Is dat zo? ik kan me haast niet voorstellen dat men het eerder niet bij een bank heeft geprobeerd, maar dat men daar of geen, of een duurdere lening aangeboden kreeg.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:54 schreef Coelho het volgende:
Het enige wat ik me afvraag bij dit soort projecten is waarom het voor investeringen als deze echt onmogelijk is om geld bij de bank los te weken. De rentes staan zo laag bij de bank dat de 7.5% via crowdfunding gewoon duurkoop is.
Nou even snel gekeken bij ING bedrijfskrediet zit je ook al op 7.0% en wat meer. Dus als je dan affiniteit hebt met crowdfunden, waarom niet via crowdfunding.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:54 schreef Coelho het volgende:
Het enige wat ik me afvraag bij dit soort projecten is waarom het voor investeringen als deze echt onmogelijk is om geld bij de bank los te weken. De rentes staan zo laag bij de bank dat de 7.5% via crowdfunding gewoon duurkoop is.
En als je bijvoorbeeld een hypothecair krediet kunt gebruiken, dan zou je al voor variable rente klaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:08 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou even snel gekeken bij ING bedrijfskrediet zit je ook al op 7.0% en wat meer. Dus als je dan affiniteit hebt met crowdfunden, waarom niet via crowdfunding.
Bij een bank moet je aan een enorme hoeveelheid papieren voldoen, inclusief zeer uitgebreid business plan. Dat zal bij crowdfunding denk ik idd niet hoeven, scheelt behoorlijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:27 schreef Justme7005 het volgende:
Ze zullen vast nu iets duurder uit zijn dan bij een bank maar het gaat niet om een hele grote lening he. Voor hun is het voordeel dat dit veel sneller gaat dan een bedrijfskrediet lijkt mij
Daar komt bij dat banken ook niet erg zitten te wachten op mkb-bedrijven die een lening tot ¤250.000,- willen hebben. (Bron) En natuurlijk kun je als onderneming crowdfunding ook inzetten als marketinginstrument.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:08 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou even snel gekeken bij ING bedrijfskrediet zit je ook al op 7.0% en wat meer. Dus als je dan affiniteit hebt met crowdfunden, waarom niet via crowdfunding.
Dat laatste klopt wel. Ik heb een flink aantal collega's uit wijk bij duurstede bijvoorbeeld en wilde al gaan vragen over die herenzaak (ik ga er niet in investeren dus ik heb het maar gelaten). Verder zag ik ook een topic terug iets over eetcafé Guusjes; daar kom ik regelmatig, en investeren daarin had ik wel grappig gevonden (al was men er hier niet zo positief over zag ik). Dat werkt in dus best aardig jaquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:55 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Daar komt bij dat banken ook niet erg zitten te wachten op mkb-bedrijven die een lening tot ¤250.000,- willen hebben. (Bron) En natuurlijk kun je als onderneming crowdfunding ook inzetten als marketinginstrument.
quote:Het project 009158/ IIC Assembly is na aanpassing opnieuw 100% volgeschreven. Binnenkort ontvangt u de aangepaste, getekende schuldbekentenis van de kredietnemer. Deze nieuwe schuldbekentenis is voor uw administratie en vervangt de eerder verzonden schuldbekentenis van dit project.
Deze aanpassing heeft veelal te maken met het feit dat een enkele investeerder niet heeft gereageerd op ons verzoek om het bedrag over te maken. Om het project niet nog langer op te houden kiezen we er in deze gevallen voor om het bedrag aan te passen en een nieuw contract te laten ondertekenen.
De aflossing en rentebetaling over uw investering vindt maandelijks plaats op annuďtaire basis. U kunt het betaalschema exact volgen in uw "mijn geldvoorelkaar" nadat de lening volledig tot stand is gekomen.
Dat is een standaardbericht, dan hebben ze het leenbedrag bijgesteld naar aanleiding van wanbetalers. Hierna kan het project zo snel mogelijk van start gaan.quote:
quote:http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9295
Naam: S
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: B
Ja, webwinkel is een aanfluiting.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is alleen jammer dat ze hun karpetten via de webwinkel gratis weggeven...
Die heb ik ook laten schieten inderdaad.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:57 schreef Coelho het volgende:
Op KoM nu een Wijngaard in Hilversum, 48mnd aan 6.5%, A+
Ondanks dat KoM heel erg optimistisch is laat ik het links liggen. Nederlandse wijn was niks, is niks en zal niks worden. Het weer is veel te onstabiel in dit land. Leuk project in het kader van Hollandse kneuterigheid, maar naar mijn mening geen basis voor een succesvolle en winstgevende onderneming.
Just my 2 cents..
Bij een eenmanszaak is er geen scheiding tussen privé en zakelijk vermogen. Wie zakelijk failliet gaat, gaat dus ook privé failliet. Dat familieleden zich garant stellen is dus een voordeel, mits dat familielid niet zijn vrouw is en hij in gemeenschap van goederen is getrouwd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:54 schreef Scooper het volgende:
Stel dat die toko failliet zou gaan, gaat zo'n garantstelling je dan helpen bij de rechter? Of zijn er toch nog haken en ogen aan een dergelijke constructie?
Ben toch verbaasd over de veel positieve reacties op project 8947 aangezien er nauwelijks eigen vermogen in de deze toko lijkt te zitten. Kan dus weinig tegenslagen opvangen of zie ik iets over het hoofd?quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar als dat wel zo is, kunnen ze niet zo gauw failliet want het huis is er nog. Dan krijg je een gedwongen verkoop en na aftrek van de vergoeding voor de bank, wordt de rest nog verdeeld. Da's geen vetpot natuurlijk, maar de kans dat je nog iets terugziet is er nog wel.
Welkomquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:21 schreef Kwartje79 het volgende:
Hoi, dit is mijn eerste post op dit topic maar lees al geruime tijd mee en heb ook al diverse projecten lopen bij GVE en KOM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |