Wil je de radicale moslim in Nederland begrijpen moet je terug gaan in de tijd.
Zij kunnen zich niet nesten in de ideologie van het "vrije westen", zeggen wat je kan en zeggen wat je wilt, dialoog is niet mogelijk, frustraties en teleurstellingen worden beantwoord met haat en geweld.
Een moslim moet sterk blijven er is namelijk geen plaats voor de gedachte van de "hand in eigen boesem steken", je kwetsbaar durven opstellen of omgaan met emoties en dit vervolgens te durven uiten.
Deze radicale mensen bekijken het leven vanuit een perspectief waarvoor wij blind zijn geworden. Het niet willen en durven toegeven dat een mens daadwerkelijk anders kan zijn en dat een mens daadwerkelijk tot slechte daden in staat is, onmogelijk! We willen oh zo graag zien dat elke mens hetzelfde is en met dezelfde normen en waarden in het leven staan, maar geloof de wereld zoals deze nu geworden is, het is (zonder dit in de context van minderwaarheidheid te leggen) niet zo.
Deze mensen die ook verspreid zitten in Nederland brengen terreur op straat en dat wordt steeds meer merk en voelbaar. Deze mensen zullen zich nooit kunnen nesten in onze samenleving tenzij ze het zelf echt willen. Wanneer ze hun kansen niet benutten, worden ze door het systeem gepakt. Zij zullen zich namelijk moeten tonen in prestatie en schijnbaar hebben deze mensen daar geen behoefte aan. Zij voelen op hun beurt dat wij iets van hen verwachten, dit geeft voor hen schijnbaar een onderdrukt en/of ongewenst gevoel. Zijn denken mogelijk "als ik mij niet aanpas volgens de westerse waarden, dan ben ik niet gewenst".
Zij wensen namelijk geen deel uit te maken van onze samenleving, onze maatstaven, onze waardes, onze normen en onze gedachte van het leven in vrijheid.
Geloof mij, het leven in Nederland kan je zo aangenaam maken als je zelf wenst en dat begrijpen wij nuchtere mensen ook en gelukkig ook genoeg moslims. Het gegeven blijft dat wij van hen verwachten dat zij zich aanpassen om dit te tonen. In plaats daarvan kiezen ze er schijnbaar voor om zich niet in te zetten voor deze samenleving maar juist bezig zijn om de samenleving te ontwrichten.
Kunnen wij het hen kwalijk nemen dat zij zo in het leven staan? Nee!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend