Het is allebei even irrelevant voor het uitbeelden van verdraagzaamheid, en dat is toch zogenaamd de achterliggende gedachte?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, zoenen, fistfucken, allemaal een pot nat.
Het leert die kinderen dat je niet alle westerse vrijheden hoeft te accepteren als je dat niet wilt. Glijdende schaal enzo.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, serieus. Het niet vertonen van deze spotprent leidt tot potenrammen?
Wat ik veel idioter vind, is dat het verwerpelijk vinden van homoseksualiteit hier dus gezien wordt als een geldig argument.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het leert die kinderen dat je niet alle westerse vrijheden hoeft te accepteren als je dat niet wilt. Glijdende schaal enzo.
Het hele punt van ontslagen worden omdat je klanten uitscheldt is juist dat je niet de vrijheid hebt om alles te kunnen zeggen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat de vrijheid om alles te kunnen zeggen geen reden is om dat dan ook maar daadwerkelijk te doen.
Heb je de cartoon wel gezien eigenlijk?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:19 schreef Leandra het volgende:
Een cartoon van twee zoenende mannen is kwetsend?
Kan je uitleggen wat er kwetsend aan is?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Heb je de cartoon wel gezien eigenlijk?
Ja hoor, ik hoef hem niet eens op te zoeken om te weten hoe hij er uitziet, moet ik hem nog even voor je posten, zodat je weer een hele pagina lang gekwetst kunt zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Heb je de cartoon wel gezien eigenlijk?
Ok, jammer. Ik hoopt dat je hem misschien niet gezien had en reageerde op basis van de omschrijving. Ik vind het gewoon een onsmakelijk afbeelding, ook met als dat speeksel. Als het een man met vrouw was geweest had ik het net zo goed onsmakelijk gevonden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, ik hoef hem niet eens op te zoeken om te weten hoe hij er uitzien
quote:De directie van het Kennemer College in Heemskerk heeft een door een docent opgehangen Charlie Hebdo-poster van een zoenende moslim met een cartoonist op deze school laten verwijderen.
Dit nadat voornamelijk moslimleerlingen erover hadden geklaagd. „Ze reageerden er erg emotioneel op en hebben de poster als kwetsend ervaren.
Nu besloot de school de poster te verwijderen en een uitgebreide excuusbrief te schrijven. Leerlingen gaven aan gekwetst te zijn door de poster.
Ofwel :quote:Charlie Hebdo-poster
Directie Kennemer College laten verwijderen
Moslimleerlingen geklaagd
Reageerden erg emotioneel
Als kwetsend ervaren.
De school de poster te verwijderen
En een uitgebreide excuusbrief te schrijven
Oh wacht, je wilde me kunnen veroordelen op basis van gebrek aan kennis?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, jammer. Ik hoopt dat je hem misschien niet gezien had en reageerde op basis van de omschrijving. Ik vind het gewoon een onsmakelijk afbeelding, ook met als dat speeksel. Als het een man met vrouw was geweest had ik het net zo goed onsmakelijk gevonden.
Nu verdien je de doodstraf hoorquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Leandra het volgende:
Hier:
[ afbeelding ]
Nou, poeh, wat vreselijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Ja. Die school zou beter die poster laten hangen. Het is goed voor die leerlingen om te leren aanvaarden dat:quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Ze ervaren het alleen als kwetsend omdat ze hebben geleerd het als kwetsend te ervaren. Conditionering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- andere mensen andere normen hebben dan hen
Beter hen daarmee leren omgaan dan hen zichzelf laten opsluiten in dat ene perspectief.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Oké. Ik vind van niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:23 schreef Rica het volgende:
Een school hoort imo vrij te zijn van politieke posters.
Waarom denk je dat de docent wilde provoceren door het ophangen van deze poster ? Komt het niet in je op dat hij/zij misschien wilde doceren?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het antwoord is ook niet om te provoceren om het provoceren. Daarmee vindt er geen gesprek plaats over de boodschap maar gaat het om randzaken.
Aan de andere kant is er niets mis mee als er op een school dingen zichtbaar zijn die in het nieuws spelen, en dit heeft niets met politiek te maken, maar alles met wat er in het nieuws is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:23 schreef Rica het volgende:
En ook vrij van religieuze vrijheidsbeperkende maatregelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:23 schreef Rica het volgende:
Zo werkt het toch tegenwoordig? Als iets je niet bevalt ga je het proberen te verbieden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er niets mis mee als er op een school dingen zichtbaar zijn die in het nieuws spelen, en dit heeft niets met politiek te maken, maar alles met wat er in het nieuws is.
Dit is het nieuws.... dat mensen moorden omdat ze niet met zulke afbeeldingen om kunnen gaan.
En dan wil je zulke afbeeldingen ook nog eens verbannen?
Heeft niets met kennis te maken. Het was meer hoop op het positieve, tegen beter weten in wellicht.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh wacht, je wilde me kunnen veroordelen op basis van gebrek aan kennis?
Valt dat even tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |