Wel lekkerquote:Op maandag 19 januari 2015 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Eet gewoon gevarieerd.
Kokosmelk een optie?
Van wie mag dat niet?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Wel lekker![]()
Ik heb nooit een idee wat ik moet halen voor lunch bij de appie als het niets met brood of melk mag zijn.
Draag je al jurken?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef Abed het volgende:
Gewoon brinta met havermout klappen in sojamelk.
Whey shake als aperatief.
Brood is de duivel.
Nee? Ik zit wel blikjes tonijn weg te happen hier met kwark on the side.quote:
Ik zie het meer als een uitzondering in de ochtend, in plaats van de hele dag bammetjes lopen weg te vreten.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:37 schreef quinoahipster het volgende:
Waarom wel brinta als je geen brood wilt eten?
Waar denk je dat Brinta van gemaakt is (hint: waar is Brinta een afkorting van?)
Suikers in de zin van snelle kholydraten (fuck spelling). Geeft je een korte energie spike en daarna ben je moe.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:37 schreef Prospos het volgende:
Brood puur suiker? Per brood afhankelijk welk soort gaat er tussen de 3 en 5% suiker in.
Bloem
gist
zout
suiker
bakverbeteraar
boter
Goed punt. Tegenwoordig is alles slecht. Toch gaat het bij mij om specifieke symptomen die ik wil bestrijden (vermoeidheid, dichte neus etc).quote:Op maandag 19 januari 2015 14:37 schreef shifto het volgende:
Ik zou alleen nog homeopatische meuk eten, dan weet je zeker dat er geen fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is en zal dus niemand vertellen hoe ongezond het echt is.
Havermout is toch brinta? En is dat te doen met water?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef quinoahipster het volgende:
Overigens moet je gewoon havermout vreten.
Met water aanmaken in pannetje of magnetron.
Amandelmelk zag ik ook laatst staan in de appie. Is dat naast lekkerder ook gezonder dan soja en melk?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Havermout met amandelmelk of met rijstmelk. Ik zou overigens amandelmelk aanraden dat is wat lekkerder. ipv suiker zou je kokosbloemsuiker kunnen nemen. Je zou ook nog Teff kunnen nemen daar kan je ook pap van maken, van zonnatura hebben ze dat naast de havermout staan.
Je kan ook zelf je brood maken in de oven met droge gist speltbloem (of ander bloem) en een snuf zout.
Wat doe jij verder nog meer als lunch? De hele dag brinta en whey is ook niet allesquote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef Abed het volgende:
Gewoon brinta met havermout klappen in sojamelk.
Whey shake als aperatief.
Brood is de duivel.
AH heeft de tonijn nu net voor de helft van de prijs. Net voor 20 euro ingeslagen, 20 euro bespaard. Zou je slag slaan als ik jou was.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:03 schreef Abed het volgende:
[..]
Nee? Ik zit wel blikjes tonijn weg te happen hier met kwark on the side.
Brinta en havermout zijn heul verschillende dingen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef peterkailey het volgende:
Havermout is toch brinta? En is dat te doen met water?
G.I. om en nabij de 50, dus eigenlijk alsnog best wel snel.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:13 schreef Lienekien het volgende:
Volkorenbrood is geen snelle koolhydraten.
Ik dacht dat jouw username ironisch was.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:14 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
G.I. om en nabij de 50, dus eigenlijk alsnog best wel snel.
Wist ik niet, meergranen wel dacht ik?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:13 schreef Lienekien het volgende:
Volkorenbrood is geen snelle koolhydraten.
Kan je dat ook kopen bij de AH?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:14 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Brinta en havermout zijn heul verschillende dingen.
Brinta = tarwe (en voor peuters)
Havermout = haver zoals de naam al doet vermoeden en is voor echte bazen.
Zo, zelfs goedkoper dan brinta. Is het een beetje te eten? Merk je verschil tussen dit en brinta?quote:
Volkoren zit op 40. Bruinbrood op 50. Is allebei in principe prima.quote:
Ik vind het prima binnen te houden*, maar er zullen allicht pussies zijn die het goor vinden.quote:
Geen idee, want ik eet nooit brinta. Maar havermout schijnt allerlei gezonde eigenschappen te hebben (m.n. bepaalde oplosbare vezels waardoor het goed is voor de darmen en het constant houden van je bloedsuikerspiegel)quote:Merk je verschil tussen dit en brinta?
Hoe zit dat met amandelmelk?quote:Wat is er mis met soja?
In soja zitten Isoflavonen, die zorgen voor de aanmaak van pseudo-oestrogenen. Deze vallen onder de fyto-oestrogenen. Oestrogeen is een vrouwelijk hormoon. Jonge meisje worden vroeg geslachtsrijp en bij jongentjes kunnen de geslachtorganen niet goed volgroeien. En het kan de vruchtbaarheid aantasten. Dit is dan het gevolg van een opeenstapeling van pseudo-oestrogenen.
Je wist toch al van de haken en ogen aan sojamelk?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:27 schreef peterkailey het volgende:
Krijg nou tieten. Nu zorgt soja weer voor oestrogeen.
[..]
Hoe zit dat met amandelmelk?
Deze kende ik nog nietquote:Op maandag 19 januari 2015 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wist toch al van de haken en ogen aan sojamelk?
Heb ik al gedaan broeder, koelkast vol.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef peterkailey het volgende:
AH heeft de tonijn nu net voor de helft van de prijs. Net voor 20 euro ingeslagen, 20 euro bespaard. Zou je slag slaan als ik jou was.
Als je de unsweetened neemt wel. De anderen zijn metsuiker.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een uitzondering in de ochtend, in plaats van de hele dag bammetjes lopen weg te vreten.
[..]
Suikers in de zin van snelle kholydraten (fuck spelling). Geeft je een korte energie spike en daarna ben je moe.
[..]
Goed punt. Tegenwoordig is alles slecht. Toch gaat het bij mij om specifieke symptomen die ik wil bestrijden (vermoeidheid, dichte neus etc).
[..]
Havermout is toch brinta? En is dat te doen met water?
[..]
Amandelmelk zag ik ook laatst staan in de appie. Is dat naast lekkerder ook gezonder dan soja en melk?
[..]
Wat doe jij verder nog meer als lunch? De hele dag brinta en whey is ook niet alles
[..]
AH heeft de tonijn nu net voor de helft van de prijs. Net voor 20 euro ingeslagen, 20 euro bespaard. Zou je slag slaan als ik jou was.
Het antwoord is rijstmelk, g.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:32 schreef peterkailey het volgende:
Hoe moet ik nu ooit mijn brinta en whey shakes gaan drinken zonder melk?
Die is wel waterig hoor...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:43 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Het antwoord is rijstmelk, g. [ afbeelding ]
Wel maar weinig eiwitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |