abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148715861
Zwangerschap en Geboorte!

2015

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
25 juli: Zomerzon01
*** 29 juli: LuDann & Black_Ninja***
30 juli: Fuente

3 augustus: Flying Fish
13 augustus: Ggirl
15 augustus: Stippelrientje
23 augustus mousemicky
26 augustus: Coccinelle

2 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Paxlie op 15-01-2015 17:08:53 ]
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_148716174
Trachitol bevat toch lidocaïne? Het idee daar van is dat het verdooft, moet je er maar eens eentje lang op je tong leggen voor de grap.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:58:06 #3
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148716698
Mag ik ook in de OP? Voorlopige UD 2 september :)
Semper frakkin fi!
pi_148716839
Welkom ende gefeliciteerd Startbuck_! *O*
pi_148716879
Trachitol bevat inderdaad lidocaïne. De 'pijnstillende' werking komt alleen door het zuigen en amper tot niet door de lidocaïne.

En jeej! Starbuck in de OP! Na 4 weken sta ik niet meer onderaan :D

Edit: spuit 11 over de werking. Had vorige topic nog niet gelezen oO<
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:06:42 #6
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148717048
quote:
99s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:01 schreef Nikooos het volgende:

quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:02 schreef coccinelle het volgende:
Trachitol bevat inderdaad lidocaïne. De 'pijnstillende' werking komt alleen door het zuigen en amper tot niet door de lidocaïne.

En jeej! Starbuck in de OP! Na 4 weken sta ik niet meer onderaan :D

Edit: spuit 11 over de werking. Had vorige topic nog niet gelezen oO<
Ik voel me wel een beetje alleen als enige in september :+
Waar blijven de andere septemberdames? *O*
Semper frakkin fi!
pi_148717063
quote:
5s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:45 schreef pinquit het volgende:
Trachitol bevat toch lidocaïne? Het idee daar van is dat het verdooft, moet je er maar eens eentje lang op je tong leggen voor de grap.
Ja dat zit erin, maar in zo;n lage dosering dat je hooguit iets voelt tintelen, echt verdoven doet t nauwelijks -O-
pi_148717071
quote:
99s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:01 schreef Nikooos het volgende:
Hoi :W Gefeli! *O*
pi_148717137
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:58 schreef Starbuck_ het volgende:
Mag ik ook in de OP? Voorlopige UD 2 september :)
done! ^O^
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_148717181
Starbuck in de op! *O*
pi_148717185
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:06 schreef Starbuck_ het volgende:

September gaat het helaas niet meer worden hier, misschien lukt oktober :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_148717277
Even iets compleet anders; iemand hier ervaring met hypnobirthing? (Lurkers mogen ook reageren ;))
pi_148717310
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:06 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er al maar durf nog niet ivm de miskramen... Maar ik hoop met heel mijn hart dat het deze keer goed gaat en dan kom ik je vergezellen :).
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:14:01 #14
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148717321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:09 schreef Paxlie het volgende:

[..]

done! ^O^
Thanks!
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:10 schreef Cygne het volgende:
Starbuck in de op! *O*
Ik dacht: waarom ook niet :P
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:10 schreef pinquit het volgende:

[..]

September gaat het helaas niet meer worden hier, misschien lukt oktober :P
Deal! :P
Semper frakkin fi!
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:15:26 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148717388
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:12 schreef L-E het volgende:
Even iets compleet anders; iemand hier ervaring met hypnobirthing? (Lurkers mogen ook reageren ;))
Burdie en cwen hebben een cursus gedaan dacht ik.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:16:41 #16
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148717436
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ben er al maar durf nog niet ivm de miskramen... Maar ik hoop met heel mijn hart dat het deze keer goed gaat en dan kom ik je vergezellen :).
Dat snap ik goed en ik hoop heel erg met je mee! :*
Semper frakkin fi!
pi_148717487
Amsel is dacht ik begonnen met een hypnobirthingcursus maar weer gestopt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_148718090
Ik kreeg laatst hoestdrank voorgeschreven door de dokter met een heel miniem percentage alcohol. En ja, ik ging specifiek met de vraag: Welke hoestdrank mag ik als ik zwanger ben? Ook gewoon genomen, want als ik de dokter al niet meer kan vertrouwen weet ik het ook niet meer.
Als de dropjes en honing en ijsjes niet werken kan je het ook altijd nog even bij je arts navragen.

Ik heb een beetje omgekeerde wereld. 2 uur geslapen vannacht en ik voel me echt energiek en hyper, terwijl als ik een nacht goed doorslaap ik bekaf ben. Hopen maar dat dat zo blijft als de baby er is. :')

En nu ga ik risotto voor mezelf maken en bunkeren. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148718239
Ik zal vanavond bijlezen.

We zijn bij de vk geweest. Uitwendige echo was bijna niks te zien. Wel de vruchtzak. Mijn blaas was ook niet vol genoeg. Toen werd ik naar t toilet gestuurd.. Een inwendige echo gehad. Ook niet heel veel meer te zien. Wel iets heldere beeld en heeeeerl vaag zag je soms iets pulseren. Ze Kon niet met zekerheid zeggen of dit t hartje was..
Wel zag ze een cyste.

Over 2 weken hebben we een nieuwe echo. Ze schat in dat ik nog priller zwanger ben dan ik dacht. 5 weken ongeveer.
pi_148718292
quote:
Ik heb een cursus gedaan, maar ik weet natuurlijk nog niet hoe het bevallen gaat ermee. Tot dusver ben ik in ieder geval wel erg tevreden. Gaat erg veel over dat bevallen zonder angst kan (en zou moeten) en in principe ook pijnloos, maar de vrouw van de cursus wilde dat niet zo zeggen, want iedereen ervaart dat anders. Ik kreeg veel oefeningen tijdens de cursus (5 bijeenkomsten) voor ademen en jezelf in een soort van zelfhypnose brengen. Dan kom je heerlijk tot rust in je hoofd vond ik.
Sommige vinden het vast een beetje zweverig, en dasr moet je wel tegen kunnen. Maar het principe blijft hetzelfde en ik raad het iedereen wel aan eigenlijk. (Maar ik moet dus nog bevallen).
pi_148718777
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:40 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zal vanavond bijlezen.

We zijn bij de vk geweest. Uitwendige echo was bijna niks te zien. Wel de vruchtzak. Mijn blaas was ook niet vol genoeg. Toen werd ik naar t toilet gestuurd.. Een inwendige echo gehad. Ook niet heel veel meer te zien. Wel iets heldere beeld en heeeeerl vaag zag je soms iets pulseren. Ze Kon niet met zekerheid zeggen of dit t hartje was..
Wel zag ze een cyste.

Over 2 weken hebben we een nieuwe echo. Ze schat in dat ik nog priller zwanger ben dan ik dacht. 5 weken ongeveer.
Oeh, nog even spannend dus... Hoe voel je je?
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:56:18 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148718814
Dames, het afscheidsplaatje en praatje komt later. Lig nog steeds in het ziekenhuis met een luie blaas en te laag HB. Hopelijk morgen naar huis.
pi_148718919
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:55 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oeh, nog even spannend dus... Hoe voel je je?
Met vlagen erg misselijk! :+

Ik zal zometeen de rest goed bijlezen. (zit hier met n ziek kind tegen me aan op de bank)
pi_148719583
NTS, balen :( Hoop dat jullie snel naar huis mogen! Gaat het goed met Piranha? O+

Liep Peanut hier gisteren nog te rellen, vandaag is ie zoooo rustig. Af en toe een trap, maar dat was het _O_
pi_148719632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:56 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, het afscheidsplaatje en praatje komt later. Lig nog steeds in het ziekenhuis met een luie blaas en te laag HB. Hopelijk morgen naar huis.
Hopelijk mag je morgen naar huis! Hoe is het verder met jullie? Hoe heeft Draak gereageerd op Piranha?
pi_148719776
Hopelijk is over twee weken meer te zien, stoel.

Hier ook een echodatum. 17 februari. ^O^
pi_148719986
Hoever dacht je dat je was, stoel?

Ik ga dinsdag naar de VK, en hoop een echo los te praten. Anders ga ik er privé eentje boeken, ik vlieg op 17 feb naar de US voor een week, en zou voor die tijd graag weten dat alles tot dan toe okay is. Op de een of andere manier ben ik erg bang voor een vruchtje dat zich in m'n eileiders genesteld heeft, en dat dat dan openspringt op het moment dat ik boven de atlantische oceaan vlieg...
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:39:42 #28
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148720312
Jammer dat er nog niet echt wat te zien was, gestreeptestoel. Ben ook wel benieuwd hoe ver je volgens eigen berekening was. Ik hoop dat je over 2 weken een mooi knippertje ziet!
Waarom had je eigenlijk zo vroeg al een echo?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148722610
Cygne.. 6 weken en zonder bloedverlies ^O^

Jagertrut
Misselijk zijn is er goed teken
:Y

Aah Starbuck heeft een datum!
Zodra ik een datum weet, kom ik je vergezellen in september.

Nts, hopelijk mag je morgen naar huis!

[ Bericht 10% gewijzigd door gestreeptestoel op 15-01-2015 19:40:46 ]
pi_148723213
Aah Cygne. Spannend! Nog ff wachten tot de echo..

Op 3 jan had ik er test met daarop 1-2 weken
7 jan 2-3 weken

Ik dacht op ruim 6 weken te zitten. Maar dat was ook maar een gok. De eerste test was op dag 50.
Ik kreeg deze vroege echo, omdat ze standaard rond de 8 weken een eerste echo doen. De vk telde vanaf de eerste dag v laatste menstruatie. Dan zou ik 8+6 zijn vandaag, maar dat was ik dus duidelijk niet.

Nu over 2 weken terug en dan moest er toch echt hartactiviteit te zien zijn.
pi_148723270
Getsie, wat spannend gestreeptestoel!
pi_148723328
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:46 schreef gestreeptestoel het volgende:
Aah Cygne. Spannend! Nog ff wachten tot de echo..

Op 3 jan had ik er test met daarop 1-2 weken
7 jan 2-3 weken

Ik dacht op ruim 6 weken te zitten.
Ik kreeg deze vroege echo, omdat ze standaard rond de 8 weken een eerste echo doen. De vk telde vanaf de eerste dag v laatste menstruatie. Dan zou ik 8+6 zijn vandaag, maar dat was ik dus duidelijk niet.

Nu over 2 weken terug en dan moest er toch echt hartactiviteit te zien zijn.
he? Op 3 januari kreeg ik een test met 2-3 weken, en dacht toen 4 weken zwanger te zijn. Mijn laatste menstruatie begon op 10 December, maar ik heb een cyclus van 24 dagen. Volgens mij ben ik nu 5 weken en 5 dagen...

Maar, jij had dus een veel langere cyclus, vandaar dat de VK daarvan uit ging?
  donderdag 15 januari 2015 @ 20:02:59 #33
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148723859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

he? Op 3 januari kreeg ik een test met 2-3 weken, en dacht toen 4 weken zwanger te zijn. Mijn laatste menstruatie begon op 10 December, maar ik heb een cyclus van 24 dagen. Volgens mij ben ik nu 5 weken en 5 dagen...

Doen ze (in Nederland althans) standaard tot de termijnecho. Was bij mij ook zo (cyclus 36 dagen), ondanks dat ik zeker wist wanneer mijn eisprong was.

Nu ik je data zie, gestreeptestoel, denk ik dat je inderdaad gewoon echt te vroeg was, en dat die termijn die de vk gaf wel kan kloppen. Waarschijnlijk was je ergens tussen 3 en 7 jan 4 weken zwanger, en dat is nog geen twee weken geleden. Ik zou me niet echt zorgen maken.
pi_148723947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn laatste op 14 nov. En de laatste cyclussen waren 26-33-31-30 dagen
pi_148724203
Ik maak me ook nog geen zorgen hoor. Vind het wel jammer, maar ik was inderdaad gewoon heel vroeg. We mochten ook volgende week voor de 2e echo komen, maar we waren bang dat we dan nog steeds niet genoeg konden zien. Volgens de vk zouden we volgende week wel al hartactiviteit moeten kunnen zien. Wij hebben er voor gekozen nog eenweek langer te wachten, zodat we sowieso meer kunnen zien (mits alles oke is)
  donderdag 15 januari 2015 @ 20:21:47 #36
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148724777
Wat jammer dat er nog maar weinig te zien was stoel! Hoewel ik moet zeggen dat ik het knipperen van het hartje zelf ook maar amper kon onderscheiden, maar de echo-mevrouw was er wel zeker van. Hopelijk over 2 weken een mooie knipper! ^O^
Semper frakkin fi!
pi_148726680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:42 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik heb een cursus gedaan, maar ik weet natuurlijk nog niet hoe het bevallen gaat ermee. Tot dusver ben ik in ieder geval wel erg tevreden. Gaat erg veel over dat bevallen zonder angst kan (en zou moeten) en in principe ook pijnloos, maar de vrouw van de cursus wilde dat niet zo zeggen, want iedereen ervaart dat anders. Ik kreeg veel oefeningen tijdens de cursus (5 bijeenkomsten) voor ademen en jezelf in een soort van zelfhypnose brengen. Dan kom je heerlijk tot rust in je hoofd vond ik.
Sommige vinden het vast een beetje zweverig, en dasr moet je wel tegen kunnen. Maar het principe blijft hetzelfde en ik raad het iedereen wel aan eigenlijk. (Maar ik moet dus nog bevallen).
Nou ik ben een fleks-hippie dus ik ben DOL op zweverig! *O*

Het klinkt wel zoals ik het in mijn hoofd heb, en dat lijkt me wel iets waar ik iets aan kan hebben. Ik heb niet de illusie dat ik er pijnloos en overall zen mee ga bevallen, maar ik wil graag wat mogelijkheden om mezelf rustig te krijgen daar waar er paniek dreigt (m.n. in mijn hoofd). Dank voor je ervaring!
pi_148726796
NTS al bevallen?
Denk al de hele dag aan je!
pi_148726976
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:01 schreef faptist het volgende:
NTS al bevallen?
Denk al de hele dag aan je!
Ja, gisteren van een piranha :)

hier 14,5 week sticker gekregen! *O*
pi_148727433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou ik ben een fleks-hippie dus ik ben DOL op zweverig! *O*

Het klinkt wel zoals ik het in mijn hoofd heb, en dat lijkt me wel iets waar ik iets aan kan hebben. Ik heb niet de illusie dat ik er pijnloos en overall zen mee ga bevallen, maar ik wil graag wat mogelijkheden om mezelf rustig te krijgen daar waar er paniek dreigt (m.n. in mijn hoofd). Dank voor je ervaring!
Ik heb me ook even verdiept in hypno-birthing want het sprak mij dus ook aan. Echter heb ik gekozen voor een cursus zwangerschapsyoga. Ik deed al aan gewone yoga, dus zie dit als een mooie opvolger. Ik denk dat je met een goede ademhaling en ontspanning best al een eind kan komen.

Waar ik persoonlijk het meest "bang" voor ben zijn die laatste centimeters ontsluiting.... want die schijnen het ergst te zijn :X . Stel nu dat dat uuuuuren gaat duren, dat lijkt me echt een hel :'(
pi_148727558
quote:
99s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ik heb me ook even verdiept in hypno-birthing want het sprak mij dus ook aan. Echter heb ik gekozen voor een cursus zwangerschapsyoga. Ik deed al aan gewone yoga, dus zie dit als een mooie opvolger. Ik denk dat je met een goede ademhaling en ontspanning best al een eind kan komen.

Waar ik persoonlijk het meest "bang" voor ben zijn die laatste centimeters ontsluiting.... want die schijnen het ergst te zijn :X . Stel nu dat dat uuuuuren gaat duren, dat lijkt me echt een hel :'(
Ik wilde ook zwangerschapsyoga maar dat vergoedt mijn verzekering niet :( Hypnobirthing wel!

En ik denk tbh ook dat ik met een trauma-bevalling achter de rug, wel echt alles uit de kast wil/moet halen om de paniek uit mijn systeem te houden. Voor mijn gevoel lukt dat meer met hypnobirthing. Maar, dat gevoel is niet echt ergens op gebaseerd ;)
pi_148727734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik wilde ook zwangerschapsyoga maar dat vergoedt mijn verzekering niet :( Hypnobirthing wel!

En ik denk tbh ook dat ik met een trauma-bevalling achter de rug, wel echt alles uit de kast wil/moet halen om de paniek uit mijn systeem te houden. Voor mijn gevoel lukt dat meer met hypnobirthing. Maar, dat gevoel is niet echt ergens op gebaseerd ;)
Stomme verzekering! :o

Ik heb eigenlijk geen idee of mijn verzekering zoiets vergoed.... niet eens naar gekeken :@ .... ff de voorwaarden lezen :P

En je hebt al een bevalling achter de rug dus.... dan snap ik je angst idd :'( . Wil je ook pijnbestrijding gaan gebruiken?
pi_148727782
Ja, nee, blijkbaar is 'zwangerschapsyoga' geen 'zwangerschapsCURSUS' :') Oke dan :(
pi_148728722
Twintigwekenecho was helemaal goed! Driekwartier naar ons kindje gekeken O+
pi_148728844
Fijn Minarosa! Dat vind ik altijd een prettige mijlpaal, zo'n seo O+
pi_148729680
Wat fijn Minarosa! Wij zijn maandag aan de beurt...
pi_148730194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:39 schreef Minarosa het volgende:
Heel fijn!!! Nog een reden voor de bloeding gevonden of gewoon gevalletje goeie doorbloeding en een schrammetje?
pi_148730378
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Heel fijn!!! Nog een reden voor de bloeding gevonden of gewoon gevalletje goeie doorbloeding en een schrammetje?
Ze kon niets zien, gelukkig geen voorliggende placenta en hij sloot goed aan op de baarmoederwand, daar had het niets mee te maken. Waarschijnlijk inderdaad iets kleins aan de baarmoederhals, na driekwartier spartelende baby maak ik me er nu niet druk meer om.

Wanneer heb jij de echo?
pi_148730676
Gelukkig maar. Ik mag volgende week donderdag. Ben heel benieuwd...
pi_148732293
Bij mijn verzekering krijg je bij alle polissen (geloof ik) 50 euro terug op een zwangerschapscursus. Schiet niet heel erg op, maargoed. Mijn cursusgroepje zou dit keer klein zijn, zal wel de reden zijn dat ie pas eind januari begint, ben ik al ruim 32 weken.

Goede SEO voor Minarosa *O* weet je al wat het wordt of willen jullie het een verrassing houden?

Zag nog een paar stickers en een aantal wisselweken *O*

Kris, ik gebruik dagelijks een inhalator met als hulpstof alcohol. Is ook maar een heel klein beetje, maar proef het toch ietsje achter in m'n keel. Heb deze inhalator juist gekregen omdat m'n oude nu niet mag (helaas helpt deze iets minder goed..). Dat kleine beetje alcohol, dat ik in mijn geval ook nog eens grotendeels uitspuug, was zo weinig dat het voor zwangerschap geen kwaad kan :)

Trachitol verdoofd inderdaad wat, toen ik het voor het eerst probeerde was m'n huig verdoofd, voelde erg raar.. Is nooit echt mijn ding geworden :P

Spannend Gestreeptestoel! Zal vast aan die lange cyclus liggen dan, over 2 weken is het dan veel duidelijker ;). Bij 7 weken was bij mij duidelijke knipper te zien, al werd ik toen ook nog gewaarschuwd dat het mogelijk nog niet te zien zou zijn.

Jammer dat je nog een dag moet blijven NTS! Had je graag wat activiteit van mijn blaas gegeven nu! Hopelijk werkt he blaas gauw weer mee en gaat je Hb snel omhoog!
pi_148732775
Bedankt nog voor de info Mignonne! Vandaag vk nog even gesproken en ze komen pas in actie onder p5, dus p9,5 was niet zorgwekkend. Schatting zou nu 2800-3000 gram zijn. Nu waren ik en m'n broer beide 6 pond en zei m'n moeder dat hij ook zeker nog geen 50cm was bij z'n geboorte. Als hij over 2 weken deze lijn blijft volgen, dan zullen het inderdaad gewoon genen zijn! Ben wel gerustgesteld nu :). Helemaal nu beeb een actief dagje heeft!
Wat wel leuk was tijdens echo, was dat ze kon laten zien dat hij al haar heeft! Heeft ze ook een foto van gemaakt, zie er alleen weinig in :P

Zag gister een vlek in m'n slaaptopje. Was al opgedroogd en m'n bh had niks, dus ging er vanuit dat ik eten had gemorst, toevallig net bij m'n tepel. Kleed ik me vanmorgen aan, weer zo'n opgedroogde vlek, maar bij de andere tepel! Misschien beginnen m'n tepels toch te werken nu!

En wat zie ik nu? Gedeelde 5e plek al in de lijst?!? :o
pi_148734670
De zwangerschapsstreep op mijn buik is al heel ietsje zichtbaar het was mij nog niet eens opgevallen maar mijn vriend zei het opeens. En inderdaad *O* *)
pi_148737927
Doodmoe de hele dag dan ga je vroeg naar bed. Om vervolgens plafond te liggen staren, hier bij te lezen via de telefoon en nog eens eruit om te piesen.....

Uiteindelijk geen 21:00 maar iets van 1:00 geworden en dan klaarwakker na een nachtmerrie zijn..... jakkes.

Ik wil gewoon slaaaaaaapeheeeeen!!

Wanneer werd dat weer normaal? Iets zegt mij dat ik dat de komende jaren op mijn opbollende buik kan schrijven :')
Schudden voor gebruik
pi_148738206
Spannend stoel!

Hopen dat je snel naar huis mag NTS :*

Gevalletje: het wordt (is :+) een jongetje, we hebben voor de kerst een geslachtsecho gehad en het was nu nog steeds een jongen :s).
pi_148738780
Fijn dat de SEO goed is Minarosa!!

Stippelrientje: I feel your pain. Wat een draak van een nacht weer.... Knetter moe zijn maar zo onrustig slapen, veel wakker, raar dromen. Maar alles voor het goede doel O+
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:10:18 #56
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148739276
25 weken hier *O*
Vriendinlief is inmiddels voor 75% in de ziektewet. Loopt bij de fysio voor BI en dan ook nog volledig in de zorg, is niet handig. Dus mag nu van haar leidinggevende 6/8 uurtjes per week maken. Dus die gaat nu 3/4 dagen in de week 2 uurtjes werken en dan alleen de administratieve zaken.
Verder probeer ik thuis alles uit haar handen te trekken, maar dan is het weer dat ze het maar rustig doet, dan lukt het wel. Om dan een uur later te zeggen dat het toch teveel was. Best lastig :{

Maar dan nuuuuu.... De stickers!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, gisteren van een piranha :)

hier 14,5 week sticker gekregen! *O*
Voor jou een kersensticker

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:39 schreef Minarosa het volgende:
En voor die 45 minuten krijg jij een glitterbanaan!
pi_148739519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:29 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat de SEO goed is Minarosa!!

Stippelrientje: I feel your pain. Wat een draak van een nacht weer.... Knetter moe zijn maar zo onrustig slapen, veel wakker, raar dromen. Maar alles voor het goede doel O+
Hier ook. Vet-irritant. Tegenwoordig wordt ik ook op dezelfde tijd wakker, en lig dan lang wakker...om half 1 en om kwart voor 6. Zeker die laatste is stom, want dan val ik net voor de wekker weer in slaap....
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:35:04 #58
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148739707
Tot en met week 10 lag ik ook veel wakker en kon ik dan niet meer slapen. Nu word ik 100 x per nacht wakker maar val ik wel weer redelijk snel in slaap. Kan er echt niet aan wennen dat ik op m'n zij moet gaan slapen. Vannacht gewoon lekker op m'n rug geslapen en dan slaap ik meteen wel veel beter.

Nog een *O* voor de SEO voor Minarosa!

Vervelend dat je vriendin zo last heeft van de BI, Nikoos. Meer dan alles uit haar handen trekken kun je ook niet doen, ze zal toch haar grenzen moeten ontdekken, en het is aan haar wat ze daarmee doet.
pi_148743483
Ik val altijd op mijn rug in slaap en word dan op mijn zij wakker. Maar slapen heb ik eigenlijk geen problemen mee, ik word nu wel standaard 5 minuten voordat mijn wekker gaat wakker. En dan ben ik pissig dat ik 5 minuutjes slaap mis. Die haal ik dan overigens weer in als ik bekaf terug kom van werk en neerplof op de bank :Y

Vannacht weer raar gedroomd dat schoonmoeder mijn keus voor nursing chair op de babykamer afkeurde. Nouja :? Die rare dromen houden niet op, waar haalt mijn brein die gedachten vandaag zeg!!
pi_148745169
Vervelend he dat slechte slapen! Hier standaard 1x midden in de nacht plassen (altijd al) en nu elke ochtend rond 5.30.

Nikoos.. Wat fijn dat je haar zoveel mogelijk uit handen probeert te nemen!

Vannacht gedroomd dat ik mocht kiezen uit een natuurlijke bevalling of een keizersnede vanwege een verzakking. (die heb ik wel echt helaas)
pi_148747356
Hier een hele voorzichtige jompel, 5 weken vandaag. Wat gaat de tijd langzaam....

Gestreeptestoel: Heeft de verzakking nog gevolgen voor deze zwangerschap?
pi_148747766
Goede SEO voor Minarosa, toch fijn hè? *O*

Stoel, hopelijk is er snel wel iets te zien. :*

Nikooos, wat vervelend voor je vriendin, wel tof dat je haar zoveel mogelijk uit handen neemt. *;

Gisteren was ik 23 weken, het gaat nu echt wel snel! Lichamelijk gaat alles momenteel prima, ik heb er alleen echt last van dat ik zo licht slaap. Ik heb nu gelukkig weekend, maar het was heftig op mijn werk deze week. Hopelijk snel weer wat beter, anders nog maar 13 weken tot verlof. :')
pi_148747804
Heeft er iemand tips voor positiemode voor lange dames?
En enigszins betaalbaar dan ook?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:32:31 #64
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148747902
Goede Seo voor minarosa!! Jeej!

Wat vervelend voor je vriendin nikoos! Ik begin er nu ook last van tw krijgen, niet fijn!

Ik ben 20 weken vandaaaaag!!! :D
pi_148747940
Krisvc; hier in Engeland hebben we New Look, daar hebben ze kleding voor lange vrouwen en positiekleding. Neem aan dat ze ook positiekleding voor lange dames hebben? Ze hebben een webshop, weet niet hoeveel ze vragen qua verzendkosten. Meestal valt het wel mee geloof ik.

*Edit: lees net gratis verzenden als je meer dan £55 besteed *O*
pi_148747965
Ja, dat dacht ik dus van de Miss Etam. Die hebben kleding voor lange dames en voor zwangere dames, maar ik kan geen combinatie vinden. Ik ga eens naar de New Look kijken!
pi_148748057
Je zou eventueel online kunnen bestellen bij GAP, krisvc. Ik ben 1.88 en koop daar altijd m'n spijkerbroeken. Laatst moest ik er een terug sturen wegens te lang... Ze hebben vaak short, regular en tall. Volgens mij hebben ze dat voor positiekleding ook, maar ik weet het niet zeker...
pi_148748081
quote:
Ja, ik <3 Ik heb er veel profijt van (gehad) zowel tijdens de zwangerschap als bij de bevalling. Erg een aanrader. Als je meer wilt weten, let me know :*
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:39:24 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148748146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:37 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ja, ik <3 Ik heb er veel profijt van (gehad) zowel tijdens de zwangerschap als bij de bevalling. Erg een aanrader. Als je meer wilt weten, let me know :*
Idem :). Hoewel ik ook wel wat dingen gemist heb in de cursus, met name hoe er geen enkele aandacht wordt geschonken aan 'wat nou als het anders loopt'. Dat aspect wordt eigenlijk genegeerd.
KuikenGuppy
pi_148748373
quote:
Ja! Erg blij mee, júist omdat het bij ons anders ging. Hielp me goed om bij mezelf en mijn lijf te blijven. Meer info op aanvraag :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148748441
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Idem :). Hoewel ik ook wel wat dingen gemist heb in de cursus, met name hoe er geen enkele aandacht wordt geschonken aan 'wat nou als het anders loopt'. Dat aspect wordt eigenlijk genegeerd.
Dat kwam bij ons wel aan de orde, maar op een prettige manier. Het heeft weinig zin om je daar druk om te maken, het is goed om juist dan bij jezelf, de ontspanning en je partner te blijven ipv je te focussen op alles om je heen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148748555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:13 schreef Malteser het volgende:
Hier een hele voorzichtige jompel, 5 weken vandaag. Wat gaat de tijd langzaam....

Gestreeptestoel: Heeft de verzakking nog gevolgen voor deze zwangerschap?
De tijd kruipt.. Zal ieder v ons wel vinden in t brgin denk ik.

Ik hoop niet dat het gevolgen heeft. :X maar ik heb nu al dat ik niet te veel zware dingen kan tillen.

Ik hoop vooral niet dat t gevolgen heeft voor na de bevalling..

Er is me destijds bij de fysio al wel aangeraden om iets van zwangerfit? Te gaan doen. Om de bekkenbodem goed te trainen tijdens de zwangerschsp.
pi_148748622
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

We konden en mochten zelf wel ook echt aangeven waar we het over wilden hebben, naast de hypnobirthing techniek dingen zelf was daar altijd wel tijd voor. Dus er zijn bij ons dat soort dingen ook wel aan de orde gekomen. Ik denk juist ook dat je er veel aan kunt hebben als er dingen anders lopen, wat Juf Mariska ook zegt, dat je ook dan juist die ontspanning en focus kunt vasthouden of krijgen en je open kunt stellen voor en vertrouwen kunt hebben in de situatie zoals ie is. Maar JM heeft daar meer ervaring mee dan ik denk ik :)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:58:54 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148748731
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:48 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Dat kwam bij ons wel aan de orde, maar op een prettige manier. Het heeft weinig zin om je daar druk om te maken, het is goed om juist dan bij jezelf, de ontspanning en je partner te blijven ipv je te focussen op alles om je heen.
Ik kon door de weeënstorm en plotselinge heftigheid van de pijn helemaal niet eens meer het woord 'ontspannen' bedenken, laat staan dat ik iets met de oefeningen had gekund... Pas na de door hypnobirthing zo gehekelde ruggenprik kon ik weer de oefeningen doen en de ontspanning opzoeken. Ik had daar wel meer handvatten voor willen hebben.
Overigens kan ik nu achteraf ook heel slecht tegen alle 'thuis bevallen is het veiligst', 'medisch ingrijpen is slecht', 'vertrouw erop dat je lichaam zelf wel weet hoe bevallen moet' en 'pijn is niet nodig' posts die op de hypnobirthing facebook pagina voorbij komen (misschien moet ik die maar gewoon ontvolgen).
KuikenGuppy
pi_148748879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:29 schreef Krisvc het volgende:
Heeft er iemand tips voor positiemode voor lange dames?
En enigszins betaalbaar dan ook?
Hoe lang ben je dan?
Ik ben 182 en heb een Noppies positiebroek die me eigenlijk te lang (en te breed is) Zou maat 44 zijn denk ik. (Staat XL in)

Deze kan ik online vinden in lentgtemaat 36
http://www.bellyfashion.nl/positie-jeans/filter/l_36/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:04:35 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148748892
Ook zaten we door de 'houd zelf zo veel mogelijk de regie door bij alles kritisch te vragen of het echt nodig is' houding helemaal niet positief en opbouwend in het proces.
KuikenGuppy
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:06:22 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148748947
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:52 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

De tijd kruipt.. Zal ieder v ons wel vinden in t brgin denk ik.

Ik hoop niet dat het gevolgen heeft. :X maar ik heb nu al dat ik niet te veel zware dingen kan tillen.

Ik hoop vooral niet dat t gevolgen heeft voor na de bevalling..

Er is me destijds bij de fysio al wel aangeraden om iets van zwangerfit? Te gaan doen. Om de bekkenbodem goed te trainen tijdens de zwangerschsp.
Mijn bekkenfysio vertelde over een patiënt waarbij de verzakking weg was na de volgende bevalling, dat kan kennelijk ook :D. Ben je onder behandeling van een fysio?
KuikenGuppy
pi_148749156
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn bekkenfysio vertelde over een patiënt waarbij de verzakking weg was na de volgende bevalling, dat kan kennelijk ook :D. Ben je onder behandeling van een fysio?
Ik ben daar 8x ofzo geweest. Ik schijn t maar licht te hebben. (maar ik doe eigenlijk t verkeerde werk.. Waardoor ik er soms last v krijg)

De vk zei dat als ik klachten krijg in de zwangerschap, ik gelijk de fysio moet bellEn.

Ooh wist niet dat t daardoor weg kon gaan!
pi_148749172
Ik ben 1.83 en de standaardbroeken pakken eigenlijk altijd nét te kort. Ben op zoek naar een maatje 44 (denk ik :P).

Misschien dat ik ook gewoon niet zo goed weet waar ik moet zoeken hoor, maar alles wat ik kan vinden heeft lengtemaat 32 en dat is gewoon te kort. Als ik ergens een 34 vandaag haal ben ik ook al gelukkig.
pi_148749212
In v&a

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reacties graag in v&a. Pm/dm schijnt wat lastig te zijn door mn username (ë)
pi_148749599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:14 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben 1.83 en de standaardbroeken pakken eigenlijk altijd nét te kort. Ben op zoek naar een maatje 44 (denk ik :P).

Misschien dat ik ook gewoon niet zo goed weet waar ik moet zoeken hoor, maar alles wat ik kan vinden heeft lengtemaat 32 en dat is gewoon te kort. Als ik ergens een 34 vandaag haal ben ik ook al gelukkig.
op marktplaats staan best wel vaak maat 34 :Y

Je zou je huidige maat gewoon moeten aanhouden, dus als je breedtemaat altijd 32/34 (maat 42) is zou je daar weer om moeten zoeken :Y (maat 44 is denk ik 34/34 oid)

Die maat heb ik ook, dus dat moet via MP (rond je woonplaats zoeken) wel moeten lukken :)
Ik heb laatst 1 in mijn woonplaats gekocht. Dan kan ik hem even voelen en goed bekijken of hij wel echt heel is ;)
pi_148749731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:04 schreef Burdie het volgende:
Ook zaten we door de 'houd zelf zo veel mogelijk de regie door bij alles kritisch te vragen of het echt nodig is' houding helemaal niet positief en opbouwend in het proces.
Deze houding proefde ik ergens anders idd heel erg en ik kreeg daar wel een vervelend smaakje van in mijn mond.
pi_148749805
Niet omdat het slecht is om kritisch te zijn tav medisch handelen overigens, maar omdat zonder medisch ingrijpen ik niet meer had geleefd en mijn kind ook niet. Dat maakt dat ik die antipathie jegens ingrijpen niet heel erg kan steunen ofzo.
pi_148749895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:04 schreef Burdie het volgende:
Tijdens onze hypnobirthingscursus deden we een rondje waarbij alle stellen konden vertellen waarom ze er zaten. Bijna iedereen noemde toen dat regie-zelf-in-de-hand-houden punt. Toen ik aan de beurt was, zei ik dat me dat wel verbaasde want ik dacht juist: als er iets is waarbij je volgens mij maar weinig regie hebt dan is het wel je bevalling! Ik stond er heel erg zo in: dat kleine beetje regie dat ik wel heb (de controle over wat ik denk!) wil ik optimaal benutten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148751422
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kon door de weeënstorm en plotselinge heftigheid van de pijn helemaal niet eens meer het woord 'ontspannen' bedenken, laat staan dat ik iets met de oefeningen had gekund... Pas na de door hypnobirthing zo gehekelde ruggenprik kon ik weer de oefeningen doen en de ontspanning opzoeken. Ik had daar wel meer handvatten voor willen hebben.
Overigens kan ik nu achteraf ook heel slecht tegen alle 'thuis bevallen is het veiligst', 'medisch ingrijpen is slecht', 'vertrouw erop dat je lichaam zelf wel weet hoe bevallen moet' en 'pijn is niet nodig' posts die op de hypnobirthing facebook pagina voorbij komen (misschien moet ik die maar gewoon ontvolgen).
Ik denk dat het ook erg aan de persoon ligt die de cursus geeft. Bij ons heb ik dit helemaal niet zo ervaren namelijk. Er werd verteld dat met de methode in principe geen pijnstilling meer nodig is, maar dat men zeker niet moet aannemen dat alles perfect gaat verlopen en dat je heus wel om een prik mag vragen. Ook werd ons verteld dat het dus anders kan lopen dan je van tevoren bedenkt (visualiseren is een groot iets voor voorbereiding) maar dat het makkelijker wordt dit los te laten als je verder dus de angst niet meer hebt (daar werd ook aandacht aan besteed). Je hebt dan ook veel minder het idee de controle te verliezen.
in ieder geval denk ik dat (mits je er voor open staat) je er zeker wel iets uit kan halen wat de bevalling zelf positiever maakt. In hoeverre dat is hangt af van je eigen voorbereiding en de complicaties die je nog tegen gaat komen. Maar nogmaals, ik ben nog niet bevallen, dus mijn mening is vooralsnog gebaseerd op theorie en minder op praktijk.

En iets anders. Heb vandaa mijn gympjes weer aan (waren vanwege kou vervangen door laarsjes) maar ik heb zo het idee dat deze veeeel beter zijn voor mijn bekken. Want ze zijn namelijk helemaal plat in tegenstelling tot het minihakje van de laarsen. Heb boodschappen gedaan op de fiets en heb zojuist de keukenkastjes opnieuw ingericht, maar de pijn valt me reuze mee. Wellicht dankzij de platte gympjes. En ik voel me gewoon superblij door het weer. Wat een beetje zon al niet kan doen met een mens. :)
pi_148751569
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en nog steeds ontzettend moe. Ik slaap dan ook erg veel, lig soms wel 12-14 uur per dag in bed :{ .
Als ik iets "actiefs" doe, zoals net even de honden uitlaten dan moet ik af en toe even stilstaan om op adem te komen. Ik voel me net een oud wijf :')
Had gehoopt dat het rond deze tijd wel over zou zijn die vermoeidheid. Er komt dan ook niks meer uit mijn handen, huishouden verslonst, en dan voel ik me daar weer schuldig over ;( :'(
pi_148751574
De regie houden vind ik zelf ook belangrijk. Maar ik kreeg juist het idee dat je niet zozeer kritisch moet zijn, maar meer 'op de hoogte' zodat jij zelf in kan zien waarom een bepaalde ingreep nodig is. En eventueel kun je natuurlijk nee zeggen, maar dat was ik niet echt van plan. Tenzij ik het echt overdreven vind, maar dat lijkt me niet zo heel erg van toepassing bij medisch ingrijpen.

Eigenlijk wil ik zeggen, dat ik niet zozeer zelf de regie over de bevalling wil hebben, maar de regie over mijn eigen emoties kan houden door altijd te weten wat er gebeurd en waarom het nodig is. Ik vertrouw op de deskundigheid van de verloskundige, maar als ze ineens iets gaat doen waar ik geen idee van heb wat het is, dan kan ik daar van schrikken of zelfs in paniek schieten. (Denk ik nu, want dat ervaar ik in het gewone leven ook weleens) als ik iets weet, dan kan ik daarop anticiperen en het makkelijker accepteren. Met die instelling ben ik de cursus ook ingegaan.
pi_148752224
Nikoos, ik vind het knap van je vrouw dat ze nog 25% kan werken in de zorg! Ik ben nu 2 weken (bijna) compleet in de ziektewet en doe alleen maar administratief werk (en ontbijt met de mannen, maak hun lunch klaar en vouw de was enzo) en dat is echt heerlijk. Juist daardoor kan ik het thuis juist ook rustiger aan doen om de één of andere reden,.. Ik hoef niet meer (ofzo)...

Net doos nr. 6 gekregen van de Etos, ze stonden er weer mee aan de deur. Nu weet ik het ook niet meer hoor!

Malteser, die eerste weken gaan inderdaad ontzettend sloom! Ik vond week 12 t/m 20 heel snel gaan en toen tot de 'magische' 24 weer langzaam. Nu gaat het weer heel erg snel!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:00:42 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148752337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nikoos, ik vind het knap van je vrouw dat ze nog 25% kan werken in de zorg! Ik ben nu 2 weken (bijna) compleet in de ziektewet en doe alleen maar administratief werk (en ontbijt met de mannen, maak hun lunch klaar en vouw de was enzo) en dat is echt heerlijk. Juist daardoor kan ik het thuis juist ook rustiger aan doen om de één of andere reden,.. Ik hoef niet meer (ofzo)...

Net doos nr. 6 gekregen van de Etos, ze stonden er weer mee aan de deur. Nu weet ik het ook niet meer hoor!

Malteser, die eerste weken gaan inderdaad ontzettend sloom! Ik vond week 12 t/m 20 heel snel gaan en toen tot de 'magische' 24 weer langzaam. Nu gaat het weer heel erg snel!
6 dozen, wat overdreven! Misschien kun je die weggeven ofzo, aan instanties die spullen inzamelen voor moeders die weinig hebben?

En werken in de zorg lijkt me idd superzwaar. Ik sta voor de klas, en was bij J. zo blij dat ik 7 weken vantevoren met verlof kon (kerstvakantie eraan geplakt). Nu moet ik gewoon tot 36 weken, maar of ik dat ga redden. Ik vind dat t moet, want die laatste week is de diploma-uitreking, en daar wil ik bij zijn!
pi_148752413
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

6 dozen, wat overdreven! Misschien kun je die weggeven ofzo, aan instanties die spullen inzamelen voor moeders die weinig hebben?

6 dozen is inderdaad overdreven. De postbode vindt dat ook ^O^ . Ik weet ook niet waar ze vandaan blijven komen. Wat ik niet ga gebruiken, gaat allemaal naar de kringloop/ruilwinkel/weggeefwinkel straks. De mama buikbalsem vind ik wel heerlijk om te gebruiken :)
pi_148752520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:35 schreef Mariposas het volgende:
Tot en met week 10 lag ik ook veel wakker en kon ik dan niet meer slapen. Nu word ik 100 x per nacht wakker maar val ik wel weer redelijk snel in slaap. Kan er echt niet aan wennen dat ik op m'n zij moet gaan slapen. Vannacht gewoon lekker op m'n rug geslapen en dan slaap ik meteen wel veel beter.

Van wie moet je op je zij gaan slapen dan? :?
:)
pi_148752593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Van wie moet je op je zij gaan slapen dan? :?
Iets met een belangrijke (slag)ader o.i.d. waar al het gewicht van je buik dan op drukt... Heb ik ook ergens gelezen.
pi_148752760
Ik heb DE slaaphouding gevonden. Voor mezelf dan. Een voedingskussen in u-vorm om me heen, dus een deel tussen me benen, (dat deel is vrij plat geworden) een deel voor me voor ondersteuning buik, en een deel achter me in mijn rug. Dan nog een hoofdkussen (kleiner heb ik niet :') ) nog extra voor me waar nog de knie van mijn bovenste been op rust. Deze ligt dus achter het voedingskussen en irriteert mijn man een beetje, maar pech hoor. Hij is op dit moment 2 keer zo dun als ik, dus deal with it. :P
Op deze manier word ik nog zo'n 2 a 3 keer wakker 's nachts om te plassen en eventueel de boel om te draaien op de andere zij, maar tussendoor slaap ik verder met veel minder pijn heel goed, en naar mijn idee ook iets dieper.
Op mijn rug werkte ook een tijd goed, maar ligt steeds minder lekker voor mijn onderrug. Toch net iets te zwaar aan het worden misschien.
pi_148752915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:09 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Iets met een belangrijke (slag)ader o.i.d. waar al het gewicht van je buik dan op drukt... Heb ik ook ergens gelezen.
Das geen gangbaar Nederlands advies :) in USA wordt dat wel tegen vrouwen gezegd, in NL doen we dat niet. De vena cava inferior is de ader waar het om gaat, geen slagader dus. Het gewicht van de baarmoeder kan daar inderdaad op drukken. Maar... de baarmoeder is pas na 24-26 weken zwangerschap zo zwaar dat die daadwerkelijk de ader dicht zou kunnen drukken. De (erg achterhaalde) theorie is dat je daardoor je baby in gevaar zou brengen en dat baby zuurstofgebrek op zou lopen.
De praktijk is echter, dat wanneer de ader daadwerkelijk dichtgedrukt wordt, jij zelf misselijk en duizelig wordt. Dit zorgt er al voor dat je van lichaamshouding gaat veranderen, ook als je slaapt. Een zelfregulerend iets van je lichaam :)

Je baby krijgt geen zuurstof direct uit die vena cava. De vena cava brengt het zuurstofárme bloed uit de onderste helft van je lichaam terug naar het hart voor aanvoer van verse zuurstof.

Kortom, je hoeft écht niet verplicht op je zij te gaan liggen tijdens je zwangerschap.
pi_148753724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Das geen gangbaar Nederlands advies :) in USA wordt dat wel tegen vrouwen gezegd, in NL doen we dat niet. De vena cava inferior is de ader waar het om gaat, geen slagader dus. Het gewicht van de baarmoeder kan daar inderdaad op drukken. Maar... de baarmoeder is pas na 24-26 weken zwangerschap zo zwaar dat die daadwerkelijk de ader dicht zou kunnen drukken. De (erg achterhaalde) theorie is dat je daardoor je baby in gevaar zou brengen en dat baby zuurstofgebrek op zou lopen.
De praktijk is echter, dat wanneer de ader daadwerkelijk dichtgedrukt wordt, jij zelf misselijk en duizelig wordt. Dit zorgt er al voor dat je van lichaamshouding gaat veranderen, ook als je slaapt. Een zelfregulerend iets van je lichaam :)

Je baby krijgt geen zuurstof direct uit die vena cava. De vena cava brengt het zuurstofárme bloed uit de onderste helft van je lichaam terug naar het hart voor aanvoer van verse zuurstof.

Kortom, je hoeft écht niet verplicht op je zij te gaan liggen tijdens je zwangerschap.
Oh gelukkig :) Ik lette er toch wel op vaak in bed, dus ik ben blij te lezen dat ik gewoon op mijn rug mag liggen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:57:17 #96
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148753801
Oh, misschien een beetje verkeerd verwoord, maar ik bedoelde niet dat iemand me zou verbieden om op m'n rug te liggen hoor. :D had gelezen idd dat je er duizelig en misselijk van kon worden bij latere termijn, dus het leek me een handig idee om alvast te wennen aan zijslapen. Ik had eerst ook een vervelend drukkend gevoel op m'n blaas, maar sinds een week of 2 is m'n blaas sowieso weer getemd en als vanouds. Maar dat zijslapen wordt m niet bij me, dus ik geef het voorlopig maar op. Al kan ik me niet voorstellen dat het nog lekker ligt na de 30 weken.
pi_148754026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:57 schreef Mariposas het volgende:
Oh, misschien een beetje verkeerd verwoord, maar ik bedoelde niet dat iemand me zou verbieden om op m'n rug te liggen hoor. :D had gelezen idd dat je er duizelig en misselijk van kon worden bij latere termijn, dus het leek me een handig idee om alvast te wennen aan zijslapen. Ik had eerst ook een vervelend drukkend gevoel op m'n blaas, maar sinds een week of 2 is m'n blaas sowieso weer getemd en als vanouds. Maar dat zijslapen wordt m niet bij me, dus ik geef het voorlopig maar op. Al kan ik me niet voorstellen dat het nog lekker ligt na de 30 weken.
ah vandaar! ik vroeg me al af wie er hier in NL zwangeren zo zou kwellen met zo'n advies :D
nouja ik denk echt dat je je daar niet te druk over hoeft te maken. Je zult tegen die tijd vast merken dat het vanzelf oncomfortabel wordt om op je rug te slapen en dan draai je vanzelf wel op je zij. En zo niet, dan niet. Niet iedereen heeft er last van. Er zijn ook vrouwen die tot het einde van de zwangerschap (half) op hun buik blijven slapen dus mja.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:16:11 #98
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148754265
De adviezen uit de USA zijn trouwens wel grappig. Het wordt zelfs afgeraden om bij Subway een broodje te eten ivm listeria bacterie. En een stukje ananas veroorzaakt spontane miskramen of vroeggeboortes. Ze krijgen er gelukkig wel allemaal om de paar dagen bloedtesten in de eerste weken, om te zien of het hCG stijgt. En een bloedtest bij 11 weken om het geslacht van de baby te weten. Als bevestiging voor de ramzi theorie die dan ook steevast verkeerd geïnterpreteerd wordt. Heb me kostelijk vermaakt op een Amerikaanse Babybytes-achtige site. _O-
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:52:48 #99
409579 LuDann
All the way
pi_148755148
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik maak me ook nog geen zorgen hoor. Vind het wel jammer, maar ik was inderdaad gewoon heel vroeg. We mochten ook volgende week voor de 2e echo komen, maar we waren bang dat we dan nog steeds niet genoeg konden zien. Volgens de vk zouden we volgende week wel al hartactiviteit moeten kunnen zien. Wij hebben er voor gekozen nog eenweek langer te wachten, zodat we sowieso meer kunnen zien (mits alles oke is)
Kan me voorstellen dat je het jammer vindt. Ik heb ook meerdere echo´s gehad omdat ik minder ver was dan gedacht, de tijd gaat zo langzaam dan! Goed idee om nog een week langer te wachten, ik weet niet of ik dat geduld op had kunnen brengen.

@Nikoos; vervelend dat je vriendin zoveel last heeft van BI. Sterkte ermee!

Over dat hypnobirthing wist ik nog niet zoveel, fijn dat jullie dat wat toelichten. Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ontspannen in een medische setting vind ik vrij lastig, maar ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een cursus waar je dat ook meekrijgt. Mindfullness heb ik weleens horen langskomen en dat is weer iets anders geloof ik?

Ik slaap eigenlijk alleen maar lekker op mijn buik. Stel nou dat ik dat ook nog zou kunnen als ik een paar maanden verder ben, kan dat eigenlijk kwaad?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:16 schreef Mariposas het volgende:
De adviezen uit de USA zijn trouwens wel grappig. Het wordt zelfs afgeraden om bij Subway een broodje te eten ivm listeria bacterie. En een stukje ananas veroorzaakt spontane miskramen of vroeggeboortes. Ze krijgen er gelukkig wel allemaal om de paar dagen bloedtesten in de eerste weken, om te zien of het hCG stijgt. En een bloedtest bij 11 weken om het geslacht van de baby te weten. Als bevestiging voor de ramzi theorie die dan ook steevast verkeerd geïnterpreteerd wordt. Heb me kostelijk vermaakt op een Amerikaanse Babybytes-achtige site. _O-
Ja, hilarisch he!. :D Ik heb een amerikaanse app met forum, het is echt heel grappig om te lezen hoe het daar allemaal gaat. Iedereen weet van alles over die hCG spiegels, je zou geen koud vlees als broodbeleg mogen eten, het geslacht wordt op de vreemdste manieren bepaald en ik heb ook hele rare verhalen gelezen over hoe de bevalling op te wekken (ananassen eten, hete koffie in de wc zetten en daarboven gaan zitten). Ook hele discussies over wel of niet besnijden, iets wat hier niet echt veel besproken wordt. Ik vind het wel interessant allemaal. :P
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:23:28 #100
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148756142
Zeker My Pregnancy van BabyCenter, LuDann? Die bedoel ik namelijk ook. :D
pi_148756193
Tsssk amateurs die amerikanen. Iedereen weet toch dat je een anashart in je hoohah moet steken en pannekoeken eten? :?

:+
Kwak
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:30:33 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148756347
Ik sla al die tips even op hoor. Bedoel, ik heb dan wel een kind, maar geen ervaring met spontaan bevallen, en alle hulp zal tzt wel welkom zijn :7 Ananas in hooha, koffie in de pleepot (en dan stomen? of lokt de geur de baby er uit?). Iemand nog aanvullingen?

O, pannenkoeken, daar zal zoon vast blij mee zijn, die is dol op pannenkoeken!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:46:58 #103
409579 LuDann
All the way
pi_148756841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:23 schreef Mariposas het volgende:
Zeker My Pregnancy van BabyCenter, LuDann? Die bedoel ik namelijk ook. :D
Nee ik heb Babybump, maar die waar jij het over hebt heb ik ook een tijdje uitgeprobeerd. Rare mensen allemaal. :D Babycenter kun je ook gewoon via je browser bekijken heb ik gezien, ik lees er wel eens voor de lol.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:30 schreef mousemicky het volgende:
Ik sla al die tips even op hoor. Bedoel, ik heb dan wel een kind, maar geen ervaring met spontaan bevallen, en alle hulp zal tzt wel welkom zijn :7 Ananas in hooha, koffie in de pleepot (en dan stomen? of lokt de geur de baby er uit?). Iemand nog aanvullingen?

O, pannenkoeken, daar zal zoon vast blij mee zijn, die is dol op pannenkoeken!
Ehm, ik had nog het nemen van Castor Oil gelezen (ga je onwijs van aan de schijterij las ik), Primrose Oil in je hoohah stoppen schijnt ook te werken en anders is er nog tepelstimulatie. :Y Wat die koffie precies moet doen; geen idee. Baby eruit lokken zal je ook kunnen doen door boven een kindermenu van de Mc te gaan hangen toch?
pi_148757696
Tepelstimulatie kan ik me nog ergens iets bij voorstellen. Er gebeurt namelijk ook een hoop als je borstvoeding geeft. Maar de rest.. Tja.. Doe wat je niet laten kunt. :P
Hilarisch wel, die verhalen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:38:39 #105
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148758613
Castor Oil? Geen idee wat t is, maar als je ervan aan de schijterij gaat ben je iig wel leeg voor de bevalling, dus kan er tijdens t persen niets uit t verkeerde gaatje komen ^O^

Nee, ik neem de 'adviezen' niet serieus. Ik zou deze keer juist met alle 'plezier' tot 42 weken doorlopen, alles beter dan 34.2...
pi_148759170
castor oil is toch levertraan? :X
pi_148759406
Moet het een hele ananas zijn in mn hooha? Of gewoon een blik van de supermarkt?

Ik lag ooit op zaal met een zwangere die voortijdige weeen had, volgens haar dankzij wonderolie ('Van in de couveuse liggen is nooit iemand dood gegaan'.. :') ) Is dat ook die castor oil?
pi_148759885
Castor oil is wonderolie. Goede manier om meconiumhoudend vruchtwater te kweken ^O^
pi_148759981
Aah dus wonderolie moet je vooral gebruiken als je wel in het ziekenhuis wil bevallen, maar er niet genoeg voor verzekerd bent? Goede tip *)
pi_148759984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:00 schreef L-E het volgende:
Moet het een hele ananas zijn in mn hooha? Of gewoon een blik van de supermarkt?

Ik lag ooit op zaal met een zwangere die voortijdige weeen had, volgens haar dankzij wonderolie ('Van in de couveuse liggen is nooit iemand dood gegaan'.. :') ) Is dat ook die castor oil?
Je kan kiezen: de ananas met de blaadjes eerst in zn geheel, of een blik ananas. Wel heel belangrijk dat je het dan IN het blik laat zitten.

Maarreh, wel even overleggen met je verloskundige he? Vooral als je hier NIET over twijfelt.
Kwak
pi_148760018
Moet je dan wel het blik eerst open maken Kwak? Of gewoon in zijn geheel naar binnen schuiven?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:18:05 #112
409579 LuDann
All the way
pi_148760070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:16 schreef Cholula het volgende:
Moet je dan wel het blik eerst open maken Kwak? Of gewoon in zijn geheel naar binnen schuiven?
Half openmaken. Lekker scherpe randjes. :Y
pi_148760112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Half openmaken. Lekker scherpe randjes. :Y
En wederom een manier om te zorgen dat je niet voor je ziekenhuisbevalling hieft te betalen. ^O^
pi_148760120
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je kan kiezen: de ananas met de blaadjes eerst in zn geheel, of een blik ananas. Wel heel belangrijk dat je het dan IN het blik laat zitten.

Maarreh, wel even overleggen met je verloskundige he? Vooral als je hier NIET over twijfelt.
Ik heb geen verloskundige :'(!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:22:16 #115
409579 LuDann
All the way
pi_148760236
Ik las laatst een verhaal waarbij iemand Castor Oil had verwisseld met Castrol Oil. Heeft kennelijk serieus motorolie zitten drinken. :')
pi_148760280
Dan gewoon willekeurig eentje bellen. Maar aan de andere kant, jij gaat voor de 38 weken minstens, toch?
pi_148760302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:22 schreef LuDann het volgende:
Ik las laatst een verhaal waarbij iemand Castor Oil had verwisseld met Castrol Oil. Heeft kennelijk serieus motorolie zitten drinken. :')
Ik zit nu dus hardop te lachen met mijn hese keelgeluid.
pi_148760312
Oh je drinkt het? Ik dacht altijd dat wonderolie is om je perineum mee te masseren ofzo. Ik weet echt nog te weinig ;(
pi_148760421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:23 schreef Cholula het volgende:
Dan gewoon willekeurig eentje bellen. Maar aan de andere kant, jij gaat voor de 38 weken minstens, toch?
Ach welnee, toch wel lekker hoor, zo'n prematuur. Uitslapen vanwege baby in zkhs, lekker veel aandacht van al het personeel voor mijn penibele situatie, altijd een goed verhaal op een feestje, en best of all: superlang verlof! *O*
pi_148760602
En de nasleep van zo'n vroeggeboorte wordt toch altijd overdreven toch?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:32:03 #121
409579 LuDann
All the way
pi_148760632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:13 schreef Risu het volgende:
Tepelstimulatie kan ik me nog ergens iets bij voorstellen. Er gebeurt namelijk ook een hoop als je borstvoeding geeft. Maar de rest.. Tja.. Doe wat je niet laten kunt. :P
Hilarisch wel, die verhalen.
Had hier overheen gelezen. Ja, ik geloof dat tepelstimulatie wel een ''echt'' ding is van wat ik heb gelezen. Het kan in ieder geval geen kwaad in tegenstelling tot sommige andere methoden. Ik stelde me iemand voor die op de wc boven een pot koffie hing, al ananas etend en wonderolie drinkend als een malle over haar tepels aan het wrijven. Daar moest ik er even om grinniken.
pi_148760661
Ik heb iig nergens last van gehad :+
pi_148760757
Wauw, er gaat een wereld voor me open. Kan ik daar allemaal al mee beginnen? En hoe lang voordat het effect heeft, ik moet alleen nog even een wiegje scoren, verder heb ik alles wel namelijk. ^O^
pi_148760867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:32 schreef L-E het volgende:
Ik heb iig nergens last van gehad :+
Haha liar!
pi_148761540
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:22 schreef LuDann het volgende:
Ach, zelfde effect. Je vergiftigt jezelf waardoor je darmen aan de race gaan (en die van babylief dus), wat al dan niet overslaat op je baarmoeder *O* Dus kies je lievelingssmaakje!

[edit] dit is uiteraard gedegen medisch advies ):O
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:53:34 #126
409579 LuDann
All the way
pi_148761624
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:51 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ach, zelfde effect. Je vergiftigt jezelf waardoor je darmen aan de race gaan (en die van babylief dus), wat al dan niet overslaat op je baarmoeder *O* Dus kies je lievelingssmaakje!

[edit] dit is uiteraard gedegen medisch advies ):O
Ach, het gaat erom dat die baby er zo snel mogelijk uit is, toch. Of het gezond is, is bijzaak. :+
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:54:24 #127
409579 LuDann
All the way
pi_148761658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:34 schreef Risu het volgende:
Wauw, er gaat een wereld voor me open. Kan ik daar allemaal al mee beginnen? En hoe lang voordat het effect heeft, ik moet alleen nog even een wiegje scoren, verder heb ik alles wel namelijk. ^O^
Hier staan een hoop goede tips!

http://babybumpapp.com/community/groups/99-third-trimester

^O^
pi_148762765
Mijn moeder gaat nu los op babykleding. _O-
pi_148763441
Mijn schoonmoeder stond naast me vanavond en vroeg of ze niet een keertje mocht voelen. Heeft ze eigenlijk nooit eerder gedaan bedacht ik me toen en van mij mocht het wel. Stond ze heel zachtjes te aaien, hallo kleine baby. Zo lief. Ergens snap ik wel waarom ze graag willen voelen, ook al doet ze helemaal niks. Het is toch dichterbij de kleine dat gewoon naast iemand zitten. Toch zou ik het wel een keer leuk vinden als ze ook daadwerkelijk een keer schopte op zo'n moment. Jammer dat ik alleen geen zin heb om een half uur met de handen van een ander op mijn buik te zitten.
En ik weet de tijden wel dat ze meestal actief is, maar ja, die vallen dus mooi vlak voor bedtijd uit. Nu dus. Lastig wel. Maar stiekem ook nog steeds heel gaaf om te voelen zo als je ligt te wachten op de slaap.
Als ze er straks is, mag ze wel even extra lang knuffelen. O+
pi_148764581
Ik heb hard zitten grinniken om alle prachtige tips, compleet blik erin enz.. O+

twee liter bitterlemon drinken, skippyballen erna en aan je borsten zitten doet ook zijn ding als ik het mocht geloven.

Ongelofelijke boeren als ik helder nadenk en projectielspugen als je effe op die skippybal bezig bent. Gelukkig blijven je borsten droog, want je schermd ze op dat moment goed af :+
Schudden voor gebruik
pi_148776681
Stille boel hier vandaag. Alles goed dames?
pi_148777304
Viel mij ook al op! Hier een blah-dagje. Gisteren te veel hooi op mijn vork genomen, superslecht geslapen daardoor, en vandaag dus heel rustig aandoen.

Gisteren wel weer goede controle bij de vk trouwens. Hartje klopte goed en de groei was ook prima. Morgen alweer op de helft!
pi_148777988
Fijn dat alles goed was bij de vk!

Hier ook een baaldag. Had het gevoel dat er een bulldozer over me heen was gereden toen ik wakker werd. En m'n buik lijkt ineens te ontploffen, wat ook nog niet al te geweldig voelt om eerlijk te zijn.

Dus rustig aan vandaag. :)
pi_148778220
Idd stil hier. Ik was werken en ben net een half uurtje weer thuis. Nu lui op de bank en weinig meer doen!
pi_148778286
Gisteren een hoop gedaan naar mijn idee en ik voelde me best goed eind van de dag. Helaas een prutnacht want de dame bleef maar in beweging, op zich goed, maar best vermoeiend. En dan was ik lekker in slaap en dan kwam er in mijn droom dus een duwende en strekkende baby voorbij. Best grappig, tot je er van moet plassen. Maar goed, nu is ze overdag juist heel actief weer, dus wie weet heb ik nu een wat rustigere nacht. Wel weer last van banden. Vind ik niet zo gek.
Maar ik zit dus op mijn kont met ipad een beetje random apps te klooien en internet te bekijken en te wachten op het bonuskrantje zodat ik kan kijken wat we eten komende week.
pi_148779038
Ik durf nog niet teveel uitgebreid mee te posten, voelt als de goden verzoeken of zo... Vandaar de stilte van mijn kant :@
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:13:52 #137
409579 LuDann
All the way
pi_148779162
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:09 schreef Malteser het volgende:
Ik durf nog niet teveel uitgebreid mee te posten, voelt als de goden verzoeken of zo... Vandaar de stilte van mijn kant :@
Aww, komt wel goed schatje. :*

Ik snap je wel hoor, ik heb dat gevoel soms ook. Maar zo vaak ben je niet zwanger in je leven, misschien kun je maar beter proberen te genieten van de tijd dat je het bent? Invloed op hoe het afloopt heb je toch niet echt. Klinkt een beetje simplistisch misschien maar die mindset helpt mij wel.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:16:38 #138
409579 LuDann
All the way
pi_148779252
Hier ook een baggernacht achter de rug. Vandaag naar de bekkenfysio geweest voor de tweede keer. Proberen de boel wat stabieler te krijgen. Heb een mooi roze stukje tape op mijn kont. :Y

Dinsdag een echo voor de combinatietest en ook de eerste van een reeks om te kijken naar eventuele neuraalbuisdefecten. Probeer me niet al te druk te maken.
pi_148779463
Gisteren was ik niet vooruit te branden in de middag en mijn powernap werd gewoon vier uur bijslapen. Vannacht ook goed en vast geslapen tot tien uur. Na ontbijt en tussendoortje toch maar wat gaan doen poetsen in huis, kletsen op de whapp :+ , beetje klussen aan een kastje in de schuur (wckastje voor de toiletrollen ed) en nu pauze totdat manlief thuis komt. Vanavond met de benen omhoog op de bank :)

Hopelijk blijft de energiestroom even aan deze kant, want dat lusteloze en doodvermoeide hangen is maar pittig hoor :+

Ik snap dat wel maltezer, maar zelfs over de spannende of spanninfsgevoelens of het ellendig langzaam voorbij kruipende tijd van de eersre weken mogen ook besproken worden hoor ;)
Schudden voor gebruik
pi_148779521
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:16 schreef LuDann het volgende:
Hier ook een baggernacht achter de rug. Vandaag naar de bekkenfysio geweest voor de tweede keer. Proberen de boel wat stabieler te krijgen. Heb een mooi roze stukje tape op mijn kont. :Y

Dinsdag een echo voor de combinatietest en ook de eerste van een reeks om te kijken naar eventuele neuraalbuisdefecten. Probeer me niet al te druk te maken.
foto's van je kont!!!

lijkt me ook super spannend! ik vind onze combibatietest al spannend, laat staan dat je extra kans hebt op afwijkingen zoals bij jou.

:*
Schudden voor gebruik
pi_148779577
Al die tips! _O-
pi_148779807
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:09 schreef Malteser het volgende:

Heb ik ook wel een beetje. Maar meer omdat ik hier niet hoor. Want ik ben helemaal niet zwanger. Heus niet. :{w

Zelfbescherming waarschijnlijk, maar t werkt wel voor nu. :)
pi_148779903
Jullie zijn lief O+
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:20:15 #144
409579 LuDann
All the way
pi_148781236
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:22 schreef Stippelrientje het volgende:
kletsen op de whapp :+
:P

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

foto's van je kont!!!

lijkt me ook super spannend! ik vind onze combibatietest al spannend, laat staan dat je extra kans hebt op afwijkingen zoals bij jou.

Dat gaat me wat ver maar een foto van de mooie roze tape kan er wel af. :D

Het is ook wel spannend. Maar ik heb er hoe dan ook alles aan gedaan wat ik kon. Ben netjes aan de 5 Mg Foliumzuur enzo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:27 schreef gestreeptestoel het volgende:
Al die tips! _O-
Die amerikaanse fora zijn sowieso hilarisch. Echte soapverhalen staan ertussen. Sommige best sneu ook wel zoals deze:

quote:
My husband sent some messages to my phone on how he gets off parole in 5 days and.how he will make sure me and my family see what he is really capable off and how he will be seeing my dad face to face... And quite frankly IM scared. I can't ever get a restraining order on him because he lives in hotels and avoids being served. The divorce never will go through because he keeps firing attorneys thinking that they are secretly out for my best interest. He is a dilutional heroine meth addict and I don't feel safe.
Maar andere zijn meer van het niveau :')

quote:
I honestly f*** ing hate my dad. literally i dont think im over reacting. so most of you know when i first told him i was pregnant he called my baby a burden multiple times, told me i was gonna be a piece of s*** mom, etc. and after he calmed down, everything was peaches and cream and he was gonna let me buy his car and pay him off month by month for it so i could just have a car that i could use and i wouldnt be walking to work in the f*** ing middle of f*** ing winter. so anyways, i go visit my boyfriend like any normal pregnant woman would want to, and i only stay for a few days at a time and i come home. well this week i started work, thank god, only i had to f*** ing walk to work after my boyfriend dropped me off. the other night my dad texted me over and over telling me to leave (move out) and he just texted me a bunch of bull s*** about how he doesnt ever want anything to do with josh (boyfriend) and how now im not allowed to buy his car, or anything. who the f*** ing f*** tells someone that they can buy their car, and then retracts and chamges their mind. this car sits in my parents garage, and remains unused and no one drives it. im so f*** ing frustrated that he is acting like this and it really hurts my feelings. i tried to talk to my dad today and see why the hell he wouldnt let me buy his car and he said "because all you do is play games and come and go as you please" look i know im 17, but they have got to understand and get it through their thick skulls that im an adult now. i am having a baby, they told me to be moved out by the time i have my baby, which isnt a problem. my dad is such a piece of s*** i hate the fact that he is going to make his own daughter walk to work in the middle of winter, in the dark,etc. im so annoyed and i needed to vent. UGHHHH!!!!!
pi_148781336
:* voor de kop in het zand stekende dames. Ik hoop dat jullie snel hier mee kunnen posten zonder twijfels.

Hier gaat alles prima. Na drie dagen knock out op de bank ben ik vandaag eindelijk weer een beetje productief geweest. Keuken schoongemaakt en opgeruimd, mijn nieuwe koffieapparaat gepoetst, stoppen eruit laten vliegen (oops) en aanwijzingen gegeven aan mijn man en mijn vader terwijl ze met de babykamer bezig zijn. En nu zit ik op de bank, te kijken naar een linnenkast en commode die echt nog geverfd moeten worden maar die lekker tot morgen/volgend weekend wachten.

Loop je bij de bekkenfysio omdat je die ziekte hebt waar ik de naam van vergeten ben, LuDann? Of nu al last van je bekken? Ik kan me voorstellen dat de npm van dinsdag spannend is! Kunnen ze dan neuraalbuisdefecten opsporen of lukt dat pas later? gelukkig stel ik niet zoveel vragen :@ sorry!
pi_148781495
Die stukjes van die Amerikaanse fora O+ Je weet gewoon dat die kinderen eigenlijk geen schijn van kans hebben. ;( Supersneu uiteraard.
pi_148781634
Ben ik heel erg als ik dat soort dingen geruststellend vind? :@ Zo van, als zij een kind kunnen krijgen en in leven kunnen houden, dan moet ons dat ook lukken. :P Net zoals ik wel eens denk: Als Barbie het kan, moet ik het ook kunnen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:32:42 #148
409579 LuDann
All the way
pi_148781718
Fijn dat je productief dagje had Chocula. :Y

Ik heb wel klachten van mijn bekken en omgeving en die hangen indirect wel samen met EDS (als in zwak bindweefsel zal eerder voor klachten zorgen). Pijn in mijn onderrug enzo is wel wat erger geworden maar dat kan ik me ook inbeelden want zo ver ben ik nog niet heen. Doel is vooral verstevigen en ze kan me een bekkenband voorschrijven op het moment dat dat nodig wordt (de boel is vrij instabiel).

Bij die scan gaan ze nu kijken omdat in principe de neuraalbuis nu gevormd is en dit eigenlijk het vroegst mogelijke tijdstip is om eventuele gebreken te kunnen zien. Niet alles, daar krijg ik o.a. met 20 weken een GUO voor, maar ik neem aan dat ze heel ernstige gebreken wel kunnen zien al.

Ik vind je vragen niet erg hoor. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 17-01-2015 18:38:34 ]
pi_148782062
Aan de ene kant vind ik het ook geruststellend dat ook zij kinderen kunnen krijgen. Aan de andere kant is het zo schrijnend dat zij, die bijna niets voor elkaar hebben, wel kinderen kunnen krijgen terwijl er zo veel stellen, met een stabiele basis en een grote kinderwens, dat niet kunnen. Want even serieus je moet er wel keihard voor knokken als je vader een heroïneverslaafde is om kansen te krijgen die voor een heleboel andere kinderen vanzelfsprekend zijn.
Mijn mening is (uiteraard) ontzettend gekleurd door wat ik basisvoorwaarden vind voor een kind.

Fijn dat ze er bovenop zitten met de Fysio LuDann! Als ik terug denk aan de combinatietest dan was er inderdaad al veel meer te zien dan wat ik had verwacht.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:08:36 #150
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148783084
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:30 schreef Krisvc het volgende:
Ben ik heel erg als ik dat soort dingen geruststellend vind? :@ Zo van, als zij een kind kunnen krijgen en in leven kunnen houden, dan moet ons dat ook lukken. :P Net zoals ik wel eens denk: Als Barbie het kan, moet ik het ook kunnen.
Mwah, dat kunnen krijgen en in leven houden is niet zo moeilijk. Waar ik me altijd zorgen om maak is de transgenerationele overdracht. Dat tokkies ook tokkie kinderen krijgen. Dat zag ik ook heel erg bij dat programma Twee handen op 1 buik. ;( en van Barbie's dochter heb ik ook niet het idee dat het een welbespraakte, keurige en stijlvolle dame wordt. Maar goed, dat hoeft ook niet de norm te zijn, als ze op het rechte pad blijft en in d'r eigen inkomen kan voorzien is dat ook dikke prima. :P
pi_148787374
Dames, beetje een vies vraagje. Ik voelde straks wat lopen dus ik schrok me suf. Gelukkig geen bloed maar afscheiding. Wat helpt? Kantoenen ondergoed weet ik. Iemand nog meer tips?
Sorry voor de viezigheid :@
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:20:40 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148787731
Eh, een inlegkruisje? Ik wil je niet bang maken, maar bij mij is t sinds de zwangerschap van J niet meer helemaal weggegaan... Wel minder gelukkig, en nu nog niet full-blown terug ook. Ik vrees met grote vrezen...
pi_148787820
Ik heb geen idee Malteser, gelukkig geen last van.
Ik ben moe en wil naar bed, maar morgen moet ik tot 23.00uur werken dus wil eigenlijk ook niet te vroeg naar bed want dan ben ik ook weer zo vroeg wakker.
pi_148787830
Inlegkruisjes worden bij mijn vk afgeraden, tenzij het anders echt eh, de spuigaten uitloopt... Inlegkruisjes sluiten de boel namelijk af, waardoor de afscheiding juist erger kan worden.
pi_148787887
Yup, ook hier inlegkruisjes. Zo'n 3 per dag want bah. Dus lekkere kostenpost aan het worden.
En katoen ja, maar dat houd het niet tegen, het zit alleen wel lekkerder.
pi_148788008
Dat van de inlegkruisjes en de boel 'afsluiten' wist ik inderdaad. Maar een natte vlek in mijn rokje is wel het toppunt van gênant.... :@
Heb me maar weer even omgekleed voor het feestje waar we zo heen moeten.
pi_148788041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

:P

[..]

Dat gaat me wat ver maar een foto van de mooie roze tape kan er wel af. :D

[ link | afbeelding ]
nou vooruit dan maar :9
quote:
Het is ook wel spannend. Maar ik heb er hoe dan ook alles aan gedaan wat ik kon. Ben netjes aan de 5 Mg Foliumzuur enzo.

[..]

Die amerikaanse fora zijn sowieso hilarisch. Echte soapverhalen staan ertussen. Sommige best sneu ook wel zoals deze:

[..]

Maar andere zijn meer van het niveau :')

[..]

ik loop denk ik achter ik lees geen amerikaanse forums :@

Wel vandaag ook nog tussen de bedrijvigheid mij slap gelachen om pregnant in heels marathon.
Wat voel ik mij toch goed voorbereid en nuchter als ik de voorbeelden en problemen in dat programma voorbij zie komen O+
Schudden voor gebruik
pi_148788105
Ik heb het de vk niet gevraagd. Het werd bij mij een keuze tussen inlegkruisjes, of 3 keer per dag andere onderbroek. Nou, mijn wasmachine draait al genoeg. Ik heb het in het begin wel gedaan, maar het werd niet echt minder ofzo. Dus je moet het eigenlijk zelf even afwegen. Je kan ook doen wat ik voorheen altijd deed, en dat is 's ochtends schone onderbroek met inlegkruisje en dan halverwege de dag die eruit en niks meer terug en dan heb je min of meer weer een schone onderbroek. Dan heb je iig een halve dag niks en ik had het 's ochtends altijd erger. (Denk door liggen in de nacht en zwaartekracht enzo)
pi_148788461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef Malteser het volgende:
Dames, beetje een vies vraagje. Ik voelde straks wat lopen dus ik schrok me suf. Gelukkig geen bloed maar afscheiding. Wat helpt? Kantoenen ondergoed weet ik. Iemand nog meer tips?
Sorry voor de viezigheid :@
Goed teken eigenlijk, naar ik begrijp, want daar ga je de zwangerschap meer last van krijgen :D

Hier doe ik aan: Inlegkruizen geregeld verschonen in de ochtend begin middag. Einde dag zonder inlegkruis en soms een nieuwe onderbroek aantrekken als het hoog nodig is.

overigens als het meer dan alleen afscheiding gaat worden zoals erg gaan jeuken en pijnlijk irritant jeuken dan even aan de bel trekken ivm schimmelinfectie die ook niet ongewoon is bij zwangerschap ;)

wat een glamour dat zwanger zijn O+
Schudden voor gebruik
pi_148789134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:35 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Goed teken eigenlijk, naar ik begrijp, want daar ga je de zwangerschap meer last van krijgen :D

Hier doe ik aan: Inlegkruizen geregeld verschonen in de ochtend begin middag. Einde dag zonder inlegkruis en soms een nieuwe onderbroek aantrekken als het hoog nodig is.

overigens als het meer dan alleen afscheiding gaat worden zoals erg gaan jeuken en pijnlijk irritant jeuken dan even aan de bel trekken ivm schimmelinfectie die ook niet ongewoon is bij zwangerschap ;)

wat een glamour dat zwanger zijn O+
Heb verder gelukkig nergens last van, geen kriebel/jeuk of andere ellende.

Ik volg jullie tips gewoon op. Dankjewel allemaal.
pi_148789502
Malteser, dat had ik vandaag ook. Liep met schoonmoeders in de stad en voelde wat lopen. Ik dacht: 'ok, miskraam. Here we go again.' Gelukkig had ik maandverband bij me. Ik naar de wc, gewoon afscheiding.

Toen we terug bij schoonouders' huis kwamen, waren mijn schoonzusje met man en kinderen er. Omdat ze met onze teckel wilden knuffelen. Jongste moest heel hard brullen want 'hij is eheheng'. Toen heb ik dr een glaasje drinken gegeven, haar afgeleid met een kleurboek wat ik voor haar mee had genomen. Kind ging nasnikkend met stiften en boek zitten kleuren en kwam daarna teckel duizend kusjes geven. _O-

Ik ben zulks een goede tante. :+
pi_148789794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:27 schreef Stippelrientje het volgende:
Wel vandaag ook nog tussen de bedrijvigheid mij slap gelachen om pregnant in heels marathon.
Wat voel ik mij toch goed voorbereid en nuchter als ik de voorbeelden en problemen in dat programma voorbij zie komen O+
Ha, daar viel ik toevallig ook in! Wat een bizarre mensen heb je toch op de wereld. Ik heb het wel maar een halve aflevering volgehouden, toen werd het me te belachelijk. :') Vond die Rosie Pope ook wel irritant trouwens, geen klantvriendelijke houding. Ja, je klanten vragen belachelijke dingen, maar jij biedt dan ook een belachelijke dienst aan (maternity concierge, really?) en ze betalen wel je belachelijke tarief van $500 per uur...
pi_148790264
Ik heb ook een drukke dag achter de rug. Wat geverfd in huis (het begint er nu echt als een huis uit te zien) en daarna een paar uur in de sporthal doorgebracht met coachen en wedstrijden kijken. Heb zelf nog een paar minuten gespeeld, als afscheid. Was erg leuk om te doen.

Afscheiding: ik heb het sommige dagen erger dan andere. Heb op verschillende plekken in huis extra ondergoed liggen voor indien nodig en ook in mijn tas. Ik heb de dunne Tena Lady van Etos huismerk en die vind ik op zich prima. Doe ik vooral in als ik weet dat ik een paar uur van huis zal zijn.
pi_148790780
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ha, daar viel ik toevallig ook in! Wat een bizarre mensen heb je toch op de wereld. Ik heb het wel maar een halve aflevering volgehouden, toen werd het me te belachelijk. :') Vond die Rosie Pope ook wel irritant trouwens, geen klantvriendelijke houding. Ja, je klanten vragen belachelijke dingen, maar jij biedt dan ook een belachelijke dienst aan (maternity concierge, really?) en ze betalen wel je belachelijke tarief van $500 per uur...
Ik vind haar zo ergerlijk praten :@
maar in de laatste aflevering bleek dat zij dat zelf ook ergerlijk vindt en het had te maken met een jeugdtrauma. Daar was ze mee aan het worstelen om te veranderen. :D
Schudden voor gebruik
pi_148791339
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef Malteser het volgende:
Dat van de inlegkruisjes en de boel 'afsluiten' wist ik inderdaad. Maar een natte vlek in mijn rokje is wel het toppunt van gênant.... :@
Heb me maar weer even omgekleed voor het feestje waar we zo heen moeten.
Ik heb er de hele zwangerschap last van gehad,Hema inlegkruisjes vond ik heel fijn, zacht en niet zo zweterig... Na de bevalling is t een stuk minder geworden.
S. 2014
J. 2016
pi_148792311
Sinds de oudste gebruik ik Always. Al vijf jaar dus...vind het fijn spul. Zweet en broeit niet en tegenwoordig zit er een lekker luchtje aan :+
pi_148792374
Always vind ik het enige merk wat te doen is.
Behalve in miskraam-periodes, dan gebruik ik kotex-boten.
pi_148792617
Toen had ik ook Always. Van de Large met vleugels. Heb ook geen ander merk geprobeerd, vond het goed genoeg. En bij dikke stolsels gewoon maar weer verschonen :')
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 00:08:38 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148793947
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:13 schreef Vlindur het volgende:
Sinds de oudste gebruik ik Always. Al vijf jaar dus...vind het fijn spul. Zweet en broeit niet en tegenwoordig zit er een lekker luchtje aan :+
Bedoel je daarmee dat je altijd afscheiding hebt sinds de zwangerschap van de oudste? #durftevragen ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_148794061
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:23 schreef Vlindur het volgende:
Toen had ik ook Always. Van de Large met vleugels. Heb ook geen ander merk geprobeerd, vond het goed genoeg. En bij dikke stolsels gewoon maar weer verschonen :')
De volgende keer ga ik gewoon op de wc wonen. ^O^
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 00:20:58 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148794316
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:12 schreef Cygne het volgende:

[..]

Nee hoor want de volgende keer komt gewoon niet :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_148794779
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je altijd afscheiding hebt sinds de zwangerschap van de oudste? #durftevragen ;)
Ja, maar tijdens zwangerschappen is dat nog meer :/ (5e zwangerschap, 3e kind)
Afscheiding had ik altijd wel wat, maar hele golven alleen tijdens zwangerschappen :r Niet uurlijks, maar ik kan niet meer zonder. Vind het bovendien ook een frisser gevoel :)

quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:12 schreef Cygne het volgende:

[..]

Niks hoor! jij blijft nu ook gewoon hier! :Y :*
pi_148798667
Bij vorige zwangerschap ook behoorlijk last van gehad. Ik trek sowieso smorgens en savonds schoon ondergoed aan, maar toen vaak tussen de middag nog eens. 1x liep t langs mijn been :X Dacht dat het vruchtwater was! Was niet zo :+
pi_148798700
Mevrcactus, jij bent druk geweest!

Ik heb me gisteren helemaal niet oke gevoeld. Bah.. Kotsmisselijk.. Savonds gingen we met vrienden weg, had al half afgezegd. Toch gegaan.. En toen hebben we het maar verteld! Wat n opluchting!
pi_148799234
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee hoor want de volgende keer komt gewoon niet :*
Kraamzuivering... hoe dan ook kan je uiteindelijk je lol op :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148799256
Vanochtend wéér ruzie bij de buren.
Zegt man: 'ja, ik had de buurman ingesteld op wekker!'.
pi_148799344
Afscheiding in belachelijke hoeveelheden: check! Hier ook always inlegkruisjes. Zonder kan ik om het uur m'n onderbroek verschonen en zoveel heb ik nou ook weer niet :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148799781
Dames, ik heb een vraagje, ondanks dat ik nog even wil wachten met hier meeposten.
Van de week heb ik zwanger getest. En de testen blijven positief en worden alleen maar donkerder. Alleen nu ben ik best onzeker. Heb best wel wat krampjes in de onderbuik. En daardoor krijg ik echt het gevoel dat ik elk moment kan menstrueren.
Herkennen jullie dit? Wel verlies ik best wat waterige afscheiding (soms denk ik wel eens dat het urine is, maar dat is het niet).

Sommige vragen wil ik niet meer in WOHTS vragen omdat daar hele andere dingen aan de orde zijn. Maar ben ook nog een beetje in de struisvogelmodus ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_148799840
Krampjes zijn echt normaal. ;)
pi_148799876
Ja, klinkt heel normaal! Je baarmoeder is nu gewoon druk in de weer met je kindje ipv bloeden. :)
pi_148799880
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:02 schreef Cygne het volgende:
Krampjes zijn echt normaal. ;)
Ook in de gradatie menstruatiepijn? Al is dat niet helemaal zo wat met mijn menstruatie loop ik krom en dat doe ik nu niet ;) Maar soms denk ik echt mogen die krampjes echt pijnlijk zijn...
  zondag 18 januari 2015 @ 11:06:04 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148799896
Dat is inderdaad heel normaal en heel herkenbaar, J0ycie88! Je baarmoeder moet er even aan wennen dat ie moet gaan groeien. Ik heb normaal zelfs vrijwel geen krampen als ik ongesteld word/ben.
En gewoon hier mee posten hoor! Je hoort er helemaal bij! *O* Je hoeft niet bang te zijn, er zijn een hoop prille zwangeren hier (<10 weken), ook al staan ze nog niet in het lijstje. Komt nog wel!
  zondag 18 januari 2015 @ 11:09:39 #183
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148799946
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ook in de gradatie menstruatiepijn? Al is dat niet helemaal zo wat met mijn menstruatie loop ik krom en dat doe ik nu niet ;) Maar soms denk ik echt mogen die krampjes echt pijnlijk zijn...
Ja hoor ik dacht dat ik flink ongesteld zou worden.
pi_148800047
Even klagen, hoor. Heb net na veel dubben besloten mezelf ziek te melden op mijn werk vanavond, omdat ik een te drukke week achter de rug heb en rust nodig heb. Vind het lastig, maar moet naar mijn lichaam luisteren enzo. Zegt mijn leidinggevende dat als ik rust nodig heb, ik nog maar even moet gaan slapen en vanmiddag terugbellen. Aaargh. -_-
pi_148800587
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja echt waar! Mijn tweede zwangerschap zat ik ervoor op de eerste hulp, zoveel pijn deed het. Er gebeurt zoveel in je baarmoeder nu en ook je darmen staan onder invloed van hormonen.

Mijn miskraam had overigens niks te maken met die pijn van toen.
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 11:58:33 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148800943
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, maar tijdens zwangerschappen is dat nog meer :/ (5e zwangerschap, 3e kind)
Afscheiding had ik altijd wel wat, maar hele golven alleen tijdens zwangerschappen :r Niet uurlijks, maar ik kan niet meer zonder. Vind het bovendien ook een frisser gevoel :)

[..]

Niks hoor! jij blijft nu ook gewoon hier! :Y :*
fijn om alvast te weten dan :D heb zelf al jaren nauwelijks meer afscheiding sinds ik de nuvaring gebruikte ^O^ Nu ik daarmee gestopt ben af en toe wat vocht maar verder nog niks noemenswaardigs. Maar zo te lezen zal dat wel gaan veranderen dan :')
pi_148801623
@ joycie

Ja hoor. Gisteren nog.. Zelfs even gaan checken op t toilet of t niet mis was.

@ luna
Dan ga je toch rusten nu.. En anders bel je straks terug dat je je echt nog niet oke voelt!
pi_148802863
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ joycie

Ja hoor. Gisteren nog.. Zelfs even gaan checken op t toilet of t niet mis was.

@ luna
Dan ga je toch rusten nu.. En anders bel je straks terug dat je je echt nog niet oke voelt!
Ja, doe ik ook. Punt is meer dat ze niet lijkt te snappen dat het niet per se om deze ene dienst gaat, maar om 'the bigger picture'. Ik werk nog steeds zes dagen per week, ook al ben ik al twintig weken, en moet gewoon hard mijn best doen om mezelf niet voorbij te lopen. Ik zou vanavond fysiek misschien best kunnen werken, maar als ik telkens "oke, dit ene kan er nog wel bij" blijf denken gaat dat natuurlijk een keer mis.
pi_148802886
Afscheiding is bij mij niet veel meer geworden, misschien komt het nog.

19 weken vandaag *O* en Lijnloos ook!

Gisteren kreeg ik een lekke band, telefoon was leeg en toen moest ik zeven kilometer naar huis lopen :( (gelukkig door de stad) Echt, zucht, op laarzen met hoge hakken, ik was zo chagrijnig en toen dacht ik aan het mooie bewegende kindje van afgelopen donderdag en toen was ik weer blijer en leek een lekke band een minor problem O+ Maar nog blijer toen ik thuis was :P
pi_148802974
Oh ja, wekenwissel! Twintig hier vandaag dus. Op de helft! *O*
  zondag 18 januari 2015 @ 13:31:42 #191
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148803117
23 weken vandaag!
pi_148803145
En welkom Joycie! Krampjes heb ik ook gehad, vooral in het begin een paar keer een hevige steek.

20 weken voor lunapuella *O*
pi_148803437
Luna op de helft!! Hier ook wekenwissel, 35!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148803497
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook. Punt is meer dat ze niet lijkt te snappen dat het niet per se om deze ene dienst gaat, maar om 'the bigger picture'. Ik werk nog steeds zes dagen per week, ook al ben ik al twintig weken, en moet gewoon hard mijn best doen om mezelf niet voorbij te lopen. Ik zou vanavond fysiek misschien best kunnen werken, maar als ik telkens "oke, dit ene kan er nog wel bij" blijf denken gaat dat natuurlijk een keer mis.
Pff 6 dagen..
Is het niet mogelijk dit goed aan te kaarten in de 1 op 1 gesprek?
  zondag 18 januari 2015 @ 13:58:53 #195
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148803942
*O* Voor de wekenwissels!

Ik vergat nog dat ik gisteren 14 weken was en nu dus in het tweede trimester zit! *O* Voelt een beetje alsof ik het tweede honk heb gehaald. :7
pi_148804385
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:44 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Pff 6 dagen..
Is het niet mogelijk dit goed aan te kaarten in de 1 op 1 gesprek?
Probleem met 2 banen... Maar ik heb donderdag al zo'n gesprek gepland staan waarin het zeker weer langs zal komen.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:34:40 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148805120
Tja, als je twee banen hebt, snap ik heel goed dat je moe bent. Maar ik snap ook dat jouw werkgevers dat dan niet zo snel inzien. Je werkt immers 'maar parttime' voor hen.

Ik zou het gesprek dus aan gaan, en voor jezelf goed nadenken of je dit wilt volhouden, of dat je met minder uren ook rond kunt komen. 5 dagen werken met kind zou voor mij al niet te doen zijn (ik heb met moeite een jaar 4 dagen volgehouden, en ben nu terug naar 3, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen financieel haalbaar is). 6 dagen werken en een gezin lijkt me gekkenwerk...
pi_148805267
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:34 schreef mousemicky het volgende:
Tja, als je twee banen hebt, snap ik heel goed dat je moe bent. Maar ik snap ook dat jouw werkgevers dat dan niet zo snel inzien. Je werkt immers 'maar parttime' voor hen.

Ik zou het gesprek dus aan gaan, en voor jezelf goed nadenken of je dit wilt volhouden, of dat je met minder uren ook rond kunt komen. 5 dagen werken met kind zou voor mij al niet te doen zijn (ik heb met moeite een jaar 4 dagen volgehouden, en ben nu terug naar 3, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen financieel haalbaar is). 6 dagen werken en een gezin lijkt me gekkenwerk...
Eens!

Ik herken het wel hoor, zwanger van de eerste maakte ik ook rustig werkweken van 40 a 50 uur, te bizar voor woorden als je bedenkt dat ik in de zorg werk en dat fysiek echt wel een aanslag is. Ik heb de ikbenzwangerennietziek-kaart wel heel lang gespeeld, en was daar ook stiekem best trots op, maar heb wel spijt met terugwerkende kracht eigenlijk. Dat ik die zwangerschap zonder pijn heb doorstaan is meer geluk dan wijsheid geweest.

Algemene wisseldagenjompel: *O*
pi_148805390
Zes dagen blijven werken was ik ook zéker niet van plan, dat worden er sowieso vijf en liefst vier. Maar door personele problemen bij een van de werkgevers* duurt dat wat langer dan gehoopt. Minder dan vier zit er financieel echt niet in, helaas.

*2 collega's in korte tijd vertrokken en een nieuwe werknemer die het na anderhalve dag toch weer voor gezien hield. En dat in een team van (normaal) slechts vijf mensen.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:43:42 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148805412
Ik heb trouwens net voor het eerst in jaren vanillevla op, in de hoop dat t helpt tegen de misselijkheid :r
Echt, bij J. twee keer een weeig gevoel gehad, en nu al dagen het idee alsof ik een continue jetlag heb. Bah :(. Ik hoop echt dat dit snel over mag zijn, ik geloof datik nog liever elke dat een keer kots, dan de hele dag het gevoel te hebben dat ik nieks kan eten/ moet eten/ slap ben en watten in mn hoofd heb...
pi_148807607
3e trimester whoopwhoop!! *O* 28 weken zwanger vandaag :)

Vandaag ook weer een drukke dag, laminaat moesten we opnieuw leggen want we hebben er een gat in getrapt (ondervloer lag niet goed). Gelukkig hadden we nog geen plinten liggen... Vrouwlief heeft net alle plinten overal gelegd, terwijl ik heb opgeruimd, meubels terug heb gezet enzo. Wederom een productieve dag.
Vanavond gaan we uit eten met mijn moeder, die had een bon voor het één of ander.

Luna, ik snap het hoor, ik heb ook twee banen en ik maakte ook 5 of 6 dagen per week. De één is fysiek zwaar en de ander fysiek minder zwaar. Bij de één ben ik 100% ziek gemeld nu en bij de ander 50%. Bespreek het bij allebei en maak een keuze wat je wilt. Ik vond het heel moeilijk maar ben zo blij dat ik bijna niet meer werk! Mijn rug is er ook erg blij mee...

Minarosa, 7 km lopen! Verschrikkelijk zeg... Ik zou er strontchagrijnig van worden :D Maar _O_ dat je het hebt gedaan.
pi_148809484
Wat werken jullie veel! Pff.. Ik begrijp dat t soms niet anders is, maar ik vind t heel wat. Hier 2,5 dag per week.

Mousemickey, voel je je echt al zo vanaf t begin?

Ik voel me de hele dag door blegghhh. Kan wel de hele dag door in bed liggen. Ben bij zoon ruim 20 kg aangekomen door oa vreterij.. Zit dus nu steeds komkommers etc te eten met enorme tegenzin. Bah. Gewoon brood smaakt me ook niet.
Voel me een beetje grieperig ofzo. Ik was al vergeten dat ik me destijds ook zo voelde :) (is misschien maar goed ook)
pi_148809570
Net alvast de bovenverdieping schoongemaakt, zodat ik morgen uit t werk ook in bed kan liggen als zoon slaapt.
pi_148810588
Aanstaande donderdag de 20 weken echo *O* Ik ben zenuwachtig :X . Dan horen we ook of het een jongen of een meisje wordt, ik ben zoooo benieuwd :D

Helaas ook weer voor de 2e keer deze zwangerschap een schimmelinfectie }:| . En voor de zwangerschap had ik er ook vaak last van. Ik blijf van die eieren erin duwen }:| :(
pi_148810710
*O* voor alle wekenwissels!
  zondag 18 januari 2015 @ 17:13:12 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148811140
Nee, mijn misselijkheid kwam bij week 6, en was er af en toe. Nu bij week 9 volcontinu :(
  zondag 18 januari 2015 @ 18:06:27 #207
409579 LuDann
All the way
pi_148812714
Jeej, hoop wisselwerken *O*

Quickie_Brat: gaan jullie als jullie het geslacht weten beginnen met de kinderkamer of hebben jullie al een start gemaakt?

Ik heb voor de misselijkheid Emesafene gekregen. Werkt goed, maar wordt er wel erg duizelig van.
pi_148814001
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Luna, ik snap het hoor, ik heb ook twee banen en ik maakte ook 5 of 6 dagen per week. De één is fysiek zwaar en de ander fysiek minder zwaar. Bij de één ben ik 100% ziek gemeld nu en bij de ander 50%. Bespreek het bij allebei en maak een keuze wat je wilt. Ik vond het heel moeilijk maar ben zo blij dat ik bijna niet meer werk! Mijn rug is er ook erg blij mee...
Thanks! :* ik heb (nog) geen fysieke klachten, ondanks dat een van de banen behoorlijk fysiek is. Het is vooral vermoeidheid hier.

Het zal ook niet helpen dat bij een van de werkgevers vooral studenten werken, waardoor ze bijna geen ervaring hebben met zwangere werknemers (ik ben pas de tweede ooit, in de tien jaar dat het bedrijf bestaat).
pi_148814248
lastig, lunapella!

Ik belde net met mijn moeder, die nog niet weet dat ik zwanger ben. De Duutser wil graag wachten tot na 12 weken om het te vertellen. Alleen, nu vertelde ze net dat ze op vakantie gaan precies rond mijn uitgerekende datum, 3 weken. Ze hbben nog niet geboekt, maar willen wel snel gaan boeken..

Lastig, vind ik het, omdat het nog 6 weken duurt voordat ik 12 weken ben, en omdat ik ook niet weet of ze de plannen zouden veranderen als ze het weten. Ik kan me voorstellen dat ik ze er dan niet 24x7 daar wil hebben, maar wellicht zo nu en dan? Ik kan me er nog wat lastig in inleven hoe ik me dan voel...
pi_148814558
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:56 schreef Jagärtrut het volgende:
lastig, lunapella!

Ik belde net met mijn moeder, die nog niet weet dat ik zwanger ben. De Duutser wil graag wachten tot na 12 weken om het te vertellen. Alleen, nu vertelde ze net dat ze op vakantie gaan precies rond mijn uitgerekende datum, 3 weken. Ze hbben nog niet geboekt, maar willen wel snel gaan boeken..

Lastig, vind ik het, omdat het nog 6 weken duurt voordat ik 12 weken ben, en omdat ik ook niet weet of ze de plannen zouden veranderen als ze het weten. Ik kan me voorstellen dat ik ze er dan niet 24x7 daar wil hebben, maar wellicht zo nu en dan? Ik kan me er nog wat lastig in inleven hoe ik me dan voel...
Deze situatie hadden wij met mijn schoonouders toen peuter geboren werd. Ze hadden vrij plotseling geboekt, ze zouden terugkomen op de uitgerekende datum. Na vertellen lieten ze de boeking staan. Mini werd 2 weken eerder geboren, dus waren ze net weg eigenlijk. Aan hun de keus gelaten of ze eerder terug wilden komen. Dat hebben ze toen niet gedaan, maar eigenlijk hadden ze daar achteraf spijt van. Ze hadden de impact van opa en oma worden toch een beetje onderschat, maar dat besef kwam pas toen ze hem gezien en vastgehouden hadden :D O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 18 januari 2015 @ 19:17:37 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148814965
Ik persoonlijk zou het wel vertellen omdat ik heel erg snap dat mijn ouders in een situatie als dat graag zelf de keus willen maken om nog op vakantie te gaan rond die periode.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148815109
Hier een beetje hetzelfde "probleem. En ik ben nog priller zwanger als jagar.. Ik zou eind september uitgerekend zijn. En vaak gaan schoonouders dan nog op vakantie.
Wij gaan volgend weekend vertellen dat we een kindje verwachten. Hoe pril ook nog.
Maar ik denk dat wij het anders ook al vrij snel zouden vertellen. Omdat dit iets is wat we graag willen delen. Met zowel zijn als mijn ouders.
  zondag 18 januari 2015 @ 19:29:29 #213
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148815319
Ik wilde eerst ook tot 12 weken wachten, maar ik kon me echt niet meer inhouden. Heb een hele hechte band met mijn moeder en kon t gewoon niet verzwijgen, voelde echt naar. Dus met zeven weken ofzo verteld aan onze ouders. J wilde ook wachten...maar t was mijn buik, mijn hormonen, dus hij schikte zich ernaar :P
Kwak
pi_148816645
Ja, ik zou het ook eigenlijk wel graag willen vertellen. Ook omdat als het misgaat ik het toch ook wel zou willen delen, denk ik. Maar, de Duutser vindt dat echt lastig...Het er nog maar eens goed over hebben...

Het voordeel van met 12 weken vertellen is dat we het dan persoonlijk kunnen vertellen, want dan zijn we in NL. Anders moet het over telefoon/skype..Persoonlijk lijkt me toch wel leuk....
  zondag 18 januari 2015 @ 20:20:46 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148817290
Dat was ook mijn overweging:van wie wil ik steun als t misgaat. En dan vond ik mijn wens wel zwaarder wegen dan J's reserveringen eerlijk gezegd :@

Ik heb gewoon gebeld...
Kwak
pi_148817441
Wat vertellen betreft.
Eerste zwangerschap wist mijn mama het net (verteld bij 9 weken na twee goede echo's), ouders van man wisten het nog niet ivm vakantie. Toen ging het mis na 10 weken. Dat was heel rot, want toen moesten we vertellen dat ik zwanger was maar dat het mis was.

Tweede zwangerschap wist niemand het nog.

Nu wil ik het graag delen met mijn en zijn ouders, ook al is het nog vroeg en spannend. Maar man wil nog niet en dus 'durf' ik niet. Wil mijn mening niet opdringen.
pi_148817477
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Dat was ook mijn overweging:van wie wil ik steun als t misgaat. En dan vond ik mijn wens wel zwaarder wegen dan J's reserveringen eerlijk gezegd :@

Ik heb gewoon gebeld...
Ik vind dat je gelijk hebt... Ik ga dadelijk toch nog eens polsen bij man...
pi_148818680
Wij hebben het bij de oudste volgens mij rond 8 weken gezegd (iig nog voor de eerste echo met 10 weken), ook een beetje met de vakantieperiode in ons hoofd. Maar toen was het toch al te laat.

Dit keer langer gewacht met vertellen. Ik had veel bloedverlies en had eigenlijk juist niet de behoefte om het met familie te delen als het mis was. En we zaten toen juist middenin de zomer, dus minder gelegenheid ook om af te spreken door vakanties. Maar misschien was mijn gevoel anders geweest als mijn eigen moeder nog leefde.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148819011
Jagar, is voor jou duidelijk waarom hij het zo lastig vindt? Ik vind jouw overwegingen wel erg zwaar wegen, hopelijk kunnen jullie elkaar een beetje vinden hierin :)

Ik ben meer dan 15 weken onderweg en mijn familie weet het nog niet. Maar ook dat is een keuze, een waar we ons erg goed bij voelen :)
pi_148819683
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:06 schreef LuDann het volgende:
Jeej, hoop wisselwerken *O*

Quickie_Brat: gaan jullie als jullie het geslacht weten beginnen met de kinderkamer of hebben jullie al een start gemaakt?

Ik heb voor de misselijkheid Emesafene gekregen. Werkt goed, maar wordt er wel erg duizelig van.
Daarna gaan we beginnen. Ook al houden we de kleuren en inrichting wel vrij neutraal. Niet heel typisch roze of blauw ofzo.
pi_148819934
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:20 schreef kwakz0r het volgende:

Ik heb gewoon gebeld...
Hier ook.
pi_148820947
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:50 schreef L-E het volgende:
Jagar, is voor jou duidelijk waarom hij het zo lastig vindt? Ik vind jouw overwegingen wel erg zwaar wegen, hopelijk kunnen jullie elkaar een beetje vinden hierin :)

Ik ben meer dan 15 weken onderweg en mijn familie weet het nog niet. Maar ook dat is een keuze, een waar we ons erg goed bij voelen :)
Ik heb het verder niet onthouden hoor, maar weten andere mensen in jullie omgeving het wel? En ik vind het knap, zo'n geheim zo lang bewaren! Ik kon het 10 minuten voor me houden, toen heb ik m'n moeder gebeld :') (nadat ik vrouwlief had gebeld, die was aan het werk).
pi_148821028
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:50 schreef L-E het volgende:

Hij heeft het idee dat als we het vertellen we de regie verliezen, op de een of andere manier. Ook met een eventuele miskraam, dat we dan zelf niet kunnen beslissen wanneer we dat vertellen. Dat kan ik me met zijn familie ook wel voorstellen, zijn moeder mailt 3x per dag en ze bellen elke week 1.5 uur ofzo, maar met mijn familie ligt dat anders..

Goed, m'n ouders zullen de vakantie niet deze week boeken denk ik, dus nog even tijd om over na te denken...
  zondag 18 januari 2015 @ 21:36:18 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148821543
Ik vond het helemaal niet lastig om het in eerste instantie voor me te houden, ik vond het eigenlijk wel fijn om het nog helemaal voor ons tweeën te hebben. En bij een miskraam zou ik het denk ik ook niet hebben gedeeld, maar ik ben ook niet iemand die echt alles bespreekt met familie. Misschien wel na een tijdje, maar als ze dan weten dat ik zwanger ben, zou ik het wel snel moeten vertellen.
pi_148821644
Cactus, we hebben het onze beste vrienden verteld, verder voel ik niet de behoefte het wereldkundig te maken. Ik voel heel sterk dat ik dit wil beleven met ons gezin, en niet met derden. Voorlopig zitten we nog lekker in onze cocon :)
pi_148821853
Wij hebben ook tot na 12 weken gewacht om het de familie te vertellen omdat ik niet wist of ik een miskraam zou willen delen. Zo hielden we idd 'de regie'...
pi_148821914
Ik heb het meteen verteld bij de eerste mogelijkheid. Beide keren. Bij de miskraam vond ik het zo fijn dat mijn moeder het wist en meteen de hele dag bij me bleef als steun, dat wilde ik een tweede keer ook. Dus vandaar.
Mijn moeder was de zondag er de hele dag, pas die nacht brak het door, maar omdat ik de hele dag de steun van mijn moeder al had gehad (ik wist gewoon al zeker dat het mis was toen) had ik er al vrede mee.

Deze keer moest ik vertellen dat ik niet op haar verjaardag kwam. Ze is rond de UD jarig. Vindt ze helemaal niet erg, ze komt het wel bij ons vieren zei ze met een O+ gezicht.
Ik zou het overigens helemaal niet tof vinden als mijn ouders er niet waren wegens vakantie. :N
pi_148822684
Mijn moeder en man gingen 5 jaar geleden vlak voor mijn (en stiefzusjes) UD naar Antarctica, 3 weken op een schip zonder echt contact... Wij moesten de benen maar bij elkaar houden :D is geluk, anderhalve week nadat ze terug waren hadden ze 2 kleindochters.
Nu heb ik alleen van mijn man een reeks data gekregen waarop ik niet mag bevallen ivm zijn werk (concerten en festivals).

En jeuj 19 weken *O* nog 4 nachtjes slapen tot de 20-weken-echo!!!
pi_148822830
Bij mijn tweede miskraam (ma) was mijn moeder bij de termijnecho die dus niet goed was. Terwijl mijn man een beetje in shock op een stoel zat ging mn moeder me knuffelen, heeft ze me thuis in bed gestopt en lekker eten voor me gehaald. O+
pi_148823557
De eerste keer hebben we onze ouders, zussen en broertje het verteld voor we een echo hadden. Toen het mis ging was ik blij dat we het konden delen met hen (vooral ook die belachelijk lange nasleep). Deze keer wist mijn zusje en onze beste vrienden in Amerika het voor de goede echo. Familie pas na de echo, nog steeds vroeg met 7 weken. Verder hebben we het pas aan anderen verteld rond de twintig weken.
Doe waar je je goed bij voelt. Zolang je dat doet kan het eigenlijk nooit te vroeg of te laat zijn toch?
pi_148823593
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:04 schreef Lijnloos het volgende:

En jeuj 19 weken *O* nog 4 nachtjes slapen tot de 20-weken-echo!!!
Jij ook op donderdag? *O* Spannend he? Wil je weten wat het wordt?
pi_148823638
Ik zit nu rond te kijken naar een kinderwagen, maar er is zoveel aanbod, zoveel soorten en merken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :? Weten jullie al welke je gaat aanschaffen?
pi_148823703
quote:
99s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:29 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Jij ook op donderdag? *O* Spannend he? Wil je weten wat het wordt?
jup ook donderdag (avond). Wil het heel graag weten ja. Wordt ook wel algemeen bekend als we het zien. Ben heel benieuwd.
pi_148823915
Wat ik mij afvraag als ik zo al jullie verhalen lees wanneer en waarom het wel if niet verteld werd...

Bij mij zie je het gewoon al (11wk) een buikje hoe doe je dat dan met 15-20 weken om het dan nog steeds geheim te houden?

Of zien jullie niet/zelden familieleden?
Schudden voor gebruik
pi_148824312
quote:
99s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:30 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik zit nu rond te kijken naar een kinderwagen, maar er is zoveel aanbod, zoveel soorten en merken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :? Weten jullie al welke je gaat aanschaffen?
Bedenk wat je belangrijk vind, compact en klein inklapbaar of maakt dat niet uit? 4 of 3 willen? luchtbanden of niet? Grote reiswieg? moet er n maxi cosi opkunnen of niet?!

Wij hebben de quinny speedi sx, ontzettend fijne lichte wagen, enige minpunt vind ik dat de buggyinzet van mij af gekeerd is, saar is nu bijna 6 mnd en moet nu over omdat de reiswieg te klein wordt, had haar graag naar mij toe gehad..

maar wij hebben de wagen gekregen van vrienden dus geen keuze daarin gehad
S. 2014
J. 2016
pi_148824468
Hier vertelden we het gelijk. Met twee miskramen geen seconde spijt gehad. Vond het fijn om steunende woorden te krijgen.
En de jongens hebben we dankzij het ziekenhuis en daar hebben we ook nog een geheim van gemaakt dat het niet lukte. Logisch dat ze het wilden weten hoe het ging na een volgende stap :)

Na 12 weken alle keren op Facebook (en toen nog Hyves :o ) maar de meesten wisten het dus al :)
pi_148824568
quote:
99s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:30 schreef Quickie_Brat het volgende:
In 2009 een Mutsy 4-rider aangeschaft en geen seconde spijt gehad. Na 5 jaar doet hij het nog super en ziet er nog als nieuw uit ondanks intensief gebruik. (Bak en zitting tenminste. Frame is wel wat krassig)
B5 gaat er ook mooi in. Er komt alleen nu een Dooky bij. Die was er bij de jongens nog niet ;)
pi_148825736
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bedenk wat je belangrijk vind, compact en klein inklapbaar of maakt dat niet uit? 4 of 3 willen? luchtbanden of niet? Grote reiswieg? moet er n maxi cosi opkunnen of niet?!

Wij hebben de quinny speedi sx, ontzettend fijne lichte wagen, enige minpunt vind ik dat de buggyinzet van mij af gekeerd is, saar is nu bijna 6 mnd en moet nu over omdat de reiswieg te klein wordt, had haar graag naar mij toe gehad..

maar wij hebben de wagen gekregen van vrienden dus geen keuze daarin gehad
dat zijn inderdaad goeie punten ja.Ik zou ook willen dat het kindje naar mij toegekeerd zou zitten en niet andersom.
Wij willen hem van marktplaats halen want nieuw vind ik ze echt onbetaalbaar duur :o
pi_148827002
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:22 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

dat zijn inderdaad goeie punten ja.Ik zou ook willen dat het kindje naar mij toegekeerd zou zitten en niet andersom.
Wij willen hem van marktplaats halen want nieuw vind ik ze echt onbetaalbaar duur :o
Als je gaat kijken bij n wagen, test m dan echt ff goed, draai rondjes, zet er gewicht op.... dat had ik niet gedaan (had n ouderwetse wagen O+ gescoord voor heel weinig) en uiteindelijk moesten we dus n andere.
S. 2014
J. 2016
pi_148827077
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat ik mij afvraag als ik zo al jullie verhalen lees wanneer en waarom het wel if niet verteld werd...

Bij mij zie je het gewoon al (11wk) een buikje hoe doe je dat dan met 15-20 weken om het dan nog steeds geheim te houden?

Of zien jullie niet/zelden familieleden?
Bij mij begon mijn buik pas te groeien rond de 17 weken. En ik was vier weken weg voor werk dus toen zag ik sowieso niemand. :)

Ben je al bij de vk geweest eigenlijk?
pi_148827957
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je gaat kijken bij n wagen, test m dan echt ff goed, draai rondjes, zet er gewicht op.... dat had ik niet gedaan (had n ouderwetse wagen O+ gescoord voor heel weinig) en uiteindelijk moesten we dus n andere.
Goeie tips!! ^O^
pi_148828001
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:00 schreef Cholula het volgende:

[..]

Bij mij begon mijn buik pas te groeien rond de 17 weken. En ik was vier weken weg voor werk dus toen zag ik sowieso niemand. :)

Ben je al bij de vk geweest eigenlijk?
ja, met negen weken en vier dagen. Onze inktvlek lag naar ons te zwaaien ^^,

Er viel een pak van mijn hart dat het er maar een was (hoewel een tweeling ook leuk kan zijn hoor ;) ) toen we een toer door mijn onderbuik hadden gehad. Het zit nogal in mijn familie in alle generaties aan beide kanten en ik ben al wat ouder wat schijnbaar ook meer kans op tweelingen geeft. Ik vond dat dan ook erg spannend.

Volgende halte is de termijnecho en combibatiedinges. De verloskundige kwam op dezelfde berekening uit als wij voor de UD 11 aug.
Ik ben benieuwd wat ze er van maken met de termijnecho.

Met 17 weken pas en wat een prachtbol heb je nu toch maar. Denkt aan de taartenmaak foto :)
Schudden voor gebruik
pi_148828315
Kruimels in bed :(

Bruine boterham pindakaas met hagelslag O+

na twee uur te hebben liggen draaien van een knorrende maag besloot ik toch maar een toetjesboterham te maken :)
lekker bijgelezen en een voldaan gevoel nu. Welterusten :*
Schudden voor gebruik
  maandag 19 januari 2015 @ 00:57:32 #244
409579 LuDann
All the way
pi_148828665
Heb hier net een waterijsje op in bed, die zijn niet aan te slepen. O+

Quickie_Brad: hier komt ook een neutrale kamer. Niet alleen omdat we niet achter het geslacht willen komen maar ik ben sowieso niet zo'n fan van die overdreven nadruk op gender. Ben benieuwd naar wat het gaat worden voor jou en ook voor Lijnloos. Spannend hoor. :)

Ik zou het ook wel willen weten met 20 weken maar manlief denkt daar anders over. Ach en heeft ook wel wat, een verassing bij de geboorte.

Vind het trouwens met kleding ook jammer dat heel veel zo genderspecifiek is. Ook al komen we per ongeluk achter het geslacht of hadden we het wel willen weten, dan denk ik nog niet dat ik op een enkel outfitje na echt meisjesachtige of jongensachtige dingen zou kopen. Een baby krijgt er toch nog niks van mee en ik vind gewoon schattige kleding leuk die niet uitstraalt of het een jongen of een meisje is. Maar goed, dat zeg ik nu. :P

Risu: Ik ben 1 dag voor mijn moeders' verjaardag uitgerekend. Toevallig. :D Hoe dicht zit jij op de hare?
Ik zou het trouwens ook helemaal niet leuk vinden als mijn ouders op vakantie zouden gaan rond mijn UD. Maar ik ga er niet vanuit dat mijn schoonouders of ouders een vakantie gaan boeken in die periode; het is het eerste kleinkind. Zouden ze dat wel doen dan zou ik me dat toch wel aantrekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 19-01-2015 01:05:31 ]
pi_148829814
Ben misselijk.. Net een rijstwafel op in bed. Nu maar weer slapen.. Morgen werken.

Bij keuze wagen: Ruimte vh mandje onderin! Hier de maxi cosi mura4 en t mandje vind ik achteraf zo klein.
pi_148830227
Hier het steeds na de 1e echo bekend gemaakt, maar kon de eerste zwangerschap na 8 weken al m'n kleding niet meer aan, en deze zwangerschap had ik met 6 weken al positiebroeken aan :')

En onderweg naar het zkh voor een glucose test... Die test prima, maar dat nuchter moeten zijn :X vreselijk! Ik kan echt niet zonder ontbijt... Sla liever m'n avond eten over...

Ow en kinderwagen hebben wij de Joolz O+ echt zo fijn!! Echt een aanrader
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 19 januari 2015 @ 07:37:26 #247
140412 Danaa
&#127822;
pi_148830436
Hier ook een Joolz aangeschaft!

Klumsy succes ih ziekenhuis, bah!

Heel wat eters gehad vannacht zie ik.

Hier zag je bij 7 wkn iets van verandering van buik. Toen aan ouders verteld omdat het mijn moeder opviel.

Vandaag 35+2, weer last van een aambei sinds een week. Wat is dat kl*te zeg :(.

Morgen hebben wij intake vk aan huis. Zijn er nog handige tips?
Wil graag aan geven: geen roker bijv, stagiaire mag, .........
  maandag 19 januari 2015 @ 07:58:25 #248
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148830574
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 07:37 schreef Danaa het volgende:

Hier zag je bij 7 wkn iets van verandering van buik. Toen aan ouders verteld omdat het mijn moeder opviel.

Zich goed en verstanbaar kunnen maken, zodat je geen handen en voeten werk nodig hebt om elkaar te begrijpen, en wil je borstvoeding geven? Dan kun je aangeven dat je iemand wil die daar meer kijk op heeft.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148830752
Gisteravond met man nog even gesproken over wanneer vertellen en aan wie. Besloten om alleen de ouders iets te vertellen, zodat we de enorme spanning die we voelen maar ook de blijdschap met hen kunnen delen. Mocht het weer misgaan, dan zijn zij ook een grote steun voor ons.
De rest hoort het wel na een week of 12.

Kinderwagen: Nog helemaal niet mee bezig maar door vriendinnen met kinderen in de omgeving weet ik er wel al wat van. Veel van hen hebben gekozen voor een Joolz. Mensen met de Day klagen over een klein mandje, mensen met de Geo zijn blij met het grote mandje. Zijn er nog meer verschillen tussen die twee Joolz-wagens? Ook Mutsy en Bugaboo zie ik veel voorbij komen in de vriendenkring.
Ik durf over dat soort dingen pas na te gaan denken als ik tegen mijn UD loop denk ik :@. Voorlopig eerst maar eens zwanger zien te blijven....
pi_148830980
Morning!

Wij hebben alles meteen aan ouders en beste vrienden verteld, want ook als het mis zou gaan wil ik dat zij het weten. En redelijk snel ook aan goede vrienden. Ik kan niet tegen geheimpjes en raak daar serieus gestressed van. :')

Slimme punten voor de kinderwagen trouwens. Wij mogen een mooie, oude retro wagen van m'n schoonmoeder overnemen, maar na het lezen van deze punten weet ik niet of dat heel slim is. Vanavond maar eens met man overleggen.

Ik voel me al sinds het weekend bleh. Steeds duizelig, beetje zeeziek gevoel maar niet echt misselijk. Sterretjes bij het opstaan en een algeheel bleh gevoel. Gok dat het van een lage bloeddruk kan komen? Moet donderdag naar de verloskundige en ga het daar maar aankaarten.
pi_148831112
Klumsy, succes!

Ik lig alweer in bed. Ben naar t werk gegaan en weer terug. Voel me echt niet jofel. Zoon nog bij oppas gelaten.

Zie er nu al tegenop om morgen te gaan werken..

Onze ouders weten t ook nog niet. We wilden dat over een kleine 2 weken vertellen met een shirtje met tekst erop. Maar ik voel me echt niet tof, dat valt op natuurlijk.
pi_148831277
Qua wanneer vertellen sluit ik me aan bij Cholula: gewoon doen wat/wanneer goed voelt voor jullie, dan komt het vast goed! De een belt de halve familie terwijl de test nog opdroogt, terwijl de ander het tot na de 20 weken echo stilhoudt ;)
(Hier met 9 weken verteld aan directe familie. We hadden een goede echo gehad en wilden ons stuitergevoel graag delen O+ )

Qua kinderwagen: dat ligt ook aan je situatie. Ik ken mensen die dagelijks 3 trappen op en af moeten met de kinderwagen; dan kan ik me voorstellen dat gewicht een rol speelt. Wij voorzien bijvoorbeeld dat we ook regelmatig 'off road' (lees: in het bos ;) ) zullen rijden, dus we wilden bijvoorbeeld een wagen met grote stevige wielen.

Wij hebben ook de Maxi-Cosi Mura 4 (kwam vorige week binnen O+ ); onze overwegingen waren:
- Uiterlijk maakt niet zoveel uit (ik ken serieus mensen die hun keuze af laten hangen van hoe 'hip' de wagen eruit zag :') )
- 4 stevige wielen (luchtbanden gevuld met foam)
- Grote kinderwagenbak (wil Mini zolang mogelijk liggend vervoeren)
- Wandelwageninzet zowel naar je toe als van je af te gebruiken
- Gewicht maakte niet zoveel uit (de Mura schijnt wel wat zwaarder te zijn dan gemiddeld)

Wagen nog niet gebruikt (m.u.v. een testrondje door de huiskamer ;) ), maar ben er voorlopig nog steeds heel blij mee! O+
  maandag 19 januari 2015 @ 09:59:40 #253
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148832119
Lees hier heel braaf alles mee maar het is hier stiekem best druk met nog 2 jongens die rondlopen ! Haha

Wij hebben bij de eerste een quinny buzz 4 gekocht. Nieuw. Hij was echt super de eerste maanden, alleen de bak is wel heel klein ( of ik maak grote kinderen) en ik vind de zitting best laag. Ik wilde bij de tweede eigenlijk al een nieuwe kinderwagen kopen, maar vond dat toch wat zonde, toch gaan we nu bij de derde voor een Joolz! Bak is wat groter en de zitting is op tafelhoogte waardoor je niet zover hoeft te bukken. Heb bij de eerste nog aan een bugaboo gedacht, maar die was voor vriend echt te laag.
pi_148832126
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 07:37 schreef Danaa het volgende:

Ben je alweer zover! Kan me nog herinneren dat we rond de zelfde tijd begonnen met posten in WOHTS! Wat gaat de tijd hard zeg.. (al lijkt hij nu voorbij te kruipen :P)
pi_148832376
Wanneer hebben jullie eigenlijk de VK gebeld? Of is het gebruikelijk om eerst de huisarts te bellen?
pi_148832391
Ik heb de VK rond 5 weken gebeld. De huisarts hoef je hier niet te bellen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148832548
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Wanneer hebben jullie eigenlijk de VK gebeld? Of is het gebruikelijk om eerst de huisarts te bellen?
de VK heb ik gebeld met zes weken om een afspraak te maken rond de negen a tien weken.

De huisarts had ik van de week aan de lijn en gaf toen aan dat ik goed zwanger was. Die begon hysterisch vreugdeblij te gillen :) dat vond ik wel grappig. Overigens was dat alleen om ze up to date te houden in mijn dossier.

MvM heb ik via internet geregeld rond vijf en een halve week. Nog een maandje plassen voor ze vanaf nu.. dat gaat eigenlijk ook snel!

[ Bericht 3% gewijzigd door Stippelrientje op 19-01-2015 10:26:25 ]
Schudden voor gebruik
pi_148832629
Ik heb de huisarts na de tweede positieve test gebeld, netjes volgens de gebruiksaanwijzing van de test ("neem contact op met uw arts bij een positieve test") maar dat was een totaal nutteloos gesprek waarbij me eigenlijk alleen verteld werd dat ik een verloskundige moest zoeken. :') Ik heb binnen een week of twee daarna me online ingeschreven bij een vk en had de eerste afspraak met acht weken geloof ik.
pi_148832997
Het is dacht ik vooral handig om het de ha te vertellen zodat het im je dossier komt te staan en hij en de apotheek er rekening mee kunnen houden bij het voorschrijven van medicijnen.
pi_148833023
In t weekend n positieve test en maandags meteen de vk gebeld
pi_148833062
Ik heb het weekend met schoonmoeder overleeft en we hebben een kinderwagen. We zaten heel erg te twijfelen om een Joolz te halen maar ik zou me dan heel schuldig voelen wat is duuuuur. We zijn uiteindelijk voor een Chicco gegaan, een hele andere prijsklasse en vriend heeft nog £200 kunnen afdingen :')

En vandaag 25 weken *O* Met lekkende tetten. Wat ik niet had verwacht want er is mij 6 jaar geleden na een operatie verteld dat ik geen borstvoeding kan geven dus dikke vinger na de chirurg want ik heb weer hoop :6
pi_148833117
Vk kan je in principe gelijk bellen, dan plannen ze een eerste afspraak in. Huisarts vindt het wel prettig om op de hoogte te zijn ivm keuze medicijnen bijvoorbeeld.

Wij hebben de Joolz Day. Ik vind het wel meevallen met het kleine mandje, de opening is alleen wat onhandig, zodat grotere dingen er moeilijk inpassen. Voor ons was belangrijk dat de duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar was (1.53 m vs. 1.80 m) en vriend vindt foamspul op de duwstang vreselijk aanvoelen. De Joolz heeft leer op de stang, dat vindt hij prettiger.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148833394
Heb toch eerst de HA gebeld.. omdat we ook een aantal gesprekken daar hebben gehad ivm onze kinderwens. Nu hebben we woensdag om 8 uur een afspraak. Ben erg benieuwd. Het wordt nu wel een beetje echt..!
  maandag 19 januari 2015 @ 10:54:56 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148833429
Ik heb de VK 2 dagen na de postieve test gebeld, en toen hebben we meteen een afspraak gepland voor de intake + echo met 7 weken. Mijn verloskundige gaf aan dat zij de huisarts op de hoogte brengen, hoefde ik zelf niet te doen.

Wat betreft kinderwagens: wij hebben bij J. een Mutsy Evo gekocht, die doet t nog prima, dus we wisselen tzt de wandelwageninzet gewoon weer voor de bak. Ik wilde gewoon niet meer dan 500 euro uitgeven, en dan was dit de beste prijs-kwaliteitverhouding. Er zijn best wagens die ik mooier vind, maar meer dan 1000 euro vonden wij belachelijk veel, ookal werd een deel betaald door mijn schoonouders. In de Mutsy Evo (2012 versie, die was natuurlijk in de aanbieding eind 2012) past trouwens een shitload aan boodschappen ^O^

De misselijkheid is nu weer even een paar uurtjes gaan liggen hier, dus ik probeer heel hard te werken (faaaaaal), want ik verwacht t rond 2 uur vanmiddag weer terug (afgelopen week like clockwork ;( )
pi_148833560
Ik heb de huisarts meteen gebeld (nja, de dag na de positieve test), omdat ik medicatie nam die niet mocht met zwangerschap. Die is dus ook meteen omgezet naar andere medicatie. De verloskundige belde ik een paar dagen later (na nog een positieve test, want het was echt waar!) om een afspraak te maken. We gingen op vakantie met 6+2 en ik wilde daarvoor graag langskomen.

Kinderwagen: In de winkel hebben we verschillende wagens uitgeprobeerd en ook op internet veel gezocht en gelezen. Uiteindelijk via Marktplaats een Mutsy Transporter gekocht. Ziet er nog prima uit en ik hoef niet verdrietig te worden als ik het eerste krasje erin krijg (want die zit er al in). Bij ons was de enige voorwaarde dat de kinderwagen in de auto kan (Citroën C1, dus heeeeel kleine kofferbak). Dat kan bij deze ^O^

Gestreeptestoel: doe het rustig aan vandaag... Morgen weer een dag :*
  maandag 19 januari 2015 @ 11:05:54 #266
140412 Danaa
&#127822;
pi_148833729
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:00 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ben je alweer zover! Kan me nog herinneren dat we rond de zelfde tijd begonnen met posten in WOHTS! Wat gaat de tijd hard zeg.. (al lijkt hij nu voorbij te kruipen :P)
Hahaha ja!!
En dat de tijd nu kruipt begrijp ik volkomen, maar echt voor je het weet lig je net als ik met die dikke buik op de bank te Fok!ken
pi_148834304
Stippel ik heb je echo helemaal gemist! Dus een late *O*

Klumsy heb je het volgehouden zonder ontbijt?

Je kunt altijd nog zeggen dat je een griepje hebt gestreepte stoel. Dat heerst. Ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt! :*

Wat betreft kinderwagens: (8> heeft er een quinny buzz (geloof ik) uitgezocht op marktplaats voor ¤75. Ik hoop vooral te gaan dragen dus zag de meerwaarde niet van een dure kinderwagen. Schoonouders hadden op zich de wagen willen betalen, we hebben ze aangeraden om het geld wat ze daarvoor in gedachten hadden op een spaarrekening voor Frits te zetten. Als we wel een nieuwe hadden gekocht dan had ik heel graag de Origami van 4moms willen hebben. Met lichtjes en meer heul handige dingen O+ .

Ik heb net een groeiecho gehad bij de vk. Frits volgt netjes zijn eigen lijntje. Mijn buik is flink, maar dat kwam volgens haar door de hoeveelheid vruchtwater en dat ik alleen naar voren groei. Dan lijkt het al snel groot. En mijn bloeddruk is nog steeds mooi laag. :)
pi_148834806
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:57 schreef LuDann het volgende:
Heb hier net een waterijsje op in bed, die zijn niet aan te slepen. O+

Quickie_Brad: hier komt ook een neutrale kamer. Niet alleen omdat we niet achter het geslacht willen komen maar ik ben sowieso niet zo'n fan van die overdreven nadruk op gender. Ben benieuwd naar wat het gaat worden voor jou en ook voor Lijnloos. Spannend hoor. :)

Ik zou het ook wel willen weten met 20 weken maar manlief denkt daar anders over. Ach en heeft ook wel wat, een verassing bij de geboorte.

Vind het trouwens met kleding ook jammer dat heel veel zo genderspecifiek is. Ook al komen we per ongeluk achter het geslacht of hadden we het wel willen weten, dan denk ik nog niet dat ik op een enkel outfitje na echt meisjesachtige of jongensachtige dingen zou kopen. Een baby krijgt er toch nog niks van mee en ik vind gewoon schattige kleding leuk die niet uitstraalt of het een jongen of een meisje is. Maar goed, dat zeg ik nu. :P

Risu: Ik ben 1 dag voor mijn moeders' verjaardag uitgerekend. Toevallig. :D Hoe dicht zit jij op de hare?
Ik zou het trouwens ook helemaal niet leuk vinden als mijn ouders op vakantie zouden gaan rond mijn UD. Maar ik ga er niet vanuit dat mijn schoonouders of ouders een vakantie gaan boeken in die periode; het is het eerste kleinkind. Zouden ze dat wel doen dan zou ik me dat toch wel aantrekken.
Ik zit er 8 dagen voor, dus kans zit er dik in dat ik dan al bevallen ben. Hoe dan ook zou ik toch de reis van 1,5 uur niet meer maken dan.

Qua kinderwagen, ik heb gekozen voor de mura (4 wielen) van maxi cosi. Belangrijk punt vond ik de grote wagenbak, de wielen (voor het grindpaadje voor ons huis) en dat ik hem zelf ook leuk eruit vond zien. Plus extra handig dat je geen adapters nodig hebt voor de autostoel, want maxi cosi. Maar dat was geen vereiste. Hij is wel zwaar maar ik hoef hem maar heel weinig te tillen dus dat maakt me niet zo uit. En breed is hij ook volgens mij, maar we hebben een nieuw huis waar de deuren ook rolstoelgeschikt voor zijn enzo, dus sowieso iets breder. Alleen in supermarkt dan misschien lastiger, maar hoera voor extra brede kassa's. (Boodschappen doe ik sowieso op een rustig tijdstip)
pi_148834892
De Joolz hebben wij ook in een mega-aanbieding kunnen scoren. Nog prijzig, maar 600 ipv 900-1000 scheelt toch aanzienlijk :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148835015
Wij hebben de wagen ook in de aanbieding gekocht. In de 9 maanden zwangerschap komt er heus wel minstens een goede voorbij.

Zelfde geld voor luiers merk ik. Ik dacht 2 weken geleden eens van goh, even bijhouden en niet normaal, het is elke week wel ergens goedkoper. Makkelijk.
  maandag 19 januari 2015 @ 11:51:45 #271
409579 LuDann
All the way
pi_148835070
Manlief heeft zijn zinnen op een Bugaboo gezet en gezien zijn koppigheid zal die er wel komen. :P

Ik ben wel aan het rondkijken voor alternatieven want ik vind hem wel ongeloofelijk duur. Mja die grote wielen (voor in 't bos) vinden we wel erg fijn bij de Bugaboo.
pi_148835297
Wij gaan ook voor de Bugaboo (Cameleon 3) omdat je daarvan de bak ook kunt inklappen, anders is dat zo'n enorm ding in de auto/in huis.
pi_148835322
Ik ga denk ik voor de Mutsy Evo. Licht gewicht en makkelijk inklapbaar, een vrij groot boodschappennet en je kunt de wandelwageninzet ook naar je toe zetten.
Ik ben ook op Babydump de aanbiedingen in de gaten aan het houden.
Een gratis Maxi cosi en een gratis luiertas er bij vind ik ook wel een goede deal. Dat scheelt toch weer minimaal 130 euro. En als je een andere wilt dan krijg je het bedrag als korting.
Maar ik wil ook wel zelf eerst even testen hoe die voelt om er mee te rijden dus het zal wel een tripje naar de winkel worden.
De Mutsy is niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste. Ik wil wel een beetje kwaliteit, maar hoef ook niet de hoofdprijs te betalen aangezien het er bij ons bij 1 zal blijven. :)

Vandaag 13 weken + 2. Bijna op de 14 weken. *O*
Mijn buik begint eindelijk wat zichtbaar te worden nu. O+
Morgen intake bij de verloskundige. Ik hoop stiekem dat ze nog een keer wil kijken met een echo, want deze vk heeft hem/haar nog niet gezien. :D
Oost west, mij best.
pi_148835446
T gratis autostoeltje zou ik dan als korting vragen. De mc citi sps die je meestal gratis krijgt is niet zo fijn. Als je goed op aanbiedingen let kun je een mc cabriofix voor dat bedrag kopen in de aanbieding.

Mutsy igo hier. Vond hem net wat gebruiksvriendelijker en lichter dan de evo.
Kwak
  maandag 19 januari 2015 @ 12:06:44 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148835472
O ja, wij kregen ook gratis maxi-cosi + bijpassende voetenzak. Vooral die laatste was erg fijn vorig jaar. Mijn hormonen wilder wel per se de duurdere maxi-cosi, dus kregen we idd de korting...

Zichtbare buik... vorige keer bij 15+ weken. Ben benieuwd hoe lang t deze keer duurt. Vooralsnog passen alle broeken nog prima. Maar ja, ik eet een stuk minder dan de vorige keer, want misselijk :r. Vanavond maar weer eens wegen. Niet aankomen is niet erg, maar afvallen lijkt me ook niet wenselijk.

Kwakz, ik zou nu ook voor de IGO kiezen idd, maar die hadden ze toen nog niet :'(
Alleen de 4-rider, EVO was net hip en nieuw toen geloof ik 8-)
pi_148835535
MM ik viel tussen de 12 en 16 weken twee kilo af (ik weet het niet meer precies) en dat was volgens de vk niet erg. het zit er nu ook al weer dik bij :')
pi_148835609
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
T gratis autostoeltje zou ik dan als korting vragen. De mc citi sps die je meestal gratis krijgt is niet zo fijn. Als je goed op aanbiedingen let kun je een mc cabriofix voor dat bedrag kopen in de aanbieding.

Mutsy igo hier. Vond hem net wat gebruiksvriendelijker en lichter dan de evo.
Ik vroeg me net af wat het verschil is tussen die stoeltjes, waarom is die niet fijn?
pi_148835742
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:12 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vroeg me net af wat het verschil is tussen die stoeltjes, waarom is die niet fijn?
Kan alleen met de gordel vastgezet worden, en is wat zwaarder. Als je geem 4/5 deurs hebt is dat echt lastig. Scoort ook wat minder goed op de crashtest (wel goed genoeg uiteraard).

Cabriofix scoort daar t beste op, is de lichtste (ondanks dat de pebble hipper is) en die kunnen beide op de easybase of isofix, dan hoef je alleen te klikken met erin en eruit. Cabriofix kan ook met gordel, als je geen base wilt kopen, pebble volgens mij niet.

De base is t mij meer dan waard tot nu toe. En t gewicht maakt ook echt uit: mc cabriofix weegt 3,5 kilo. Tel daar 6 kilo baby bij op, dan is die halve kilo meer bij de pebble (weet t gewicht vsn de xiti sps niet precies) echt wel veel vind ik.
Kwak
  maandag 19 januari 2015 @ 12:19:56 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148835793
Bij de consumentenbond was de citi wel als beste getest in 2013.
pi_148836036
De Citi weegt 2,8 kilo volgens de site van Babydump.
Oost west, mij best.
pi_148836144
Effe ego hoor:
*O* Bloeddruk gedaald naar normaal niveau! Geen extra controles, geen ziekenhuis!!! Woei! *O*
pi_148836151
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Bij de consumentenbond was de citi wel als beste getest in 2013.
Best getest binnen de zitjes met gordelbevestiging volgens mij.
http://www.consumentenbon(...)e/maxi-cosi/citi-sps
Maar ik word sowieso geen wijs uit die site want bij alle mcs staat beste koop en best getest geloof ik :')
Kwak
  maandag 19 januari 2015 @ 12:34:56 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148836184
quote:
17s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:33 schreef Lijnloos het volgende:
Effe ego hoor:
*O* Bloeddruk gedaald naar normaal niveau! Geen extra controles, geen ziekenhuis!!! Woei! *O*
*O* *O*
pi_148836196
Nou jongons, ik hoor het al, zat er naast met de citi sps. Beste mc en nog licht oom :+

Alleen ik zou er dus geen willen omdat ik wil kunnen klikken ipv hannesen met gordel (veiligheid neemt ook nogal af omdat veel mensen de gordel niet goed bevestigen.
Kwak
pi_148836223
*O* voor lijnloos

En nu schuif ik gauw weer door naar t goede topic. :7
Kwak
  maandag 19 januari 2015 @ 12:37:38 #286
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148836286
Hmm, wagens en autostoeltjes hou ik me nog helemaal niet mee bezig, ik denk dat ik een wagen tegen die tijd van marktplaats afhaal want ik vind die prijzen echt best wel hoog :o
En ik wil ook veel gaan dragen dus dan gebruik je de wagen toch minder.

Maar ik denk dat ik pas dingen aan ga schaffen als ik een tweede goede echo heb gehad (2 feb). Dan wil ik het ook pas gaan vertellen aan mensen, nu vind ik het nog allemaal zo onzeker.

Ik heb ook helemaal niks te melden verder want er gebeurt niks :') Vrijdag eerste afspraak bij de VK, dat is wel leuk :)

*O* voor Lijnloos!
En beterschap voor gestreeptestoel :*
Semper frakkin fi!
pi_148836330
Ik ben vandaag zooo misselijk. Al van het werk naar huis gegaan om thuis verder te werken, want het idee om op het werk te eten stond me zo tegen...
pi_148836389
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
Nou jongons, ik hoor het al, zat er naast met de citi sps. Beste mc en nog licht oom :+

Alleen ik zou er dus geen willen omdat ik wil kunnen klikken ipv hannesen met gordel (veiligheid neemt ook nogal af omdat veel mensen de gordel niet goed bevestigen.
Ik wil ook zo'n base inderdaad. Ook al hebben we een 5-deurs wil ik ook niet hannesen met gordels.
Maar ik wil het eerst ook ff allemaal zien in het echt. Van die Mutsy wagens heb ik al instructiefilmpjes gezien waar alles makkelijk inklapt enzo. Maar ik zie mezelf daar al mee hannesen. Dus eerst even in het echt oefenen. :)
Oost west, mij best.
pi_148836400
quote:
Effe ego hoor:
Dat is fijn! *O*
Oost west, mij best.
pi_148836411
Lijnloos *O*

Ons autozitje kwam ook met een base maar wat een rotding zeg :( Gebruik hem wel zonder denk ik. Moet nog wel zo'n antislip matje kopen want leren bekleding in de auto, zitje glipt telkens weg. Of we kopen gewoon een isofix zitje, het nadeel is dan wel dat hij dan niet op de kinderwagen geklikt kan worden.

Onze kinderwagen klapt ook in met 1 druk op de kop, vriend vond het helemaal leuk O+
pi_148836416
Oh wagen en stoeltjesspul hebben we allemaal nog bewaard van Minke. Wel wil ik graag een extra FamilyFix voor in mijn auto. Ik heb nu ook een auto met isofix en dat vond ik toch wel heel handig.
We hebben de Quinny Buzz 3 uit 2009, ding doet het nog steeds super, wordt nog regelmatig gebruikt door schoonzusje als ze in NL is.
pi_148836485
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben vandaag zooo misselijk. Al van het werk naar huis gegaan om thuis verder te werken, want het idee om op het werk te eten stond me zo tegen...
Ik was zo blij dat ik net in die fase kerstvakantie had. Anders had ik mezelf toen naar mijn werk moeten slepen en dat had ik echt niet getrokken. Heeft bij mij ongeveer 3 weken geduurd dat ik het zo erg had. Maar het wordt beter, geloof me! :*
Oost west, mij best.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:44:00 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_148836502
Die gordels word je heel snel heel handig in hoor :Y
disclaimer
  maandag 19 januari 2015 @ 12:49:20 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148836686
Idd, dat heb je zo door. Wij hebben een pebble, en die kan ook gewoon in de gordels. Vond vooral de verkleiners die er in zitten handiger en comfortabeler dan bij de goedkopere versie, en het geintegreerde zonneschermpje. O ja, en ik wou die, want die was volgens mijn hormonen de mooiste >:)

Hier geen isofix in de auto, en een base past denk ik ook niet, dus ouderwets gordeltjes klikken it is...
pi_148836810
Goed nieuws lijnloos!

Jager, jij ook al! Naar gevoel he

Ik heb een 0 uren contract. Als ik me morgen ziekmeld, krijg ik geen geld. Wil eigenlijk niet vertellen dat ik zwanger ben.. Weet niet wat ik nu moet doen. Ik wacht ook nog op mijn contractverlenging.
pi_148837138
Wij hebben gekozen voor de stokke trailz, manlief vond m geweldig en was er niet meer vanaf te brengen. Ik vond m wel erg duur maar goed, we hadden gespaard voor de baby aankopen en het kon er makkelijk vanaf.
Autostoeltje hebben wij de stokke izi go, die kregen we gratis ivm gespaarde stokke punten.
Verder ben ik een dagje vrij vandaag en ben me toch moe, heb moeite om mijn ogen open te houden.
pi_148838041
quote:
Effe ego hoor:
Yes!! *O*
pi_148838171
Lijnloos *O*

Handig die autostoeltips, eens even zien wat het meest praktisch is in onze kleine stadsauto. Liever geen gordelbevestiging dus.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:46:44 #299
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148838409
Wat fijn, Lijnloos! Houden zo, die bloeddruk!

De huisarts heb ik niet geïnformeerd over mijn zwangerschap, want in de 8,5 jaar dat ik hier woon, ben ik er geloof ik drie keer geweest. Het is ook een praktijk met meerdere artsen, dus die mensen zeggen me ook niets. Medicatie gebruik ik ook niet, dus ik heb daar echt niets te melden.

Qua combiwagen willen we graag wel een Joolz. Stikduur, maar dat is het enige wat we duur maken. De rest doen we goedkoop kopen, of we krijgen het. Maar we gaan pas ergens in april ofzo kijken voor spullen, want ik heb geen zin in een combiwagen en andere meuk die maanden ongebruikt in huis staat, we wonen al niet zo groot.
pi_148839215
Zoo.. Ik heb me in ieder geval afgemeld voor vanavond voor t werk. Morgen zien we wel weer.

Hier hebben we de Nuna pipa autostoel. Die kan ook op het onderstel geklikt worden. Hij is wel zwaar. Misschien dat wehem gaan verkopen en een lichtere kopen. Er zit wel heel fijn zo'n doek in die je helemaal naar voren kan halen. Ideaal met felle zon of als je kind slaapt.
pi_148839257
Lijnloos! *O* *O*

Wat betreft de kinderwagen zijn we voor een Mutsy Evo gegaan, veel goede ervaringen over gehoord in de omgeving en qua prijs nog prima te doen. Ik hoop ook te gaan dragen en wilde dus echt geen wagen voor 1000+ euro aanschaffen.

In het weekend de commode en het ledikantje in elkaar gezet en de kozijnen geschilderd. Het is nog lang niet af, maar het kamertje begint toch al ergens op te lijken. O+ Ook hebben we een box gekocht en in elkaar gezet, ziet er superknus uit! Ik vind het zo leuk dat ons huis steeds meer gaat lijken op een plek waar ook een baby komt te wonen. O+

Ik had trouwens laatst voor het eerst 'last' van mijn buik die in de weg zat. Ik was op een housewarming afgelopen zaterdag en ik probeerde naar voren te reiken om wat nootjes te pakken, maar ik merkte toch echt dat dat niet meer zo soepel ging als eerder. Ik kon er alleen niet zo snel aan wennen, dus de rest van de avond bleef ik dezelfde fout maken, schijnt er erg komisch uitgezien te hebben. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')