De machine was gebouwd door Finnen en zo kwam ik een keer voor cursus daar terecht,quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
hoe duikel je een Finse scharrel op?
Ooit eens 1 via internet ontmoet en die stuurde 3 vriendinnen een keer deze kant op met de vraag of ik ze een beetje kon begeleiden .... EN van het 1 kwam het anderequote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
hoe duikel je een Finse scharrel op?
Hongaars leren, dan lukt het Fins ook een stuk beter.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Noors,Zweeds en Deens kan ik een beetje volgen/lezen, maar van Fins maak ik helemaal niks
aiquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Toen ze machine kwamen bouwen was ook lachen, mochten geen kroeg meer in die gozers, kroegbaas kwam er niet vanaf wanneer ze zo zat als een toeter in slaap gedonderd waren
Same here, maar op de bewuste avond met wat jointjes op mn balkon, dacht ik het gewoon te begrijpen ... Maar gelukkig spreken ze goed engelsquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Noors,Zweeds en Deens kan ik een beetje volgen/lezen, maar van Fins maak ik helemaal niks
Fins is ook totaal andere taal dan Noors, Deens en Zweeds, er is een kleine overeenkomst met het Hongaars.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:47 schreef Doedezemaar het volgende:
weet ik, die zijn verwant. Een vriend van vroeger is met een Hongaarse getrouwd, heb ooit zijn studieboeken wel eens ingekeken, wat een ingewikkeld gedoe zeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hongaars leren, dan lukt het Fins ook een stuk beter.
Komt van de Hunnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hongaars leren, dan lukt het Fins ook een stuk beter.
Ik ben ze nog dagelijks dankbaar voor hun hunebedden.quote:
Groningers en Noord Duitsers ookquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Friezen en Denen kunnen elkaar ook zo verstaan.
Denen kunnen ook bizar snel goed Nederlands sprekenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Klopt idd...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Denen kunnen ook bizar snel goed Nederlands spreken
En dan Willeke Alberti aan de haak slaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Denen kunnen ook bizar snel goed Nederlands spreken
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Regel 1: In 40+ maken we geen TR's.
Als er hier iets fout gaat, dan geven we de schuld aan sacha en dan is het klaar. Werkt perfect.
Nederlanders en Belgen ook over het algemeenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jij bent Brabander toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:04 schreef JuupŠ het volgende:
[..]
Nederlanders en Belgen ook over het algemeen
bij mij komt Søren, niet zeuren voorbij vliegenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Best lastig zo'n fotografisch geheugen, de meest zinloze dingen onthoud je.
Søren Lerbyquote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan Willeke Alberti aan de haak slaan.
als Zeeuwse heb ik al moeite met Zeeuws-Vlamingen, laat staan met echte Belgenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:04 schreef JuupŠ het volgende:
[..]
Nederlanders en Belgen ook over het algemeen
De een zegt van wel, de ander van niet (al woon ik er er al bijna merendeel van mijn oude levenquote:
Ben 15 km van België geboren en ging er vaak vertoeven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
als Zeeuwse heb ik al moeite met Zeeuws-Vlamingen, laat staan met echte Belgen
Het ergste is dat ik door Brabo's vaak uitgemaakt wordt voor Zeeuwquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
als Zeeuwse heb ik al moeite met Zeeuws-Vlamingen, laat staan met echte Belgen
Ik heb bijna 24 jaar nagenoeg op de grens met den Belgique gewoondquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ben 15 km van België geboren en ging er vaak vertoeven.
Heb 1 jaar in Vlissingen gewoond, dat was wel lang genoeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:09 schreef JuupŠ het volgende:
[..]
Het ergste is dat ik door Brabo's vaak uitgemaakt wordt voor Zeeuw
Zeeuw!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:09 schreef JuupŠ het volgende:
[..]
Het ergste is dat ik door Brabo's vaak uitgemaakt wordt voor Zeeuw
jarenlang bij de Aldi te koop geweestquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Omdat ze hier boven de rivieren geen worstenbrood kennen, ben ik het uit pure noodzaak maar zelf gaan bakken.
Ik ben een "Ollander" maar ik versta beiden op zich goed.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Beschaafd Vlaams versta ik prima, opgegroeid met de BRT, maar als ze echt plat gaan klappen, dan maak ik er niks van. Maar ook het plat uit Yerseke bij die tv-serie over die mosselvissers was voor mij soms zonder ondertiteling niet te volgen.
Die zooi is niet te vergelijken met het echte worstenbrood.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jarenlang bij de Aldi te koop geweest
Eindhoven 2000 zegt hetquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Juup zijn ega of ex dat weet je maar nooit.
kijk, dat is nuttige infoquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ken dat probleem niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is soms lastig los te komen van een ex
Jij weet teveelquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gewoon via internet regelen ... Dan ben je er zo vanafquote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat ik ook probeer, ze blijft steeds,
Van de regen in de drup.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:28 schreef chufi het volgende:
[..]
Gewoon via internet regelen ... Dan ben je er zo vanaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |