Dit! Ontzettend tof!quote:
Ik doe een sjookoolaatje...quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:41 schreef Puala het volgende:
[..]
* Puala schenkt een bakkie koffie in. Koekje er bij?
Haha, passen en metenquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
idd! ze belden van de week toen ze niet thuis was.
Wist gewoon niet hoe ik erop moest reageren!
Zijn nu de zolder aan het opruimen, en heeeel misschien dat het traphekje eraan moet geloven.
het past allemaal NET of NET niet straks
ik geloof dat als ze er een half uur in zit dat het 50 cent aan stroom verbruikt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:52 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Dit! Ontzettend tof!
Trekt dat nou nog flink wat stroom of niet?
[..]
Ik doe een sjookoolaatje...![]()
Ik kan gelukkig aardig meten (en ook wel een beetje klussen)quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha, passen en meten![]()
Altijd spannend
Kennis van me heeft hetzelfde, die hebben in de garage zo'n ding en dat helpt haar ook best aardig.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:00 schreef Flipmoehoe het volgende:
i
[..]
ik geloof dat als ze er een half uur in zit dat het 50 cent aan stroom verbruikt.
Veel langer erin zitten is ook niet goed, dus max 50 cent per x.
laat ze er 4x per week in gaan (lijkt me aardig veel) dan zouden we 8 euro aan stroom per maand kwijt zijn aan dat ding.
edit.. ff googlen naar gelijkwaardige cabines. blijkt dat het verbruik de helft is.. zou dus 4 euro stroom per maand zijn met 4x gebruiken per week van een half uurtje
[..]
Ik kan gelukkig aardig meten (en ook wel een beetje klussen)
bouwopleiding he
Alleen hoe mijn schoonvader thuis de cabine heeft opgemeten is de vraag haha.
We zullen het zaterdag zien
Oh dat valt best wel meequote:Op donderdag 22 januari 2015 11:00 schreef Flipmoehoe het volgende:
i
[..]
ik geloof dat als ze er een half uur in zit dat het 50 cent aan stroom verbruikt.
Veel langer erin zitten is ook niet goed, dus max 50 cent per x.
laat ze er 4x per week in gaan (lijkt me aardig veel) dan zouden we 8 euro aan stroom per maand kwijt zijn aan dat ding.
edit.. ff googlen naar gelijkwaardige cabines. blijkt dat het verbruik de helft is.. zou dus 4 euro stroom per maand zijn met 4x gebruiken per week van een half uurtje
[..]
Ik kan gelukkig aardig meten (en ook wel een beetje klussen)
bouwopleiding he
Alleen hoe mijn schoonvader thuis de cabine heeft opgemeten is de vraag haha.
We zullen het zaterdag zien
de platen zijn er nog niet.. ff paar regeltjes erbij in en hupla de vrouw ook weer tevredenquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Oh dat valt best wel meeLaat het mijn vriendin maar niet horen, kan ik de enige vrije hoek in de zolder straks nog even bijtrekken
Oh nee. De hoogte vast niet -> schuin dak...quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
de platen zijn er nog niet.. ff paar regeltjes erbij in en hupla de vrouw ook weer tevreden
(afmeting cabine, 130x110cm. kan je vast de grote van het kamertje bepalen
ik hoop voor je dat ze dit topic niet leestquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:37 schreef Merlijn het volgende:
Crap... dat past gewoon...
[..]
Oh nee. De hoogte vast niet -> schuin dak...
Ooh kort lijstjequote:Op donderdag 22 januari 2015 11:34 schreef Flipmoehoe het volgende:
Verder nog genoeg projectjes staan om te doen thuis:
* bureautje maken met een krijtbord voor de kleine incl. 2 houten kistjes waar haar speelgoed in kan.
* Cinewall maken van regelwerk met daarop gipsplaten. deze behangen en voorzien van een verfje.
met een (zwevend) kastje voor de audio apparatuur en wat ander spul.
Rondom een ledstrip die te bedienen is met je telefoon/ipad en ook gewoon warm wit licht geeft
valt idd mee, het eerste heb ik zo klaar..quote:
Nicequote:Op donderdag 22 januari 2015 11:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
valt idd mee, het eerste heb ik zo klaar..
straks ff de werkplaats timmerman wat planken laten schaven, kort ik ze zelf af en zet ik ze vast in de grondverf.
Daarna zet ik het spul wel een x in elkaar op een vrije dag.
Heb ik de werkplaats voor me alleen
Andere project is nog ff kijken qua afmeting en hoe het kastje moet worden.
Zal van het voorjaar wel een x gaan gebeuren.
en tja.. afgelopen jaren heb ik wel wat gedaan hoor
Vensterbanken, schroten van de muur en behang erop.
Slaapkamers boven behangen.
Nieuw laminaat beneden en boven.
overkapping / zitje achter het huis in de tuin (ook bij mijn schoonouders)
barbequemeubel
tafel voor buiten.
houten vloer onder de overkapping
Frame met wapening over de vijver.
houten kist voor dekbedden etc
houten mand voor de hond
en vergeet vast wel wat
elke keer ziet FrauFlip weer wat op Pinterest, daarna moet ik het weer realiseren
Gaaf! Mooi BBQ meubelquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:02 schreef Flipmoehoe het volgende:
ff wat foto's her en der opgezocht van mijn klusprojectjes
*bbq meubel
[ link | afbeelding ]
* onze eigen overkapping met houten vloer
[ link | afbeelding ]
* overkapping bij schoonouders
[ link | afbeelding ]
* lijst voor spiegel
[ link | afbeelding ]
*frame + wapening en de tafel
[ link | afbeelding ]
* tafel
[ link | afbeelding ]
Gaaf hoorquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:02 schreef Flipmoehoe het volgende:
ff wat foto's her en der opgezocht van mijn klusprojectjes
*bbq meubel
[ link | afbeelding ]
* onze eigen overkapping met houten vloer
[ link | afbeelding ]
* overkapping bij schoonouders
[ link | afbeelding ]
* lijst voor spiegel
[ link | afbeelding ]
*frame + wapening en de tafel
[ link | afbeelding ]
* tafel
[ link | afbeelding ]
Meh.... * Merlijn mee ijsbeert.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:09 schreef Puala het volgende:
* Puala ijsbeert
M'n moeder is om 10u opgehaald voor de OK. Verdoving zetten zou 20 min duren, ingreep maximaal een uur. En nog geen nieuws.
Meh.
quote:
quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Gaaf hoor![]()
Ik wil mijn BBQ ook nog in een meubel verwerken
Tnx! bbq meubel stelt echt weinig voor.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:09 schreef Puala het volgende:
* Puala ijsbeert
M'n moeder is om 10u opgehaald voor de OK. Verdoving zetten zou 20 min duren, ingreep maximaal een uur. En nog geen nieuws.
Meh.
Die zijn duuuuuuurquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil straks zo'n stenen bbq anex pizza oven in de tuin.
Goed nieuws, fijnquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:05 schreef Puala het volgende:
Hehe, ze is terug van de OK en alles is goed gegaan.
* Puala haalt opgelucht adem
Ja best welquote:
Los van dufheid van de narcose en een giga dot verband en pleisterwerk om haar hand welquote:
Pas eind 2013 aangekondigd...quote:We posted back in the fall that Sigma had halted production indefinitely of the relatively new 24-105 f/4 DG OS lens. We’re now told that the lens is in fact discontinued and production has been halted forever.
There was no word as to why it was discontinued, I can only assume the market for a 24-105 on the Canon side is extremely saturated and that the Sigma wasn’t a big enough leap forward in terms of optical quality to purchase over the “kit” lens from Canon. There’s also a possibility the cost of production was too high to keep the price competitive.
We’re still waiting on an official release about this from Sigma
Ik ben dan ook prima tevreden met mijn Canon 24-105...quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
Eigenlijk geen geschikt topic voor dit maar omdat het bijv. niet alleen voor Canon geldt toch maar hier posten:
Sigma 24-105 f/4 DG OS Discontinued
[..]
Pas eind 2013 aangekondigd...
[ afbeelding ]
same here! fijne universele lensquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:53 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik ben dan ook prima tevreden met mijn Canon 24-105...
Idem, heb ook nooit begrepen waarom Sigma nou juist met die lens is gekomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
same here! fijne universele lens
idd, ook qua prijs is de canon versie nog redelijk betaalbaarquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Idem, heb ook nooit begrepen waarom Sigma nou juist met die lens is gekomen.
Hij is goedkoper dan de Sigma, lichter, en er past een normale maat filter op. De Sigma schijnt optisch iets beter te zijn, maar aangezien de Canon ook gewoon prima is kiest men doorgaans voor de lens met de rode ring.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:34 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
idd, ook qua prijs is de canon versie nog redelijk betaalbaar
Idem de Sport reeksquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sowieso zijn ze goed bezig met die Art reeks.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weeeeeeeeeeeeeekkkkkkkeeeeeeeeeennnnnndddddd
Ja zeker. We rijden nu het dorp in waar mijn ouders wonen. Gaan daar eten. Morgen voor badkamer sanitair kijken en voor badkamer tegels. Dan eten bij schoonouders en kaarten enzo. En zondag ga ik proberen helemaal niks te doen. En jij?quote:
Gezelligquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja zeker. We rijden nu het dorp in waar mijn ouders wonen. Gaan daar eten. Morgen voor badkamer sanitair kijken en voor badkamer tegels. Dan eten bij schoonouders en kaarten enzo. En zondag ga ik proberen helemaal niks te doen. En jij?
Oh gezellig en eet smakelijk alvastquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja zeker. We rijden nu het dorp in waar mijn ouders wonen. Gaan daar eten. Morgen voor badkamer sanitair kijken en voor badkamer tegels. Dan eten bij schoonouders en kaarten enzo. En zondag ga ik proberen helemaal niks te doen. En jij?
Ook leukquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:53 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Gezellig![]()
Ik ga voor de kat van mijn broer zorgen, eten geven, beetje knuffelen. Morgen afspreken met een kennis, en dan naar mijn ouders om voetbal te kijken
Ik heb ook nog een externe hdd nodig. Ook wil ik kijken naar een black rapid strap.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:57 schreef Iemand91 het volgende:
Mocht ik ooit nog eens upgraden naar de 6D(2) dan is het geloof ik nog best moeilijk kiezen tussen de Canon 24-105mm en de Tamron 24-70mm...
Over nieuw spul gesproken, iemand nog van plan wat te kopen bij de Media Markt met de BTW-dagen volgende week?
Jammer dat externe HDD's niet meedoen; die heb ik toch wel eens een keer nodig.
Het is zo koud buitenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:01 schreef Geo4kant het volgende:
Misschien ngo wat fotograferen dit weekend, wel zin in.
Misschien vanavond nachtfotografie.
Maar pin me er niet op vast
* Geo4kant zit straks op zijn hurken in de kou te kloten aan de cam.. "Goffetomme had ik maar naar Puala geluisterd"quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:48 schreef Puala het volgende:
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb
Ik lig op de bank met de voetjes tegen de verwarmingquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:49 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
* Geo4kant zit straks op zijn hurken in de kou te kloten aan de cam.. "Goffetomme had ik maar naar Puala geluisterd"
Pas was op Amazon.de een 4TB 3.5" schijf voor ¤99.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:02 schreef Geo4kant het volgende:
Ik heb ook nog een externe hdd nodig.
Almost too good to be truequote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Pas was op Amazon.de een 4TB 3.5" schijf voor ¤99.
Dom dat ik 'm toen niet gekocht hebt; dat is namelijk echt goedkoop...
Ha weer wat geleerd..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:51 schreef Puala het volgende:
[..]
/ me zonder spatie en dan je tekst er achter
Amazon heeft nogal vaak goede aanbiedingen.quote:
Ik ook wel eigenlijk, maar koop liever zoiets op de groei.quote:Ik heb waarschijnlijk aan 1TB genoeg. Is een 3e kopie voor offsite.
Dat is link ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Amazon heeft nogal vaak goede aanbiedingen.
[..]
Ik ook wel eigenlijk, maar koop liever zoiets op de groei.
Kunnen anderen ook een backup plaatsen bijvoorbeeld.
Maar gaat me vooral om, om m'n RAW's en bewerkte foto's die op m'n NAS staan veilig te stellen wat samen zo'n 60GB o.i.d. is.
Eigenlijk best link dat daar geen enkele backup van is.![]()
En dan was die 4TB à ¤99 niet eens zo gek veel duurder dan een van bijvoorbeeld 2TB.
Gelukkig is het mij nog nooit overkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat is link ja.Genoeg NAS'sen die gehacked worden en hardeschijven kunnen ook kapot gaan, wat regelmatig gebeurd.
Alles staat op de NAS. Ook de RAW's en Lightroom previews etc.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dat hele back-up systeem heeft me ook wel hersenbrekers gekost.
Maar jij bent dan ook profiquote:Maar goed nu externe schijven, NAS bij ouders ergens verder in het land dus mocht de boel in de brand vliegen dan hebben we het ergens anders. Alsnog 16TB inmiddels
Jup heel slecht. Vanochtend vertrokken met ijzel daarna regen en daarna dikke sneeuw. Rot weerquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:39 schreef Puala het volgende:
Zo slecht ja? Ik mag met een goed half uur ook de auto in. Geen zin in
Ja. Zo kreeg ik laatst een cheque die alleen te verzilveren was in de USquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:46 schreef andreas612 het volgende:
Betaald krijgen vanuit Amerika, wat een ellendeik moet die gasten bijna uitleggen wat internet bankieren is
"kunnen we het niet gewoon in een enveloppe versturen?!"
![]()
Jij was het model?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:01 schreef Puala het volgende:
Zo, fotoshoot gehadze zet nu de foto's op de pc en zo uitzoeken
Altijd met hun tering cheques inderdaadquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:46 schreef andreas612 het volgende:
Betaald krijgen vanuit Amerika, wat een ellendeik moet die gasten bijna uitleggen wat internet bankieren is
"kunnen we het niet gewoon in een enveloppe versturen?!"
![]()
Goede reden om eens daar op vakantie te gaan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja. Zo kreeg ik laatst een cheque die alleen te verzilveren was in de US
volgens hen betaal je ook iets van 30$ fee omdat het via internet bankieren gaat.. maar volgens mij is dat veel minder..quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:13 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Altijd met hun tering cheques inderdaadwaar je dus flink op achteruit gaat..
Ik vind het tof mits goeie afsprakenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:18 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd maar gek, voor de camera staan
Was het nude?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind het tof mits goeie afspraken
En als je het op een andere manier doet wordt er weer een fee gerekend omdat je het níet via internetbankieren doet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:14 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens hen betaal je ook iets van 30$ fee omdat het via internet bankieren gaat.. maar volgens mij is dat veel minder..
Okequote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, maar ik hoef niet met mn hoofd op facebook als promotie van de studio oid
haha inderdaadquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En als je het op een andere manier doet wordt er weer een fee gerekend omdat je het níet via internetbankieren doet.
Amerikanen en tarieven
Auquote:Op zondag 25 januari 2015 14:50 schreef Uncle het volgende:
24-70mm laten vallen#stuk
Verder wel leuk hier hoor![]()
[ afbeelding ]
Ga ik over nadenkenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:33 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Oke, ben wel benieuwd, dus als je wilt/ik mag, dan wil ik ze wel zien.
Geen idee, zal wel duur worden... Gelukkig verzekerd maar die kunnen we de komende 2 weken in elk geval alleen nog op 28mm gebruikenquote:
Weer een toffe plaatquote:Op zondag 25 januari 2015 14:50 schreef Uncle het volgende:
24-70mm laten vallen#stuk
Verder wel leuk hier hoor![]()
[ afbeelding ]
Klote manquote:Op zondag 25 januari 2015 14:50 schreef Uncle het volgende:
24-70mm laten vallen#stuk
Verder wel leuk hier hoor![]()
[ afbeelding ]
Jep, maar eigen schuld... zonnekap er niet op en iets te gehaast uit de tas gepakt waarbij de strap bleef steken en hij uit mijn handen viel precies op het filterrandje... dus zoom zit nu muurvast en filterdraad gebrokenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |