abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148782438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:14 schreef Djibril het volgende:

[..]

Heb jij bronnen die bevestigen wat jij beweert? Want jij gooit met cijfers vaak en wazige foto’s. Graag volgende keer bronvermelding anders blijf je maar weg hier.
Iemand anders poste dit hier. Jouw aanvallend gedrag is denk ik slechter voor de sfeer dan wat afbeeldingen die gedeelt worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_148782639
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:23 schreef Slayage het volgende:
waarvan landis het meest vocale is tegen een bepaalde vorm van ingrijpen, omdat hij zegt wanneer wij de opstandelingen (soennieten) steunen, er een etnische schoonmaak van minderheden zal plaatsvinden, hij krijgt aan het einde van de discussie vanuit het publiek ook de meeste reacties, waar veel syrische activisten zitten, hij krijgt nog net geen schoen naar zijn hoofd :Y)
Het tragische is, is dat er een aanzienlijke kans bestaat dat hij hierin gelijk krijgt.

quote:
één van het pro ingrijpen kant zegt, dat syrie een microkosmos is voor de opmaak van het midden oosten (inclusief turkije en iran) namelijk 80 % soennitisch en 20% overig waarvan het grote deel sjiitisch, hij zegt dat de amerikanen nu feitelijk aan de kant van de sjieten strijden tegen de soennieten, die de overgrote meerderheid is, "and they are mad as hell, and they are going to make us pay" misschien verwoord hij het dramatisch, maar zo is het wel
Dank. Klinkt best gebalanceerd allemaal, had toch m'n twijfels toen ik zag dat het instituut was vernoemd naar McCain :') Binnenkort eens kijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:52 schreef IPA35 het volgende:
NDF en Koerden vechten, SAA probeert te bemiddelen.

Gevechten zijn begonnen en Kawkab zegt men, en dat daar alleen maar NDF is maar dat is een legerbasis dus vraag ik me dat af.
Klopt, de SAA is daar nog aanwezig maar zit vooral in de basis. NDF is in de meerheid. Ik lees van een aantal activisten dat een paar Syrische officieren aan het bemiddelen zijn, maar de gevechten gaan tot nu toe door.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:24 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

:')
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Dit is al de zoveelste keer dat de NDF een conflict begint.
Incelfrikandel
pi_148782660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

NDF tuiggedrag wordt simpelweg niet getolereerd in Rojava. Maar gelukkig is de SAA er nog om die gasten weer op hun plek te wijzen. Beetje zwakke comment weer IPA. Laat je emotioneel niet te veel meeslepen in deze onzin.
YPG zit militair gezien in een lastige situatie, zij zijn helemaal niet in de positie om stoer te gaan doen tegen Damascus. In Hasakah en Qamishli kunnen ze dit inderdaad doen omdat SAA hier nogal zwak is (ze zijn wel flink Arabieren en Assyriërs aan het trainen overigens de laatste tijd).

Het is vooral super dom van de Koerden (van alle kanten belaagd) om nu ruzie te gaan zoeken met Damascus. Als de YPG Hasakah en Qamashli over weet te nemen is dat een beetje zoals de Byzantijnen die vanuit Mystras in 1444 Athene nog winsten te onderwerpen om elke jaren later gepaald te worden.

Maar ja van zijn Amerikaans-Turkse broodheren mag meneer Muslim niet te close doen met Assad natuurlijk. Jammer.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148782710
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Klopt, de SAA is daar nog aanwezig maar zit vooral in de basis. NDF is in de meerheid. Ik lees van een aantal activisten dat een paar Syrische officieren aan het bemiddelen zijn, maar de gevechten gaan tot nu toe door.
Pff zelfs al licht voorbarige berichten voorbij zien komen dat de YPG de luchthaven van Qamishli zou hebben omsingeld en dat de SyAAF bombardementen aan het uitvoeren is in Hasakah.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:05:23 #30
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148782965
De SAA wil zelf ook geen nieuw front er bij maar ze willen zich ook niet onderwerpen aan de YPG. De YPG rekruteert echter als een malle en kan dus stoer gaan doen met alle gevolgen van dien.
Say what?
pi_148783398
Inmiddels zou er een wapenstilstand zijn tussen de YPG en de regering.
https://twitter.com/hassaka_media/status/556504135940726784
pi_148784377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit is al de zoveelste keer dat de NDF een conflict begint.
Bron ?
pi_148784641
Ach assad kan moeilijk nu een front beginnen tegen de Koerden en ik zei het in de vorige Topic al dat er oorlog zou komen tussen de Koerden en assad. Koerden zijn jarenlang systematisch onderdrukt door assad, dit zijn ze niet vergeten.

assad heeft het veelste druk in Deir Azzor en heeft nog altijd moeite met Aleppo om maar niet te beginnen over het Zuiden van het land. Zijn leger is uitgeput en heeft het geluk dat fsa zo verdeeld is want tegen één blok vechten kan hij niet. Dit zie je bijvoorbeeld tegen isis waar hij grote moeite mee heeft en nu de Koerden.
Hezballoah gaat assad ook niet helpen in zijn strijd tegen de Koerden want dat is te ver van hun bedje en ze hebben hun handen vol aan de Libaneze grens en in Libanon zelf.

Je ziet ook meteen dat er officieren van saa zich haasten naar Hasakeh om te bemiddelen met de Koerden. Maar de Koerden hebben in ieder geval mooi wapens kunnen afpakken van dat regime.

Nee assad stelt niks voor en is een dictator net als meerdere figuren in die regio die ook de doodstraf verdienen.
pi_148784690
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Iemand anders poste dit hier. Jouw aanvallend gedrag is denk ik slechter voor de sfeer dan wat afbeeldingen die gedeelt worden.
Nogmaals jij noemt cijfers, dus kom ook met bronnen die je cijfers ondersteunen of doe dat niet. Je bent hier al eerder op gewezen.
pi_148784887
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Pff zelfs al licht voorbarige berichten voorbij zien komen dat de YPG de luchthaven van Qamishli zou hebben omsingeld en dat de SyAAF bombardementen aan het uitvoeren is in Hasakah.
Dat lijkt me bullshit. In ieder geval heeft de YPG weer laten zien wie de baas is, redelijk wat terreinwinst zoals politiebureau's ed die zijn overgenomen door hen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:44 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Bron ?
Mijn geheugen.
Incelfrikandel
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:03:16 #36
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148785051
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat lijkt me bullshit. In ieder geval heeft de YPG weer laten zien wie de baas is, redelijk wat terreinwinst zoals politiebureau's ed die zijn overgenomen door hen.
Die terreinwinst hebben ze niks aan naar het schijnt.

hassaka_media twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 18:04:20 Regime conditions:- YPG to withdraw all forces up to Sabagh CP-Prisoner swap between both sides. reageer retweet
Say what?
pi_148785114
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:03 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die terreinwinst hebben ze niks aan naar het schijnt.

hassaka_media twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 18:04:20 Regime conditions:- YPG to withdraw all forces up to Sabagh CP-Prisoner swap between both sides. reageer retweet
Zou kunnen, maar zover ik weet hebben ze de vorige keren ook nooit terrein teruggegeven.
Incelfrikandel
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:08:31 #38
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148785220
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zover ik weet hebben ze de vorige keren ook nooit terrein teruggegeven.
Ik geloof het ook niet meteen, dat account is ook van een salafist die alleen maar zit te kankeren op de SAA en YPG, dus niet direct betrouwbaar.
Say what?
pi_148785367
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet meteen, dat account is ook van een salafist die alleen maar zit te kankeren op de SAA en YPG, dus niet direct betrouwbaar.
Oh kijk dat verklaart een hoop. Ik vond het al raar dat ik geen enkele Koerdische activist erover zag spreken. Ik volg die salafisten nooit dan ga ik me veel te veel ergeren, en dat doe ik al genoeg bij sommige twitteraccounts :P
Incelfrikandel
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:02:38 #40
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148787067
pi_148787118
Paar air strikes hier en daar om die bergturkjes een lesje te leren s.v.p.
pi_148788723
SyriacMFS twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 19:09:24 BREAKING NEWS : Clashes between YPG/MFS and Syrian Regime Forces in Hassake. YPG & MFS in control of Police-Regime headquarter. reageer retweet
Syriacs joining the party...
Incelfrikandel
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:47:15 #43
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148788912
Say what?
pi_148789146
YPG/MSF is goed bezig.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:52:47 #45
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148789196
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:04 schreef IPA35 het volgende:
Paar air strikes hier en daar om die bergturkjes een lesje te leren s.v.p.
:D
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:55:23 #47
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148789256
SyriacMFS twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 19:21:03 BREAKING NEWS : The biggest checkpoint to enter in Hassake is under the control of MFS & YPG. reageer retweet
Say what?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 22:00:40 #48
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_148789496
Wat een overdreven gedoe. :') Dit is vaker voorgekomen en het zal zoals gewoonlijk morgen alweer vergeten zijn.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_148789573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:00 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat een overdreven gedoe. :') Dit is vaker voorgekomen en het zal zoals gewoonlijk morgen alweer vergeten zijn.
YPG heeft dit nodig als excuus om de uitnodiging voor Moskou van paar dagen geleden af te kunnen zeggen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 22:04:12 #50
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148789638
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:00 schreef Senor__Chang het volgende:
Dat hopen we dan maar. _O_

Eigenlijk best wel dom, de SAA kan de YPG in Sheikh Maqsoud gaan klappen.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')