abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151512284
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:05 schreef tailfox het volgende:
Ik droomde weer is vaaaaag en geen iets aan te knopen het dat ik ging kreeften vissen (met mijn handen) bij een pretpark.

En het eindigde als een vrachtwagen chauffeur die gitaars van vrienden moest vervoerrn
Dan kom je in ieder geval vooruit, meestal is dat wel positief uit te leggen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151571868
In mijn dromen ben ik altijd iemand anders.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:24:07 #153
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_151704814
Ik droomde laatst dat ik mijn vriend om 5 uur in de ochtend ofzo naar zijn werk moest brengen. Ik reed om via Kutteveen (WTF???) en ik viel in slaap achter het stuur. En mijn vriend viel ook in slaap. Gelukkig stond mijn auto op dat moment stil. Toen ik wakker werd in mijn droom zag ik dat mijn vriend te laat zou komen en reed ik maar snel door naar zijn werk. Toen werd ik wakker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:34 schreef brojo het volgende:
In mijn dromen ben ik altijd iemand anders.
Ik ben vaak niet alleen iemand anders maar ook iets anders. Meestal iets met vleugels ofzo.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_151864894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:24 schreef Goedzooi het volgende:
Ik droomde laatst dat ik mijn vriend om 5 uur in de ochtend ofzo naar zijn werk moest brengen. Ik reed om via Kutteveen (WTF???) en ik viel in slaap achter het stuur. En mijn vriend viel ook in slaap. Gelukkig stond mijn auto op dat moment stil. Toen ik wakker werd in mijn droom zag ik dat mijn vriend te laat zou komen en reed ik maar snel door naar zijn werk. Toen werd ik wakker.

[..]

Ik ben vaak niet alleen iemand anders maar ook iets anders. Meestal iets met vleugels ofzo.
Dat laatste lijkt me supergaaf!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:49:16 #155
421720 Goedzooi
pi_151907329
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me supergaaf!
Is ook zo, laatst droomde ik dat ik op grote monsters joeg. (Teveel monster Hunter 4 Ultimate gespeeld denk ik.) En ik kon ook weer vliegen. :)

En vannacht droomde ik ook weer dat ik kon vliegen alleen het verhaal dat zich afspeelde was heel gek. :o

Ik was een gevleugelde draak/mens/ding en ik werkte voor de politie of de geheime dienst ofzoiets, en ik moest een een of andere cult onderzoeken.

Die mensen van die cult aanbaden een gemummificeerde alien. De leiders van die cult hadden voorspeld dat iedereen die maar een een of andere grote bijeenkomst kwam, gered zou worden van de ondergang ofzo. Ik vertrouwde het niet en joinde snel die cult om ze te kunnen ontmaskeren.

De bijeenkomst werd gehouden in iets wat op een bioscoopzaal leek maar i.p.v een scherm stond er een altaar met die gemummificeerde alien erop. Vervolgens speelde een van die leiders een grote cassetteband af waar een heel hoge piep uitkwam. En toen besefte ik dat iedereen in die zaal (inclusief mijzelf) doof zou worden als het niet op zou houden.

En worstelde wat met die leider en wist de cassetteband achteruit te draaien waardoor de piep ophield en iedereen was gered. Toen kwam de politie/geheime dienst binnen vallen en ze pakten al die leiders op. Blijkbaar stonden die lui stand-by tot ik ze opdracht gaf om binnen te komen.

Ik was undercover dus ik trok een T-shirt aan zodat ze niet per ongeluk mij op zouden pakken. Ik kon kiezen uit een stoer T-shirt met allemaal gave tekst erop of stom T-shirt met niks erop. Ik koos het stoere T-shirt natuurlijk.

Maar toen zag ik opeens een k*twijf van mijn oude middelbare school opduiken. Ik haat haar echt want ze pestte mij vroeger. Ze claimde dat ze dat stoere T-shirt had ontworpen. Dus ik had zoiets van ''FOK! jou, ik ga dat dan mooi niet meer dragen'', en dus wilde ik dat stomme witte T-shirt pakken. Maar die waren al op dus het kon niet meer.

En toen werd ik wakker want ik moest naar school, en ik had al een uur liggen snoozen.

't is al een tijd geleden dat ik een droom zo goed onthouden heb. Ik kon ook weer vliegen in deze droom, maar ik heb het niet veel gedaan.
pi_151910558
Heb wel eens deja-vu's dat ik in een nieuwe omgeving ben of iemand ontmoet, waar ik jaren geleden dan vaag over gedroomd heb.
Lucide dromen bij mij altijd negatief, op een keer na toen degene waar ik verliefd op was me in een droom de liefde verklaarde :D :/
Elke keer als ik besef dat het lucide is zeg ik tegen mezelf in de droom 'hé [naam], dit is niet echt je slaapt wordt wakker' en zo gebeurd het dan ook die ene keer.

Ik droom ook wel eens dat ik wakker wordt en opsta, aankleed enz., totdat er iets erg onlogisch gebeurd (iemand vliegt weg, ik ben volledig verlamd) en dan gaat mijn wekker en ben ik echt wakker. Vanochtend nog gehad, droomde dat al mijn kastelen in een mobiele game waren overgenomen.

Als ik lucide droom, ben ik vaak vermoeid (vandaar is het merendeel ook negatief), ik denk omdat ik dan misschien dieper slaap. Ze hebben wel een betekenis, bijv. dat ik écht smoor op diegene was of dat ik iets niet moet doen. Praat je mss in je slaap? Ik wel, hele conversaties met mezelf in verschillende intonaties :D
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
  vrijdag 24 april 2015 @ 00:31:11 #157
421720 Goedzooi
pi_151976236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:04 schreef LegendLegolas het volgende:
Heb wel eens deja-vu's dat ik in een nieuwe omgeving ben of iemand ontmoet, waar ik jaren geleden dan vaag over gedroomd heb.

Praat je mss in je slaap? Ik wel, hele conversaties met mezelf in verschillende intonaties :D
Lol, ik heb ook regelmatig van die deja-vu dromen. Heel gek vind ik dat.

Praten doe ik niet als ik slaap, maar mijn broertje deed dat vroeger wel. Vet grappig om naar te luisteren. :P
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:38:41 #158
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151989915
Vannacht zat ik weer op school, maar dan wel op de basisschool. Heel vaag, ik zat op de middelbare maar die dag een dag op de basisschool, zelfs met een leraar van toen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gisternacht droomde ik dat het ineens oud & nieuw was en had ik een droom dat ik jarig was maar veel uitnodigingen was vergeten te sturen.
pi_152052420
Ik droomde laatst dat ik in een hotel was, en mijn kamer in liep. ik lag op bed . Achter mij een klein lampje wat nog aan stond en hoorde wat vreemds. Toen ik door de kamer heen liep veranderde de hotelkamer ineens in een soort voorzaaltje van een evenementen gebouw of theater/bioscoop. er stonden ineens kassa's en er waren overal vreemde mensen. Het bed stond er nog wel.

Mensen waren verbaasd om mij daar te zien. Toen deed ik het licht uit met een ouderwetse lichtschakelaar( wat op zich al vreemd was, omdat licht in dromen bij mij nooit werkt).

op dat moment werd ik wakker.
🐱
pi_152055840
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2015 21:05 schreef GekkePoes het volgende:
Ik droomde laatst dat ik in een hotel was, en mijn kamer in liep. ik lag op bed . Achter mij een klein lampje wat nog aan stond en hoorde wat vreemds. Toen ik door de kamer heen liep veranderde de hotelkamer ineens in een soort voorzaaltje van een evenementen gebouw of theater/bioscoop. er stonden ineens kassa's en er waren overal vreemde mensen. Het bed stond er nog wel.

Mensen waren verbaasd om mij daar te zien. Toen deed ik het licht uit met een ouderwetse lichtschakelaar( wat op zich al vreemd was, omdat licht in dromen bij mij nooit werkt).

op dat moment werd ik wakker.
Wat een vreemde droom.. en idd, meestal werkt het licht niet in dromen.
  maandag 27 april 2015 @ 09:12:11 #161
421720 Goedzooi
pi_152063517
Ik had vroeger van die vreemde lift dromen. Als ik dan in een lift stapte wilde die niet meer stoppen met omhoog/omlaag gaan. Ik moest er altijd uitspringen.

En ik had ook wel eens dromen over auto's en bussen die maar door en door bleven rijden, en die niet wilden stoppen. Sturen kon wel, remmen niet. Dat was best wel eng. Maar nu ik mijn rijbewijs heb gedragen auto's en bussen zich wel normaal.

En als ik vroeger vloog, klapperde ik altijd keihard met mijn armen. Ook ging het vaak langzaam en probeerden mensen me naar beneden te trekken. Nu heb ik gewoon vleugels en doen ze dat niet meer.

Ik kan mezelf trouwens wakker maken als ik een droom te creepy vind of als ik drijg dood te gaan in mijn droom. Dat heb ik altijd al gekund. Alleen gebruikte ik dat vroeger vaker dan nu.

Tot slot, als ik vroeger aan het rennen was in mijn droom, ging dat heel langzaam werd ik vaan achtervolgd door mensen. Dat is gelukkig niet meer zo, ik ren nu gewoon op normale snelheid of ik vlieg gewoon weg.

Kunnen jullie trouwens ook onder water ademhalen in jullie dromen? Ik vaak wel namelijk.

Edit: Ik droomde vroeger ook wel eens over een flitspaal met een lichaam met armen en benen enzo. En samen beleefden we avondturen enzo. Ik mocht ook vaak op zijn(?) schouder zitten. Vanaf daar had ik dan mooi uitzicht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Goedzooi op 27-04-2015 18:39:31 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 20:35:37 #162
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_152275302
Een paar jaar geleden droomde ik altijd en het waren geen fraaie dromen. Veel bloed, veel pistolen, messen ook. Nazi's, zoektochten om mijn leven of dat van een ander te redden (ik, de superheld!). Heel erg horror- en actiefilmachtig allemaal. Wat dat betreft zat er altijd wel een heel verhaal in. Het was ook echt meer avontuurlijk dan eng geloof ik. Soms heb je van die dromen waar je helemaal naar wakker van wordt, dan is je broertje in je droom overleden of zo. Maar van deze dromen moest ik weliswaar even bijkomen, een echt naar gevoel hield ik er niet aan over.

En toen droomde ik ineens helemaal niet meer. En nu nog steeds niet. Al jaren niet meer. Het is gewoon over. Ik vind het eigenlijk wel jammer. Ik begrijp dat ik toen zo droomde omdat ik duidelijk in mijn slaap moest verwerken waar ik overdag geen aandacht aan besteedde ('gevoelens' :D). Maar ik ben wat dat betreft niet veranderd, dus vraag me af waar die dromen gebleven zijn. Ik ben nog steeds geen prater, huiler of piekeraar. Ik heb geen nare dromen, geen mooie dromen, ik heb helemaal geen dromen meer. (Ja, onbewuste vast wel, maar die laat ik buiten beschouwing want daar merk ik niets van.)
  maandag 4 mei 2015 @ 21:29:54 #163
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_152278072
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:35 schreef Grunge. het volgende:
Een paar jaar geleden droomde ik altijd en het waren geen fraaie dromen. Veel bloed, veel pistolen, messen ook. Nazi's, zoektochten om mijn leven of dat van een ander te redden (ik, de superheld!). Heel erg horror- en actiefilmachtig allemaal. Wat dat betreft zat er altijd wel een heel verhaal in. Het was ook echt meer avontuurlijk dan eng geloof ik. Soms heb je van die dromen waar je helemaal naar wakker van wordt, dan is je broertje in je droom overleden of zo. Maar van deze dromen moest ik weliswaar even bijkomen, een echt naar gevoel hield ik er niet aan over.

En toen droomde ik ineens helemaal niet meer. En nu nog steeds niet. Al jaren niet meer. Het is gewoon over. Ik vind het eigenlijk wel jammer. Ik begrijp dat ik toen zo droomde omdat ik duidelijk in mijn slaap moest verwerken waar ik overdag geen aandacht aan besteedde ('gevoelens' :D). Maar ik ben wat dat betreft niet veranderd, dus vraag me af waar die dromen gebleven zijn. Ik ben nog steeds geen prater, huiler of piekeraar. Ik heb geen nare dromen, geen mooie dromen, ik heb helemaal geen dromen meer. (Ja, onbewuste vast wel, maar die laat ik buiten beschouwing want daar merk ik niets van.)
Op te jonge leeftijd of anders te veel naar 'Sucker Punch' gekeken. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_152393293
Dit weekend was ik in London.
En dinsdag kwam ik terug.
Nu had ik woensdag ochtend een Rijles(Was ik vergeten) en werd ik gewekt door (schijnbaar) mijn zusje maar ik schreeuwde terug "dat kan helemaal niet we zijn in London " ik weet hier vrij weinig van. Telt dit als dromen?
pi_152403467
"Via droomincubatie en lucide dromen kunnen mensen leren hun dromen te besturen. Bij droomincubatie moet je voor het slapen nadenken over bepaalde onderwerpen om daar vervolgens over te dromen. Bij lucide dromen ben je je bewust van het feit dat je droomt en ga je deze beïnvloeden zonder wakker te worden."

Gevonden op w-tjes.nl

Grappig is ook hoe blinde mensen dromen (mits zij voor hun vijfde al blind waren). Zij dromen namelijk ook niet in beelden dromen maar alleen in geur, smaak en tast.
pi_153777879
Met 7 uur slaap droom ik alleen als ik 5 uur slaap en dan wakker word en weer verder slaap.
Is verder die precies 7 uur wel goed?
pi_153778438
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:18 schreef tailfox het volgende:
Met 7 uur slaap droom ik alleen als ik 5 uur slaap en dan wakker word en weer verder slaap.
Hoe bedoel je dat? precies 7 uur?
Ich hock in meinem Bonker
pi_153778620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:36 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? precies 7 uur?
precies 7 uur slaap
  dinsdag 23 juni 2015 @ 16:43:09 #169
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153778633
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:18 schreef tailfox het volgende:
Weetje 2: Slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon
Slaap jij voldoende als je elke nacht 5 uur slaapt? Of moet je minimaal 7 uur slapen om uitgerust wakker te worden? Als richtlijn wordt vaak 7 tot 8 uur per nacht aangehouden voor volwassenen, 9 uur voor pubers, 16 uur voor jongere kinderen en zo’n 6,5 uur voor ouderen. Overigens blijkt uit verschillende onderzoeken dat de slaapduur van persoon tot persoon. Wil je weten hoeveel slaap je nodig hebt? Houd dan bijvoorbeeld in de vakantie – als je geen verplichtingen hebt – het aantal uren dat je slaapt bij.
http://albertsonnevelt.nl/slaap-jij-voldoende-7-weetjes-slapen/
There is only one religion
pi_153778700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:43 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Weetje 2: Slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon
Slaap jij voldoende als je elke nacht 5 uur slaapt? Of moet je minimaal 7 uur slapen om uitgerust wakker te worden? Als richtlijn wordt vaak 7 tot 8 uur per nacht aangehouden voor volwassenen, 9 uur voor pubers, 16 uur voor jongere kinderen en zo’n 6,5 uur voor ouderen. Overigens blijkt uit verschillende onderzoeken dat de slaapduur van persoon tot persoon. Wil je weten hoeveel slaap je nodig hebt? Houd dan bijvoorbeeld in de vakantie – als je geen verplichtingen hebt – het aantal uren dat je slaapt bij.
http://albertsonnevelt.nl/slaap-jij-voldoende-7-weetjes-slapen/
ik slaap altijd nu 7-8 uur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')