twitter:edwardedark twitterde op zondag 18-01-2015 om 14:30:37Israeli jets have bombed Syrian army targets in Qunietra south #Syria presumably in support of their terrorist proxies there reageer retweet
twitter:edwardedark twitterde op zondag 18-01-2015 om 14:47:10.@ArabSecularist Israel is planning a "Lahed" SLA like militia army in the Golan to buffer it from jihadists. Work in progress #Syria reageer retweet
Onwezenlijk scenario.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:56 schreef IPA35 het volgende:
Als de Syrirs slim zijn breken ze uit naar Irak en laten ze de Koerden afgeslacht worden door ISIS.
Je hoort al geluiden dat YPG eist dat SAA terugtrekt naar Qamishli en zo.quote:
Ze hebben weer een bestand gesloten en het lijkt nu rustig te blijven. Uiteindelijk zal de SAA zich wel moeten terugtrekken uit Rojava en zich focussen op belangrijkere gebieden. De Koerden (en Assyrirs) willen net als in Irak een volledig autonoom gebied met een eigen leger etc. Die geest is uit de fles en krijg je er niet meer in, geen energie meer aan verspillen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je hoort al geluiden dat YPG eist dat SAA terugtrekt naar Qamishli en zo.
Ik zou zeggen doe het en gebruik de luchthaven om de soldaten naar Damascus af te voeren. Daar zijn extra mannen nodig. De ondankbare Berg-Turkjes mogen dan maar hard gaan bidden dat Obongo ze komt redden van de boze zwartvlagjes.
Volgens mij is er geen bestand (meer).quote:Op zondag 18 januari 2015 15:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze hebben weer een bestand gesloten en het lijkt nu rustig te blijven. Uiteindelijk zal de SAA zich wel moeten terugtrekken uit Rojava en zich focussen op belangrijkere gebieden. De Koerden (en Assyrirs) willen net als in Irak een volledig autonoom gebied met een eigen leger etc. Die geest is uit de fles en krijg je er niet meer in, geen energie meer aan verspillen.
Dit was gisteren:quote:Op zondag 18 januari 2015 15:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen bestand (meer).
Er was een gedemilitariseerde zone in Hasakah die weer gehandhaafd moet worden. Ik weet niet wat de situatie op dit moment is.twitter:KeepingtheLeith twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 23:28:39A ceasefire has been implemented in Al-Hasakah:http://t.co/sS3k7L8c6f reageer retweet
Denk het niet, de YPG en MFS zijn daar behoorlijk groot geworden afgelopen 2 jaar. Qua mankracht overrulen ze de regeringstroepen met overmacht, alleen de vuurkracht ontbreekt.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:30 schreef vigen98 het volgende:
Hopelijk geeft het SAA die Ypg gasten wat klappen. Ze denken ze alsof ze heel gebied bezitten maar zonder het westen waren ze nu allemaal gedood in kobani en andere streken.
SAA heeft afgelopen jaar vele lokale Arabieren getraind en bewapend, dit is pas gebeurd na de ISIS aanval op de stad.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Denk het niet, de YPG en MFS zijn daar behoorlijk groot geworden afgelopen 2 jaar. Qua mankracht overrulen ze de regeringstroepen met overmacht, alleen de vuurkracht ontbreekt.
Assyrirs zullen zich bij de sterkste partij aansluiten.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Assyrirs die met YPG samen werken zijn collaborateurs en verdienen het niet meer om Assyrirs genoemd te worden.
Vooral omdat ik nu weet wat ze van plan zijnland dieven !
Beter gaan ze met assad
Wat zijn ze van plan dan?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Assyrirs die met YPG samen werken zijn collaborateurs en verdienen het niet meer om Assyrirs genoemd te worden.
Beter gaan ze met assad
Geen idee maar ze zullen iedereen de dood in jagen want ISIS lacht in het vuistje.quote:
Er zitten meer Assyrirs bij de MFS dan bij de SAA/NDF, het gaat wel om een paar duizend gewapende eenheden.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Beter gaan ze met assad
Helaas is het voorgekomen dat Koerden expres isis binnenlaat in Assyrische dorpen zodat de bewoners vluchten en zodat wat later de huizen en grond eigendom van de Koerden worden. Is helaas ook overkomen met een kennis in Irak die zogenaamd zijn land had verkocht maar hij heeft geen papieren of geen handtekening gezet het werd gewoon afgenomen.quote:
Ik geloof dit niet zo, waarom zou de MFS anders met de YPG samenwerken en zich niet bij de SAA/NDF aansluiten? Dat klopt niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Helaas is het voorgekomen dat Koerden expres isis binnenlaat in Assyrische dorpen zodat de bewoners vluchten en zodat wat later de huizen en grond eigendom van de Koerden worden. Is helaas ook overkomen met een kennis in Irak die zogenaamd zijn land had verkocht maar hij heeft geen papieren of geen handtekening gezet het werd gewoon afgenomen.
Bewijs?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Helaas is het voorgekomen dat Koerden expres isis binnenlaat in Assyrische dorpen zodat de bewoners vluchten en zodat wat later de huizen en grond eigendom van de Koerden worden. Is helaas ook overkomen met een kennis in Irak die zogenaamd zijn land had verkocht maar hij heeft geen papieren of geen handtekening gezet het werd gewoon afgenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |