Dat idee heb ik ook.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen ik zocht geen relatie en deed het rustig aan en na 3 jaar en een verloving helemaal niets weten over regelingen tussen partner en ex en de ex nog nooit gezien hebben. Vooral als je wel zo'n stevige mening hebt over haar terwijl je eens naar je partner moet kijken die waarschijnlijk wat minder duidelijk is als hij beweert.
Zeker niet sinds 1950.... Verloven stelt al weinig meer voor, en betekent niets minder dan dat je afgesproken hebt met elkaar te gaan trouwen, maar daar hoor ik TS dan weer niet over.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:05 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh ik weet alles van drama met exen en kinderen hoorIk zou mezelf gewoon nooit verloven om anderen te overtuigen..
Volgens mij zijn zijn kinderen 5 en 9, en was TS 18 toen zijn oudste geboren werd, dat zou haar dus 27 maken, hij zou "vrij jong" vader geworden zijn, maar naar huidige maatstaven is 30 al "vrij jong" om vader te worden, dus eigenlijk verwacht ik dat hij 40+ is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:20 schreef missbehavin het volgende:
Wat zijn de leeftijden van TS en verloofde eigenlijk? just curious
Goede basis voor een huwelijk wel....quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:13 schreef Wondertjex het volgende:
Om hier een heel eerlijk antwoord op te geven, weet ik eigenlijk niet hoe de afspraken precies zijn vastgelegd. Aangezien de plannen nu steeds serieuzer worden, zal ik binnenkort alles goed overleggen en zelf even inzien.. mijn verloofde wilt het er niet over hebben, de sfeer wordt verpest als ik begin over zijn ex en zodoende komt het onderwerp eigenlijk bijna nooit ter sprake..
Mja. Het komt vooral enigszins ongeloofwaardig over. Of we hebben hier te maken met een stel tokkies.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijker praten voor anderen die er niet mee hoeven te dealen
Dat kan ook, als hij dan een spaarrekening ter hoogte van 6 trays Schultenbrau heeft ziet de familie dat al snel als rijk zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:35 schreef Nammie het volgende:
[..]
Mja. Het komt vooral enigszins ongeloofwaardig over. Of we hebben hier te maken met een stel tokkies.
Als (bv) thee drinken en bijpraten met je vriendinnen belangrijker is dan het leren kennen van de moeder van de kinderen van je vriend, dan heeft in mijn ogen die ex gewoon gelijk. Je lijkt dan niets meer dan het neukertje van die gast, en je dient je dan helemaal niet met haar of haar kinderen te bemoeien.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:23 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik snap je reactie wel; je hebt ook volkomen gelijk dat het erg apart is dat ik haar niet heb ontmoet en zo weinig afweet van de situatie.
Het is alleen zo dat hij en ik heel weinig tijd hebben samen op dit moment. Hij heeft een goede functie aangeboden gekregen waar hij veel tijd in moet investeren op dit moment en ik ben bezig met parttime werken/studie afronden/onderzoek doen en daarnaast heb ik ook eigen familie en vrienden die mij af en toe willen zien en weten hoe het met mij gaat. Ook wonen we in andere steden.
De verloving is gekomen uit een soort noodzaak. Zijn familie geloofde in eerste instantie dat ik samen met hem was om zijn 'geld' en mijn familie accepteerde niet dat ik samen was met een gescheiden man met kinderen. Om iedereen de mond te snoeren, hebben we gekozen voor een verloving.
Verder komt het misschien ongeïnteresseerd van mij over, maar ik was eigenlijk nog helemaal niet bezig met op zoek gaan naar een relatie, hij kwam op mijn pad. Ik leerde hem kennen en werd verliefd. Maar ik kies ervoor om eerst zelf sterk in mijn schoenen te staan (goede baan), voordat ik al mijn tijd ga investeren in andere dingen. Dat weet hij zelf ook.
Waarschijnlijk net zo makkelijk als het achterhouden van toch wel belangrijke info (zoals in post #119), zodat alles wat meer in jouw straatje past en je wat meer recht op zeiken hebt?quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijker praten voor anderen die er niet mee hoeven te dealen
Dus eigenlijk boeien die kinderen jou niet?quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:23 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik snap je reactie wel; je hebt ook volkomen gelijk dat het erg apart is dat ik haar niet heb ontmoet en zo weinig afweet van de situatie.
Het is alleen zo dat hij en ik heel weinig tijd hebben samen op dit moment. Hij heeft een goede functie aangeboden gekregen waar hij veel tijd in moet investeren op dit moment en ik ben bezig met parttime werken/studie afronden/onderzoek doen en daarnaast heb ik ook eigen familie en vrienden die mij af en toe willen zien en weten hoe het met mij gaat. Ook wonen we in andere steden.
De verloving is gekomen uit een soort noodzaak. Zijn familie geloofde in eerste instantie dat ik samen met hem was om zijn 'geld' en mijn familie accepteerde niet dat ik samen was met een gescheiden man met kinderen. Om iedereen de mond te snoeren, hebben we gekozen voor een verloving.
Verder komt het misschien ongeïnteresseerd van mij over, maar ik was eigenlijk nog helemaal niet bezig met op zoek gaan naar een relatie, hij kwam op mijn pad. Ik leerde hem kennen en werd verliefd. Maar ik kies ervoor om eerst zelf sterk in mijn schoenen te staan (goede baan), voordat ik al mijn tijd ga investeren in andere dingen. Dat weet hij zelf ook.
Hoe merk je dan dat die serieuzer worden als je geen details bespreekt? Dat je de kastindeling nog niet besproken hebt ala, maar dat hij jou niet als gelijkwaardige gesprekspartner lijkt te behandelen lijkt me vrij evident zo. En dan ben jij op een leeftijd dat je jezelf kan redden, zijn kinderen echter niet. Ik zou echt ontzettend afknappen op een volwassen vent die zo'n gebrek aan initiatief toont mbt zijn familie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:13 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Om hier een heel eerlijk antwoord op te geven, weet ik eigenlijk niet hoe de afspraken precies zijn vastgelegd. Aangezien de plannen nu steeds serieuzer worden, zal ik binnenkort alles goed overleggen en zelf even inzien.. mijn verloofde wilt het er niet over hebben, de sfeer wordt verpest als ik begin over zijn ex en zodoende komt het onderwerp eigenlijk bijna nooit ter sprake..
Lijkt me geen goede graadmeter....quote:Verder heeft mijn verloofde al aangegeven aan haar dat hij in een relatie zit met mij en er serieuze plannen zijn. Heeft zijn ex verder niet op gereageerd voor zover ik het weet.
Ik heb niet beweerd dat hij rijk is, hij verdient alleen goed in vergelijking met mij voorlopig, aangezien ik studeer en parttime werk. Toen ik hem pas had leren kennen werkte ik nog niet en studeerde ik fulltime. Zijn familie dacht dat ik samen met hem was om mijn studie te kunnen financieren.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook.
Daarbij; als meneer zo rijk is als TS doet voorkomen dan ontvangt zijn ex waarschijnlijk niet alleen een behoorlijk bedrag aan kinderalimentatie, maar ook een forse partneralimentatie, en dan is ze zonder hem waarschijnlijk beter af dan met hem.
Maar voor iemand die een hele goede functie heeft aangeboden gekregen en sowieso al dusdanig verdiende cq vermogend was dat zijn familie denkt dat z'n verkering hem om z'n geld wil hebben vind ik het allemaal steeds onwaarschijnlijker klinken, mannen met geld en goede banen zijn niet het soort mannen dat hun ex niet duidelijk kan maken dat ze niet welkom is in het speelparadijs.
Hij 33 en ik 27.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:20 schreef missbehavin het volgende:
Wat zijn de leeftijden van TS en verloofde eigenlijk? just curious
Natuurlijk wel, maar ik snap niet waarom ik word 'aangevallen', omdat ik op dit moment met andere dingen bezig ben. Ik wil als vrouw stevig in mijn schoenen staan en een goede functie hebben, voordat ik begin aan een huwelijk/samenwonen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:21 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dus eigenlijk boeien die kinderen jou niet?
Dan is het toch alleen maar fijn voor hen dat papa en mama er wél allebei voor ze zijn, ook wanneer ze bij hun vader zijn? Zou me niks verbazen als hij haar vraagt om langs te komen, is wel zo gezellig.
Zijn de kinderen daar dan alleen eens in de 2 weken een weekend, of ben jij gewoon zo weinig bij je partner door drukte?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:42 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar ik snap niet waarom ik word 'aangevallen', omdat ik op dit moment met andere dingen bezig ben. Ik wil als vrouw stevig in mijn schoenen staan en een goede functie hebben, voordat ik begin aan een huwelijk/samenwonen.
Ik ben niet de moeder en woon ook nog niet bij papa, dus het is logisch dat ze niet alle voorrang krijgen van mij op dit moment. Later als ik daar wel woon zal dat anders zijn.
Ik zie ze voorlopig gemiddeld 1x in de 2 weken en dan maken we het leuk met zijn allen, maar verder heb ik nog geen enkele verantwoordelijkheid.
De kinderen zijn daar om het weekend en elke woensdagmiddag. Ik zie hem elk weekend (vrijdagavond tm zondagavond).quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn de kinderen daar dan alleen eens in de 2 weken een weekend, of ben jij gewoon zo weinig bij je partner door drukte?
Het hangt er een beetje vanaf hoe de verhoudingen liggen.. Wat je beschrijft is de meest ideale situatie. Ik zat in een iets andere situatie.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:03 schreef nikky het volgende:
Ook ik ben absoluut voor dat nieuwe partners de ex-partner leert kennen wanneer er kinderen in het spel zijn. Overigens ben ik het niet helemaal eens met sommigen hier dat het vanuit de TS had moeten komen, maar ik ben wel van mening dat ze zelf contact had kunnen zoeken omdat de ex-partner geen aanstalten maakte.
Ik vind dat het een taak van vader en moeder is om een nieuw gezinslid voor te stellen. Wanneer dit niet gebeurt onder het mom van "ja maar" dan gaan bij mij toch wat lampjes branden. Niets ja maar.
Zelf ben ik ook ouder. Ik zou ook graag willen weten bij wie en wat voor een persoon de spruit terecht komt. Daarnaast wil ik een vertrouwensband dat wanneer er iets is met het kind, dat het ook wordt gezegd en dat er ruimte is voor overleg. Maar ook dat er wordt aangegeven wat er van wie wordt verwacht.
De meeste mensen zien hun situatie, net als jij, liever anders.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf hoe de verhoudingen liggen.. Wat je beschrijft is de meest ideale situatie. Ik zat in een iets andere situatie.
In dat geval kun je het contact ook gewoon zakelijk houden: vader heeft een omgangsregeling met de kinderen en daar hield het contact wat mij betreft dan ook mee op.
Ik kreeg een taak als opvoeder omdat mijn toenmalige vriendin, haar toen nog kleine kinderen, en ik te besloten gaan samenwonen, Aangezien er sprake was van een vechtscheiding, heb ik gezegd dat ik zoveel mogelijk buiten allerlei zaken wou blijven die me niet aangaan. Ik koos voor haar en de kinderen, niet voor een ex van haar met allerlei gedoe.
Nou ja, het heeft niet duurzaam gewerkt..
Graag had ik de hele situatie natuurlijk anders gezien.
Ja dat klopt.. Vond het ook een erg vervelende situatie. Het is een van de redenen geweest waarom het weer uit is geraakt. Dat was beroerd, omdat ze al een vervelende breakup hadden meegemaakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:16 schreef nikky het volgende:
[..]
De meeste mensen zien hun situatie, net als jij, liever anders.
Ik begrijp het ook nooit zo goed, dat geruzie. Gaat er toch om dat kind blij is en dat de kinderen zien dat iedereen normaal tegen elkaar doet? Beste vriendjes hoef je echt niet met elkaar te zijn.
Mag ik jouw glazen bol in het vervolg lenen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef missbehavin het volgende:
En wat is de volgende stap, zwanger worden, dát zal iedereen leren jullie niet serieus te nemen!
Het 'grappige' is dat ik blijkbaar dus al zwanger was toen zij dit postte.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mag ik jouw glazen bol in het vervolg lenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |