Ik mot dat ook! Eens kijken of het me luktquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:49 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Ik raakte 17 kg kwijt door alle koek, snoep, chips en frisdrank te laten staan en te gaan wandelen
ik snap dat welquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:11 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo... maar ik ben er al jaren klaar voor! Elke keer vond ik dat er weer wat anders "eerst" af moest komen zoals de bouw van ons huis, veiligere auto, nu wonen we alweer ruim een jaar hier en ik heb niks meer om naar uit te kijkenook geen excuus meer om te wachten met kinderen kom maar op 8- ohja we misschien een bruiloft volgend jaar maar das een kleinigheidje
ik heb gezegt dat als hij nog wil trouwen..dan moet dat binnen 10 jaar dus dan heeft hij nog 1,5 jaar haha
![]()
Mijn ouders zijn nu beide bijna 60 en dat vind ik soms wel jammer, ik had liever eerder moeder willen worden
zat ik ook te denken jaquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Limone het volgende:
Misschien toch een goed idee om met temperaturen en/of ovulatietesten te beginnen. Je bent er nu toch genoeg mee bezig, dan kan je maar beter inzicht in je cyclus krijgen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
zat ik ook te denken jahet zou wel fijn zijn om in ieder geval te weten wanneer de eisprong is, dat neemt al veel onzekerheid weg. Net wel period tracker deluxe aangeschaft, die heeft ook tabellen met symptomen. Dat geeft al een aardig overzicht
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Limone het volgende:
Misschien toch een goed idee om met temperaturen en/of ovulatietesten te beginnen. Je bent er nu toch genoeg mee bezig, dan kan je maar beter inzicht in je cyclus krijgen.
Mijn moeder gaat daar zeker naar informeren! Maar ik ga haar zo bellen en zeggen dat ik mijn maandverband niet heb weg hoeven gooien. Dan lieg ik niet.. maar zeg ik eigenlijk ook nietsquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:15 schreef JantinaGr het volgende:
Ik word volgende maand 27. Had altijd gezegd dat ik voor mijn 30e 2 kinderen wil. Wil ik nog steeds, maar begint de tijd wel enigszins te dringen.Maar eerst maar eentje.
Hopelijk is het ons gegund.
[..]
Lijkt mij ook lastig! Ben benieuwd wat jullie besluiten.
Denk je dat je moeder nog gaat informeren naar je boobs?Want liegen tegen je moeder is echt lastig, vind ik.
Is een ovutest ook niet een beetje vroeg je verwacht je NOD pas op 5 Feb toch? Komt goed meid!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Egopost: zelfs op een ovulatietest kan ik geen twee streepjes piesen/egopost
MaJo: het is zaterdagik verwacht een update
Verder wel bijgelezen, maar wat minder gereageerd. Welkom terug Bloesem, opnieuw
voor J0ycie en een
voor Moppert. Verder iets gelezen over afvallen, maar dat is hier ook zo hard nodig dat ik maar wijselijk mijn mond hou
![]()
Het is januari, ik zou het op een goed voornemen gooien! Maar het is en blijft lastig. Maar ik zou ook niet drinken. Want het zo zomaar eens wel meteen raak kunnen zijn...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:
Jeetje Deadly_kiss! Wat rot! Hopelijk is het maandag snel over!
Majo: Misschien focus je teveel op je lichaam. En je lichaam kan ook echt een loopje met je nemen als je gespannen of gestresst bent. Misschien kan je het een beetje loslaten? Proberen wat te ontspannen ofzo?
Wow Fien! 14 kg afvallen is echt heel veel! Goed gedaan joh!
Ik heb een beetje jullie ervaringen nodig. Ik heb volgende week zaterdag een verjaardag en een stapavond met vrienden. Op dergelijke gelegenheden vloeit er nogal wat alcohol en normaliter drink ik leuk mee. Alleen lijkt dat nu raar; ondanks dat ik niet denk dat het zo snel raak zou zijn, wil ik ook niet het risico lopen dat ik teveel drink en dan toch zwanger blijk.
Vriend vindt het ook niet goed dat ik iets zou drinken daar, maar hoe ga je daar mee om? Als ik niet drink doen mensen meteen 1 en 1 en ik heb eigenlijk ook weinig zin om open kaart te spelen erover. Hoe doen jullie dat?
Snap ik even afwachten meid!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jeetje, Deadly, wat een gedoe! Dat alleen maar niet-doorlekken al zo'n succes kan betekenen. Hopelijk is het snel over![]()
J0ycie: leuk dat je het zo deelt met je moeder. Ik lieg al maanden glashard dat we niet bezig zijn![]()
Volgens het internet moet ik op dag 11 beginnen als ik een cyclus heb van 29 dagen (wat vorige cyclus was) en dat is vandaag. Op zich niet heel vreemd dus dat 'ie helemaal wit was, maar had wel even een-momentje.
Oh meid wat lijkt me dit rot. Hopelijk werkt de medicatie en neemt het bloeden in rap tempo af!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Nee nog niet over, maar ik had ook de pech dat het vanaf dag 1 meteen feest was![]()
Ik ben er zo klaar mee, elk uur naar de wc, snachts vaak wakker, zit aan huis gekluisterd na mijn apotheek avontuur.. ik kan me niet voorstellen dat ik dinsdag ineens weer aan het werk kan zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik doorlek, of dat iemand iets ziet.. dat ik uberhaubt rechtop kan lopen en lachen met mn dienblad in mn handen:o
Jeetje, heftig! Ik duim voor je.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:34 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoewel ik nogsteeds verga van de buikpijn en teveel bloed verlies, vannacht eindelijk niet doorgelekt op mijn dekbed!
Gisteren moest ik de bloedstolling dosis verdubbelen naar 12 stuks () per dag dus t zou ook wel eens tijd worden
![]()
Volgens de agenda is maandag de laatste menstruatiedag, duimen jullie aub mee dat het bloed dan stopt..en dat ik niet weer een maand mag "doorfeesten"
Ik moet 4feb naar de gyn (voor het eerst)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:25 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jeetje, heftig! Ik duim voor je.
Maar is er vooralsnog geen sprake van een aandoening o.i.d. met zoveel menstruatiebloed?
Sorry als ik dit gemist heb.
het hoeft niet alleen maar rozengeur en manenschijn te zijn hier. "Gezeur" is heel wat anders....quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:44 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik moet 4feb naar de gyn (voor het eerst)
Mede omdat we al meer dan een jaar bezig waren om zwanger te raken wat niet lukt, en omdat sinds aug 2014 mijn menstruatie van slag is (wel exact op schema en netjes 2 strepen op de evulatietests) maar 2x is tussendoor het bloeden niet gestopt en elke maand lijkt het bloeden erger te worden.
Misschien had ik zelf eerder aan de bel moeten trekken maar ik wilde gewoon tot kerst wachten omdat we toen officieel 1jaar verder waren![]()
Dokter kan niks voor me doen, dus ik zal moeten afwachten
Edit, ik ga me trouwens een beetje terughouden hier, want ik zie veel liever al jullie streepjes voorbij komen inplaats van mn eigen gezeurik vind eigenlijk niet dat mijn verhalen hier nog thuis horen... ik wil hier strepen en -->
<-- zien jaaaaaa
![]()
We zijn nu een jaar en een maand of twee bezig. Ik dacht dat ook, maar blijkbaar toch nog even wachten =_= Nou ja, zoals ik al zei, ik ga gewoon in februari weer terug. Thx voor de support iig <3quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:20 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Tuurlijk baal jeEn het is ook gewoon niet fijn om te horen dat zij vind dat het geen urgentie heeft. Hoelang zijn jullie nu bezig?
Meestal gaat het om een jaar proberen, dan mag je voor een doorverwijzing, toch?
Ik heb een semi-zittend beroepquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:50 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik mot dat ook! Eens kijken of het me lukt![]()
Heb helaas een zittend beroep, maar ook genoooeeeg tijd om er ook eens op uit te gaan om gewoon een lekker stuk te wandelen
Dat lukt mij ook nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Nesteldrang is een van de eerste zwangerschapskwaaltjes bij mij. Toen ik in oktober AL mijn skikleren had weggegooid (want we zouden dit jaar niet gaan skiënquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Kan dat jongens, nu al nesteldrang. Ben heel de kledingkast aan het uitzoeken. Want ik moet en zal ruimte maken. Ik wil namelijk een nieuwe kast zodat we de slaapkamer anders kunnen indelen zodat er meer ruimte is voor babymeubeltjes straks!
Naja kan maar gedaan zijn natuurlijk..... Pffff op zaterdagavond! Raar lijf/hoofd!
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Kan dat jongens, nu al nesteldrang. Ben heel de kledingkast aan het uitzoeken. Want ik moet en zal ruimte maken. Ik wil namelijk een nieuwe kast zodat we de slaapkamer anders kunnen indelen zodat er meer ruimte is voor babymeubeltjes straks!
Naja kan maar gedaan zijn natuurlijk..... Pffff op zaterdagavond! Raar lijf/hoofd!
De aanhouder wintquote:
Ja.. Dat geloof ik ook wel. We zijn vandaag ook al gaan kijken voor meubeltjes.. Omdat het bij ons echt passen en meten wordt, en ik daar eigenlijk heel onrustig van werd. Nu alquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
IK MOEST de keuken, van onder tot boven en binnenstebuiten, poetsen en ineens de WC verbouwenik snapte daar eigenlijk helemaal niets van. Maar dat kan er dus prima bij horen
![]()
Overigens was dat op dag 5 (na ovulatie) ofzo en toen moest ik nog een tijdje wachten op mijn NOD![]()
Lekker aan toegeven en klussen en opruimen, dat geeft rust op de een of andere manier
afleiden is lastig, maar dat gaat op den duur vanzelfquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja.. Dat geloof ik ook wel. We zijn vandaag ook al gaan kijken voor meubeltjes.. Omdat het bij ons echt passen en meten wordt, en ik daar eigenlijk heel onrustig van werd. Nu al
Maar we hebben iets gevonden, dat houden we lekker in ons hoofd. (en we weten waarvoor we moeten sparen)
Ben nu alleen wat onzeker. heb echt allemaal "krampjes".. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik bang dat ik bloed zie........ Maar ik ben ook nog steeds wat misselijk. Naja niet teveel over nadenken en mezelf afleiden denk ik dan maar!
30 september hier als ik goed heb gerekend.. Dus dat berenpakje komt erquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:00 schreef Barreltje het volgende:
Berenpakjes!!!!!![]()
![]()
Hier is daar ook al de goedkeuring voor..
Wel handig om dan tussen september en april een kind te baren.. In de zomer lijken die pakjes me vooral erg warm...
Dat half jaar was meer een gevoelsmatig iets, ik wilde niet dat het te geforceerd zou worden. Maar die onzekerheid vind ik ook maar niksquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:06 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
[..]
Dit inderdaad.Ik weet dat je zei dat je een half jaar wilde wachten, maar waarom precies?
Je maakt jezelf nu inderdaad best wel gek en wanneer je tenminste écht weet wanneer je ovuleert, hoef je ook niet meer zo te twijfelen.
Ik ben in elk geval blij dat ik ovulatietesten gebruik. Het geeft zoveel meer inzicht en weet daardoor beter waar ik aan toe bent. Plus dat dan de kans dat je zwanger raakt ook groter wordt, omdat je gericht kan seksen, uuhhh de kans zelf wordt niet echt groter; maar je snapt wat ik bedoel toch.En tja... we willen gewoon zwanger worden toch, we zijn er toch al zoveel mee bezig waarom dan uitstellen?.
![]()
Ontspannen is lastig maar ga mijn best doen. De komende tijd heb ik mijn operatie om me druk over te makenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:
Jeetje Deadly_kiss! Wat rot! Hopelijk is het maandag snel over!
Majo: Misschien focus je teveel op je lichaam. En je lichaam kan ook echt een loopje met je nemen als je gespannen of gestresst bent. Misschien kan je het een beetje loslaten? Proberen wat te ontspannen ofzo?
Wow Fien! 14 kg afvallen is echt heel veel! Goed gedaan joh!
Ik heb een beetje jullie ervaringen nodig. Ik heb volgende week zaterdag een verjaardag en een stapavond met vrienden. Op dergelijke gelegenheden vloeit er nogal wat alcohol en normaliter drink ik leuk mee. Alleen lijkt dat nu raar; ondanks dat ik niet denk dat het zo snel raak zou zijn, wil ik ook niet het risico lopen dat ik teveel drink en dan toch zwanger blijk.
Vriend vindt het ook niet goed dat ik iets zou drinken daar, maar hoe ga je daar mee om? Als ik niet drink doen mensen meteen 1 en 1 en ik heb eigenlijk ook weinig zin om open kaart te spelen erover. Hoe doen jullie dat?
Je hebt mijn reactie van gisteren wel gelezen neem ik aan? Omowitte testquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
MaJo: het is zaterdagik verwacht een update
Verder wel bijgelezen, maar wat minder gereageerd. Welkom terug Bloesem, opnieuw
voor J0ycie en een
voor Moppert. Verder iets gelezen over afvallen, maar dat is hier ook zo hard nodig dat ik maar wijselijk mijn mond hou
![]()
Oh zooo herkenbaar. Al onze kamers hebben inbouwkasten en ik heb 3 verschillende in gebruik voor alleen mijn kleding! Nu leuk, maar als er een kindje in de andere kamer moet wordt t lastig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier ook een sloddervos hoor MaJo, en ben nog lang niet klaar met de kast. Kan heeeeel slecht weggooien. Maar we moeten eigenlijk een nieuwe kas, hebben er nu een van 3 meter breed en die neem 1 derde van de kamer in beslag. Dus we willen eigenlijk voor een PAXkast gaan van 1.50 breed. Dus ik moet echt gaan uitzoeken weggooien en ordenen. Zeker als er straks ook nog spullen voor de baby bijkomen!
Maar ben er van overtuigd dat het gaat lukken. En dat we er ondanks dat er geen 2e slaapkamer is, wel echt een leuke en gezellige kamer van kunnen gaan maken!
Haha, ja schoenen, breek me de bek niet open.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Goede oplossing Silliegirl! En top van die vriend!
Ik moet gewoon echt kleding weggooien. Er hangt kleding tussen waarvan ik echt denk dat ga ik de komende 5 jaar niet meer passen, en ook kleding die ik maar laat hangen maar wat eigenlijk aan vervanging toe is. Zelfde voor ondergoed en sokken.
Oh en schoenen!!!
Vandaag weer even verder aan de slaapkamer. Ondanks dat ik eerst dacht we zetten gewoon een commode neer en een ledikant. Heb ik nu wel echt de drang om er een leuke kamer van te maken! Met echt een babyhoekje straks..
Ja daar hebben we inderdaad naar gekeken, en dat is een optie. Maar ik zou graag een bedje willen waar 1 zijkant uit kan. En die combibedje die dat kunnen zijn nieuw erg aan de prijs. En nu heb ik al wat zitten tekenen en in principe past er een commode en bedje los. en zeker als we de kamer anders indelen oogt dat nog best ruim. En dat heb je toch meer opbergruimte denk ik. 2 lades onder bedje, 4 lades onder de commode en we kunnen het setje uitbreiden als we groter gaan wonen.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha, ja schoenen, breek me de bek niet open.
Ik heb vorig jaar wel dramatisch veel kleding weggedaan, maar toen leek m'n kast zo leeg.. dus toen heb ik 'm weer volgeshopt! .
We hebben hier 2 extra slaapkamers en een zolder met slaapplek, dus de baby kan later een eigen kamertje krijgen. Maar, ik wil toch ook een wiegje op onze kamer: 't idee van zo'n frummeltje elders vink ook niks. Je hebt ook van die leuke meubeltjes: commode, kast en bedje in 1. Misschien is dat wat voor jullie als je maar 1 kamer hebt?
Ik ben echt helemaal weg van de babymeubelsquote:Op zondag 18 januari 2015 11:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we inderdaad naar gekeken, en dat is een optie. Maar ik zou graag een bedje willen waar 1 zijkant uit kan. En die combibedje die dat kunnen zijn nieuw erg aan de prijs. En nu heb ik al wat zitten tekenen en in principe past er een commode en bedje los. en zeker als we de kamer anders indelen oogt dat nog best ruim. En dat heb je toch meer opbergruimte denk ik. 2 lades onder bedje, 4 lades onder de commode en we kunnen het setje uitbreiden als we groter gaan wonen.
Genoeg om over na te denken hoor
En ik zou graag dingen nieuw willen kopen (waarom weet ik niet, dat is een gevoel).. En dan niet het duurste van het duurste hoor. En als het niet kan dan struin ik gewoon markplaats af..
Ik heb het gegoogled. Inderdaad erg leuk! Maar wat een prijzen!! Ik denk dat je voor die prijs je hele babyuitzet bij elkaar kunt hebbenquote:Op zondag 18 januari 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben echt helemaal weg van de babymeubels
van Riviera Maison (de lijn heet a star is born als je wil googlen), maar dat is zooo duur. Maar ik snap je gevoel, ik zou ook liefst nieuw willen ipv 2e hands denk ik...
Klopt, denk daarom ook niet dat ik er alles van koop.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:35 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb het gegoogled. Inderdaad erg leuk! Maar wat een prijzen!! Ik denk dat je voor die prijs je hele babyuitzet bij elkaar kunt hebben
Ja er is zoveel keus. Wij hadden ons er al een beetje in verdiept, dat scheelt.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt, denk daarom ook niet dat ik er alles van koop.
Terwijl ik zelf zat te google'n bedacht ik ineens dat ik echt het verschil niet snap tussen de tig modellen maxi-cosi's die ik tegen kwam. Dat wordt nog wat dan, want ik haat moeten vergelijken en kiezen..
dat was ik welquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Sorry, MaJo, ik denk dat ik daar overheen gelezen had. Laatste wat ik in mijn hoofd heb zitten is dat je bij je moeder was, dus zaterdag weer zou testen. Of was dat iemand anders?
Mijn hoofd is echt een zeef. Ben benieuwd hoe ernstig dat wordt als ik echt zwangerschapsdementie krijg
Dat is natuurlijk gewoon gezwam Cygne. Wat voor jou goed voelt is goed voor jouw kindje.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:52 schreef Cygne het volgende:
Wij hebben twee extra slaapkamers, maar als er een kindje komt, komt ie gewoon op onze slaapkamer. En dan zegt m'n moeder: 'ja maar dat hoort niet hoor, een kindje hoort gewoon zn eigen kamer te hebben!'
Maar er zijn ook mensen in mijn omgeving die vinden dat je een kind niet in een flat 'hoort' te krijgen.![]()
Jammer dan.
Ik moet inderdaad is een dagje gaan neuzen. Ik weet niet eens wat isofix is, bijvoorbeeld. Geen idee of dat in mijn autootje zit. Denk het niet. Vraag is al of we geen grotere auto moeten op het moment dat we een kindje krijgen. We hebben nu 2 "kleinere", of nahjah, vriend heeft wel 4 deurs dus dat zou prima kunnen. Ik heb een fiat500 en als ik er een zitje in kan vast maken kan dat voorlopig ook wel prima.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:51 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja er is zoveel keus. Wij hadden ons er al een beetje in verdiept, dat scheelt.
Voor de baby moet je sowieso groep 0 hebben, en dat ligt het er maar net aan wat je wilt.
Voor het maxi cosi merk:
Wil je hem in de auto bevestigen met de gordel. Dat is de citi voldoende. Wil je gebruik maken van easybase (kun je met de gordel bevestigen en dan de maxicosi er op klikken) of Isofix (dat moet dan wel in je auto zitten) Dat ben je al verplicht om minstens voor de cabriofix te gaan.
Isofix schijnt wel iets veiliger te zijn. Gewoon eens een dagje gaan neuzen dat weet je op wat voor kosten je kunt rekenen. (Dat vonden wij wel fijn)
Ik weet het niet waarom. Is een gevoel.. En ik zeg er ook bij als dat financieel niet lukt dan niet. Dan vind ik het ook niet erg. Maar als het kan wil ik graag nieuw en dan wat goedkopere spulletjes.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat was ik welmaar kon het niet meer houden dus vrijdagavond bij mijn ouders thuis getest
Joycie waarom wil je per se nieuwe spullen? Ik ga denk ik wel alles tweedehands kopen. We hebben gewoon geen geld voor hele dure spullen en tweedehands lijkt me met meubeltjes helemaal geen probleem
Vannacht had ik weer zware menstruatiekrampen maar nog steeds geen bloed te bekennen. Ik geef het op en ga niet meer proberen mijn lichaam te snappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |