abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 09:22:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_148769818

De Goudse Eliza van der Vliet (36) deelt alles in haar leven op Twitter. Ook nu haar man Michel (39) gisteravond geheel onverwacht is overleden. Haar vele volgers zijn geschokt door haar verslag van de meest verschrikkelijke dag van haar leven.

Gouwenaar Michel van der Vliet ging zondagavond rond 19.30 uur nog even op de fiets een pakje sigaretten kopen. Hij kuste zijn vrouw Eliza op de mond en zei 'Tot zo'. Daar gaat hij, haar grote liefde met wie ze al vijftien jaar is getrouwd.

Ambulance
Korte tijd later hoort Eliza vlak boven haar woning in de Goudse wijk Korte Akkeren een helikopter cirkelen. Een politiehelikopter, denkt ze, en zoals zo vaak maakt ze hier melding van op haar favoriete 'uitlaatklep' Twitter. (Twitter): 'Hoi politiehelikopter die rondjes draait boven mijn huis.' Eén van haar bijna tweeduizend volgers op Twitter corrigeert haar. 'Het is een traumahelikopter'. Eliza hoort inmiddels ook sirenes van ambulances.

'Dat is vlakbij hier' en vrijwel tegelijkertijd bekruipt haar een onbehaaglijk gevoel. Michel had nu toch wel weer thuis moeten zijn. Ze belt zijn mobiel. Vier keer, vijf keer. (Twitter): 'Man is op de fiets. Ergens onderweg. Hij fietst die route waar iemand net een hartaanval heeft gehad. 'EN IK BEN EEN PANIEKZAAIER MAAR HIJ NEEMT Z'N TELEFOON NIET OP'

Ernstig
De eerste reacties op twitter komen op gang. Ach joh, het is vast iemand anders. En: hij staat vast zo voor de deur. Maar het is niet Michel die even later tegen het raam tikt. Eliza ziet het gezicht van een agent die heel ernstig kijkt. 'Mevrouw, mogen wel binnenkomen. We moeten u iets ergs vertellen.' (Twitter): 'HET IS MICHEL... OHNEEE.' Ze brengen hem naar het ziekenhuis in Rotterdam en reanimeren hem.'

Eliza is geschokt. Dit kan toch niet waar zijn? De grond zakt even later onder haar voeten weg als hoort dat Michel geen hartslag meer heeft. Twitter: 'Help wat moet ik doen. Help me' Er begint een onafzienbare stroom piepjes op haar telefoon van volgers die haar willen helpen en naar het ziekenhuis willen brengen. Dat laatste blijkt niet nodig.

Twitter: 'Ik zit nu in een gillende politiewagen naar het ziekenhuis'. De Goudse twijfelt geen moment of ze zelfs de meest ingrijpende momenten via Twitter moet delen. Ze verwoordt immers al jaren alles wat haar bezighoudt in tweets. En nu ze eenmaal heeft gemeld dat er iets verschrikkelijks met Michel aan de hand is en het meelevende reacties regent, moet ze wel doorgaan.

Miami Vice
,,Ik wilde ook niet anders'', zegt ze een dag later. ,,Twitter voelde zoals zo vaak meteen als een warme deken. Al die mensen die me een hart onder de riem steken.'' Eliza waant zich in de politiewagen in Miami Vice. Met loeiende sirenes gaat het richting Rotterdam.'Eén van mijn grootste wensen was een dienst mee te draaien met de Goudse politie. Nou, ik heb m'n portie wel gehad.' Haar man ligt in het ziekenhuis aan allerlei slangen en apparaten. De artsen zeggen dat ze nog één keer gaan proberen hem te reanimeren. Het lukt niet.

De politie bevestigt het overlijden van Eliza's man.

Twitter :

'En nu, een plastic zak van het ziekenhuis met bebloede en kapotgescheurde kleding en je ringen'

'Ach wat waren we toen toch verliefd.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijken-te-zijn.dhtml

Ik zou ook blijven twitteren. :{ Ik las in Hools trouwens dat ze voornamelijk in de TV-SC postte.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 09:25:25 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_148769849
Er zitten spelfauten in de TT zou Eliza zwggwn.

Zit haar haar wel goed ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:25:48 #3
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_148769851
Ik vind het een ernstige ontwikkeling. Dan klopt er toch wat niet met je. Het is internet. Open en publiekelijk toegankelijk voor iedereen.

De nieuwe generatie jongeren zetten ook maar alles op internet.

Daar ga je persoonlijke informatie en gegevens toch niet op zetten? Dit kun je zelf reguleren. Behalve waar het niet anders kan zoals bij de overheidse instellingen.
pi_148769876
Wat een wereldvreemd mens.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 januari 2015 @ 09:29:13 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148769883
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef tong80 het volgende:
Er zitten spelfauten in de TT zou Eliza zwggwn.

Zit haar haar wel goed ?

En heel vroeger in de 3fm chat
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_148770581
Sommige mensen vinden het fijn om de ellende van een ander te lezen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:39:53 #7
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_148770748
Heftig.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 10:59:06 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_148770998
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:39 schreef Voszje het volgende:
Heftig.
In z'n reet neuken tijdens het gebet van Gerard Cox.

:P
pi_148773166
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vind het een ernstige ontwikkeling. Dan klopt er toch wat niet met je. Het is internet. Open en publiekelijk toegankelijk voor iedereen.

De nieuwe generatie jongeren zetten ook maar alles op internet.

Daar ga je persoonlijke informatie en gegevens toch niet op zetten? Dit kun je zelf reguleren. Behalve waar het niet anders kan zoals bij de overheidse instellingen.
Ik verbaas me ook over dat exhibitionisme, wat is het doel daarvan?
Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.

Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.

Het gaat ook maar door, alsof ze via internet leeft.
Ik twitter dus ik besta.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_148773928
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.

Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.

Ik twitter dus ik besta.
Onze maatschappij wordt steeds exhibitionistischer. Zie Utopia, zie alle real life soaps, zie de selfie-generatie.
Twitter is voor haar een "warme deken". Haar "thuis" waar ze heel veel reacties krijgt die haar steun en een goed gevoel geven. Niet mijn ding, maar op een bepaalde manier doen we hier op FOK! hetzelfde.

Users die posten wat ze vandaag dragen, hoe ze eruit zien, bevallingen delen, KPD-pics maken en hele SC's vol waar mensen dagelijkse dingen met elkaar delen die soms ook behoorlijk intiem zijn. De grens voor wat je wel en niet deelt is voor iedereen anders. In haar geval ligt die grens wrs. een stuk verder als bij de meeste mensen. Tijdsgeest. That's all.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 14:09:38 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_148774957
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Descartes. shmoopy. Dit gaat verder.

zaterdag 17 januari 2015 @ 14:10:56 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148774992
Ik begrijp dat exhibitionisme ook niet maar als je in shock/ rouw bent dan doe je soms rare dingen.
Hopelijk helpt het haar bij de verwerking. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:11:43 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148775014
Ze is overduidelijk gek op aandacht. Ik verwacht dat ze zo weer aan de man is dus.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 14:13:49 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_148775073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp dat exhibitionisme ook niet maar als je in shock/ rouw bent dan doe je soms rare dingen.
Hopelijk helpt het haar bij de verwerking. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
Heb je gelijk in. Dit is haar manier. Stel er alleen mijn vragen bij. Veroordeel niet.

Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 januari 2015 @ 21:19:53 #15
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_148787700
Grappig dat tong80 de grootste interverslaafde van nederland zich druk maakt om een twitterverslaafde _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_148793562
Bizar.

Sterkte.
I´m back.
  zondag 18 januari 2015 @ 01:22:59 #17
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_148795765
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.

Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.

Sterkte Muisje Eliza.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_148795848
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:22 schreef Staal het volgende:
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.

Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.

Sterkte Muisje Eliza.
Dit ja.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:10:15 #19
434872 10minuteman
pi_148799173
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Klopt. Ik vind het ene rare gang van zaken. Maar Eliza zou oud genoeg moeten zijn om dit te snappen.

De nieuwe generatie jongeren kent het wereldwijde web als niks anders. Die hebben de start niet meegemaakt en het zien veranderen zoals wij dat hebben gezien.

Dat gezegd hebbende is internet onherkenbaar veranderd, deels positief en deels negatief. Een negatief aspect vind ik toch wel de privacy en natuurlijk de steeds slimmere wordende ransomsware en virussen en dergelijke.

Maar goed back on topic. Iedereen is anoniem op internet en ik zou geen anoniem persoon willen vertellen wat ik heb meegemaakt wat in een persoonlijke sfeer ligt.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:11:26 #20
434872 10minuteman
pi_148799189
Goede tip die ik nog een keer zal vermelden: Black mirror.

Mini tv serie. Verder zeg ik er niks over. Elk aflevering is afzonderlijk en uniek.
pi_148799396
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.

Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.

Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:40:31 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148799584
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.

Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.

Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:43:09 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148799621
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:51:38 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148799701
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.
Het zou me niet eens verbazen als ze het niet deelt om de aandacht, maar gewoon omdat het is hoe ze haar leven leeft....
En iemand die bijna letterlijk iedere poep en scheet twittert zal dat ook doen als de politie voor de deur staat om te vertellen dat haar man onderweg is naar het ziekenhuis.

Daarbij kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je op die manier gaat zitten communiceren op het moment dat je in een politieauto met gillende sirenes zit, zeker als dat je standaard communicatievorm is geworden.

Dat het mijn keuze niet zou zijn is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148799705
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef Marrije het volgende:
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
Zij heeft ook de steun nodig en die krijgt ze zo.
En het is bij mij niet voorbij gekomen, dus hoe publiek is het?

Wat Leandra hierboven zegt klinkt ook zeer aannemelijk.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:53:32 #26
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148799718
Wat onnozel eigenlijk om te zeuren over hoe een vrouw met haar verdriet omgaat...
  zondag 18 januari 2015 @ 10:55:09 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148799740
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef Marrije het volgende:
True, maar niet omdat ze zichzelf graag in the spotlight wilde zetten met het overlijden van haar man, maar gewoon omdat ze nou eenmaal alles twittert, en dit dus ook.

Alsof je op het schoolplein aan andere moeders vertelt dat je man is overleden, voor je goed en wel klaar bent met vertellen staan er nog veel meer mensen om je heen naar je verhaal te luisteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 januari 2015 @ 10:58:15 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148799789
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:52 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Zij heeft ook de steun nodig en die krijgt ze zo.
En het is bij mij niet voorbij gekomen, dus hoe publiek is het?

Wat Leandra hierboven zegt klinkt ook zeer aannemelijk.
Ik zag het nu ook pas, zelfs dit topic was bij mij niet eerder dan vandaag bovengekomen....
Maar ze volgt 911 (!! :o ) mensen en heeft 3.619 volgers, maar ik kan me zo voorstellen dat een heel groot deel daarvan pas zijn gaan volgen toen dit gebeurde of gebeurd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Leandra op 18-01-2015 11:04:28 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 18 januari 2015 @ 11:11:47 #29
80791 crew  Paul
pi_148799973
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:22 schreef Staal het volgende:

Sterkte Muisje Eliza.
_O_ idd de fokverslaafden die hier kritiek op hebben _O-
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 18 januari 2015 @ 11:12:21 #30
80791 crew  Paul
pi_148799982
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zag het nu ook pas, zelfs dit topic was bij mij niet eerder dan vandaag bovengekomen....
Maar ze volgt 911 (!! :o ) mensen en heeft 3.619 volgers, maar ik kan me zo voorstellen dat een heel groot deel daarvan pas zijn gaan volgen toen dit gebeurde of gebeurd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze volgt mij 8-)
pi_148799989
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

ze is niet constant alleen, tweet ook als er mensen bij zijn.
Wat ze nú doet, moet ze zelf weten, al kan ik me voorstellen dat t voor geliefden pijnlijk kan zijn, maar gelijk tweeten als je zoiets hoort, gaat imo te ver.
Er zijn meer mensen die van hem houden. Leuk om zo te horen te krijgen dat je broer (bv) dood is..

Ja, dit is háár ding, maar zij is niet de enige in zijn leven en een relatie hebben met iemand geeft je geen alleenrecht op verdriet.
compact en kleverig.
  zondag 18 januari 2015 @ 11:25:46 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148800234
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:12 schreef Paul het volgende:

[..]

Ze volgt mij 8-)
Ik volg jou niet .... :7

Maar goed, ik heb net even haar Twitter zitten lezen en ze tweet gewoon van alles, het is nog een enorm leuke twitteraar ook, want ze heeft een enorm gevoel voor humor, zonder dat je het idee hebt dat ze grappig probeert te doen om het grappig doen (al dan niet ter compensatie van haar verdriet), het is alleen wel iemand die echt alles eruit flapt op Twitter.... wat ik alleen maar denk, en soms niet eens hardop zou durven zeggen Twittert zij gewoon.

Ik geloof dat ik haar maar ga volgen, dat lijkt me wel een aanwinst.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148800682
Ik kan me heel goed voorstellen dit.
Het is voor haar een soort verwerking. Zie twitter als een dagboek.
Of als het ontsnappen aan de werkelijkheid.
Zie film Blairwitch (ja het is een film) maar ook daarin zie je dat iemand door blijft filmen koste van het kost. Ook al weet je dat je sterft.
In die film legt iemand ook uit " nu snap ik waarom je alles filmt, hierdoor sta je min of meer buiten de werkelijkheid"

Dit is mischien precies wat ze doet. Door te twitteren zit ze in een soort fantasy wereld.
Iedereen reageert anders op situaties.

Het verschil is dat twitter openbaar is en je dagboek niet echt.
Maar in tijden van crisis denk je niet helder meer na.

Ik kan haar heel goed begrijpen.
pi_148801055
Aandachtshoer
pi_148801068
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze is niet constant alleen, tweet ook als er mensen bij zijn.
Wat ze nú doet, moet ze zelf weten, al kan ik me voorstellen dat t voor geliefden pijnlijk kan zijn, maar gelijk tweeten als je zoiets hoort, gaat imo te ver.
Er zijn meer mensen die van hem houden. Leuk om zo te horen te krijgen dat je broer (bv) dood is..

Ja, dit is háár ding, maar zij is niet de enige in zijn leven en een relatie hebben met iemand geeft je geen alleenrecht op verdriet.
Sorry, maar als je iets traumatisch overkomt hoef je geen rekening te gaan houden met de anderen. Dat kun je op zo´n moment vaak niet eens. Heb jij wel eens wat traumatisch meegemaakt? Je kunt dan helemaal niet denken of rekening houden met. Je gaat op de automatische piloot. En blijkbaar hoort daar bij haar Twitteren bij.

En ze deelt juist verdriet dus waar wil je heen met je alleenrecht op verdriet? De anderen gaan er mee om zoals zijn dat moeten doen.

En niet om het een of ander: er is geen goede manier om het te horen of een die minder hard aankomt.
En als het een broer ofzo zou zijn, zou men over het algemeen juist graag meteen alle details willen weten op het moment dat ze gaande zijn als daar de kans voor is.
Ze is schoonfamilie voor die mensen, geen vreemde die het er over heeft.

Dat ze op een gegeven moment doortwittert zelfs als de familie er bij komt is ook om de anderen die inmiddels meeleven , op de hoogte te houden, vind ik ook nog wel logish.

Ik zal het even van de andere kant vertellen. Ik heb een vriendin kritiek maar inmiddels stabiel in het ziekenhuis liggen (waar ik niet heen kan gezien het feit dat we in verschilende landen zitten) en ik weet he-le-maal niets! Ik hoorde het vier weken later via via en over de chat van Facebook... Ik zou willen dat er iemand twitterde. Dus misschien sta ik er ook daarom wel wat anders tegenover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 18-01-2015 12:54:46 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 12:30:37 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148801569
Met 211.000 tweets in zo'n 6 jaar tijd zit je aan gemiddeld 100 tweets per dag, iedere dag....dan twitter je echt gewoon heel erg veel, en is het een primair onderdeel van je leven.

Het is niet alsof ze vanuit het niets ineens is gaan twitteren over de situatie rond haar man.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148802364
Ik ken die vrouw niet, maar zette ze bijvoorbeeld ook op Twitter wanneer ze keihard (eventueel anaal) werd genomen door haar man?

Zo niet, waarom zet ze dit er dan wel op?
PWBF
  zondag 18 januari 2015 @ 13:13:43 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148802607
Het is in een ander topic ook al eens voorbij gekomen, dat een ex een boek schreef over hoe zij omging met het leven met een man met een ziekte en daarna zijn overlijden. Daarin ging het voornamelijk om welk recht een overledene eigenlijk nog heeft op privacy.
Zij twittert inderdaad al heel lang en heel veel, maar dat zal mede komen door de aandacht die ze ermee krijgt en daaraan een soort van verslaafd is. Denk ik.
pi_148802803
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef N.icka het volgende:
Wat onnozel eigenlijk om te zeuren over hoe een vrouw met haar verdriet omgaat...
Ik vind jouw post onnozeler eigenlijk
pi_148804560
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:13 schreef Marrije het volgende:
Het is in een ander topic ook al eens voorbij gekomen, dat een ex een boek schreef over hoe zij omging met het leven met een man met een ziekte en daarna zijn overlijden. Daarin ging het voornamelijk om welk recht een overledene eigenlijk nog heeft op privacy.
Zij twittert inderdaad al heel lang en heel veel, maar dat zal mede komen door de aandacht die ze ermee krijgt en daaraan een soort van verslaafd is. Denk ik.
Ik weet exact waar je het over hebt, maar dat ging over hoeveel je van zijn leven mag publiceren als hij zich immers niet meer kan verdedigen en dan vooral waar hij in een wat slechter daglicht wordt gezet.

Dat iemand aan het doodgaan is of is gestorven op zich mag je gewoon publiceren. Dat is nl een feit dat iedereen ook op dat moment zou kunnen zien als ze erbij waren.

Dat er voorbij komt dat er een afscheidszoen was en zo´n foto en dat ze gelukkig waren weet ik het wat, zou je ook zien in een rouwadvertentie, bij wijze van spreke en heeft niet te maken met schending van privacy.
Anders zou je ook nooit een toespraak kunnen houden over iemands leven op een begravenis...
Bepaalde dingen kun je rustig aan de hele wereld verkondigen.
Het gaat hier niet om de vuile was buiten hangen.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:43:50 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148805417
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:17 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik weet exact waar je het over hebt, maar dat ging over hoeveel je van zijn leven mag publiceren als hij zich immers niet meer kan verdedigen en dan vooral waar hij in een wat slechter daglicht wordt gezet.

Dat iemand aan het doodgaan is of is gestorven op zich mag je gewoon publiceren. Dat is nl een feit dat iedereen ook op dat moment zou kunnen zien als ze erbij waren.

Dat er voorbij komt dat er een afscheidszoen was en zo´n foto en dat ze gelukkig waren weet ik het wat, zou je ook zien in een rouwadvertentie, bij wijze van spreke en heeft niet te maken met schending van privacy.
Anders zou je ook nooit een toespraak kunnen houden over iemands leven op een begravenis...
Bepaalde dingen kun je rustig aan de hele wereld verkondigen.
Het gaat hier niet om de vuile was buiten hangen.
Klopt, het gaat niet om de vuile was, slechts om hele intieme dingen.
Een foto van de rouwwagen waar je van schrikt en dan later maar een mooiere foto van de rouwwagen (herinner ik me nou goed dat daar een hihi bij stond of was dat een andere tweet), ach welja. Maar dat ik zit in de ambulance nu... Dat is wel mijn persoonlijke grens, maar goed, ik veroordeel haar niet. Ieder heeft zo zn eigen manier.
  Trouwste user 2022 zondag 18 januari 2015 @ 14:46:18 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_148805485
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef N.icka het volgende:
Ze was opweg naar haar verdriet. Ipv haar familie op de hoogte te houden vond ze het belangrijker te twitteren.

Trouwste user 2022 zondag 18 januari 2015 @ 14:47:03 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_148805504
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:11 schreef Paul het volgende:

[..]

_O_ idd de fokverslaafden die hier kritiek op hebben _O-
Totaal iets anders.

zondag 18 januari 2015 @ 15:11:55 #44
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148806547
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze was opweg naar haar verdriet. Ipv haar familie op de hoogte te houden vond ze het belangrijker te twitteren.

nou, dat zou ook nog en en geweest kunnen zijn
pi_148806585
Dat wilde ik ook zeggen. Gezien het feit dat de familie naar het ziekenhuis is gekomen neem ik aan dat die op de hoogte zijn gebracht.
Dat ze veel tweet en bijna alles lijkt te delen wil nog niet zeggen dat we precies weten wat er allemaal omheen plaatsvond.

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

Klopt, het gaat niet om de vuile was, slechts om hele intieme dingen.
Een foto van de rouwwagen waar je van schrikt en dan later maar een mooiere foto van de rouwwagen (herinner ik me nou goed dat daar een hihi bij stond of was dat een andere tweet), ach welja. Maar dat ik zit in de ambulance nu... Dat is wel mijn persoonlijke grens, maar goed, ik veroordeel haar niet. Ieder heeft zo zn eigen manier.
Als jij een rouwwagen waar iedereen naar kan kijken in de straat, intiem vindt, dan is dat iets van jou, maar het is het niet. Sterker nog een begravenis is zelfs openbaar.
En wat verschilt "ik zit in de ambulance nu" met "ik zit nu in de trein?"
Zelfs al vertelt ze er wat bij over haar man, dan is dat niet anders dan als je zegt "ik zit in de trein en er zit een man tegenover me uit zijn neus te peuteren. "
Dan gaat niemand over privacy van die man zitten zeuren,
Hoeveel tweets in het algemeen gaan er niet over waar iemand zich bevind en wat er gebeurt en wat ze zien? Is dat niet de hele opzet van Twitter?
"Connect with your friends — and other fascinating people. Get in-the-moment updates on the things that interest you. And watch events unfold, in real time from every angle.."

Jij ziet het misschien als intiem omdat het iets van tussen een stel is, maar voor anderen gaat het om gebeurtenissen. Oftewel, had je ook zo gedacht als ze bij een ongeluk van een wildvreemde was geweest en daar verslag van deed bv ?

Niemand kan voor en ander bepalen wat correct is om te plaatsen als het om een persoonlijke belevenis gaat. Nogmaals het is niet anders dan een blog of een artikel in een damesblad, alleen is het in real time.
  Trouwste user 2022 zondag 18 januari 2015 @ 15:16:46 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_148806774
Ik oordeel niet over haar, zet m'n vraagtekens erbij. Ieder zijn ding. Je mag mij FOK!verslaafd noemen. Als er sprake is van het eventuele overlijden van een dierbare, is het laatste dat ik doe FOK!ken.

pi_148807122
Ja, maar Fok!ken is je op een platform begeven en in discussies moeien. Jij zit hier niet dagelijks te verslaan wat je aan het doen bent en waar je zit.
Twitter is juist opgezet om life verslag te geven van alles,
Nogmaals:
"Connect with your friends — and other fascinating people. Get in-the-moment updates on the things that interest you. And watch events unfold, in real time from every angle.."

Dus waarom zou je dat niet doen over dat soort dingen als je gewend bent dagelijks verslag te doen van zo´n beetje van alles in je leven.

En, als jij een nieuwsitem zou hebben geplaatst ben je ook min of meer wel verplicht om dat steeds te updaten as it unfolds. Zo werken dingen.
Feitelijk was zij aan het updaten sinds ze eigenlijk gewoon een helicopter boven het huis had.

Kijk zelf loop ik niet eens met een foon op zak, je mag blij zijn dat je me te pakken krijgt, ik sta ver van dat soort praktijken, maar toch kan ik het totaal begrijpen van zo iemand.
  Trouwste user 2022 zondag 18 januari 2015 @ 15:34:00 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_148807445
Ik kan het niet begrijpen. Ik heb dit soort situaties van dichtbij meegemaakt. Ik was radeloos en redeloos. Was buiten zinnen. Maar goed, nogmaals, ik veroordeel niet. Ieder zijn ding.

zondag 18 januari 2015 @ 15:35:11 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148807492
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:12 schreef Alentejana het volgende:
Dat wilde ik ook zeggen. Gezien het feit dat de familie naar het ziekenhuis is gekomen neem ik aan dat die op de hoogte zijn gebracht.
Dat ze veel tweet en bijna alles lijkt te delen wil nog niet zeggen dat we precies weten wat er allemaal omheen plaatsvond.

[..]

Als jij een rouwwagen waar iedereen naar kan kijken in de straat, intiem vindt, dan is dat iets van jou, maar het is het niet. Sterker nog een begravenis is zelfs openbaar.
En wat verschilt "ik zit in de ambulance nu" met "ik zit nu in de trein?"
Zelfs al vertelt ze er wat bij over haar man, dan is dat niet anders dan als je zegt "ik zit in de trein en er zit een man tegenover me uit zijn neus te peuteren. "
Dan gaat niemand over privacy van die man zitten zeuren,
Hoeveel tweets in het algemeen gaan er niet over waar iemand zich bevind en wat er gebeurt en wat ze zien? Is dat niet de hele opzet van Twitter?

Jij ziet het misschien als intiem omdat het iets van tussen een stel is, maar voor anderen gaat het om gebeurtenissen. Oftewel, had je ook zo gedacht als ze bij een ongeluk van een wildvreemde was geweest en daar verslag van deed bv ?

Niemand kan voor en ander bepalen wat correct is om te plaatsen als het om een persoonlijke belevenis gaat. Nogmaals het is niet anders dan een blog of een artikel in een damesblad, alleen is het in real time.
het verschil tussen de ambulance en de trein is dat in de eerste haar man lag dood te gaan. Ga nou niet doen alsof dat niet intiem is :D
Juist dat real time is ook nogal een verschil.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:36:50 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148807566
Dat ze een geschrokken foto plaatst, dat vind ik toch best intiem, maar zij niet uiteraard.
pi_148808366
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

het verschil tussen de ambulance en de trein is dat in de eerste haar man lag dood te gaan. Ga nou niet doen alsof dat niet intiem is :D
Juist dat real time is ook nogal een verschil.
Sorry, ik zie geen verschil. op dat moment wist ze volgens mij helemaal niet hoe het af zou lopen dus ook niet of hij werkelijk dood lag te gaan, of wel? Stel hij had het overleefd? Dan is het alleen een moment waarop hij er slecht bij lag. Als je een foto maakt van een ongeluk op straat en je plaatst dat is dat hetzelfde.Of je maakt een real life programma die ambulance personeel volgt
Ik zie die intimiteit niet, echt niet, sorry. Maakt niet uit hoe vaak je herhaalt. Daarin verschillen we gewoon maar dat maakt verder niet uit. Waar het om gaat is dat ze wettelijk en volgens Twittermoraal geen foute dingen heeft gedaan.
Dat real time is juist typisch Twitter en daar deed ze al aan dus waarom dan plots stoppen.
Zoals ik al zei, voor haar was het gewoon updaten zoals het verliep.
En de meerderheid van fotos die op Twitter geplaats worden zijn eigenlijk nogal privé/intiem (selfies) Fotos die jij beschrijft zijn daarop geen uitzondering.

Trouwens, was jij al volger of ben je het nu op gaan zoeken? Want dat doe ik nou weer niet.
Als ik al geen interesse in haar leven had, is dat niet nu plots gekomen door deze aandacht op een forum.
  zondag 18 januari 2015 @ 16:26:30 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148809514
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:53 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Sorry, ik zie geen verschil. op dat moment wist ze volgens mij helemaal niet hoe het af zou lopen dus ook niet of hij werkelijk dood lag te gaan, of wel? Stel hij had het overleefd? Dan is het alleen een moment waarop hij er slecht bij lag. Als je een foto maakt van een ongeluk op straat en je plaatst dat is dat hetzelfde.Of je maakt een real life programma die ambulance personeel volgt
Ik zie die intimiteit niet, echt niet, sorry. Maakt niet uit hoe vaak je herhaalt. Daarin verschillen we gewoon maar dat maakt verder niet uit. Waar het om gaat is dat ze wettelijk en volgens Twittermoraal geen foute dingen heeft gedaan.
Dat real time is juist typisch Twitter en daar deed ze al aan dus waarom dan plots stoppen.
Zoals ik al zei, voor haar was het gewoon updaten zoals het verliep.
En de meerderheid van fotos die op Twitter geplaats worden zijn eigenlijk nogal privé/intiem (selfies) Fotos die jij beschrijft zijn daarop geen uitzondering.

Trouwens, was jij al volger of ben je het nu op gaan zoeken? Want dat doe ik nou weer niet.
Als ik al geen interesse in haar leven had, is dat niet nu plots gekomen door deze aandacht op een forum.
er staat in de op of elders in t topic een linkje, dat heb ik aangeklikt. Vind je dat opzoeken?

Het gaat er toch helemaal niet om of ze wettelijk en volgens twittermoraal (ik heb geen twitter en zie het alleen als het elders voorbij komt) iets fout doet if niet?
Zij doet iets waar mensen hun mening over geven, iemabd kan iets verwerpelijk vinden ook al mag het wettelijk. Dat recht heeft iemand.

Het laatste uur wat je doorbrengt met je naaste is niet iets wat de gemiddelde mens van minuut tot minuut op twitter gooit. Dat jij geen verschil ziet hierin met het laatste uur van kees van drie dorpen verder wil niet zeggen dat het verschil er niet is (voor een ander).
pi_148810152
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

er staat in de op of elders in t topic een linkje, dat heb ik aangeklikt. Vind je dat opzoeken?[quote]
Wat vind je zelf? Feitelijk is het dan gewoon de bron volgen, toch? Het was gewoon een vraag, geen aanval.

[quote]Het gaat er toch helemaal niet om of ze wettelijk en volgens twittermoraal (ik heb geen twitter en zie het alleen als het elders voorbij komt) iets fout doet if niet?
Zij doet iets waar mensen hun mening over geven, iemabd kan iets verwerpelijk vinden ook al mag het wettelijk. Dat recht heeft iemand. [quote]
Klopt, maar ik dacht dat jij begon over recht van privacy van een overleden iemand, in elk geval is dat genoemnd. Maar dat gaat in dergelijke omstandigheden niet op, is wat ik verdedig.

[quote]Het laatste uur wat je doorbrengt met je naaste is niet iets wat de gemiddelde mens van minuut tot minuut op twitter gooit. Dat jij geen verschil ziet hierin met het laatste uur van kees van drie dorpen verder wil niet zeggen dat het verschil er niet is (voor een ander).
Ze wist niet dat het het laatste uur zou zijn of wel? Het is gewoon blijven updaten en als mensen al betrokken zijn, want ze zal heus reacties gekregen hebben is het eigenlijk vreemder om te zeggen nou dit mogen jullie niet meer weten, terwijl ze al eerder verloop had beschreven.
En ik heb het idee dat ze ook niet een gemiddeld mens is met 100 tweets per dag, dit terzijde.
Los daarvan doe je in traumatische omstandigheden zelden rationele dingen, dat moet je niet uit het oog verleizen. Zij vond gewoon houvast aan wat ze gewend is en dat is twitteren. Een ander gaat een rondje rennen, of hysterisch gillen of zich in zichzelf keren. Ik vind niets daarvan verwerpelijk, alleen maar begrijpelijk. Dus ook als een gek gaan zitten twitteren.

Er zullen trouwens wel meer mensen dergelijke dingen op Twitter zetten, alleen worden ze niet allemaal opgepikt door fora en door anderen besproken...

Trouwens als het nou om een beroemdheid ging hadden we het allemaal weer heel normaal gevonden dat een paparazzi met fotos komen (neem princes Diana).
Dat was voor Twittertijd, maar reken maar dat het volgebombadeerd was anders.
Of nog verder terug JFK. Ik zie Jackie er ook wel voor aan om alles te Twitteren...

Er worden hier inderdaad gewoon meningen gegeven en ik onderbouw gewoon mijn tegengas en mening...

[ Bericht 3% gewijzigd door Alentejana op 18-01-2015 18:45:30 ]
  Trouwste user 2022 maandag 19 januari 2015 @ 00:54:52 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_148828590
Wat een slecht Nederlands.

Hoe gaat het momenteel met haar ? Twittert ze ook tijdens de crematie.

maandag 19 januari 2015 @ 01:19:57 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148829067
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:54 schreef tong80 het volgende:
Wat een slecht Nederlands.

Hoe gaat het momenteel met haar ? Twittert ze ook tijdens de crematie.

die is al geweest denk ik, maar hou haar twitter niet bij. Leandra wel :7
  maandag 19 januari 2015 @ 01:34:45 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148829332
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

die is al geweest denk ik, maar hou haar twitter niet bij. Leandra wel :7
Ik volg haar nog niet, maar de crematie is morgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Trouwste user 2022 maandag 19 januari 2015 @ 01:39:34 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_148829411
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik volg haar nog niet, maar de crematie is morgen.
Ben benieuwd of ze er over twittert. Hou ons op de hoogte.

Redactie Frontpage / Weblog maandag 19 januari 2015 @ 06:38:54 #58
80791 crew  Paul
pi_148830232
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Uiteraard gaat ze dat
  Trouwste user 2022 maandag 19 januari 2015 @ 07:21:57 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_148830367
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 06:38 schreef Paul het volgende:

[..]

Uiteraard gaat ze dat
Spannend.

pi_148842056
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:39 schreef tong80 het volgende:

muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:40:30 Verder de hele dag "huispak" dag en vanavond ga ik sjiek. Onze laatste date. In het zwart 💕 en ik neem een witte roos voor hem mee reageer retweet
muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:41:42 We worden opgehaald in de vetsjiekste auto die er bestaat en dan gave keiharde muziek draaien reageer retweet
muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:43:58 Jammer dat ik m niet meer op zn lippen kan zoenen. Maar ik zal mijn lippen raken en met ogen dicht bedenken dat hij het is 💏 reageer retweet
muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:47:10 En dan zal ik hem begeleiden, langs een donkere laan, enkel met fakkels als verlichting. Naar zijn laatste reis reageer retweet
muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:47:54 En dan is alles wat nog rest een hoopje as en heel heel heeeeel erg veel herinneringen 💖 http://t.co/8Yzz57qAha reageer retweet
muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 15:22:15 Zweet me kapot. En koude handen #zenuwen reageer retweet
  maandag 19 januari 2015 @ 15:32:20 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148842368
;(
  maandag 19 januari 2015 @ 17:20:29 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148846688
Je mag er van vinden wat je vindt, maar ik heb bij het lezen van haar twitter geen moment het gevoel dat ze niet oprecht is of twittert om de aandacht.

Ik hoop dat ze de komende uren een beetje volhoudt, maar dat zal wel lukken, de echte klap komt waarschijnlijk pas als alles voorbij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 januari 2015 @ 17:30:22 #63
434872 10minuteman
pi_148847073
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:
Je mag er van vinden wat je vindt, maar ik heb bij het lezen van haar twitter geen moment het gevoel dat ze niet oprecht is of twittert om de aandacht.

Ik hoop dat ze de komende uren een beetje volhoudt, maar dat zal wel lukken, de echte klap komt waarschijnlijk pas als alles voorbij is.
Dan is zij niet goed snik. Met alle respect. Je zet niet je leven op internet.
Doe je dit wel dan weet je de grens tussen digitaal en de realiteit niet meer.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:33:16 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148847165
quote:

Oh oprecht is ze wel, dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat ze twittert om de aandacht, niet alleen nu maar altijd. Dol op die warme deken van aandacht. Verder niks mis mee hoor.
Ik vind het zielig, of ze nou twittert of niet, iedereen die zn partner verliest is zielig. Of nou ja, de meesten dan toch.
En ze twittert niet onaardig.
pi_148847278
quote:

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zeggen dat het niet oprecht is.

Denk alleen dat ze wel een verslaving heeft, wat behoorlijk naar kan zijn.
compact en kleverig.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:36:24 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148847283
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:30 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

voor haar is digitaal de realiteit, compleet verweven met haar leven.
pi_148849653
...
quote:

[..]

Je bent bekend met het fenomeen Twitter?
Daar zet juist iedereen dingen uit hun leven op. Net als op Facebook, alleen meestal veel meer en vaker. De een met regelmaat, de hele dag door, de ander een paar keer op een dag of een paar keer in de week. Wen er maar aan, het hoort er gewoon bij.
Ik weet nog dat ik me kapot ergerde aan mensen die met mobietjes over straat gingen en in de trein en in de winkel liepen te tetteren dat je alles kon meeluisteren....Nu sluit ik me er gewoon voor af.

Als het een beroemdheid is die het doet dan smullen we ervan, maar als het Mien van de hoek is, is het opeens kwalijk?
Daarbij als jij niks van je leven vrij wilt geven is dat jou zaak, maar dat wil niet automatisch zeggen dat iemand die het wel doet meteen maar veroordeeld moet worden.
Haar vrije keus. Je hoeft het niet te lezen.
Het zijn minder mensen die het lezen dan die bv alle perikelen van bekende nederlanders op TV voorbij zien komen. En die kiezen daar niét voor.
  maandag 19 januari 2015 @ 19:37:29 #68
434872 10minuteman
pi_148851373
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:51 schreef Alentejana het volgende:
...

[..]

Je bent bekend met het fenomeen Twitter?
Daar zet juist iedereen dingen uit hun leven op. Net als op Facebook, alleen meestal veel meer en vaker. De een met regelmaat, de hele dag door, de ander een paar keer op een dag of een paar keer in de week. Wen er maar aan, het hoort er gewoon bij.
Ik weet nog dat ik me kapot ergerde aan mensen die met mobietjes over straat gingen en in de trein en in de winkel liepen te tetteren dat je alles kon meeluisteren....Nu sluit ik me er gewoon voor af.

Als het een beroemdheid is die het doet dan smullen we ervan, maar als het Mien van de hoek is, is het opeens kwalijk?
Daarbij als jij niks van je leven vrij wilt geven is dat jou zaak, maar dat wil niet automatisch zeggen dat iemand die het wel doet meteen maar veroordeeld moet worden.
Haar vrije keus. Je hoeft het niet te lezen.
Het zijn minder mensen die het lezen dan die bv alle perikelen van bekende nederlanders op TV voorbij zien komen. En die kiezen daar niét voor.
Je bent bekend met het fenomeen privé, persoonlijk en vooral de grens tussen digitaal en de realiteit?

Wees geen idioot en zet geen persoonlijke informatie te grabbel. Openbaar.

Ik lees het niet, maar dit soort mensen zitten dicht tegen een vervaagde grens tussen digitaal en realiteit. Noemen we ook wel een verslaving.
pi_148851499
quote:

[..]

Hele volksstammen groeien nu op terwijl ze die grens nooit hebben gekend.
  maandag 19 januari 2015 @ 19:44:39 #70
434872 10minuteman
pi_148851654
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hele volksstammen groeien nu op terwijl ze die grens nooit hebben gekend.
En? De generatie van nu moeten het leren van hun ouders. Maar over een paar generaties kennen zij niks anders. Omdat het dan zo verweven zit.

Een slechte ontwikkeling.
pi_148853104
Het is waar dat de grens vervaagt en dat is ook wel kwalijk, in de zin dat mensen juist meer geisoleert raken naar mate ze meer tijd aan social media besteden, maar WAT er wordt verkondigd maakt in die zin gewoon geen hol uit. Of je het hebt over het popconcert waar je op dat moment bent of over ellende waar je in zit.
En niet iedereen is in dezelfde mate er aan verslingerd. Sommigen zullen er zelfs nooit aan beginnen.
Maar dat reguleren moet men zelf doen, je kunt kwalijk zeggen dat social media maar niet meer mogen bestaan.

Als zij er spijt van krijgt moet zij daar mee leven. Maar ik denk dat het voor haar een enorme steun is om haar hart vrij te kunnen luchten. Wil je haar dat ontnemen, simpelweg omdat jouw waarden en normen anders liggen?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:18:54 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_155233537
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik verwacht dat ze zo weer aan de man is dus.
Check
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:59:30 #74
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155233774
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Check
*) :')
pi_155233808
Echt he :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:24:26 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_155234092
WTF :D :{

pi_155235412
is toch leuk voor haar :)
pi_155235483
Dit soort dunne debiele digitale diareeh druipt en kruipt waar deze kan gaan.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:28:59 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155235626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:16 schreef DrMabuse het volgende:
Dit soort dunne debiele digitale diareeh druipt en kruipt waar deze kan gaan.
Dan volg je haar niet.... heb je er ook geen "last" van.
Maar al die ramptoeristen die haar wel gingen volgen toen ze gewoon bleef doen wat ze altijd deed moeten niet klagen dat hun hang naar ramptoerisme "beloond" wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155235734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan volg je haar niet.... heb je er ook geen "last" van.
Maar al die ramptoeristen die haar wel gingen volgen toen ze gewoon bleef doen wat ze altijd deed moeten niet klagen dat hun hang naar ramptoerisme "beloond" wordt.
Volgen?

Ik kom dit soort berichten hier soms tegen en lees ze.

Met eerst lichte verbazing maar daarna vooral met het overheersende gevoel van bevestiging van de enorme digitale diareeh en mediageile debiliteit van en bij sommige wezens.

Ik lees en vergeet het.

Liefst zo snel mogelijk.
pi_155236013
Zo vreemd is het niet dat iemand in een rouwproces vrij snel een nieuwe relatie heeft.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:51:53 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155239454
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:
Zo vreemd is het niet dat iemand in een rouwproces vrij snel een nieuwe relatie heeft.
Afgezien daarvan denk ik dat iemand die gewend is een relatie te hebben ook makkelijker weer een relatie heeft dan iemand die niet gewend is een relatie te hebben.
In dit geval denk ik overigens wel dat troost een heel groot deel geweest is bij het ontstaan van de relatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155244321
Als ik dat zag in mijn directe familiekring bij een overlijden dan zou ik het mobieltje van ze afpakken, op de grond smijten en kapot stampen. Kortom dat moeten ze nooit in mijn nabijheid flikken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eindredactie Games zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:43:23 #84
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155244597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:31 schreef TLC het volgende:
Als ik dat zag in mijn directe familiekring bij een overlijden dan zou ik het mobieltje van ze afpakken, op de grond smijten en kapot stampen.
En dan die familiekring zo van "mijn mobieltje, wat doe je".

OT: blijf het een raar fenomeen vinden, maar het lijkt steeds normaler te worden om je hele hebben en houden te delen op social media. Van iedere avond je bord eten op Facebook tot een live-verslag van het overlijden van een familielid. Was vanavond nog een item over op Een Vandaag, toevalligerwijs:

http://www.npo.nl/eenvandaag/15-08-2015/AT_2037336
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 december 2015 @ 08:18:31 #85
80791 crew  Paul
pi_158489590

quote:
Voor haar gevoel heeft 'twitterweduwe' Eliza Hilhorst een jaar lang in een achtbaan gezeten. Eerst verloor ze geheel onverwacht haar man, kort daarop vond ze een nieuwe liefde, er verscheen een boek over haar tweets en als klap op de vuurpijl zag ze na 8 jaar het resultaat van haar eiceldonatie.

Het is nu bijna een jaar geleden dat haar man Michel (39) op straat overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. Honderden mensen waren daar 'live' getuige van, omdat Eliza (37) die avond alles wat er gebeurde op haar favoriete 'uitlaatklep' Twitter plaatste. Van het moment dat ze ongerust werd toen ze sirenes en een helikopter hoorde en Michel maar niet terugkwam van het halen van een pakje sigaretten, tot het moment dat de politie voor de deur stond, de dollemansrit naar het ziekenhuis en het overlijdensbericht.

De jonge weduwe werd overspoeld met meelevende reacties.

Maar 2015 zou in meer opzichten een jaar worden om nooit te vergeten. Een paar maanden later kreeg ze een nieuwe relatie. ,,Ik had niet verwacht zo snel nieuw geluk te vinden. Maar het voelde meteen goed en we zijn ook al verloofd. Voor mezelf weet ik dat het de juiste stap is geweest.''

Het is Hilhorst ten voeten uit: ze neemt geen blad voor de mond en gaat de weg die haar goed lijkt.

Afkeuring
Dat deed ze ook toen ze na het overlijden van haar man niet alleen positieve, maar ook verbaasde en afkeurende reacties kreeg over haar twittergedrag. Niet iedereen begreep hoe ze op de verschrikkelijkste avond in haar leven en de dagen erna zo met dit medium bezig kon zijn. Ze haalt haar schouders erover op. ,,Twitter is nu eenmaal een heel belangrijk onderdeel van mijn leven en ik deel altijd alles. Iedereen mag er het zijne van denken, maar zo ben ik nu eenmaal.''

Haar ruim 3000 volgers zullen dat beamen. Dagelijks plaatst ze tientallen persoonlijke tweets, waarin alle stemmingen passeren. Vaak roepen ze reacties op. ,,Twitter is echt niet alleen eenrichtingsverkeer, wat je weleens hoort. Dankzij dit medium heb ik veel mensen leren kennen en er goede contacten aan overgehouden. Ik heb er ook veel steun aan gehad, toen Michel overleed. Al die reacties voelden als een warme deken.''

De Goudse heeft sinds december 2008 bijna 250.000 tweets verstuurd. ,,Natuurlijk niet allemaal even zinvol, maar alles bij elkaar geven ze wel een vrij compleet beeld van mijn leven. En ik zet er ook weer niet alles op. Af en toe tweet ik 'Hier had iets onaardigs kunnen staan'. Dan heb ik het al ingetikt, maar na herlezing denk ik 'toch maar niet'.''

Haar tweets werden in de loop van het jaar zelfs gebundeld in boekvorm. En 2015 bleek nóg meer in petto te hebben. In oktober kreeg ze op Facebook een vriendschapsverzoek van een vrouw, die ze eerst niet dacht te kennen. Maar een link bleek er wel degelijk. ,,Het was de vrouw die 8 jaar geleden via mijn eiceldonatie een zoon heeft gekregen.''

Geen kinderwens
Hilhorst zette deze vergaande stap destijds bewust voor een relatief onbekende, die ze op een onlineforum had leren kennen. ,,Ik heb zelf geen kinderwens en ook niet de behoefte om op de hoogte te zijn van het opgroeien van andermans kind. Bij de eiceldonatie heb ik wel aangegeven dat het kind van mijn bestaan mag weten en me mag komen opzoeken als het daar later behoefte aan heeft.''

Eliza ging 8 jaar geleden nog wel op kraamvisite bij 'haar' kind, maar had daarna geen contact meer met de moeder. Tot nu dus. ,,Ze stuurde me ook een foto van de jongen, die nu 8 jaar oud is. Het viel me meteen op dat hij dezelfde ogen heeft als ik. Ik had me weleens afgevraagd of hij op me zou lijken en dat antwoord heb ik nu. Dat is voor mij genoeg. Ik laat eventuele verdere initiatieven voor contact over aan de jongen als hij wat ouder is en precies begrijpt wat zijn achtergrond is.''

De Goudse kijkt al met al terug op een 'bizar' jaar, waarbij de onverwachte dood van haar echtgenoot nog dagelijks door haar gedachten speelt. Vooral als ze weer sirenes hoort en een traumahelikopter ziet vliegen. ,,Dat zal ik wel niet meer kwijtraken. Het is in januari 1 jaar geleden. Ik heb nog geen idee hoe ik Michels sterfdag ga doorbrengen. Maar het wordt een rotdag, dat is zeker.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tekens-vatten.dhtml
pi_158489729
Iedereen mag er het zijne van vinden maar ik vind het gestoord, zoveel geilen op aandacht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 december 2015 @ 08:40:10 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_158489750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:18 schreef Paul het volgende:
Hilhorst zette deze vergaande stap destijds bewust voor een relatief onbekende, die ze op een onlineforum had leren kennen.
Een FOK!ster dus.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 december 2015 @ 08:54:36 #89
80791 crew  Paul
pi_158489859
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Een FOK!ster dus.
Gaat dat over FOK! forum ja? :o
pi_158490497
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Een FOK!ster dus.
VIVA forum is een meer voor de hand liggende optie
pi_158490636
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

VIVA forum is een meer voor de hand liggende optie
Ze is een FOK!ker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158490766
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is een FOK!ker.
Dat verbaast me helemaal niets.
pi_158490793
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat verbaast me helemaal niets.
Nee, allemaal van die nutcases op FOK!.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158490983
Wie zou het zijn?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_158491003
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie zou het zijn?
Dat is geen geheim ofzo hoor, dat je het niet weet en je zelfs nog moet gaan afvragen ligt meer aan jou.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158491051
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is geen geheim ofzo hoor, dat je het niet weet en je zelfs nog moet gaan afvragen ligt meer aan jou.
Ik zat hier 8 jaar geleden nog niet hoor.

(of ik moet het bericht beter lezen)
pi_158491060
Maar die eiceldonatie kan idd niet via FOK! zijn gegaan als het kind nu al 8 is, en als ze op FOK! geen ander account heeft gehad dan haar reguliere account.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158491069
quote:
9s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zat hier 8 jaar geleden nog niet hoor.

(of ik moet het bericht beter lezen)
Ze heeft vorig jaar nog gepost hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158491086
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft vorig jaar nog gepost hoor.
Als vaste poster in de 3fm-reeks weet ik heus wel wie het is hoor _O-
  donderdag 24 december 2015 @ 11:56:24 #100
78780 deedeetee