Na een dagenlange angst campagne EINDELIJK gevoed door de media en de politiek EINDELIJK een relativerend, verhelderend geluid van een politicus. Opstelten en Wilders luisteren jullie even mee?quote:RIJSWIJK (ANP) - Politici van de PVV, maar ook van CDA en VVD hebben tijdens het Kamerdebat woensdag over de aanslagen in Parijs geprobeerd de angst en de verdeeldheid toe te laten nemen. Dat zegt Tweede Kamerlid Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren in een interview vrijdag met Trouw.
Ze proberen mensen wijs te maken dat je door middel van repressie een samenleving veel veiliger kunt maken. Terwijl je die zo juist veel onveiliger maakt'', aldus Thieme. ,,Als partijen zeggen dat je alleen veiligheid kunt creëren door de privacy in te perken en mitrailleurs te leveren aan politiemensen, vind ik dat misbruik maken van de angst van mensen.'' Ze spreekt in dat opzicht van 'schijnveiligheid'.
De aanslag op de redactie van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs kostte 12 mensen het leven. De 2 daders werden later elders gedood. Bij een gijzeling in een joodse supermarkt in Franse hoofdstad vielen 5 doden, onder wie de dader.
hear hearquote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na een dagenlange angst campagne EINDELIJK gevoed door de media en de politiek EINDELIJK een relativerend, verhelderend geluid van een politicus. Opstelten en Wilders luisteren jullie even mee?
Zolang de kans in Nederland groter is om door de bliksem getroffen te worden dan betrokken te raken bij islamitische terreur moeten we banger zijn voor de anti-terreur maatregelen van de overheid dan de terreurdreiging op zich.
Gejat voor de tvpquote:
Welke vrijheid denk jij feitelijk kwijt te gaan raken dan? Wat voor dingen doe jij nu die niet meer mogelijk zijn indien de voorgestelde maatregelen van deze partijen worden ingevoerd?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Als maatschappij accepteren we dat er jaarlijk duizenden doden vallen in het verkeer en door bijv. alcohol. Het genot en de functionaliteit staat in deze (ver) boven het aantal slachtoffers.
De vraag is nu. Wat is privacy ons waard. Wat voor prijs zijn wij bereid te betalen voor onze burgerrechten? Blijkbaar NIETS onze burgerrechten en vrijheid worden door het toilet gespoeld als het aan de genoemde partijen ligt.
De partij van de vrijheid en de Volkspartij voor vrijheid en Democratie spannen hier de kroon.
Bedoel je niet OPquote:
Het hele betoog was geniaal. En ik hou van Marianne. Zou best haar huisdiertje willen zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedoel je niet OP
Mooiste quote uit dat betoog trouwens: "Privacy is veiligheid en beschermt ons tegen de staat zelf."
De vrijheid om te kunnen leven zonder dat ik al mijn data hoef of te staan om te bewijzen dat ik geen terrorist ben. De vrijheid om te leven zonder geprofiled te worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:18 schreef Isee het volgende:
[..]
Welke vrijheid denk jij feitelijk kwijt te gaan raken dan? Wat voor dingen doe jij nu die niet meer mogelijk zijn indien de voorgestelde maatregelen van deze partijen worden ingevoerd?
En toch werk je hier zelf aan mee door op een forum te posten?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De vrijheid om te kunnen leven zonder dat ik al mijn data hoef of te staan om te bewijzen dat ik geen terrorist ben. De vrijheid om te leven zonder geprofiled te worden.
Het grootste issue is nog wel de overheid controle middelen creëert waarmee een totalitaire surveillance staat met één druk op de knop gerealiseerd is. Je maakt jezelf als burger dus volledig afhankelijk van de goedheid van deze overheid, rechten heb je immers niet meer.
HET probleem is dat wij niet kunnen voorspelen wat over een aantal jaar / decennia het politieke klimaat is.
Fijn dat je met deze post instemt op mijn betoog. Het grote probleem is dat ik 90% van mijn digitale footprint indirect gegenereerd (reis/betaal /energieverbruik/communicatie gegevens etc etc etc) wordt en dus niet door mij te beïnvloeden is. Ik ben hierbij overgeleverd aan derden en een overheid die al deze data wil combineren om een profiel van mij op stellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:29 schreef Isee het volgende:
[..]
En toch werk je hier zelf aan mee door op een forum te posten?
Bij mij wel, dus ik steun de ideeen van deze partijenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:12 schreef penny-wise het volgende:
Als ik agenten met mitrailleurs zie lopen, verhoogt dat nou niet echt mijn gevoel van veiligheid......
Met mitrailleurs hou je geen kogels tegen, dat is je wel bekend?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Bij mij wel, dus ik steun de ideeen van deze partijenWant anders hebben we straks een aantal aanslagen op agenten die slechts bewapend zijn voor normale misdrijven.
Nee maar ze kunnen ze beter ermee verdedigen dan die pistolen, want alleen in actie films overleven agenten met pistolen tegen terreur.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:44 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Met mitrailleurs hou je geen kogels tegen, dat is je wel bekend?
Eerste keer dat ik van Thieme wat verstandigs hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na een dagenlange angst campagne EINDELIJK gevoed door de media en de politiek EINDELIJK een relativerend, verhelderend geluid van een politicus. Opstelten en Wilders luisteren jullie even mee?
Zolang de kans in Nederland groter is om door de bliksem getroffen te worden dan betrokken te raken bij islamitische terreur moeten we banger zijn voor de anti-terreur maatregelen van de overheid dan de terreurdreiging op zich.
Wat een betoog
Hoeveel politie agenten zijn er in Nederland al het slachtoffer geworden van moslim terreur?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee maar ze kunnen ze beter ermee verdedigen dan die pistolen, want alleen in actie films overleven agenten met pistolen tegen terreur.
Ja vooral mij, dan kan ik eigen rechtertje spelenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:50 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Maar, de meeste slachtoffers zullen burgers zijn. Die ook maar een mitrailleur geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |