quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 12:59 schreef girlygirl8 het volgende:[..]
Dat vind jij
Maar ik heb het over iemand die Islam verafschuwd en een moslima kwaad wil doen
Iemand in dit topic (paar pagina's terug) vertelde dat zijn zus (niet hoofddoekdragende) bespuugd werd om haar geloof
Iedereen met een arabisch uitziende uiterlijk kan met dit soort dingen te maken krijgen
Als een moslima niet herkenbaar is als zodanig hoe kunnen ze dan weten dat ze er een is?
De moslimhaat is niet uit de lucht komen vallen. Ik heb nog een tijd meegemaakt dat er niet zo´n sterke afkeer was.
De goeden moeten helaas ook hier onder de slechte lijden, maar de hoofddoeken kwestie is echt vanaf vrij snel echt wel een hekel punt geweest dat je niet weg kunt poetsen.
Ik denk dat als moslims niet als zodanig herkenbaar zo massaal aanwezig waren, niemand een bezwaaer had tegen mensen met een arabisch uiterlijk op zich.
Overigens is ook al genoemd dat een dergelijke hinderlaag, vrouw met baby in de problemen bekend is en elk slachtoffer dat stopt ondergaat hetzelfde lot, niet alleen een moslima, en het is de vraag in hoeverre er werkelijk iets over gezegd is.
Wat betreft religie, ik ben ook erg tegen indoctrinatie. Als een geloof zo goed is komen mensen er vanzelf wel op af. Dan hoef je niet meteen gedoopt of een bepaald boek uit je kop te kennen.
De bangmakerij voor de hel is al helemaal van de zotte. En dat gaat op voor alle geloven.
Het is natuurlijk ooit ontstaan uit een soort idealisme (en hygiëne regels waren ook niet overbodig als er geen koelkast is) en men wilde gewoon uiteindelijk een soort van goede mens en samenleving, maar het is gewoon uitgegroeid tot iets absurds in sommige gevallen. De mens als mak schaap dat maar tot alles aangezet kan worden dat zogenaamd van God komt.
De mens die verboden wordt om vrij te denken. Er moeten antwoorden komen zoals het in een boek staat en geen enkele vrije interpretatie daarop is mogelijk. Dat kom je tegen in bepaalde fanatieke stromingen (van elk geloof).
Van mij mag elk mens een leidraad kiezen zoals hij of zijn blieft, maar het opleggen aan en ander vind ik dus kwalijk.
Er is een verschil tussen een kind ook meenemen naar een gebedsruimte en bijeenkomsten tussen eensgezinden en het bewust onderwijzen in de leer (zonder dat het dieper kennis mag maken met andere geloven bv).
Dat scholen met de bijbel zijn afgeschaft is zie ik als een vooruitgang.
[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 20-01-2015 15:55:55 ]