abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149005048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:15 schreef SuperFood het volgende:
de profeet mohammed is al heel lang dood trouwens. maakt dat zijn mening niet minder relevant. :P
Dood ? Heeft nooit bestaan. Wat nu ?
pi_149007151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Dood ? Heeft nooit bestaan. Wat nu ?
De Profeet Mohammed heeft niet bestaan volgens jou. Maar jezus wel? _O-
pi_149008074
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:07 schreef Szikha het volgende:

[..]

De Profeet Mohammed heeft niet bestaan volgens jou. Maar jezus wel? _O-
Jazeker, maar niet de Jezus uit het N.T. want dat is de mythische versie.
pi_149008597
Jesus was a Buddhist monk

BBC doc.. Kijken
pi_149034532
Alsof het die extremisten ook maar een enkele fuck uitmaakt. Ze zuipen en neuken in de ronde. Het gaat niet om het geloof, het gaat om indoctrinatie en terreur.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_149045330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Ga jij maar verder in de verzonnen versie. 8)7
Wat wil je nou eigenlijk? De literaire persoon bespreken of de geschiedenis, of gewoon gelijk hebben?

De constuctie Mohammed was ook een klassieke warlord, lees de Koran maar. Door hem 'Prijzenswaardig is de knecht van God en zijn gezant' te definiėren maakt dat de beschreven daden van de literaire constructie Mohammed nog niet "prijzenswaardig", Hij deed alleen was goed was voor zijn eigen clan.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 25 januari 2015 @ 17:07:08 #133
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149045366
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:31 schreef dustbrain het volgende:
Alsof het die extremisten ook maar een enkele fuck uitmaakt. Ze zuipen en neuken in de ronde. Het gaat niet om het geloof, het gaat om indoctrinatie en terreur.
De ene extremist is de ander natuurlijk niet hč.
wooblabalurg
pi_149045558
quote:
17s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De ene extremist is de ander natuurlijk niet hč.
Bij de zogenaamd religieuze extremisten gaat het ook enkel om terreurzaaien en macht.
We're slowly approaching inevitable death.
  zondag 25 januari 2015 @ 17:14:56 #135
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149045605
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:13 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Bij de zogenaamd religieuze extremisten gaat het ook enkel om terreurzaaien en macht.
Kan ik mij wel in vinden idd, heeft weinig met geloof te maken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de VS, dat heeft dan weer weinig met vrijheid te maken.
wooblabalurg
pi_149047827
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:14 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kan ik mij wel in vinden idd, heeft weinig met geloof te maken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de VS, dat heeft dan weer weinig met vrijheid te maken.
Wat heeft weinig met vrijheid te maken in de VS? Iets specifieker mag best.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:17:26 #137
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149047872
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat heeft weinig met vrijheid te maken in de VS? Iets specifieker mag best.
Dat de oorlogen en acties van de VS weinig te maken hebben met het verspreiden van vrijheid, of democratie.
wooblabalurg
pi_149048090
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat de oorlogen en acties van de VS weinig te maken hebben met het verspreiden van vrijheid, of democratie.
Maar is dat gewoon een gegeven van altijd voor je of was 't een periode van-tot. In 't eerste geval wordt er namelijk nooit kans op verbetering gegeven. Ik heb toch wel sterk vermoeden dat republikeinen en democraten een totaal ander beleid voeren.

Even een greep. Iemand als Bush was nu niet bepaald die goede dingen zei. Zijn uitspraken en die van Cheney reflecteerden ook hun handelen. Uit die uitspraken die al tegen journalisten uit eigen land waren gericht kreeg ik nooit de indruk dat die bepaalde regering vrijheid en democratie bracht.

In die zin waren ze vrij transparant in hun handelen. Daarom was 't ook een regering die men compleet beu was.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:25:57 #139
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149048128
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar is dat gewoon een gegeven van altijd of was 't een periode van-tot. Ik heb toch wel sterk vermoeden dat republikeinen en democraten een totaal ander beleid voeren.

Even een greep. Iemand als Bush was nu niet bepaald die goede dingen zei. Zijn uitspraken en die van Cheney reflecteerden ook hun handelen.

Uit die uitspraken die al tegen journalisten uit eigen land waren gericht kreeg ik nooit de indruk dat die bepaalde regering vrijheid en democratie bracht.
Het gaat naar mijn mening allemaal om de beeldvorming. En die reactie over de VS was meer om aan te geven dat wat men uitdraagt niet altijd overeen komt met wat men drijft.
wooblabalurg
pi_149048165
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het gaat naar mijn mening allemaal om de beeldvorming. En die reactie over de VS was meer om aan te geven dat wat men uitdraagt niet altijd overeen komt met wat men drijft.
De VS is geen persoon.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:28:21 #141
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149048191
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De VS is geen persoon.
Correct.
wooblabalurg
pi_149048399
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Correct.
Daarom mag t wel wat specifieker. Wat Obama uitdraagt kun je bekritiseren maar wel met iets uit t heden. Als hij 't over goede beveiliging heeft en iemand roept 'ja maar kennedy' dan is dat al even relevant als Bush erbij halen. Er bestaat een code dat men als president niet een voorganger afzeikt zoals in bananenrepublieken wel met modder wordt gegooid. Maar door bepaalde dingen anders te doen en incompetent handelen van eerdere regeringen te stoppen of de laatste resten af te bouwen, geeft men een signaal.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:39:05 #143
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149048537
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarom mag t wel wat specifieker. Wat Obama uitdraagt kun je bekritiseren maar wel met iets uit t heden. Als hij 't over goede beveiliging heeft en iemand roept 'ja maar kennedy' dan is dat al even relevant als Bush erbij halen. Er bestaat een code dat men als president niet een voorganger afzeikt zoals in bananenrepublieken wel met modder wordt gegooid. Maar door bepaalde dingen anders te doen en incompetent handelen van eerdere regeringen te stoppen of de laatste resten af te bouwen, geeft men een signaal.
Waarmee (uit het heden) zou je Obama kunnen bekritiseren?
wooblabalurg
pi_149052249
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk? De literaire persoon bespreken of de geschiedenis, of gewoon gelijk hebben?

De constuctie Mohammed was ook een klassieke warlord, lees de Koran maar. Door hem 'Prijzenswaardig is de knecht van God en zijn gezant' te definiėren maakt dat de beschreven daden van de literaire constructie Mohammed nog niet "prijzenswaardig", Hij deed alleen was goed was voor zijn eigen clan.
Mij gaat het om de geschiedenis en niet om de verzinsels. Dan zijn we het eens of niet ?
pi_149073730
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Aton probeert al heel lang krampachtig 'Mohammed' te zien als een mythisch figuur in de categorie Jezus, Abraham, David etc, over wiens bestaan twijfelachtig is tot het niveau van nooit bestaan, in de zin dat "eigenlijk wordt er met "Mohammed" iets / iemand anders bedoeld." Wat je mening van Mohammed ook mag zijn, beste voorbeeld voor de mensheid of een traditioneel krijgsheer, over zijn bestaan, leven en daden is veel meer bekend dan de reeds hiervoor genoemde namen en diegene diens bestaan het best onderbouwd kan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2015 14:50:35 ]
pi_149078720
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Mij gaat het om de geschiedenis en niet om de verzinsels. Dan zijn we het eens of niet ?
Mij ook, maar Het probleem is dat de verzinsels een dominant onderdeel zijn van de religie.
pi_149078730
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aton probeert al heel lang krampachtig 'Mohammed' te zien als een mythisch figuur in de categorie Jezus, Abraham, David etc, over wiens bestaan twijfelachtig is tot het niveau van nooit bestaan, in de zin dat "eigenlijk wordt er met "Mohammed" iets / iemand anders bedoeld." Wat je mening van Mohammed ook mag zijn, beste voorbeeld voor de mensheid of een traditioneel krijgsheer, over zijn bestaan, leven en daden is veel meer bekend dan de reeds hiervoor genoemde namen en diegene diens bestaan het best onderbouwd kan worden.
Je hoeft niet voor Aton te antwoorden hoor.
pi_149078779
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor Aton te antwoorden hoor.
ik participeer.
pi_149079452
quote:
9s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik participeer.
Dan wel zeer krampachtig.
pi_149079955
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan wel zeer krampachtig.