Dat zou echt ironisch zijn tot op het bot.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
Pegida mogelijk doelwit terroristen
Dat zou wat zijn...
Maar hoe zou de politiek dat gaan veroordelen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zou echt ironisch zijn tot op het bot.
Hetzelfde als altijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar hoe zou de politiek dat gaan veroordelen?
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.quote:
Alle politici vonden het ook zo erg toen Fortuyn werd vermoord toch.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.
In ander nieuws: Uggs weer helemaal terug.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:09 schreef MrGuma het volgende:
Wat is dit toch, het enige wat ik nu nog tegen kom is terrorisme, aanslagen etc.
Gutmensch gespotquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Twiitch het volgende:
Allemaal extreemrechtse en vreemdelinghatende nazi's
Spijtig genoeg lees ik liever dat de terug komst van UGGS het ergste is wat er gebeurtquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In ander nieuws: Uggs weer helemaal terug.
Ach dan kunnen ze toch verontwaardigd blijven doen. Het zijn politici, geen mensen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.
Lijkt me beter als ik dat doequote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal ik m'n sarcasme voortaan markeren?
Sarcasme komt vaak niet over op een forum, behalve als je een user kentquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal ik m'n sarcasme voortaan markeren?
Touchéquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:12 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Lijkt me beter als ik dat doe
Je hebt het nu over IS neem ik aan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:21 schreef thom_05 het volgende:
Nou geweldig. Alle idioten bij elkaar.
Komen ze terug uit Syrie, die UGGS?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Spijtig genoeg lees ik liever dat de terug komst van UGGS het ergste is wat er gebeurt
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:44 schreef Kingstown het volgende:
Heel lang hebben de Pegida-oragnisatoren niet met de pers willen praten ( "Lügenpresse"), maar morgenavond zal er voor het eerst bij Günther Jauch zijn talkshow een officiële vergenwoordigster in de uitzending verschijnen. Het gaat om Kathrin Oertel (de enige vrouw in de 12-koppige organisatie). Uitzending begint om 21.45 uur en is te zien op de ARD.
http://daserste.ndr.de/gu(...)ste-,gaeste5110.html
Mensen laten zich graag gek maken door de media.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:09 schreef MrGuma het volgende:
Wat is dit toch, het enige wat ik nu nog tegen kom is terrorisme, aanslagen etc.
Als dat het zo is, is het een goede zaak wat de Duitse politiek heeft gedaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.
Typisch.quote:
Ik ga niet happen op je gezuig en getroll.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als dat het zo is, is het een goede zaak wat de Duitse politiek heeft gedaan.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om eens te kunnen horen wat ze te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.
Ik wil het ook wel eens horen. Ik ben wel benieuwd in welke mate het overeenkomt met wat EenVandaag eerder meldde over Pegida.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het wel interessant om eens te kunnen horen wat ze te zeggen heeft.
Overigens is er ook iemand van de AfD in de uitzending aanwezig en die hebben al vaker gesprekken met Pegida gevoerd en daarbijj geconstateerd dat er overeenkomsten in hun opvattingen zitten.
Ow ik volg de Nederlandse media amper, dus dat is me allemaal een beetje ontgaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
Ik wil het ook wel eens horen. Ik ben wel benieuwd in welke mate het overeenkomt met wat EenVandaag eerder meldde over Pegida.
Tja, gewone verstandige mensen met een genuanceerde mening zijn voor de media en politiek natuurlijk niet zo heel interessant.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vind dat er te weinig aandacht is van de Duitse politiek voor de grote aantallen anti-Pegida demonstranten die zich duidelijk zorgen maken over de toenemende vreemdelingenhaat in hun land.
Net als de media. Goed dat de helden van Pegida zich hier niet door laten tegenhouden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit zag iedereen al aankomen natuurlijk. Maar een hoop mensen willen heel graag blijven volhouden dat het gewone bezorgde burgers zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:01 schreef riazop het volgende:
De 2e pegida demo in Dusseldorf van een paar dagen geleden werd een fiasco. Nog maar 300 deelnemers. Reden : Ruzie in de tent door de pegida organisatrice die een bijzonder interessante mening over de holocaust er op na houdt:
Düsseldorfer Organistorin Melanie Dittmer. Dittmer hat eine lange Karriere in der extremen Rechten hinter sich, in einem Beitrag von Spiegel-TV sagte sie erst kürzlich, es sei für sie “unerheblich, ob es den Holocaust gegeben hat”
[ afbeelding ]
holocaust ontkennen is genuanceerd? T'is de pegida voorzitter Dusseldorf die spreekt he.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, gewone verstandige mensen met een genuanceerde mening zijn voor de media en politiek natuurlijk niet zo heel interessant.
EenVandaag hield bijna een soort advertorial voor Pegida. Gaf constant aan dat veel Duitsers hen steunen en dat ze onterecht in de extreem-rechtse hoek zouden worden geduwd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:01 schreef Kingstown het volgende:
Overigens moet oprichter Bachmann binnenkort weer voor de rechter verschijnen. Een ander gezicht naar voren schuiven kan geen kwaad, want Bachmann neemt toch een hoop vervelende ballast mee uit het verleden.
Heldenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Net als de media. Goed dat de helden van Pegida zich hier niet door laten tegenhouden.
Ik had het over de mensen die tegen pegida demonstrerenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:06 schreef riazop het volgende:
[..]
holocaust ontkennen is genuanceerd? T'is de pegida voorzitter Dusseldorf die spreekt he.
Ach, die users kijken geen EenVandaag hoor, die zijn gewoon voor alles wat boos is op de moslims.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
EenVandaag hield bijna een soort advertorial voor Pegida. Gaf constant aan dat veel Duitsers hen steunen en dat ze onterecht in de extreem-rechtse hoek zouden worden geduwd.
Veel users hebben dat beeld ook klakkeloos overgenomen.
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit zag iedereen al aankomen natuurlijk. Maar een hoop mensen willen heel graag blijven volhouden dat het gewone bezorgde burgers zijn.
Pegida wil een immigratie naar Zwitsers model zeggen ze zelf. 1,12 % netto per jaar dus. Zou voor Nederland 180.000 immigranten per saldo betekenen. (is nu 12.433)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:09 schreef MouzurX het volgende:
Het is gewoon jammer.
Extreem rechts verpest enige kritische noot over de islamisering/immigratie ...
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjesquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.
In Dresden is dat toch anders De TU-Dresden heeft onderzoek gedaan en de "doorsnee" betoger daar is 48, goed opgeleid en heeft een bovengemiddeld inkomen. Niet echt het prototype kaalkopje zeg maar.
Hoofdreden waarom men komt is "algemene ontevredenheid met de politiek". Niet echt verrassend.
http://www.sz-online.de/n(...)d-warum-3014801.html
Zeker in voormalig Oost-Duitsland.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.
In Dresden is dat toch anders De TU-Dresden heeft onderzoek gedaan en de "doorsnee" betoger daar is 48, goed opgeleid en heeft een bovengemiddeld inkomen. Niet echt het prototype kaalkopje zeg maar.
Hoofdreden waarom men komt is "algemene ontevredenheid met de politiek". Niet echt verrassend.
http://www.sz-online.de/n(...)d-warum-3014801.html
Punt is dat een flink deel van hun leiders wel uit die kringen komt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjes
Wel lekker makkelijk. Hoef je tenminste niet meer te luisteren en na te denken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjes
Hoe verklaar je het grotendeels negeren van de tegendemonstranten dan? Hoeft men daar dus ook niet naar te luisteren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk. Hoef je tenminste niet meer te luisteren en na te denken.
Ja hoor. Wat hebben ze zoal te melden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het grotendeels negeren van de tegendemonstranten dan? Hoeft men daar dus ook niet naar te luisteren?
Ze worden eigenlijk gewoon genegeerd en er wordt niet naar geluisterd. Dat was toch zo kwalijk bij demonstraties? Of geldt dat alleen wanneer de demonstraties uit de andere richting komen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja hoor. Wat hebben ze zoal te melden?
Als je naar Legida, Muegida etc. etc. kijkt, dan is dat ook het geval.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
Zelfs Neo-Nazi's, communisten en gelovigen kunnen een punt hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat een flink deel van hun leiders wel uit die kringen komt.
Nee, ik zei dat een oordeel vellen zonder geluisterd te hebben nogal overhaast is. En nee, ik heb echt geen idee wat de punten van de anti-Pegida's zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden eigenlijk gewoon genegeerd en er wordt niet naar geluisterd. Dat was toch zo kwalijk bij demonstraties? Of geldt dat alleen wanneer de demonstraties uit de andere richting komen?
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zelfs Neo-Nazi's, communisten en gelovigen kunnen een punt hebben.
Tsja, mij zou het dus niet veel uitmaken. Het gaat om de boodschap, niet om wie de leider is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je naar Legida, Muegida etc. etc. kijkt, dan is dat ook het geval.
De oprichter van Pegida is ook niet echt fris, alleen heeft dat meer met criminele activiteiten te maken. Mss dat jij zulke types steunt, maar veel mensen worden wat minder enthousiast om daarmee geidentificeerd te worden.
Dat is toch ook de regel als het over Oekraine gaat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?
Dat wel, maar daardoor is volgens sommigen de hele beweging dubieus, nazistisch en extreem-rechts. Daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Een beweging die is gebouwd op haat/aversie jegens een bevolkingsgroep, kan nooit goed zijn.
Maar het bekt zo lekker om het toch zo te benoemenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.
Eigenlijk zijn de demonstranten vooral heel dol op hun islamitische landgenoten?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.
In beginsel ben ik het daar mee eens, alleen werkt het voor het grote publiek en in de beeldvorming niet zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:19 schreef bijdehand het volgende:
Tsja, mij zou het dus niet veel uitmaken. Het gaat om de boodschap, niet om wie de leider is.
Nog even ter illustratie:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar het bekt zo lekker om het toch zo te benoemen
Ah, is inhoudelijk reageren te ingewikkeld?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:38 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Kijk jongens,, een gutmensch !!!!
Leuk dat je mij quote maar jouw post heeft weinig met de mijne te maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Pegida wil een immigratie naar Zwitsers model zeggen ze zelf. 1,12 % netto per jaar dus. Zou voor Nederland 180.000 immigranten per saldo betekenen. (is nu 12.433)
15 keer zoveel dus!
Daar was Hans van Baalen toch de grote aanjager van al het kwaadquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is toch ook de regel als het over Oekraine gaat?
Dat zal inderdaad niet het geval zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat wel, maar daardoor is volgens sommigen de hele beweging dubieus, nazistisch en extreem-rechts. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Geen zwart, dan moet het wel wit zijn. Kleuren bestaan niet, grijstinten evenmin.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn de demonstranten vooral heel dol op hun islamitische landgenoten?
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nog even ter illustratie:
"Ik vind dat wij vluchtelingen uit oorlogsgebieden altijd moeten opvangen, alleen geen welzijnsvluchtelingen. Ik mag normale moslims net zo als katholieken en protestanten, maar ik wil geen salafisten."
Ik zie echt het verwerpelijke van een dergelijke positie niet in.
En bij de Düsseldorfse variant? Of telt dat dan weer niet mee?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Ik vind dat wij vluchtelingen uit oorlogsgebieden altijd moeten opvangen, alleen geen welzijnsvluchtelingen. Ik mag normale moslims net zo als katholieken en protestanten, maar ik wil geen salafisten."
Opjutten? Ze staan daar maar en doen niks verkeerd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad niet het geval zijn.
Hoewel je op laten jutten door dergelijke figuren niet iets is wat erg verstandige mensen zal overkomen.
Akkoord, dat is een prima standpunt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze worden toch massaal op de been gebracht door dergelijke types?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Opjutten? Ze staan daar maar en doen niks verkeerd.
Als je een demonstratie al opjutten noemt wel ja.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden toch massaal op de been gebracht door dergelijke types?
Voornamelijk onvrede jegens de overheid, zoals al eerder gezegd. Je vermoeden lijkt niet te kloppen.quote:
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En bij de Düsseldorfse variant? Of telt dat dan weer niet mee?
Het lijkt me nogal onzinnig om te demonstreren voor regelingen/wetten die allang bestaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord, dat is een prima standpunt.
Ik vermoed dat de haat bij veel demonstranten iets dieper zit. Waarom anders demonstreren? Vanwege de paar duizend salafisten die in Duitsland rondlopen? Ik heb goddomme nog nooit van m'n leven een salafist ontmoet.
En wat willen die lui precies van de overheid dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voornamelijk onvrede jegens de overheid, zoals al eerder gezegd. Je vermoeden lijkt niet te kloppen.
Sorry, dat heb ik ze niet gevraagd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat willen die lui precies van de overheid dan?
Dit heb ik dus ook. Anyway, je gaat mensen niet van gedachten laten veranderen, dus iedereen moet maar lekker denken wat ze willen denken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.
Jij lijkt het allemaal zo goed te weten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sorry, dat heb ik ze niet gevraagd.
_!
In winterweer lekker op de been gaan voor een dergelijk onderwerp lijkt daar wel erg op inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je een demonstratie al opjutten noemt wel ja.
In dit topic staat een stukje over de Düsseldorfse demonstratie, heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.
Ja, de mensen die in Nederland/Europa voor de vrijheid van meningsuiting gingen demonstreren waren ook opgejut.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In winterweer lekker op de been gaan voor een dergelijk onderwerp lijkt daar wel erg op inderdaad.
Ja, maar dat is al tig keer gedaan en daarna wordt die vraag opnieuw gesteld, dus zinloos om op te antwoorden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
Kan iemand mij nou even uitleggen waar die hele Pegida om draait?
Wikipedia helpt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij lijkt het allemaal zo goed te weten.
Ze hebben blijkbaar geen hekel aan moslims, maar zijn alleen boos op de overheid. Zoiets?
Kan iemand mij nou even uitleggen waar die hele Pegida om draait?
Ja.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit topic staat een stukje over de Düsseldorfse demonstratie, heb je dat gelezen?
Maar al die duizenden tegendemonstranten die zich zorgen maken om Pegida zijn dus gek?quote:
Kuttopic dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al tig keer gedaan en daarna wordt die vraag opnieuw gesteld, dus zinloos om op te antwoorden.
Zoek het zelf maar op als je het echt wilt weten. Er is enorm veel te vinden in de Duitse media.
Ik weet het niet. Ik weet ook niet waar die tegendemonstratie precies om draait.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar al die duizenden tegendemonstranten die zich zorgen maken om Pegida zijn dus gek?
En het feit dat extreem-rechts zich bij de club voegt, betekent helemaal niks.
Dat manifest lijkt mij vooral een drol met een gouden strik eromheen. Ik krijg een nare smaak van die club.
Dan doe je dat. Ook een optie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kuttopic dus.
Dan houd ik het er maar op dat die Pegida-gasten smerige bruinhemden zijn en ga ik verder met m'n weekend.
Tof, nu staan beide kanten van het verhaal erin en niet alleen de advertorial van EenVandaag.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
In de OP gezet met nog een artikel waaruit blijkt dat ze helemaal niet zo populair zijn.
Ja, dat was toch ook wel een hype eigenlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, de mensen die in Nederland/Europa voor de vrijheid van meningsuiting gingen demonstreren waren ook opgejut.
Ik ga genieten van mijn dag, heb geen zin om dezelfde dingen te typen heel de tijd. Geniet van een heerlijk weekend
Dat is niet zo ingewikkeld, simpelweg aangeven dat je het niet eens bent met een organisatie als Pegida?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet ook niet waar die tegendemonstratie precies om draait.
Er was allang bekend dat er zich onder de demonstranten extreemrechtsen bevonden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de uitspraken waar daarin naar verwezen werd vond je ook niet zo spectaculair?
Met welke punten dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is niet zo ingewikkeld, simpelweg aangeven dat je het niet eens bent met een organisatie als Pegida?
Bij de Düsseldorfse demonstratie waren maar een paar honderd mensen waaronder dus redelijk wat extreemrechtsen maar dat zegt dus helemaal niets?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er was allang bekend dat er zich onder de demonstranten extreemrechtsen bevonden.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?![]()
"Welzijnsvluchtelingen", zijn in de regel niet islamitisch. Of men moet in het oostblok massaal van geloof veranderd zijn?
quote:
En in Dresden ging het om een heel brede groep mensen, maar dat zegt dus ook helemaal niets? En hun programmapunten zeggen ook niets?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de Düsseldorfse demonstratie waren maar een paar honderd mensen waaronder dus redelijk wat extreemrechtsen maar dat zegt dus helemaal niets?
Ha-ha, dus omdat ik een aantal smileys plaats die je niet zinnen blijft inhoudelijke reactie helemaal uit?quote:
Nee, daar ben ik gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ha-ha, dus omdat ik een aantal smileys plaats die je niet zinnen blijft inhoudelijke reactie helemaal uit?
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hun programmapunten zeggen ook niets?
Hun programma staat gewoon op Wikipedia. Ik zie daar echt heel weinig zaken staan die het daglicht niet kunnen verdragen. Jij wel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?
Jammer, een discussie op de inhoud is dus weer eens te ingewikkeld? Bovendien plaatste ik die smileys omdat het je in een eerste instantie ook niet lukte om te lezen(zie de verwijzing naar een eerdere reactie), nogal een slap excuus dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik gestopt met lezen.
Nou ja, goed. Laat dan maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer, een discussie op de inhoud is dus weer eens te ingewikkeld? Bovendien plaatste ik die smileys omdat het je in een eerste instantie ook niet lukte om te lezen(zie de verwijzing naar een eerdere reactie), nogal een slap excuus dus.
Nogmaals:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hun programma staat gewoon op Wikipedia. Ik zie daar echt heel weinig zaken staan die het daglicht niet kunnen verdragen. Jij wel?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?![]()
"Welzijnsvluchtelingen", zijn in de regel niet islamitisch. Of men moet in het oostblok massaal van geloof veranderd zijn?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?
Dus die ene stad met redelijk wat demonstranten zegt alles over die beweging wat jou betreft?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En in Dresden ging het om een heel brede groep mensen, maar dat zegt dus ook helemaal niets? En hun programmapunten zeggen ook niets?
Ik wil het nog wel een keer zeggen: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er gesteld is dat er in Dresden een heel brede groep mensen demonstreerde, en zeker niet alleen maar extreemrechts. Daarnaast heb ik die programmapunten gelezen en die waren ook niet bepaald radicaal te noemen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus die ene stad met redelijk wat demonstranten zegt alles over die beweging wat jou betreft?
Wie stelt er dan precies dat die hele demonstratie extreemrechts is?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel een keer zeggen: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er gesteld is dat er in Dresden een heel brede groep mensen demonstreerde, en zeker niet alleen maar extreemrechts. Daarnaast heb ik die programmapunten gelezen en die waren ook niet bepaald radicaal te noemen.
Ik verdedig ook helemaal niets, ik zeg niet dat ik er achter sta, ik zeg alleen maar dat ik het veel te makkelijk vind om maar direct te stellen dat die hele demonstratie extreemrechts is.
Eh...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie stelt er dan precies dat die hele demonstratie extreemrechts is?
In Duitsland zelf probeert men hen zo toch wel te framen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij stelt niemand dat zo stellig.
Ja, mijn fout. Ik ging daar vanuit. Sorry.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij stelt niemand dat zo stellig.
Ah, was vergeten dat ik die reactie had geplaatstquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ah, is inhoudelijk reageren te ingewikkeld?
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
. Het is juist een gematigd statement dat er een grens is bereikt.
Ja want het gaat vooral over Dresdenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.
Dat zijn er 174 teveel!!111quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.
Niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja want het gaat vooral over Dresden
quote:
Niet alleen en niet vooral Dresden nee.quote:Vaderlandslievende Europeanen tegen de Islamisering van het avondland.
Maar het blijkt dat mensen in het 'avondland' waar veel moslims wonen en stuk minder problemen heeft met de aanwezigheid van moslims dan in Dresden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:48 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen en niet vooral Dresden nee.
Ja, Pegida gaat vooral over Dresden. Of i.i.g. speelt het bijna alleen in Dresden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja want het gaat vooral over Dresden
Ja dat kan. Maar de beweging is niet opgezet voor Dresden maar voor Duitsland cq EU. Dat Dresden kennelijk standplaats is doet daar niks aan af natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar het blijkt dat mensen in het 'avondland' waar veel moslims wonen en stuk minder problemen heeft met de aanwezigheid van moslims dan in Dresden?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, Pegida gaat vooral over Dresden. Of i.i.g. speelt het bijna alleen in Dresden.
Gaat dat om dezelfde moord waarbij eergisteren de boel in Leipzig redelijk is geëscaleerd?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:58 schreef Igen het volgende:
Vandaag trouwens iets van 1000 demonstranten in Dresden vanwege een asielzoeker die afgelopen week werd vermoord.
Als ik het goed begrijp vond de politie in eerste instantie dat het een natuurlijke dood was, maar vrienden van het slachtoffer vonden dat er wel erg veel bloed enzo was geweest, dus werd toch maar autopsie gedaan en bleek hij met een mes in de hals en in de borst gestoken.
volgens mij was het wat genuanceerder..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:58 schreef Igen het volgende:
Als ik het goed begrijp vond de politie in eerste instantie dat het een natuurlijke dood was
Jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gaat dat om dezelfde moord waarbij eergisteren de boel in Leipzig redelijk is geëscaleerd?
Ik lees toch echt wat anders:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij was het wat genuanceerder..
de asielzoeker werd dood aangetroffen en was al langere tijd dood, de lijkenverstijving was al ingetreden en er was geen vloeibaar bloed te zien..
er werd een arts bij geroepen die de dood vaststelde en het lijk werd afgevoerd om een autopsie te ondergaan en op dat moment had de politie geen enkele vaststelling van de doodsoorzaak...
Dat klinkt nou niet bepaald als "we houden alle opties open" hoor.quote:De politie had naar eigen zeggen in eerste instantie geen indicaties dat er sprake zou zijn van een misdrijf. Pas bij de autopsie bleek dat de man door messteken in de hals en borst was gedood. Dat was volgens de politie in eerste instantie niet op te merken, die ging van een gebroken sleutelbeen uit.
(Vertaald van http://www.sz-online.de/n(...)eds-tod-3016698.html )
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:55 schreef Igen het volgende:
Dat klinkt nou niet bepaald als "we houden alle opties open" hoor.
Nee, daar ga ik niet in mee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...
Dat is een vaststelling vand e stand van het politieonderzoek op dat moment.
een politieagent is geen arts, een ter plekke geroepen noodarts had de dood vastgesteld en verklaard dat de wond aan de hals ok een open sleutelbeenbreuk geweest kon zijn en daarom heeft men het lijk laten afvoeren en een autopsie laten doen..
Pas bij die autopsie bleek dat de wond dor messteken kwam.
Natuurlijk is het een inschattingsfout van die nood-arts geweest.. die heeft ter plekke de situatie verkeerd ingeschat en mogelijk kan dat zeker gevolgen hebben gehad voor het zekerstellen van een 'Plaats van Misdrijf' en beschermen van bewijsmateriaal..´
Enkel, de politie moet ook gewoon het oordeel van zo'n noodarts volgen .. en vervlgens ook in bv ee persbericht de waarheid vertelen en dat was dat ze op dat moment (nog vordat de autopsie uitgevoerd was en het resultaat daarvan bekend) dat 'er geen bewijzen vor een 'fremd-einwirkung vastgesteld waren.
de exacte zinnen uit de initiele persverklaring luidde:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik niet in mee.
"Er zijn geen indicaties" is iets heel anders dan "we weten het niet". Als er twijfel is, dan zou je juist een formulering "een misdrijf kan niet worden uitgesloten" gebruiken.
bericht van een lokale nieuwssite op dezelfde dag, kort nadat die morgen de vermoorde asielzoeker gevonden wasquote:"Die Ermittlungen ergaben bislang keine Anhaltspunkte auf eine Fremdeinwirkung. Die genaue Todesursache soll jedoch im Rahmen einer Sektion geklärt werden", sagt Polizeisprecher Thomas Geithner. "Die Dresdner Kriminalpolizei hat Ermittlungen aufgenommen."
Ok, bedankt voor het opzoeken van de exacte formulering.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de exacte zinnen uit de initiele persverklaring luidde:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:24 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Je hebt het nu over IS neem ik aan?
De politie moet op het oordeel van de patholoog anatoom afgaan maar ze kunnen wel een tweede ter plaatse laten komen wanneer ze er twijfels over hebben net als dat een verstandige patiënt om een tweede mening (second opinion) vraagt als hij/zij het niet vertrouwt en/of meer zekerheid wil.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...
Dat is een vaststelling vand e stand van het politieonderzoek op dat moment.
een politieagent is geen arts, een ter plekke geroepen noodarts had de dood vastgesteld en verklaard dat de wond aan de hals ok een open sleutelbeenbreuk geweest kon zijn en daarom heeft men het lijk laten afvoeren en een autopsie laten doen..
Pas bij die autopsie bleek dat de wond dor messteken kwam.
Natuurlijk is het een inschattingsfout van die nood-arts geweest.. die heeft ter plekke de situatie verkeerd ingeschat en mogelijk kan dat zeker gevolgen hebben gehad voor het zekerstellen van een 'Plaats van Misdrijf' en beschermen van bewijsmateriaal..´
Enkel, de politie moet ook gewoon het oordeel van zo'n noodarts volgen .. en vervlgens ook in bv ee persbericht de waarheid vertelen en dat was dat ze op dat moment (nog vordat de autopsie uitgevoerd was en het resultaat daarvan bekend) dat 'er geen bewijzen vor een 'fremd-einwirkung vastgesteld waren.
Die verklaring betekent echter niet dat ze dat vooraf 'uitsloten'... ze hadden er enkel op dat moment geen bewijs voor (en daarom moest de autopsie uitgevoerd worden, die op het mment van het persbericht nog niet uitgevoerd was)
De demo morgen gaat niet door uit veligheidsoverwegingen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:01 schreef Igen het volgende:
En voor Pegida lijkt het me komende maandag een mooie gelegenheid, als ze hun officiële 19-punten-programma serieus nemen, om hier ook nadrukkelijk hun afkering over uit te spreken. Ik ben benieuwd.
http://www.volkskrant.nl/(...)itte-nicht~a3832026/quote:Een Duitse Wilders? Bitte nicht
Door: Dirk-Jan van Baar 18 januari 2015, 07:00
22
Angela Merkel krijgt dezer dagen nogal wat ongevraagd advies uit Nederland. De bondskanselier, en met haar de hele politieke klasse in Duitsland, zou te weinig gevoel hebben voor het onbehagen onder de eigen Duitse bevolking. Dat moet anders, anders gaat het fout. In Dresden vinden elke maandagavond wandelingen van verontruste burgers plaats onder leiding van Pegida, afkorting van Patriottische Europäer Gegen Islamisierung Des Abendlandes. Daarin klinkt een echo door uit Heldenstadt Leipzig, waar vijfentwintig jaar geleden in de oktobermaand onder de leus 'Wir sind das Volk!' steeds grotere demonstraties tegen het DDR-bewind werden georganiseerd. Dominees gingen daarbij voorop.
De Duitse eenwording was niet overal even populair, ook in Nederland wilden velen op de rem te trappen
Met heel veel succes. Binnen een maand viel de Berlijnse Muur. In Dresden durfden ze toen ook. Bij een bezoek van bondskanselier Helmut Kohl werd daar 'Wir sind ein Volk' geroepen. Een subtiel verschil, dat in veel Europese hoofdsteden voor ongemak zorgde. De Duitse eenwording was niet overal even populair, ook in Nederland wilden velen op de rem te trappen. Ruud Lubbers, onze met alle regeringsleiders meedenkende premier, uitte zijn reserves; Hans van den Broek, onze minister van Buitenlandse Zaken die weinig geduld had voor domkoppen, eiste als belanghebbend buurland (met Polen!) een plaats op bij de onderhandelingen van 2 + 4 (de beide Duitslanden en de oude bezettingsmogendheden Amerika, Sovjet-Unie, Frankrijk en Groot-Brittannië). De bedenkingen uit Den Haag, die in Londen en Parijs ook bestonden, werden geërgerd van tafel geblazen. In Europa moet je je plaats kennen.
Merkel kan heel goed zonder advies van buiten
In Nederland waren die missers snel vergeten, maar Helmut Kohl had een olifantengeheugen voor zulke faux pas, zeker als die afkomstig waren uit de eigen christendemocratische familie. Alleen op 'das Mädchen' verkeek hij zich. Angela Merkel beheerste het machtsspel binnen de CDU nog beter dan haar leermeester, en kan sinds zij chef is in Berlijn (aanstaande september alweer tien jaar) heel goed zonder advies van buiten. Zeker als dat uit Nederland komt. Want op 'Hollandse toestanden' zitten onze Oosterburen niet te wachten. Denk aan de implosie van het CDA, die in Nederland niet één keer is voorgekomen (na Lubbers begon een tocht door de woestijn die acht jaar duurde), maar minstens twee keer. De ineenstorting na Jan Peter Balkenende, en dat mislukte gedoogkabinet erna, zijn geen voorbeelden waaraan de door stabiliteit geobsedeerde CDU zich graag spiegelt. Duitsers vinden hun Westerburen schön en locker, en ze erkennen ook wel dat Nederland in bepaalde zaken vooroploopt, maar dat wil niet zeggen dat ze het zo ook kunnen doen. Ze hebben in Europa, dat één groot experiment is, met veel meer buurlanden te maken.
Terwijl zij zelf als koel bekend staat, ontwaarde zij kou in de harten van de Pegida-betogers. Je moet maar durven
Dat besef mis ik in alle commentaren die vinden dat Merkel meer begrip moet tonen voor Pegida, die daarin vooral een gerechtvaardigd burgerprotest zien. Wij vinden dat de Duitse elite verkrampt aan een politieke correctheid blijft vasthouden die niet is vol te houden. Een Angela Merkel die bezorgde burgers over de islam als extreem-rechtse vreemdelingenhaters wegzet doet ons aan de jaren negentig denken. Wij zien weer het gezwaai van D66-politici met Anne Frank. En inderdaad: wie de Duitse media volgt, wordt getroffen door de algemene verkettering die Pegida ten deel valt. Zelfs de Bild Zeitung, die wij altijd gevaarlijk rechts vonden, doet eraan mee. Terwijl het evident is dat Duitsland niet immuun kan zijn voor het populisme dat we overal in Europa zien. Dat begon nota bene in Oostenrijk, het zusterland waarmee Duitsland veel meer gemeen heeft dan de taal alleen. De partij van Jörg Haider regeerde in Wenen al toen Pim Fortuyn nog columns schreef voor Elsevier, dus zó voorop loopt Nederland nu ook weer niet. Ook Denemarken ging ons voor, om over België en Italië maar te zwijgen. Met Marine Le Pen in Frankrijk, Nigel Farage in Groot-Brittannië en Geert Wilders bij ons, liggen overal in Europa de elites onder vuur. En Merkel - Mutti - roept dat in Duitsland op met haar brave praat. Terwijl zij zelf als koel bekend staat, ontwaarde zij kou in de harten van de Pegida-betogers. Je moet maar durven.
In de jaren dertig liepen er vele keurige burgers achter Hitler aan, met vergelijkbare zorgen als nu
Maar zou het niet kunnen dat Merkel, zelf een domineesdochter uit Oost-Duitsland, meer 'begrip' heeft van de werkelijke drijfveren achter Pegida? Er wordt in Dresden ook 'nooit meer oorlog tegen Rusland' geroepen, alsof de bondsregering daarop uit is (zou Vladimir Poetin, die als KGB-agent in Dresden actief was, daar nog oude contacten hebben?). Buitenstaanders weten nog te weinig over Pegida, dat pas sinds oktober bestaat en ook obscure elementen aantrekt. Zulke groepen zorgen in Duitsland altijd voor extra waakzaamheid. Er is nu eenmaal dat naziverleden, en ook nog dat van de DDR, dat andere thuisland dat vijfentwintig jaar geleden ineens van de kaart verdween. Ook al die keurige burgers die Nederlandse journalisten waarnemen, zijn voor Duitsers niet bij voorbaat geruststellend. In de jaren dertig liepen er vele keurige burgers achter Hitler aan, met vergelijkbare zorgen als nu. Alleen de islam was er toen niet, terwijl de binnenstad van Dresden (die in 1945 door Amerikaanse bommen werd verwoest) weer in oude glorie is hersteld. Je zou denken: een ideale plek voor romantici, hier is aan nostalgische gevoelens tegemoetgekomen. Als er ergens een Duitse Renaissance plaatsvindt, dan in deze stad. Wat de aantrekkingskracht van Pegida, dat in Dresden veel meer betogers op de been krijgt dan in andere Duitse steden, nog vreemder maakt. Vergeet niet dat Duitsland (en zeker de DDR) met de eenwording zijn nationale soevereiniteit terugkreeg, waar andere landen in Europa moeten inbinden. Hoezo brave burgers die bang zijn hun land te verliezen? Met de AfD is er in Duitsland wel een eurosceptische professorenpartij, maar de Duitse economie floreert ondanks de eurocrisis.
Met een paar miljoen Turken en andere immigranten binnen haar grenzen, kan de Bondsrepubliek niet blind zijn voor het vreemdelingenvraagstuk
Ik denk dat de Duitse politiek terecht nattigheid voelt bij Pegida en dat Nederlanders die het beter denken te weten aan een aantal zaken voorbij gaan of naïef zijn. Natuurlijk hebben de Duitse leiders verduiveld goed door dat in Europa het populistenspook rondwaart. Daar zijn ze ook beducht voor. Hoe zou het anders kunnen, gezien het Duitse verleden waaraan ze in andere Europese landen (in Griekenland bijvoorbeeld) voortdurend worden herinnerd. Merkel zal ook de opkomst van Wilders hebben gezien. En zeker die van Le Pen, die niet alleen anti-EU is, maar ook nog met Poetin heult (sinds de ramp met de MH17 is onze Geert aan het Oostfront wat minder actief). Met een paar miljoen Turken en andere immigranten binnen haar grenzen, kan de Bondsrepubliek niet blind zijn voor het vreemdelingenvraagstuk. De boeken van Thilo Sarrazin waren niet voor niets bestsellers.
Duitsland is ook niet achterlijk. Juist omdat Duitsland zo 'laat' is (een Verspätete Nation), kan het aan andere Europese landen zien hoe stemmingen kunnen omslaan en hoe verwarrend dat is. Aan Nederland, dat in 1993 nog 'woedend' op Duitsland was na het afbranden van een asielcentrum in Solingen, heeft de bondsregering kunnen zien dat al dat begrip voor boze PVV-burgers niks uithaalt. In Nederland wordt al dertien jaar op hoge toon gediscussieerd over het fiasco van de multiculturele samenleving (die ook Merkel voor 'mislukt' heeft verklaard), maar dat heeft ons geen stap verder gebracht. Het gaat meer dan ooit over immigratie, integratie en islam. Die problemen gaan niet weg door er stoere taal over uit te slaan.
Logisch dus dat Merkel zegt dat de islam bij Duitsland hoort, want dat is de nieuwe realiteit. Logisch ook dat ze aan de euro vasthoudt, want Duitsland heeft buiten Europa geen alternatief en moet binnen Europa apaiseren. Een Duitse Wilders is dan het laatste waarop onze Oosterburen zitten te wachten. Bitte nein! Het zou ook voor Nederland een ramp zijn, want de verankering van Duitsland in Europa is het kernstuk van onze nationale politiek. Dat betekent dat de toekomst meer politieke correctheid voorschrijft, niet minder. In Duitsland begrijpen ze dat - in Nederland niet.
Damn.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De demo morgen gaat niet door uit veligheidsoverwegingen.
http://www.sz-online.de/n(...)demo-ab-3017586.html
Die moordbedreiging was helaas wel te verwachten. Zo gaat dat vaak bij groepen die als extreem rechts worden neergezet, die worden vogelvrij verklaard.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Damn.![]()
Wat je ook inhoudelijk van Pegida kan vinden - als een vreedzame demonstratie door de dreiging van moslimterroristisch geweld niet door kan gaan, dan is het niet goed gesteld met democratie en rechtsstaat.
Dat een demonstratie niet door kan gaan is idd treurig, maar door wie de moorddreiging is gedaan is nog onduidelijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef Igen het volgende:
Damn.![]()
Wat je ook inhoudelijk van Pegida kan vinden - als een vreedzame demonstratie door de dreiging van moslimterroristisch geweld niet door kan gaan, dan is het niet goed gesteld met democratie en rechtsstaat.
De politie heeft waarschijnlijk ook helemaal niet de capaciteit om zo'n grote mensenmassa te kunnen beveiligen.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die moordbedreiging was helaas wel te verwachten. Zo gaat dat vaak bij groepen die als extreem rechts worden neergezet, die worden vogelvrij verklaard.
Ooit bedacht dat terroristen die angst juist willen aanwakkeren?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:03 schreef Igen het volgende:
[..]
De politie heeft waarschijnlijk ook helemaal niet de capaciteit om zo'n grote mensenmassa te kunnen beveiligen.
Maar de terroristen bevestigen hiermee natuurlijk wel precies de angst waar Pegida op inspeelde. Wat dat betreft is het - net als in Parijs - een eigen goal van jewelste.
Hahahaha. Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig. Is dat even goede publiciteit voor ze.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Igen lijkt zich niet echt het doel van terroristen te realiseren.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat terroristen die angst juist willen aanwakkeren?
Ik heb nou het idee dat extremisten streven naar een Europa waar moslims en niet-moslims in harmonie met elkaar leven.
Angst is ook alleen maar een hulpmiddel. Uiteindelijk gaat het om onderwerping. Maar ik vraag me af: dat de demonstratie morgen wordt afgelast, is dat een eerste stap in de onderwerping van de westerse wereld aan de Sharia, of is het slechts een phyrrusoverwinning?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat terroristen die angst juist willen aanwakkeren?
Ik heb nou het idee dat extremisten streven naar een Europa waar moslims en niet-moslims in harmonie met elkaar leven.
quote:Op zondag 18 januari 2015 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Angst is ook alleen maar een hulpmiddel. Uiteindelijk gaat het om onderwerping. Maar ik vraag me af: dat de demonstratie morgen wordt afgelast, is dat een eerste stap in de onderwerping van de westerse wereld aan de Sharia, of is het slechts een phyrrusoverwinning?
De terroristen en Pegida zitten dan ook in het zelfde schuitje. Het schuitje van angst en verdeeldheid zaaien.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:03 schreef Igen het volgende:
[..]
De politie heeft waarschijnlijk ook helemaal niet de capaciteit om zo'n grote mensenmassa te kunnen beveiligen.
Maar de terroristen bevestigen hiermee natuurlijk wel precies de angst waar Pegida op inspeelde. Wat dat betreft is het - net als in Parijs - een eigen goal van jewelste.
Hey Samson.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De terroristen en Pegida zitten dan ook in het zelfde schuitje. Het schuitje van angst en verdeeldheid zaaien.
Er valt in Europa niets te winnen voor die gasten. De extremisten snappen zelf ook wel dat ze geen heel continent kunnen onderwerpen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Angst is ook alleen maar een hulpmiddel. Uiteindelijk gaat het om onderwerping. Maar ik vraag me af: dat de demonstratie morgen wordt afgelast, is dat een eerste stap in de onderwerping van de westerse wereld aan de Sharia, of is het slechts een phyrrusoverwinning?
Wat dat betreft is Pegida en ome Greet een schenk uit de hemel voor ze.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
En met Parijs hebben de terroristen precies gehad wat ze wilden.
Of denk je ze meer tolerantie voor moslims in Europa willen? Nee ze willen een sfeer van chaos waar mensen elkaar meer geen haten. Een voedingsbodem voor terrorisme willen ze.
De terroristen scoren lekker zo.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een eigen goal!quote:
Ehm, dat is ook juist wat ze wensen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een eigen goal!
Als dat soort dingen te vaak gebeuren in de westerse wereld, dan staat er uiteindelijk ongetwijfeld wel iemand met een Endlösung op.
Een van de nog levende redacteurs van Pegida had ook geklaagd over hoe blij Le Pen was met de moordpartij, terwijl ze eigenlijk een schijthekel had aan dat blad Charlie Hebdo.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is Pegida en ome Greet een schenk uit de hemel voor ze.
Dat willen ze juist, want dan kan de pleuris echt uitbreken. Daarom zijn de overheden zo aan het pappen en nathouden, wat logisch is.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Als dat soort dingen te vaak gebeuren in de westerse wereld, dan staat er uiteindelijk ongetwijfeld wel iemand met een Endlösung op.
Ze wensen platgebombardeerd en uitgeroeid te worden?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, dat is ook juist wat ze wensen.
En jij denkt dat de terroristen hier een blij open multiculturele samenleving willen?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar dit snap ik niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat willen ze juist, want dan kan de pleuris echt uitbreken. Daarom zijn de overheden zo aan het pappen en nathouden, wat logisch is.
Natuurlijk gaan de overheid geen moord en brand schreeuwen, geen endlosung voorstellen. Dat is de terroristen in de kaarten spelen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar dit snap ik niet.
Het zijn sowieso mensen die graag dood willen. Denk je dat ze bang zijn om dood te gaan?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze wensen platgebombardeerd en uitgeroeid te worden?
Ja, en hoe meer van dat soort types hier opstaan, hoe meer moslims zich laten rekruteren voor IS. Want zo werkt het.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het tegenovergestelde doen van wat de terroristen willen doen we ook niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan de overheid geen moord en brand schreeuwen, geen endlosung voorstellen. Dat is de terroristen in de kaarten spelen.
Wat een onzin. Hetzelfde werd gezegd na de eerder cartoon-rellen. Er gaat helemaal niets veranderen wat dat betreft.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar het tegenovergestelde doen van de terroristen willen doen we ook niet.
Om een voorbeeld te noemen: ik ga er vanuit dat we over een maand of wat nergens meer Mohammed-cartoons zullen zien. Mensen kennen de prijs nu die dat soort grappen kunnen hebben.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hetzelfde werd gezegd na de eerder cartoon-rellen. Er gaat helemaal niets veranderen wat dat betreft.
Natuurlijk willen we dat niet, die cartoons blijf je toch wel zien. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar het tegenovergestelde doen van de terroristen willen doen we ook niet.
Om een voorbeeld te noemen: ik ga er vanuit dat we over een maand of wat nergens meer Mohammed-cartoons zullen zien. Mensen kennen de prijs nu die dat soort grappen kunnen hebben.
Het heeft niets met slim of domheid te maken. Maar alles met brainwashing. Ook slimme mensen kunnen gebrainwashed worden. Het doel van terreur in het Westen is nimmer vestiging van een kalifaat geweest. Ga maar na....quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef Oud_student het volgende:
Begrijp de discussie niet, terroristen willen natuurlijk niet alleen terreur, maar terreur is een middel om uiteindelijk met "de ongelovige honden" af te rekenen en een Kalifaat of een andere samenleving te creëren die door de Islam wordt geregeerd.
Mensen die die denken dat het alleen gekken zijn die aanslagen plegen houden zichzelf voor de gek.
Over het algemeen zijn het best slimme moslims, bij de terroristen van 9/11 zaten academisch gevormde moslims. Als het alleen dombo's waren dan had zelfs de AIVD makkelijk werk.
Helaas willen de machthebbers in het westen dat niet inzien en blijven pappen en nathouden.
Ik denk dat er daar een essentiële rol is weggelegd voor de restanten van Charlie Hebdo.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Natuurlijk willen we dat niet, die cartoons blijf je toch wel zien. Daar ben ik van overtuigd.
Dat is wel heel kleinschalig bekeken.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en hoe meer van dat soort types hier opstaan, hoe meer moslims zich laten rekruteren voor IS. Want zo werkt het.
Hoe denk je dat dergelijke groeperingen nu nieuwe leden rekruteren? Door te wijzen op de misdaden van het westen. Aub Graib werkte ook alleen maar in het voordeel van de terroristen.
Ja OK dat komt er natuurlijk bij. Jij noemt het brainwashing, maar voor gelovige moslims is het het doel waar voor zij leven/stervenquote:Op zondag 18 januari 2015 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niets met slim of domheid te maken. Maar alles met brainwashing. Ook slimme mensen kunnen gebrainwashed worden.
De oorlog tegen terreur noem jij pappen en nathouden?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:20 schreef Oud_student het volgende:
Begrijp de discussie niet, terroristen willen natuurlijk niet alleen terreur, maar terreur is een middel om uiteindelijk met "de ongelovige honden" af te rekenen en een Kalifaat of een andere samenleving te creëren die door de Islam wordt geregeerd.
Mensen die die denken dat het alleen gekken zijn die aanslagen plegen houden zichzelf voor de gek.
Over het algemeen zijn het best slimme moslims, bij de terroristen van 9/11 zaten academisch gevormde moslims. Als het alleen dombo's waren dan had zelfs de AIVD makkelijk werk.
Helaas willen de machthebbers in het westen dat niet inzien en blijven pappen en nathouden.
Ja en ze komen tot HET doel door brainwashing. Het is echt niet zo dat een intelligente moslim van de een op de andere dag denkt... weet je wat ik ga lekker meevechten voor een kalifaat.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja OK dat komt er natuurlijk bij. Jij noemt het brainwashing, maar voor gelovige moslims is het het doel waar voor zij leven/sterven
Ja het wordt door de politiek aangegrepen om het macht te versterken om meer afluister diensten, meer politie etc. te claimen. Na de onthullingen van Snowden weten we wel wat de echte reden is.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oorlog tegen terreur noem jij pappen en nathouden?
Die gasten worden flink bestreden.
Ben alleen bang dat een oorlog is die je nooit kunt winnen.
Waarom zouden die extremistische gekken ene fuck geven om moslims die zich aan willen passen en hier in vrede willen leven.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is wel heel kleinschalig bekeken.
Als je het even wat groter bekijkt, dan heb je hier bij ons door de bank genomen mensen die gelukkig in vrede en welvaart leven, en in Irak en Syrië enzo vooral een heleboel dood en verderf en andere ellende.
Maar goed, als zij dat een ideale samenlevingsvorm vinden en erop hopen dat alle moslims hier eruit geknikkerd worden zodat ze in de Levant allemaal gezellig elkaar kunnen afslachten en verminken, prima.
Maak ff een jodenvergelijking als je toch al bezig bent met je geraaskal.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja wat wordt er eigenlijk gepapt en natgehouden?
-
Vaak gaat het om mannen die a) een enorme leegte ervaren, om wat voor reden dan ook. Volgens mij gewoon ook zwaar depressieve gasten, maar goed. b) een laag eigenbeeld hebben. c) geconfronteerd worden met ernstig leed en daar (in beginsel oprecht) iets aan willen doen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Brainwashing gebeurt met ellendige beelden uit het Midden-Oosten. En door die jongeren een dader aan te wijzen.
Gecombineerd met beloftes van avontuur en het paradijs.
Er is geen sprake van massa-immigratie uit islamitische landen, dus er valt niets te stoppen. Bovendien zijn de gekkies gewoon hier geboren.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja het wordt door de politiek aangegrepen om het macht te versterken om meer afluister diensten, meer politie etc. te claimen. Na de onthullingen van Snowden weten we wel wat de echte reden is.
Werkelijke maatregelen blijven uit, zoals een stop op moslim immigratie. het effectief bestrijden van IS en talloze andere organistaies, etc
Nee even serieus.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maak ff een jodenvergelijking als je toch al bezig bent met je geraaskal.
Het is erg prettig voor de gemoedsrust om deze lieden als zielig, gestoord of anderszins handelings onbekwaam af te schilderen. Was dat maar zo, dan konden we deze lieden makkelijk bestrijden.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
Vaak gaat het om mannen die a) een enorme leegte ervaren, om wat voor reden dan ook. Volgens mij gewoon ook zwaar depressieve gasten, maar goed. b) een laag eigenbeeld hebben. c) geconfronteerd worden met ernstig leed en daar (in beginsel oprecht) iets aan willen doen.
Deze mensen zijn ideaal kanonnenvoer.
Het heeft niets met onderschatten te maken. Als we kijken naar de verhalen omtrent de mensen die als jihadi zijn vertrokken, zat er altijd wel een steekje los. En dat moet je ook zijn om huis en haard te verlaten om vervolgens in een oorlogsgebied mensen te gaan onthoofden. En juist als een vijand gek is, moet je deze niet onderschatten.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is erg prettig voor de gemoedsrust om deze lieden als zielig, gestoord of anderszins handelings onbekwaam af te schilderen. Was dat maar zo, dan konden we deze lieden makkelijk bestrijden.
Helaas is het zo dat intelligente, bekwame mensen met veel doorzettingsvermogen, opofferingsgezindheid en idealisme kiezen voor deze terreurdaden.
Het is altijd bijzonder gevaarlijk om je tegenstander te onderschatten
Zie edit.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden die extremistische gekken ene fuck geven om moslims die zich aan willen passen en hier in vrede willen leven.
Ik heb je best hoog zitten, en je onvermogen om je te verplaatsen in die mafketels, verbaast mij daarom ook.
Als gematigde moslims in het westen hier slachtoffer van worden, dan bewijst dat het gelijk van IS. Het westen is het kwaad en een vijand van de islam. Weer een hoop nieuwe leden erbij voor IS dus.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie edit.
Daarnaast is het toch juist hun hele doelstelling om i.i.g. de verloren schapen terug te brengen naar het ware geloof.
En o ja, neem dat "prima" niet te serieus. Ik heb het liever allemaal niet. Maar uiteindelijk zullen niet de "inheemse westerlingen" maar de gematigde moslims de slachtoffers zijn. Of misschien juist de winnaars, in de ogen van de terroristen.
Ik snap de term terroristen niet zo goed in deze context.quote:
Volgens de Pegida FB-pagina zou de bedreiging van IS afkomstig zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap de term terroristen niet zo goed in deze context.
Er is een moorddreiging richting (waarschijnlijk) Bachmann gedaan. Wij weten niet door wie dat is gedaan. Tenzij jij vindt dat zoiets altijd van een terrorist afkomstig is of we hebben een andere definitie van "terrorist". Dat kan ook nog.
Ja en? Het zal mij echt geen reet boeien of een hoop mensen IS aanhangen en met z'n allen als gelijkgestemden ergens op een stukje karige aarde een achterlijke samenleving stichten.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als gematigde moslims in het westen hier slachtoffer van worden, dan bewijst dat het gelijk van IS. Het westen is het kwaad en een vijand van de islam. Weer een hoop nieuwe leden erbij voor IS dus.
Ja, en dat lijkt me het grootste probleem. Maar in de eerste plaats moeten die ook voor zichzelf opkomen.quote:Verder heb ik niet het idee dat ze ene fuck geven om hun gematigde geloofsgenoten, daar die bosjes worden vermoord in het Midden-Oosten.
Dat was de discussie ook niet. Of jou dat boeit, boeit mij zo mogelijk nog minder.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Het zal mij echt geen reet boeien of een hoop mensen IS aanhangen en met z'n allen als gelijkgestemden ergens op een stukje karige aarde een achterlijke samenleving stichten.
Beetje andere discussie, maar goed.quote:Ja, en dat lijkt me het grootste probleem. Maar in de eerste plaats moeten die ook voor zichzelf opkomen.
Vandaar dat ik vind dat militaire hulp aan de Koerden in Irak prima is, maar dat we verder vooral geen oorlog moeten beginnen om IS te willen uitschakelen en we vooral ook moeten aanmoedigen als geradicaliseerde moslims naar IS-ië willen vertrekken. Maar dan wel enkele reis graag.
Nee, dat is helemaal geen andere discussie.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was de discussie ook niet. Of jou dat boeit, boeit mij zo mogelijk nog minder.
Jij noemde de aanslag in Parijs een eigen goal. Ik legde uit waarom het tegendeel waar is.
[..]
Beetje andere discussie, maar goed.
De toon richting moslims is weer harder geworden. Wilders repte zelfs over een oorlog tegen de islam. Zulke geluiden zijn koren op de molen van de extremisten. Het zijn goede uitspraken om nieuwe jongeren mee te rekruteren. Vooral ook in de eigen regio.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen andere discussie.
Als anderen er net zo over denken als ik, dan was de aanslag in Parijs inderdaad een voltreffer ipv. een eigen goal.
Maar dat hoeft niet zo te zijn. Sterker nog: de heersende reactie lijkt juist omgekeerd te zijn: verhinderen dat jongeren naar Syrië reizen en plannen voor een serieuze oorlog tegen IS. Ik kan het mis hebben, maar dat lijkt me niet de lievelingsuitkomst voor de extremisten.
Ja en? Rekrutering is niet het allerheiligste einddoel voor extremisten ofzo hoor.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De toon richting moslims is weer harder geworden. Wilders repte zelfs over een oorlog tegen de islam. Zulke geluiden zijn koren op de molen van de extremisten. Het zijn goede uitspraken om nieuwe jongeren mee te rekruteren. Vooral ook in de eigen regio.
Het moslimextremisme spinde bijvoorbeeld ook garen bij de invasies van Irak en Afghanistan en dan met name bij de vele incidenten in Irak (Blackwater, Abu Graib).
Jawel. Volgens mij moet je je beter verdiepen in de psyche van extremisten. Die willen zoveel mogelijk mensen overtuigen van hun gelijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Rekrutering is niet het allerheiligste einddoel voor extremisten ofzo hoor.
Ja en? Zolang ze dat maar niet hier doen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jawel. Volgens mij moet je je beter verdiepen in de psyche van extremisten. Die willen zoveel mogelijk mensen overtuigen van hun gelijk.
Dat kunnen ze makkelijker als men moslimhaat acceptabel of salonfähig maakt. Dat is dan ook een van hun doelen lijkt mij.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Zolang ze dat maar niet hier doen.
Dat werkt alleen maar zolang het bij woorden blijft. Als ze die moslimhaat zodanig aanwakkeren dat het in daden uitmondt, dan is het gauw game-over als het erom gaat om hier mensen voor de extremistische islam te winnen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat kunnen ze makkelijker als men moslimhaat acceptabel of salonfähig maakt. Dat is dan ook een van hun doelen lijkt mij.
Juist niet. Eerder Game won.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat werkt alleen maar zolang het bij woorden blijft. Als ze die moslimhaat zodanig aanwakkeren dat het in daden uitmondt, dan is het gauw game-over als het erom gaat om hier mensen voor de extremistische islam te winnen.
Wat zie jij dan precies voor je wat er dan gebeurt, en welke doelstelling ze daarmee dan bereikt hebben?quote:
Het is hierboven door ongeveer 5 users inmiddels beschreven.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zie jij dan precies voor je wat er dan gebeurt, en welke doelstelling ze daarmee dan bereikt hebben?
Ja, meer aanhang voor extremisme onder moslims en daarom winst voor de extremisten. Maar dat is allemaal onder de veronderstelling dat moslimhaat juist níét in daden uitmondt.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is hierboven door ongeveer 5 users inmiddels beschreven.
Uhm juist wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:19 schreef Igen het volgende:
Ja, meer aanhang voor extremisme onder moslims en daarom winst voor de extremisten. Maar dat is allemaal onder de veronderstelling dat moslimhaat juist níét in daden uitmondt.
Au contraire. Gewoon keihard in het verzet. Tenzij je denkt dat moslims zich als makke schappen laten deporteren. En dat is meteen het punt.quote:Als hier alle radicale moskeeën worden gesloten, buitenlandse imams hun verblijfsvergunning wordt ingetrokken, of desnoods gewoon alle moslims worden gedeporteerd, dan is het echt wel voorbij met het zieltjes winnen in Europa door extremisten.
interessant zeker, alhoewel uitwaaierend naar heel veel verschillende deelgebieden en znder een erg sterke conclusie.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
Beste artikel ooit over Pegida in de Volkskrant vandaag.
http://www.volkskrant.nl/(...)itte-nicht~a3832026/
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)itte-nicht~a3832026/
Als puntje bij paaltje komt gaat het westen dat op eigen bodem heus wel winnen hoor.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Au contraire. Gewoon keihard in het verzet. Tenzij je denkt dat moslims zich als makke schappen laten deporteren. En dat is meteen het punt.
Mijn god, wie heeft het hier over winnen. Ben ik hier met een kleuter aan het discussiëren?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt gaat het westen dat op eigen bodem heus wel winnen hoor.
Nou, leuke eindoplossingen heb je wel ook.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt gaat het westen dat op eigen bodem heus wel winnen hoor.
Hij heeft het over radicalen. Het lijkt me dat we het erover eens zijn dat we die beter zo snel mogelijk kwijt zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm juist wel.
[..]
Au contraire. Gewoon keihard in het verzet. Tenzij je denkt dat moslims zich als makke schappen laten deporteren. En dat is meteen het punt.
In Europa hebben we wel een erg nare voorgeschiedenis en ervaring met deportaties.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm juist wel.
[..]
Onzin.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hij heeft het over radicalen. Het lijkt me dat we het erover eens zijn dat we die beter zo snel mogelijk kwijt zijn.
quote:of desnoods gewoon alle moslims worden gedeporteerd.
Kennelijk waren ze niet zo naar, getuige het feit dat die fantasieën over deportatie door bepaalde Fokkers nog naar boven wordt gehaald als potentieel scenario.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Europa hebben we wel een erg nare voorgeschiedenis en ervaring met deportaties.
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nou, leuke eindoplossingen heb je wel ook.
Je aannaame dat moslims daarop aansturen is ten eerste debiel, want moslims sturen daar niet op aan terroristen doen dat. Daarmee impliceer je ook dat 'moslims' dit zelf uitlokken.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:31 schreef Igen het volgende:
Ik zeg niet dat ik er voorstander van ben. Maar het lijkt me dat de geschiedenis wel heeft aangetoond waar Europeanen toe in staat zijn en het lijkt me niet in het voordeel van moslims om daarop aan te sturen - en het lijkt erop dat ze dat nu wel met alle kracht proberen. Dat is alles wat ik wil zeggen.
Enig idee hoeveel Europeanen uiteindelijk zijn gestorven aan dat 'feestje van deportatie'. Hoe heeft Europa toen 'gewonnen' als ik vragen mag?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er voorstander van ben. Maar het lijkt me dat de geschiedenis wel heeft aangetoond waar Europeanen toe in staat zijn en het lijkt me niet in het voordeel van moslims om daarop aan te sturen - en het lijkt erop dat ze dat nu wel met alle kracht proberen. Dat is alles wat ik wil zeggen.
Europa heeft toen gewonnen van de Joden, aldus Igen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel Europeanen uiteindelijk zijn gestorven aan dat 'feestje van deportatie'. Hoe heeft Europa toen 'gewonnen' als ik vragen mag?
Nee. Misschien dat je je in de NWS-SC je beter op je plek voelt. Kan er openlijk over je hol gesproken worden.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:34 schreef Kingstown het volgende:
Kan die hele POL-kliek niet gewoon in POL ergens een discussie beginnen over moslims ipv ook dit topic weer te kapen met de constante stroom aan voorspelbare reacties die niet/nauwelijks iets met het onderwerp te maken hebben?
We zouden er goed aan doen om extremisten uit te zetten. Dealtje sluiten met een land ver weg waar dat soort nazi´s wel kunnen aarden.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Kingstown is niet echt een PVV-fan/Pegida-fan trouwens. Eerder tegenovergestelde.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Misschien dat je in de NWS-SC je beter op je plek voelt. Kan er openlijk over je hol gesproken worden.
Groter worden is geen doelstelling van IS?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Rekrutering is niet het allerheiligste einddoel voor extremisten ofzo hoor.
Op welke basis? Jij denkt anders dan wij?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We zouden er goed aan doen om extremisten uit te zetten.
Dat zeg ik niet. Hij moet niet zo zeiken. Het is een natuurlijk verloop van de discussie en met POL heeft het al helemaal geen reet te maken. Het is een op een retoriek van Elfletterig dit.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kingstown is niet echt een PVV-fan/Pegida-fan trouwens. Eerder tegenovergestelde.
Als de Joodse gemeenschap in 1930 de keus had gehad of ze bewust hierop hadden willen aansturen, dan was het antwoord toch echt "nee" geweest, lijkt me.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel Europeanen uiteindelijk zijn gestorven aan dat 'feestje van deportatie'. Hoe heeft Europa toen 'gewonnen' als ik vragen mag?
Ik dreig nergens mee. Heb je onder een steen gelegen ofzo? In Frankrijk was al vóór de aanslagen in Parijs een partij de grootste met leden die zo antisemitistisch zijn dat ze graag "een oventje willen aanzetten" voor bepaalde mensen. Dat is een ontwikkeling die ik walgelijk vindt, maar het is nou eenmaal wel de realiteit!quote:Op zondag 18 januari 2015 14:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je aannaame dat moslims daarop aansturen is ten eerste debiel, want moslims sturen daar niet op aan terroristen doen dat. Daarmee impliceer je ook dat 'moslims' dit zelf uitlokken.
Tevens ben je er gewoon nogal zielig onder de tafel mee aan het dreigen. 'maar ik ben het er niet mee eens hoor.
Al met al ben je zeer triest bezig.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op welke basis? Jij denkt anders dan wij?
Dat is volstrekt geen antwoord op mijn vraag. De prijs die Europa zelf heeft betaald voor het deporteren van mensen is (terecht overigens) immens hoog geweest. Van een winnaar was dan ook volstrekt geen sprake. Jij denkt daar, gezien je uitspraken, kennelijk anders over.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:37 schreef Igen het volgende:
Als de Joodse gemeenschap in 1930 de keus had gehad of ze bewust hierop hadden willen aansturen, dan was het antwoord toch echt "nee" geweest, lijkt me.
Nee, jij zegt dat 'de moslims' aansturen op massale deportaties. Dat is gewoon een bijzonder trieste opmerking van jou.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de Joodse gemeenschap in 1930 de keus had gehad of ze bewust hierop hadden willen aansturen, dan was het antwoord toch echt "nee" geweest, lijkt me.
[..]
Ik dreig nergens mee. Heb je onder een steen gelegen ofzo? In Frankrijk was al vóór de aanslagen in Parijs een partij de grootste met leden die zo antisemitistisch zijn dat ze graag "een oventje willen aanzetten" voor bepaalde mensen. Dat is een ontwikkeling die ik walgelijk vindt, maar het is nou eenmaal wel de realiteit!
Wat is je criterium om "extremisten" uit te zetten? Wanneer ben je een "extremist"?quote:
Als je onze overheid niet bejubelt.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is je criterium om "extremisten" uit te zetten? Wanneer ben je een "extremist"?
Daar valt ongetwijfeld een mooi lijstje criteria voor op te stellen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is je criterium om "extremisten" uit te zetten? Wanneer ben je een "extremist"?
Ik zei dat het niet slim was als "moslims" -niet "de" moslims- daarop aansturen. En de terroristen waar het hier om gaat zijn moslims, dus mijn opmerking is gewoon feitelijk juist.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat 'de moslims' aansturen op massale deportaties. Dat is gewoon een bijzonder trieste opmerking van jou.
Maar goed.
Werkelijk hilarisch dit.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zei dat het niet slim was als "moslims" -niet "de" moslims- daarop aansturen. En de terroristen waar het hier om gaat zijn moslims, dus mijn opmerking is gewoon feitelijk juist.
Terroristen zijn juist gebaat bij een grote mate van chaos, haat en verdeeldheid.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zei dat het niet slim was als "moslims" -niet "de" moslims- daarop aansturen. En de terroristen waar het hier om gaat zijn moslims, dus mijn opmerking is gewoon feitelijk juist.
Nee jouw opmerking is feitelijk beneden elk niveau en vergelijkbaar met.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat soort ideetjes zijn wel van de lijn Schulz. De machthebbers die mensen "extremisten" noemen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je onze overheid niet bejubelt.
Het is een complot.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat soort ideetjes zijn wel van de lijn Schulz. De machthebbers die mensen "extremisten" noemen.
Terrorisme is redelijk duidelijk te vatten, maar wat een "extremist" is wil zelfs de plannenmaker van deportatie, Jigzoz, me niet vertellen.
Ja, grappig.quote:
Rustig maar man. Geintje.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, grappig.
"We zouden 'extremisten' moeten uitzetten"
"Wat zijn extremisten?"
"Maakt niet uit; uitzetten. Oh ja: het is een complot"
Volwassen!
Het gaat er niet om wat zij willen, maar wat wij willen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee jouw opmerking is feitelijk beneden elk niveau en vergelijkbaar met.
"De Joden/Armenen hebben zelf aangestuurd op wat hen is overkomen."
En terroristen willen dood en in het paradijs komen. Ze hechten sowieso weinig waarde aan het aardse leven en denken dat de dag des oordeels nabij is. Dus die winnen sowieso wel als je Europa in een spiraal van chaos brengt door massale deportaties.
Dus "extremiteit" is een voorwaarde voor "extremisme"? Zo van "jij wijkt extreem (zonder dat te kwantificeren) af van 'de norm', dus ga je eruit"?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rustig maar man. Geintje.
Maar laat ik zeggen: de salafisten. Vind je die extreem genoeg om extremisten te noemen?
Ja, want wij pakken terroristen niet aan natuurlijk? Onder welke steen leef jij eigenlijk?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat zij willen, maar wat wij willen.
Als wij , de 99,9% niet-radicale meerderheid, met een ruggegraat zo slap als een overgaar gekookte spaghetti alles doen om ook maar elk conflictpotentieel met de terroristen te vermijden, dan "verliezen" zij misschien in de zin van dat ze dan hun leven lang geen aanleiding hebben om door een zelfmoordaanslag in het paradijs te komen, maar dan hebben wij op grond van wat wij voor onszelf willen óók verloren.
Ieder zijn mening.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus "extremiteit" is een voorwaarde voor "extremisme"? Zo van "jij wijkt extreem (zonder dat te kwantificeren) af van 'de norm', dus ga je eruit"?
Ik denk dat elke individuele salafist op zijn daden (dus niet zijn "extreme" gedachten) beoordeeld dient te worden.
Dat ik voor het uitzetten ben van zwaar criminele Nederlanders met 2 nationaliteiten mag bekend zijn. Maar niet om het stelen van een rolletje drop en zeker niet voor het hebben van "extreme" denkbeelden.
Ja, want zo rationeel werkt het.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:48 schreef Igen het volgende:
alles doen om ook maar elk conflictpotentieel met de terroristen te vermijden, dan "verliezen" zij misschien in de zin van dat ze dan hun leven lang geen aanleiding hebben om door een zelfmoordaanslag in het paradijs te komen
Nee, dat is niet het enige wat er gebeurt.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja, want wij pakken terroristen niet aan natuurlijk? Onder welke steen leef jij eigenlijk?
Het enige wat gebeurt is dat er inderdaad geen razzia's en deportaties zijn richting willekeurige moslims. Wat heeft dat precies met terroristen te maken?
Welke mening is dan geldend genoeg om iemand een "extremist" te noemen?quote:
Daar is vast een mooie oplossing voor te vinden. In goed overleg een passende leefomgeving zoeken klinkt ook al veel beter.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke mening is dan geldend genoeg om iemand een "terrorist" te noemen?
Mag iemand geen salafist zijn van jou? Als ze niemand kwaad doen, waarom moeten ze dan uitgezet worden?
Er zijn ook wel eens demonstraties afgelast vanwege extreem-rechtse dreigementen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het enige wat er gebeurt.
Wat er nu gebeurt is dat bijvoorbeeld een vreedzame demonstratie moet worden afgelast. Dat hier in Europa mensen geen gebruik kunnen maken van hun grondrechten.
Jij denkt werkelijk waar dat je ten alle tijden overal kan demonstreren? En dat dit de eerste keer is dat een demonstratie wordt afgelast?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het enige wat er gebeurt.
Wat er nu gebeurt is dat bijvoorbeeld een vreedzame demonstratie moet worden afgelast. Dat hier in Europa mensen geen gebruik kunnen maken van hun grondrechten.
Een huisje in Europa is geen passende leefomgeving. Jij denkt anders dan "de norm", dus je moet weg.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar is vast een mooie oplossing voor te vinden. In goed overleg een passende leefomgeving zoeken klinkt ook al veel beter.
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er zijn ook wel eens demonstraties afgelast vanwege extreem-rechtse dreigementen.
Dus nu 'desnoods alle blanken deporteren' ?
Toch typisch dat jullie nou mij aanvallen en het totaal niet erg lijken te vinden dat democratische grondrechten door moslimfundamentalistische geweldsdreiging niet uitgeoefend kunnen worden.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk waar dat je ten alle tijden overal kan demonstreren? En dat dit de eerste keer is dat een demonstratie wordt afgelast?
Iemand die echt per se in een sharia-land wil wonen kunnen we prima helpen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een huisje in Europa is geen passende leefomgeving. Jij denkt anders dan "de norm", dus je moet weg.
De "extremistische moslim" wordt hiermee het pedofilie-argument van internetgoeroe's als Opstelten en Brein, dat heb je door?
Ik heb het inderdaad niet zo op figuren die aan de ene kant huilen om democratische grondrechten en aan de andere kant fantaseren over grootschalige deportaties van moslims.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Toch typisch dat jullie nou mij aanvallen en het totaal niet erg lijken te vinden dat democratische grondrechten door moslimfundamentalistische geweldsdreiging niet uitgeoefend kunnen worden.
Misschien moet je ons ook maar deporteren dan, desnoods he dan.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Toch typisch dat jullie nou mij aanvallen en het totaal niet erg lijken te vinden dat democratische grondrechten door moslimfundamentalistische geweldsdreiging niet uitgeoefend kunnen worden.
Waarom hij wel en mensen die zonder overheid willen leven niet?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iemand die echt per se in een sharia-land wil wonen kunnen we prima helpen.
Huisje kopen voor ze in Jemen? Ik ben voor.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom hij wel en mensen die zonder overheid willen leven niet?
Er wordt passende woonruimte gezocht? Betaald door de Nederlandse overheid, omdat iemand een "extremist" is?
Denk je niet dat met al die cadeautjes het aantal "extremisten" zal stijgen?
Inderdaad. Deporteren die hap dus.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:58 schreef Igen het volgende:
Nou Guido en Mutant, jullie leveren i.i.g. een mooi voorbeeld over hoe het staat met het zelfreinigende vermogen in de moslimgemeenschap.
Op grond van "voldoende extreme" denkbeelden. Juist.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Huisje kopen voor ze in Jemen? Ik ben voor.
Op jouw beurt representeer je heel goed het meest achterlijke deel van Nederland.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:58 schreef Igen het volgende:
Nou Guido en Mutant, jullie leveren i.i.g. een mooi voorbeeld over hoe het staat met het zelfreinigende vermogen in de moslimgemeenschap.
Nou ja, het is natuurlijk ook wat gek om te suggeren dat de bom kan barsten met alle gevolgen van dien (deportatie, genocide), zoals jij deed.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:58 schreef Igen het volgende:
Oké!quote:Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op grond van "voldoende extreme" denkbeelden. Juist.
Lekkere denkbeelden zijn dat van jou. Beschaafd, liberaal, tolerant, weldenkend.
Eigenlijk elke kwalificatie die "ons" (het Westen) zo moreel hoger doet staan dan "zij" (de -ja, wat eigenlijk- "extremisten", "terroristen", "fanatieke" moslims).
Ik wil graag ergens wonen waar het erg mooi is qua natuur op een mooie boerderij, kunnen ze mij ook helpen? Wil best nadenken over een term die ik kan gebruiken waardoor ik in de extremitisch hoek zit...quote:Op zondag 18 januari 2015 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iemand die echt per se in een sharia-land wil wonen kunnen we prima helpen.
quote:German "anti-Islamisation" group Pegida has called off a planned rally in Dresden following a threat to one of the main organisers.
Police say the threat was "concrete" and no demonstrations will be allowed in Dresden on Monday.
Pegida has been rallying each Monday for weeks, attracting record numbers in Dresden last week.
Rival protests have sprung up and their rise has been condemned by German leaders.
Writing on its Facebook page, Pegida said it had no choice but to cancel the rally to ensure protesters' safety.
It urged supporters to hang flags out of their windows and light candles instead.
Goh werkelijk? Vertel eens wat meer....dit is echt groot nieuws.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Geen Pegida aanstaande maandag in Dresden door bedreiging tegen een van de hoofd organisatoren:
Nou, dat komt een hoop mensen weer goed uit. En, zoals al eerder gezegd, triest om te zien dat terrorisme wint.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Geen Pegida aanstaande maandag in Dresden door bedreiging tegen een van de hoofd organisatoren:
[..]
Het is een uitspraak van de organisator en jij interpreteert dat gelijk als terrorisme?quote:Op zondag 18 januari 2015 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dat komt een hoop mensen weer goed uit. En, zoals al eerder gezegd, triest om te zien dat terrorisme wint.
Nee.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een uitspraak van de organisator en jij interpreteert dat gelijk als terrorisme?
Ik gok erop dat die demonstranten dat WO2 trauma reeds hebben verwerkt en zich weer Duitser durven te voelen (en de rest duidelijk nog niet).quote:Op zondag 18 januari 2015 15:25 schreef Samuray13 het volgende:
Op dit moment wordt de grootste mis ooit gehouden. Niet in Europa, maar ergens ver weg in Filippijnen.
Hele wereld bekeerd tot het christendom en dan klagen over anderen.
Het zal wel iets anders zijn dan islamisering. Ik gok op onverwerkte trauma van WO2.
Juist niet. Want diverse pegida voorzitters hebben al twijfel gezaaid over de holocaust. Kennelijk hebben juist ZIJ dat trauma nog niet verwerkt.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:43 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik gok erop dat die demonstranten dat WO2 trauma reeds hebben verwerkt ...
"Europa voor de Europeanen", zoiets?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Juist niet. Want diverse pegida voorzitters hebben al twijfel gezaaid over de holocaust. Kennelijk hebben juist ZIJ dat trauma nog niet verwerkt.
Echt duitser voelen ze zich ook niet want ze hebben het over het AVONDLAND van de EUROPEANEN
<quote:Op zondag 18 januari 2015 18:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
"Europa voor de Europeanen", zoiets?
Ja, als "gematigde" moslims in dit topic gaan zeggen dat het eigenlijk wel prima is als democratische grondrechten geschonden worden door intimidatie van terroristen, dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee om genuanceerd te gaan zitten doen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk ook wat gek om te suggeren dat de bom kan barsten met alle gevolgen van dien (deportatie, genocide), zoals jij deed.
Ben ik niet van je gewend.
Wie zegt dat precies?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, als "gematigde" moslims in dit topic gaan zeggen dat het eigenlijk wel prima is als democratische grondrechten geschonden worden door intimidatie van terroristen, dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee om genuanceerd te gaan zitten doen.
quote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er zijn ook wel eens demonstraties afgelast vanwege extreem-rechtse dreigementen.
Als dat geen bagatelliseren is dan weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk waar dat je ten alle tijden overal kan demonstreren? En dat dit de eerste keer is dat een demonstratie wordt afgelast?
Dat impliceert dat het prima is?quote:
Ze zeggen toch niet dat het wel prima is dat die demonstratie verboden is?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als dat geen bagatelliseren is dan weet ik het ook niet meer hoor.
Ik dreig nergens mee. Ik geef alleen aan welke indruk ik krijg. Als ik zeg dat Front National in Frankrijk al voor de aanslag de grootste partij was, dan is dat geen dreigement en geen goedkeuring maar een feit. Als jou dat feit niet naar de zin is, dan moet je niet mij ineens voor nazi gaan uitmaken. Dat slaat nergens op.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Verzin aub geen bullshit. Jij begint onder de tafel met deportaties van alle moslims te dreigen en krijgt daar terecht weerwoord op.
Ik heb jou nergens voor nazi uitgemaakt. Wederom zit het in je hoofd.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dreig nergens mee. Ik geef alleen aan welke indruk ik krijg. Als ik zeg dat Front National in Frankrijk al voor de aanslag de grootste partij was, dan is dat geen dreigement en geen goedkeuring maar een feit. Als jou dat feit niet naar de zin is, dan moet je niet mij ineens voor nazi gaan uitmaken. Dat slaat nergens op.
Ten eerste is hij niet verboden maar afgelast door de organisatie.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zeggen toch niet dat het wel prima is dat die demonstratie verboden is?
Riiiight.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb jou nergens voor nazi uitgemaakt. Wederom zit het in je hoofd.
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
je heult met extreem-rechtse ideeën.
Nee dat suggereren we helemaal niet. In tegenstelling tot wat jij allemaal suggereert.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste is hij niet verboden maar afgelast door de organisatie.
Ten tweede suggereren ze wel degelijk dat zoiets normaal is en dat het daarom inderdaad best wel prima is.
Nou, dan ben ik erg benieuwd naar wat dan wél jouw eigen standpunt precies is.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee dat suggereren we helemaal niet. In tegenstelling tot wat jij allemaal suggereert.
Die van het gezonde verstand. Waar er geen plaats is voor bedreigen van mensen. Ook niet met deportaties.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik erg benieuwd naar wat dan wél jouw eigen standpunt precies is.
En concreet, als het gaat om het actuele nieuws?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die van het gezonde verstand. Waar er geen plaats is voor bedreigen van mensen. Ook niet met deportaties.
Mijn standpunt is onveranderd gebleven, ik bedoelde precies wat ik bedoelde.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik erg benieuwd naar wat dan wél jouw eigen standpunt precies is.
Want het is lekker makkelijk om alleen maar tegen anderen in te gaan en dan later ook nog te gaan zeggen dat je het allemaal niet zo bedoelt.
Welk actuele nieuws? Specifieer.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:59 schreef Igen het volgende:
[..]
En concreet, als het gaat om het actuele nieuws?
Dat de demonstratie morgen is afgelast.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Welk actuele nieuws? Specifieer.
Meer in de geest van een Europa zonder fascistische religiequote:Op zondag 18 januari 2015 18:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
"Europa voor de Europeanen", zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |