ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zaterdag 17 januari 2015 22:37 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ]NMBS 2805 + Benelux (9232) Vandaag reed Benelux 9232 naar Brussel met een geel/blauwe ICR-stam, en de stuurstand aan de locomotief. Deze stuurstand kan niet gebruikt worden om de trein te rijden, dit rijtuig wordt enkel gebruikt voor extra zitplaatscapaciteit. Hierdoor zal men de locomotief dus ook voor dit rijtuig plaatsen.
Diezelfde stam heb ik vanochtend in Amsterdam nog voorgebracht zien worden. Direct daarachter zat de IC Defect die ook van De Meer af kwam.
Even een rondje op de baan gedaan met hier en daar wat bezoekjes tussendoor en ik heb vaker dan verwacht controle gehad. Mag ook wel eens gezegd worden dat er genoeg HC's hun werk prima doen
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.- Gelukkig in Zwolle met ICR verder naar Roosendaal
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Theorie gaat nog wel, maar die-hard wiskunde knallen is niet zo'n strak plan.
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
quote:
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.-
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Ik deed het juist omdat ik thuis te snel afgeleid raakte.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat ik het geen porum vind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef greavy het volgende: Worden de Syntus Lint'jes soms in Zutphen onderhouden? Daar staan er nu 2 Twents Linten, vlakbij de werkplaats van Arriva.
Edit: opstel kan ook natuurlijk, ff Zutphen-Oldenzaal vergeten
Zutphen is alleen opstel, wassen (in de wasstraat van Arriva) en tanken. In Hengelo is ook nog een klein beetje opstel, tanken en vooral onderhoud.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is maar 1 buis, dus 1 spoor, in de Kanaaltunnel beschikbaar vandaag. Daardoor rijden de Eurostars ombeurten per richting door de tunnel. Een vertraging van 60 minuten is mogelijk, aldus hun website
Wat verstookt zo'n lintje per uur? Iemand een idee?
Alle treinen van Arriva op de Noordelijke nevenlijnen gebruiken gezamenlijk zo'n 8 miljoen liter diesel per jaar. Even de hoeveelheid treinkilometers opzoeken en dan ben je er