abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148701366
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

And that, Alanis Morrisette, that is an example of irony!

Bepaalde politici en media gaan er enorm ophitserig mee om, zoals dat laatste Speldartikel mooi illustreerde. Maar een groot deel bewaart imo wel de balans.
Nou ja, het kán ook de andere kant op werken en nog meer hek-moslims naar de verkeerde kant sleuren, van 'zie, hoeveel er met je spotten?!!?!!11!!!'.

Iedereen hitst elkaar maar op. Soms zijn internet en televisie de kanker van deze aarde.
Ja doei.
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:24:13 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148701414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:

Nou ja, het kán ook de andere kant op werken en nog meer hek-moslims naar de verkeerde kant sleuren, van 'zie, hoeveel er met je spotten?!!?!!11!!!'.

Iedereen hitst elkaar maar op. Soms zijn internet en televisie de kanker van deze aarde.
Klopt helemaal. Maar ook daar zie ik gelukkig ook heel veel rede.
Maar het is nu zeker een brandbare situatie, dat smeult nog wel even na en meer olie is meer gevaar voor explosiviteit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_148701610
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga op speurtocht en vind het uit!
Ik beweer niet dat het een false flag operatie is. Wie een bewering maakt, moet bewijzen. Nogmaals, deze vrouw, de moeder van de omgekomen Ahmed Merabet, zit die ook in het complot?

pi_148701646
Het is ook gewoon een grote media-aangelegenheid. Selectieve verslaggeving, maargoed, dat is ook van alle tijden, net als dat de geschiedenis door de overwinnaars wordt geschreven... al is het nu makkelijker voor de aspirant-overwinnaars om met de digitale media de overwinning te sturen.. (los van of ze daar in slagen, want beide partijen beschikken over deze digitale media, al zijn ze niet in staat om via dezelfde kanalen te spreken).

Zo houd ik me nu bezig met zaken als de 'Work-ethic', voor mijn onderzoek. Met 'the new poor', en hoe armoede bijvoorbeeld in de media wordt vertoond en wat voor beelden dat oproept bij de massa.
Werken = goed, niet werken = slecht. Werken = normaal, niet werken = abnormaal. Waar vroeger armoede iets was om je als maatschappij voor te schamen, vooral ten tijde van de industrialisatie waar er nog echt heel veel werkers nodig waren en de werklozen vooral een 'reserve'-leger waren voor als er nog meer werk opdoemde, is er nu in de verste verte geen werk meer voor iedereen te vinden. Echter houden 'we' de 'armen' er maar goed in, als een soort van afschrikkingseffect, afschilderen als criminelen, want 'dat kan er gebeuren als je niet braaf in het regime van werken blijft'.

Als je dan kijkt naar bijvoorbeeld verslaglegging van wereldwijde armoede, van hier tot aan Afrika, wordt armoede altijd gereduceerd tot 'honger'. Honger = armoede. Meer niet. Dus hoe 'los je het op'? Door eten te geven. En daarmee is alles opgelost. Tegelijkertijd, in veel docu's over bijvoorbeeld Afrika zie je alleen hongerlijdende mensen die daar maar 'een beetje niets lopen te doen', werkplaatsen, tools en andere werkgerelateerde zaken worden zelden in beeld gebracht. "Ja, nou ja, als ze zelf zo lui zijn..... dan vragen ze er ook om", is dan iets wat je veel hoort, waarna deze mensen weer braaf in hun Skoda Fabia stappen om braaf naar 't werk te gaan.

De media heeft veel kracht, en werkt vast samen met dees of geen, of is wellicht wel uiteindelijk de grootste nieuwsmaker. Ik geloof niet dat gebeurtenissen als deze nep zijn, maar wel dat de populaire media er een grote rol in speelt om het op te blazen richting een bepaalde radicalisering, of dat nu de SBS of AlQuaida-op-1 is. Dat maakt niet alle verslaggevers en nieuwsmakers, niet elke journalist 'slecht', net als dat niet elke politicus niet te vertrouwen is en géén echte verandering wil teweegbrengen. Wel dat helaas sommige stemmen veel verder komen... zoals dat altijd is met schreeuwers.

Vrij naar Zygmunt Bauman.
Ja doei.
pi_148701738
Even dicht
en weer open.

[ Bericht 48% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2015 10:18:54 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:24:34 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148702586
Selectieve verslaggeving is nu ook onderwerp op de voorpagina van nrc.next.

'Waarom komt Boko Haram niet in beeld?

Onze fotoredacteur zocht foto's in de beeldbanken bij een verhaal over Boko Haram. Ze vond (bijna) niets. Wél bijna 10.000 foto's over Charlie Hebdo.
(63 gevonden foto's tegenover 9178)

Binnenin de vijf redenen:

• Er zijn geen beelden (gevaarlijke no go area);
• Het is ver weg;
• Niet gelieerd aan Al-Qaeda;
• Racisme speelt een rol (zowel daders als slachtoffers zijn zwart);
• Nigeria zelf vindt het ook normaal (een minister die tweet 'Je suis Charlie', maar de slachtoffers In eigen land negeert.

Schrijnend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:29:34 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148702704
Ook in nrc.next en ook schrijnend, het persoonlijke relaas van ooggetuige Sigolène Vinson:

quote:
Op woensdag 7 januari is Sigolène Vinson op de redactie van Charlie Hebdo. Ze schrijft juridische columns. Het is de verjaardag van Luz, Sigolène heeft cake gehaald. Ze voelt zich gelukkig dat ze deel uitmaakt van deze redactie, met zulke grappige, intelligente en aardige mensen.

Voor haar op tafel ligt het boek waar Sigolène Vinson op dat moment in bezig is: La Faute de l’abbé Mouret, van Emile Zola, het verhaal van een priester die wordt verscheurd tussen zijn religieuze roeping en zijn liefde voor een vrouw. Even na 10.00 uur op woensdag 7 januari heeft iedereen elkaar omhelsd en een gelukkig nieuwjaar gewenst. Op die dag komt de redactie van Charlie Hebdo voor de eerste vergadering van 2015 bij elkaar. Het is ook de verjaardag van Luz, een van de cartoonisten. Sigolène, die altijd voor iets lekkers zorgt, heeft bij de bakker op de hoek een gemarmerde cake gehaald.

De jonge vrouw, die juridische columns in het satirische weekblad schrijft, herinnert zich nog ieder detail van die ochtend waarop het lachen verstomde. Ze ontvangt ons op het kantoor van Libération, waar de overlevenden van Charlie Hebdo sinds vrijdag worden opgevangen om het volgende nummer te maken, dat gisteren uitkwam. Er glijdt een flauwe glimlach over haar sombere gezicht. Tien vrienden zijn woensdag voor haar ogen vermoord. Zij is gespaard gebleven. In een woordenstroom die nu en dan wordt onderbroken door stiltes, een lach en een traan, wil ze getuigen, vertellen waar Charlie Hebdo voor stond, de levensvreugde en de doden.

Als ze die dag met haar taart binnenkomt, begroet ze Angélique, de receptioniste wier bureau recht tegenover de ingang staat. Links van haar, met zijn rug naar de gepantserde deur, zit Simon Fieschi, de webmaster. In het keukentje zet Tignous koffie. Zoals vaak zijn er ‘gasten’ op de redactie aanwezig. Michel Renaud komt tekeningen terugbrengen die Cabu hem heeft geleend voor een festival waarvan hij de oprichter is (‘Rendez-vous du carnet de voyage’). Hij heeft een grote ham bij zich.

Lila, de kleine bruine cockerspaniël van de krant, dribbelt van de een naar de ander. Met een speciale voorkeur voor Cabu, vooral als er ham is, „want die geeft zijn stuk altijd aan de hond”. Sigolène Vinson praat zowel over de levenden als de doden in de tegenwoordige tijd. Philippe Lançon, die te laat was, loopt binnensmonds te mopperen, omdat er niet genoeg exemplaren van Charlie zijn voor iedereen. Van alle kanten worden schuine grappen gemaakt die zijn slechte bui al snel verjagen: de redactievergadering is begonnen.

Rond de grote rechthoekige tafel zitten van links naar rechts vanaf de deur gezien: Charb, Riss, Fabrice Nicolino, Bernard Maris, Philippe Lançon, Honoré, Coco, Tignous, Cabu, Elsa Cayat, Wolinski, Sigolène Vinson en Laurent Léger. De gast, Michel Renaud, zit op een stoel in de hoek. Luz en Catherine Meurisse, een andere cartooniste, zijn te laat. Zineb El Rhazoui, een jonge verslaggeefster, is op vakantie in Marokko, en hoofdredacteur Gérard Biard zit in Londen. Antonio Fischetti, wetenschapsjournalist, is naar de begrafenis van zijn tante. En Willem houdt niet erg van redactievergaderingen.

Charb rijgt zoals altijd de ene woordspeling aan de andere en krabbelt op blaadjes van de spoorwegen. „Hij tekende altijd”, vertelt Sigolène Vinson terwijl er even een glimlach over haar gezicht glijdt. „Zijn spoorwegvelletjes waren geweldig. Ik bewonderde de manier waarop hij altijd alles een andere wending wist te geven. Al zijn tekeningen gaven ogenblikkelijk de discussies aan tafel weer.”

Die dag gaat de ‘discussie’ over Soumission, de nieuwste roman van Michel Houellebecq, waaraan de voorpagina zal worden gewijd. Er wordt gesproken over literatuur, racisme, Eric Zemmour, de anti-islamdemonstraties in Duitsland. Sommigen nemen het op voor Houellebecq, anderen maken zich zorgen om de ‘opkomst van het fascisme’ in de samenleving. Sommigen praten, anderen luisteren. Sigolène Vinson, die rechts van de deur naast Laurent Léger zit, zegt zoals altijd weinig.

Econoom Bernard Maris, die tegenover haar zit, vraagt hoe zij erover denkt. Ze glimlacht verlegen en staat op om koffie in te schenken. „Op dat moment, daar in het keukentje, voelde ik me intens gelukkig. Ondanks de herrie achter me en de soms verhitte discussies besefte ik hoeveel geluk ik had dat ik deel uitmaakte van de redactie en deze mensen kende die zo grappig, zo intelligent en zo aardig waren…”

Als ze terugloopt naar de anderen ziet ze dat Philippe Lançon zijn jas aantrekt, zijn muts opzet en zijn rugzak omhangt. Iemand maakt een woordgrap. De laatste die dag. „Ze hadden het over ‘susmentionné’ [bovengenoemd] of zoiets, in elk geval zat er ‘suce’ [pijpen] in. Charb roept naar Philippe : ‘Die grap is bedoeld om te zorgen dat je blijft’.”

Dan staat redactiesecretaresse Luce Lapin op om voor een andere opdrachtgever een speciaal nummer over draagmoederschap te gaan corrigeren. Ze staat al met één been in haar werkkamer, die ze deelt met Mustapha Ourrad, de van » >> oorsprong Algerijnse corrector die al decennialang in Frankrijk woont en nu net eindelijk de Franse nationaliteit heeft gekregen. Hun werkkamers zijn slechts door een glazen deur van de redactieruimte gescheiden.

Op dat moment „hoorden we twee keer ‘pop’. Het klonk als ‘pop pop’”. In een bijeenkomst van cartoonisten die gewend zijn tekstwolkjes te bedenken, klinken schoten allicht als ‘pop pop’. Twee kogels hebben de longen doorboord van Simon Fieschi, 31 jaar, de webmaster die de stortvloed aan beledigingen die de redactie al jaren overspoelen moet opvangen. Als je het gebouw binnengaat, is zijn werkkamer de eerste die je tegenkomt. Fieschi is het eerste slachtoffer van de wraakactie van de broers Kouachi. Hij wordt later zwaargewond in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

In de redactieruimte klinkt wat geroezemoes. „Luce vroeg of het rotjes waren. Iedereen vroeg zich af wat het was.” Ze ziet Franck Brinsolaro, een van de agenten die Charb moesten beveiligen, opstaan van zijn bureau in de hoek. „Zijn hand gleed over zijn heup, alsof hij zijn wapen zocht. Hij zei : ‘Begin niet allemaal door elkaar te lopen’. Bij de deur leek hij even te aarzelen. Ik ben snel op de grond gaan liggen. ‘Pop pop’ bij Charlie, dat zijn geen rotjes.”

De jonge vrouw kruipt over de vloer naar de werkkamer van Luce en Mustapha aan het andere eind. Ze hoort de deur van de redactieruimte ‘springen’ en een man ‘Allahu akbar’ schreeuwen. En dan de vraag ‘Waar is Charb?’ „Terwijl ik over de grond kruip, hoor ik schoten. Ik wil me niet omdraaien om de dood niet in de ogen te kijken. Ik weet zeker dat ik zal sterven. Ik kruip en heb pijn in mijn rug. Alsof iemand me in mijn rug heeft geschoten.” Ze is door geen enkel schot geraakt.

Terwijl de kogels door de ruimte vliegen slaagt ze erin de werkkamer van Mustapha en Luce te bereiken en zich iets verderop te verbergen achter een muurtje dat de ruimte scheidt van die van de opmakers. Laurent Léger, haar buurman aan tafel, heeft onder het bureau van de politieman weten te kruipen. Met haar rug tegen het muurtje ziet de jonge vrouw dat Jean-Luc, de opmaker, zich ook onder zijn bureau heeft verschanst. Ze hoort wat er gebeurt, maar ziet niets. „Er was geen geweersalvo. Ze schoten kogel voor kogel. Langzaam. Niemand schreeuwde. Iedereen moet verbijsterd zijn geweest.”

Daarna werd het stil. „Ik kende de uitdrukking ‘doodse stilte’…”, zegt ze. „Stilte, en een kruitgeur.” Sigolène Vinson ziet niets. Verschanst achter het muurtje hoort en voelt ze de dood. Dan hoort ze voetstappen naderbij komen. Ze doet het voor. Opnieuw klinken schoten. „Ik begrijp dat het Mustapha is.” Daarna ziet ze het ook. „Ik zag zijn voeten op de grond.” De voetstappen komen dichterbij. Een van de schutters, „die eruitziet als iemand van de ME”, loopt langzaam om het muurtje heen en richt zijn wapen op haar. Hij draagt een zwarte bivakmuts.

„Ik keek hem aan. Hij had grote donkere ogen, een vriendelijke blik. Ik voelde dat hij even aarzelde, alsof hij naar mijn naam zocht. Mijn hersens draaiden op volle toeren, ik dacht razendsnel na. Ik begreep dat hij Jean-Luc onder zijn bureau niet had gezien.” De man die ze in de ogen kijkt, heet Saïd Kouachi. Hij zegt : „Wees maar niet bang. Rustig maar. Ik zal je niet doodschieten. Je bent een vrouw. Wij doden geen vrouwen. Maar denk goed na over wat je doet. Wat je doet, is slecht. Ik spaar je en omdat ik je spaar, moet je de koran lezen.” Ze herinnert het zich nog woord voor woord.

Terwijl ze de moordenaar strak aankijkt, begint ze in haar hoofd een gesprek met hem. Haar gedachten komen als vanzelf. „Ik vroeg me af waarom hij dat tegen me zei. Ik dacht dat mijn juridische columns leuk waren. Ik vond het nogal wreed van hem om te zeggen dat ik niet bang hoefde te zijn. Hij had net iedereen vermoord en richtte zijn wapen nu op mij. Ik vond het onrechtvaardig. Onrechtvaardig om te zeggen dat wat we deden slecht was, terwijl wij juist gelijk hadden. Hij was degene die het mis had. Hij had het recht niet om dat te zeggen.”

Tijdens hun woordeloze gesprek blijft ze haar aanvaller aankijken. „Ik maak een hoofdbeweging. Om contact met hem te houden. Misschien probeer ik onbewust medelijden bij hem op te wekken. Ik wil dat hij naar mij blijft kijken, omdat Jean-Luc onder de tafel zit, hij heeft hem niet gezien, en al doodt hij dan geen vrouwen, hij doodt wel mannen.”

In de redactieruimte, waar Chérif Kouachi, de jongere broer van Saïd, zich bevindt, is een vrouw vermoord: Elsa Cayat, psychologe en columniste bij Charlie. Saïd Kouachi draait zich om naar de grote ruimte en roept: „Wij doden geen vrouwen.” Tot drie keer toe. „Op dat moment weet ik nog niet dat Elsa dood is”, zegt Sigolène Vinson. „Noch dat Cécile, Luce en Coco zich in een andere kamer hebben verschanst.”

„Wij doden geen vrouwen!” roept Saïd. Daarna verdwijnt hij. Sigolène Vinson verliest het contact met „die grote vriendelijke ogen” die de bivakmuts vrijlaat. Op een bepaald moment, ze weet niet goed meer wanneer precies, loopt ze naar het raam om te springen, tot ze bedenkt dat het „te hoog” is. „Ik ben bij Jean-Luc gekropen, we waren sprakeloos. We wisten niet of ze weg waren.” In de verte klinken schoten, ergens op straat. „Ik hoorde Lila langs Mustapha dribbelen.” Ze imiteert de dribbelpasjes van Lila. In haar herinnering aan een moment waarop al je zintuigen tot het uiterste gespannen zijn, holde de hond tijdens de slachting van bureau naar bureau.

Sigolène loopt terug naar de redactieruimte. Ze herinnert zich „de horror”. „Ik zie de lichamen op de grond liggen. Dan zie ik Philippe, de onderkant van zijn gezicht weggeschoten, die naar me gebaart. Er liggen twee lichamen over hem heen. Het is te verschrikkelijk.” Ze zwijgt even voor ze met verstikte stem vervolgt: „Hij probeerde iets tegen me te zeggen, maar zijn rechterwang was weggerukt… Ik zei dat hij niet moest praten. Ik kon niet naar hem toe. Ik kon zijn hand niet vasthouden. Het lukte me niet om hem te helpen. Het was te erg.” Philippe Lançon, die niet meer in levensgevaar verkeert, heeft een kogel in zijn rechterwang gekregen.

Alle doden zijn gevonden met hun gezicht omlaag. Sigolène stapt over de lichamen van Cabu, Elsa, Wolinski en Franck, de politieagent, om haar telefoon uit haar jaszak te halen. Ze belt de brandweer. Het gesprek duurt 1 minuut en 42 seconden. „Met Charlie, kom snel, ze zijn allemaal dood.” De brandweerman vraagt: „Hoeveel lichamen?” Ze wordt boos en noemt hem een klootzak. De brandweerman vraagt naar het adres van Charlie Hebdo. Ze weet het niet meer. „Ze zijn allemaal dood!” herhaalt ze maar steeds.

Achter in de ruimte gaat een hand omhoog. „Nee, ik ben niet dood.” Het is Riss. Hij ligt op zijn rug en is in zijn schouder geraakt. Naast hem gebaart Fabrice Nicolino naar Sigolène Vinson dat ze hem moet helpen. Hij is in benen en buik geraakt en zit midden in een plas bloed. „Het is verschrikkelijk om te zeggen, maar omdat zijn verwondingen minder zichtbaar waren dan die van Philippe, was het voor mij makkelijker om hem te helpen. Hij vroeg om iets koels voor op zijn gezicht, ik heb hem een natte theedoek gegeven. Daarna wilde hij een glas water. Ik wist niet dat je iemand in zulke omstandigheden geen water mag geven en ben in de keuken een plastic champagneglas gaan vullen. Hij verloor veel bloed. Toen hij voelde dat hij het bewustzijn begon te verliezen, vroeg hij me om tegen hem te blijven praten.”

Haar familie, die inmiddels van het drama heeft gehoord, begint haar te bellen. „Zodra ik opnam, begon ik onsamenhangend te schreeuwen. Riss vroeg me om kalm te blijven. Nadat ik had opgehangen, werd ik rustiger en kwam ik weer tot mezelf.” Coco komt de redactiekamer binnen. Ze holt naar Philippe om hem te helpen. „Dat luchtte me op”, bekent Sigolène Vinson, „mij lukte het niet.”

Elke seconde lijkt een eeuwigheid te duren. Het wachten op de hulpdiensten duurt lang en is onverdraaglijk. „Plotseling verscheen er een in het zwart geklede vrouw in de redactieruimte. Ze was heel aardig. Later hoorde ik dat ze op dezelfde verdieping aan de andere kant van het portaal werkte. Haar ogen puilden uit. ‘Verschrikkelijk, verschrikkelijk’, riep ze met haar hand voor haar mond. Ze wilde helpen, maar kon het niet.”

Dan verschijnt Patrick Pelloux in de deuropening. „Ik zag dat hij zich over het lichaam van Charb boog en in zijn hals zijn polsslag opnam. Daarna streelde hij hem over het hoofd en fluisterde : ‘Mijn broer’.” Ze hapert even en herhaalt dan: „Hij zei ‘mijn broer’ tegen hem.” En nog eens met door tranen verstikte stem: „Mijn broer…”

De jonge vrouw herinnert zich dat haar daarna werd gevraagd de ruimte te verlaten. Ze werd meegenomen naar ‘het aquarium’, de ruime werkkamer met de grote ramen van Zineb, Laurent Léger en Gérard Biard. „Ik zie Luz, ik begrijp niet wat hij daar doet, want hij was niet op de redactievergadering. Ik ben volkomen de kluts kwijt. Dan zie ik Laurent Léger, dat begrijp ik ook niet, want die was er wel. Ik ben dolgelukkig. Dan komt de brandweer binnen en daarna Riss. En ik zie Cécile, Coco en Luce. Pas dan dringt tot me door dat sommigen het er levend vanaf hebben gebracht. Dat alle vrouwen, behalve Elsa, nog leven.”

Luz, die te laat was voor de redactievergadering, heeft een driekoningenbrood meegenomen. De gemarmerde cake van Sigolène Vinson is „uit elkaar gevallen”. Lila, de bruine cockerspaniël, bleef maar van tafel naar tafel rennen. De jonge vrouw zoekt naar woorden. Ze kan het niet vatten. „Er werd op die redactie alleen maar gelachen, iedereen was aardig. Iedereen was even vriendelijk en zachtmoedig. Cabu en Wolinski, die echt zo ongelooflijk aardig waren… Ik begreep het niet…”
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_148702952
quote:
„Ik keek hem aan. Hij had grote donkere ogen, een vriendelijke blik. Ik voelde dat hij even aarzelde, alsof hij naar mijn naam zocht. Mijn hersens draaiden op volle toeren, ik dacht razendsnel na. Ik begreep dat hij Jean-Luc onder zijn bureau niet had gezien.” De man die ze in de ogen kijkt, heet Saïd Kouachi. Hij zegt : „Wees maar niet bang. Rustig maar. Ik zal je niet doodschieten. Je bent een vrouw. Wij doden geen vrouwen. Maar denk goed na over wat je doet. Wat je doet, is slecht. Ik spaar je en omdat ik je spaar, moet je de koran lezen.” Ze herinnert het zich nog woord voor woord.
Wat nou: "Islam is vrouwonvriendelijk"? :')
pi_148703157
Nu wil ik weten waarom ze dan toch Elsa afgeknald hebben.
pi_148703204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat nou: "Islam is vrouwonvriendelijk"? :')
Ik kan niet goed inschatten in hoeverre je post sarcastisch is, maar dat de islam vrouwonvriendelijk is lijkt me overduidelijk.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_148703845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef DuTank het volgende:
Ik kan niet goed inschatten in hoeverre je post sarcastisch is, maar dat de islam vrouwonvriendelijk is lijkt me overduidelijk.
Mij ook ;)
pi_148704187
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat er van vic sims gebruikt wordt gemaakt. Het zal moeten blijken uit de feiten.
Welke keren nog meer dan of krijgen we dan weer een keer zaken te horen die niet bewezen false flags zijn?

Hoe is het logisch om acteurs te gebruiken en hoe hou je ze ook tot in de eeuwigheid stil?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 11:30:18 ]
pi_148704461
*Aanvullingen voor de OP alleen als er echt nieuws is.
Het moet wel leesbaar blijven.
pi_148705753


Mohammed had 't ook niet zo op terroristische organisaties..
pi_148708296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dus die 2, vrij minimale dingen, wegen zwaarder dan de rest. De weduwen? De politie agenten? Het ambulance personeel? De journalisten? De doden? Dan ben je wel een partij close-minded zeg.

Alsnog slaat je 1e opmerking nergens op. Ik vroeg waarom de agenten relevant zijn. Kom jij ermee dat ze hoog getraind zijn en niet zoveel fouten hadde gemaakt...maar daar bedoel je weer de daders mee :?

Overigens valt dat getraind ook wel mee. Er werd alleen gezegd dat ze een getrainde indruk maakten, doordat ze zo relatief rustig door het pand en de straat liepen zonder echt iets van angst of wta dan ook uit te stralen. Betekent geenszins dat ze ook getraind zijn natuurlijk.
Dit 27sec. filmpje zegt heel veel.Dus ik weet dat er iets vreselijk verkeerd is met dit verhaal.....hoe veel meer ik ga de hele gedoe indiepen,weet ik nog niet.
Mensen doen rare,vreselijk dingen voor allelei soort redenen.....soms hebben ze niet de keuze om 'nee' te zeggen.


De fotos van binnen de CH kantoor zegt ook veel.Het ziet er niet uit alsof er 'n bloedige massacre' van 10 mensen is daar gebeuren.imo.Dat brengt de hele scenario into question,vind ik.
Ik weet niet hoe veel tijd en geduld ik heb om alles te uitzoeken.Soms is genoeg, genoeg.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:37:47 #141
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_148708525
Heeft iemand Martin Vrijland nog gehoord vanochtend bij Giel? Leek mij wel toepasselijk hier: http://giel.vara.nl/media/332130

Verder ben ik meer een lezer zonder mening.. ;)
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_148708540
Als je zoiets al wilt beweren ( :') ), dat het stof uit de hand van die agent kwam, moet je het gehele plaatje hebben en bewijzen dat met de hoek waarin de schutter de agent door zjin hoofd schoot de kogel nooit bij uitgang, daarbij ook de beweging en weerstand van het hoofd zelf meenemend, op die plek het asfalt/de straat had kunnen raken. Sowieso weet ik niet eens of de detals wel bekend zijn. Zijn er een of twee kogels gevuurd waarbij er een miste en één wel door z'n hoofd ging?

Wat een kansloos nietszeggend (letterlijk, het is alleen maar een pixelated filmpje met een cursor) filmpje :')
Ja doei.
pi_148708549
Wat zeggen die 2 hele foto's dan precies? Jij had een dexter-achtige crime scene verwacht in iedere kamer en elke gang? Je ziet één gang en één kamer. Ze corresponderen overigens met het verhaal van CopyCat hierboven.

Alle respect maar dat filmpje is vééls te blokkerig om er ook maar met 100% zekerheid iets over te zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_148708589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:38 schreef kalinhos het volgende:
Wat zeggen die 2 hele foto's dan precies? Jij had een dexter-achtige crime scene verwacht in iedere kamer en elke gang? Je ziet één gang en één kamer. Ze corresponderen overigens met het verhaal van CopyCat hierboven.

Alle respect maar dat filmpje is vééls te blokkerig om er ook maar met 100% zekerheid iets over te zeggen.
Ja, dat is vrij duidelijk ja.
Ja doei.
pi_148708648
Dat verhaal van Cc van de ooggetuige zegt toch alles? Iemand die de hele moordpartij heeft meegemaakt. Daar kan geen zinnig mens aan tornen.
pi_148708696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dat verhaal van Cc van de ooggetuige zegt toch alles? Iemand die de hele moordpartij heeft meegemaakt. Daar kan geen zinnig mens aan tornen.
Allemaal CGI en vicsims Lav, allemaal. A-l-l-e-s en i-e-d-e-r-e-e-n op deze wereld is een vicsim, we zitten allemaal in het complot. Want wees eerlijk, als we zielige fictie kunnen schrijven.. dan kunnen we toch ook... nou ja, zielige fictie schrijven? De wereld, dit forum, onze banen, onze hobbies, allemaal onderdeel van een complot. Alles zeg ik je, alles!

;(
[/sarcasme]
Ja doei.
pi_148708754
quote:
:D :D :D :D :D :D :D :D _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D :D :D :D :D Het is niet dat hij in een afgezet stuk ligt wellicht foto's te maken van mogelijk bewijs ofzo. Nee, hij maakt selfies :D :D :D :D :D :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_148708998
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D :D :D :D _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D :D :D :D :D Het is niet dat hij in een afgezet stuk ligt wellicht foto's te maken van mogelijk bewijs ofzo. Nee, hij maakt selfies :D :D :D :D :D :D
Je ziet hem ook niet duidelijk elke keer naar de auto kijken, met een head torch dingen onderzoeken, foto's maken... :')
Ja doei.
pi_148709248
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
:D :D :D :D :D :D :D :D _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D :D :D :D :D Het is niet dat hij in een afgezet stuk ligt wellicht foto's te maken van mogelijk bewijs ofzo. Nee, hij maakt selfies :D :D :D :D :D :D
Ga maar weer lekker naar,-edit-

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2015 14:28:11 ]
pi_148709320
quote:
6s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:01 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ga maar weer lekker naar
:? :D Blijkbaar is de waarheid voor jou zo moeilijk te verkroppen dat je overal complotten achter moet zoeken.. Je wil zeggen dat de beste agent een selfie aan het maken was? Dus een 'false flag'? :D :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2015 14:28:29 ]
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')