SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilverSjoiisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PinquitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JantinaGrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SproetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sara82SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J0ycie88SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HilzillahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DotteySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MaJoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bottoms_upSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KapiteinCupcakeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DauiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BloemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StroopwafelmeisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fien10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilliegirlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.USERS: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.
Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hun gezonde plakkers toe![]()
Er waren twee streepjes voor Joycie88!![]()
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)SPOILER: hoe het niet moet..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spelletjes)meet 28 maart 2015 in Almere. Wie komen er?
Zeker:
Cassandra87
KapiteinCupcake
Majo
Misschien:
Silversjois
Barreltje
[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 18-01-2015 12:44:04 ]![]()
ik heb een beetje hetzelfde als bij een auto, nieuw vind ik bijna zonde, de afschrijving is zo hoogquote:Op zondag 18 januari 2015 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom. Is een gevoel.. En ik zeg er ook bij als dat financieel niet lukt dan niet. Dan vind ik het ook niet erg. Maar als het kan wil ik graag nieuw en dan wat goedkopere spulletjes.maar als ik het kon betalen had ik het misschien ook wel gedaan hoor
Over auto's gesproken: de C4 staat sinds gisteren voor onze deur te pronken
Hebben jullie trouwens uitzicht op een nieuwe woning de komende jaren? Baby op de slaapkamer lijkt me geen probleem maar baby's worden snel groot
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik heb nog nooit een nieuw topic in een reeks geopend, dus sorry als het niet klopt. Als er iets gewijzigd moet wil je me dan quoten? Anders lees ik er misschien overheen...![]()
Bij mij in de familie koopt zo ongeveer iedereen op zn twintigste een huis. Wij huren en dan ook nog een flat, ooooh schande.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:55 schreef Fien10 het volgende:
Ja herkenbaar inderdaad Cygne, mensen die vinden dat je een kind niet in een flat 'hoort' te krijgen..
Wij wonen ook nog in een appartement, en ik vind het eigenlijk juist wel leuk dat dat zo is. Gewoon niet dat standaard burgerlijke beeld van een koophuis en getrouwd zijn. Niet dat daar iets mis mee is, absoluut niet natuurlijk. Maar wie zegt dat dat het beste is? Een goede relatie en heel veel liefde is naar mijn idee veel belangrijker.![]()
En dan ook nog 2 (TWEE!) honden in een flat, oooh schande! Dat hoort niet!
Eigenlijk hebben we nog helemaal niet zo de behoefte om hier weg te gaan, het is ruim genoeg. We hebben prachtig uitzicht, zitten dicht bij de stad maar toch redelijk rustig. Bovendien betalen we redelijk weinig voor veel ruimte. Maar dat wordt dan geïnterpreteerd als: 'Ja maar jullie kunnen het gewoon niet betalen!'
![]()
op mn twintigste was ik net begonnen met mn studie.. ?!!?
hoe kan je dan al een huis kopen?
ik heb op m'n 30 ste dit huis gekocht.. een prima huis, maar ik zou zo graag een tuin willen ( voor een denkbeeldig fantastisch BBQ en kinderen in de tuin spelen plaatje, want zo'n tuin moet onderhouden worden en daar hebben vriend en ik iig de groene vingers niet voor)
ach.. fantasie en werkelijkheid...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Vervelend dat mensen altijd denken dat je huiskeuze samenhangt met je portemonnee. Wij hebben ons huis gekocht op 1 salaris en er een hoop eigen geld in gestopt om de maandlasten te drukken. Daar kiezen we bewust voor; zo hebben we ruimte genoeg om te doen en laten wat we willen en hoeven we ook niet na te denken over het financieel met een kind wel redden. We hadden ook groter kunnen wonen ja (al vind ik 2 onder 1 kap met 3 slaapkamers en een grote zolder eigenlijk groot zat), maar we kiezen er voor om dat niet te doenquote:Op zondag 18 januari 2015 12:06 schreef Cygne het volgende:
[..]
Bij mij in de familie koopt zo ongeveer iedereen op zn twintigste een huis. Wij huren en dan ook nog een flat, ooooh schande.![]()
En dan ook nog 2 (TWEE!) honden in een flat, oooh schande! Dat hoort niet!
Eigenlijk hebben we nog helemaal niet zo de behoefte om hier weg te gaan, het is ruim genoeg. We hebben prachtig uitzicht, zitten dicht bij de stad maar toch redelijk rustig. Bovendien betalen we redelijk weinig voor veel ruimte. Maar dat wordt dan geïnterpreteerd als: 'Ja maar jullie kunnen het gewoon niet betalen!'
. Dat mensen andere keuzes maken respecteer ik, maar ik heb er zo'n hekel aan als ze dat projecteren op een ander.
En waarom zou een hond of kind in een flat niet kunnen? Hoe krijgen mensen zulke onzin verzonnen ook..![]()
Op je 14e/15e al een bijbaantje in de bouwvak/zorg en dan alleen maar sparen sparen sparen en een relatie hebben met een man/vrouw die precies hetzelfde heeft gedaan.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:08 schreef Barreltje het volgende:
op mn twintigste was ik net begonnen met mn studie.. ?!!?
hoe kan je dan al een huis kopen?
ik heb op m'n 30 ste dit huis gekocht.. een prima huis, maar ik zou zo graag een tuin willen ( voor een denkbeeldig fantastisch BBQ en kinderen in de tuin spelen plaatje, want zo'n tuin moet onderhouden worden en daar hebben vriend en ik iig de groene vingers niet voor)
ach.. fantasie en werkelijkheid...
@Sillie, dat is omdat die mensen het zelf niet zouden doen en er dus vanuit gaan dat iemand anders dat ook niet hoort te doen.
Ik heb een tante die daar heel erg in is.
Zij vindt bijvoorbeeld dat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aparte familie.![]()
Ik ben ook echt de enige van alle neefjes en nichtjes die geen koophuis heeft. Op mijn neefje van 17 na dan.
[ Bericht 34% gewijzigd door Cygne op 18-01-2015 12:16:51 ]![]()
geheh ik ging gewoon op vakantie van dat geld
wij zijn allebei niet zo goed in sparen
er is nu bv ook nog geen "potje" voor een babyRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om een huis te kopen. We kijken ook regelmatig of er iets op ons pad komt. Dit huis is ook ruim zat, en vooral ook heel erg leuk vind ik. We hebben ook een ruim dakterras waar we ter zijnde tijd een zandbakje enzo kunnen neerzetten en een groot kleed om lekker buiten te spelen. Met een 2e kindje zou het wat krapper worden, maar dan hebben we hopelijk toch wel een leuk koophuis gevonden. Ik ben zelf ook nog jong maar ik heb niet uitgebreid gestudeerd. Ik ''studeerde'' op mn 18e af, en heb toen ook snel een baan gevonden waar ik nu nog steeds met heel veel plezier werk. Mijn vriend heeft wel wat meer gestudeerd maar is ook een aantal jaar ouder dan ik ben.![]()
Wij hadden tot voor kort "ieder voor zich" een potje. Vriend is daar een stuk beter in dan ik, dus zijn potje is een stuk groter.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:12 schreef Barreltje het volgende:
geheh ik ging gewoon op vakantie van dat geld
wij zijn allebei niet zo goed in sparen
er is nu bv ook nog geen "potje" voor een baby
Nu hebben we besloten meer gezamenlijk te gaan sparen, dus is er een gezamenlijk potje. Dat gaat me een stuk beter af moet ik zeggen. En dat gaat ook best hard. We zetten er een X bedrag van ons inkomen op en daarvan gaan eerst alle vaste lasten; wat overblijft is spaargeld. Werkt hier prima.![]()
Wij hebben het te koop staan op het moment. Maar dat vlot niet erg.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik heb een beetje hetzelfde als bij een auto, nieuw vind ik bijna zonde, de afschrijving is zo hoogmaar als ik het kon betalen had ik het misschien ook wel gedaan hoor
Over auto's gesproken: de C4 staat sinds gisteren voor onze deur te pronken
Hebben jullie trouwens uitzicht op een nieuwe woning de komende jaren? Baby op de slaapkamer lijkt me geen probleem maar baby's worden snel groot
Dus we zijn er wel mee bezig en dan willen we misschien wat huren. Omdat ik dan dus waarschijnlijk geen werk meer heb dus we met 1 salaris moeten kopen.
En stel dat dat echt nog een tijd duurt. Dan wordt de slaapkamer een kinderkamer en komt er een slaapbank. Maar dan hebben we het over lange termijn want tot het kindje 3 is kan het echt nog wel in een ledikantje.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Over sparen wij hebben ook geen potje voor de baby nu.. Hadden we wel maar die is opgegaan aan de auto (gedeelte). Dus dat wordt de komende tijd goed sparen. En blijven sparen. Wij leven nu best leuk. En dat moet gewoon minder..Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Sparen zijn wij opzicht wel goed in. We sparen meestal wel voor een doel. Ik spaar voor de babyuitzet en vriend spaart momenteel voor een gezinsauto. We zijn er allebei bijna. Daarna sparen we denk ik door voor een koophuis, zodat we daar wel wat dingen aan kunnen veranderen mocht dat nodig zijn. En mijn smaak kennende zal dat het geval zijn.![]()
oh wow Cygne!
wat een familie idd.. of nouja.. je tante dan..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Cygne wat een rotopmerkingen van die tantedat soort dingen zég je toch gewoon niet
Hopelijk trek je je er niet teveel van aan
En who cares of je op een flat woont of een huis hebt?daar heb ik echt nog nooit over nagedacht of dat wat uitmaakt
![]()
Joycie jullie hebben nog ruim de tijd inderdaadals je maar voor het puberen een eigen kamer voor het kind hebt
Sparen doen wij ook samen alleen komen er steeds weer van die tegenvallers tussen zoals nu de auto. We hebben besloten dat dat niet ten koste van ons spaarbedrag gaat maar van ons eigen geld. Met een kinderwens, een huwelijk volgend jaar en hopelijk een keer een koophuis, is het geen optie om minder te gaan sparenjammere is alleen wel dat we per 1 januari meer zouden gaan sparen per maand maar dat gaat met de auto niet meer lukken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
mag ik vragen hoeveel jullie per maand sparen dan??![]()
ik heb geen idee waar ik moet beginnen
Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:32 schreef Barreltje het volgende:
ik heb geen idee waar ik moet beginnen![]()
Wij sparen samen 200 euro per maand. Zelf probeer ik ook 100 euro per maand weg te zetten maar dat lukt bijna nooitquote:Op zondag 18 januari 2015 12:32 schreef Barreltje het volgende:
ik heb geen idee waar ik moet beginnenWow dat is wel echt veel jaquote:Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.Fijn toch?
200 per maand lijkt weinig maar is toch 2400 euro per jaar. Dat zou dus 400 euro per maand/4800 per jaar worden als we deze auto niet hadden hoeven kopen. Tikt dus aardig aan
per MAAND??quote:Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.
je moet toch ook nog dingen betalen enzo??
Zeker wel, maar om zoveel te sparen laten we ook wel dingen hoor.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij sparen samen 200 euro per maand. Zelf probeer ik ook 100 euro per maand weg te zetten maar dat lukt bijna nooit
[..]
Wow dat is wel echt veel jaFijn toch?
Haha, tsja, klopt..quote:Op zondag 18 januari 2015 12:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
per MAAND??
je moet toch ook nog dingen betalen enzo??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Fien10 op 18-01-2015 12:46:49 ]![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zeker wel, maar om zoveel te sparen laten we ook wel dingen hoor.
[..]
Haha, tsja, klopt..Ik vind het altijd wel grappig dat je in Nederland bijna beschaamd moet zijn over wat je verdient, maakt toch helemaal niks uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Als ik echt fulltime zou kunnen werken zouden wij ook mee kunnen sparen. Maar door dat ik nu invalwerk doe. Komt het er vaak niet van.
Straks als de kleine er is, word het voor mij bijna onmogelijk om te werken. Of ik moet echt iets vinden met vaste dagen zodat ik vast opvang kan afnemen. Maar als inval werken is geen doen met een kindje.
Dus wij zullen echt moeten inleveren, en het zal echt niet ruim worden. Waar we nu nog wel eens uit eten gaan en sushi bestellen en dingetjes kopen. Moeten we straks echt de hand op de knip houden. Dat is een keuze die wij hebben gemaakt. Wonen we groter, dan wil ik heel graag aan de slag als gastouder (mede door het werk van mijn vriend). En dan komt er weer meer binnen.
Wat betreft vind ik het tegenwoordig zo'n onzekere tijd.. Je kunt bijna niet in de toekomst kijken.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor werk je vriend doet? En ja in de toekomst kijken kan inderdaad niet. Gelukkig ook maar want sommige dingen wil je ook niet wetenquote:Op zondag 18 januari 2015 12:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik echt fulltime zou kunnen werken zouden wij ook mee kunnen sparen. Maar door dat ik nu invalwerk doe. Komt het er vaak niet van.
Straks als de kleine er is, word het voor mij bijna onmogelijk om te werken. Of ik moet echt iets vinden met vaste dagen zodat ik vast opvang kan afnemen. Maar als inval werken is geen doen met een kindje.
Dus wij zullen echt moeten inleveren, en het zal echt niet ruim worden. Waar we nu nog wel eens uit eten gaan en sushi bestellen en dingetjes kopen. Moeten we straks echt de hand op de knip houden. Dat is een keuze die wij hebben gemaakt. Wonen we groter, dan wil ik heel graag aan de slag als gastouder (mede door het werk van mijn vriend). En dan komt er weer meer binnen.
Wat betreft vind ik het tegenwoordig zo'n onzekere tijd.. Je kunt bijna niet in de toekomst kijken.
Wij zitten wel goed omdat we de zaak van mijn ouders over gaan nemen. Aan de andere kant brengt een eigen zaak ook wel weer zorgen met zich mee natuurlijk.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Reisjes maken wij ook graag. Van de zomer gaan we nog een x luxe met z'n tweetjes op vakantie, we gaan er beiden vanuit dat dat voorlopig de laatste keer zal zijn. Kost wat, maar dan krijg je ook wat!.Genieten mag ook toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij zijn afgelopen jaar een maand naar de VS geweest, daar is al ons spaargeld van de afgelopen 3 jaar aan op gegaan. Was een bewuste keuze ook van ons om nog samen een keer een mooie vakantie te maken, dat was het dubbel en dwars waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur. Rijd voornamelijk in Duitsland. En is per week sowieso 2 nachten van huis. En gaat smorgens erg vroeg weg en is de avond dat hij thuiskomt altijd erg laat thuis. Vandaar onze keuze ook dat ik in het begin thuis blijf zolang we hier wonen en daarna dus eigenlijk aan huis wil werken.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor werk je vriend doet? En ja in de toekomst kijken kan inderdaad niet. Gelukkig ook maar want sommige dingen wil je ook niet weten
Wij zitten wel goed omdat we de zaak van mijn ouders over gaan nemen. Aan de andere kant brengt een eigen zaak ook wel weer zorgen met zich mee natuurlijk.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Wij zitten hier nog echt aan de bodem van onze salarissen en dat gaat natuurlijk steeds meer worden. Wij hebben het niet mega breed maar ook zeker niet slecht. We kunnen wel gewoon leuke dingen doen en kopen, geregeld uiteten en leuke vakantie's. Prima dus.![]()
Dan snap ik je keuze om thuis te blijvenquote:Op zondag 18 januari 2015 12:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur. Rijd voornamelijk in Duitsland. En is per week sowieso 2 nachten van huis. En gaat smorgens erg vroeg weg en is de avond dat hij thuiskomt altijd erg laat thuis. Vandaar onze keuze ook dat ik in het begin thuis blijf zolang we hier wonen en daarna dus eigenlijk aan huis wil werken.Gastouder worden zou dan wel heel gaaf zijn!
Ik vind ook wel dat je gewoon moet kunnen genieten. Maar ik denk dat zodra er een kindje is en je echt een gezinnetje bent, de manier en de dingen waarvan je geniet ook anders worden.
Ik denk dat je andere prioriteiten krijgt en andere dingen nastreeft.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ja zou ik echt heel leuk vinden! Maar dan moeten we eerst een huisje hebben. Maar dat komt wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan snap ik je keuze om thuis te blijvenGastouder worden zou dan wel heel gaaf zijn!
Voor de rest heb ik deze zwangerschap wel goed geplandMijn contract loopt ik augustus af. En dan zit ik rond de 34e week snel gerekend. Wil wel even uitzoeken waar ik recht op hem als ik word ontslagen. Heb natuurlijk een 0-36 contract nu en weet niet of ik dan nog ergens voor in aanmerking kom.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Dat denk ik ookquote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind ook wel dat je gewoon moet kunnen genieten. Maar ik denk dat zodra er een kindje is en je echt een gezinnetje bent, de manier en de dingen waarvan je geniet ook anders worden.
Ik denk dat je andere prioriteiten krijgt en andere dingen nastreeft.Nu vinden wij vakanties heel belangrijk en af en toe lekker eten bestellen (inderdaad sushi
) maar dat soort dingen gaan zeker veranderen. Al hoop ik wel dat ik net als mijn ouders met mij deden ik mijn kind(eren) ook over de wereld mee zal slepen op vakantie
Aan de andere kant kun je dan misschien meer genieten van een weekje center parcs of iets dergelijks met je gezinnetje terwijl dat nu super burgerlijk klinkt
Dat laatste is wel lastig, weet zelf ook niet hoe dat zit met rechten enzo. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die kunnen dat soort dingen voor je uitzoeken tegen die tijd. Anders zou ik er snel een afsluitenquote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja zou ik echt heel leuk vinden! Maar dan moeten we eerst een huisje hebben. Maar dat komt wel.
Voor de rest heb ik deze zwangerschap wel goed geplandMijn contract loopt ik augustus af. En dan zit ik rond de 34e week snel gerekend. Wil wel even uitzoeken waar ik recht op hem als ik word ontslagen. Heb natuurlijk een 0-36 contract nu en weet niet of ik dan nog ergens voor in aanmerking kom.
Dat is het ook hoorquote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik denk dat je andere prioriteiten krijgt en andere dingen nastreeft.Wij hadden een spaarpotje, reis geboekt in maart, en toen in november geheel onverwacht ons huis gekocht. USA stond al gepland, dus we hebben besloten om te genieten en niet onder aan de streep te kijken tijdens de vakantie. Al met al hebben we onze restschuld van mijn huidige huis en een en ander op te knappen aan onze nieuwe woning en nog een redelijk spaarpotje over dus we mogen niet klagen.. Maar straks kan het niet meer, daar zijn we ons van bewust.
Dan gaat alles wat we over hebben naar de kleine. En naar de opvang kosten![]()
![]()
Ik vind opvang bizar duur. Nu verdienen wij allebei goed, maar ik kan me voorstellen dat het in sommige situaties bijna meer oplevert om thuis te blijven bij je kind.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat is het ook hoorWij hadden een spaarpotje, reis geboekt in maart, en toen in november geheel onverwacht ons huis gekocht. USA stond al gepland, dus we hebben besloten om te genieten en niet onder aan de streep te kijken tijdens de vakantie. Al met al hebben we onze restschuld van mijn huidige huis en een en ander op te knappen aan onze nieuwe woning en nog een redelijk spaarpotje over dus we mogen niet klagen.. Maar straks kan het niet meer, daar zijn we ons van bewust.
Dan gaat alles wat we over hebben naar de kleine. En naar de opvang kosten
Overigens werken wij allebei al 4 dagen en het plan is dat ik tzt nog een dag extra thuisblijf. Mijn ouders hebben al wel is aangegeven een dag te willen oppassen, dus als we slim plannen moeten we nog 1 dag kinderopvang regelen..![]()
Met een tijdelijk en aflopend contract kun je niet veel beginnen, ontslag wegens zwangerschap mag niet, maar zie dat maar eens aan te tonen. Je zal wel in aanmerking komen voor WW?Hoe meer je verdient hoe meer opvangkosten je betaald. Ik werk nu 4x9, mijn vriend wilt een dag thuiswerken. We hebben het nu zo uitgekiend dat ik mijn vrije dag houd, mijn vriend een andere dag thuis werkt, en mijn moeder zal 1 dag oppassen (misschien tegen die tijd 2). Er is tevens geopperd dat de kleine mee mag naar de zaak zodat mijn schoonmoeder op de zaak kan oppassen maar dat is nog maar te bezien. We hebben hoogstens 2 dagen opvang nodig als het goed is. En je komt ook in aanmerking voor combinatiekorting, dat drukt de kosten ook al iets. Volgens mij zijn wij iets van 300,- per maand kwijt (voor 1 kind) maar toch een smak geld..quote:Op zondag 18 januari 2015 13:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind opvang bizar duur. Nu verdienen wij allebei goed, maar ik kan me voorstellen dat het in sommige situaties bijna meer oplevert om thuis te blijven bij je kind.
Overigens werken wij allebei al 4 dagen en het plan is dat ik tzt nog een dag extra thuisblijf. Mijn ouders hebben al wel is aangegeven een dag te willen oppassen, dus als we slim plannen moeten we nog 1 dag kinderopvang regelen..![]()
wat is combinatie korting cassandra?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik kreeg gisteren een berichtje van mijn moeder, die had wat voor haar kleinkind gekocht. 't kleinkind is er nog niet eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inkomensafhankelijke combinatiekortingquote:
http://www.belastingdiens(...)mbinatiekorting_2015
Toch een kleine 180 per maand extra![]()
Ik reageer trouwens heel asociaal, heb niet eens door dat het andere topic gesloten is. Sorry hoor, als ik wat rustiger ben in mn hoofd reageer ik ook weer op anderen
We zijn druk aan het inpakken op dit moment.Is even met de hond naar buiten dus ik gunde mij een momentje van reageren, maar lekker ego dus
![]()
ahh.. de laagst verdienende partner krijgt een korting op belasting?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Daar komt het wel op neer jaquote:Op zondag 18 januari 2015 13:11 schreef Barreltje het volgende:
ahh.. de laagst verdienende partner krijgt een korting op belasting?.
![]()
ik ben zoo slecht in geldzaken/belasting![]()
ghehehRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ja of de oudste bij gelijk inkomen. Maar die korting merk je bij je belastingaangifte, ik geloof dat je die ook maandelijks kan laten betalen (Net als de minst verdienende partner korting en alleenstaande ouderkorting, alleen bestaat de laatste niet meer)![]()
Ik ook, maar in mijn werk (Sociale Dienst) kom ik dit soort zaken heel vaak tegen. Niet de combinatiekorting maar de rest wel. Erg interessant hoor, ik ga dit jaar een cursus doen, als ik weer een studeerkamer hebquote:Op zondag 18 januari 2015 13:12 schreef Barreltje het volgende:
ik ben zoo slecht in geldzaken/belasting![]()
gheheh![]()
![]()
wat is nou weer minstverdienende partner korting ?!?
Dat is als de een boven de 6000,- bruto (om en nabij) verdient en de ander daar onder. Zie je heel vaak met een (gedeeltelijke) WIA-uitkering waarbij de partner geen inkomen heeft bijv.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Barreltje het volgende:
wat is nou weer minstverdienende partner korting ?!?![]()
Ik heb dan 2 jaar gewerkt weer na mijn vorige WW.. Dus ik zal denk ik als ik er recht op heb. Recht hebben op het minimum. Maar hoe zit dat met WW en zwangerschap..quote:Op zondag 18 januari 2015 13:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Met een tijdelijk en aflopend contract kun je niet veel beginnen, ontslag wegens zwangerschap mag niet, maar zie dat maar eens aan te tonen. Je zal wel in aanmerking komen voor WW?
[..]
Hoe meer je verdient hoe meer opvangkosten je betaald. Ik werk nu 4x9, mijn vriend wilt een dag thuiswerken. We hebben het nu zo uitgekiend dat ik mijn vrije dag houd, mijn vriend een andere dag thuis werkt, en mijn moeder zal 1 dag oppassen (misschien tegen die tijd 2). Er is tevens geopperd dat de kleine mee mag naar de zaak zodat mijn schoonmoeder op de zaak kan oppassen maar dat is nog maar te bezien. We hebben hoogstens 2 dagen opvang nodig als het goed is. En je komt ook in aanmerking voor combinatiekorting, dat drukt de kosten ook al iets. Volgens mij zijn wij iets van 300,- per maand kwijt (voor 1 kind) maar toch een smak geld..Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Het is heel krom maar je kunt dan beter in de ziektewet terecht komen, deze wordt geheel gedekt voor zwangeren en dan hoeft je baas niets te betalen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb dan 2 jaar gewerkt weer na mijn vorige WW.. Dus ik zal denk ik als ik er recht op heb. Recht hebben op het minimum. Maar hoe zit dat met WW en zwangerschap..26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Als het goed is wordt de ww opgeschort en krijg je een zwangerschapsuitkering, gedurende 16 weken. En je hebt recht op 3 maanden ww. Heb je je vorige ww volledig opgemaakt?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb dan 2 jaar gewerkt weer na mijn vorige WW.. Dus ik zal denk ik als ik er recht op heb. Recht hebben op het minimum. Maar hoe zit dat met WW en zwangerschap..![]()
Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, ga je, als je nog in dienst bent als je verlof begint, gewoon je verlof in. Tot na je zwangerschapsverlof krijg je dan uitbetaald via het UWV. Daarna ga je pas de WW in, dacht ik..quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb dan 2 jaar gewerkt weer na mijn vorige WW.. Dus ik zal denk ik als ik er recht op heb. Recht hebben op het minimum. Maar hoe zit dat met WW en zwangerschap..![]()
Ja maar doordat ik 0-36 heb. Heb ik volgens mij ook geen recht op ziektekostenquote:Op zondag 18 januari 2015 13:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is heel krom maar je kunt dan beter in de ziektewet terecht komen, deze wordt geheel gedekt voor zwangeren en dan hoeft je baas niets te betalen.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik denk dat zwangerschap wel een uitzondering is. Zwangeren worden (gelukkig) goed gedekt door verzekeringen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja maar doordat ik 0-36 heb. Heb ik volgens mij ook geen recht op ziektekosten26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Volgens mij pakken ze dan het gemiddelde van je laatste 3 maandinkomens oid. In ieder geval heb je met een min-max contract volgens mij wel ergens recht op.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja maar doordat ik 0-36 heb. Heb ik volgens mij ook geen recht op ziektekosten![]()
Waar zou ik dit na kunnen vragen? Rechtsbijstand? UWV? Want dat vind ik echt wel iets om uit te zoeken..Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
UWVquote:Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Waar zou ik dit na kunnen vragen? Rechtsbijstand? UWV? Want dat vind ik echt wel iets om uit te zoeken..![]()
![]()
Je wordt niet ontslagen hoor, je contract loopt gewoon van rechtswege af.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja zou ik echt heel leuk vinden! Maar dan moeten we eerst een huisje hebben. Maar dat komt wel.
Je hebt recht op zwangerschapsverlof als je over de 36 weken voorafgaande je verlofdatum ten minste 26 weken hebt gewerkt. De weken waarin je dus niet opgeroepen bent (maandag t/m zondag) tellen dus niet mee. Dus zorg dat je in elk geval 26 weken hebt gewerkt in de 36 weken voor je verlofdatum. Je krijgt dan 100% van je dagloon (je dagloon is wat je gemiddeld per dag verdiende gedurende een jaar tijd).
En voor de WW gelden bijna precies dezelfde regels, alleen gaat het dan om 26 van de 36 weken werken voor de einddatum van je contract. En de hoogte is lager, 75% de eerste 2 maanden, daarna 70%. De duur is afhankelijk van je arbeidsverleden. Op mijn.uwv.nl kun je zien hoe lang je WW kan krijgen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 18-01-2015 13:46:16 ]No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zou ik misschien wel aan kunnen geven op mijn werk dat ze met minstens elke week een keer inzetten.... Dat scheelt natuurlijk een flinke slok op een borrel als ik daar nog wel recht op heb nadat mijn contract afloopt!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik heb me daar een keer rot naar gezocht, maar het nog steeds niet gevonden. Bedoelen ze dan de lengte van je arbeidsverleden? Of kijk ik ergens overheen..?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je wordt niet ontslagen hoor, je contract loopt gewoon van rechtswege af.
Je hebt recht op zwangerschapsverlof als je over de 36 weken voorafgaande je verlofdatum ten minste 26 weken hebt gewerkt. De weken waarin je dus niet opgeroepen bent (maandag t/m zondag) tellen dus niet mee. Dus zorg dat je in elk geval 26 weken hebt gewerkt in de 36 weken voor je verlofdatum. Je krijgt dan 100% van je dagloon (je dagloon is wat je gemiddeld per dag verdiende gedurende een jaar tijd).
En voor de WW gelden bijna precies dezelfde regels, alleen gaat het dan om 26 van de 36 weken werken voor de einddatum van je contract. En de hoogte is lager, 75% de eerste 2 maanden, daarna 70%. De duur is afhankelijk van je arbeidsverleden. Op mijn.uwv.nl kun je zien hoe lang je WW kan krijgen.![]()
Oh man al die mensen om je heen met al die redenen waarom het niet zou kunnen, pff! Mijn moeder zegt altijd (en dat klinkt ontzettend kort door de bocht, maar zo is t uiteraard niet bedoeld): zo lang vrouwen in Afrika nog kinderen krijgen achter hutjes, zal 't bij jou ook wel loslopen. Maar mijn ouders zijn zo'n beetje de enige in mijn omgeving die dat zeggen...
Je bent nooit 'klaar' voor kinderen, het zal toch nooit goed genoeg zijn. Al verdien je een ton per maand en woon je in acht villa's, dan nog weet je niet wat er komt. Dus hoofd omhoog, je weet zelf wat 't beste voelt.![]()
Je hebt de 26 uit 36 wekeneis dan heb je rehct op het minimum van 3 maanden ww.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb me daar een keer rot naar gezocht, maar het nog steeds niet gevonden. Bedoelen ze dan de lengte van je arbeidsverleden? Of kijk ik ergens overheen..?
Als je vervolgens aan de jareneis voldoet (4 uit 5 jaar) krijg je een verlengde ww, volgens mij een maand per gewerkt jaar
http://www.ontslag.nl/wer(...)ekening-ww-uitkering![]()
Dat is een goede rekenmodule.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je hebt de 26 uit 36 wekeneis dan heb je rehct op het minimum van 3 maanden ww.
Als je vervolgens aan de jareneis voldoet (4 uit 5 jaar) krijg je een verlengde ww, volgens mij een maand per gewerkt jaar
http://www.ontslag.nl/wer(...)ekening-ww-uitkering![]()
Vind zelf die 4 uit 5 regel wat stom, als je daar niet aan voldoet, doordat je tussentijds geen werk had (studie deed), maar voor die tijd wel 10 jaar aansluitend hebt gewerkt, heb je maar recht op 3 maanden.
Maargoed, ze moeten ergens een grens trekken natuurlijk.![]()
Sorry, een wat onsmakelijk vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@ Sillie:
Batsen als een malle!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Wat doen jullie voor werk???? Halelujahquote:Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.![]()
![]()
hier is het niet een kwestie van inkomsten, maar een kwestie van uitgaven dat sparen niet luktquote:Op zondag 18 januari 2015 14:38 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Wat doen jullie voor werk???? HalelujahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Barreltje op 18-01-2015 14:48:52 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:34 schreef Barreltje het volgende:
@ Sillie:
Batsen als een malle!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Whaha! Ik zit hier hardop te lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haha. Ik ben kinderpsycholoog en mijn vriend is programmeur (lekkere cliche combi he). We gaan redelijk gelijk op qua salaris (hij verdient iets meer dan ik doe) en werken dus allebei 4 dagen per week. En dan dus nog zo'n salaris...quote:Op zondag 18 januari 2015 14:38 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Wat doen jullie voor werk???? HalelujahKritisch kijken! En het helpt mij om mezelf "zakgeld" te geven. Ik koop te graag leuke kleren en spullen, maar dat kan je ook teveel doen. Dus nu geef ik mezelf daar een X bedrag voor. Als het op is ist op!quote:Op zondag 18 januari 2015 14:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier is het niet een kwestie van inkomsten, maar een kwestie van uitgaven dat sparen niet lukt
[ Bericht 3% gewijzigd door silliegirl op 18-01-2015 14:52:18 ]![]()
jah dat zakgeld.. daar ben ik niet goed in ( zie spoiler)Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Als ik een tip mag geven? Misschien kan je van je "over" bedrag meteen een X bedrag ( 300-500, (wat je wil) op een spaarrekening doorstorten. Dan is het al "weg" en dus minder makkelijk uit te geven. Mijn spaarrekening zit bij een andere bank en ik kan er aleen via de pc bij. Als ik dus iets wil uitgeven daarvan moet ik eerst overboeken en duurt het twee dagen; zo maak je impulsaankopen bijna onmogelijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:51 schreef Barreltje het volgende:
jah dat zakgeld.. daar ben ik niet goed in ( zie spoiler)![]()
Heb ik ookquote:Op zondag 18 januari 2015 14:51 schreef Barreltje het volgende:
jah dat zakgeld.. daar ben ik niet goed in ( zie spoiler)
ditquote:Op zondag 18 januari 2015 14:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als ik een tip mag geven? Misschien kan je van je "over" bedrag meteen een X bedrag ( 300-500, (wat je wil) op een spaarrekening doorstorten. Dan is het al "weg" en dus minder makkelijk uit te geven. Mijn spaarrekening zit bij een andere bank en ik kan er aleen via de pc bij. Als ik dus iets wil uitgeven daarvan moet ik eerst overboeken en duurt het twee dagen; zo maak je impulsaankopen bijna onmogelijk.ik heb per maand 100 voor mijzelf, 100 voor mijn paardrijden. Rest pot ik op op een andereandere rekening. 22e krijg ik salaris, diezelfde dag gaat een gedeelte naar de vaste lasten rekening, t restant gaat naar de gezamenlijke spaarrekening. Meestal gaat dat wel snel op aan meubels, hondenvoer, cursusgeld etc
maar we sparen zo wel een gedeelte en mogen hier alleen aankomen voor noodzakelijke uitgaven voor ons samen
![]()
100?
waar koop je dan kleding van? en lunch @ werk? en etentjes/drankjes?? en kadootjes?? etc etc?
dat allemaal :p behalve cadeautjes voor familie /gezamenlijke vrienden. Uit eten betaald mijn vriend meestal, maar met 100,- red ik het makkelijk. Soms geef ik zelfs minder uit.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:29 schreef Barreltje het volgende:
100?
waar koop je dan kleding van? en lunch @ werk? en etentjes/drankjes?? en kadootjes?? etc etc?![]()
Hier doen we het met nog minder...quote:Op zondag 18 januari 2015 15:29 schreef Barreltje het volgende:
100?
waar koop je dan kleding van? en lunch @ werk? en etentjes/drankjes?? en kadootjes?? etc etc?
We hebben in principe per maand 100 euro samen om uit te geven aan "fun." We noemen het ook wel de fun pot.
Lunch is in mijn geval op het werk gewoon verzorgd, dus is al ingehouden op m'n loon. Uiteten doen we niet veel, al houden we er beide heel erg van. Wanneer we dat doen, gaat het van de fun pot en dan die maand erna maar wat minder "fun".Vaak goedkoper uiteten via vakantieveilingen of iens deals.
Daarnaast sparen we 75 euro per maand voor vakantie en 300 euro is gewoon sparen.
Vakantiegeld gaat trouwens vaak ook direct naar de spaarrekening of een deel wordt uitgegeven aan het huis.
De 50/75 euro die dan in principe "over" zou moeten blijven, gaat gewoon op aan allerhande zaken. Klein bouwmateriaal, eens een plantje of een ritje naar familie aan de andere kant van Nederland...
Kleding kopen we niet iedere maand, dus dat bekijken we gewoon aan als het zover is. In de praktijk gaat dat gewoon af van de lopende rekening waar ik altijd wel iets van een buffertje heb staan.
Ik denk dat we per jaar iets van 300 euro aan kleding kopen met z'n 2.
Ik ben dus echt heel erg van het sparen. We hebben dan ook nogal wat wensen.Waarvan 1 een nieuwe keuken + vloer is. Daarnaast wil ik graag over +/- 5 jaar weer voldoende buffer hebben om een nieuwe tweedehands auto aan te schaffen.
En in de tussentijd natuurlijk ook geld voor babyspullen.
[ Bericht 4% gewijzigd door JantinaGr op 18-01-2015 16:23:04 ]![]()
Dat!
En ik zou niet eens weten wat ik kan sparen. Afgelopen jaar nogal wat veranderd (twee keer nieuwe baan met nieuw salaris, getrouwd dus andere belastingregels én enorm veel uitgaven, huis gekocht, dus andere belastingregels en nog veel meer uitgaven), dus elke keer als ik probeerde er orde in te krijgen, was het al weer achterhaald. En met al die uitgaven is de spaarrekening dusdanig geplunderd, dat ik ook niet echt zicht heb op hoeveel daarvan "onnodig" was. Het voelt in elk geval alsof ik een gat in mijn hand heb![]()
Als het wat rustiger is, vanaf komend salaris alles maar eens goed op een rijtje zetten.![]()
Zolang iedereen niet verhongerd en een dak boven zijn hoofd heeft en gelukkig is...
Dan maakt t geen drol uit of je nu in de flat of een villa woont.. Hond hebt of kat.. Geen kinderen of een heel elftal.. 5000 netto per maand of 800 netto per maand!![]()
![]()
Sparen momenteel 1000 per maand. Maar dat is pas sinds een half jaartje, sinds we hebben besloten om voor een grote-mensen-huis te gaan. Daarvoor ging alles op aan feest, vakanties en verdere fun!
Zit hier weer in de eierwacht. Dag 23 en ik heb zelden zulke lichte lh-streepjes geplast. Tja. Zou leuk zijn als er deze maand wel een piek kwam. Als ik nou weer een cyclus krijg zonder piek, dan ga ik naar de huisarts, want zo schiet het niet op. Maar dat is natuurlijk een grote "als". Want ik had dus al besloten om deze cyclus zwanger te worden. Jep. Dus ik snap dat dat ei niet durft. Want ik ga hem pakken, dat kleine kreng! Mhuahaha!![]()
![]()
Wij moeten t doen met een netto salaris van ongeveer 1500,-
Edit: we redden het wel gewoon hoor, maar we kunnen niet heul hard sparen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Haha, die laatste opmerking.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:42 schreef Sara82 het volgende:
Sparen momenteel 1000 per maand. Maar dat is pas sinds een half jaartje, sinds we hebben besloten om voor een grote-mensen-huis te gaan. Daarvoor ging alles op aan feest, vakanties en verdere fun!
Zit hier weer in de eierwacht. Dag 23 en ik heb zelden zulke lichte lh-streepjes geplast. Tja. Zou leuk zijn als er deze maand wel een piek kwam. Als ik nou weer een cyclus krijg zonder piek, dan ga ik naar de huisarts, want zo schiet het niet op. Maar dat is natuurlijk een grote "als". Want ik had dus al besloten om deze cyclus zwanger te worden. Jep. Dus ik snap dat dat ei niet durft. Want ik ga hem pakken, dat kleine kreng! Mhuahaha!
Maar, je hebt wel lichte streepjes op een bepaald moment tov witte test? Dus je weet wel ongeveer wanneer je ei er is, of zie ik dat verkeerd?![]()
Heb nooit een witte test. Heb altijd lichte tot matige streepjes. En heel, heel soms een donkere/positieve. In 10 maanden nu 3 keer. (Na de eerste keer positief werd ik daarna ruim 2 maanden niet ongesteld, dus die sloeg nergens op. Daarna twee keer netjes een piek rond dag 30 en na 13 dagen ofzo ongesteld. Maar de afgelopen ronde heb ik niets gehad wat ook maar enigszins op een lh-piek leek. En deze ronde lijken ze alleen maar witter te worden. Maar we hebben nog een week joh.)quote:Op zondag 18 januari 2015 17:48 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Haha, die laatste opmerking.
Maar, je hebt wel lichte streepjes op een bepaald moment tov witte test? Dus je weet wel ongeveer wanneer je ei er is, of zie ik dat verkeerd?![]()
Mijn moeder ookquote:Op zondag 18 januari 2015 13:48 schreef Bloesem. het volgende:
Oh man al die mensen om je heen met al die redenen waarom het niet zou kunnen, pff! Mijn moeder zegt altijd (en dat klinkt ontzettend kort door de bocht, maar zo is t uiteraard niet bedoeld): zo lang vrouwen in Afrika nog kinderen krijgen achter hutjes, zal 't bij jou ook wel loslopen. Maar mijn ouders zijn zo'n beetje de enige in mijn omgeving die dat zeggenEn ik ben het er wel mee eens.
![]()
Ach sommige mensen weten het altijd beterSommige mensen weten het altijd beter. Je moet je katten wegdoen, kinderen hebben een vader en een moeder nodig, je huis is te klein, je moet thuisblijven, je moet werken, blablablablaquote:Op zondag 18 januari 2015 21:32 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mijn moeder ookEn ik ben het er wel mee eens.
Gelukkig mogen we het allemaal lekker zelf weten. Screw you zeurkousen!![]()
![]()
Joehoe ei van Sara! Kom eens te voorschijn. Je bent een heel stout eitje. Ga naar je kamer en je mag er pas uitkomen als je bevrucht bentquote:Op zondag 18 januari 2015 21:08 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Heb nooit een witte test. Heb altijd lichte tot matige streepjes. En heel, heel soms een donkere/positieve. In 10 maanden nu 3 keer. (Na de eerste keer positief werd ik daarna ruim 2 maanden niet ongesteld, dus die sloeg nergens op. Daarna twee keer netjes een piek rond dag 30 en na 13 dagen ofzo ongesteld. Maar de afgelopen ronde heb ik niets gehad wat ook maar enigszins op een lh-piek leek. En deze ronde lijken ze alleen maar witter te worden. Maar we hebben nog een week joh.)![]()
![]()
Mijn ei wordt nu belegerd door bijna vijf dagen zaadsoldaten. Hopelijk geeft ie zich nu eens over....![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:48 schreef Daui het volgende:
Mijn ei wordt nu belegerd door bijna vijf dagen zaadsoldaten. Hopelijk geeft ie zich nu eens over....![]()
Dit kan niet misgaan, ik voel het!
![]()
Ahh.. ik heb de HA gebeld. En nu hebben we woensdag een afspraak om 8 uur.. Dat maakt het toch wel wat echter!
Daui, een boodschap voor de zaadsoldaatjes.... Pak dat ei!!!!!
Sara, hopelijk komt je ei snel te voorschijn... en stopt het met verstoppertje spelen!!!!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Wat verwacht je van de HA eigenlijk?quote:Op maandag 19 januari 2015 10:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ahh.. ik heb de HA gebeld. En nu hebben we woensdag een afspraak om 8 uur.. Dat maakt het toch wel wat echter!
Daui, een boodschap voor de zaadsoldaatjes.... Pak dat ei!!!!!
Sara, hopelijk komt je ei snel te voorschijn... en stopt het met verstoppertje spelen!!!!
Die zal je enkel feliciteren en een folder van mvm mee geven.![]()
Ik verwacht vrij weinig van de huisarts. Maar het maakt het wel wat echter door het (in het echt) tegen iemand anders te vertellen. En misschien dat ze me wat gerust kan stellen over de krampjes. Maar meer verwacht ik niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat verwacht je van de HA eigenlijk?
Die zal je enkel feliciteren en een folder van mvm mee geven.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Kan ze je niet nog een keer twee strepen geven?quote:Op maandag 19 januari 2015 11:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik verwacht vrij weinig van de huisarts. Maar het maakt het wel wat echter door het (in het echt) tegen iemand anders te vertellen. En misschien dat ze me wat gerust kan stellen over de krampjes. Maar meer verwacht ik niet.
Ik zou ook gaan, om het echt zeker te weten![]()
Neequote:Op maandag 19 januari 2015 11:34 schreef Daui het volgende:
[..]
Is dat stomme bloeden als opgehouden?wel gelukkig veel minder geworden sinds gisteren maar het is eigenlijk nog steeds niet normaal! Vandaag is de laatste menstruatiedag dus ik mag hopen dat het morgen over is
![]()
Ik slik nogsteeds 6 bloedstollers per dag en ik heb het idee dat het minder is geworden omdat ik er vrijdag 12 moest nemen.
Dat verhaal van die zaadsoldaten spreekt me wel aan, ik ga er vanuit dat alles is schoongespoeld dus laat die zaadsoldaten maar in de aanval gaan volgende week.. GEEF JE OVER OF IK SCHIET![]()
![]()
![]()
Handen omhoog ei!quote:Op maandag 19 januari 2015 11:57 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Neewel gelukkig veel minder geworden sinds gisteren maar het is eigenlijk nog steeds niet normaal! Vandaag is de laatste menstruatiedag dus ik mag hopen dat het morgen over is
![]()
Ik slik nogsteeds 6 bloedstollers per dag en ik heb het idee dat het minder is geworden omdat ik er vrijdag 12 moest nemen.
Dat verhaal van die zaadsoldaten spreekt me wel aan, ik ga er vanuit dat alles is schoongespoeld dus laat die zaadsoldaten maar in de aanval gaan volgende week.. GEEF JE OVER OF IK SCHIET![]()
![]()
Gelukkig nam ik net geen slok drinkenDe Zaadsoldaten! Proest!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!![]()
Nog meer 2de streepjesquote:Op maandag 19 januari 2015 11:51 schreef Daui het volgende:
[..]
Kan ze je niet nog een keer twee strepen geven?
Ik zou ook gaan, om het echt zeker te weten
Ik denk dat de onzekerheid nog wel even blijft hoor.. Denk dat ik eerst echt wat moet zien
Maar genoeg over mij..
We moeten jullie eitjes aanmoedigen!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Zaadsoldaat, bekt wel lekker!
Joycie ook al op Facebook gezet? It ain't real untill it's on Facebook zeggen ze toch? Hihi.
Deadly_kiss das toch niet normaalHopelijk is het snel over, wanneer kon je terecht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huis![]()
![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 18:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Joycie ook al op Facebook gezet? It ain't real untill it's on Facebook zeggen ze toch? Hihi.
Deadly_kiss das toch niet normaalHopelijk is het snel over, wanneer kon je terecht?
Haha facebook mag nog een aantal (vele) weken wachten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huisDaarvoor wil ik echt iets wat gezien of gehoord hebben!
Wat een topreactie van je baas zeg!!
Het staat op Fok, dat telt ookquote:Op maandag 19 januari 2015 18:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Haha facebook mag nog een aantal (vele) weken wachten hoorDaarvoor wil ik echt iets wat gezien of gehoord hebben!
Wat een topreactie van je baas zeg!!Twee mooie streepjes
![]()
![]()
Wat een toffe baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huis
Dat telt zeker, en dat is wel heel fijn.. Geen idee waar ik anders moet spuienquote:Op maandag 19 januari 2015 18:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Het staat op Fok, dat telt ookTwee mooie streepjes
De tijd kruipt voorbij...Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Niet genieten van intieme momentjes met de toiletpot of de visboer ofzo?quote:Op maandag 19 januari 2015 18:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat telt zeker, en dat is wel heel fijn.. Geen idee waar ik anders moet spuien
De tijd kruipt voorbij...![]()
Wat een geweldige reactie van je werkgever zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huis
Vandaag kwam een directe collega mij vertellen dat zijn soort van depressieve vrouw zwanger is van de tweede. Damn. En hij wilde het eigenlijk niet eens...![]()
Nee op een wat misselijk/weeig gevoel na.. Heb ik nog niet de drang gehad om boven de pot te hangen... Heb sowieso in de afgelopen 15 jaar maar 1 keer overgegeven. Dus ik heb goede hoop dat dat me bespaard blijftquote:Op maandag 19 januari 2015 18:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet genieten van intieme momentjes met de toiletpot of de visboer ofzo?al zou het ook wel weer een bevestiging zijn
![]()
Heb voornamelijk krampjes en steekjes in mijn onderbuik. En dat maakt me wel onzeker. Net menstruatiepijn. Maar schijnt allemaal normaal te zijn.
Ow en mijn tetten........![]()
En volgens vriend ben ik wat sneller geïrriteerd
Krampjes zijn niet vreemd hoorquote:Op maandag 19 januari 2015 18:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee op een wat misselijk/weeig gevoel na.. Heb ik nog niet de drang gehad om boven de pot te hangen... Heb sowieso in de afgelopen 15 jaar maar 1 keer overgegeven. Dus ik heb goede hoop dat dat me bespaard blijftal zou het ook wel weer een bevestiging zijn
![]()
Heb voornamelijk krampjes en steekjes in mijn onderbuik. En dat maakt me wel onzeker. Net menstruatiepijn. Maar schijnt allemaal normaal te zijn.
Ow en mijn tetten........![]()
En volgens vriend ben ik wat sneller geïrriteerdJe moet maar zo denken, je bent een huisje aan het inrichten, dat gaat ook niet zonder slag of stoot
Hopelijk heb je snel bevestiging, heb je al een afspraak voor een eerste echo staan?
![]()
Nee woensdag eerst de HA... En dan de praktijk maar eens bellen. En een afspraak maken!quote:Op maandag 19 januari 2015 18:22 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Krampjes zijn niet vreemd hoorJe moet maar zo denken, je bent een huisje aan het inrichten, dat gaat ook niet zonder slag of stoot
Hopelijk heb je snel bevestiging, heb je al een afspraak voor een eerste echo staan?
Ik zit er een beetje mee in mijn maag wanneer ik het op mijn werk moet vertellen. Omdat ik door mijn werk ook wel eens in aanraking kom met kinderziektes. Van de week heerste de waterpokken bijv. Misschien maar even wachten totdat ik mijn contract getekend retour krijg voor de komende 7 maanden
Ja, ergens wel. Maar het is ons ook vast wel gegund (op een later tijdstip), denk ik dan maar.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Oneerlijk verdeeld voelt dat dan he Jantina
Ik zou het na de eerste echo doen? Dan ben je door de meeste kritieke fase heen.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee woensdag eerst de HA... En dan de praktijk maar eens bellen. En een afspraak maken!
Ik zit er een beetje mee in mijn maag wanneer ik het op mijn werk moet vertellen. Omdat ik door mijn werk ook wel eens in aanraking kom met kinderziektes. Van de week heerste de waterpokken bijv. Misschien maar even wachten totdat ik mijn contract getekend retour krijg voor de komende 7 maanden
Is een foetus dan wel vatbaar voor die kinderziektes als je daar zelf als volwassene niet (meer) vatbaar voor bent?
Maar lijkt me hoe dan ook wel wat eng om het je werkgever te vertellen. Net als Cassandra... alleen is het bij haar dus erg enthousiast ontvangen!![]()
Nee als ik al de waterpokken heb gehad kan ik het niet weer krijgen, maar dat kon ik nog niet bij mijn moeder navragenquote:Op maandag 19 januari 2015 18:33 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, ergens wel. Maar het is ons ook vast wel gegund (op een later tijdstip), denk ik dan maar.
[..]
Ik zou het na de eerste echo doen? Dan ben je door de meeste kritieke fase heen.
Is een foetus dan wel vatbaar voor die kinderziektes als je daar zelf als volwassene niet (meer) vatbaar voor bent?
Dat zijn wel goede vragen voor bij de huisarts woensdag.. 5e of 6e ziekte kan bijv wel besmettelijk zijn en daar word je niet voor ingeënt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik wil het denk ik ook pas bij 12 weken vertellen.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:33 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, ergens wel. Maar het is ons ook vast wel gegund (op een later tijdstip), denk ik dan maar.
[..]
Ik zou het na de eerste echo doen? Dan ben je door de meeste kritieke fase heen.
Maar lijkt me hoe dan ook wel wat eng om het je werkgever te vertellen. Net als Cassandra... alleen is het bij haar dus erg enthousiast ontvangen!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Lastig is dat he als je zulk nieuws krijgt. Dat voelt altijd even oneerlijk....quote:Op maandag 19 januari 2015 18:17 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Wat een geweldige reactie van je werkgever zeg!
Vandaag kwam een directe collega mij vertellen dat zijn soort van depressieve vrouw zwanger is van de tweede. Damn. En hij wilde het eigenlijk niet eens...
Jullie tijd komt nog meid
Wat een heerlijke reactie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huiswaar kunnen lotgenoten deze baas vinden?
![]()
Succes en veel plezier morgen!![]()
In Almere! Haha. Ben ook echt super blij met hem, ken hem nu ruim 5 jaar maar werk sinds een jaar samen, in mijn huidige functie. Was echt een reactie waar ik alleen van kon dromen, keek er heel erg tegen op, om t te vertellen. Juist omdat hij zo vaak zegt dat hij mij niet kan en wil missen.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:40 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Wat een heerlijke reactie!waar kunnen lotgenoten deze baas vinden?
![]()
Succes en veel plezier morgen!![]()
Is ook niet normaal... ik heb de raarste dingen gedacht met zoveel bloedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huis![]()
Tof van je werkgever![]()
Mijn werkgever is mijn eigen vadervan mijn vriend ook
![]()
(Wat.. moet hij mee naar het ziekenhuis om je handje vast te houden?
...wat zeg je me nou 'schoonzoon', een week vrij na de geboorte?! Je gaat maar heen en weer in je pauze!
... weet je wel wat dat kost allemaal, een kind?!
..kan hij/zij niet mee dan? Stop je de fles maar in de magnetron en die luier doe je in je pauzes!
..had je dat niet kunnen plannen voor het laagseizoen?)
Het zoontje van mijn zus vreet hij op.. hij raakt in een soort verliefde trance en gaat er helemaal in op maar zij hebben alles veel beter voor elkaar financieel... ze werken dan ook niet in het familiebedrijf![]()
Ik hou mn hart vast![]()
![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 18:44 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Is ook niet normaal... ik heb de raarste dingen gedacht met zoveel bloed![]()
![]()
...wat zeg je me nou 'schoonzoon', een week vrij na de geboorte?! Je gaat maar heen en weer in je pauze!
..kan hij/zij niet mee dan? Stop je de fles maar in de magnetron en die luier doe je in je pauzes!
Het zoontje van mijn zus vreet hij op.. hij raakt in een soort verliefde trance en gaat er helemaal in op maar zij hebben alles veel beter voor elkaar financieel... ze werken dan ook niet in het familiebedrijf![]()
Ik hou mn hart vastwerkt ook in het familiebedrijf. Mijn schoonouders zijn dan ook op de hoogte. Mijn schoonvader is altijd heel simpel, de hele wereld kan vrij nemen,
niet. Als hij vrij wilt moet ie t een half jaar van te voren aanvragen, met 3 aviertjes uitleg waarom t echt niet anders kan. En dan nog onder gemopper.
Nou ze weten wat er speelt, kan mijn vriend makkelijker weg, dat dan weer wel. Stiekem vindt mijn schoonvader t ook wel leuk en spannend, maar t blijft op t eerste gezicht een stoicijnse nuchtere achterhoekerMijn schoonmoeder was voornamelijk bezorgd.
Familiebedrijf is niet alles he, soms alleen maar lastiger![]()
![]()
Da's grappend bedoeld denk?quote:Op maandag 19 januari 2015 18:44 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Is ook niet normaal... ik heb de raarste dingen gedacht met zoveel bloed![]()
![]()
Ik hou mn hart vast![]()
![]()
hoppaaaa grote bos bloemen voor deze baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huis![]()
En een aanvraag voor een lintje
:)![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 18:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cassandra87. . Waarom krijg je cyclus monitoring?
En wat en fijne baas zeg..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Stond een paar pagina's terug, wegens miskramen in t verleden en toen na een jaar niet zwanger, en nu nog niets maakte ik mij zorgen (staat in de op gestart in augustus maar dat was t officiele startsein, we zijn al langer onbeschermd bezig) heb ik een doorverwijzing gekregen van de huisarts, ben in t ziekenhuis een orienterend fertiliteitsonderzoek gestartquote:Op maandag 19 januari 2015 19:24 schreef Barreltje het volgende:
Cassandra87. . Waarom krijg je cyclus monitoring?
En wat en fijne baas zeg..![]()
Ahh..
Sorry.. ik onthoud niet alles..![]()
Hoe vaak moet je er heen dan?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Vrijdag eerste echo gehad, morgen weer een, en eind van de week waarschijnlijk weer of maandag, afhankelijk van hoe ver ik ben in mijn cyclus. Een week na mijn ei bloedprikken, en volgende cyclus op dag 3 bloed prikken. En dan verder zien, nog niets over gehoordquote:Op maandag 19 januari 2015 19:30 schreef Barreltje het volgende:
Ahh..
Sorry.. ik onthoud niet alles..![]()
Hoe vaak moet je er heen dan?![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 19:51 schreef Bloesem. het volgende:
Zelfs als je weet dat je niet zwanger bent, is dat ongesteld worden toch altijd een kl*temomentongesteld worden is zoooooo stom
![]()
Niet ongesteld worden zonder zwanger te zijn is ook stom
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:13 schreef MaJo het volgende:
Niet ongesteld worden zonder zwanger te zijn is ook stom![]()
![]()
![]()
En dan mag ik nog niet eens zeuren, ik zit pas op dag 51 en jij al op een half jaarquote:Doe je dan ook regelmatig een test? Je weet nooit of het opeens raak is natuurlijk. Ik ga denk ik gewoon 1x per week testen
Wordt er ook nog een samenlevingstest gedaan?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Vrijdag eerste echo gehad, morgen weer een, en eind van de week waarschijnlijk weer of maandag, afhankelijk van hoe ver ik ben in mijn cyclus. Een week na mijn ei bloedprikken, en volgende cyclus op dag 3 bloed prikken. En dan verder zien, nog niets over gehoord![]()
Heeft ze het nog niet over gehad, volgens mij in de volgende cyclus. Zal morgen eens vragenquote:Op maandag 19 januari 2015 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wordt er ook nog een samenlevingstest gedaan?![]()
Ik las een droombaas bij Cassandra.
een aantal familie bazen las ik ook.
Verder niet zo heel goed mijn best gedaan met lezen![]()
Ik kwam even melden dat helaas bloedEn ik vind het stom. Want ik had goede hoop enzo
![]()
Nou, ik heb wel heel veel testen liggen maar ik heb nog geen gevoel gehad van het zou wel eens raak kunnen zijn. Dus zolang ik dat niet heb test ik ook niet. Zonde van de testen. Wel heb ik vorige week een dag voor ik naar het ziekenhuis moest even getest voor de zekerheid. Niet dat ik met m'n benen in de beugels lig en er wordt gezegd goh mevrouw, gefeliciteerd! U bent zo'n 7 weken zwanger. Dan zou ik nogal voor lul staan natuurlijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan mag ik nog niet eens zeuren, ik zit pas op dag 51 en jij al op een half jaarDoe je dan ook regelmatig een test? Je weet nooit of het opeens raak is natuurlijk. Ik ga denk ik gewoon 1x per week testen
![]()
Balen Hilz!![]()
![]()
wat balenquote:Op maandag 19 januari 2015 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik kwam even melden dat helaas bloedEn ik vind het stom. Want ik had goede hoop enzo
volgende ronde deel nemen aan een streepjes regen?!
![]()
Hilzillah, balen!!
Dames, zou het wel gezellig om een paar van jullie mee te nemen! Liefst iedereen gewoon natuurlijk! Dus ik ben voor een streepjesregen!!
Ik had niets moeten zeggen eerder vandaag. Hier een misselijk avondje..... Niet overgeven maar het hangt er wel tegen aan zeg maar. Bah..
Kan nog geen afscheid van jullie nemen!
Balen hilz
En Fien testen als je denkt dat het nog niet raak is heeft geen zin inderdaad. Maar zo af en toe zou ik het wel doen denk ik, straks ben je al 3 maanden zwanger
Sterkte met de misselijkheid Joycie
Ik hoop ook weer op een streepjesregen
Dat is gelukkig echt alleen de eerste weken. Daarna gaat het echt weer vlotter.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat telt zeker, en dat is wel heel fijn.. Geen idee waar ik anders moet spuien
De tijd kruipt voorbij...
Ik vond wachten van eisprong naar NOD altijd zo langzaam gaan qua tijd, maar vanaf je twee streepjes naar een week of 7 a 8 gaat nog veeeeeeeel langzamer
Schudden voor gebruik![]()
Ben de afgelopen 2 weken wel 3 kilo afgevallen dames.. Die lijn mag voortgezet worden.. Want ik krijg wel alles binnen en eet gezond! En eigenlijk laat ik niet zo veel liggen..Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ben even een paar dagen niet geweest, dus ff bijlezen!
J0ycie, gefeliciteerd!!![]()
Envoor degenen die bloed hebben...
Mijn eerste normale menstruatie na het stoppen met de pil is inmiddels voorbij en deze cyclus gaan we nog even niet actief aan de gang. Ben benieuwd of de volgende menstruatie dan ook na 28 dagen zal zijn, dat zou wel heeeeeel fijn zijn. Het plan is om er vanaf maart echt voor te gaan
Ik heb inmiddels een vast contract gekregen(eerder dan ik had verwacht/gehoopt
) dus dat is geen belemmering meer om te wachten
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Wow, wat een super reactie van je baas!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen drukke dag, eerst langs t ziekenhuis, en smiddags hebben we laatste inspectie en sleuteloverdracht van ons nieuwe huisHave you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Weet je het voelt nu ook gewoon alsof ik in een grijs/abstract gebied zit. Hier posten vind ik af en toe moeilijk, want iedereen wacht hier op een tweede streepje en dan vind ik het voor jullie zo confronterend om mijn verhalen te lezen.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:14 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat is gelukkig echt alleen de eerste weken. Daarna gaat het echt weer vlotter.
Ik vond wachten van eisprong naar NOD altijd zo langzaam gaan qua tijd, maar vanaf je twee streepjes naar een week of 7 a 8 gaat nog veeeeeeeel langzamer
En posten in Z&G voelt nog een beetje gek... Terwijl mijn vragen daar meer op zijn plaats zijn.
Maar hier voelt het zo vertrouwd.
En als het straks allemaal wat concreter is, kruipt de tijd vast ook wat minder. Mijn gevoel gaat nu ook gewoon op en neer van blijdschap naar onzekerheid. Vanavond heb ik bijv echt zo'n mood van, ik kan heel de wereld aan, en ik word mama.. Vanmorgen lief ik om de 10 minuten naar het toilet..Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Je bent welkom hier joycie, gezelligen als je definitief naar t andere topic gaat hoop ik dat we snel volgen.
Gefeliciteerd zoe met je contract![]()
![]()
Dat gevoel herken ik wel hoor (en ik denk met mij eigenlijk alle voorgangers welquote:Op maandag 19 januari 2015 21:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Weet je het voelt nu ook gewoon alsof ik in een grijs/abstract gebied zit. Hier posten vind ik af en toe moeilijk, want iedereen wacht hier op een tweede streepje en dan vind ik het voor jullie zo confronterend om mijn verhalen te lezen.
En posten in Z&G voelt nog een beetje gek... Terwijl mijn vragen daar meer op zijn plaats zijn.
Maar hier voelt het zo vertrouwd.
En als het straks allemaal wat concreter is, kruipt de tijd vast ook wat minder. Mijn gevoel gaat nu ook gewoon op en neer van blijdschap naar onzekerheid. Vanavond heb ik bijv echt zo'n mood van, ik kan heel de wereld aan, en ik word mama.. Vanmorgen lief ik om de 10 minuten naar het toilet..) . Een beetje een onzeker niemandsland, terwijl vanaf dat je dat fel begeerde streepje plast je als "Deelnemer" echt meer dan welkom bent in Z&G
![]()
Gewoon daar lekker al je positieve belevenissen en onzekerheden ook uiten (als je daar behoefte aan hebt) en hier blijven aanmoedigen, de Oh k*t's etc posten.
Ja ik hou de tekenen goed in de gaten inderdaad Majo, en misschien eens in de maand een testje doen kan geen kwaad.
Fijn dat wij zo gezellig zijn Joycie haha!
Gefeliciteerd met je contract Zoë, helemaal een fijn gevoel om zo te starten denk ik.![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 21:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Je bent welkom hier joycie, gezelligen als je definitief naar t andere topic gaat hoop ik dat we snel volgen.
Gefeliciteerd zoe met je contractDankjewel! Het is zeker een fijn gevoel om zo te kunnen starten ja. Ik hikte er stiekem toch best tegenaan dat ik nog een half jaar op contractverlenging moest wachten. Ondanks dat ze je niet vanwege een zwangerschap mogen ontslaan, is het gewoon niet zo handig om net rond die termijn zwanger te raken. En nog veel langer wachten met proberen, worden we ook niet vrolijk van.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:29 schreef Fien10 het volgende:
Ja ik hou de tekenen goed in de gaten inderdaad Majo, en misschien eens in de maand een testje doen kan geen kwaad.
Fijn dat wij zo gezellig zijn Joycie haha!
Gefeliciteerd met je contract Zoë, helemaal een fijn gevoel om zo te starten denk ik.
Al vind ik het nu ineens toch wel heel spannend worden. Eerst waren er wel plannen en hadden we een soort van start datum. En nu kan ineens alles vervroegd worden.
En waar ik eerst dacht dat het niet handig was om zwanger te raken vlak voordat mijn contract hopelijk verlengd zou worden, betrap ik mezelf erop dat ik nu soms wel eens denk "wat zullen ze wel niet denken als ik nu ineens zwanger raak vlak nadat ik een vast contract heb". Ik haat mijn hoofd af en toe
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
klinkt als Zoe Hart Dramaquote:Op maandag 19 januari 2015 21:39 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
[..]
Dankjewel! Het is zeker een fijn gevoel om zo te kunnen starten ja. Ik hikte er stiekem toch best tegenaan dat ik nog een half jaar op contractverlenging moest wachten. Ondanks dat ze je niet vanwege een zwangerschap mogen ontslaan, is het gewoon niet zo handig om net rond die termijn zwanger te raken. En nog veel langer wachten met proberen, worden we ook niet vrolijk van.
Al vind ik het nu ineens toch wel heel spannend worden. Eerst waren er wel plannen en hadden we een soort van start datum. En nu kan ineens alles vervroegd worden.
En waar ik eerst dacht dat het niet handig was om zwanger te raken vlak voordat mijn contract hopelijk verlengd zou worden, betrap ik mezelf erop dat ik nu soms wel eens denk "wat zullen ze wel niet denken als ik nu ineens zwanger raak vlak nadat ik een vast contract heb". Ik haat mijn hoofd af en toe![]()
hihi
quote:Op maandag 19 januari 2015 21:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
klinkt als Zoe Hart Drama![]()
hihi
Dat dacht ik al welquote:Op maandag 19 januari 2015 21:43 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik bedoel dan wel Hart of Dixie, Zoe Hart, natuurlijkHart of Dixie
Gedeelde-smart-is-halve-smart-knuffelquote:Op maandag 19 januari 2015 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
![]()
![]()
Zoe gefeliciteerd met je contract! Maar waarom gaan jullie er deze ronde nog niet voor dan? Ik zou me er allemaal maar niet teveel zorgen over maken. Grote kans dat je niet meteen zwanger bent en dan duurt het toch nog een maand of 3 voordat je het verteld dus dan ben je al snel weer een flink aantal maanden verder
zoe dat had ik dus ook, in november een traineeship begonnen en in februari gestart met mijn werk. Toen wisten we al dat we op korte termijn voor een kleine gingen, vandaar dat ik er zo tegenop zag om iets te melden. Achteraf dus volledig onterecht gelukkig. Loopt wel losquote:Op maandag 19 januari 2015 21:39 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
[..]
Dankjewel! Het is zeker een fijn gevoel om zo te kunnen starten ja. Ik hikte er stiekem toch best tegenaan dat ik nog een half jaar op contractverlenging moest wachten. Ondanks dat ze je niet vanwege een zwangerschap mogen ontslaan, is het gewoon niet zo handig om net rond die termijn zwanger te raken. En nog veel langer wachten met proberen, worden we ook niet vrolijk van.
En waar ik eerst dacht dat het niet handig was om zwanger te raken vlak voordat mijn contract hopelijk verlengd zou worden, betrap ik mezelf erop dat ik nu soms wel eens denk "wat zullen ze wel niet denken als ik nu ineens zwanger raak vlak nadat ik een vast contract heb". Ik haat mijn hoofd af en toe![]()
![]()
Ik wil graag Cassandra haar baas inhuren voor als ik het moet vertellen. Begin 1 februari bij mijn nieuwe baan. Gelukkig een vast contract.
Hillz veels te vroeg dat bloed.
![]()
Zoe gefeliciteerd!
Fien en MaJo hopelijk begint de volgende cyclus snelik moedig m alvast aan. Beetje beweging kan geen kwaad als je staat dood te vriezen op het station
![]()
Hier hebben de schimmels toegeslagen :/ bij zowel mij als mijn vriend. Men dat jeukt!
Cassandra: fijn dat ze je extra in de gaten gaan houden! En wat een fijne baas heb jij! wil je niet ruilen?
Gisteren cursusdag op t werk en we moesten een stukje video kijken over moeder-kind interactie.Het kind was een babytje van 3 weken en het enige wat ik kon denken was "aaach wat een dotje". Ik stond er leuk op toen ik werd aangewezen om mijn indruk te geven in ieder geval..![]()
Schimmels? Zo eentje waar je antibiotica voor krijgt?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:29 schreef silliegirl het volgende:
Hier hebben de schimmels toegeslagen :/ bij zowel mij als mijn vriend. Men dat jeukt!
Cassandra: fijn dat ze je extra in de gaten gaan houden! En wat een fijne baas heb jij! wil je niet ruilen?
Gisteren cursusdag op t werk en we moesten een stukje video kijken over moeder-kind interactie.Het kind was een babytje van 3 weken en het enige wat ik kon denken was "aaach wat een dotje". Ik stond er leuk op toen ik werd aangewezen om mijn indruk te geven in ieder geval..
[ Bericht 2% gewijzigd door Daui op 20-01-2015 07:49:01 ]![]()
Grapje van die 1x per week testen toch?quote:Op maandag 19 januari 2015 20:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan mag ik nog niet eens zeuren, ik zit pas op dag 51 en jij al op een half jaarDoe je dan ook regelmatig een test? Je weet nooit of het opeens raak is natuurlijk. Ik ga denk ik gewoon 1x per week testen
![]()
![]()
Ah Silliegirl, daar heb ik ook redelijk wat last van gehad naar het stoppen met de AC. En dat jeukt zo.. Ik had het veel in de zomermaanden.. Argh!
Eerst zelf zalfjes gekocht en gesmeerd. Maar uiteindelijk toch maar via de HA zo'n vaginaal ei. Wat was dat fijn zeg. Na een paar dagen was het over!
Daui, ik denk ook vaak om de anderhalf/2 weken een (goedkope) test om te kijken of ik toch niet zwanger was. Omdat je het gewoon niet weet met een lange cyclus. Ik vind het niet zo gek om dat dan regelmatig te doen.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik ging er vanuit dat ze al twee weken geen bats actie meer had gehad en het nu veilig deed tot de operatie?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah Silliegirl, daar heb ik ook redelijk wat last van gehad naar het stoppen met de AC. En dat jeukt zo.. Ik had het veel in de zomermaanden.. Argh!
Eerst zelf zalfjes gekocht en gesmeerd. Maar uiteindelijk toch maar via de HA zo'n vaginaal ei. Wat was dat fijn zeg. Na een paar dagen was het over!
Daui, ik denk ook vaak om de anderhalf/2 weken een (goedkope) test om te kijken of ik toch niet zwanger was. Omdat je het gewoon niet weet met een lange cyclus. Ik vind het niet zo gek om dat dan regelmatig te doen.
Daarnaast is het misschien beter als je het moeilijk vind om er niet de hele tijd mee bezig te zijn en elke test als een teleurstelling voelt om even een tijdje niet te testen?
Ik gun het MaJo echt enorm. Maar ik denk dat het eerder lukt als je het wat los kan laten. Het houdt ons allemaal bezig. Alleen zelf merk ik dat er minder mee bezig zijn en accepteren dat het wellicht een jaar kan duren voor mijzelf rust geeft. En die rust gun ik anderen ook
Voordat mensen boos worden. Het is een vrije wereld en iedereen mag zoveel testen als zij wil
[ Bericht 7% gewijzigd door Daui op 20-01-2015 08:27:43 ]![]()
Oja sorry, dat had ik niet zo goed meegekregen dat ze nu tot de operatie het weer veilig doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat ze al twee weken geen bats actie meer had gehad en het nu veilig deed tot de operatie?
Daarnaast is het misschien beter als je het moeilijk vind om er niet de hele tijd mee bezig te zijn en elke test als een teleurstelling voelt om even een tijdje niet te testen?
Ik snap jou argument heel goed. Maar ik vond het zelf wel belangrijk om te weten. Ivm alcohol, de verandering in het eten.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Beh, jammer hillz...![]()
Wat fijn dat je baas zo reageerde Cassandra! Top!![]()
Niet dat ik nou zo'n hardcore symptomenchecker ben, maar ik geloof dat me wat opvalt. (Onder voorbehoud dat ik vandaag of morgen ofzo een positieve ovulatietest heb) Loop weer met een smoel vol dik, bloedend tandvlees. Is sinds een klein jaar een terugkerend probleem. Ik leg nu pas een mogelijke link: eisprong. De vorige keer dat ie positief was, weet ik nog dat ik net van ellende een nieuwe, superzachte tandenborstel had gekocht. Nou, ik ben benieuwd.![]()
![]()
Nee van die zalf die je dan met een canule moet inbrengen. Geloof niet dat dat antibiotica is hoor. Ik heb het vaker gehad en had gelukkig nog zalf in huis dus ik kon meteen smeren; de ergste (interne) jeuk is gezakt, alleen mn huid is erg geirriteerd en kapot. Nahjah dat heeft even tijd nodig.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Schimmels? Zo eentje waar je antibiotica voor krijgt?![]()
O maar Daui, ik snap jou heel goed... Is niet iets om jezelf voor te verdedigen. Ik denk ook dat het er minder mee bezig zijn een gunstig effect heeft. Eerlijk is eerlijk. Wij hebbben een erg turbulente maand achter de rug. Waarbij wij eigenlijk niet zoveel seks hebben gehad, en er ook weinig mee bezig waren. Toen het wat rustiger was, heb ik echt voor de gein een ovutest gedaan en ja hoor een dikke streep (had wat pijn in de borsten). Die test heb ik gedaan nadat we seks hebben gehad. En tuurlijk hebben we de dag daarna nog een keer seks gehad want zo werkt dat nu eenmaal. En kijk nu..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat ze al twee weken geen bats actie meer had gehad en het nu veilig deed tot de operatie?
Ik gun het MaJo echt enorm. Maar ik denk dat het eerder lukt als je het wat los kan laten. Het houdt ons allemaal bezig. Alleen zelf merk ik dat er minder mee bezig zijn en accepteren dat het wellicht een jaar kan duren voor mijzelf rust geeft. En die rust gun ik anderen ook
Voordat mensen boos worden. Het is een vrije wereld en iedereen mag zoveel testen als zij wil
Ik test zwanger, in een cyclus van 81. Na veel lange onregelmatige cyclussen.
Ik zou bijna in bepaalde dingen gaan geloven....Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik heb ook vaak flucanazol gehad, dat zijn capsules die je moet slikken. Die dingen zijn heilig!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Daui, ik denk ook vaak om de anderhalf/2 weken een (goedkope) test om te kijken of ik toch niet zwanger was. Omdat je het gewoon niet weet met een lange cyclus. Ik vind het niet zo gek om dat dan regelmatig te doen.
Ik ga vrijdag even langs de huisarts weer als zalf niet genoeg helpt. Ik heb wel zalf op recept, niet van de drogist. Dat helpt sowieos al nooit bij mij eigenlijk..![]()
Hopelijk is dat alleen een ei voorteken en geen zwangerschapssymptoomquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:28 schreef Sara82 het volgende:
Beh, jammer hillz...![]()
Wat fijn dat je baas zo reageerde Cassandra! Top!![]()
Niet dat ik nou zo'n hardcore symptomenchecker ben, maar ik geloof dat me wat opvalt. (Onder voorbehoud dat ik vandaag of morgen ofzo een positieve ovulatietest heb) Loop weer met een smoel vol dik, bloedend tandvlees. Is sinds een klein jaar een terugkerend probleem. Ik leg nu pas een mogelijke link: eisprong. De vorige keer dat ie positief was, weet ik nog dat ik net van ellende een nieuwe, superzachte tandenborstel had gekocht. Nou, ik ben benieuwd.![]()
Aan de bats jij![]()
![]()
in dit geval is het nu anders ja, bedoelde meer in het vervolgquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Voordat mensen boos worden. Het is een vrije wereld en iedereen mag zoveel testen als zij wiloverigens nog een kleine kans dat ik toch zwanger ben want de dag voor ik het hoorde nog wel gevreeën. Dus ik doe vlak voor de operatie nog een testje voor de zekerheid
![]()
Ik geloof er ook wel in dat het lukt juist wanneer je het loslaat
En ik ben niet beledigd hoor, ben het helemaal met je eens
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
in dit geval is het nu anders ja, bedoelde meer in het vervolgoverigens nog een kleine kans dat ik toch zwanger ben want de dag voor ik het hoorde nog wel gevreeën. Dus ik doe vlak voor de operatie nog een testje voor de zekerheid
![]()
Ik geloof er ook wel in dat het lukt juist wanneer je het loslaat
En ik ben niet beledigd hoor, ben het helemaal met je eens
Want er moet ook een kleine mini MaJo komen!![]()
Nu ga ik effe heel paranoia doen dus ik zet het in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:04 schreef Daui het volgende:
Nu ga ik effe heel paranoia doen dus ik zet het in een spoilerover je katten plassen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik![]()
Oke, ik heb al een tijdje niet écht meer gepost, dus daar gaan we:
Cassandra, mag ik ook zo'n baas? Wat een toffe peer zeg! En succes met de cyclus monitoring!
MaJo, je mag gelukkig snel onder het mes! Ontzettend vervelend dat je een lange cyclus hebt.. Zou het kunnen dat het komt door stress? Ik merkte dat ik rond tentamen periodes vaak iets onregelmatiger ongesteld werd (ja, nog onregelmatiger dan ik al ben). Probeer eens yoga of meditatie, wie weet helpt het? En na je operatie weer hard ertegenaan!
Hillz. Stomme ongesteldheid!
Joyciee, je bent hier altijd welkom. Juist hartstikke gezellig dat je even blijft meeposten, kan me voorstellen dat je tussen twee topics in hangt. Nu zit je pas echt op het wachtbankje..![]()
Ooooh sillie, schimmels zijn vreselijk! Maar morgen is de jeuk over. En je huid zal ook snel helen. Alleen even niet gezellig doen met je vriend..
Zoe, jeeh!![]()
Eh, als ik iemand ben vergeten, sorry.
Hier kruipt de tijd voort. NOD is over een week, maar we hebben deze ronde gemist dus ik zit hem rustig uit.
![]()
Wie piest er deze week nog?![]()
Ik ben even alle nods kwijt..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ahh.. alleen jij kaptein..
En ik misschien maar ik voel niks.. ( dat is ook voor het eerst...)Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Wie weet is het nu juist raak!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:04 schreef Barreltje het volgende:
En ik misschien maar ik voel niks.. ( dat is ook voor het eerst...)![]()
Ik zeg ook een goed voorteken en een rustige babyquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:04 schreef Barreltje het volgende:
En ik misschien maar ik voel niks.. ( dat is ook voor het eerst...)![]()
![]()
Geen symptomen kan ook een symptoom zijnik hoop het voor je.
Hier op dag elf, erg dun baarmoeder slijm en nog geen ei op springen of zelfs maar een beetje in de buurt - O-
Ze verwachtte een lange cyclus dus ik zei al, ik heb meestal maar een week tussen mijn ei en mijn periode. Dus helaas nog niets nieuws geleerd. Vrijdag weer een echo![]()
Dag dames, Bloem84 hier. Had paar weken niet gepost en nu kan ik niet meer bij m'n account, heb dus maar een nieuwe aangemaakt.
Waren wel spannende weken, dacht voor het eerst dat het raak was, m'n buik voelde anders en de NOD van 9-1 ging voorbij zonder enige voortekenen van bloed.. Dus ook voor het eerst getest, goedekope test van de action gaf helemaal geen resultaat.. lekker dan. Mezelf behoorlijk gek gemaakt na de 2 eerdere cyclussen die wel gelijk waren. Volgende dag weer getest, helaas negatief. Zelf kon ik het nog niet geloven want ik voelde echt gekke dingen in m'n buik, helaas werd ik 3 dagen later alsnog ongesteld. Dus inmiddels zijn we op weg naar ronde 4.![]()
![]()
De foto is niet te zienquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:28 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik kan hier toch niet over heen plassen
[ afbeelding ]Ha Bloem! Ik vroeg een paar dagen geleden hier hoe het met je zou gaan, aangezien je NOD inderdaad al geweest wasquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:57 schreef bloes85 het volgende:
Dag dames, Bloem84 hier. Had paar weken niet gepost en nu kan ik niet meer bij m'n account, heb dus maar een nieuwe aangemaakt.
Waren wel spannende weken, dacht voor het eerst dat het raak was, m'n buik voelde anders en de NOD van 9-1 ging voorbij zonder enige voortekenen van bloed.. Dus ook voor het eerst getest, goedekope test van de action gaf helemaal geen resultaat.. lekker dan. Mezelf behoorlijk gek gemaakt na de 2 eerdere cyclussen die wel gelijk waren. Volgende dag weer getest, helaas negatief. Zelf kon ik het nog niet geloven want ik voelde echt gekke dingen in m'n buik, helaas werd ik 3 dagen later alsnog ongesteld. Dus inmiddels zijn we op weg naar ronde 4.Wel balen dat het niet raak was maar gelukkig had je niet een al te gekke cyclus, daar word je echt gek van kan ik je vertellen
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:28 schreef Daui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:28 schreef Daui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Een kittenquote:Nee daar zou ik ook niet overheen kunnen plassen
Ze is nu wel wat ouder, maar zequote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een kittenNee daar zou ik ook niet overheen kunnen plassen
kijkt nog steeds net zo lief
![]()
Ahh! Een kitten!
Ik wil er ook graag weer een.. maar ik denk dat het de dood wordt voor mijn 15 jarige je-weet-wel kater..
Dan maar "gewoon een baby..
Same here, Noa is nog net zo snoezig als toen ze een kitten was.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:04 schreef Daui het volgende:
[..]
Ze is nu wel wat ouder, maar zekijkt nog steeds net zo lief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil ook wel weer een kitten maar vriend wil dat nietquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:09 schreef Barreltje het volgende:
Ahh! Een kitten!
Ik wil er ook graag weer een.. maar ik denk dat het de dood wordt voor mijn 15 jarige je-weet-wel kater..
Dan maar "gewoon een baby..En vraag me ook wel af of prinses Noa dat aan zou kunnen
Een baby lijkt me dan een goed compromis
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Same here, Noa is nog net zo snoezig als toen ze een kitten was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik wil ook wel weer een kitten maar vriend wil dat nietEn vraag me ook wel af of prinses Noa dat aan zou kunnen
Oooo wat een liefie! Een rode poezemevrouw![]()
ik heb twee rode poezemeneren. Ruilen?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Same here, Noa is nog net zo snoezig als toen ze een kitten was.Lieeeef! <3 Schattig bekkie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik wil ook wel weer een kitten maar vriend wil dat nietEn vraag me ook wel af of prinses Noa dat aan zou kunnen
![]()
Ze is ook echt de zachtste poes ooitquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:15 schreef Daui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oooo wat een liefie! Een rode poezemevrouw![]()
ik heb twee rode poezemeneren. Ruilen?![]()
En nee zou haar niet kunnen missen, ze is echt mijn baby
![]()
Thanksquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:19 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Lieeeef! <3 Schattig bekkie!Ik vind haar ook echt een fotomodelletje
quote:![]()
jawel hoor.. uiterst geschikt.![]()
snorharen, haar all over the place, staart die omhoog staat, puntoortjes.. voldoet aan alle over de kat plassende eisen
Jaaaaa, ovulatiestreeeeeepjes!Zo zijn ze lichter dan ooit, en twee dagen later knal! Bloedend tandvlees, wat een bizar ovulatiesymptoom, haha!
![]()
Oeh, dat ei weet niet half wat hem te wachten staat! Ha!![]()
![]()
Ohhh kittensDaar is niet overheen te plassen, nee!
Mijn kat werkt niet, beest doet echt niks anders dan vroeger. Maar moet em nu dus ook even delen natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook een voorbeeld van er even niet (zoveel) mee bezig zijn en zwanger en m'n enige symptoom was dat ik een keer geen symptomen had!![]()
Bloedend tandvlees komt wel vaker voor tijdens zwangerschap, dus zo gek ook weer niet! Zal kennelijk ook wat hormonaals zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:28 schreef Sara82 het volgende:
Jaaaaa, ovulatiestreeeeeepjes!Zo zijn ze lichter dan ooit, en twee dagen later knal! Bloedend tandvlees, wat een bizar ovulatiesymptoom, haha!
![]()
Oeh, dat ei weet niet half wat hem te wachten staat! Ha!
Dat ei weet niet wat em gaat overkomen zo! (hopelijk hoort de bevruchting daar dan ook bij he!)![]()
Gogogogogo!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:28 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Go Sara, go Sara's ei!! Go Sara's man/vriend, Go zaadjes!!!![]()
![]()
[ Bericht 44% gewijzigd door J0ycie88 op 20-01-2015 18:35:39 ]Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:13 schreef MaJo het volgende:
Niet ongesteld worden zonder zwanger te zijn is ook stom![]()
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef Zoe_Hart het volgende:
Ik heb inmiddels een vast contract gekregen(eerder dan ik had verwacht/gehoopt
) dus dat is geen belemmering meer om te wachten
Och en verder doe ik het maar met mijn lieve fotogenieke lompe hondWant ik heb werkelijk niets met katten
hoera!!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:28 schreef Sara82 het volgende:
![]()
Oeh, dat ei weet niet half wat hem te wachten staat! Ha!Schudden voor gebruik![]()
Zaadsoldaten val aan!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:28 schreef Sara82 het volgende:
![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 22:04 schreef MaJo het volgende:
Zoe gefeliciteerd met je contract! Maar waarom gaan jullie er deze ronde nog niet voor dan? Ik zou me er allemaal maar niet teveel zorgen over maken. Grote kans dat je niet meteen zwanger bent en dan duurt het toch nog een maand of 3 voordat je het verteld dus dan ben je al snel weer een flink aantal maanden verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Go get it!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:28 schreef Sara82 het volgende:
![]()
Oeh, dat ei weet niet half wat hem te wachten staat! Ha!
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:05 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door JantinaGr op 20-01-2015 20:23:28 ]![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:15 schreef JantinaGr het volgende:
[..]Ik ben bijna 32SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er klaar voor bent en echt niet langer wil wachten.quote:
Ik ben zelf bijna 27, maar rammel al een paar jaar.![]()
En tja, je werkgever weet je leeftijd en dat je nog geen kinderen hebt...
Dus.... tenzij je geen kinderen zou willen. Is het slechts een kwestie van 1 + 1.. = 2 toch.![]()
![]()
Bovendien betaalt het UWV je verlof, niet je werkgever, en ook eventuele ziekte door de zwangerschap. Dus in die zin doe je ze niks 'aan', buiten dat ze tijdelijke vervanging moeten zoeken.Kwak![]()
Daar zit ook wel wat in jaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:20 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er klaar voor bent en echt niet langer wil wachten.
Ik ben zelf bijna 27, maar rammel al een paar jaar.![]()
En tja, je werkgever weet je leeftijd en dat je nog geen kinderen hebt...
Dus.... tenzij je geen kinderen zou willen. Is het slechts een kwestie van 1 + 1.. = 2 toch.Ik heb voorheen nooit echt gerammeld en vond het allemaal wel prima zo. Maar inmiddels willen we het toch wel heel graag
Ze weten op werk dat ik getrouwd ben en (nog) geen kinderen heb. Ze hebben nooit expliciet gevraagd naar een kinderwens. Ze vroegen pasgeleden, toen ze mij mijn contact toezegden (was nog niks getekend), wel of ik nog bepaalde toekomstplannen had. Daarbij heb ik wel verhuisplannen genoemd, maar geen kinderen.
Waarschijnlijk maak ik me weer eens druk om niks, maar dat zit er bij mij gewoon in vrees ik
Dat, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
Bovendien betaalt het UWV je verlof, niet je werkgever, en ook eventuele ziekte door de zwangerschap. Dus in die zin doe je ze niks 'aan', buiten dat ze tijdelijke vervanging moeten zoeken.
Maar er zijn hele discussies (vooral mannen, merk ik) waarbij men het niet loyaal vind tegenover de werkgever om vrij snel zwanger te raken na in diensttreden of na het hebben van een vast contract.
Lekker makkelijk oordelen, noem ik dat.
Psst... ik werk in een mannenwereld.![]()
Daar heb ik bij ons nog niks over gehoord eigenlijk. Plus dat onze managing director een vrouw is die zelf pasgeleden bevallen is van haar tweede, dus dan zou je denken dat men er niet veel over kan zeggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:25 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat, inderdaad.
Maar er zijn hele discussies (vooral mannen, merk ik) waarbij men het niet loyaal vind tegenover de werkgever om vrij snel zwanger te raken na in diensttreden of na het hebben van een vast contract.
Lekker makkelijk oordelen, noem ik dat.![]()
Het zit gewoon meer in mijn hoofd dat ik het gevoel heb dat het stom overkomt om nu meteen zwanger te raken. En ik vraag me af of ik mijn thesis dan nog wel af kan/ga maken. Die regeling geldt alleen voor dit jaar nl...Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Hoelang verwacht je nog bezig te zijn met de thesis?
Zal misschien per bedrijfstak wel verschillend zijn, hoe erover gedacht wordt.![]()
![]()
Een aantal maanden tot een jaar. Ik vind het lastig inschatten, omdat ik er een aantal maanden niks aan heb gedaan omdat ik al moe genoeg was van het wennen aan de nieuwe baan. Nu probeer ik om er minimaal 3 doordeweekse avonden en in het weekend aan het werken, om zo een ritme te krijgen en het ook echt af te werken. Alles wat ik af heb voor ik zwanger zou raken is meegenomen. En het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn als het meteen de eerste ronde raak zou zijn (ik weet niet eens of mijn cyclus regelmatig gaat zijn), dus wellicht zie ik gewoon beren op de weg die er helemaal niet zijn en loopt het vanzelf in elkaar over zonder problemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:32 schreef JantinaGr het volgende:
Hoelang verwacht je nog bezig te zijn met de thesis?
Zal misschien per bedrijfstak wel verschillend zijn, hoe erover gedacht wordt.![]()
En ik werk ook in een mannenwereldAlleen met een vrouw als opperbaas hehe.
Die wordt opgenomen en kijk ik morgen, zodat ik de reclames door kan spoelenquote:
Oh je loopt gelijk met Nederland?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:48 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Die wordt opgenomen en kijk ik morgen, zodat ik de reclames door kan spoelenSeizoen 4 zal ons wel allemaal nét wat meer aanspreken
Ja, ik ben een Net5 kijkerquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:56 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Oh je loopt gelijk met Nederland?Seizoen 4 zal ons wel allemaal nét wat meer aanspreken
Ik denk dat seizoen 4 inderdaad wel heel interessant gaat worden ja
Saaie zak dat 't isquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:11 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kijk ook via Net5. Nu dus. Nouja, nu is het reclame.![]()
Ik vind Joel en Zoe maar niets...![]()
Joel is ook niet aan mij besteed neequote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:11 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kijk ook via Net5. Nu dus. Nouja, nu is het reclame.![]()
Ik vind Joel en Zoe maar niets...![]()
Doe mij maar Wade
Dat zouden mooie kindjes worden, Zoe + Wade
Hihi, ja. Ik vond de afgelopen afleveringen echt saai hoor. Maar Silver, waar kijk jij de afleveringen vooruit?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:15 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Joel is ook niet aan mij besteed nee
Doe mij maar Wade
Dat zouden mooie kindjes worden, Zoe + Wade![]()
![]()
Doe eens een foto danquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:42 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]![]()
[..]
Gefeliciteerd!
Och en verder doe ik het maar met mijn lieve fotogenieke lompe hondWant ik heb werkelijk niets met katten
Ik jou naast katten namelijk wel ook van honden
Alleen vriend wil geen hond
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:04 schreef Gevalletje het volgende:
Ohhh kittensDaar is niet overheen te plassen, nee!
Mijn kat werkt niet, beest doet echt niks anders dan vroeger. Maar moet em nu dus ook even delen natuurlijk
Nooooh wat een cutie ook! Die kittenfotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook een voorbeeld van er even niet (zoveel) mee bezig zijn en zwanger en m'n enige symptoom was dat ik een keer geen symptomen had!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:05 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]Je moet sowieso doen wat voor jou goed voelt! Maar ook met zwanger worden heb je geen enkele zekerheid, dat kan ook langer duren. Dan is het wel fijn als je al gewoon begint. Aan de andere kant zou je ook wel meteen zwanger kunnen zijn. Lastig is dat om dit soort beslissingen te moeten nemen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Hahaha, jaa! Wade!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:15 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Joel is ook niet aan mij besteed nee
Doe mij maar Wade
Dat zouden mooie kindjes worden, Zoe + Wade![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Doe eens een foto danIk jou naast katten namelijk wel ook van honden
Alleen vriend wil geen hond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you, while you're busy making other plans!![]()
Daarom ook het 'compromis' om nog een cyclus af te wachten. Dan zou ik nu nog minimaal 2 maanden hebben om aan mijn thesis te werken. Ik heb nl ook geen idee hoe dat dat zal gaan als ik zwanger ben. Ik hoor vaak verhalen van vrouwen die dan al blij zijn dat ze hun werkdag doorkomen en daarna klaar zijn voor de rest van de dag en dan gaat dat schrijven in de avonduren natuurlijk niet lukken. En dat kan ik eigenlijk niet echt gebruiken nuquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:30 schreef MaJo het volgende:
Je moet sowieso doen wat voor jou goed voelt! Maar ook met zwanger worden heb je geen enkele zekerheid, dat kan ook langer duren. Dan is het wel fijn als je al gewoon begint. Aan de andere kant zou je ook wel meteen zwanger kunnen zijn. Lastig is dat om dit soort beslissingen te moeten nemen!Maar ik wil ook niet nog een jaar wachten met actief proberen, want wie weet gaat het wel helemaal niet zo snel...
Aan de andere kant hebben mijn ouders 3 jaar moeten proberen voordat het eindelijk eens raak was, dat is ook niet echt een fijn vooruitzicht
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]Wat lief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]Noooh wat een mooierdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan snap ik het wel jaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:42 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Daarom ook het 'compromis' om nog een cyclus af te wachten. Dan zou ik nu nog minimaal 2 maanden hebben om aan mijn thesis te werken. Ik heb nl ook geen idee hoe dat dat zal gaan als ik zwanger ben. Ik hoor vaak verhalen van vrouwen die dan al blij zijn dat ze hun werkdag doorkomen en daarna klaar zijn voor de rest van de dag en dan gaat dat schrijven in de avonduren natuurlijk niet lukken. En dat kan ik eigenlijk niet echt gebruiken nuMaar ik wil ook niet nog een jaar wachten met actief proberen, want wie weet gaat het wel helemaal niet zo snel...
Aan de andere kant hebben mijn ouders 3 jaar moeten proberen voordat het eindelijk eens raak was, dat is ook niet echt een fijn vooruitzichtZo'n thesis schud je niet zomaar uit je mouw. Ik vond mijn masterscriptie al een hel
Waar gaat je thesis over? Mag ook in PM
Ik ben wel benieuwd in wat voor mannen werelden jullie werken..![]()
Ik werk er ook in (olie en gas) en ben benieuwd of daar dan ook nog verschillen in zitten..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
ITquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben wel benieuwd in wat voor mannen werelden jullie werken..Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Ook ITquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik werk er ook in (olie en gas) en ben benieuwd of daar dan ook nog verschillen in zitten..
Aha vandaar de naam Barreltje?![]()
En de UISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op woensdag 21 januari 2015 07:40 schreef Barreltje het volgende:
En de UIEn de UI!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
JEUK!![]()
![]()
Ik werk in een vrouwenbedrijf. Dat is ook niet alles hoor. Ik word gek van de horror-bevallingsverhalen en er is altijd wel iemand met zwangerschapsverlof. En als je hier een keer de filet ofzo laat staan, is het "jaa? Ben je zo ver?!!" Zo was ik maandag op zoek naar rooibos thee, en toen gaf een collega wat door. Dus ik "is die ook caffeine vrij dan?" En collega keek zo:![]()
![]()
. Tsja eh..
![]()
Mijn collega's zijn wel redelijk verdeeld man/vrouw, maar we zijn een jonge club (op een enkeling na 23-28) van vooral ambitieuze carrièretijgers. Die zijn dus helemaal niet bezig met kinderen.(al zouden ze dat misschien ook over mij zeggen...)
Iemand ervaring met ovulatietesten/temperatuur meten? Ik ben de draad kwijt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mijn collega's zijn wel redelijk verdeeld man/vrouw, maar we zijn een jonge club (op een enkeling na 23-28) van vooral ambitieuze carrièretijgers. Die zijn dus helemaal niet bezig met kinderen.(al zouden ze dat misschien ook over mij zeggen...)
Iemand ervaring met ovulatietesten/temperatuur meten? Ik ben de draad kwijt...op welke dag zit je? Mijn eisprong is vaak pas rond dag 21, dus ruim een week later dan gemiddeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je temperatuur hoort minimaal 0.2 graden te stijgen volgens mij. Ik zit rond de 36.2/36.3 en dan na het ei gaat ie omhoog naar 36.6/36.8
Na je eisprong stijgt de temperatuur ongeveer na een dag, dus vaak nog een dag laag en dan hoog. bijvoorbeeld deze maand dag 21 eisprong 36.3, dag 22 36.3 en dag 23 36.6![]()
Nu op dag 15, dus de "positieve" was dag 14. Vorige cycli zaten tussen 28-32 dagen, dus wat dat betreft kan het zomaar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:21 schreef Daui het volgende:
[..]
op welke dag zit je? Mijn eisprong is vaak pas rond dag 21, dus ruim een week later dan gemiddeld
Je temperatuur hoort minimaal 0.2 graden te stijgen volgens mij. Ik zit rond de 36.2/36.3 en dan na het ei gaat ie omhoog naar 36.6/36.8
Na je eisprong stijgt de temperatuur ongeveer na een dag, dus vaak nog een dag laag en dan hoog. bijvoorbeeld deze maand dag 21 eisprong 36.3, dag 22 36.3 en dag 23 36.6
Helemaal aan het begin van de menstruatie zat mijn temperatuur op 36.99 en 36.71, dus ik gok dat ik daar weer heen ga? Maar dat kan dus ook prima morgen zijn?
Dan wacht ik nog even geduldig af...![]()
![]()
Moggel!
Kan je niet helpen stroopwafel, geen ervaring met ovu testen
Zoe, probeer inderdaad nu zo serieus mogelijk aan de slag te gaan met je thesis, zodat je zo snel mogelijk klaar bent en kan beginnen.
Ja hoi. Wachten duurt lang
.
Ik heb nu al drie gebroken nachten gehad, en begin zo langzamerhand als een zombie rond te lopen op mijn werk. Iemand tips?![]()
quote:![]()
Tja Silly, ik zou eigenlijk ook meteen tot dezelfde conclusie komen als je collega!![]()
Hoewel ik kalm aan doe met de koffie, laat ik het nog echt niet staan hoor. Ik hou me vast aan een recent onderzoek waarbij 1 a 2 koppen koffie per dag geen drol uitmaken. En kom op zeg, ik ben nightnurse. Dan zou het crimineel zijn om mijn lijf om 3:00 uur een zwart shotje te onthouden.
![]()
(Oh nee, niet om een nieuwe discussie a la de maandelijkse alcoholfittie te starten hoor, iedereen moet het heumoal zelf weten!)
Hier is operatie: "capture the egg" in volle gang. De vermoedelijke schuilplaats van het in te nemen object is waarschijnlijk het rechterovarium, follikelruimte 5b. Thans wordt getracht het object met grote hoeveelheden LH-gas uit zijn schuilplaats te drijven. Miljoenen soldaten zijn de afgelopen dagen reeds in stelling gebracht; verdere back up wordt z.s.m. ingevlogen.
En nu maar hopen dat er een ninja-zaadsoldaat bij zit deze keer, want die taaie eieren van mij geven zich niet zomaar gewonnen!![]()
![]()
Precies op schema dames... ik ben niet meer ongesteld![]()
Nog wel zo opgezet als een ballon maar dat geeft niet.. ik kan weer van huis hahah![]()
![]()
Jeeeeh! Heerlijk deadly!quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef deadly_kiss het volgende:
Precies op schema dames... ik ben niet meer ongesteld![]()
Nog wel zo opgezet als een ballon maar dat geeft niet.. ik kan weer van huis hahah![]()
![]()
Saraquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef Sara82 het volgende:
[..]![]()
Tja Silly, ik zou eigenlijk ook meteen tot dezelfde conclusie komen als je collega!![]()
Hoewel ik kalm aan doe met de koffie, laat ik het nog echt niet staan hoor. Ik hou me vast aan een recent onderzoek waarbij 1 a 2 koppen koffie per dag geen drol uitmaken. En kom op zeg, ik ben nightnurse. Dan zou het crimineel zijn om mijn lijf om 3:00 uur een zwart shotje te onthouden.
![]()
(Oh nee, niet om een nieuwe discussie a la de maandelijkse alcoholfittie te starten hoor, iedereen moet het heumoal zelf weten!)
Hier is operatie: "capture the egg" in volle gang. De vermoedelijke schuilplaats van het in te nemen object is waarschijnlijk het rechterovarium, follikelruimte 5b. Thans wordt getracht het object met grote hoeveelheden LH-gas uit zijn schuilplaats te drijven. Miljoenen soldaten zijn de afgelopen dagen reeds in stelling gebracht; verdere back up wordt z.s.m. ingevlogen.
En nu maar hopen dat er een ninja-zaadsoldaat bij zit deze keer, want die taaie eieren van mij geven zich niet zomaar gewonnen!. Gek mens
.
Overigens heb ik gisteren ook koffie gedronken.
![]()
Of overmorgen of de dag daarna. Pas als ie omhoog is naar 36.7 weet je dat je ei geweest is. Het schijnt zo te zijn dat als je heel nauwkeurig meet je temperatuur tijdens je eisprong naar beneden gaat. Ik zou me er niet druk om maken. Dat ei komt wel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Nu op dag 15, dus de "positieve" was dag 14. Vorige cycli zaten tussen 28-32 dagen, dus wat dat betreft kan het zomaar.
Helemaal aan het begin van de menstruatie zat mijn temperatuur op 36.99 en 36.71, dus ik gok dat ik daar weer heen ga? Maar dat kan dus ook prima morgen zijn?
Dan wacht ik nog even geduldig af...![]()
![]()
Sara![]()
En eenvoor Deadly! Nooit bij stil gestaan dat er echt mensen zo enorm leeg lopen bij een menstruatie. Mijne is een beetje een mietjes-bloeding. Maar wellicht maar beter, dus
![]()
Thanks Daui, ik blijf rustig door temperaturen en doe morgen en overmorgen voor de zekerheid nog maar een ovulatietest. Je weet t nooit..![]()
De eerste keer kost het je aardig wat ovulatietesten maar de maanden daarop weet je beter wanneer de voorstelling van het ei zal beginnenquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:44 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Sara![]()
En eenvoor Deadly! Nooit bij stil gestaan dat er echt mensen zo enorm leeg lopen bij een menstruatie. Mijne is een beetje een mietjes-bloeding. Maar wellicht maar beter, dus
![]()
Thanks Daui, ik blijf rustig door temperaturen en doe morgen en overmorgen voor de zekerheid nog maar een ovulatietest. Je weet t nooit..![]()
![]()
Niks mis met koffie, je moet er alleen niet mega veel van drinken.
Internet zegt dit
de beschikbare onderzoeken van de laatste tien jaar leveren geen overtuigend bewijs dat gematigde cafeïne-inname (200-300 mg per dag uit alle bronnen, dus niet alleen uit koffie*) tot een verhoogd risico op complicaties tijdens de zwangerschap leidt.
* Een gemiddeld kopje koffie bevat circa 85 mg cafeïne, afhankelijk van koffietype en zetsterkte.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Capture the eggquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef Sara82 het volgende:
[..]![]()
![]()
En nu maar hopen dat er een ninja-zaadsoldaat bij zit deze keer, want die taaie eieren van mij geven zich niet zomaar gewonnen!![]()
![]()
We gaan er gewoon vanuit dat we de volgende maanden vanaf het volgende topic de nieuwste generatie wachtenden kunnen helpen!quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:46 schreef Daui het volgende:
[..]
De eerste keer kost het je aardig wat ovulatietesten maar de maanden daarop weet je beter wanneer de voorstelling van het ei zal beginnen
Beetje positiviteit de baarmoeders insturen!![]()
![]()
Haha, ik had ook altijd een mietjes-bloeding.. de laatste jaren vaak zelfs zo weinig dat een tampon geen zin hadquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:44 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Sara![]()
![]()
Tooootdat ik stopte met de pil om zwanger te willen worden
Je moet er wat voor over hebben he... binnen de eerste maand meteen raak is ook zo gewoontjes![]()
![]()
Pff dilemma's hier. Wij gaan waarschijnlijk even op pauze.
Iets met een vacature op mijn oude stageplaats waar ik supergraag zou willen werken, en ik heb gehoord dat ze mij daar ook graag zouden zien werken.
Het zou zo perfect zijn, 3 daagjes![]()
Maar ik kan het echt niet maken dan, om zwanger te zijn. Tenminste, niet nu meteen
Ik ga in iedergeval op pauze tot ik hoor of ik er wel of niet mag komen werken (moet nog helemaal solliciteren en alles) Als ik er mag werken wacht ik sowieso mijn proeftijd af.
Zwanger zou ik daar minstens de helft van de werkzaamheden niet kunnen doen i.v.m. bepaalde stoffen waar ik dan mee ga werkenerf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
't Voelt zo gruwelijk dubbel trouwens![]()
Ik ben ergens heel blij met alle berichten van t team daar dat ze me naar binnen trekkent is zo lief allemaal en zo'n tof team!
Maar aan de andere kant zou ik niets liever dan zwanger zijn nu
Maar toekomstdingetje is ook wel een handig iets.erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Pinq, hoe ziet je toekomstperspectief er uit in je huidige werk?
En als ze je zo graag willen hebben, zouden ze het dan erg vinden als je zwanger bent en dus niet direct op volle toeren mee kunt doen? Na je proeftijd krijg je dan toch hetzelfde dilemma?
Wel spannend en een heel moeilijke keuze! Wanneer begint het hele traject en hoe lang is de proeftijd?![]()
Iemand ervaring met ovulatietesten/temperatuur meten? Ik ben de draad kwijt...Je moet drie achtereenvolgende hogere temperaturen hebben dan de laatst gemeten temperatuur. Houd je het bij in een grafiek? Je zou het daar duidelijk terug moeten zien. De eisprong is normaal gesproken op de dag na de eerst gemeten hogere temperatuur. Dan heb je meestal nèt voor de eerste hogere temperatuur een positieve ovulatietest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je geen temperatuur shift hebt gezien is het onwaarschijnlijk dat je al een eisprong hebt gehad. Ovulatietesten zijn minder betrouwbaar, je kan bv een valse lh piek meten, het heeft dan toch niet doorgezet tot een eisprong. Ik ga er dan wel van uit dat je temperatuur metingen betrouwbaar zijn (als in: niet ziek geweest, niet ineens een veel koudere kamer, geen verschil in tijdstip, alcoholgebruik etc).
Als je weinig LH aanmaakt kan het zijn dat je hierdoor geen eisprong krijgt. Dus alleen in dat opzicht verkleint het je kansen. Als je trouwens altijd een streepje op je ovulatietest hebt, wijst dat eerder op PCOS. Niet op sterke vruchtbaarheid in elk geval.
Denk dat je eisprong nog moet komen. Gewoon doormeten dus!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Mijn huidige werk stelt niet zoveel voor: Dat is meer een bijbaantje. (wel een fijn bijbaantje hoor, lekker thuiswerk) Toekomstperspectief is gewoon positief, maar t'is niet direct mijn vakgebied.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pinq, hoe ziet je toekomstperspectief er uit in je huidige werk?
En als ze je zo graag willen hebben, zouden ze het dan erg vinden als je zwanger bent en dus niet direct op volle toeren mee kunt doen? Na je proeftijd krijg je dan toch hetzelfde dilemma?
Wel spannend en een heel moeilijke keuze! Wanneer begint het hele traject en hoe lang is de proeftijd?
Het fijne aan mijn huidige werk is dat ik het kan combineren met een 'echt' baantje. Ik zou het heerlijk vinden om weer gewoon de werkvloer op te kunnen![]()
Ik denk wel dat ze een volledig werkende kracht boven mij zullen verkiezen hoor. 't Gaat financieel nou eenmaal niet zo best, dus als ze moeten gaan puzzelen om alle taken gedaan te krijgen worden ze denk k niet blij.
Uiteindelijk blijft het een bestaand probleem natuurlijk, dat begrijp ik, maar t voelt toch minder stom om dan uiteindelijk zwanger te raken als ik er al ff bezig ben. Raar eigenlijk![]()
Ik moet nog even een brief schrijvenNa 4 februari hoor ik meer. Geen idee eigenlijk, lengte van de proeftijd? Wettelijk minimaal (of maximaal??) 2 mnd dacht ik.
Ligt aan de lengte van je contract. Als je een contract voor bepaalde tijd, maar langer dan 2 jaar geldt 2 maanden. Bij een contract korter dan 2 jaar is het maximaal een maand. Dat is nog wel te overzien toch?quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mijn huidige werk stelt niet zoveel voor: Dat is meer een bijbaantje. (wel een fijn bijbaantje hoor, lekker thuiswerk) Toekomstperspectief is gewoon positief, maar t'is niet direct mijn vakgebied.
Het fijne aan mijn huidige werk is dat ik het kan combineren met een 'echt' baantje. Ik zou het heerlijk vinden om weer gewoon de werkvloer op te kunnen![]()
Ik denk wel dat ze een volledig werkende kracht boven mij zullen verkiezen hoor. 't Gaat financieel nou eenmaal niet zo best, dus als ze moeten gaan puzzelen om alle taken gedaan te krijgen worden ze denk k niet blij.
Uiteindelijk blijft het een bestaand probleem natuurlijk, dat begrijp ik, maar t voelt toch minder stom om dan uiteindelijk zwanger te raken als ik er al ff bezig ben. Raar eigenlijk![]()
Ik moet nog even een brief schrijvenNa 4 februari hoor ik meer. Geen idee eigenlijk, lengte van de proeftijd? Wettelijk minimaal (of maximaal??) 2 mnd dacht ik.
![]()
En dan daarna; tsja je weet toch niet hoelang het duurt voor het raak is. Misschien zit je dan al in je 2e contract als je met verlof gaat.. Ik zou er niet al te zwaar aan te tillen (en dat is ook het risico van jonge vrouwen aannemen), maar snap wel dat je wil afwachten hoe het loopt met de solliciatie!![]()
![]()
Oooh, 1 maanddas zeker te overzien. Nouja ik kijk wel ff in iedergeval
![]()
Als t nou al gelukt was had ik niks om me over te dilemmerenwraaagh
lemon met wadequote:![]()
ze hebben dat wel eens gefaked... maar ik denk dat het een leuke combinatie is.
Joel vind ik ook niets....Schudden voor gebruik![]()
Thanks Mariposas! Duidelijk. Ik ben gewoon veel te ongeduldig.![]()
Pinq, moet je "meteen" stoppen met de helft van de werkzaamheden als je zwanger bent, of is dat pas later?![]()
Ik ben t even aan het bekijken. 't Is op een PA-lab, waar (vooral) met formaline gewerkt wordt. Op www.dokterhoe.nl staat wel wat informatie over zwanger en werken met carcinogene stoffen, maar eigenlijk te weinig. Er staat alleen dat t niet (teveel) mag. Mjaquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thanks Mariposas! Duidelijk. Ik ben gewoon veel te ongeduldig.![]()
Pinq, moet je "meteen" stoppen met de helft van de werkzaamheden als je zwanger bent, of is dat pas later?Wat is teveel, en wanneer mag 't niet?
Ik wil dat eerst eens goed uitzoeken.erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Ik moet lachen om jouw postsquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef Sara82 het volgende:
[..]![]()
![]()
En ja, misschien ook wel logisch die reactie, maar de focus ligt er zo op. Er is nu 1 collega net terug van verlof en twee anderen zijn zwanger. En het is altijd al een ellende om de vakantieplanning rond te krijgen qua bezetting (we kunnen slechts beperkt zaken voor elkaar opvangen namelijk), laat staan als je ook nog mensen weg hebt door verlof. Er werd al voorgesteld dat we dat ook ook onderling gaan afstemmen: "als jij er nu voor gaat, dan ik volgend jaar!"Dat gaat vast werken...
![]()
![]()
Iemand ervaring met ovulatietesten/temperatuur meten? Ik ben de draad kwijt...non stop een streepje kan duiden op meer dingen dan het lh niveau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan bijvoorbeeld zijn door hormoonmedicatie, het kan zijn door een miskraam die voortsleept, het kan zijn... naja veel verklaringen.
Een witte test hebben is opzich prettig omdat je dan goed je streepjes kunt waarnemen. Dit enkel tuurstreepje is wel vaag... dat kan zijn dat je een minder goede test hebt gehad, het kan zijn dat je follikel niet doorgroeide, het kan zijn dat je een dubbele golf lh krijgt.
Eigenlijk kan je er nog niet zo veel mee, behalve door te blijven testen om het wat duidelijker te krijgen.
Sucks dat onzekere
Saluut je man je ook voor zijn dienst start?!quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef Sara82 het volgende:
[..]![]()
![]()
Gek mens
wat spannend! heel veel succesquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:08 schreef pinquit het volgende:
Iets met een vacature op mijn oude stageplaats waar ik supergraag zou willen werken, en ik heb gehoord dat ze mij daar ook graag zouden zien werken.
Maar ik kan het echt niet maken dan, om zwanger te zijn. Tenminste, niet nu meteen
Ik ga in iedergeval op pauze tot ik hoor of ik er wel of niet mag komen werken (moet nog helemaal solliciteren en alles) Als ik er mag werken wacht ik sowieso mijn proeftijd af.
Zwanger zou ik daar minstens de helft van de werkzaamheden niet kunnen doen i.v.m. bepaalde stoffen waar ik dan mee ga werken
Met z'n derde arm..quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:54 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Saluut je man je ook voor zijn dienst start?!![]()
Gek mens
ik zit weer in de wacht weken.. en ik had gisteren wat druppels bloed... aargh...
Nu ben ik er opeens weer veel meer mee bezig in mijn hoofd *Zucht*Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
snap ik. Dat zijn gewoon ook geen makkelijke keuzesquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:10 schreef pinquit het volgende:
't Voelt zo gruwelijk dubbel trouwens
Ik ben ergens heel blij met alle berichten van t team daar dat ze me naar binnen trekken t is zo lief allemaal en zo'n tof team!
Maar aan de andere kant zou ik niets liever dan zwanger zijn nu
Maar toekomstdingetje is ook wel een handig iets.
Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Koekie er bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Pinq. .Hoe oud ben je ook al weer?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Welke dag zit je?quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:08 schreef Skoap het volgende:
ik zit weer in de wacht weken.. en ik had gisteren wat druppels bloed... aargh...
Nu ben ik er opeens weer veel meer mee bezig in mijn hoofd *Zucht*![]()
Ik zou mezelf ook gek makenquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:08 schreef Skoap het volgende:
Nu ben ik er opeens weer veel meer mee bezig in mijn hoofd *Zucht*![]()
Dat wachten vind ik echt het allernaarst!
Hoe oud is je oudste?quote:
En.. hoeveel ouder ben je dan?als je weer begint?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Pinquit, wat een lastige situatie, ik snap je dilemma heel goed!
Hier vanmorgen bij de huisarts geweest. Eerst gewoon een gesprek. En toen wilde ze mijn bloeddruk meten. Eerst elektrisch proberen met een brede band... eerste keer 170/110 en daarna 2 keer een error. Toen moest ik maar even wachten in de wachtkamer en zou de assistente het nog eens doen op de "ouderwetse" manier 158/100.
Nu maak ik me gigantisch druk! Moet vrijdag terugkomen om hem nog eens te laten meten.
Na de afspraak de verloskundige gebeld. Moet ik meteen naar de gynaecoloog, want met zon bloeddruk (en BMI). Toen maakte ik me nog drukker.
En toen heb ik heel hard gehuild.
Niet zo zeer omdat ik onder controle moet bij de gyn want dat wist ik. Maar gewoon omdat ik me zo druk maak. Ik ben wel bekend met een wat hogere bloeddruk (135/90-140/90), en in het ziekenhuis en elektrisch vaak nog hoger (witte jassen).
Heb al eens een 24-uursmeting gehad en daar kwam een gemiddelde uit van 135/85. Volgens de HA geen rede voor medicatie. En weet dat ik daar naar moet kijken maar die uitslag van vanmorgen.. Bah...Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Bah wat vervelend J0ycie!Zo wil je natuurlijk helemaal niet beginnen!
Heb je tot vrijdag veel afleiding?
Anders lekker proberen te ontspannen en je op een goed boek/andere hobby storten!![]()
Lastige situatie! Ik zat hier met eenzelfde soort dilemma en wilde eigenlijk ook wachten tot ik wat meer zekerheid had in mijn baan. Alleen nu heb ik die zekerheid gekregen, maar zit ik weer te emmeren omdat ik eigenlijk ook het liefst mijn proefschrift afrond voordat ik zwanger raakquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:08 schreef pinquit het volgende:
Zwanger zou ik daar minstens de helft van de werkzaamheden niet kunnen doen i.v.m. bepaalde stoffen waar ik dan mee ga werkenDus wachten wij in ieder geval nog 1 ronde af.
Maar ik denk dat ik in jouw geval ook op pauze zou gaan tot de proeftijd voorbij is. Wel lastig als je bij dat werk ook meteen een aantal werkzaamheden niet uit zou kunnen voeren bij zwangerschap..Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Goed dat je het weet toch? Dan kun je er rekening mee houden en misschien krijg je meteen een echo. Elk nadeel heb zn voordeel volgens meneer de Cruijfquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier vanmorgen bij de huisarts geweest. Eerst gewoon een gesprek. En toen wilde ze mijn bloeddruk meten. Eerst elektrisch proberen met een brede band... eerste keer 170/110 en daarna 2 keer een error. Toen moest ik maar even wachten in de wachtkamer en zou de assistente het nog eens doen op de "ouderwetse" manier 158/100.
Nu maak ik me gigantisch druk! Moet vrijdag terugkomen om hem nog eens te laten meten.
Na de afspraak de verloskundige gebeld. Moet ik meteen naar de gynaecoloog, want met zon bloeddruk (en BMI). Toen maakte ik me nog drukker.
Niet zo zeer omdat ik onder controle moet bij de gyn want dat wist ik. Maar gewoon omdat ik me zo druk maak. Ik ben wel bekend met een wat hogere bloeddruk (135/90-140/90), en in het ziekenhuis en elektrisch vaak nog hoger (witte jassen).
Heb al eens een 24-uursmeting gehad en daar kwam een gemiddelde uit van 135/85. Volgens de HA geen rede voor medicatie. En weet dat ik daar naar moet kijken maar die uitslag van vanmorgen.. Bah...![]()
Pff, dat is geen lekker begin neequote:Op woensdag 21 januari 2015 11:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb al eens een 24-uursmeting gehad en daar kwam een gemiddelde uit van 135/85. Volgens de HA geen rede voor medicatie. En weet dat ik daar naar moet kijken maar die uitslag van vanmorgen.. Bah...![]()
Probeer te ontspannen en je niet te druk te maken, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Petrochemie / plasticsquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik werk er ook in (olie en gas) en ben benieuwd of daar dan ook nog verschillen in zitten..
quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:30 schreef Sara82 het volgende:
[..]![]()
![]()
Morgen moet ik heel even werken. Vandaag is mijn vriend thuis. Die gaat morgen weer weg. Mag wel vrijdag om 8 uur al dat scheelt!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe oud is je oudste?
En.. hoeveel ouder ben je dan?als je weer begint?Mijn oudste wordt in februari 9.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enn, ik zou niet weten hoeveel ouder ik dan ben, maar ik denk vanaf 6 mnd ouderMja dat weet ik dus niet.. Wanneer is 't tactvol om zwanger te zijn in een bezuinigend bedrijf dat je net binnen heeft gelaten? Nooit denk ik. 't voelt gewoon zo gemeen ofzo
Ik geef ze het vertrouwen dat ik de beste kandidaat ben die ze hebben, ik probeer ze ervan te overtuigen dat ze echt mij moeten kiezen, want ik doe mijn werk goed. En dan ohja, ik wil wel heel graag zwanger worden, klein detail
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mijn oudste wordt in februari 9.
Enn, ik zou niet weten hoeveel ouder ik dan ben, maar ik denk vanaf 6 mnd ouderMja dat weet ik dus niet.. Wanneer is 't tactvol om zwanger te zijn in een bezuinigend bedrijf dat je net binnen heeft gelaten? Nooit denk ik. 't voelt gewoon zo gemeen ofzo
Ik geef ze het vertrouwen dat ik de beste kandidaat ben die ze hebben, ik probeer ze ervan te overtuigen dat ze echt mij moeten kiezen, want ik doe mijn werk goed. En dan ohja, ik wil wel heel graag zwanger worden, klein detail
Ze willen de beste persoon en dat ben jij. Dat je zwanger gaat worden (op zeer korte termijn) dat is iets wat bedrijven wel vaker meemaken. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kan me inderdaad voorstellen dat je hier even heel erg van schrikt! Maar beter dat ze meteen handelen en je naar de gynaecoloog sturen, zo zijn ze er tenminste op tijd bij. Vrijdag is al overmorgenquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb al eens een 24-uursmeting gehad en daar kwam een gemiddelde uit van 135/85. Volgens de HA geen rede voor medicatie. En weet dat ik daar naar moet kijken maar die uitslag van vanmorgen.. Bah.... En je kan meteen even in de buik gluren, inderdaad een mooie bijkomstigheid!
Goed voorgevoel van je trouwens dat je bij de huisarts bent langsgegaan!![]()
Top systeem! Wie gaat er in de politiek en dat hier ook even organiseren?quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:27 schreef Daui het volgende:
Ik ga naar Zweden verhuizen. 18 maanden zwangerschapsverlof die je met je partner mag delen!!!!![]()
![]()
Heb nog geen afspraak bij de gyn hoor. Moet de bloeddruk vrijdag weer bij de huisarts laten meten...
Dan ga ik gelijk een verwijzing vragen...Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Ik ben wel Borgen aan het kijken. Misschien kan ik het gebruiken als Hoe word ik minister president voor Dummiesquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:59 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Top systeem! Wie gaat er in de politiek en dat hier ook even organiseren?![]()
Ik hoop dat tegen de tijd dat er een mini me is dat je je verlof aan je partner kunt geven. Er was al een zaak van een weduwnaar die het verlof van zijn vrouw niet mocht overnemen.![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mijn oudste wordt in februari 9.
Nou, jij bent inderdaad de beste. Je collega's zijn ook pro. Heel veel werkgevers begrijpen vaak ook dat gezin belangrijker is dan werk. Ik snap dat je met een dilemma zit, en je moet ook doen wat goed voelt voor jou. Maar eigenlijk is het niet eerlijk dat vrouwen zich in allerlei bochten moeten manouvreren als ze bezig zijn met zwanger wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh sorry Joyce, verkeerd gelezen. In ieder geval fijn dat je vrijdag weer terug kan komen. En als het echt spoed was, had hij je meteen naar het ziekenhuis gestuurd lijkt me..quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb nog geen afspraak bij de gyn hoor. Moet de bloeddruk vrijdag weer bij de huisarts laten meten...
Dan ga ik gelijk een verwijzing vragen...![]()
![]()
Je hebt helemaal gelijk, 't is echt van de gekken dat het zo'n issue kan zijn op de werkvloer. Ik merk ook dat er heel vaak (in dit topique ook) wel werk-zwangerschap gedoetjes zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Nou, jij bent inderdaad de beste. Je collega's zijn ook pro. Heel veel werkgevers begrijpen vaak ook dat gezin belangrijker is dan werk. Ik snap dat je met een dilemma zit, en je moet ook doen wat goed voelt voor jou. Maar eigenlijk is het niet eerlijk dat vrouwen zich in allerlei bochten moeten manouvreren als ze bezig zijn met zwanger worden
En ik vind ook altijd gewoon dat de werkgever zich maar moet aanpassen en t grootste deel van t team is toch gewoon niet-zwanger enz enz.Bij anderen dan he. Nu bij mezelf vind ik t veel moeilijk om zo redelijk te denken
Dat zei ik ook al tegen mijn vriend, en vooral mezelf. Het is niet de eerste keer dat hij zo hoog gemeten wordt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:03 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Oh sorry Joyce, verkeerd gelezen. In ieder geval fijn dat je vrijdag weer terug kan komen. En als het echt spoed was, had hij je meteen naar het ziekenhuis gestuurd lijkt me..
Denk dat de hormonen ook wel een beetje een rol spelen en ben ook gewoon moe.. Vanmiddag misschien iets leuks gaan doen. Vriend wilde alweer babyspullen gaan kijken. Die is losgeslagen
Dan doe wij voor jou redelijk nadenkenquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:05 schreef pinquit het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, 't is echt van de gekken dat het zo'n issue kan zijn op de werkvloer. Ik merk ook dat er heel vaak (in dit topique ook) wel werk-zwangerschap gedoetjes zijn.
En ik vind ook altijd gewoon dat de werkgever zich maar moet aanpassen en t grootste deel van t team is toch gewoon niet-zwanger enz enz.Bij anderen dan he. Nu bij mezelf vind ik t veel moeilijk om zo redelijk te denken
(niet echt goed nederlands sorry)
![]()
Wat hebben jullie al gekocht? Plaatjes!! Heb je al een berenpak? Dat is wel essentieel he hihiquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al tegen mijn vriend, en vooral mezelf. Het is niet de eerste keer dat hij zo hoog gemeten wordt.
Denk dat de hormonen ook wel een beetje een rol spelen en ben ook gewoon moe.. Vanmiddag misschien iets leuks gaan doen. Vriend wilde alweer babyspullen gaan kijken. Die is losgeslagen![]()
Ja Pinq, bekijk het gewoon vanuit ons perspectief en laat jezelf bezwangeren!quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:12 schreef Daui het volgende:
[..]
Dan doe wij voor jou redelijk nadenken(niet echt goed nederlands sorry)
![]()
Sorry mensen voor de vele posts. Verveeeeeeeeeeeel me![]()
Laatste paar dagen (nog 5,5!!!) op mijn huidige werk en het is zo saai. Ben maar alvast aan het kijken naar een goede keukenmachine. Onze huidige is kaput en we willen met een eventuele baby in de maak ook een goede om babyvoer te maken. Iemand nog tips?![]()
Jaaaa een berenpak!quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:13 schreef Daui het volgende:
[..]
Wat hebben jullie al gekocht? Plaatjes!! Heb je al een berenpak? Dat is wel essentieel he hihi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben nog niets gekocht. Wil daar echt nog mee wachten
Ook niet iets kleins? Een fopspeen ofzo, een rompertjequote:Op woensdag 21 januari 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
We hebben nog niets gekocht. Wil daar echt nog mee wachten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: