Dat zou echt ironisch zijn tot op het bot.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
Pegida mogelijk doelwit terroristen
Dat zou wat zijn...
Maar hoe zou de politiek dat gaan veroordelen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zou echt ironisch zijn tot op het bot.
Hetzelfde als altijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar hoe zou de politiek dat gaan veroordelen?
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.quote:
Alle politici vonden het ook zo erg toen Fortuyn werd vermoord toch.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.
In ander nieuws: Uggs weer helemaal terug.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:09 schreef MrGuma het volgende:
Wat is dit toch, het enige wat ik nu nog tegen kom is terrorisme, aanslagen etc.
Gutmensch gespotquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Twiitch het volgende:
Allemaal extreemrechtse en vreemdelinghatende nazi's
Spijtig genoeg lees ik liever dat de terug komst van UGGS het ergste is wat er gebeurtquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In ander nieuws: Uggs weer helemaal terug.
Ach dan kunnen ze toch verontwaardigd blijven doen. Het zijn politici, geen mensen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze al weken bezig zijn om die demonstranten in extreemrechtse hoek te proppen.
Lijkt me beter als ik dat doequote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal ik m'n sarcasme voortaan markeren?
Sarcasme komt vaak niet over op een forum, behalve als je een user kentquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal ik m'n sarcasme voortaan markeren?
Touchéquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:12 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Lijkt me beter als ik dat doe
Je hebt het nu over IS neem ik aan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:21 schreef thom_05 het volgende:
Nou geweldig. Alle idioten bij elkaar.
Komen ze terug uit Syrie, die UGGS?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Spijtig genoeg lees ik liever dat de terug komst van UGGS het ergste is wat er gebeurt
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:44 schreef Kingstown het volgende:
Heel lang hebben de Pegida-oragnisatoren niet met de pers willen praten ( "Lügenpresse"), maar morgenavond zal er voor het eerst bij Günther Jauch zijn talkshow een officiële vergenwoordigster in de uitzending verschijnen. Het gaat om Kathrin Oertel (de enige vrouw in de 12-koppige organisatie). Uitzending begint om 21.45 uur en is te zien op de ARD.
http://daserste.ndr.de/gu(...)ste-,gaeste5110.html
Mensen laten zich graag gek maken door de media.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:09 schreef MrGuma het volgende:
Wat is dit toch, het enige wat ik nu nog tegen kom is terrorisme, aanslagen etc.
Als dat het zo is, is het een goede zaak wat de Duitse politiek heeft gedaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.
Typisch.quote:
Ik ga niet happen op je gezuig en getroll.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als dat het zo is, is het een goede zaak wat de Duitse politiek heeft gedaan.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om eens te kunnen horen wat ze te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk niet dat het wat uitmaakt wat ze zeggen. De Duitse politiek heeft al geoordeeld.
Ik wil het ook wel eens horen. Ik ben wel benieuwd in welke mate het overeenkomt met wat EenVandaag eerder meldde over Pegida.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het wel interessant om eens te kunnen horen wat ze te zeggen heeft.
Overigens is er ook iemand van de AfD in de uitzending aanwezig en die hebben al vaker gesprekken met Pegida gevoerd en daarbijj geconstateerd dat er overeenkomsten in hun opvattingen zitten.
Ow ik volg de Nederlandse media amper, dus dat is me allemaal een beetje ontgaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
Ik wil het ook wel eens horen. Ik ben wel benieuwd in welke mate het overeenkomt met wat EenVandaag eerder meldde over Pegida.
Tja, gewone verstandige mensen met een genuanceerde mening zijn voor de media en politiek natuurlijk niet zo heel interessant.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vind dat er te weinig aandacht is van de Duitse politiek voor de grote aantallen anti-Pegida demonstranten die zich duidelijk zorgen maken over de toenemende vreemdelingenhaat in hun land.
Net als de media. Goed dat de helden van Pegida zich hier niet door laten tegenhouden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit zag iedereen al aankomen natuurlijk. Maar een hoop mensen willen heel graag blijven volhouden dat het gewone bezorgde burgers zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:01 schreef riazop het volgende:
De 2e pegida demo in Dusseldorf van een paar dagen geleden werd een fiasco. Nog maar 300 deelnemers. Reden : Ruzie in de tent door de pegida organisatrice die een bijzonder interessante mening over de holocaust er op na houdt:
Düsseldorfer Organistorin Melanie Dittmer. Dittmer hat eine lange Karriere in der extremen Rechten hinter sich, in einem Beitrag von Spiegel-TV sagte sie erst kürzlich, es sei für sie “unerheblich, ob es den Holocaust gegeben hat”
[ afbeelding ]
holocaust ontkennen is genuanceerd? T'is de pegida voorzitter Dusseldorf die spreekt he.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, gewone verstandige mensen met een genuanceerde mening zijn voor de media en politiek natuurlijk niet zo heel interessant.
EenVandaag hield bijna een soort advertorial voor Pegida. Gaf constant aan dat veel Duitsers hen steunen en dat ze onterecht in de extreem-rechtse hoek zouden worden geduwd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:01 schreef Kingstown het volgende:
Overigens moet oprichter Bachmann binnenkort weer voor de rechter verschijnen. Een ander gezicht naar voren schuiven kan geen kwaad, want Bachmann neemt toch een hoop vervelende ballast mee uit het verleden.
Heldenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Net als de media. Goed dat de helden van Pegida zich hier niet door laten tegenhouden.
Ik had het over de mensen die tegen pegida demonstrerenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:06 schreef riazop het volgende:
[..]
holocaust ontkennen is genuanceerd? T'is de pegida voorzitter Dusseldorf die spreekt he.
Ach, die users kijken geen EenVandaag hoor, die zijn gewoon voor alles wat boos is op de moslims.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
EenVandaag hield bijna een soort advertorial voor Pegida. Gaf constant aan dat veel Duitsers hen steunen en dat ze onterecht in de extreem-rechtse hoek zouden worden geduwd.
Veel users hebben dat beeld ook klakkeloos overgenomen.
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit zag iedereen al aankomen natuurlijk. Maar een hoop mensen willen heel graag blijven volhouden dat het gewone bezorgde burgers zijn.
Pegida wil een immigratie naar Zwitsers model zeggen ze zelf. 1,12 % netto per jaar dus. Zou voor Nederland 180.000 immigranten per saldo betekenen. (is nu 12.433)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:09 schreef MouzurX het volgende:
Het is gewoon jammer.
Extreem rechts verpest enige kritische noot over de islamisering/immigratie ...
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjesquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.
In Dresden is dat toch anders De TU-Dresden heeft onderzoek gedaan en de "doorsnee" betoger daar is 48, goed opgeleid en heeft een bovengemiddeld inkomen. Niet echt het prototype kaalkopje zeg maar.
Hoofdreden waarom men komt is "algemene ontevredenheid met de politiek". Niet echt verrassend.
http://www.sz-online.de/n(...)d-warum-3014801.html
Zeker in voormalig Oost-Duitsland.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee. Je generaliseert een beetje. De meeste Pegida-varianten worden idd georganiseerd door mensen die een dubieus verleden hebben in de rechts-extreme scene en daarom komen daar relatief ook weinig mensen naartoe.
In Dresden is dat toch anders De TU-Dresden heeft onderzoek gedaan en de "doorsnee" betoger daar is 48, goed opgeleid en heeft een bovengemiddeld inkomen. Niet echt het prototype kaalkopje zeg maar.
Hoofdreden waarom men komt is "algemene ontevredenheid met de politiek". Niet echt verrassend.
http://www.sz-online.de/n(...)d-warum-3014801.html
Punt is dat een flink deel van hun leiders wel uit die kringen komt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjes
Wel lekker makkelijk. Hoef je tenminste niet meer te luisteren en na te denken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pff dat is toch niet interessant! Het is leuker en sexier om deze mensen neer te zetten als Neo-Nazi's, racisten en kaalkopjes
Hoe verklaar je het grotendeels negeren van de tegendemonstranten dan? Hoeft men daar dus ook niet naar te luisteren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk. Hoef je tenminste niet meer te luisteren en na te denken.
Ja hoor. Wat hebben ze zoal te melden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het grotendeels negeren van de tegendemonstranten dan? Hoeft men daar dus ook niet naar te luisteren?
Ze worden eigenlijk gewoon genegeerd en er wordt niet naar geluisterd. Dat was toch zo kwalijk bij demonstraties? Of geldt dat alleen wanneer de demonstraties uit de andere richting komen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja hoor. Wat hebben ze zoal te melden?
Als je naar Legida, Muegida etc. etc. kijkt, dan is dat ook het geval.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
Zelfs Neo-Nazi's, communisten en gelovigen kunnen een punt hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat een flink deel van hun leiders wel uit die kringen komt.
Nee, ik zei dat een oordeel vellen zonder geluisterd te hebben nogal overhaast is. En nee, ik heb echt geen idee wat de punten van de anti-Pegida's zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden eigenlijk gewoon genegeerd en er wordt niet naar geluisterd. Dat was toch zo kwalijk bij demonstraties? Of geldt dat alleen wanneer de demonstraties uit de andere richting komen?
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zelfs Neo-Nazi's, communisten en gelovigen kunnen een punt hebben.
Tsja, mij zou het dus niet veel uitmaken. Het gaat om de boodschap, niet om wie de leider is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je naar Legida, Muegida etc. etc. kijkt, dan is dat ook het geval.
De oprichter van Pegida is ook niet echt fris, alleen heeft dat meer met criminele activiteiten te maken. Mss dat jij zulke types steunt, maar veel mensen worden wat minder enthousiast om daarmee geidentificeerd te worden.
Dat is toch ook de regel als het over Oekraine gaat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?
Dat wel, maar daardoor is volgens sommigen de hele beweging dubieus, nazistisch en extreem-rechts. Daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan mag niet meer benoemd worden dat de achtergrond van de grote aanjagers van de beweging vaak wat dubieus is?
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Een beweging die is gebouwd op haat/aversie jegens een bevolkingsgroep, kan nooit goed zijn.
Maar het bekt zo lekker om het toch zo te benoemenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.
Eigenlijk zijn de demonstranten vooral heel dol op hun islamitische landgenoten?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik die citaten in de OP lees, dan is er geen sprake van haat/aversie jegens een bevolkingsgroep.
In beginsel ben ik het daar mee eens, alleen werkt het voor het grote publiek en in de beeldvorming niet zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:19 schreef bijdehand het volgende:
Tsja, mij zou het dus niet veel uitmaken. Het gaat om de boodschap, niet om wie de leider is.
Nog even ter illustratie:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar het bekt zo lekker om het toch zo te benoemen
Ah, is inhoudelijk reageren te ingewikkeld?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:38 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Kijk jongens,, een gutmensch !!!!
Leuk dat je mij quote maar jouw post heeft weinig met de mijne te maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Pegida wil een immigratie naar Zwitsers model zeggen ze zelf. 1,12 % netto per jaar dus. Zou voor Nederland 180.000 immigranten per saldo betekenen. (is nu 12.433)
15 keer zoveel dus!
Daar was Hans van Baalen toch de grote aanjager van al het kwaadquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is toch ook de regel als het over Oekraine gaat?
Dat zal inderdaad niet het geval zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat wel, maar daardoor is volgens sommigen de hele beweging dubieus, nazistisch en extreem-rechts. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Geen zwart, dan moet het wel wit zijn. Kleuren bestaan niet, grijstinten evenmin.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn de demonstranten vooral heel dol op hun islamitische landgenoten?
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nog even ter illustratie:
"Ik vind dat wij vluchtelingen uit oorlogsgebieden altijd moeten opvangen, alleen geen welzijnsvluchtelingen. Ik mag normale moslims net zo als katholieken en protestanten, maar ik wil geen salafisten."
Ik zie echt het verwerpelijke van een dergelijke positie niet in.
En bij de Düsseldorfse variant? Of telt dat dan weer niet mee?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Ik vind dat wij vluchtelingen uit oorlogsgebieden altijd moeten opvangen, alleen geen welzijnsvluchtelingen. Ik mag normale moslims net zo als katholieken en protestanten, maar ik wil geen salafisten."
Opjutten? Ze staan daar maar en doen niks verkeerd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad niet het geval zijn.
Hoewel je op laten jutten door dergelijke figuren niet iets is wat erg verstandige mensen zal overkomen.
Akkoord, dat is een prima standpunt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze worden toch massaal op de been gebracht door dergelijke types?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Opjutten? Ze staan daar maar en doen niks verkeerd.
Als je een demonstratie al opjutten noemt wel ja.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden toch massaal op de been gebracht door dergelijke types?
Voornamelijk onvrede jegens de overheid, zoals al eerder gezegd. Je vermoeden lijkt niet te kloppen.quote:
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En bij de Düsseldorfse variant? Of telt dat dan weer niet mee?
Het lijkt me nogal onzinnig om te demonstreren voor regelingen/wetten die allang bestaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord, dat is een prima standpunt.
Ik vermoed dat de haat bij veel demonstranten iets dieper zit. Waarom anders demonstreren? Vanwege de paar duizend salafisten die in Duitsland rondlopen? Ik heb goddomme nog nooit van m'n leven een salafist ontmoet.
En wat willen die lui precies van de overheid dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voornamelijk onvrede jegens de overheid, zoals al eerder gezegd. Je vermoeden lijkt niet te kloppen.
Sorry, dat heb ik ze niet gevraagd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat willen die lui precies van de overheid dan?
Dit heb ik dus ook. Anyway, je gaat mensen niet van gedachten laten veranderen, dus iedereen moet maar lekker denken wat ze willen denken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.
Jij lijkt het allemaal zo goed te weten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sorry, dat heb ik ze niet gevraagd.
_!
In winterweer lekker op de been gaan voor een dergelijk onderwerp lijkt daar wel erg op inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je een demonstratie al opjutten noemt wel ja.
In dit topic staat een stukje over de Düsseldorfse demonstratie, heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, even voor de duidelijkheid: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er nogal met nogal wat afschuw over die beweging geschreven wordt, terwijl ik uit die beweging zelf voornamelijk geluiden hoor die helemaal niet zo spectaculair zijn. Ik wil het dus wel eens weten wie of wat die club is. Simpelweg stellen dat het nazi's en ander extreemrechts tuig is vind ik veel te simpel.
Ja, de mensen die in Nederland/Europa voor de vrijheid van meningsuiting gingen demonstreren waren ook opgejut.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In winterweer lekker op de been gaan voor een dergelijk onderwerp lijkt daar wel erg op inderdaad.
Ja, maar dat is al tig keer gedaan en daarna wordt die vraag opnieuw gesteld, dus zinloos om op te antwoorden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
Kan iemand mij nou even uitleggen waar die hele Pegida om draait?
Wikipedia helpt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij lijkt het allemaal zo goed te weten.
Ze hebben blijkbaar geen hekel aan moslims, maar zijn alleen boos op de overheid. Zoiets?
Kan iemand mij nou even uitleggen waar die hele Pegida om draait?
Ja.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit topic staat een stukje over de Düsseldorfse demonstratie, heb je dat gelezen?
Maar al die duizenden tegendemonstranten die zich zorgen maken om Pegida zijn dus gek?quote:
Kuttopic dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al tig keer gedaan en daarna wordt die vraag opnieuw gesteld, dus zinloos om op te antwoorden.
Zoek het zelf maar op als je het echt wilt weten. Er is enorm veel te vinden in de Duitse media.
Ik weet het niet. Ik weet ook niet waar die tegendemonstratie precies om draait.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar al die duizenden tegendemonstranten die zich zorgen maken om Pegida zijn dus gek?
En het feit dat extreem-rechts zich bij de club voegt, betekent helemaal niks.
Dat manifest lijkt mij vooral een drol met een gouden strik eromheen. Ik krijg een nare smaak van die club.
Dan doe je dat. Ook een optie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kuttopic dus.
Dan houd ik het er maar op dat die Pegida-gasten smerige bruinhemden zijn en ga ik verder met m'n weekend.
Tof, nu staan beide kanten van het verhaal erin en niet alleen de advertorial van EenVandaag.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
In de OP gezet met nog een artikel waaruit blijkt dat ze helemaal niet zo populair zijn.
Ja, dat was toch ook wel een hype eigenlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, de mensen die in Nederland/Europa voor de vrijheid van meningsuiting gingen demonstreren waren ook opgejut.
Ik ga genieten van mijn dag, heb geen zin om dezelfde dingen te typen heel de tijd. Geniet van een heerlijk weekend
Dat is niet zo ingewikkeld, simpelweg aangeven dat je het niet eens bent met een organisatie als Pegida?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet ook niet waar die tegendemonstratie precies om draait.
Er was allang bekend dat er zich onder de demonstranten extreemrechtsen bevonden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de uitspraken waar daarin naar verwezen werd vond je ook niet zo spectaculair?
Met welke punten dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is niet zo ingewikkeld, simpelweg aangeven dat je het niet eens bent met een organisatie als Pegida?
Bij de Düsseldorfse demonstratie waren maar een paar honderd mensen waaronder dus redelijk wat extreemrechtsen maar dat zegt dus helemaal niets?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er was allang bekend dat er zich onder de demonstranten extreemrechtsen bevonden.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?![]()
"Welzijnsvluchtelingen", zijn in de regel niet islamitisch. Of men moet in het oostblok massaal van geloof veranderd zijn?
quote:
En in Dresden ging het om een heel brede groep mensen, maar dat zegt dus ook helemaal niets? En hun programmapunten zeggen ook niets?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de Düsseldorfse demonstratie waren maar een paar honderd mensen waaronder dus redelijk wat extreemrechtsen maar dat zegt dus helemaal niets?
Ha-ha, dus omdat ik een aantal smileys plaats die je niet zinnen blijft inhoudelijke reactie helemaal uit?quote:
Nee, daar ben ik gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ha-ha, dus omdat ik een aantal smileys plaats die je niet zinnen blijft inhoudelijke reactie helemaal uit?
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hun programmapunten zeggen ook niets?
Hun programma staat gewoon op Wikipedia. Ik zie daar echt heel weinig zaken staan die het daglicht niet kunnen verdragen. Jij wel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?
Jammer, een discussie op de inhoud is dus weer eens te ingewikkeld? Bovendien plaatste ik die smileys omdat het je in een eerste instantie ook niet lukte om te lezen(zie de verwijzing naar een eerdere reactie), nogal een slap excuus dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik gestopt met lezen.
Nou ja, goed. Laat dan maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer, een discussie op de inhoud is dus weer eens te ingewikkeld? Bovendien plaatste ik die smileys omdat het je in een eerste instantie ook niet lukte om te lezen(zie de verwijzing naar een eerdere reactie), nogal een slap excuus dus.
Nogmaals:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hun programma staat gewoon op Wikipedia. Ik zie daar echt heel weinig zaken staan die het daglicht niet kunnen verdragen. Jij wel?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat men een probleem schetst wat simpelweg niet bestaat? Of geloof/geloven je/ze werkelijk dat de grenzen wagenwijd openstaan?![]()
"Welzijnsvluchtelingen", zijn in de regel niet islamitisch. Of men moet in het oostblok massaal van geloof veranderd zijn?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U gaat wekelijks demonstreren voor dingen die al bestaan/reeds verwezenlijkt zijn?
Dus die ene stad met redelijk wat demonstranten zegt alles over die beweging wat jou betreft?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En in Dresden ging het om een heel brede groep mensen, maar dat zegt dus ook helemaal niets? En hun programmapunten zeggen ook niets?
Ik wil het nog wel een keer zeggen: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er gesteld is dat er in Dresden een heel brede groep mensen demonstreerde, en zeker niet alleen maar extreemrechts. Daarnaast heb ik die programmapunten gelezen en die waren ook niet bepaald radicaal te noemen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus die ene stad met redelijk wat demonstranten zegt alles over die beweging wat jou betreft?
Wie stelt er dan precies dat die hele demonstratie extreemrechts is?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel een keer zeggen: ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat er gesteld is dat er in Dresden een heel brede groep mensen demonstreerde, en zeker niet alleen maar extreemrechts. Daarnaast heb ik die programmapunten gelezen en die waren ook niet bepaald radicaal te noemen.
Ik verdedig ook helemaal niets, ik zeg niet dat ik er achter sta, ik zeg alleen maar dat ik het veel te makkelijk vind om maar direct te stellen dat die hele demonstratie extreemrechts is.
Eh...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie stelt er dan precies dat die hele demonstratie extreemrechts is?
In Duitsland zelf probeert men hen zo toch wel te framen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij stelt niemand dat zo stellig.
Ja, mijn fout. Ik ging daar vanuit. Sorry.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij stelt niemand dat zo stellig.
Ah, was vergeten dat ik die reactie had geplaatstquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ah, is inhoudelijk reageren te ingewikkeld?
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
. Het is juist een gematigd statement dat er een grens is bereikt.
Ja want het gaat vooral over Dresdenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.
Dat zijn er 174 teveel!!111quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Welke grens? Er wonen precies 174 moslims in Dresden.
Niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja want het gaat vooral over Dresden
quote:
Niet alleen en niet vooral Dresden nee.quote:Vaderlandslievende Europeanen tegen de Islamisering van het avondland.
Maar het blijkt dat mensen in het 'avondland' waar veel moslims wonen en stuk minder problemen heeft met de aanwezigheid van moslims dan in Dresden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:48 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen en niet vooral Dresden nee.
Ja, Pegida gaat vooral over Dresden. Of i.i.g. speelt het bijna alleen in Dresden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja want het gaat vooral over Dresden
Ja dat kan. Maar de beweging is niet opgezet voor Dresden maar voor Duitsland cq EU. Dat Dresden kennelijk standplaats is doet daar niks aan af natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar het blijkt dat mensen in het 'avondland' waar veel moslims wonen en stuk minder problemen heeft met de aanwezigheid van moslims dan in Dresden?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, Pegida gaat vooral over Dresden. Of i.i.g. speelt het bijna alleen in Dresden.
Gaat dat om dezelfde moord waarbij eergisteren de boel in Leipzig redelijk is geëscaleerd?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:58 schreef Igen het volgende:
Vandaag trouwens iets van 1000 demonstranten in Dresden vanwege een asielzoeker die afgelopen week werd vermoord.
Als ik het goed begrijp vond de politie in eerste instantie dat het een natuurlijke dood was, maar vrienden van het slachtoffer vonden dat er wel erg veel bloed enzo was geweest, dus werd toch maar autopsie gedaan en bleek hij met een mes in de hals en in de borst gestoken.
volgens mij was het wat genuanceerder..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:58 schreef Igen het volgende:
Als ik het goed begrijp vond de politie in eerste instantie dat het een natuurlijke dood was
Jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gaat dat om dezelfde moord waarbij eergisteren de boel in Leipzig redelijk is geëscaleerd?
Ik lees toch echt wat anders:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij was het wat genuanceerder..
de asielzoeker werd dood aangetroffen en was al langere tijd dood, de lijkenverstijving was al ingetreden en er was geen vloeibaar bloed te zien..
er werd een arts bij geroepen die de dood vaststelde en het lijk werd afgevoerd om een autopsie te ondergaan en op dat moment had de politie geen enkele vaststelling van de doodsoorzaak...
Dat klinkt nou niet bepaald als "we houden alle opties open" hoor.quote:De politie had naar eigen zeggen in eerste instantie geen indicaties dat er sprake zou zijn van een misdrijf. Pas bij de autopsie bleek dat de man door messteken in de hals en borst was gedood. Dat was volgens de politie in eerste instantie niet op te merken, die ging van een gebroken sleutelbeen uit.
(Vertaald van http://www.sz-online.de/n(...)eds-tod-3016698.html )
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:55 schreef Igen het volgende:
Dat klinkt nou niet bepaald als "we houden alle opties open" hoor.
Nee, daar ga ik niet in mee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...
Dat is een vaststelling vand e stand van het politieonderzoek op dat moment.
een politieagent is geen arts, een ter plekke geroepen noodarts had de dood vastgesteld en verklaard dat de wond aan de hals ok een open sleutelbeenbreuk geweest kon zijn en daarom heeft men het lijk laten afvoeren en een autopsie laten doen..
Pas bij die autopsie bleek dat de wond dor messteken kwam.
Natuurlijk is het een inschattingsfout van die nood-arts geweest.. die heeft ter plekke de situatie verkeerd ingeschat en mogelijk kan dat zeker gevolgen hebben gehad voor het zekerstellen van een 'Plaats van Misdrijf' en beschermen van bewijsmateriaal..´
Enkel, de politie moet ook gewoon het oordeel van zo'n noodarts volgen .. en vervlgens ook in bv ee persbericht de waarheid vertelen en dat was dat ze op dat moment (nog vordat de autopsie uitgevoerd was en het resultaat daarvan bekend) dat 'er geen bewijzen vor een 'fremd-einwirkung vastgesteld waren.
de exacte zinnen uit de initiele persverklaring luidde:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik niet in mee.
"Er zijn geen indicaties" is iets heel anders dan "we weten het niet". Als er twijfel is, dan zou je juist een formulering "een misdrijf kan niet worden uitgesloten" gebruiken.
bericht van een lokale nieuwssite op dezelfde dag, kort nadat die morgen de vermoorde asielzoeker gevonden wasquote:"Die Ermittlungen ergaben bislang keine Anhaltspunkte auf eine Fremdeinwirkung. Die genaue Todesursache soll jedoch im Rahmen einer Sektion geklärt werden", sagt Polizeisprecher Thomas Geithner. "Die Dresdner Kriminalpolizei hat Ermittlungen aufgenommen."
Ok, bedankt voor het opzoeken van de exacte formulering.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de exacte zinnen uit de initiele persverklaring luidde:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:24 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Je hebt het nu over IS neem ik aan?
De politie moet op het oordeel van de patholoog anatoom afgaan maar ze kunnen wel een tweede ter plaatse laten komen wanneer ze er twijfels over hebben net als dat een verstandige patiënt om een tweede mening (second opinion) vraagt als hij/zij het niet vertrouwt en/of meer zekerheid wil.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de politie had tot de autopsie geen bewijzen voor een 'fremdverschulden' en dat klopt ook gewoon...
Dat is een vaststelling vand e stand van het politieonderzoek op dat moment.
een politieagent is geen arts, een ter plekke geroepen noodarts had de dood vastgesteld en verklaard dat de wond aan de hals ok een open sleutelbeenbreuk geweest kon zijn en daarom heeft men het lijk laten afvoeren en een autopsie laten doen..
Pas bij die autopsie bleek dat de wond dor messteken kwam.
Natuurlijk is het een inschattingsfout van die nood-arts geweest.. die heeft ter plekke de situatie verkeerd ingeschat en mogelijk kan dat zeker gevolgen hebben gehad voor het zekerstellen van een 'Plaats van Misdrijf' en beschermen van bewijsmateriaal..´
Enkel, de politie moet ook gewoon het oordeel van zo'n noodarts volgen .. en vervlgens ook in bv ee persbericht de waarheid vertelen en dat was dat ze op dat moment (nog vordat de autopsie uitgevoerd was en het resultaat daarvan bekend) dat 'er geen bewijzen vor een 'fremd-einwirkung vastgesteld waren.
Die verklaring betekent echter niet dat ze dat vooraf 'uitsloten'... ze hadden er enkel op dat moment geen bewijs voor (en daarom moest de autopsie uitgevoerd worden, die op het mment van het persbericht nog niet uitgevoerd was)
De demo morgen gaat niet door uit veligheidsoverwegingen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:01 schreef Igen het volgende:
En voor Pegida lijkt het me komende maandag een mooie gelegenheid, als ze hun officiële 19-punten-programma serieus nemen, om hier ook nadrukkelijk hun afkering over uit te spreken. Ik ben benieuwd.
http://www.volkskrant.nl/(...)itte-nicht~a3832026/quote:Een Duitse Wilders? Bitte nicht
Door: Dirk-Jan van Baar 18 januari 2015, 07:00
22
Angela Merkel krijgt dezer dagen nogal wat ongevraagd advies uit Nederland. De bondskanselier, en met haar de hele politieke klasse in Duitsland, zou te weinig gevoel hebben voor het onbehagen onder de eigen Duitse bevolking. Dat moet anders, anders gaat het fout. In Dresden vinden elke maandagavond wandelingen van verontruste burgers plaats onder leiding van Pegida, afkorting van Patriottische Europäer Gegen Islamisierung Des Abendlandes. Daarin klinkt een echo door uit Heldenstadt Leipzig, waar vijfentwintig jaar geleden in de oktobermaand onder de leus 'Wir sind das Volk!' steeds grotere demonstraties tegen het DDR-bewind werden georganiseerd. Dominees gingen daarbij voorop.
De Duitse eenwording was niet overal even populair, ook in Nederland wilden velen op de rem te trappen
Met heel veel succes. Binnen een maand viel de Berlijnse Muur. In Dresden durfden ze toen ook. Bij een bezoek van bondskanselier Helmut Kohl werd daar 'Wir sind ein Volk' geroepen. Een subtiel verschil, dat in veel Europese hoofdsteden voor ongemak zorgde. De Duitse eenwording was niet overal even populair, ook in Nederland wilden velen op de rem te trappen. Ruud Lubbers, onze met alle regeringsleiders meedenkende premier, uitte zijn reserves; Hans van den Broek, onze minister van Buitenlandse Zaken die weinig geduld had voor domkoppen, eiste als belanghebbend buurland (met Polen!) een plaats op bij de onderhandelingen van 2 + 4 (de beide Duitslanden en de oude bezettingsmogendheden Amerika, Sovjet-Unie, Frankrijk en Groot-Brittannië). De bedenkingen uit Den Haag, die in Londen en Parijs ook bestonden, werden geërgerd van tafel geblazen. In Europa moet je je plaats kennen.
Merkel kan heel goed zonder advies van buiten
In Nederland waren die missers snel vergeten, maar Helmut Kohl had een olifantengeheugen voor zulke faux pas, zeker als die afkomstig waren uit de eigen christendemocratische familie. Alleen op 'das Mädchen' verkeek hij zich. Angela Merkel beheerste het machtsspel binnen de CDU nog beter dan haar leermeester, en kan sinds zij chef is in Berlijn (aanstaande september alweer tien jaar) heel goed zonder advies van buiten. Zeker als dat uit Nederland komt. Want op 'Hollandse toestanden' zitten onze Oosterburen niet te wachten. Denk aan de implosie van het CDA, die in Nederland niet één keer is voorgekomen (na Lubbers begon een tocht door de woestijn die acht jaar duurde), maar minstens twee keer. De ineenstorting na Jan Peter Balkenende, en dat mislukte gedoogkabinet erna, zijn geen voorbeelden waaraan de door stabiliteit geobsedeerde CDU zich graag spiegelt. Duitsers vinden hun Westerburen schön en locker, en ze erkennen ook wel dat Nederland in bepaalde zaken vooroploopt, maar dat wil niet zeggen dat ze het zo ook kunnen doen. Ze hebben in Europa, dat één groot experiment is, met veel meer buurlanden te maken.
Terwijl zij zelf als koel bekend staat, ontwaarde zij kou in de harten van de Pegida-betogers. Je moet maar durven
Dat besef mis ik in alle commentaren die vinden dat Merkel meer begrip moet tonen voor Pegida, die daarin vooral een gerechtvaardigd burgerprotest zien. Wij vinden dat de Duitse elite verkrampt aan een politieke correctheid blijft vasthouden die niet is vol te houden. Een Angela Merkel die bezorgde burgers over de islam als extreem-rechtse vreemdelingenhaters wegzet doet ons aan de jaren negentig denken. Wij zien weer het gezwaai van D66-politici met Anne Frank. En inderdaad: wie de Duitse media volgt, wordt getroffen door de algemene verkettering die Pegida ten deel valt. Zelfs de Bild Zeitung, die wij altijd gevaarlijk rechts vonden, doet eraan mee. Terwijl het evident is dat Duitsland niet immuun kan zijn voor het populisme dat we overal in Europa zien. Dat begon nota bene in Oostenrijk, het zusterland waarmee Duitsland veel meer gemeen heeft dan de taal alleen. De partij van Jörg Haider regeerde in Wenen al toen Pim Fortuyn nog columns schreef voor Elsevier, dus zķ voorop loopt Nederland nu ook weer niet. Ook Denemarken ging ons voor, om over België en Italië maar te zwijgen. Met Marine Le Pen in Frankrijk, Nigel Farage in Groot-Brittannië en Geert Wilders bij ons, liggen overal in Europa de elites onder vuur. En Merkel - Mutti - roept dat in Duitsland op met haar brave praat. Terwijl zij zelf als koel bekend staat, ontwaarde zij kou in de harten van de Pegida-betogers. Je moet maar durven.
In de jaren dertig liepen er vele keurige burgers achter Hitler aan, met vergelijkbare zorgen als nu
Maar zou het niet kunnen dat Merkel, zelf een domineesdochter uit Oost-Duitsland, meer 'begrip' heeft van de werkelijke drijfveren achter Pegida? Er wordt in Dresden ook 'nooit meer oorlog tegen Rusland' geroepen, alsof de bondsregering daarop uit is (zou Vladimir Poetin, die als KGB-agent in Dresden actief was, daar nog oude contacten hebben?). Buitenstaanders weten nog te weinig over Pegida, dat pas sinds oktober bestaat en ook obscure elementen aantrekt. Zulke groepen zorgen in Duitsland altijd voor extra waakzaamheid. Er is nu eenmaal dat naziverleden, en ook nog dat van de DDR, dat andere thuisland dat vijfentwintig jaar geleden ineens van de kaart verdween. Ook al die keurige burgers die Nederlandse journalisten waarnemen, zijn voor Duitsers niet bij voorbaat geruststellend. In de jaren dertig liepen er vele keurige burgers achter Hitler aan, met vergelijkbare zorgen als nu. Alleen de islam was er toen niet, terwijl de binnenstad van Dresden (die in 1945 door Amerikaanse bommen werd verwoest) weer in oude glorie is hersteld. Je zou denken: een ideale plek voor romantici, hier is aan nostalgische gevoelens tegemoetgekomen. Als er ergens een Duitse Renaissance plaatsvindt, dan in deze stad. Wat de aantrekkingskracht van Pegida, dat in Dresden veel meer betogers op de been krijgt dan in andere Duitse steden, nog vreemder maakt. Vergeet niet dat Duitsland (en zeker de DDR) met de eenwording zijn nationale soevereiniteit terugkreeg, waar andere landen in Europa moeten inbinden. Hoezo brave burgers die bang zijn hun land te verliezen? Met de AfD is er in Duitsland wel een eurosceptische professorenpartij, maar de Duitse economie floreert ondanks de eurocrisis.
Met een paar miljoen Turken en andere immigranten binnen haar grenzen, kan de Bondsrepubliek niet blind zijn voor het vreemdelingenvraagstuk
Ik denk dat de Duitse politiek terecht nattigheid voelt bij Pegida en dat Nederlanders die het beter denken te weten aan een aantal zaken voorbij gaan of naīef zijn. Natuurlijk hebben de Duitse leiders verduiveld goed door dat in Europa het populistenspook rondwaart. Daar zijn ze ook beducht voor. Hoe zou het anders kunnen, gezien het Duitse verleden waaraan ze in andere Europese landen (in Griekenland bijvoorbeeld) voortdurend worden herinnerd. Merkel zal ook de opkomst van Wilders hebben gezien. En zeker die van Le Pen, die niet alleen anti-EU is, maar ook nog met Poetin heult (sinds de ramp met de MH17 is onze Geert aan het Oostfront wat minder actief). Met een paar miljoen Turken en andere immigranten binnen haar grenzen, kan de Bondsrepubliek niet blind zijn voor het vreemdelingenvraagstuk. De boeken van Thilo Sarrazin waren niet voor niets bestsellers.
Duitsland is ook niet achterlijk. Juist omdat Duitsland zo 'laat' is (een Verspätete Nation), kan het aan andere Europese landen zien hoe stemmingen kunnen omslaan en hoe verwarrend dat is. Aan Nederland, dat in 1993 nog 'woedend' op Duitsland was na het afbranden van een asielcentrum in Solingen, heeft de bondsregering kunnen zien dat al dat begrip voor boze PVV-burgers niks uithaalt. In Nederland wordt al dertien jaar op hoge toon gediscussieerd over het fiasco van de multiculturele samenleving (die ook Merkel voor 'mislukt' heeft verklaard), maar dat heeft ons geen stap verder gebracht. Het gaat meer dan ooit over immigratie, integratie en islam. Die problemen gaan niet weg door er stoere taal over uit te slaan.
Logisch dus dat Merkel zegt dat de islam bij Duitsland hoort, want dat is de nieuwe realiteit. Logisch ook dat ze aan de euro vasthoudt, want Duitsland heeft buiten Europa geen alternatief en moet binnen Europa apaiseren. Een Duitse Wilders is dan het laatste waarop onze Oosterburen zitten te wachten. Bitte nein! Het zou ook voor Nederland een ramp zijn, want de verankering van Duitsland in Europa is het kernstuk van onze nationale politiek. Dat betekent dat de toekomst meer politieke correctheid voorschrijft, niet minder. In Duitsland begrijpen ze dat - in Nederland niet.
Damn.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De demo morgen gaat niet door uit veligheidsoverwegingen.
http://www.sz-online.de/n(...)demo-ab-3017586.html
Die moordbedreiging was helaas wel te verwachten. Zo gaat dat vaak bij groepen die als extreem rechts worden neergezet, die worden vogelvrij verklaard.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Damn.![]()
Wat je ook inhoudelijk van Pegida kan vinden - als een vreedzame demonstratie door de dreiging van moslimterroristisch geweld niet door kan gaan, dan is het niet goed gesteld met democratie en rechtsstaat.
Dat een demonstratie niet door kan gaan is idd treurig, maar door wie de moorddreiging is gedaan is nog onduidelijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:55 schreef Igen het volgende:
Damn.![]()
Wat je ook inhoudelijk van Pegida kan vinden - als een vreedzame demonstratie door de dreiging van moslimterroristisch geweld niet door kan gaan, dan is het niet goed gesteld met democratie en rechtsstaat.
De politie heeft waarschijnlijk ook helemaal niet de capaciteit om zo'n grote mensenmassa te kunnen beveiligen.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die moordbedreiging was helaas wel te verwachten. Zo gaat dat vaak bij groepen die als extreem rechts worden neergezet, die worden vogelvrij verklaard.
Ooit bedacht dat terroristen die angst juist willen aanwakkeren?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:03 schreef Igen het volgende:
[..]
De politie heeft waarschijnlijk ook helemaal niet de capaciteit om zo'n grote mensenmassa te kunnen beveiligen.
Maar de terroristen bevestigen hiermee natuurlijk wel precies de angst waar Pegida op inspeelde. Wat dat betreft is het - net als in Parijs - een eigen goal van jewelste.
Hahahaha. Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig. Is dat even goede publiciteit voor ze.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De demo morgen gaat niet door uit veligheidsoverwegingen.
http://www.sz-online.de/n(...)demo-ab-3017586.html
Igen lijkt zich niet echt het doel van terroristen te realiseren.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat terroristen die angst juist willen aanwakkeren?
Ik heb nou het idee dat extremisten streven naar een Europa waar moslims en niet-moslims in harmonie met elkaar leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |