ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zaterdag 17 januari 2015 22:37 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ]NMBS 2805 + Benelux (9232) Vandaag reed Benelux 9232 naar Brussel met een geel/blauwe ICR-stam, en de stuurstand aan de locomotief. Deze stuurstand kan niet gebruikt worden om de trein te rijden, dit rijtuig wordt enkel gebruikt voor extra zitplaatscapaciteit. Hierdoor zal men de locomotief dus ook voor dit rijtuig plaatsen.
Diezelfde stam heb ik vanochtend in Amsterdam nog voorgebracht zien worden. Direct daarachter zat de IC Defect die ook van De Meer af kwam.
Even een rondje op de baan gedaan met hier en daar wat bezoekjes tussendoor en ik heb vaker dan verwacht controle gehad. Mag ook wel eens gezegd worden dat er genoeg HC's hun werk prima doen
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.- Gelukkig in Zwolle met ICR verder naar Roosendaal
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Theorie gaat nog wel, maar die-hard wiskunde knallen is niet zo'n strak plan.
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
quote:
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.-
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Ik deed het juist omdat ik thuis te snel afgeleid raakte.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat ik het geen porum vind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef greavy het volgende: Worden de Syntus Lint'jes soms in Zutphen onderhouden? Daar staan er nu 2 Twents Linten, vlakbij de werkplaats van Arriva.
Edit: opstel kan ook natuurlijk, ff Zutphen-Oldenzaal vergeten
Zutphen is alleen opstel, wassen (in de wasstraat van Arriva) en tanken. In Hengelo is ook nog een klein beetje opstel, tanken en vooral onderhoud.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is maar 1 buis, dus 1 spoor, in de Kanaaltunnel beschikbaar vandaag. Daardoor rijden de Eurostars ombeurten per richting door de tunnel. Een vertraging van 60 minuten is mogelijk, aldus hun website
Wat verstookt zo'n lintje per uur? Iemand een idee?
Alle treinen van Arriva op de Noordelijke nevenlijnen gebruiken gezamenlijk zo'n 8 miljoen liter diesel per jaar. Even de hoeveelheid treinkilometers opzoeken en dan ben je er
Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Op zondag 18 januari 2015 14:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo hoort het. Ik lees bij DM'90 dat die dingen zonder toelating tot Aken reden. EBA heeft nooit een toelating verleend. Geniaal. DAT DAT ALLEMAAL KAN
Enkele stellen hadden volgens mij Indusi en een derde was erop voorbereid
Op zondag 18 januari 2015 14:13 schreef greavy het volgende: Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Misschien zijn ze gisteren wezen stappen. Toch even vernemen wie van Henriëtta 44's buik shots heeft gehad.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 18 januari 2015 14:13 schreef greavy het volgende: Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Op zondag 18 januari 2015 14:18 schreef b2py het volgende: Hmm, er wordt expliciet omgeroepen in de pimpel dat er zakkenrollers aanwezig zijn. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt..
in de Benelux wordt dat standaard omgeroepen. Daar is men nogal eens actief met afleidingsmanouvres. Bijvoorbeeld op Mechelen of whatever doet men buiten op het raam tikken zodat je wegkijkt, en een ander jat je spullen.
We schrijven vorige week zondag, ik had een los kaartje gekocht(nog steeds een zere anus van) om naar huis te gaan, Elst - Westervoort.
Ik check in, want dat moet blijkbaar ook nog met dat onding, en gooi de oude kaart weg.. dacht ik. In de trein heb ik voor het eerst sinds maanden dat mijn kaart gecontroleerd wordt, omdat ik meestal maar een klein rotstukje meereis. Blijkt nou, ik heb de goede kaart weggegooid en heb ingecheckt met het kaartje van de heenreis, dat had ik blijkbaar dus niet gedaan dus, geen geldig kaartje ; bekeuring. Jammer, maar goed.. dat kan een keer gebeuren.Ik geef mijn rijbewijs af, aangezien we al bij Westervoort aankwamen, stapte een arrivadude uit en bleef de andere zitten, omdat die ook al een bekeuring uit wilde gaan schrijven.
Staan we op het perron, noemt hij een of andere naam op die ik niet herken, dus ik kijk naar zijn hand, heeft die flippo het id bewijs van de jongen in de trein meegenomen. Mijn rijbewijs had de andere controleur dus, en die was fijn op weg richting Doetinchem of Winterswijk, of weet ik wat.
Hij in de stress, bellen en doen want het was de laatste trein. Uiteindelijk heeft 'ie mij toch maar geen bekeuring gegeven en heeft het hem een vrije dag gekost om mijn rijbewijs bij de ticketbalie in Arnhem af te geven. Zo'n fout maakt 'ie dus ook niet meer zo snel. hoewel ik me wel een beetje bezwaard voelde, ik was fout, ik had geen geldig kaartje.. kost het hem uiteindelijk een vrije dag
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
in de Benelux wordt dat standaard omgeroepen. Daar is men nogal eens actief met afleidingsmanouvres. Bijvoorbeeld op Mechelen of whatever doet men buiten op het raam tikken zodat je wegkijkt, en een ander jat je spullen.
In Antwerpen hebben ze ook een mooie gelegenheid: instappen in Centraal, terwijl de trein door de tunnel gaat snel wat tasjes (leeg)rover en in Berchem uitstappen. Nog voordat de eigenaar van de tas doorheeft dat hij/zij beroofd is is de vogel gevlogen.
Ik geloof dat ze 1:2 rijden, maar zeker weet ik het niet. Zelfs het verbruik van de bus zou ik zo niet eens weten
Edit: een Euro-V Amba komt op 1:3 tot 1:4 aldus dit rapport. Een Citea zal ongeveer rond die getallen zitten.
Oh dat valt mij nog mee, touringcar zit ook op ongeveer 1:3. Euro V hoeft niet perse zuiniger te zijn dan euro III, omdat er euro V vooral is gebaseerd op NOx en fijnstof en niet op CO2. Euro VI is op CO2 ook aangescherpt, dus brandstof verbruik gaat ook omlaag.
Buffel zal trouwens wel euro II zijn, dus 1:2-1:2½ klinkt dan wel oké
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2015 17:02:01 (ik mocht van fles geen vrouwen besnijden) ]
Ja, dat zijn gewoon goede treinen. Alleen dom dat ze ze zonder airco gebouwd hebben.
Tenzij er weer eens een motor uitvalt, wat nog wel eens wil gebeuren en de vierzits die krapper zijn dan die van een SLT. Verder heb ik niets te klagen aangezien ze gewoon doorrijden en zelfs met genoeg materieel.
Op zondag 18 januari 2015 14:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo hoort het. Ik lees bij DM'90 dat die dingen zonder toelating tot Aken reden. EBA heeft nooit een toelating verleend. Geniaal. DAT DAT ALLEMAAL KAN
Er is daarna nog genoeg gezeik geweest om ze toegelaten te krijgen tot Aken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tenzij er weer eens een motor uitvalt, wat nog wel eens wil gebeuren en de vierzits die krapper zijn dan die van een SLT. Verder heb ik niets te klagen aangezien ze gewoon doorrijden en zelfs met genoeg materieel.
Ja, lekker makkelijk, genoeg materieel. Er staan 30 stellen op reserve of zo?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik had dit geintje wel eens toen de Benelux nog stopte in Berchem. Ik dacht dat het perron links zou komen en stond dus bij die deur, toen ik de deur opendeed viel me op dat er wat minder licht was dan ik verwachtte, en dat ik uitkeek op een flatgebouw i.p.v. een perron.
Ik had dit geintje wel eens toen de Benelux nog stopte in Berchem. Ik dacht dat het perron links zou komen en stond dus bij die deur, toen ik de deur opendeed viel me op dat er wat minder licht was dan ik verwachtte, en dat ik uitkeek op een flatgebouw i.p.v. een perron.
Bij de Pimpel kan het ook
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Basel - Konstanz gaat per rit wel een keer of 4-5 de D - CH grens over. Als zo'n stel dan 4 slagjes op een dag maakt schiet het aardig op. Of Basel - Schaffhausen weetikveel. Kijk maar ff
Ja, lekker makkelijk, genoeg materieel. Er staan 30 stellen op reserve of zo?
Nou ja, reserve. Ze zullen er niet allemaal meer evengoed aan toe zijn dus ze weer uit de motteballen halen zal een dure grap worden. Er zijn voor de rijdende dienst 22 gereviseerde stellen beschikbaar waar er in de ochtendspits 14 worden gebruikt, dus men heeft wel wat speling.
Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!
Ton Pruissen in 1987 tijdens filmopnames in Zimbabwe vanaf het dak van het machinistenhuis van een stoomloc (foto: Frits Otte).
De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schöpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt ¤2,50 en slechts ¤1,25 voor jongeren tot 18 jaar!
Het stel van de aanrijding bij Ruurlo is inmiddels wel terug, maar nog niet in dienst. Denk dat ze daarom makkelijker een noordelijk stel kunnen missen.
Op zondag 18 januari 2015 18:01 schreef dennistd het volgende: Mochten Monopoly en PSM een stelletje kwijt zijn: dat kan kloppen, GTW 241 staat namelijk in Mariënberg als ik somda mag geloven.
Met dat stel heb ik niets. Als het nou de 10240 was, dan zou ik het minder leuk vinden
Op zondag 18 januari 2015 19:29 schreef dennistd het volgende: Het stel van de aanrijding bij Ruurlo is inmiddels wel terug, maar nog niet in dienst. Denk dat ze daarom makkelijker een noordelijk stel kunnen missen.
Het noorden heeft een behoorlijke reserve en er kan makkelijker een stel gemist worden zonder dat dit voor te korte treinen zorgt. Zag gisterochtend bijvoorbeeld dat er helemaal geen enkel stel voor de werkplaats in Leeuwarden stond. Normaal staat er altijd wel eentje
Zonder Eise Eisinga val je van de planeet af of zo?
Neuh, had destijds die naam ingestuurd en daarvoor ben ik toen uitgenodigd bij een feestje van Arriva en kon ik later mee met de eerste rit voor genodigden toen ook de naam Spurt onthuld werd
Je kunt aan de Jaarbeurszijde op Utrecht Centraal al een klein beetje kijken hoe groot de nieuwe hal wordt en dat is echt gigantisch. Ze hebben een deel van de tussenmuur daar afgebroken en dan zie je dat er straks een zee van ruimte is.
In Antwerpen hebben ze ook een mooie gelegenheid: instappen in Centraal, terwijl de trein door de tunnel gaat snel wat tasjes (leeg)rover en in Berchem uitstappen. Nog voordat de eigenaar van de tas doorheeft dat hij/zij beroofd is is de vogel gevlogen.
Dit dus... De NMBS denkt in ieder geval goed aan de zakkenrollers! Nja goed het is niet enkel daar, paar maanden geleden ook al meegemaakt dat dat ding werd leeggeroofd in Mechelen.
Tijd voor een kaartje: de spoorkaart van het Verenigd Koninkrijk, inclusief Underground en Croydon Tramlink, met precies per franchise aangegeven welke vervoerder waar stopt.
Op zondag 18 januari 2015 23:39 schreef Dr_Flash het volgende: oh die kaart. Ja, nu nog leesbaar en schaalbaar vector graphs alles. Niet een ingescand aviertje
Drie vlokken sneeuw en het treinverkeer tussen Emmen en Coev'n . Nu wachten op een bus, hopen dat het geen gare Doorenbos (het bedrijf als je een goedkope bus wilt waarbij je cash afrekent bij de chauffeur) bus is.
Edit: wel dus, en de stopbus is een redelijk nieuwe Den Hool van Lanting (het bedrijf dat je belt als je goede bussen wilt)
[ Bericht 23% gewijzigd door derLudolf op 19-01-2015 12:59:13 ]
Op maandag 19 januari 2015 08:02 schreef derLudolf het volgende: Drie vlokken sneeuw en het treinverkeer tussen Emmen en Coev'n . Nu wachten op een bus, hopen dat het geen gare Doorenbos (het bedrijf als je een goedkope bus wilt waarbij je cash afrekent bij de chauffeur) bus is.
Edit: wel dus, en de stopbus is een redelijk nieuwe Den Hool van Lanting (heer bedrijf dat je belt als je goede bidden wilt)
Klopt Ik vergeet altijd na te lezen wat de auto correctie maakt van mijn geswype. Inmiddels wel weer scherp. Zegt die buschauffeur 'tot ziens'. Mijn reactie 'nou, dat hoop ik niet'.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik van een busritje Olst-Zwolle of Zwolle-Ommen wel kan genieten (niet te vaak, max 3*/jaar), die route is mooier dan het traject wat de trein aflegd.
Zucht: overwegstoring vanaf Coevorden richting Gramsbergen, dus als kers op de taart ook nog 3 overwegen oversteken met een snelheid die lager ligt dan de snelheid van 'WiFi in de trein'
Edit: storing nummertje 3, deurstoring, alleen de voorste en achterste deur doen het
[ Bericht 34% gewijzigd door derLudolf op 19-01-2015 08:44:50 (toenemend gefaal) ]
Een hardleerse crimineel berooft al ruim een jaar treinreizigers op het traject tussen Apeldoorn en Hengelo. Hij berooft forensen haast dagelijks van hun portemonnees, telefoons en tassen.
Machinisten en conducteurs betrappen de dief regelmatig, schrijft De Telegraaf. Zij halen de politie erbij, maar na enkele dagen is de man weer terug op het traject. "We zijn het spuugzat", zegt een van de conducteurs tegen de krant.
Foto rondsturen De dief die nooit een vervoersbewijs koopt, krijgt aan de lopende band boetes voor zwartrijden, maar dat haalt niks uit. Hij keert steeds terug op het traject.
NS-medewerkers hebben nu een foto van de treindief gemaakt en die rondgestuurd naar hun collega's om ze te waarschuwen.
Afgelopen week was de draaideurcrimineel opnieuw verschillende keren actief. Een groepje vriendinnen op weg naar Berlijn, werden beroofd van hun portemonnees.
Een woordvoerder van de NS noemt het een 'buitengewoon vervelende zaak'. Hij hoopt dat de nieuwe beveiligingspoortjes op stations het probleem zullen oplossen.
via RTL Nieuws
Vandaar dat ze het dus omriepen in de Pimpel
[ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 19-01-2015 11:01:33 ]
Op maandag 19 januari 2015 10:46 schreef dennistd het volgende: Heb je de GTW op Almelo-Mariënberg nog gezien derLudolf? Vraag me namelijk al welke omloop ie in zit
Nee toen ik daar was stond er een Lintje. Arne vd Meijden volgens mij. Rond 9:15 was ik in Zwolle: uiteindelijk niet echt vertraging gehad.
Op maandag 19 januari 2015 10:25 schreef derLudolf het volgende: Zo roken lijkt mee niet de bedoeling (Niet heel duidelijk op deze foto). Zolang we op Zutphen stil stonden rookte hij zo veel.
Op maandag 19 januari 2015 10:46 schreef dennistd het volgende: Heb je de GTW op Almelo-Mariënberg nog gezien derLudolf? Vraag me namelijk al welke omloop ie in zit
Ik heb daar nog geen GTW kunnen volgen op dat traject. Wel de Lintjes, en ik zie dat nu Lint 33 aan de kant staat in Almelo. Die is dus waarschijnlijk gewisseld met de GTW een paar minuten gelden.
Ik heb daar nog geen GTW kunnen volgen op dat traject. Wel de Lintjes, en ik zie dat nu Lint 33 aan de kant staat in Almelo. Die is dus waarschijnlijk gewisseld met de GTW een paar minuten gelden.
oh, dat wist ik niet. Die noordelijke GTW's kan je wel in het Noorden zien
Op ovzoeker.nl kan je hem traceren zonder voertuignummer. De GTW 'onbekend voertuig' is 13:03 uit Vroomshoop rg Marienberg. Het Lintje wordt wel als voertuig 10033 herkend.
Op maandag 19 januari 2015 10:05 schreef Ajaxfan het volgende: Aanrijding met een dier geweest tussen Muiderpoort en Duivendrecht. Is iemand een gigantische eikel geweest denk ik:
Op maandag 19 januari 2015 10:54 schreef boriq het volgende: Een woordvoerder van de NS noemt het een 'buitengewoon vervelende zaak'. Hij hoopt dat de nieuwe beveiligingspoortjes op stations het probleem zullen oplossen.
En totdat honderd keer bewezen is dat die poortjes het probleem niet oplossen, gaan we er dus niks aan doen
Wel interessant dat het nette Deventer wel afgesloten moet worden als een gevangenis en dat criminele drugsghetto's als Heerlen en Venlo de dans ontspringen
omdat Hengelo een klein dorp is daarnaast dit volgens een snelle google via Somda
quote:
Net als in vele stations is in Hengelo de stationshal een verbinding tussen twee stadsdelen en daar heeft NS inmiddels toegezegd geen poortjes te gaan plaatsen.
[Net als in vele stations is in Hengelo de stationshal een verbinding tussen twee stadsdelen en daar heeft NS inmiddels toegezegd geen poortjes te gaan plaatsen.]
Dat is in Deventer ook het geval. EN in Leiden en in Hilversum.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor Beter OV heeft hoge verwachtingen van de nieuwe ProRail-baas. Pier Eringa is gepokt en gemazeld in het openbaar bestuur en het leiden van grote bedrijven:
Ik lees over het opheffen van een spitstrein, dat is toch wat anders dan een lijn sluiten. Het is nu wel een aparte route met begin én eindpunt in Frankrijk.
Wat ze willen opheffen is de roze route 80 op de kaart:
[ Bericht 49% gewijzigd door ReisT op 19-01-2015 17:30:12 ]
Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 11 januari 2015 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer 40780000. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen. U heeft recht op een terugbetaling van ¤ 5,42. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op uw rekeningnummer (IBAN) NL77RABO0000000000.
Hier nog niet laatst drie dagen achter elkaar een claim. Ze kunnen de rekening doorsturen naar de Horecava extra stop op RAI kan de NS helemaal niet aan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Door dat gedoe met die hond gisteren zou ik een half uur vertraging gehad hebben als ik het reisadvies van NS had gevolgd. Toch maar even claimen, compensatie voor een ritje met de metro.
Gisteren zat er ster in het bistro-rijtuig van de IC van 11.11 van Leipzig naar Frankfurt. Iedereen stapt in, om 11 uur wordt er gemeld dat er een vertraging komt van 40-50 minuten om het bistro-rijtuig los te koppelen vanwege die ster in de deur van bovengenoemde wagon en de locomotief er weer voor te zetten. Als alternatief mocht je de ICE via Fulda en Frankfurt-Süd naar Frankfurt Flughafen nemen. Dat maar gedaan langzamer dan de IC btw .
Het zal wel protocol zijn maar is dat hier ook? Dat een ingeplande rit wordt vertraagd vanwege een kapotte ruit? Er was geen glas uit de sponning trouwens alles zat er nog in.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 20-01-2015 13:00:10 ]
20 januari 2015 Reizigers kunnen vanaf 2016 vier keer per uur een Intercity Direct nemen op de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Amsterdam en Rotterdam. Nu is dat nog twee keer per uur. Aanvankelijk zou deze frequentieverhoging in het spoorboekje van 2017 worden opgenomen, maar door onder meer de eerdere beschikbaarheid van materieel is het mogelijk om de extra treindiensten eerder door te voeren. NS heeft daarom besloten om de kwartierdienst, op dit deel van het HSL-traject, eerder te starten.
Intercity Direct rijdt van Amsterdam naar Breda en doet onderweg de stations Schiphol en Rotterdam aan. Vooral tussen Amsterdam en Rotterdam is het erg druk in de trein. De Intercity Direct is populair onder reizigers omdat de reis tussen de twee steden ongeveer 30 minuten sneller is dan via conventioneel spoor.
Om de grote vraag van reizigers op deze verbinding aan te kunnen, breidt NS het aanbod versneld uit. In de loop van 2015 gaan er tussen Amsterdam en Rotterdam drie treinen per uur rijden, een jaar later wordt dit een kwartierdienst.
NS heeft ook onderzocht of ook een andere treindienst uit spoorboekje 2017 kan worden vervroegd, namelijk het invoeren van de trein Den Haag-Eindhoven, die deels via de HSL gaat rijden. Voor het waarborgen van een stabiele dienstregeling op dit traject is echter meer tijd nodig. Daarom kiest NS ervoor om deze dienstregelingswijziging, binnen de vervoersconcessie, per december 2016 te realiseren.
De nieuwe treindiensten maken deel uit van het HSL-aanbod, dat NS in het najaar van 2013 presenteerde na het stoppen met de Fyra. Sindsdien is er een aantal stappen gezet om het aanbod te normaliseren. Zo rijdt de Intercity naar Brussel weer als vanouds elk uur vanuit Amsterdam via Den Haag naar de Belgische hoofdstad. Ook is de frequentie van Thalys verhoogd. Met deze nieuwe treindiensten breidt NS het HSL-aanbod in Nederland verder uit.
Zo trots als een aap met twee lullen, terwijl die kwartierdienst er natuurlijk al in 2009 had moeten zijn volgens de oorspronkelijke concessie.
Ach, nadat het een en ander is gebeurd moet je ook weer vooruit kunnen kijken en rustig gaan verbeteren/uitbreiden. Blijven hangen in cynisme en "we kunnen het niet" is bepaald geen oplossing.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-01-2015 11:31:21 ]
Op dinsdag 20 januari 2015 11:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ach, nadat het een en ander is gebeurt moet je ook weer vooruit kunnen kijken en rustig gaan verbeteren/uitbreiden. Blijven hangen in cynisme en "we kunnen het niet" is bepaald geen oplossing.
Wat NS doet moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ik mag best cynisch zijn.
Er zijn dus net 19 nieuwe locs afgeleverd onder het mom van "dwingende spoed" om het grootste deel daarvan een jaar of langer aan de kant te laten staan...
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 11:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ach, nadat het een en ander is gebeurt moet je ook weer vooruit kunnen kijken en rustig gaan verbeteren/uitbreiden.
Op dinsdag 20 januari 2015 11:32 schreef Mr_Klaasje het volgende: De materieelpositie van NS is niet echt ruim te noemen, dan duurt het logischerwijs wat langer voordat er voldoende ICR vrij is gekomen.
Wat heet. Het DD-AR verlicht wel iets, maar tegelijkertijd gaan er ook V'tjes terzijde, dus het blijft de komende jaren krap, erg krap, zeker omdat de revisie voor het VIRM er ook nog aan zit te komen
Het is afwachten wat er uit het kortgeding over de onderhandse gunning aan Stadler komt
Inderdaad. Ik kan me zo voorstellen dat de rechter meegaat in de stelling van Alstom en Bombardier dat 60 treinstellen toch wel een beetje te veel van het goede is voor een spoedbestelling.
En waarom kan dat ICR pas in december in de IC direct ingezet worden? Heeft het ombouwen daarvan geen "dwingende spoed"?
En waarom kunnen ze niet weer wat rijtuigen huren bij de ØBB ofzo?
Ook de al rijdende rijtuigen moeten een flinke opknapbeurt hebben. Dan heb je tijdelijk best weinig spul beschikbaar. Eventueel zou je ook een paar extra spitsslagen kunnen maken maar daar houdt het wel mee op.
In Engeland heeft een zesjarig meisje een briefje naar Southern Railways geschreven omdat haar papa altijd vertraging heeft en haar daardoor niet meer naar bed kan brengen.
Op dinsdag 20 januari 2015 12:44 schreef Peterselieman het volgende: Vorig jaar zijn er door de NS 3.163 stations overgeslagen, 230 minder dan een jaar eerder, zo heeft staatssecretaris Mansveld gemeld
Op dinsdag 20 januari 2015 12:36 schreef Peterselieman het volgende: In Engeland heeft een zesjarig meisje een briefje naar Southern Railways geschreven omdat haar papa altijd vertraging heeft en haar daardoor niet meer naar bed kan brengen.
Op dinsdag 20 januari 2015 12:47 schreef Viezze het volgende: Voor zover het mij bekend is zijn het over het algemeen dezelfde stations, wat het in mijn ogen wel een structurele kwestie maakt.
Ik zag daar vorig jaar eens een documentje over langskomen inderdaad. Vooral Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent werden meerdere keren per week overgeslagen. Maar ook Utrecht en Amsterdam Centraal zijn een paar keer per jaar overgeslagen volgens dat lijstje. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar okee.
Ik zag daar vorig jaar eens een documentje over langskomen inderdaad. Vooral Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent werden meerdere keren per week overgeslagen. Maar ook Utrecht en Amsterdam Centraal zijn een paar keer per jaar overgeslagen volgens dat lijstje. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar okee.
Gelukkig was Enschede volgens mij niet overgeslagen
Kijk, stations die een of twee keer per jaar worden overgeslagen zijn niet zo interessant (overigens, waarom zou je bv Assen overslaan? ), maar als er 400+ keer een station over wordt geslagen is dat zeker wel structureel te noemen, zeker omdat we het over hetzelfde traject hebben.
Amsterdam Centraal of Utrecht kan overgeslagen worden als iemand bij ProRail slaapt en de trein niet aan een perronspoor zet.
Kijk, stations die een of twee keer per jaar worden overgeslagen zijn niet zo interessant (overigens, waarom zou je bv Assen overslaan? ), maar als er 400+ keer een station over wordt geslagen is dat zeker wel structureel te noemen, zeker omdat we het over hetzelfde traject hebben.
Niet stoppen op Assen is gewoon een kwestie van vergeten te stoppen denk ik.
Op dinsdag 20 januari 2015 12:55 schreef Viezze het volgende: Dat vroeg ik me net af, Utrecht staat er ook tussen. Mooie domper als je in die trein zit
dat is zoals Fles al zei: een trein die niet aan het perron komt, maar op een doorgaand spoor.
Op dinsdag 20 januari 2015 11:08 schreef bork het volgende: Gisteren zat er ster in het bistro-rijtuig van de IC van 11.11 van Leipzig naar Frankfurt. Iedereen stapt in, om 11 uur wordt er gemeld dat er een vertraging komt van 40-50 minuten om het bistro-rijtuig los te koppelen vanwege die ster in de deur van bovengenoemde wagon en de locomotief er weer voor te zetten. Als alternatief mocht je de ICE via Fulda en Frankfurt-Süd naar Frankfurt Flughafen nemen. Dat maar gedaa,n langzamer dan de IC btw .
Het zal wel protocol zijn maar is dat hier ook? Dat een ingeplande rit wordt vertraagd vanwege een kapotte ruit? Er was geen glas uit de sponning trouwens alles zat er nog in.
Wat is er mis met uit het raam hangen tijdens een treinrit? Zolang je het aan de zijde van het tegenspoor doet en een beetje goed oplet kan het best hoor
Overtrokken veiligheidsjihad. Een geinponem kan zo'n ruit er ook uit slaan zonder ster erin, dus dat is onzin. Als je alles wilt voorkomen moet je gewoon zelfmoord plegen, dan kan je niks meer gebeuren.
Op dinsdag 20 januari 2015 13:03 schreef James1988 het volgende: Veiligheidsrisico, je wil niet dat één of andere geinponem die ruit er tijdens de rit uitslaat en met z'n hoofd uit het raam gaat hangen.
Tenminste, dat wil je niet omdat er dan een paar uur geen treinen mogen rijden rond de eerstvolgende bovenleidingmast.
Zelf ook wel eens gehad..
Ik zag het en toevallig kwam de HC controleren. Het volledige raam aan de buitenkant ontbrak en in feite zat er dus nog maar enkelglas in. Het stel is toen in Amsterdam afgekoppeld en het voorste stel is solo doorgegaan. Zijn toen ook zes man bij geweest die het bekeken hebben...
De NS-persberichten-schrijver is terug van vakantie?
quote:
NS mag 60 treinen definitief bestellen
20 januari 2015 NS gaat definitief ca. 60 Sprinters bestellen bij de Zwitserse treinenbouwer Stadler. De treinen moeten vanaf eind 2016 gaan rijden om onze reizigers vanaf dan extra zitplaatsen en comfort te kunnen bieden. Dit model treinen (type Flirt) rijdt al in meerdere landen en heeft zich al bewezen.
De Sprinters worden besteld, middels een zogeheten onderhandse gunning, om de treinen zo snel mogelijk te kunnen laten rijden. Dit is nodig vanwege o.a. het behoud van de ov-studentenkaart en de uitbreiding met MBO-scholieren. Zonder de bestelling zou NS te weinig treinen hebben om onze reizigers goed te kunnen bedienen.
Eind december dreigde een kort geding van concurrerende treinenbouwers tegen de onderhandse gunning. Vandaag werd echter duidelijk dat partijen daar van afzien, waardoor NS door kan met de bestelling en het proces geen onnodige vertraging oploopt. “Een belangrijke opsteker die nog eens onderstreept dat NS op zorgvuldige wijze alles op alles zet om voor de reiziger voldoende comfortabele treinen te laten rijden nu en in de toekomst. Dat we nu definitief kunnen bestellen is een belangrijke steun in de rug”, aldus Engelhardt Robbe, CFO van NS.
Dan nog zit je enorm te maffen want voor Assen zitten twee afremmingen waarbij de ATB twee keer verspringt, dat gaat dan nog op richting het Noorden want richting het Zuiden loop je tegen een rood sein aan.
Ik heb het 1 keer (bijna) meegemaakt bij Assen (richting het Noorden). Ik nam de trein vrij regelmatig dus ik had door dat we behoorlijk snel op Assen afstormden. En dat klopte, want ik zat achterin maar stond bijna voor aan het perron Paar minuten later reden we een stukje achteruit en het probleem was opgelost.
Hoeveel meter sneeuw ligt er morgen? Als het meer dan 30 cm is dan moet ik mijn plannen aanpassen denk ik
Op dinsdag 20 januari 2015 16:15 schreef bork het volgende: Hoeveel meter sneeuw ligt er morgen? Als het meer dan 30 cm is dan moet ik mijn plannen aanpassen denk ik
Volgens nu.nl valt er morgen t/m vrijdag geen neerslag, en ook NOS geeft 10% kans op neerslag aan.
Op dinsdag 20 januari 2015 16:15 schreef bork het volgende: Hoeveel meter sneeuw ligt er morgen? Als het meer dan 30 cm is dan moet ik mijn plannen aanpassen denk ik
Nou, en de winnaar van de dag qua vertraging is: BRENG: OVtijden (Screenshot is niet van mij, maar kreeg 'm doorgestuurd via Facebook btw) Voor die reizigers die o-z-graag met deze trein meewilden: De trein werd uiteindelijk toch maar opgeheven
Ik denk dat je niet te lange treinstellen kunt verwachten. Tweetjes zoals voor Gouda-Alphen zijn ongeveer 42 meter land, drietjes 58 meter en viertjes 74 meter. Denk niet dat ze tot zesjes willen gaan.
Op dinsdag 20 januari 2015 16:58 schreef greavy het volgende: Nou, en de winnaar van de dag qua vertraging is: BRENG: [ afbeelding ] OVtijden (Screenshot is niet van mij, maar kreeg 'm doorgestuurd via Facebook btw) Voor die reizigers die o-z-graag met deze trein meewilden: De trein werd uiteindelijk toch maar opgeheven
Ik denk dat je niet te lange treinstellen kunt verwachten. Tweetjes zoals voor Gouda-Alphen zijn ongeveer 42 meter land, drietjes 58 meter en viertjes 74 meter. Denk niet dat ze tot zesjes willen gaan.
een slt is maar net minder dan 70 meter toch? Een viert je dan he
WAAROM laat de SNCF mij géén reis plannen Etaples-le-Touquet naar Lille, maar wel vanaf Boulogne Ik stap uiteindelijk in dezelfde TER GV (¤3 toeslag voor meer dan een uur tijdwinst met een TGV)