quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wel Matrilineair:
[ afbeelding ]
Niet matrilineair:
[ afbeelding ]
Staat dus in de tekst
[..]
Niet op dat scherm maar als je zelf het huwelijk aanbied (3 muiskliks kan je het wel zien):
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:47 schreef AthCom het volgende:
[..]
Heb eventueel ook nog wat geld over (zie bovenstaande printscreen).
quote:Op zondag 11 januari 2015 00:42 schreef Euribob het volgende:
Master of India en Sultan of Rum gehaald!@!![]()
![]()
Én een Suez-kanaal én een Revolutionary Georgia als vazal.
Vanavond.quote:
quote:
quote:
quote:
Vanavond?quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gelukkig nieuwjaar wereldleiders.
Zeker.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vanavond?
Ik ben vroeg naar bed, heb al dagen last van 's nachts niet in slaap kunnen komen en overdag niet wakker zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vanavond?
quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:53 schreef Euribob het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)559dc133e823102bde48
quote:
quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben vroeg naar bed, heb al dagen last van 's nachts niet in slaap kunnen komen en overdag niet wakker zijn.
Vanavond wel weer?quote:
quote:
quote:
quote:
Vanavond weerquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:53 schreef Euribob het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)559dc133e823102bde48
Vielleicht.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vanavond weer
Ja Karel de grote baalde er zelf ook van.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef AntiChrist7 het volgende:
Eens begonnen met Charlemagne, man dat was frustrerend in het begin. Vrij simpel in het begin de events aflopen, en mijn broer zijn gebied gekregen. Dan een event van saxon wars, ook vrij simpel. Maar dan saxon rebellion event: 15000 troepen komen uit 7 provincies, en jij hebt armer 8000 troepen uit heel frankrijk en duitsland samen..... En de paus wilt ook de moeite niet doen om mij wat geld te lenen, want "ik zou het niet voor de kerk gebruiken".
Mijn kennis van die periode is maar matig, maar ik denk niet dat twee seconden nadat hij Saksen had veroverd er opeens 15000 man uit de lucht kwam vallen.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ja Karel de grote baalde er zelf ook van.
Fun fact, de oorlogen begonnen omdat de Saksen Deventer zo nodig moesten veroveren. Waarom ze daar ooit aan begonnen mag Joost weten. Niks te halen in dat achterlijke gat.
Nee tuurlijk, maar je kunt de echte oorlogen niet echt goed simuleren in dit spel.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:29 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Mijn kennis van die periode is maar matig, maar ik denk niet dat twee seconden nadat hij Saksen had veroverd er opeens 15000 man uit de lucht kwam vallen.
De dlc is gewoon matig, ik ben blij dat ik er niet het volle pond voor heb betaald. De charlemagne events zijn al afgelopen voor je character dertig is, en die nieuwe focussen zijn meer een gimmick dan echte gameplay. tien mensen verleid voor de achievement, en ik zag er totaal het nut van in. Ja, een soa oplopen voor de lach...
Ik was uit eten.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vanavond weer
quote:
quote:
quote:
Zondag weer heren?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:30 schreef AthCom het volgende:
[..]
Helaas, kwam een halfuur geleden pas terug.
misschien dat ik wel eventjes mee kan doen, maar het was vannacht laat/vroeg, dus wil wel op tijd naar bed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moira. is tof. :7
quote:Op maandag 9 februari 2015 19:48 schreef AthCom het volgende:
Woensdag is mijn zusje jarig, weet nog niet of ik er dan bij kan zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:quote:Op zondag 8 februari 2015 11:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
misschien dat ik wel eventjes mee kan doen, maar het was vannacht laat/vroeg, dus wil wel op tijd naar bed.Vanavond weer.quote:
quote:
quote:Op zondag 8 februari 2015 19:53 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Over vijf minuten draait hij.
quote:Op maandag 9 februari 2015 19:48 schreef AthCom het volgende:
Woensdag is mijn zusje jarig, weet nog niet of ik er dan bij kan zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgenavond weer mensen?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
misschien dat ik wel eventjes mee kan doen, maar het was vannacht laat/vroeg, dus wil wel op tijd naar bed.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Ik ben er bijquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Morgenavond weer mensen?
We kunnen wel wat proberen om 21:00 anders als Aldi er nog niet is. Maar geen glasvezel helaas.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:43 schreef Krediax het volgende:
[..]
Tja... Ik heb de safe, just saying
Haha, apart. Ben niet voor niets die Griekse cultuur de nek om aan het draaien.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:28 schreef Krediax het volgende:
Bonus van vorige keer,
Athcom maak zijn punt graag duidelijk:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:06 schreef Krediax het volgende:
Hey hey aldi,
fuck frankrijk:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:55 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Kunst, dit Perzië
[ afbeelding ]
Morgen weer trouwens dames?quote:
De tutorial overslaan want die is schijt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Iemand tips hoe te beginnen met CKII?
Ik ben naar de film.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Morgenavond weer mensen?
Begin als een Ierse count. Werk jezelf op. Negeer de tutorials. Speel en maak fouten. Maak gebruik van de wiki om technicaliteiten op te zoeken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Iemand tips hoe te beginnen met CKII?
Als ik op dat woord zoek kom ik op de eerste pagina met resultaten al bij dit topic uit. Wilde ik even delen.quote:
verover Hongarije en daarna richting de Commenwealth.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:37 schreef Super-B het volgende:
Iemand tips? Ik loop op het moment een beetje vast, want weet, de afgelopen 20-30 jaar (ingame), niet welke kant ik op kan. Met name omdat ik geen bondgenootschappen kan sluiten met omringende landen, want al die omringende landen hebben een enorme haat jegens mij (-200)..
Het land dat ik bestuur is overigens Venice.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar Austria en Papal State bondgenoten van Hongarije, dus dan word ik zo omver geblazen..quote:Op zondag 22 februari 2015 15:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
verover Hongarije en daarna richting de Commenwealth.
Dan maar richting Noord-Afrika gaanquote:Op zondag 22 februari 2015 15:25 schreef Super-B het volgende:
[..]
Maar Austria, France en Common Wealth zijn bondgenoten van Hongarije, dus dan word ik zo omver geblazen..
Klein foutje.. Alleen Austria en haar bondgenoten. Weet niet of ik sterk genoeg ben om deze vier landen van de kaart te vegen.. Austria heeft volgens mij vaak een 3 sterren generaal. Dus mijn grootste vraag luidt, hoe kan ik strategisch tegenmacht bieden tegen Austria?quote:Op zondag 22 februari 2015 15:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan maar richting Noord-Afrika gaan
SP sessie.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:14 schreef Euribob het volgende:
Jezus, dat Frankrijk. Is het een MP of SP-sessie?
France, Austria en Engeland. Mijn enige ally Russia zal zelfs de tegencoalitie joinen i.v.m. defensive war.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:16 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Met wie zijn de Papal States en Savoy allied? Je kunt hen namelijk aanvallen om een oorlog met Hongarije te triggeren. Dan laat je vervolgens Hongarije hun bondgenootschap met Oostenrijk verbreken en pak je vijf jaar later hun provs.
Nee, Rusland is al in een alliantie met Venetië, als ik het goed begrijp?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh mooi, je hebt nog geen rivals gekozen. Doe Commonwealth en Oostenrijk in ieder geval en evt. Ottomans, dan heb je dik kans dat Rusland wel een alliantie wil.
Klopt.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, Rusland is al in een alliantie met Venetië, als ik het goed begrijp?
quote:Op zondag 22 februari 2015 16:19 schreef Super-B het volgende:
[..]
France, Austria en Engeland. Mijn enige ally Russia zal zelfs de tegencoalitie joinen i.v.m. defensive war.
Ik overweeg om maar eens een nieuw SP-game te starten. Voel alsof ik geen kansen heb om überhaupt iets te doen..
quote:Op zondag 22 februari 2015 16:16 schreef Euribob het volgende:
Ik zou Egypte pakken, en vervolgens doorgaan naar Gulf of Aden, India, Indochina en Indonesië.
Al is het nu misschien een beetje laat in de game voor dergelijke expansie, maar als je het gevoel hebt dat je vastzit..
Ah ja die vlag.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, Rusland is al in een alliantie met Venetië, als ik het goed begrijp?
Ik weet niet welke DLC je allemaal hebt, maar waarschijnlijk kan je wel een Trade Conflict CB produceren tegen De Mamluks, en dan pak je gewoon een province en kan je vanuit daar verder.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:20 schreef Super-B het volgende:
[..]
Hoe kan ik overzee een expansie voeren? Moet ik speciale ideeën daarvoor kiezen?
Nee, ze zijn er volgens mij nog.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:23 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ah wacht even, rond deze tijd zullen de Mamelukken wel door de Ottomans geannexeerd zijn.
Voor die CB heb je geen expansion nodig. Maar expansion kan ie sowieso wel goed gebruiken als hij richting India zou gaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Of je pakt gewoon de stab hit. Want om nou expansion voor die CB te nemen is ook weer zoiets. Alhoewel de extra merchant en competitive merchants ook wel lekker is.
Komt omdat hij de Ottomans nogal heeft dwarsgezeten in de Balkan me dunkt.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:24 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ja ik zie inderdaad een stukje bij Haasa daar. Apart.
Die tech group CB is wel enorm lekker als je toch niks meer wilt doen in Europa.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor die CB heb je geen expansion nodig. Maar expansion kan ie sowieso wel goed gebruiken als hij richting India zou gaan.
quote:Op zondag 22 februari 2015 16:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik weet niet welke DLC je allemaal hebt, maar waarschijnlijk kan je wel een Trade Conflict CB produceren tegen De Mamluks, en dan pak je gewoon een province en kan je vanuit daar verder.
Ik heb geen enkele DLC. Daarnaast wil ik best zonder Casus Belli een war starten tegen de Mamluks, maar dan incasseer ik wel -20 agressive expansion..quote:Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Of je pakt gewoon de stab hit. Want om nou expansion voor die CB te nemen is ook weer zoiets. Alhoewel de extra merchant en competitive merchants ook wel lekker is.
Het liefst wil ik verder in Europa conqueren, maar goed.. moet ik dan gewoon even wat vloten bouwen en vervolgens een colonist als national idea nemen?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Die tech group CB is wel enorm lekker als je toch niks meer wilt doen in Europa.
Nee, je moet Expansion als NI nemen als je naar Azië gaat. Colonist is voor de Amerika's.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:29 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het liefst wil ik verder in Europa conqueren, maar goed.. moet ik dan gewoon even wat vloten bouwen en vervolgens een colonist als national idea nemen?
Trouwens, vanavond spelen we eu4 multiplayer. Geen DLC nodig. Als je je steam even dm't invite ik je om acht uur.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:29 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het liefst wil ik verder in Europa conqueren, maar goed.. moet ik dan gewoon even wat vloten bouwen en vervolgens een colonist als national idea nemen?
Prima. Spelen we vanaf 1444?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Trouwens, vanavond spelen we eu4 multiplayer. Geen DLC nodig. Als je je steam even dm't invite ik je om acht uur.
Kan ie engeland spelenquote:Op zondag 22 februari 2015 16:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Trouwens, vanavond spelen we eu4 multiplayer. Geen DLC nodig. Als je je steam even dm't invite ik je om acht uur.
Innovative, Trade, Quality, Espionage en Humanist. Ik ga denk ik een nieuwe SP game starten. Dit wordt niks meer.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:43 schreef Krediax het volgende:
Hallo ik haak af voor vanavond.
Wat zijn je ideeen die je hebt gekozen super-b?
Espionage?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:44 schreef Super-B het volgende:
[..]
Innovative, Trade, Quality, Espionage en Humanist.
Espionagequote:Op zondag 22 februari 2015 16:44 schreef Super-B het volgende:
[..]
Innovative, Trade, Quality, Espionage en Humanist.
1604, zie de voorgaande pagina's van dit topic.quote:
Dat was zondag.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
1604, zie de voorgaande pagina's van dit topic.
Jullie zijn hier wel bizar goed in, vooral degene die controle heeft over de Ottomanen.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:48 schreef Krediax het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is de MP game kan wel ff een screen maken op political map mode.
Daarom is MP wel leuk iedereen heeft een andere speel stijl.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:49 schreef Super-B het volgende:
[..]
Jullie zijn hier wel bizar goed in, vooral degene die controle heeft over de Ottomanen.
Op één of andere manier vind ik het altijd leuker om binnen Europese grenzen te conqueren in plaats van te gaan koloniseren.
Austria, Poland, Lithuania, Engeland en Novgorod staan op mijn lijst.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:55 schreef Krediax het volgende:
Hier political map mode:
[ afbeelding ]
world map
[ afbeelding ]
Kies een land voor vanavond zou ik zeggen
Nouja, woensdag liever niet, volgende week zondag komt mij beter uit voor die verse start.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ath, Bob, jij en ik. Luctor en kredi kunnen niet.
Dinsdag komt een nieuwe DLC uit, dus ik neem aan dat we woensdag een verse save starten. Jij hoeft die DLC trouwens niet te kopen, als de host hem heeft kan iedereen hem spelen.
Vanavond dus een beetje rondkutten, woensdag een verse start.
Dinsdag el dorado?quote:Op zondag 22 februari 2015 17:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ath, Bob, jij en ik. Luctor en kredi kunnen niet.
Dinsdag komt een nieuwe DLC uit, dus ik neem aan dat we woensdag een verse save starten. Jij hoeft die DLC trouwens niet te kopen, als de host hem heeft kan iedereen hem spelen.
Vanavond dus een beetje rondkutten, woensdag een verse start.
Valt wel mee hoor, in het begin rustig je cores pakken en de Mamelukken aanvallen als de tijd daar is. Dat Moskovië hard faalde en Polen-Litouwen niet werd gevormd zijn grote meevallers.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:49 schreef Super-B het volgende:
[..]
Jullie zijn hier wel bizar goed in, vooral degene die controle heeft over de Ottomanen.
Op één of andere manier vind ik het altijd leuker om binnen Europese grenzen te conqueren in plaats van te gaan koloniseren.
Boehoe.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:09 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dinsdag el dorado?
Weet niet eena wat de grote verandereningen zijn. Bob heeft de dev diaries niet geplaatst
Ging het een beetje?quote:Op zondag 22 februari 2015 17:04 schreef Super-B het volgende:
Wie komen er vanavond naar de MP-sessie?
Ja ging prima. Kon alleen niet veel doen in Europa doordat jij een hoge Agressive Expansion achterliet.quote:
Ha ja ze waren behoorlijk boos op me, die coalitie die ik ook tegen me kreeg damn...quote:Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ja ging prima. Kon alleen niet veel doen in Europa doordat jij een hoge Agressive Expansion achterliet.![]()
Volgens mij was zondag reeds besloten, maar corrigeer me maar als ik het fout heb.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:18 schreef Krediax het volgende:
Hallo, vanavond of wachten we tot el dorado morgen uitkomt?
Nee was niet, dat was eerst de gouden leeuw op een blauwe achtergrond.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:
De vlag van Friesland is ook veranderd zie ik, pompebleden
of was dat al?
15 euro waard?quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Al klaar met installeren.
En volgens de forums weer een hoop bugs in de nieuwe dlc... Het begint de spuigaten uit te lopen...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 01:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Paradox krijgt wel langzaam EA-kapsones met hun DLC. Releasen ook tegelijkertijd weer content packs voor de expansion DLC. Zelfs met de 75% korting is het bij elkaar gewoon een hoop geld. In de complete zit AoW er ook nog niet bij dus je moet die ook zonder korting erbij kopen.
Niet voor mij. Custom nations speel ik niet, exploren doe ik toch maar zelden.quote:
Waarom is het maken van een custom nation nou weer begrensd?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Niet voor mij. Custom nations speel ik niet, exploren doe ik toch maar zelden.
Nieuwe mechanics voor de Inca's enzo zijn wel okay, maar daar zou ik hem pas in de sale voor halen.
Verschilt wel per speelstijl, denk dat jij of Bob er meer uithalen.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarom is het maken van een custom nation nou weer begrensd?![]()
Ik wil gewoon -20% technology cost en +2 colonists als traditions, mkay.
Begint jammer genoeg een trend te worden: Charlemagne en Way of Life was ook net niet huilen met de pet opquote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:38 schreef Euribob het volgende:
En ik ben het met Aldi eens dat het erg weinig waar voor je geld is, zelfs als je veel van de inhoud ook daadwerkelijk gebruikt.
Hoe kom jij aan 800 punten?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:56 schreef Krediax het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
-10 tech is de max.
quote:
Ze hebben wat EUIV nog wel wat krediet wat mij betreft. Die gratis Art of War-patch was echt gigantisch.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:59 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Begint jammer genoeg een trend te worden: Charlemagne en Way of Life was ook net niet huilen met de pet op
Welke content pack?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Fuck die content pack trouwens, echt waar fuck dat. Doe die dan gewoon bij in El Dorado.
Ja daarom. Als er nog een unit pack of music pack uitkomt tussen twee expansions in a la, maar echt tegelijk met launch? Rot dan toch op.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:42 schreef Krediax het volgende:
Ohw die 2 unit packs en muziek
koop ik toch nooit. Maar hadden ze idd gewoon erbij kunnen doen... je koopt de expension tenslotte al.
Was er gewoon om 6 uur uit hoor. En om 1 uur achter de pc of in bed is echt wel een verschil.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:57 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ha gesnapt!
Had net zo goed min oorlog kunnen afmaken
quote:
Zijn jullie er ook bij vanavond?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ja ging prima. Kon alleen niet veel doen in Europa doordat jij een hoge Agressive Expansion achterliet.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Bah, hou dat lekker voor je
Begin in ierland, het is niet moeilijk om de basis snel onder de knie te krijgen. Gewoon rustig aan doenquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:20 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik heb Crusader kings II gekocht, maar ik vind het te lastig en omdat ik het zo lastig vind is het niet leuk, hoe kan ik snel leren zodat het leuk is?
oh, uh.. nee, ik moest weer werken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:20 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie er ook bij vanavond?
quote:Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Super-B het volgende:
[..]
Doen jullie mee vanavond?quote:
Meedoen moet je verdienenquote:Op zondag 8 maart 2015 15:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Luie lul ben je wel. Zo zonder quoten.
Integriteit van de cache even controleren, is met rechts op spelnaam klikken, dan ergens in de instellingen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Na nieuwe update werkt EUIV niet meer.
Het is inderdaad een andere colonial region, maar je hoofdstad zit op hetzelfde continent als je kolonies in Noord-Amerika (check wel even hun autonomy, indien deze een minimum van 75% hebben is er iets anders aan de hand), en dat geeft je geen CN.quote:Op maandag 9 maart 2015 00:07 schreef Romanus het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe de vorming van Colonial Nations precies werkt? Ik heb een western-tech Custom nation gemaakt (El Dorado) in de Caraïben, hoofdstad zit ook daar. Ben als een gek gaan koloniseren en in Peru en Brazilie zitten nu twee colonial nations van mij. In Noord-Amerika heb ik ook genoeg provincies maar daar vormt zich geen colonial nation. Enig idee hoe ik die wel kan vormen? Heeft dat er mee te maken dat mijn hoofdstad in de Caraïben zit? (Dacht dat dat een andere colonial region is en dus niet uit zou moeten maken.
Komt denk ik omdat ik was begonnen met 1 provincie op het Noord-Amerikaanse continent, was ik vergeten. In ieder geval bedankt voor je reactiequote:Op maandag 9 maart 2015 00:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is inderdaad een andere colonial region, maar je hoofdstad zit op hetzelfde continent als je kolonies in Noord-Amerika (check wel even hun autonomy, indien deze een minimum van 75% hebben is er iets anders aan de hand), en dat geeft je geen CN.
Maar dat is alleen maar goed. Levert veel meer op.
Het gaat om je hoofdstad, maar ook die zal in noord Amerika zijnquote:Op maandag 9 maart 2015 00:54 schreef Romanus het volgende:
[..]
Komt denk ik omdat ik was begonnen met 1 provincie op het Noord-Amerikaanse continent, was ik vergeten. In ieder geval bedankt voor je reactie
Wel echt massieve oorlogen op het einde. Ging nergens over.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:05 schreef Krediax het volgende:
Gezelligheid in europa:
[ afbeelding ]
Overzicht:
[ afbeelding ]
Bob:
[ afbeelding ]
Ging vrij soepel toch, paar stack wipjes hier paar stack wipes daar ticking warscore en klaar is kees.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Wel echt massieve oorlogen op het einde. Ging nergens over.
Bovenin was echt clean-up crew, zeker twintig stackjes van 6-7k gewiped. Kom dan gewoon allemaal tegelijk, jongens.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:12 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ging vrij soepel toch, paar stack wipjes hier paar stack wipes daar ticking warscore en klaar is kees.
Gaf je wel acces aan engeland?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:13 schreef SpeCulaes het volgende:
Ik had gisteren iets dat mij opviel: Ik speelde met Burgundy en de HYW was bezig. Ik weigerde military acces aan Frankrijk, zodat Engeland Calais zou kunnen behouden.
Vervolgens dendert de gehele coalitie met Bearn, Provence etc. gewoon door mijn gebied heen en neemt Calais in. Is dat een bug of een feature die ik even mis?
Ik weet wel dat het mogelijk is zodra de Emperor in de coalitie zit, dan kan je over het gebied van de HRE heen.
Ah, ik had inderdaad wel acces gegeven aan Engeland. Dan zou dat het probleem geweest zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:15 schreef Krediax het volgende:
Gaf je wel acces aan engeland?
Is nu volgens mij zo dat als je in oorlog bent met i
in het options menu Dynamic Province Names uitzetten.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:21 schreef Super-B het volgende:
Ik merk dat de namen van provincies opeens zijn veranderd, weet iemand hoe ik dit recht kan zetten? Brabant heet momenteel Brabantia en Champagne heet Champan. Daarnaast zijn de bekende namen zoals Ankara, Sivas, Adana afwezig in het Ottomaanse rijk en maakt het plaats voor namen zoals Asia e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht:
Durft het zeker niet alleen![]()
Vazallen, m'n jong. Jullie doen overigens niet voor mij onder, hoor.quote:Op maandag 16 maart 2015 01:57 schreef Krediax het volgende:
Damn Ath, ik zit naar de player mapmode te kijken je bent aardig groot
Mooie plaatjes.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:35 schreef Krediax het volgende:
Ver afgezakt maar pica`s!
Begin:
[ afbeelding ]
eind:
[ afbeelding ]
Screenshot vergeten van bob zijn poolse corridor
Dat ging natuurlijk niet gebeuren.
Paasweekend maybe? En anders in de Summer Sale waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:06 schreef Romanus het volgende:
Hoe vaak is DLC van EU4 in de uitverkoop op steam?
Ik wil namelijk nog Res Publica en Wealth of Nations (en misschien ook Conquest of Paradise), maar niet voor de volle prijs.
wtf garnizoen van 10.000?quote:Op zondag 29 maart 2015 03:41 schreef Euribob het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)0b15f75a27e2beb07db1
Eindelijkquote:Secondly, we removed the power-cost for building buildings. And finally, not every province can have the same amount of buildings.
Haha inderdaad, ik ben alleen maar bezig met de gaten op te vullenquote:Op maandag 30 maart 2015 01:20 schreef AthCom het volgende:
[..]
De prijs voor mooiste grenzen is voor ons.
We wilden je niet aanvallen in Holland en Breda (geloof ik) omdat dat respectievelijk moerassig en bebost gebied is. Gelukkig stond je andere leger in Antwerpen in een graslandschap.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:45 schreef Krediax het volgende:
Nog een reden dat ik niet op gaf btw was omdat mijn inkomen dan omlaag ging dus ik had niet echt een reden om snel op te geven. Alleen die laatste battle was niet helemaal de bedoeling
Klopt daarom zette ik ze daar ook neerquote:Op donderdag 2 april 2015 19:16 schreef AthCom het volgende:
[..]
We wilden je niet aanvallen in Holland en Breda (geloof ik) omdat dat respectievelijk moerassig en bebost gebied is. Gelukkig stond je andere leger in Antwerpen in een graslandschap.
Een hongaarse koning in ierland... mooi spel is het tochquote:Op woensdag 8 april 2015 02:06 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb al een tijdje een Hongaarse koning op de troon van Ierland, waarom weet ik niet meer, maargoed. Deze meneer is een afstammeling van hem,maar die is net doodgegaan
Dus nu zit ik met zijn 3 dochters, hoe kan ik het beste m'n Dynasty voortzetten?
Het scheelt wel dat de Koning van Engeland van mijn Dynasty is, en die heeft net een zoontje gekregen.
[ afbeelding ]
En ze is nog jong, dus ik krijg nu van die berichtjes waarop je alleen op een kinderlijke manier kunt reageren
En zoals je kunt zien heb ik ook wat land in de Karpaten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:34 schreef Krediax het volgende:
[ afbeelding ]
Oke engeland+portugal, dit gaat me provincies kosten hopelijk niet al te veel.
[ afbeelding ]
FFFFFUUUUUUUUUCCCCCCCCCCKKKKKKKK
Waarom wachten ze nou niet tot na westernizen
Loop "maar" 2 mil tech achter.
Eikels zijn het!quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Niet oversea`s oid? dan is ht wel een lekkere provinciequote:Op zaterdag 11 april 2015 18:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik had vandaag een provincie gevonden met 12 base tax.Die dus maar gelijk gekoloniseerd.
Geen idee wat je bedoeltquote:Op zaterdag 11 april 2015 19:14 schreef Romanus het volgende:
hoe heet die mod met dat andere lettertype, kon hem laatst ineens niet meer vinden
Better UI 2.3?
Ja volgens mij wel, ander lettertype dan standaardquote:Op zaterdag 11 april 2015 20:57 schreef Krediax het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt
Heb ik het?
Ik heb dezequote:Op zaterdag 11 april 2015 21:21 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, ander lettertype dan standaard
Dus één van die zou ik zeggen.quote:Keyboard Shortcuts
Graphical Improvement mod with terrain shadows
a simple map borders mod
Improved fog of war
Better Terra Incognita
Better UI Mod (larger and more clear fonts/text)
in Zuid-Afrika. Ben zelf begonnen in Zuid-Amerika. Was er vlakbij nog een andere provincie met 10 base tax.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:57 schreef Krediax het volgende:
[..]
Eikels zijn het!
Wel gewoon beide oorlogven gewonnen
Paar gevechten gewonnen en voorkomen dat ik gevechten verloor (heb 25k een keer gedisbaned)
Beide gepeaced voor war reperations en geld
[..]
Niet oversea`s oid? dan is ht wel een lekkere provincie
Dat zijn toch lekkere provincietjes dan hoor, nog een kans dat ze goud gaan maken ook dan is het dubbel bonusquote:Op zaterdag 11 april 2015 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
in Zuid-Afrika. Ben zelf begonnen in Zuid-Amerika. Was er vlakbij nog een andere provincie met 10 base tax.
Die met 10 BT maakt goud, die met 12 BT maakt slaven.quote:Op zondag 12 april 2015 12:58 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat zijn toch lekkere provincietjes dan hoor, nog een kans dat ze goud gaan maken ook dan is het dubbel bonus
Als je de wereld wilt veroveren moet je toch rusland en frankrijk aanvallenquote:Op zondag 12 april 2015 22:27 schreef Super-B het volgende:
Mijn huidige single player game met Austria. Geen DLC en bijzonder mods. Enige mod dat ik heb geinstalleerd en heb aanstaan is de extended timeline 9999.
Ik ben strategisch te werk gegaan en heb Frankrijk, Venetië en Rusland in mijn lijstje bondgenoten staan. Mijn doel was in het begin (1444, en eigenlijk elke game) om de wereld te veroveren d.m.v. vassalisatie en militaire veroveringen. Tot dusverre lukt het mij aardig en ik zit momenteel in de 19e eeuw. Ik heb tot op heden geen tegencoalities gehad, maar dit komt omdat ik de AE bij andere landen laat stijgen tot hooguit 20 a 30. Enige uitzondering is het Ottomaanse Rijk; mijn AE is bij de Ottomanen ergens in de 160-180, maar de Ottomanen hebben ook geen tegencoalitie opgericht, dit ,met name, omdat zij al kapot gemaakt zijn door mij, Spanje, Rusland en Ethiopië.
Wat vinden jullie ervan, tips?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er wel interessant uit.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:37 schreef Euribob het volgende:
https://forum.paradoxplaz(...)f-april-2015.851327/
Voor ons Kredi.
Wauw.quote:Fortress Rework
...
What is most important to know though, is that forts now have a Zone of Control. First of all, they will automatically take control of any adjacent province that does not have any forts that is adjacent and hostile to them. If two fortress compete over the same province, then the one with highest fort-level wins and in case of a tie, control goes to the owner of the province. Secondly, you can not walk past a fortress and its zone of control, as you have to siege down the blocking fort first.
Each capital have a free fort-level, but that fort will not have any ZoC, as most minor nations can not afford a major fortress.
Heb het ooit eens geprobeerd maar het leger groeit niet en dat hele trouwen en alliantie smeden komt ook niet van de grond.quote:
Ze zijn bezig, iig met een grote patch maar ik denk ook wel met een DLCquote:Op zondag 3 mei 2015 20:49 schreef AntiChrist7 het volgende:
Is er al nieuws voor een nieuwe dlc voor EU4? Want dat is meestal het teken dat de "oude" eindelijk in sale gaat....
Uit de Developer Interviews blijkt dat ze wel degelijk met een DLC bezig zijn.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:19 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ze zijn bezig, iig met een grote patch maar ik denk ook wel met een DLC
Ik hoop dat ze hem snel releasen! ziet er uit als een goede DLC namelijk!quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:14 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Uit de Developer Interviews blijkt dat ze wel degelijk met een DLC bezig zijn.
Wat ik echter vreemd vind is dat ik nergens de naam van deze DLC kan vinden.
Hoe dan ook ziet het er veel belovend uit.
Weet iemand de release?
quote:Now we are very close to the announcement of the new expansion that we aim to release in June... If Frö smiles upon us....
https://forum.paradoxplaz(...)-of-may-2015.855973/quote:Op vrijdag 15 mei 2015 03:57 schreef Krediax het volgende:
Tip voor iedereen die eu4 speelt, als je westernised, geen legitimacy hebt en -3 stability.
Word dan niet, ik hierhaal NIET, katholiek!
Civil war erbij en je zit al snel op 22 base unrest.
Na een bankruptcy en nu internal conflict en oorlog met great britain is de safe naar de klote.
Dus, niet doen!
Dank u zeer, zier er uit als ik een theocracy in de HRE ga spelen, die protestant word.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
https://forum.paradoxplaz(...)-of-may-2015.855973/
Ik heb ze op dit moment allemaal, dus misschien een beetje lastig om te zeggen welke voor mij nou precies het verschil maakte. Sowieso is er in de loop der tijd heel veel gratis spul bijgekomen in de vorm van patches e.d. en de game is an sich zonder DLC ook al hartstikke tof.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik heb een tijdje een `gratis` versie van EU4 gespeeld om de kijken of het wat voor mij was, en heb nu besloten de game gewoon te kopen. Wat raden jullie me aan welke DLC´s ik er eigenlijk sowieso bij moet kopen?
Qua gameplay is Art of War verplicht, voegt veel toe qua oorlogsvoering en in het HRE. Maakt vassalfeeding makkelijker, wat een goeie tactiek om uit te breiden is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik heb een tijdje een `gratis` versie van EU4 gespeeld om de kijken of het wat voor mij was, en heb nu besloten de game gewoon te kopen. Wat raden jullie me aan welke DLC´s ik er eigenlijk sowieso bij moet kopen?
quote:Op zondag 7 juni 2015 05:14 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
...
El Dorado en Conquest of Paradise zijn eigenlijk alleen interessant als je koloniseert, anders zou ik die overslaan en in een sale halen. Tussen die twee is CoP de betere.
...
Oh dan heb ik juist liever CoP, support independence is overal leuk en RNW breekt de sleur wat.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:57 schreef Krediax het volgende:
El dorado > Conquest of Paradise.
Nation designer![]()
Nieuwe religies![]()
vs
Random new world![]()
Support independence meh
.
Nop. De AI kan evenveel als jij. Ze hebben wel een paar simpele cheats (dingen als geen naval attrition en een extra leader voor nop) maar die zijn er altijd al geweest.quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:44 schreef Romanus het volgende:
Met Common Sense is ook development geïntroduceerd. Aangezien ik Common Sense nog niet ga kopen vroeg ik me af of de development van een provincie vanzelf omhoog gaat of echt alleen maar via investeringen? Als het antwoord is: 'zelf investeren', vraag ik me af, kan de AI hun provincies developen als ik dat niet kan? Zou namelijk wel jammer zijn als ik door het niet kopen van Common Sense een achterstand krijg op de AI die wel kan investeren
Dit is dus één van de dingen waar ik mij aan erger sinds de nieuwe patch. Het is ook voor mensen die Common Sense niet hebben gekocht geïntroduceerd, maar dan wordt je development in een provincie ook niet meer (eventuele invulling van het standaard building-slot niet meegerekend). Maakt voor mijn beleving toch het spel een beetje 'stuk'. Ook zijn de wijziging met betrekking tot religie voor mensen zonder Common Sense eerder een verslechtering dan een verbetering (bijvoorbeeld Protestant en Reformatorische stroming).quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:44 schreef Romanus het volgende:
Met Common Sense is ook development geïntroduceerd. Aangezien ik Common Sense nog niet ga kopen vroeg ik me af of de development van een provincie vanzelf omhoog gaat of echt alleen maar via investeringen? Als het antwoord is: 'zelf investeren', vraag ik me af, kan de AI hun provincies developen als ik dat niet kan? Zou namelijk wel jammer zijn als ik door het niet kopen van Common Sense een achterstand krijg op de AI die wel kan investeren
Naja, het is feitelijk nog steeds hetzelfde systeem als eerst met basetax alleen. Nu hebben ze het echter gewoon verdeeld in drie groepen. Lijkt me eerder een verbetering.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:44 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dit is dus één van de dingen waar ik mij aan erger sinds de nieuwe patch. Het is ook voor mensen die Common Sense niet hebben gekocht geïntroduceerd, maar dan wordt je development in een provincie ook niet meer (eventuele invulling van het standaard building-slot niet meegerekend). Maakt voor mijn beleving toch het spel een beetje 'stuk'.
Alleen EU4 hier, heelaasch.quote:Op zondag 13 september 2015 19:26 schreef Typisch het volgende:
Niemand hier die de Game of Thrones mod speelt van CK2? Zou graag eens een multiplayergame opzetten.
Komt wel weer een sale. Het spel is alweer een tijdje uit dus de basegame kan je dan wel voor een vijfje oppikken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:49 schreef Leonos het volgende:
Ik denk leuk, even EU4 spelen. 40 euro op steam
Er is op FOK! een viertal personen wat wekelijks een paar potjes speelt. Als je zin hebt kunnen we wel even een potje plannen en het je leren?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:45 schreef ems. het volgende:
Ik moet ook maar eens aan EU beginnen maar ik ben al blij dat ik Crusader Kings een beetje in de smiezen krijg. Start ik EU4 op, krijg ik weer exact hetzelfde gevoel van verdwaaldheid als toen ik CK voor het eerst deed
Weet iemand een tekst/video tutorial die enigszins recent is? Ik begrijp dat patches nogal veel invloed kunnen hebben op het spelverloop en de tutorials die ik tegenkom zijn vaak oud (en niet zo goed)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |