abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148751094
stapt*

quote:
Voor de derde keer in korte tijd stapt er een PVV-statenlid op uit de fractie. Het gaat om Jan Kerkhoff, Provinciale Statenlid in Noord-Brabant. Hij behoudt zijn zetel en wil zich na komende verkiezingen inzetten voor 50Plus. Dat meldt de Telegraaf.
Door: Redactie 16 januari 2015, 15:42
30

Kerkhoff is de derde PVV'er die een Statenfractie verlaat. Eind december stapte Marc van Kampen (Gelderland) op, begin deze maand volgde Matthijs Jansen (Groningen) zijn voorbeeld.

De politicus uit Noord-Brabant verlaat zijn fractie naar eigen zeggen door onvrede met de landelijke partijlijn. 'De ergernis daarover heeft een grens bereikt. Het is een proces geweest dat gestart is met het hele 'minder, minder, minder'-gebeuren. '

Ook was hij niet te spreken over het feit dat de partij van Geert Wilders toenadering zoekt tot het Franse Front National. 'De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt.'
http://www.volkskrant.nl/(...)d-stapt-op~a3831341/
pi_148751114
Kaartenhuis. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148751117
quote:
Jorn Jonker
DEN HAAG -

Opnieuw stapt een PVV-Statenlid uit onvrede uit zijn fractie. De Brabander Jan Kerkhoff is de derde in korte tijd die de club van Wilders verlaat. Kerkhoff behoudt zijn zetel in de Provinciale Staten. Hij wil zich na de komende verkiezingen gaan inzetten voor 50Plus.

Jan Kerkhoff Jan Kerkhoff Foto: pvv

De politicus verlaat zijn fractie onder meer uit onvrede met wat er in Den Haag gebeurt. "De ergernis daarover heeft een grens bereikt. Het is een proces geweest dat gestart is met het hele 'minder, minder, minder' gebeuren", zegt hij tegen De Telegraaf over Wilders die zijn aanhang om minder Marokkanen liet schreeuwen. "Aan de vrijage met Front National heb ik me ook gestoord. De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt."

Volgens de Brabander heeft zijn vertrek niets te maken met aanstaande verkiezingen waar hij misschien wel een onverkiesbare plek kan krijgen. "Ik heb al langer het idee dat ze van me af willen, ik ben namelijk gematigd."

Kerkhoff is de derde PVV'er in korte tijd die een Statenfractie uit onvrede verlaat. Eerder deze maand stapte Groninger Matthijs Jansen op en eind december hield de Gelderse Marc van Kampen het voor gezien.

De Brabantse PVV-lijsttrekker Alexander Van Hattem reageert dat het vertrek van Kerkhoff komt door zijn 'onvrede met niet verkiesbare plek'. Van Hattem wil niet zeggen welke plek dat is, de lijst is nog niet openbaar gemaakt. "De andere beledigingen zijn voor zijn rekening en het is nieuw voor mij dat hij dit vindt."
http://www.telegraaf.nl/b(...)apt_PVV_er_op__.html

Volgens de lijsttrekker van PVV-Brabant gaat het om de plek op de kieslijst.

Ik dacht laat ik eens vriendelijk doen en beide partijen aan het woord laten.
pi_148751135
stapt*
pi_148751177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
stapt*
Moet je ff een TR machen
pi_148751196
Genoeg is genoeg dacht ie.
pi_148751237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:20 schreef Wespensteek het volgende:
Genoeg is genoeg dacht ie.
pi_148751243
Goede ontwikkeling. Hopelijk kunnen deze opgestapte politici hun draai later weer vinden in andere (nieuw op te richten) partijen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148751268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan moet je wel eerst de onderkant eraf knippen.
pi_148751314
Het is natuurlijk in den beginne al vrij naïef om te denken dat je wat kan uitrichten als je met een eenmanspartij meeloopt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148751346
De overstap naar 50PLUS is helemaal niet zo spectaculair. Da's min of meer de bejaardenafdeling van de tokkiepartij.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:31:31 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_148751505
Mooi, dan gaan we dat regelen.
pi_148751546
quote:
Waarom heb jij dat artikel niet geschreven?
Ook Brabants Statenlid vertrekt bij PVV
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:33:09 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148751547
Die Wilders heeft net zoveel charisma als het stoffelijke overschotje van een marmot. Man man man. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_148751571
"Aan de vrijage met Front National heb ik me ook gestoord. De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt."

Valt weinig tegenin te brengen, welke andere motieven er dan ook voor zijn vertrek spelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148751635
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

Wat is dit?
pi_148751662
Wel een leuke campagne poster:
Brinkman: Genoeg is Genoeg
Hernandez: Genoeg is Genoeg
Kortenoeven: Genoeg is Genoeg
van Bemmel: Genoeg is Genoeg
Bontes: Genoeg is Genoeg
van Vliet: Genoeg is Genoeg
van Klaveren: Genoeg is Genoeg
van der Helm: Genoeg is Genoeg
Stassen: Genoeg is Genoeg
van der Galiën: Genoeg is Genoeg
Buisman: Genoeg is Genoeg
Scherer: Genoeg is Genoeg
ter Haar: Genoeg is Genoeg
Jansen: Genoeg is Genoeg
van Assendelft: Genoeg is Genoeg
Brands: Genoeg is Genoeg
van Kampen: Genoeg is Genoeg
Kerkhoff: Genoeg is Genoeg
pi_148751677
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:34 schreef El_Matador het volgende:
"Aan de vrijage met Front National heb ik me ook gestoord. De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt."

Valt weinig tegenin te brengen, welke andere motieven er dan ook voor zijn vertrek spelen.
Klopt, maar zelfs zijn dochter staat niet achter hem.
pi_148751705
De kerk loopt leeg. Zal verder weinig invloed hebben op de PVV. In tegendeel, minder verdeeldheid werkt waarschijnlijk alleen in hun voordeel. De PVV is juist sterk doordat het in alles behalve titel een eenmanspartij is.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:40:48 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148751770
Binnenkort eens een sollicitatiebriefje naar de GBL sturen.
pi_148751793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:38 schreef ems. het volgende:
De kerk loopt leeg. Zal verder weinig invloed hebben op de PVV. In tegendeel, minder verdeeldheid werkt waarschijnlijk alleen in hun voordeel. De PVV is juist sterk doordat het in alles behalve titel een eenmanspartij is.
Dat is natuurlijk ook meteen een grote zwakte. Zonder Greet geen PVV.
pi_148751802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aha, daarom kwam hij toch weer in het EP? Zo'n beetje hun belangrijkste podium.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:44:50 #23
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148751884
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Wilders heeft net zoveel charisma als het stoffelijke overschotje van een marmot. Man man man. :')

Charisma heeft hij zeker, valt niet te ontkennen.
Verder jammer dat zijn partij zo onstabiel is.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_148751895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mwoah, dan zou ze hem geen leider van de EP-fractie maken.
pi_148751900
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:44 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Charisma heeft hij zeker, valt niet te ontkennen.
Verder jammer dat zijn partij zo onstabiel is.
Nee hoor, de PVV staat al jaren stabiel op 1 lid.
pi_148752012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee hoor, de PVV staat al jaren stabiel op 1 lid.
Het grote nadeel van de PVV is dat ze de formatie zo lastig maken.
pi_148752093
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het grote nadeel van de PVV is dat ze de formatie zo lastig maken.
Inderdaad. En Greet lijkt ook niet een persoon te zijn dat graag met anderen samenwerkt, zoals we bv van de week weer hebben mogen meemaken. Daardoor lijkt het er een beetje op dat Greet een plucheklevende zakkenvuller is stiekem.
pi_148752241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Inderdaad. En Greet lijkt ook niet een persoon te zijn dat graag met anderen samenwerkt,
Een PVV-kabinet komt er toch niet meer, dus dat maakt verder niet uit.
pi_148760694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Inderdaad. En Greet lijkt ook niet een persoon te zijn dat graag met anderen samenwerkt, zoals we bv van de week weer hebben mogen meemaken. Daardoor lijkt het er een beetje op dat Greet een plucheklevende zakkenvuller is stiekem.
Hoezo lijkt? Er zijn maar een paar kamerleden die langer in de kamer zitten.
pi_148765410
Welke imbeciel (ik doel niet op TS) zet de kop "Derde PVV-statenlid stapt op" boven zo'n nieuwsbericht? Dan ben je echt totaal ongeschikt voor je baan journalist. De afgelopen jaren is een compleet leger aan PVV-statenleden opgestapt.

Ik zie dat de kop inmiddels is aangepast, maar de URL verraadt nog de oorspronkelijke kop.
pi_148765459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die poster is eigenlijk veelzeggend. Het gaat om provinciale verkiezingen, maar de PVV kiest voor een landelijke poster. Na zoveel gedonder in de provinciale fracties is het misschien inderdaad maar beter om de aandacht daar zo veel mogelijk van af te leiden....
pi_148765488
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
Wel een leuke campagne poster:
Brinkman: Genoeg is Genoeg
Hernandez: Genoeg is Genoeg
Kortenoeven: Genoeg is Genoeg
van Bemmel: Genoeg is Genoeg
Bontes: Genoeg is Genoeg
van Vliet: Genoeg is Genoeg
van Klaveren: Genoeg is Genoeg
van der Helm: Genoeg is Genoeg
Stassen: Genoeg is Genoeg
van der Galiën: Genoeg is Genoeg
Buisman: Genoeg is Genoeg
Scherer: Genoeg is Genoeg
ter Haar: Genoeg is Genoeg
van Assendelft: Genoeg is Genoeg
Brands: Genoeg is Genoeg
van Kampen: Genoeg is Genoeg
Kerkhoff: Genoeg is Genoeg
Imposant lijstje, maar verre van compleet. Er zijn nog veel meer opstappers.
pi_148765705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Imposant lijstje, maar verre van compleet. Er zijn nog veel meer opstappers.
Wilders gaf het voorbeeld.

quote:
Op 2 september 2004 werd de breuk tussen Wilders en de rest van de VVD-fractie een feit.
pi_148765725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn nog veel meer opstappers.
Volgens mij in elk geval wat gedwongen opstappers maar de kans is aanwezig dat ik wat anderen mis.
pi_148766568
Een paar jaar terug hield ik in POL een lijst bij van opgestapte PVV'ers. Dat werd op een gegeven moment ondoenlijk. Bijgaand een update.

Ik heb de namen weggehaald van mensen die hun zetel opgaven omdat ze dubbele petten niet konden combineren of die vanwege privé-omstandigheden vertrokken. Ook niet genoemd is een PVV-statenlid dat zelfmoord pleegde.

Tweede Kamer
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat fractie, splitst zich af na onvrede over gebrek aan partijdemocratie
Juli 2012: Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven stappen uit de PVV-fractie.
Juli 2012: Jhim van Bemmel stapt uit de PVV-fractie
Oktober 2013: Louis Bontes stapt uit fractiebestuur PVV, wordt kort daarna uit de partij gezet vanwege zijn kritiek.
Maart 2014: Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie naar aanleiding van Wilders' uitspraken over Marokkanen.
Maart 2014: Joram van Klaveren verlaat de PVV vanwege de Marokkanen-uitspraken en gebrek aan resultaten van de PVV.

Europees Parlement
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (verlaat EP na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)
Maart 2014: Laurence Stassen, partijleider in het Europarlement en beoogd lijsttrekker, stapt op vanwege de Marokkanen-uitspraken van Wilders.

Gemeenteraad Den Haag
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV, sluit zich aan bij Van Doorn
Juli 2012: Richard de Mos stapt uit de lokale PVV-fractie, nadat hij door Wilders wordt gepasseerd voor een plaats op de kandidatenlijst bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij richt een eigen partij op.
Oktober 2013: Raadslid Paul ter Linden stapt op uit de PVV. Voornaamste drijfveer is zijn onvrede over de samenwerking van Wilders met het Belgische Vlaams Belang.
Maart 2014: Chris van der Helm, kersvers in de gemeenteraad gekozen, stapt meteen op en neemt zijn zetel mee

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Provinciale Staten

Limburg
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er, gaat als eenmansfractie verder
Maart 2014: Laurence Stassen verlaat de PVV in het Europarlement en stapt derhalve ook uit de provinciale PVV-fractie.

Noord Brabant
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.
Januari 2015: Statenlid Jan Kerkhoff stapt op, neemt zijn zetel mee en wil zich na de verkiezingen gaan inzetten voor 50Plus.

Friesland
Oktober 2011: Jelle Hiemstra verlaat PVV-fractie na onenigheid, gaat alleen verder
Maart 2014: Otto van der Galiën en Pieter Buisman stappen uit de partij. Eerstgenoemde was fractievoorzitter.

Gelderland
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.
Maart 2014: Statenlid Daniël ter Haar van de PVV in Gelderland verlaat zijn partij uit onvrede over de glijdende schaal.
December 2014: Statenlid Marc van Kampen stapt van de PVV over naar VNL (de partij van Bontes en Van Klaveren).

Noord-Holland
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat landelijk de PVV, dus ook de provinciale fractie. Begint samen met Nunes en Van Unnik een eigen Statenfractie.
Maart 2012: Cora Bot verlaat de Staten, stelt zetel beschikbaar aan PVV.
Maart 2012: Monica Nunes volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
Maart 2012: Gerton van Unnik volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
April 2012: Arie-Wim Boer (opvolger van Cora Bot) verlaat al voor zijn installatie de PVV, maar neemt wel zijn zetel in en begint een eenmansfractie.

Drenthe
April 2012: Frans van Rhee (opvolger van Sylvia Gerrits die vanwege privé-omstandigheden vertrok) verlaat de fractie uit schaamte over de uitspraken van Geert Wilders. Hij gaat als eenmansfractie verder. In oktober 2013 stopt hij als statenlid vanwege zijn gezondheid, waarna de zetel weer aan de PVV toekomt.

Zeeland
Mei 2012: Ruud Muste stapt uit de Zeeuwse PVV-fractie na onenigheid met de fractievoorzitter. Hij gaat als eenmansfractie verder.

Utrecht
Maart 2014: Statenlid Henk Scherer stapt op. Commissielid Jos van der Helm, vader van het opgestapte Haagse raadslid Chris van der Helm, volgt zijn voorbeeld.

Flevoland
Maart 2014: Joram van Klaveren verlaat de PVV-fractie in de Tweede Kamer en derhalve verlaat hij ook de PVV-statenfractie.
Maart 2014: Gerben Laagland stapt uit de PVV-fractie en gaat als eenmansfractie verder.

Zuid-Holland
April 2014: PVV'er Stephan Jansen verlaat per direct de fractie van zijn partij in de provincie Zuid-Holland. Hij gaat als onafhankelijk statenlid verder.
April 2014: John van Assendelft verlaat de PVV-fractie en stelt zijn zetel beschikbaar.
Mei 2014: Bart Brands stapt op uit onvrede over Wilders' uitspraken. Hij gaat als eenmansfractie verder.

Groningen
Januari 2015: Statenlid Matthijs Jansen stapt uit de partij en sluit zich aan bij de partij Voor Nederland (VNL).

NB: Ik pretendeer niet dat deze lijst compleet is. Er zouden dus nog namen kunnen missen. Aanvullingen zijn zeker welkom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2015 00:34:24 ]
pi_148766731
In 11 van de 12 provincies zijn de afgelopen vier jaar statenleden van de PVV opgestapt. In bijna al die provincies kostte dat de PVV zetels, omdat opstappers hun zetel meenamen.

Overijssel is de enige provincie waar de afgelopen vier jaar geen PVV-statenlid is opgestapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')