http://www.volkskrant.nl/(...)d-stapt-op~a3831341/quote:Voor de derde keer in korte tijd stapt er een PVV-statenlid op uit de fractie. Het gaat om Jan Kerkhoff, Provinciale Statenlid in Noord-Brabant. Hij behoudt zijn zetel en wil zich na komende verkiezingen inzetten voor 50Plus. Dat meldt de Telegraaf.
Door: Redactie 16 januari 2015, 15:42
30
Kerkhoff is de derde PVV'er die een Statenfractie verlaat. Eind december stapte Marc van Kampen (Gelderland) op, begin deze maand volgde Matthijs Jansen (Groningen) zijn voorbeeld.
De politicus uit Noord-Brabant verlaat zijn fractie naar eigen zeggen door onvrede met de landelijke partijlijn. 'De ergernis daarover heeft een grens bereikt. Het is een proces geweest dat gestart is met het hele 'minder, minder, minder'-gebeuren. '
Ook was hij niet te spreken over het feit dat de partij van Geert Wilders toenadering zoekt tot het Franse Front National. 'De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt.'
http://www.telegraaf.nl/b(...)apt_PVV_er_op__.htmlquote:Jorn Jonker
DEN HAAG -
Opnieuw stapt een PVV-Statenlid uit onvrede uit zijn fractie. De Brabander Jan Kerkhoff is de derde in korte tijd die de club van Wilders verlaat. Kerkhoff behoudt zijn zetel in de Provinciale Staten. Hij wil zich na de komende verkiezingen gaan inzetten voor 50Plus.
Jan Kerkhoff Jan Kerkhoff Foto: pvv
De politicus verlaat zijn fractie onder meer uit onvrede met wat er in Den Haag gebeurt. "De ergernis daarover heeft een grens bereikt. Het is een proces geweest dat gestart is met het hele 'minder, minder, minder' gebeuren", zegt hij tegen De Telegraaf over Wilders die zijn aanhang om minder Marokkanen liet schreeuwen. "Aan de vrijage met Front National heb ik me ook gestoord. De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt."
Volgens de Brabander heeft zijn vertrek niets te maken met aanstaande verkiezingen waar hij misschien wel een onverkiesbare plek kan krijgen. "Ik heb al langer het idee dat ze van me af willen, ik ben namelijk gematigd."
Kerkhoff is de derde PVV'er in korte tijd die een Statenfractie uit onvrede verlaat. Eerder deze maand stapte Groninger Matthijs Jansen op en eind december hield de Gelderse Marc van Kampen het voor gezien.
De Brabantse PVV-lijsttrekker Alexander Van Hattem reageert dat het vertrek van Kerkhoff komt door zijn 'onvrede met niet verkiesbare plek'. Van Hattem wil niet zeggen welke plek dat is, de lijst is nog niet openbaar gemaakt. "De andere beledigingen zijn voor zijn rekening en het is nieuw voor mij dat hij dit vindt."
Waarom heb jij dat artikel niet geschreven?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
stapt*
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)d-stapt-op~a3831341/
Klopt, maar zelfs zijn dochter staat niet achter hem.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:34 schreef El_Matador het volgende:
"Aan de vrijage met Front National heb ik me ook gestoord. De oude Le Pen is de grootste nazi die er in Europa rondloopt. Ik heb als klein jongetje mensen afgevoerd zien worden in de oorlog, dat raak je nooit meer kwijt."
Valt weinig tegenin te brengen, welke andere motieven er dan ook voor zijn vertrek spelen.
Dat is natuurlijk ook meteen een grote zwakte. Zonder Greet geen PVV.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:38 schreef ems. het volgende:
De kerk loopt leeg. Zal verder weinig invloed hebben op de PVV. In tegendeel, minder verdeeldheid werkt waarschijnlijk alleen in hun voordeel. De PVV is juist sterk doordat het in alles behalve titel een eenmanspartij is.
Aha, daarom kwam hij toch weer in het EP? Zo'n beetje hun belangrijkste podium.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt, maar zelfs zijn dochter staat niet achter hem.
Charisma heeft hij zeker, valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Wilders heeft net zoveel charisma als het stoffelijke overschotje van een marmot. Man man man.²
Mwoah, dan zou ze hem geen leider van de EP-fractie maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt, maar zelfs zijn dochter staat niet achter hem.
Nee hoor, de PVV staat al jaren stabiel op 1 lid.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:44 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Charisma heeft hij zeker, valt niet te ontkennen.
Verder jammer dat zijn partij zo onstabiel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |