ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zaterdag 17 januari 2015 22:37 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ]NMBS 2805 + Benelux (9232) Vandaag reed Benelux 9232 naar Brussel met een geel/blauwe ICR-stam, en de stuurstand aan de locomotief. Deze stuurstand kan niet gebruikt worden om de trein te rijden, dit rijtuig wordt enkel gebruikt voor extra zitplaatscapaciteit. Hierdoor zal men de locomotief dus ook voor dit rijtuig plaatsen.
Diezelfde stam heb ik vanochtend in Amsterdam nog voorgebracht zien worden. Direct daarachter zat de IC Defect die ook van De Meer af kwam.
Even een rondje op de baan gedaan met hier en daar wat bezoekjes tussendoor en ik heb vaker dan verwacht controle gehad. Mag ook wel eens gezegd worden dat er genoeg HC's hun werk prima doen
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.- Gelukkig in Zwolle met ICR verder naar Roosendaal
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef greavy het volgende: Nee. VIRM is gewoon kut. Hier hoort gewoon ICM te rijden. Ik zeg: omwisselen met IC Schiphol-Heerlen ....
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Theorie gaat nog wel, maar die-hard wiskunde knallen is niet zo'n strak plan.
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
De Virm op Rotterdam - Groningen is toch alleen op vrijdag en zondag om alle studentjes heen en weer te vervoeren? Zie daar eigenlijk alleen maar ICM rijden namelijk
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
Gaat om Groningen - Den Haag CS via Schiphol. Dat is allemaal schommelboot
quote:
Op zondag 18 januari 2015 10:07 schreef greavy het volgende: VIRM8 (9580+9575) naar Grunn over de Veluwe vanuit Rotterdam. Zoiets verzint men toch niet? -.-
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 18 januari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Ik studeerde dedtijds ook in de trein hoor, en zal vast niet de enige zijn Maar idd, je kan wel snel afgeleid raken was ook mijn ervaring.....
Ik deed het juist omdat ik thuis te snel afgeleid raakte.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Inderdaad! Het is veel belangrijker dat ijzer in de correcte rijtuigvolgorde geschoven wordt dan dat er reizigers van vertrekplaats naar bestemming worden gebracht!
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat ik het geen porum vind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef greavy het volgende: Worden de Syntus Lint'jes soms in Zutphen onderhouden? Daar staan er nu 2 Twents Linten, vlakbij de werkplaats van Arriva.
Edit: opstel kan ook natuurlijk, ff Zutphen-Oldenzaal vergeten
Zutphen is alleen opstel, wassen (in de wasstraat van Arriva) en tanken. In Hengelo is ook nog een klein beetje opstel, tanken en vooral onderhoud.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is maar 1 buis, dus 1 spoor, in de Kanaaltunnel beschikbaar vandaag. Daardoor rijden de Eurostars ombeurten per richting door de tunnel. Een vertraging van 60 minuten is mogelijk, aldus hun website
Wat verstookt zo'n lintje per uur? Iemand een idee?
Alle treinen van Arriva op de Noordelijke nevenlijnen gebruiken gezamenlijk zo'n 8 miljoen liter diesel per jaar. Even de hoeveelheid treinkilometers opzoeken en dan ben je er
Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Op zondag 18 januari 2015 14:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo hoort het. Ik lees bij DM'90 dat die dingen zonder toelating tot Aken reden. EBA heeft nooit een toelating verleend. Geniaal. DAT DAT ALLEMAAL KAN
Enkele stellen hadden volgens mij Indusi en een derde was erop voorbereid
Op zondag 18 januari 2015 14:13 schreef greavy het volgende: Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Misschien zijn ze gisteren wezen stappen. Toch even vernemen wie van Henriëtta 44's buik shots heeft gehad.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 18 januari 2015 14:13 schreef greavy het volgende: Kruiswoordpuzzels en Sudoku's zijn hier weer belangrijker.... Bijna Den Bosch. In Arnhem nieuw HC-personeel gekregen, maar ze duiken steeds in het coupeetje hier achter mij in de eerste klas weg. Tussen Rotterdam-Zwolle en nu zeker tussen Rotterdam-Den Bosch geen controle Alleen vanochtend op de eerste 20km gecontroleerd. Nog 73km te gaan.. In Breda overstappen.
Op zondag 18 januari 2015 14:18 schreef b2py het volgende: Hmm, er wordt expliciet omgeroepen in de pimpel dat er zakkenrollers aanwezig zijn. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt..
in de Benelux wordt dat standaard omgeroepen. Daar is men nogal eens actief met afleidingsmanouvres. Bijvoorbeeld op Mechelen of whatever doet men buiten op het raam tikken zodat je wegkijkt, en een ander jat je spullen.
We schrijven vorige week zondag, ik had een los kaartje gekocht(nog steeds een zere anus van) om naar huis te gaan, Elst - Westervoort.
Ik check in, want dat moet blijkbaar ook nog met dat onding, en gooi de oude kaart weg.. dacht ik. In de trein heb ik voor het eerst sinds maanden dat mijn kaart gecontroleerd wordt, omdat ik meestal maar een klein rotstukje meereis. Blijkt nou, ik heb de goede kaart weggegooid en heb ingecheckt met het kaartje van de heenreis, dat had ik blijkbaar dus niet gedaan dus, geen geldig kaartje ; bekeuring. Jammer, maar goed.. dat kan een keer gebeuren.Ik geef mijn rijbewijs af, aangezien we al bij Westervoort aankwamen, stapte een arrivadude uit en bleef de andere zitten, omdat die ook al een bekeuring uit wilde gaan schrijven.
Staan we op het perron, noemt hij een of andere naam op die ik niet herken, dus ik kijk naar zijn hand, heeft die flippo het id bewijs van de jongen in de trein meegenomen. Mijn rijbewijs had de andere controleur dus, en die was fijn op weg richting Doetinchem of Winterswijk, of weet ik wat.
Hij in de stress, bellen en doen want het was de laatste trein. Uiteindelijk heeft 'ie mij toch maar geen bekeuring gegeven en heeft het hem een vrije dag gekost om mijn rijbewijs bij de ticketbalie in Arnhem af te geven. Zo'n fout maakt 'ie dus ook niet meer zo snel. hoewel ik me wel een beetje bezwaard voelde, ik was fout, ik had geen geldig kaartje.. kost het hem uiteindelijk een vrije dag
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
in de Benelux wordt dat standaard omgeroepen. Daar is men nogal eens actief met afleidingsmanouvres. Bijvoorbeeld op Mechelen of whatever doet men buiten op het raam tikken zodat je wegkijkt, en een ander jat je spullen.
In Antwerpen hebben ze ook een mooie gelegenheid: instappen in Centraal, terwijl de trein door de tunnel gaat snel wat tasjes (leeg)rover en in Berchem uitstappen. Nog voordat de eigenaar van de tas doorheeft dat hij/zij beroofd is is de vogel gevlogen.
Ik geloof dat ze 1:2 rijden, maar zeker weet ik het niet. Zelfs het verbruik van de bus zou ik zo niet eens weten
Edit: een Euro-V Amba komt op 1:3 tot 1:4 aldus dit rapport. Een Citea zal ongeveer rond die getallen zitten.
Oh dat valt mij nog mee, touringcar zit ook op ongeveer 1:3. Euro V hoeft niet perse zuiniger te zijn dan euro III, omdat er euro V vooral is gebaseerd op NOx en fijnstof en niet op CO2. Euro VI is op CO2 ook aangescherpt, dus brandstof verbruik gaat ook omlaag.
Buffel zal trouwens wel euro II zijn, dus 1:2-1:2½ klinkt dan wel oké
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2015 17:02:01 (ik mocht van fles geen vrouwen besnijden) ]
Ja, dat zijn gewoon goede treinen. Alleen dom dat ze ze zonder airco gebouwd hebben.
Tenzij er weer eens een motor uitvalt, wat nog wel eens wil gebeuren en de vierzits die krapper zijn dan die van een SLT. Verder heb ik niets te klagen aangezien ze gewoon doorrijden en zelfs met genoeg materieel.
Op zondag 18 januari 2015 14:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo hoort het. Ik lees bij DM'90 dat die dingen zonder toelating tot Aken reden. EBA heeft nooit een toelating verleend. Geniaal. DAT DAT ALLEMAAL KAN
Er is daarna nog genoeg gezeik geweest om ze toegelaten te krijgen tot Aken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tenzij er weer eens een motor uitvalt, wat nog wel eens wil gebeuren en de vierzits die krapper zijn dan die van een SLT. Verder heb ik niets te klagen aangezien ze gewoon doorrijden en zelfs met genoeg materieel.
Ja, lekker makkelijk, genoeg materieel. Er staan 30 stellen op reserve of zo?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik had dit geintje wel eens toen de Benelux nog stopte in Berchem. Ik dacht dat het perron links zou komen en stond dus bij die deur, toen ik de deur opendeed viel me op dat er wat minder licht was dan ik verwachtte, en dat ik uitkeek op een flatgebouw i.p.v. een perron.
Ik had dit geintje wel eens toen de Benelux nog stopte in Berchem. Ik dacht dat het perron links zou komen en stond dus bij die deur, toen ik de deur opendeed viel me op dat er wat minder licht was dan ik verwachtte, en dat ik uitkeek op een flatgebouw i.p.v. een perron.
Bij de Pimpel kan het ook
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Basel - Konstanz gaat per rit wel een keer of 4-5 de D - CH grens over. Als zo'n stel dan 4 slagjes op een dag maakt schiet het aardig op. Of Basel - Schaffhausen weetikveel. Kijk maar ff
Ja, lekker makkelijk, genoeg materieel. Er staan 30 stellen op reserve of zo?
Nou ja, reserve. Ze zullen er niet allemaal meer evengoed aan toe zijn dus ze weer uit de motteballen halen zal een dure grap worden. Er zijn voor de rijdende dienst 22 gereviseerde stellen beschikbaar waar er in de ochtendspits 14 worden gebruikt, dus men heeft wel wat speling.
Na de uitvinding van de stoomlocomotief verspreidden de 'kinderen' van George Stephenson zich over de hele wereld. Op woensdag 21 januari laat Ton Pruissen beelden zien uit onder meer Egypte (gefilmd begin jaren '50), Turkije, Zimbabwe en de Harz. Maar ook dichter bij huis: de RTM reed dwars door Rotterdam Zuid op weg naar Spijkenisse en Hellevoetsluis. De films van Ton Pruissen staan bekend om hun prachtige beeld en geluid, en hij is dan ook niet voor niets tot ver buiten de landsgrenzen bekend!
Ton Pruissen in 1987 tijdens filmopnames in Zimbabwe vanaf het dak van het machinistenhuis van een stoomloc (foto: Frits Otte).
De avond begint om 19.30u (zaal open om 18.30u) en wordt gehouden in NSH-gebouw 't Schöpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo (naast Lidl Supermarkt). Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen NVBS-lid te zijn! De entree bedraagt ¤2,50 en slechts ¤1,25 voor jongeren tot 18 jaar!