ja en jaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:00 schreef havanagila het volgende:
Even daargelaten dat die kerel wist dat ie het risico op executie liep.....
Kan dit zomaar, buitenlanders even tegen de muur zetten? Of doet Indonesië gewoon wat het wil?
Nee, maar ik verwacht wel dat Europa op zijn beurt is doet. Ik betaal me blauw aan het concept Europa.. een geldverslindende utopische organisatie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
Met een grote bek komen we ook niks verder. Je moet niet denken dat ons postzegeltje op de kaart er ook maar enigszins toe doet.
Ligt er dan ook een stapeltje vrijwillig achtergelaten drugs onder dat bord, of word je dan alsnog afgemaakt?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:49 schreef elcastel het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaars-wetgeving.html
Indonesië is met zijn nieuwe president hard op weg om een economische slag te maken en landen staan te popelen om daar aan mee te doen, China, Canada en de VS voorop. Nederland heeft traditioneel al belangrijke economische banden met Indonesië, maar ik denk dat wij met een boycot op het punt van bv palmolie gigantisch de put ingaan. Wij exporteren ook waterwerk daarheen, gigantische opdrachten, die kunnen ook stil gelegd worden; dan stat er morgen een Chinees of Koreaan bij zever de deur en neemt die de opdracht over.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:53 schreef Onnoman het volgende:
Nee, maar ik verwacht wel dat Europa op zijn beurt is doet. Ik betaal me blauw aan het concept Europa.. een geldverslindende utopische organisatie.
Samen sta je toch sterk zou je denken?
Ik denk dat dit voor de Indonesische bevolking wel degelijk afschrikkend werkt. Het drugsprobleem neemt in rap tempo toe. Javanen kunnen niet zo makkelijk iets leren, maar een klap tegen hun kop werkt vaak wel degelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Ondertussen zal deze executie niks doen aan het hoge aantal drugsverslaafden en alle andere problemen met betrekking tot drugs in Indonesie.
Je moet in Indonesië - zoals in elk onderontwikkeld land - altijd je spullen in de gaten houden. Risico is er, maar het gebeurt je vaak niet zomaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:
Is best wel lullig als iemand ongezien drugs bij een niets vermoedende toerist in zijn bagage drukt door middel van een wisseltruc. probeer dan maar het tegendeel te bewijzen.
Nee, dan krijgen we ruzie met de USA. Dat is heel de reden dat we Indonesië hebben losgelaten, de USA droeg ons op om dat te doen nadat het verschrikkelijk uit de hand was gelopen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef Samuray13 het volgende:
Zoveelste clownland (zoals VS, Saudie-Arabie, Iran, China en nog een paar).
Kan Nederland het niet weer gaan koloniseren om er beschaving te brengen?
Eens. Anderzijds zouden de meeste drugssmokkelaars moeten weten hoe het bestraft wordt in bepaalde landen. Dat is toch redelijk bekend? Voor een deel is het ook wel te begrijpen dat het in die landen zwaarder wordt bestraft omdat de impact van die drugs op de maatschappij daar veel groter is dan bij ons.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Je bent in mijn ogen niet lekker in je hoofd als je de doodstraf voor drugssmokkel goedpraat. Natuurlijk mag je van te voren bij jezelf ten rade gaan of het wel een goed idee is om drugs te smokkelen naar een land waar de doodstraf staat op het smokkelen van drugs, maar fin. Zoals Elcastel ook al opmerkte, mag je ook vraagtekens plaatsen bij de juridische kant van dit verhaal. Dat 'ie mag rusten in vrede.
Daar wees ik gisteren ook al op in deze draad. Dat gebeurt veel! Als ik naar zo'n land zou gaan dan zou ik in ieder geval niet mijn auto of bagage onbeheerd laten, ook niet om even ergens te gaan eten of zo. Voor drugscriminelen is het erg gemakkelijk om op die manier drugs te smokkelen: nummerplaat noteren, bellen met iemand die aan de andere kant van de grens staat, volgen en zo gauw de persoon weg is van de auto of de bagage de drugs pakken. Jij begrijpt dat maar er zijn hier noobs die dit nog niet begrijpen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:
Is best wel lullig als iemand ongezien drugs bij een niets vermoedende toerist in zijn bagage drukt door middel van een wisseltruc. probeer dan maar het tegendeel te bewijzen.
"De impact van die drugs"? Welke impact? En welke drugs?quote:Bram_van_Loon het volgende:
Voor een deel is het ook wel te begrijpen dat het in die landen zwaarder wordt bestraft omdat de impact van die drugs op de maatschappij daar veel groter is dan bij ons.
Misschien dat we het hier - lang niet allemaal - zien als lovedrug. In Indonesië heeft een artiestenzoon vorig jaar onder invloed van XTC 8 mensen gedood met een ongeval. En dat is maar 1 van de vele drugsgerelateerde ongevallen. Had behoorlijke impact in dat land wat heel anders tegen drugs aankijkt dan wij/jij.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:
"De impact van die drugs"? Welke impact? En welke drugs?
Deze man produceerde xtc. De enige "impact" die dat heeft, is dat iedereen heerlijk verliefd, respectvol en vredelievend staat te dansen op het strand in Bali.
Hoe kom je erbij dat jij "het begrijpt" dat er zwaarder wordt gestraft iemand vermoord wordt omdat ie heel veel mensen blij en gelukkig heeft gemaakt??
Er zijn nooit drankrijders in Indonesie? Het verkeer is reuzeveilig, behalve als iemand met X op in de auto stapt?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:55 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien dat we het hier - lang niet allemaal - zien als lovedrug. In Indonesië heeft een artiestenzoon vorig jaar onder invloed van XTC 8 mensen gedood met een ongeval. En dat is maar 1 van de vele drugsgerelateerde ongevallen. Had behoorlijke impact in dat land wat heel anders tegen drugs aankijkt dan wij/jij.
Nee, het verkeer is alles behalve veilig daar. Ik geef het aan omdat jij constant XTC zit vrij te pleiten, terwijl er daar totaal anders tegenaan wordt gekeken. Ik geef geen oordeel over hoe ik tegen drugs aankijk, maar zogenaamde Westerse feitjes over drugs op Indonesië toepassen raakt kant noch wal. Maar ik heb niet het idee dat je het land enigszins kent of dat mijn punt tot je doordringt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn nooit drankrijders in Indonesie? Het verkeer is reuzeveilig, behalve als iemand met X op in de auto stapt?
Kom op zeg. Dat zijn ook geen argumenten tegen de drug, op diezelfde basis kan je alcohol dan ook verbieden.
Ik weet wel ongeveer hoe ze rijden in die contreien. Wil er zeker heen, mooi land lijkt me.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee, het verkeer is alles behalve veilig daar. Ik geef het aan omdat jij constant XTC zit vrij te pleiten, terwijl er daar totaal anders tegenaan wordt gekeken. Ik geef geen oordeel over hoe ik tegen drugs aankijk, maar zogenaamde Westerse feitjes over drugs op Indonesië toepassen raakt kant noch wal. Maar ik heb niet het idee dat je het land enigszins kent of dat mijn punt tot je doordringt.
Dat iemand daar onder invloed van xtc een aantal mensen dood rijdt, maakt xtc geen slechte drug. Het zegt enkel dat die gast een ontzettende mongool is, net als ieder ander persoon die onder invloed van welke drug (alcohol incluis uiteraard) dan ook rijdt een ontzettende mongool is die absoluut geen rijbewijs hoort te hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee, het verkeer is alles behalve veilig daar. Ik geef het aan omdat jij constant XTC zit vrij te pleiten, terwijl er daar totaal anders tegenaan wordt gekeken. Ik geef geen oordeel over hoe ik tegen drugs aankijk, maar zogenaamde Westerse feitjes over drugs op Indonesië toepassen raakt kant noch wal. Maar ik heb niet het idee dat je het land enigszins kent of dat mijn punt tot je doordringt.
Ik had het over andere drugs dan xtc. Denk jij dat de autoriteiten eventjes op een verfijnde manier onderscheid maken tussen relatief zuivere xtc, heroïne, cocaïne, speed, ...?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De impact van die drugs"? Welke impact? En welke drugs?
Deze man produceerde xtc. De enige "impact" die dat heeft, is dat iedereen heerlijk verliefd, respectvol en vredelievend staat te dansen op het strand in Bali.
Hoe kom je erbij dat jij "het begrijpt" dat er zwaarder wordt gestraft iemand vermoord wordt omdat ie heel veel mensen blij en gelukkig heeft gemaakt??
Ja, des te belangrijker voor jou en ons om dat NIET te doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het over andere drugs dan xtc. Denk jij dat de autoriteiten eventjes op een verfijnde manier onderscheid maken tussen relatief zuivere xtc, heroïne, cocaïne, speed, ...?
Die scharen dat waarschijnlijk onder 1 noemer.
Daar zijn wij het uiteraard sterk over eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, des te belangrijker voor jou en ons om dat NIET te doen.
Doen alsof heroine hetzelfde is als een pilletje of wiet net zo schadelijk als meth, gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Het gaat er - nogmaals - niet om wat ik denk, ik geef aan hoe zij erover denken. Dat 'incident' had behoorlijke impact, dus 'drugs is het kwaad van alles'. Elke dag vallen er daar talloze doden door achterlijk gedrag achter het stuur, dat is daar kennelijk normaal.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:47 schreef El_Matador het volgende:
Ik weet wel ongeveer hoe ze rijden in die contreien. Wil er zeker heen, mooi land lijkt me.
Jij komt nu met 1 voorbeeld van een xtc-rijder, wat net zo goed een drankrijder of whatsapper had kunnen zijn, als onderbouwing dat het in Indonesie een enorm probleem is, die pilletjes.
Je ziet toch zelf wel dat dat totaal geen argument is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |