En heel vroeger in de 3fm chatquote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef tong80 het volgende:
Er zitten spelfauten in de TT zou Eliza zwggwn.
Zit haar haar wel goed ?
In z'n reet neuken tijdens het gebet van Gerard Cox.quote:
Ik verbaas me ook over dat exhibitionisme, wat is het doel daarvan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vind het een ernstige ontwikkeling. Dan klopt er toch wat niet met je. Het is internet. Open en publiekelijk toegankelijk voor iedereen.
De nieuwe generatie jongeren zetten ook maar alles op internet.
Daar ga je persoonlijke informatie en gegevens toch niet op zetten? Dit kun je zelf reguleren. Behalve waar het niet anders kan zoals bij de overheidse instellingen.
Onze maatschappij wordt steeds exhibitionistischer. Zie Utopia, zie alle real life soaps, zie de selfie-generatie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook over dat exhibitionisme, wat is het doel daarvan?
Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.
Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.
Het gaat ook maar door, alsof ze via internet leeft.
Ik twitter dus ik besta.
Descartes. shmoopy. Dit gaat verder.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.
Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.
Ik twitter dus ik besta.
Heb je gelijk in. Dit is haar manier. Stel er alleen mijn vragen bij. Veroordeel niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp dat exhibitionisme ook niet maar als je in shock/ rouw bent dan doe je soms rare dingen.
Hopelijk helpt het haar bij de verwerking. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
Dit ja.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:22 schreef Staal het volgende:
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.
Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.
Sterkte Muisje Eliza.
Klopt. Ik vind het ene rare gang van zaken. Maar Eliza zou oud genoeg moeten zijn om dit te snappen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik twitter dus ik besta.
Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik twitter dus ik besta.
maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.quote:Op zondag 18 januari 2015 10:27 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.
Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.
Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
Het zou me niet eens verbazen als ze het niet deelt om de aandacht, maar gewoon omdat het is hoe ze haar leven leeft....quote:Op zondag 18 januari 2015 10:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.
Zij heeft ook de steun nodig en die krijgt ze zo.quote:Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef Marrije het volgende:
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
True, maar niet omdat ze zichzelf graag in the spotlight wilde zetten met het overlijden van haar man, maar gewoon omdat ze nou eenmaal alles twittert, en dit dus ook.quote:Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef Marrije het volgende:
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
Ik zag het nu ook pas, zelfs dit topic was bij mij niet eerder dan vandaag bovengekomen....quote:Op zondag 18 januari 2015 10:52 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Zij heeft ook de steun nodig en die krijgt ze zo.
En het is bij mij niet voorbij gekomen, dus hoe publiek is het?
Wat Leandra hierboven zegt klinkt ook zeer aannemelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Leandra op 18-01-2015 11:04:28 ]
quote:Op zondag 18 januari 2015 01:22 schreef Staal het volgende:
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.
Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.
Sterkte Muisje Eliza.
quote:Op zondag 18 januari 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag het nu ook pas, zelfs dit topic was bij mij niet eerder dan vandaag bovengekomen....
Maar ze volgt 911 (!!) mensen en heeft 3.619 volgers, maar ik kan me zo voorstellen dat een heel groot deel daarvan pas zijn gaan volgen toen dit gebeurde of gebeurd was.
Ze volgt mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
ze is niet constant alleen, tweet ook als er mensen bij zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 10:27 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.
Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.
Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
Ik volg jou niet ....quote:
Sorry, maar als je iets traumatisch overkomt hoef je geen rekening te gaan houden met de anderen. Dat kun je op zo´n moment vaak niet eens. Heb jij wel eens wat traumatisch meegemaakt? Je kunt dan helemaal niet denken of rekening houden met. Je gaat op de automatische piloot. En blijkbaar hoort daar bij haar Twitteren bij.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze is niet constant alleen, tweet ook als er mensen bij zijn.
Wat ze nú doet, moet ze zelf weten, al kan ik me voorstellen dat t voor geliefden pijnlijk kan zijn, maar gelijk tweeten als je zoiets hoort, gaat imo te ver.
Er zijn meer mensen die van hem houden. Leuk om zo te horen te krijgen dat je broer (bv) dood is..
Ja, dit is háár ding, maar zij is niet de enige in zijn leven en een relatie hebben met iemand geeft je geen alleenrecht op verdriet.
Ik vind jouw post onnozeler eigenlijkquote:Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef N.icka het volgende:
Wat onnozel eigenlijk om te zeuren over hoe een vrouw met haar verdriet omgaat...
Ik weet exact waar je het over hebt, maar dat ging over hoeveel je van zijn leven mag publiceren als hij zich immers niet meer kan verdedigen en dan vooral waar hij in een wat slechter daglicht wordt gezet.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:13 schreef Marrije het volgende:
Het is in een ander topic ook al eens voorbij gekomen, dat een ex een boek schreef over hoe zij omging met het leven met een man met een ziekte en daarna zijn overlijden. Daarin ging het voornamelijk om welk recht een overledene eigenlijk nog heeft op privacy.
Zij twittert inderdaad al heel lang en heel veel, maar dat zal mede komen door de aandacht die ze ermee krijgt en daaraan een soort van verslaafd is. Denk ik.
Klopt, het gaat niet om de vuile was, slechts om hele intieme dingen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik weet exact waar je het over hebt, maar dat ging over hoeveel je van zijn leven mag publiceren als hij zich immers niet meer kan verdedigen en dan vooral waar hij in een wat slechter daglicht wordt gezet.
Dat iemand aan het doodgaan is of is gestorven op zich mag je gewoon publiceren. Dat is nl een feit dat iedereen ook op dat moment zou kunnen zien als ze erbij waren.
Dat er voorbij komt dat er een afscheidszoen was en zo´n foto en dat ze gelukkig waren weet ik het wat, zou je ook zien in een rouwadvertentie, bij wijze van spreke en heeft niet te maken met schending van privacy.
Anders zou je ook nooit een toespraak kunnen houden over iemands leven op een begravenis...
Bepaalde dingen kun je rustig aan de hele wereld verkondigen.
Het gaat hier niet om de vuile was buiten hangen.
Ze was opweg naar haar verdriet. Ipv haar familie op de hoogte te houden vond ze het belangrijker te twitteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef N.icka het volgende:
Wat onnozel eigenlijk om te zeuren over hoe een vrouw met haar verdriet omgaat...
Totaal iets anders.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:11 schreef Paul het volgende:
[..]idd de fokverslaafden die hier kritiek op hebben
nou, dat zou ook nog en en geweest kunnen zijnquote:Op zondag 18 januari 2015 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze was opweg naar haar verdriet. Ipv haar familie op de hoogte te houden vond ze het belangrijker te twitteren.
Als jij een rouwwagen waar iedereen naar kan kijken in de straat, intiem vindt, dan is dat iets van jou, maar het is het niet. Sterker nog een begravenis is zelfs openbaar.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klopt, het gaat niet om de vuile was, slechts om hele intieme dingen.
Een foto van de rouwwagen waar je van schrikt en dan later maar een mooiere foto van de rouwwagen (herinner ik me nou goed dat daar een hihi bij stond of was dat een andere tweet), ach welja. Maar dat ik zit in de ambulance nu... Dat is wel mijn persoonlijke grens, maar goed, ik veroordeel haar niet. Ieder heeft zo zn eigen manier.
het verschil tussen de ambulance en de trein is dat in de eerste haar man lag dood te gaan. Ga nou niet doen alsof dat niet intiem isquote:Op zondag 18 januari 2015 15:12 schreef Alentejana het volgende:
Dat wilde ik ook zeggen. Gezien het feit dat de familie naar het ziekenhuis is gekomen neem ik aan dat die op de hoogte zijn gebracht.
Dat ze veel tweet en bijna alles lijkt te delen wil nog niet zeggen dat we precies weten wat er allemaal omheen plaatsvond.
[..]
Als jij een rouwwagen waar iedereen naar kan kijken in de straat, intiem vindt, dan is dat iets van jou, maar het is het niet. Sterker nog een begravenis is zelfs openbaar.
En wat verschilt "ik zit in de ambulance nu" met "ik zit nu in de trein?"
Zelfs al vertelt ze er wat bij over haar man, dan is dat niet anders dan als je zegt "ik zit in de trein en er zit een man tegenover me uit zijn neus te peuteren. "
Dan gaat niemand over privacy van die man zitten zeuren,
Hoeveel tweets in het algemeen gaan er niet over waar iemand zich bevind en wat er gebeurt en wat ze zien? Is dat niet de hele opzet van Twitter?
"Connect with your friends — and other fascinating people. Get in-the-moment updates on the things that interest you. And watch events unfold, in real time from every angle.."
Jij ziet het misschien als intiem omdat het iets van tussen een stel is, maar voor anderen gaat het om gebeurtenissen. Oftewel, had je ook zo gedacht als ze bij een ongeluk van een wildvreemde was geweest en daar verslag van deed bv ?
Niemand kan voor en ander bepalen wat correct is om te plaatsen als het om een persoonlijke belevenis gaat. Nogmaals het is niet anders dan een blog of een artikel in een damesblad, alleen is het in real time.
Sorry, ik zie geen verschil. op dat moment wist ze volgens mij helemaal niet hoe het af zou lopen dus ook niet of hij werkelijk dood lag te gaan, of wel? Stel hij had het overleefd? Dan is het alleen een moment waarop hij er slecht bij lag. Als je een foto maakt van een ongeluk op straat en je plaatst dat is dat hetzelfde.Of je maakt een real life programma die ambulance personeel volgtquote:Op zondag 18 januari 2015 15:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
het verschil tussen de ambulance en de trein is dat in de eerste haar man lag dood te gaan. Ga nou niet doen alsof dat niet intiem is
Juist dat real time is ook nogal een verschil.
er staat in de op of elders in t topic een linkje, dat heb ik aangeklikt. Vind je dat opzoeken?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:53 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Sorry, ik zie geen verschil. op dat moment wist ze volgens mij helemaal niet hoe het af zou lopen dus ook niet of hij werkelijk dood lag te gaan, of wel? Stel hij had het overleefd? Dan is het alleen een moment waarop hij er slecht bij lag. Als je een foto maakt van een ongeluk op straat en je plaatst dat is dat hetzelfde.Of je maakt een real life programma die ambulance personeel volgt
Ik zie die intimiteit niet, echt niet, sorry. Maakt niet uit hoe vaak je herhaalt. Daarin verschillen we gewoon maar dat maakt verder niet uit. Waar het om gaat is dat ze wettelijk en volgens Twittermoraal geen foute dingen heeft gedaan.
Dat real time is juist typisch Twitter en daar deed ze al aan dus waarom dan plots stoppen.
Zoals ik al zei, voor haar was het gewoon updaten zoals het verliep.
En de meerderheid van fotos die op Twitter geplaats worden zijn eigenlijk nogal privé/intiem (selfies) Fotos die jij beschrijft zijn daarop geen uitzondering.
Trouwens, was jij al volger of ben je het nu op gaan zoeken? Want dat doe ik nou weer niet.
Als ik al geen interesse in haar leven had, is dat niet nu plots gekomen door deze aandacht op een forum.
Ze wist niet dat het het laatste uur zou zijn of wel? Het is gewoon blijven updaten en als mensen al betrokken zijn, want ze zal heus reacties gekregen hebben is het eigenlijk vreemder om te zeggen nou dit mogen jullie niet meer weten, terwijl ze al eerder verloop had beschreven.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
er staat in de op of elders in t topic een linkje, dat heb ik aangeklikt. Vind je dat opzoeken?[quote]
Wat vind je zelf? Feitelijk is het dan gewoon de bron volgen, toch? Het was gewoon een vraag, geen aanval.
[quote]Het gaat er toch helemaal niet om of ze wettelijk en volgens twittermoraal (ik heb geen twitter en zie het alleen als het elders voorbij komt) iets fout doet if niet?
Zij doet iets waar mensen hun mening over geven, iemabd kan iets verwerpelijk vinden ook al mag het wettelijk. Dat recht heeft iemand. [quote]
Klopt, maar ik dacht dat jij begon over recht van privacy van een overleden iemand, in elk geval is dat genoemnd. Maar dat gaat in dergelijke omstandigheden niet op, is wat ik verdedig.
[quote]Het laatste uur wat je doorbrengt met je naaste is niet iets wat de gemiddelde mens van minuut tot minuut op twitter gooit. Dat jij geen verschil ziet hierin met het laatste uur van kees van drie dorpen verder wil niet zeggen dat het verschil er niet is (voor een ander).
die is al geweest denk ik, maar hou haar twitter niet bij. Leandra welquote:Op maandag 19 januari 2015 00:54 schreef tong80 het volgende:
Wat een slecht Nederlands.
Hoe gaat het momenteel met haar ? Twittert ze ook tijdens de crematie.
Ben benieuwd of ze er over twittert. Hou ons op de hoogte.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik volg haar nog niet, maar de crematie is morgen.
Uiteraard gaat ze datquote:Op maandag 19 januari 2015 01:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze er over twittert. Hou ons op de hoogte.
Spannend.quote:
quote:Op maandag 19 januari 2015 01:39 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd of ze er over twittert. Hou ons op de hoogte.
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:40:30Verder de hele dag "huispak" dag en vanavond ga ik sjiek. Onze laatste date. In het zwart 💕 en ik neem een witte roos voor hem mee reageer retweet
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:41:42We worden opgehaald in de vetsjiekste auto die er bestaat en dan gave keiharde muziek draaien reageer retweet
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:43:58Jammer dat ik m niet meer op zn lippen kan zoenen. Maar ik zal mijn lippen raken en met ogen dicht bedenken dat hij het is 💏 reageer retweet
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:47:10En dan zal ik hem begeleiden, langs een donkere laan, enkel met fakkels als verlichting. Naar zijn laatste reis reageer retweet
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 11:47:54En dan is alles wat nog rest een hoopje as en heel heel heeeeel erg veel herinneringen 💖 http://t.co/8Yzz57qAha reageer retweet
twitter:muisje_eliza twitterde op maandag 19-01-2015 om 15:22:15Zweet me kapot. En koude handen #zenuwen reageer retweet
Dan is zij niet goed snik. Met alle respect. Je zet niet je leven op internet.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:
Je mag er van vinden wat je vindt, maar ik heb bij het lezen van haar twitter geen moment het gevoel dat ze niet oprecht is of twittert om de aandacht.
Ik hoop dat ze de komende uren een beetje volhoudt, maar dat zal wel lukken, de echte klap komt waarschijnlijk pas als alles voorbij is.
Oh oprecht is ze wel, dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat ze twittert om de aandacht, niet alleen nu maar altijd. Dol op die warme deken van aandacht. Verder niks mis mee hoor.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:
Je mag er van vinden wat je vindt, maar ik heb bij het lezen van haar twitter geen moment het gevoel dat ze niet oprecht is of twittert om de aandacht.
Ik hoop dat ze de komende uren een beetje volhoudt, maar dat zal wel lukken, de echte klap komt waarschijnlijk pas als alles voorbij is.
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zeggen dat het niet oprecht is.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:
voor haar is digitaal de realiteit, compleet verweven met haar leven.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:30 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Dan is zij niet goed snik. Met alle respect. Je zet niet je leven op internet.
Doe je dit wel dan weet je de grens tussen digitaal en de realiteit niet meer.
Je bent bekend met het fenomeen Twitter?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:30 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Je bent bekend met het fenomeen privé, persoonlijk en vooral de grens tussen digitaal en de realiteit?quote:Op maandag 19 januari 2015 18:51 schreef Alentejana het volgende:
...
[..]
Je bent bekend met het fenomeen Twitter?
Daar zet juist iedereen dingen uit hun leven op. Net als op Facebook, alleen meestal veel meer en vaker. De een met regelmaat, de hele dag door, de ander een paar keer op een dag of een paar keer in de week. Wen er maar aan, het hoort er gewoon bij.
Ik weet nog dat ik me kapot ergerde aan mensen die met mobietjes over straat gingen en in de trein en in de winkel liepen te tetteren dat je alles kon meeluisteren....Nu sluit ik me er gewoon voor af.
Als het een beroemdheid is die het doet dan smullen we ervan, maar als het Mien van de hoek is, is het opeens kwalijk?
Daarbij als jij niks van je leven vrij wilt geven is dat jou zaak, maar dat wil niet automatisch zeggen dat iemand die het wel doet meteen maar veroordeeld moet worden.
Haar vrije keus. Je hoeft het niet te lezen.
Het zijn minder mensen die het lezen dan die bv alle perikelen van bekende nederlanders op TV voorbij zien komen. En die kiezen daar niét voor.
Hele volksstammen groeien nu op terwijl ze die grens nooit hebben gekend.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:30 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
En? De generatie van nu moeten het leren van hun ouders. Maar over een paar generaties kennen zij niks anders. Omdat het dan zo verweven zit.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hele volksstammen groeien nu op terwijl ze die grens nooit hebben gekend.
Checkquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik verwacht dat ze zo weer aan de man is dus.
Dan volg je haar niet.... heb je er ook geen "last" van.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:16 schreef DrMabuse het volgende:
Dit soort dunne debiele digitale diareeh druipt en kruipt waar deze kan gaan.
Volgen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan volg je haar niet.... heb je er ook geen "last" van.
Maar al die ramptoeristen die haar wel gingen volgen toen ze gewoon bleef doen wat ze altijd deed moeten niet klagen dat hun hang naar ramptoerisme "beloond" wordt.
Afgezien daarvan denk ik dat iemand die gewend is een relatie te hebben ook makkelijker weer een relatie heeft dan iemand die niet gewend is een relatie te hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:
Zo vreemd is het niet dat iemand in een rouwproces vrij snel een nieuwe relatie heeft.
En dan die familiekring zo van "mijn mobieltje, wat doe je".quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:31 schreef TLC het volgende:
Als ik dat zag in mijn directe familiekring bij een overlijden dan zou ik het mobieltje van ze afpakken, op de grond smijten en kapot stampen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tekens-vatten.dhtmlquote:Voor haar gevoel heeft 'twitterweduwe' Eliza Hilhorst een jaar lang in een achtbaan gezeten. Eerst verloor ze geheel onverwacht haar man, kort daarop vond ze een nieuwe liefde, er verscheen een boek over haar tweets en als klap op de vuurpijl zag ze na 8 jaar het resultaat van haar eiceldonatie.
Het is nu bijna een jaar geleden dat haar man Michel (39) op straat overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. Honderden mensen waren daar 'live' getuige van, omdat Eliza (37) die avond alles wat er gebeurde op haar favoriete 'uitlaatklep' Twitter plaatste. Van het moment dat ze ongerust werd toen ze sirenes en een helikopter hoorde en Michel maar niet terugkwam van het halen van een pakje sigaretten, tot het moment dat de politie voor de deur stond, de dollemansrit naar het ziekenhuis en het overlijdensbericht.
De jonge weduwe werd overspoeld met meelevende reacties.
Maar 2015 zou in meer opzichten een jaar worden om nooit te vergeten. Een paar maanden later kreeg ze een nieuwe relatie. ,,Ik had niet verwacht zo snel nieuw geluk te vinden. Maar het voelde meteen goed en we zijn ook al verloofd. Voor mezelf weet ik dat het de juiste stap is geweest.''
Het is Hilhorst ten voeten uit: ze neemt geen blad voor de mond en gaat de weg die haar goed lijkt.
Afkeuring
Dat deed ze ook toen ze na het overlijden van haar man niet alleen positieve, maar ook verbaasde en afkeurende reacties kreeg over haar twittergedrag. Niet iedereen begreep hoe ze op de verschrikkelijkste avond in haar leven en de dagen erna zo met dit medium bezig kon zijn. Ze haalt haar schouders erover op. ,,Twitter is nu eenmaal een heel belangrijk onderdeel van mijn leven en ik deel altijd alles. Iedereen mag er het zijne van denken, maar zo ben ik nu eenmaal.''
Haar ruim 3000 volgers zullen dat beamen. Dagelijks plaatst ze tientallen persoonlijke tweets, waarin alle stemmingen passeren. Vaak roepen ze reacties op. ,,Twitter is echt niet alleen eenrichtingsverkeer, wat je weleens hoort. Dankzij dit medium heb ik veel mensen leren kennen en er goede contacten aan overgehouden. Ik heb er ook veel steun aan gehad, toen Michel overleed. Al die reacties voelden als een warme deken.''
De Goudse heeft sinds december 2008 bijna 250.000 tweets verstuurd. ,,Natuurlijk niet allemaal even zinvol, maar alles bij elkaar geven ze wel een vrij compleet beeld van mijn leven. En ik zet er ook weer niet alles op. Af en toe tweet ik 'Hier had iets onaardigs kunnen staan'. Dan heb ik het al ingetikt, maar na herlezing denk ik 'toch maar niet'.''
Haar tweets werden in de loop van het jaar zelfs gebundeld in boekvorm. En 2015 bleek nóg meer in petto te hebben. In oktober kreeg ze op Facebook een vriendschapsverzoek van een vrouw, die ze eerst niet dacht te kennen. Maar een link bleek er wel degelijk. ,,Het was de vrouw die 8 jaar geleden via mijn eiceldonatie een zoon heeft gekregen.''
Geen kinderwens
Hilhorst zette deze vergaande stap destijds bewust voor een relatief onbekende, die ze op een onlineforum had leren kennen. ,,Ik heb zelf geen kinderwens en ook niet de behoefte om op de hoogte te zijn van het opgroeien van andermans kind. Bij de eiceldonatie heb ik wel aangegeven dat het kind van mijn bestaan mag weten en me mag komen opzoeken als het daar later behoefte aan heeft.''
Eliza ging 8 jaar geleden nog wel op kraamvisite bij 'haar' kind, maar had daarna geen contact meer met de moeder. Tot nu dus. ,,Ze stuurde me ook een foto van de jongen, die nu 8 jaar oud is. Het viel me meteen op dat hij dezelfde ogen heeft als ik. Ik had me weleens afgevraagd of hij op me zou lijken en dat antwoord heb ik nu. Dat is voor mij genoeg. Ik laat eventuele verdere initiatieven voor contact over aan de jongen als hij wat ouder is en precies begrijpt wat zijn achtergrond is.''
De Goudse kijkt al met al terug op een 'bizar' jaar, waarbij de onverwachte dood van haar echtgenoot nog dagelijks door haar gedachten speelt. Vooral als ze weer sirenes hoort en een traumahelikopter ziet vliegen. ,,Dat zal ik wel niet meer kwijtraken. Het is in januari 1 jaar geleden. Ik heb nog geen idee hoe ik Michels sterfdag ga doorbrengen. Maar het wordt een rotdag, dat is zeker.''
Aandachtsgeile dame.quote:Op donderdag 24 december 2015 08:18 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tekens-vatten.dhtml
Een FOK!ster dus.quote:Op donderdag 24 december 2015 08:18 schreef Paul het volgende:
Hilhorst zette deze vergaande stap destijds bewust voor een relatief onbekende, die ze op een onlineforum had leren kennen.
Ze is een FOK!ker.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
VIVA forum is een meer voor de hand liggende optie
Dat is geen geheim ofzo hoor, dat je het niet weet en je zelfs nog moet gaan afvragen ligt meer aan jou.quote:
Ik zat hier 8 jaar geleden nog niet hoor.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is geen geheim ofzo hoor, dat je het niet weet en je zelfs nog moet gaan afvragen ligt meer aan jou.
Ze heeft vorig jaar nog gepost hoor.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zat hier 8 jaar geleden nog niet hoor.
(of ik moet het bericht beter lezen)
Als vaste poster in de 3fm-reeks weet ik heus wel wie het is hoorquote:Op donderdag 24 december 2015 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft vorig jaar nog gepost hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |