bij de oudste was het een randgeval van opname of naar huis. We mochten naar huis als we wel zouden starten met kv naast aanleggen elke 2 uur omdat hij eigenlijk niet veel mocht afvallen. Tja, dat deden we dus. En ergens maar goed ook, want hij viel toch veel af en na 5 dagen volgde alsnog een zh-opname...
Tnx voor de tips Kursor! Een dag overslaan had ik ook al bedacht, want mijn tepels zijn het zuiggeweld niet echt gewend meer, autsj!
Met de hand lukt me niet, ondanks opvolgen van instructies.. Heel soms als ik al een tsr gekolfd had, maar meer dan druppels was het toen ook al niet (terwijl ik toen een prima productie had en zo ongeveer 130-150 ml per borst kon kolven).quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:50 schreef Kursor het volgende:
[..]
Ik kolfde echt met de hand in een cupje, dus zonder kolf. Minder pijnlijk en mogelijk effectiever daardoor? Nu stimuleren is in ieder geval nog niet de bedoeling.
Lang leve de smartphone en tablet-generatiequote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja!! Al vrees ik wel voor de streken die mijn peuter gaat uithalen ondertussen
.
Borstschelpen spoel ik altijd even om na gebruik, die steriliseer ik alleen 's avonds (ik kolf drie keer, geen doen anders). Ik zou per kolfsessie twee flesjes meenemen. Verder misschien een (lek)doekje. En ik heb mijn PumpEase natuurlijkquote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sorry, niet aan een foto gedacht..
Kolvende moeders, waaruit bestaat jullie kolfassortiment? Ik zal straks denk ik twee keer per dag kolven op het werk. Hoe veel flesjes zouden jullie meenemen? En hebben jullie ook meerdere van die dingen waar je de flesjes aan vast draait? En ten slotte, heeft iemand een tip voor een handig koeltasje?
nee gewoon zo, ik giet meestal over in bakjes en zij zetten het meteen weer in de koelkastquote:Op maandag 9 februari 2015 17:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dank je! Dan moet ik even flesjes bijkopen en zo'n koeltasje. Daar stop ik 's ochtends bevroren koelelementen in en dan kan dat de rest van de dag mee?
En nog een vraagje: hoe geef je de melk mee naar kdv/go? Ook weer in een koeltasje?
ja hoor, dat kan! Ik heb daar echter niet genoeg flesjes voor, daarom giet ik overquote:Op maandag 9 februari 2015 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb een Ardo Calypso!
Dat overgieten doe je dan thuis, SQ? Ik had bedacht om de opbrengst van maandag op dinsdag mee te geven, dat kan wel toch? Dan tussentijds gewoon in de koelkast bewaren? En volgens mij is er een koelkastje in de vergaderruimte kolfruimte!.
Oh man, ik voel me echt een noob zeg..
ik denk dat het inclusief kolf, voedingsbehas en accessoires stukken duurder is dan flesvoedingquote:Op maandag 9 februari 2015 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan zeggen ze dat borstvoeding geven gratis is..
die kon ik declarerenquote:Op maandag 9 februari 2015 18:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vergeet de lactatiekundigen niet, als je die nodig hebt..
Ik zo goed als na elke keer. Maar ik geloof niet dat dit per se nodig is hoor. Ik vries alleen niks in maar bewaar het in de koelkast dus mijn idee is een beetje hoe minder er in zit, hoe minder er kan groeien in die paar dagen.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe vaak koken jullie de kolfzooi uit, na hoeveel keer gebruiken?
elke avond, dus na drie sessies. Misschien overdaad, maar wat spees zegtquote:Op maandag 9 februari 2015 18:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe vaak koken jullie de kolfzooi uit, na hoeveel keer gebruiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij werd het wel beter maar S dronk met 14/15mnd nog 10-12x.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef Burdie het volgende:
Zeg, gaat het 'restantje' BI over als ik ooit stop met bv of kijk ik daar onterecht naar uit?.
Ah fijn dat bij jou 1 borst ook gewoon gaat, ik begon al te twijfelen dus..quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik ben soms na een half uur kolven nog helemaal niet klaar, het blijft stromen. Tsr komt wisselend, soms als de kolf nog niet eens aanstaat
en soms pas na 10 minuten. Ik krijg meestal 2 of 3x een tsr en kolf tot ik iig een voeding bij elkaar heb (150cc) of Tot het lang genoeg heeft geduurd
Edit, wmik, mijn kleinste drinkt al sinds ze een week of 4 is maar 1 borst. Geeft geen problemen hier en ze groeit als kool
ja ok zo snel ben ik ook niet. Maar als ik alles kant en klaar in de koelkast laat staan dan gaat t wel snel. En dan na sessie 2 pas losdraaien en spoelen. Maar concentratie weervinden is lastiger..quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik red dat niet in vijf minuten. Kolf uitpakken, inpluggen, flesjes op schild draaien, schilden aan kolf klikken, trui uit, pumpease om, schilden aan borsten hangen, nog es goed hangen en dan kunnen we van start, ben ik zo vijf minuten verder. En naderhand alles weer losdraaien, spoelen en opbergen...
Ja helaas. Maar toch minder erg als nr 1. ( een lactatiekundige had toen wel geholpen denk ik)quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh is jouw kind ook een kieskeurig type? Lastig he
Ik geef al vanaf het begin dat de bv loopt, maar 1 borst. Overal wordt inderdaad gezegd, 1e borst en dan 2e borst aanbieden, nou dat ging hij dan soms nog drinken ook, met daarna enorm spugen, want veeeel te veel. En mede omdat het zo'n pijn deed, ben ik toen gestopt en elke keer 1 borst gedaan tot nu (nou ja, nu soms wel twee, maar even dipje, al gaat dat ineens nu al beter, zit nu met een enorme ploftiet die lektquote:Op woensdag 11 februari 2015 18:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Oh en nog een vraag: hoe erg is het dat L maar 1borst per keer drinkt? Hij wil echt niet meer en als ik m eerder afkoppel van borst 1 dan hoeft ie meteen niets meer. Maar op t cb hamerden ze erop dat ie elke keer 2 borsten moest drinken
Zo herkenbaar... Ik neb ook heel wat afgejankt van te voren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aarrghh ik heb net vijf keer een post zitten tikken met daarin alle problemen waar ik verwacht tegenaan te lopen maar dat heeft helemaal geen zín. Kappen en niet zo druk maken..
Nu zit ik te huilen omdat ik echt echt echt echt niet weer wil gaan werken.
Als ik dat doe kan ik denk ik wel al heel snel weer lekker hele dagen bij mijn baby zijn!quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:58 schreef Burdie het volgende:
Klas vijf minuutjes eerder weg sturen mag zeker niet, DAD?
Maar als ik me niet vergis, heb je toch recht op extra kolftijd? Die roostermakers staan toch niet boven de wet...? Zij hebben neem ik aan dezelfde baas als jij. Zou hij/zij je kunnen helpen? Want je hebt ergens ook je toch al korte pauzes nodig om tot het 8e vol te houden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
De roostermakers bij mij op school doen niet aan verzoeken/eisen.. Ik heb zelfs al te horen gekregen dat ik in mijn nieuwe rooster twee klassen op hetzelfde lesuur les moet gaan geven, zo lekker gaat het.
. Het is wel mijn hoop, dat ik toevallig lekker geplaatste tussenuren heb!
Is het echt zo'n streng regime bij jou op school? Kun je niet een gesprek voeren op school voordat je weer begint om al je vragen te bespreken en ook aan je leidinggevende voor te leggen welke problemen je voorziet?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als ik dat doe kan ik denk ik wel al heel snel weer lekker hele dagen bij mijn baby zijn!.
+1! Wat is dat voor school joh?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:45 schreef Franny_G het volgende:
Oei, ik zou flink last van burgerlijke ongehoorzaamheid krijgen, DAD.
Vroegah, toen ik nog opgeschoten puber was was jouw school altijd heul streng volgens mijn vriendinnen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
We mogen niet eens met drinken in de hand over de gang lopen..
Ik heb nog geen rooster gezien, misschien heb ik mazzel met goed geplaatste tussenuren, en zo niet, dan ga ik wel bij mijn leidinggevende aan de bel trekken.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef Burdie het volgende:
Ik had vanmiddag een badeendje aan de borst.
Maak je geen zorgen! Je kindje is niet geboren met een groeiachterstand, hij is gewoon genetisch klein. Dat maakt dat hij niks in te halen heeft en gezond is om de eerste dagen door te komen. Dat je hem hoort slikken is al onwijs goed op dag 2! Waarschijnlijk zie je vandaag of morgen al overgangspoep en heb je weer ontiegelijke stuwing. Hoeraquote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:20 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd Wup!
Ik zwaai weer binnen met verse baby![]()
. A. drinkt op zich heel goed aan de borst, maar hij is zo misselijk nog dat hij soms erg lang tussen de voedingen laat. We zijn toch gestart met bijvoeden ivm de kleine marge die hij heeft om af te vallen. Tot nu toe kolf ik nog niet genoeg om een spuitje te vullen, maar als hij zelf drinkt voel ik al een tsr en ik hoor hem goed drinken.
Geboortegewicht 2580, gister 2440, vandaag 2400. Ik ben al met al niet ontevreden. We komen er wel denk ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |